Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.03.30. 22:34

Sziasztok ma kényszerböl elátogatam kedvenc alkatrész kereskedömhöz fő főfúvókát venni és szembesültem a tényel nincs 95 ös csak90és100 (TS150-be kellene)vetem egy 100 ast bele is raktam megy vele.A kérdés van e tapasztalat mert én nem nagyon szeretek eltérni a gyári méretektöl,egyébként a gyertya szép világos barnára éget igy is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.03.30. 20:44

Hell!

Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett :shock:

Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni :?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.30. 20:01

Nem vagyok egy gyertyakép szakértő de szerintem tök rendben van a szine.
Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem. #-o #-o #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.30. 18:04

Valami zavar van az erőben. Ma kerültem laza 80 kilómétert és ezalat elég sokszor szembeszél volt. Hazaérve kíváncsiságból megnéztem a fogyasztást és majd hanyatestem 6 liter körül volt. Lehetséges szembeszél enyire odavág neki (250 ETZ Bing karbival ja és szembeszélben csak 80km/h volt max. többet nem akart 5.-ben)? Mi lehet a baj ha nem a sok szembeszél?

Ime a gyertyakép:
Kép

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.29. 20:54

Meg fogod szokni.
A berúgás majd csak a motorozás után jön :lol:
Trophy 250 UIT-200

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.29. 20:26

Most már kezdek kiváncsi lenni.Esküszöm kipróbálom ezt az alapjárat nélküli motorozást.Hátha!
Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam :smt030 :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.29. 17:35

Helló

Én is elösször alapjárattal szeretem menni, de aztán fater rá ült a mocira és el vette az alapjáratot, hogy az neki nem kell címszóval, utána rá ültem a mocira és teljesen mintha egy másik gépet kaptam volna magam alá.

- Sportosabb lett.
- Dinamikusabb a járása.
- Egy picit keveseb, de nem számot tevőbb alacsonyab fogyasztás.
- Nem rángatót.
- Gyorsabban lehet vele váltani ( me nem kell oylan hosszú ideig várni a fordulat vissza esésére)
- És ha belegondoltok akkor ugy is mindig ott van a kezetek a gázkaron :-)

Ez saját tapasztatalt.
De mindenki úgy használja ahogy neki jól esik. :-)

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.26. 21:21

Na igen, sajnos mindig beleesek abba a hibába, hogy piszkálom :D .
Ez van, de az a jó az MZ-ben, hogy lehet és van is rajta mit piszkálni. Ha lenne egy vadi új motorom, mit javítgatnék rajta?

Amúgy amikor 500 volt az alapjárat, volt, hogy egy-egy ütemnél felvillant a töltésjelző, hogy ez már nagyon alacsony...
Egyébként most is eltötyög 500-on, de valamiért néha leáll és úgy veszem észre, hogy akkor, mikor rajta van a világítás. Most próbálgattam egy kicsit és feljebb tekertem, hogy legyen 1000 körüli és úgy tűnik így nem tud annyira leesni, hogy instabillá váljon és leálljon. Na majd meglátjuk, jó lesz-e.

A másik, ez a no alapjárat valahogy engem nem győz meg. Lehet, hogy jó és mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, de valahogy nekem nem szimpatikus ez a dolog. Amíg be tudom állítgatni és nagyjából jó, addig nekem megfelel így. Például jó érzéssel tölt el az is, ha állok a lámpánál mondjuk másfél percet, akkor gyönyörűen elpöfög alattam a gép és hallom/látom, hogy milyen szépen jár anélkül, hogy hozzányúlnék a gázhoz.
Széles utat, hátszelet!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.26. 20:50

Alfa, köszi a gyors választ.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.26. 19:58

Feljebb teszed: a tű hegyéhez közelebb teszed
Lejjebb teszed: a tű másik végéhez közelebb teszed (csak hogy ugyanarra gondoljunk)

Feljebb teszed > nagyobb a rés > nagyobb a fogyasztás
Lentebb teszed > kisebb > kisebb

Gyárilag a tű hegyétől mérve a 3.ban van (a tű másik végétől pedig a 2.ban), azaz 1-el a legkisebb fogyasztást adó állapot felett, én úgy tudom.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.26. 19:04

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja valaki BVF 30N2-5 karbinál milyen állásban vagy gyárilag a súber?

Meg ez a dolog hogy is van a súberrel? Ha feljebb teszem akkor nagyobb a fogyasztás, ha lejjebb akkor kisebb?

Köszi a segítséget.

Üdv.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 14:01

Így van!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.26. 11:48

bakimate írta:
zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.
Biztos igy lehet,nekem kis Ts-em nem volt sosem.Bár szerintem nem az alapjárati csavar megléte vagy hiánya okozza bizonytalan alapjáratot.Hiszen a bovden állitásával ugyanazt csinálja mint az alapjárati csavarral nem?A suber helyzetét állitja.Javits ki ha tévednék.Legfeljebb a bovden nyulása miatt utána kell állitani.Ennyivel jobb a csavar.A könyv sem azt irja hogy az alapjárati csavar hiánya miatt van a fordulatszám változás hanem idézek"-a gázszabályozó tokoshuzal elhelyezésének és a gázszabályozó fogantyú szerkezete miatt az alapjárati fordulatszám a kormány elfordulása következtében erősen megváltozik."
Gondolom ez kiküszöbölhető ha a bovden megfelelő hosszúságú,jól van elvezetve,nem szorul a házban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 10:39

Dodi írta:Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
Megcsináljam?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 10:38

zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.03.26. 10:11

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál"

Hogy ez mennyire igaz... :D Énis gyakran esek ebbe a hibába. :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.26. 08:10

Alfa írta:Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:
Itt az Mz hogyan tovább könyv lett emlegetve és az abban leirtak szerint a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Valószinűleg ez sem mindegyikre igaz,hiszen az én /1-emen is stabil az alapjárat(igaz Bing karbi van rajt).

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

ghostrider

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2009.03.26. 01:53

Dodi írta:Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.
:smt023

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.26. 01:09

kosian írta:
Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?
attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.26. 00:24

Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.26. 00:01

Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
Trophy 250 UIT-200

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.25. 23:55

Az Mz hogyan tovább nem azt ajánlja hogy ne legyen alapjárat.Figyelmesen elolvasva egész pontosan azt irja le hogy mivel az alapjáratot nem lehet úgy beállitani hogy minden körülmény közt és minden kormányhelyzetben ugyanazon fordulaton járjon,ezért visszaeresztett gázfogantyúnál álljon le a motor,és a szoritócsavart kell annyira meghuzni hogy a suberrugó ne tudja visszanyomni a gázfogantyút.Magyarul bármilyen gázállásnál elengedve a gázt az ott marad és nem esik vissza.Igy lehet minden helyzetben magunknak beállitani az alapjáratot a gázfogantyúval.Azért irja a teljesen visszaeresztett gáznál a leállás beállitását,hogy ne fordulhasson elő az hogy visszaeresztett gázfogantyúnál a bizonytalan alapjárat miatt esetleg magas fordulaton kelljen váltani.
Természetesen ettől még azok az előnyök amit irtak itt azok megmaradnak.Viszont az az állitás hogy nem kell alapjárat az ebben a formában nem igaz.Legalábbis szerintem.
Azoknál a porlasztóknál meg ahol nincs alapjáratállitó csavar,ott a gázbovdennel lehet állitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.25. 23:48

Nem értem mi a különbség a között, hogy az alapjárati csavarral beállítasz egy "minimális gázhúzás"-t (ami nem húzza, hanem nyomja a súbert), és hogy manuálisan húzod. Ha elég alacsony az alapjárat akkor nem fog rángatni egyáltalán...

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.25. 23:06

Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.
Trophy 250 UIT-200

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.03.25. 22:17

Ez úgy működik, hogy teljesen leengeded az alapjáratodat a nullára, pl. ha elengeded a gázt, leáll a motor. Vannak előnyei, próbáld ki! Mi sokan így használjuk az MZt. Sőt, már a Trophy-s időkben is így használták, az MZ Hogyan továbban is meg van említve mint ajánlott technika! És a csapágyaidat is kíméled, mert nem rángat a motor amikor lassítasz...
kosian írta:Ezt nem igazán értem. Mi az, hogy alapjárat nélkül? Meg, hogy nincs alapjárat? :?
Powered by Bambi

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.25. 19:11

Amikor stabil 500 volt az alapjáratod akkor volt töltésed?

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.25. 18:42

BeG írta:Minek rá alapjárat.

Sokal stabilab, gördülékenyeb alapjárat nélkül.
Nekem is sokáig volt apajárat az etz-men.
de aztán rá jöttem hogy sokkal jobban lehet velle gyorsitani, nem ráz a motor ha csak gurulsz, hamarab vissza esik a fö.teng.fordulat.

Dehát ki mivel szereti.
Egy tanács probáld ki egyszer egy hétig járjál alapjárat nélkül, mintha telejesen más motoron ülnél, sportosabbá válik a gép.

Ez egy jótanács.
:-)

Ezt nem igazán értem. Mi az, hogy alapjárat nélkül? Meg, hogy nincs alapjárat? :?
Széles utat, hátszelet!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.25. 17:57

Dénes írta:Sziasztok!, van valakinek ötlete, hogy merre találok új BING karbit amit átalakítás nélkül is fel lehet dobni 250esre?
Én Bambi mestertől vettem!

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.03.25. 17:18

Sziasztok!, van valakinek ötlete, hogy merre találok új BING karbit amit átalakítás nélkül is fel lehet dobni 250esre?

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.25. 16:17

Minek rá alapjárat.

Sokal stabilab, gördülékenyeb alapjárat nélkül.
Nekem is sokáig volt apajárat az etz-men.
de aztán rá jöttem hogy sokkal jobban lehet velle gyorsitani, nem ráz a motor ha csak gurulsz, hamarab vissza esik a fö.teng.fordulat.

Dehát ki mivel szereti.
Egy tanács probáld ki egyszer egy hétig járjál alapjárat nélkül, mintha telejesen más motoron ülnél, sportosabbá válik a gép.

Ez egy jótanács.
:-)

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.03.25. 00:08

Az előbbiekben kisTzről volt szó, ami 5500as fordulatnál indul meg, és olyan 6-7 ezerig kipöröghet. Mondjuk 6 felett már nem egészséges. 80-85ös utazóval pörög 5200 körül 5.be
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.24. 23:19

E.István írta:Hali!
Köszi a segítséget!
Valóban 80-85 km/h az a sebesség amivel járok,és mindezt 5000-5500-as fordulatszámon.
Ez így jó?
Azért piszkál a dolog,mert tavaly 4,3-4,5 volt a fogyasztásom.

Üdv!
5000-5500-as fordulat??? Az nem nagyon magas? Az én 250-esem 5500-nál már majd meghal. Az már nagyon nagyon a kiforgatható tartomány legvége.


Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?
Széles utat, hátszelet!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.23. 20:07

Total hengeres :wink: :!:
A viz szalad, a kő marad!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.23. 18:09

Üdv!

Kérdésem a következő: A szívató gumitömítésének milyen alakúnak kell lennie? Lapos vagy középen domború?

Válaszokat előre is köszi.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.23. 15:33

A 125 es a 150 es kulonbozo lanckerekkel van szerelve a magyarorszagi 125 os15fogas,a150 es16fogas :idea:
A viz szalad, a kő marad!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.23. 08:58

Ez jó kérdés!
Nem tudom,én még nem nyúltam hozzá mióta nálam van a gép.
Talán gyári.
Miért,mekkorát kell nézzek rá-mi az összefüggés?
"Szép időt,széles utat!"

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.22. 12:16

Mekkora a kislanckerked? /fogszam/

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.22. 11:54

Hali!
Köszi a segítséget!
Valóban 80-85 km/h az a sebesség amivel járok,és mindezt 5000-5500-as fordulatszámon.
Ez így jó?
Azért piszkál a dolog,mert tavaly 4,3-4,5 volt a fogyasztásom.

Üdv!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.22. 11:46

Csovaz! Gyakorlatilag elkepzelheto ,hogy 5 lityit beszivjon,ha allandoan csogazon forgatod.
Ha 80es90kozott utazol es nemrangatod a szajat akkor 4 ,4/5, litert megallitja!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.22. 07:50

Hali!
Lenne egy kérdésem.
Szerintetek normális az,hogy egy 125-ös ETZ 5 litert egyen?
Én egy kicsit sokallom.
Elvileg minden be van állítva(gyújtás,karbi)-teljesen jól is indul.
Mi lehet ez?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.21. 12:56

Ha erdekel ,tudok jominosegu uszohaztomitest es benzincsapgumit ami nem parhetig tart az uszohaztomites nem csak gumibol keszult van :wink:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.09. 16:30

KILL3R etz írta:conus!

Soha nem figyeltem így, de olyan 6000 körül lehet. Szerintem akkor nekem nagyobb lánckerék van elõl, mert már mástól is halottam, hogy 90-nél forog 5500 körül. Az óra elvileg pontos egyszer mértem kocsi mellett. Na de ez nem ide tartozott :oops:

Valakinek nincs ötlete a lenti kérdésemre? :?

Ez már lehet egy másik topicba illene :roll: , de ha minél nagyobb lánckerék van fent elõl, azonos sebességnél annál kisebb a fordulat :!:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.09. 15:38

conus!

Soha nem figyeltem így, de olyan 6000 körül lehet. Szerintem akkor nekem nagyobb lánckerék van elõl, mert már mástól is halottam, hogy 90-nél forog 5500 körül. Az óra elvileg pontos egyszer mértem kocsi mellett. Na de ez nem ide tartozott :oops:

Valakinek nincs ötlete a lenti kérdésemre? :?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.09. 10:03

klau!

nem akarlak elkeseríteni, de ha találsz is gumitömítést, az kb 1 hétig fog tartani, mert ezek az utángyártott szutykok annyit bírnak ki, vagy még annyit se. én is ráb.sztam vele :evil:

Kép

Kép

:P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia » 2009.03.09. 09:21

Szia!

Bocsi, csak annyi az infó, hogy már nem látok :) :oops:
Megprószálom, ha sehol sem lesz egy gumitömítés!

Köszönöm ;)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.08. 23:26

conus írta:Klau!

... úszóháztömítést meg 1mm vastag kringerit-bõl szoktam vágni, csapágyboltban kapható...
:smt032 :smt077
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Karbi :-)

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.08. 22:46

Köszi conus :-)

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.03.08. 21:45

a levegõ/alapjárat csavarral b.szakodtam vagy 3 órát :x de mostmár jó, nagyjából.

Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia » 2009.03.08. 21:43

conus! Szió

Próbáltam kartonból, de nem jött össze..ezért keresek gumitömítést :P

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.08. 20:29

és 110-nél mennyit pörög a motor? mert nekem 5500-nál van 90-nél.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég