Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.31. 14:16

Az a helyzet, hogy szerintem nem igazán lehet lejjebb vinni a fogyasztást a sportoshoz képest a "nagypapás" vezetési stílussal. Én se szarakodok alacsonyabb sebességeken, Klau meg is jegyezte hogy úgy húzom neki 1-2ben hogy mindjárt szétesik :D , megtörtént már elsőkerék felemelés is lámpánál, meg satöbbi.

A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.

Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.

Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.

Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.31. 13:08

Sziasztók.

Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.

Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.

Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát :-)

Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni :-).

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.31. 09:57

Én is sokat gondolkoztam már azon, hogyan tudnám csökkenteni a fogyasztást, ugyanis az enyém vegyes használatban 5,5 liter körül eszik. Ehhez, mondjuk hozzá tartozik az is, hogy "dinamikusan" közlekedek vele, tehát biztosan függ tőlem is, de nagyjából már beletörődtem, hegy ennyi az annyi...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.31. 01:20

Ok köszönöm a tanácsot. Nem voltam (vagyok) még hozzászokva, hogy a Bingel is ilyet tud eddig simán eljártam 4l körül, de igaz nem is voltak ilyen szelek!

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.30. 23:22

Sziasztok!
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.30. 23:17

Hell: én 500 km-t mentem a hétvégén, elég sokszor szembeszélben, és 70-80 km/h nekem is a max akkor (30-40 km/h-s szél), iszonyúan belekap az oldaltáskába, 5.et nem is szeretem ilyenkor használni mert nagyon húzni kell, inkább 4. . 4 esben 4 ezres fordulat mellett kerek 70 a sebesség, 4500 nál 80 körül, teljesen jó, nem kell oda az 5.

Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.

Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.

Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó

5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus 8) a gép járása, 4.ben már túlpörög, 5.ben még gyenge és sokkal jobban húzni kell neki, az előny pedig óránként csak 10-15 km.

Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ :roll: , és nagyon úgy tűnik hogy maximálisan igaza volt.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.03.30. 22:34

Sziasztok ma kényszerböl elátogatam kedvenc alkatrész kereskedömhöz fő főfúvókát venni és szembesültem a tényel nincs 95 ös csak90és100 (TS150-be kellene)vetem egy 100 ast bele is raktam megy vele.A kérdés van e tapasztalat mert én nem nagyon szeretek eltérni a gyári méretektöl,egyébként a gyertya szép világos barnára éget igy is.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.03.30. 20:44

Hell!

Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett :shock:

Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni :?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.30. 20:01

Nem vagyok egy gyertyakép szakértő de szerintem tök rendben van a szine.
Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem. #-o #-o #-o

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.30. 18:04

Valami zavar van az erőben. Ma kerültem laza 80 kilómétert és ezalat elég sokszor szembeszél volt. Hazaérve kíváncsiságból megnéztem a fogyasztást és majd hanyatestem 6 liter körül volt. Lehetséges szembeszél enyire odavág neki (250 ETZ Bing karbival ja és szembeszélben csak 80km/h volt max. többet nem akart 5.-ben)? Mi lehet a baj ha nem a sok szembeszél?

Ime a gyertyakép:
Kép

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.29. 20:54

Meg fogod szokni.
A berúgás majd csak a motorozás után jön :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.29. 20:26

Most már kezdek kiváncsi lenni.Esküszöm kipróbálom ezt az alapjárat nélküli motorozást.Hátha!
Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam :smt030 :D :D :D

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.29. 17:35

Helló

Én is elösször alapjárattal szeretem menni, de aztán fater rá ült a mocira és el vette az alapjáratot, hogy az neki nem kell címszóval, utána rá ültem a mocira és teljesen mintha egy másik gépet kaptam volna magam alá.

- Sportosabb lett.
- Dinamikusabb a járása.
- Egy picit keveseb, de nem számot tevőbb alacsonyab fogyasztás.
- Nem rángatót.
- Gyorsabban lehet vele váltani ( me nem kell oylan hosszú ideig várni a fordulat vissza esésére)
- És ha belegondoltok akkor ugy is mindig ott van a kezetek a gázkaron :-)

Ez saját tapasztatalt.
De mindenki úgy használja ahogy neki jól esik. :-)

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.26. 21:21

Na igen, sajnos mindig beleesek abba a hibába, hogy piszkálom :D .
Ez van, de az a jó az MZ-ben, hogy lehet és van is rajta mit piszkálni. Ha lenne egy vadi új motorom, mit javítgatnék rajta?

Amúgy amikor 500 volt az alapjárat, volt, hogy egy-egy ütemnél felvillant a töltésjelző, hogy ez már nagyon alacsony...
Egyébként most is eltötyög 500-on, de valamiért néha leáll és úgy veszem észre, hogy akkor, mikor rajta van a világítás. Most próbálgattam egy kicsit és feljebb tekertem, hogy legyen 1000 körüli és úgy tűnik így nem tud annyira leesni, hogy instabillá váljon és leálljon. Na majd meglátjuk, jó lesz-e.

A másik, ez a no alapjárat valahogy engem nem győz meg. Lehet, hogy jó és mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, de valahogy nekem nem szimpatikus ez a dolog. Amíg be tudom állítgatni és nagyjából jó, addig nekem megfelel így. Például jó érzéssel tölt el az is, ha állok a lámpánál mondjuk másfél percet, akkor gyönyörűen elpöfög alattam a gép és hallom/látom, hogy milyen szépen jár anélkül, hogy hozzányúlnék a gázhoz.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.26. 20:50

Alfa, köszi a gyors választ.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.26. 19:58

Feljebb teszed: a tű hegyéhez közelebb teszed
Lejjebb teszed: a tű másik végéhez közelebb teszed (csak hogy ugyanarra gondoljunk)

Feljebb teszed > nagyobb a rés > nagyobb a fogyasztás
Lentebb teszed > kisebb > kisebb

Gyárilag a tű hegyétől mérve a 3.ban van (a tű másik végétől pedig a 2.ban), azaz 1-el a legkisebb fogyasztást adó állapot felett, én úgy tudom.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.26. 19:04

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja valaki BVF 30N2-5 karbinál milyen állásban vagy gyárilag a súber?

Meg ez a dolog hogy is van a súberrel? Ha feljebb teszem akkor nagyobb a fogyasztás, ha lejjebb akkor kisebb?

Köszi a segítséget.

Üdv.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 14:01

Így van!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.26. 11:48

bakimate írta:
zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.
Biztos igy lehet,nekem kis Ts-em nem volt sosem.Bár szerintem nem az alapjárati csavar megléte vagy hiánya okozza bizonytalan alapjáratot.Hiszen a bovden állitásával ugyanazt csinálja mint az alapjárati csavarral nem?A suber helyzetét állitja.Javits ki ha tévednék.Legfeljebb a bovden nyulása miatt utána kell állitani.Ennyivel jobb a csavar.A könyv sem azt irja hogy az alapjárati csavar hiánya miatt van a fordulatszám változás hanem idézek"-a gázszabályozó tokoshuzal elhelyezésének és a gázszabályozó fogantyú szerkezete miatt az alapjárati fordulatszám a kormány elfordulása következtében erősen megváltozik."
Gondolom ez kiküszöbölhető ha a bovden megfelelő hosszúságú,jól van elvezetve,nem szorul a házban.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 10:39

Dodi írta:Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
Megcsináljam?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.03.26. 10:38

zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.03.26. 10:11

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál"

Hogy ez mennyire igaz... :D Énis gyakran esek ebbe a hibába. :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.26. 08:10

Alfa írta:Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:
Itt az Mz hogyan tovább könyv lett emlegetve és az abban leirtak szerint a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Valószinűleg ez sem mindegyikre igaz,hiszen az én /1-emen is stabil az alapjárat(igaz Bing karbi van rajt).

Kép

ghostrider

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2009.03.26. 01:53

Dodi írta:Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.
:smt023

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.26. 01:09

kosian írta:
Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?
attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál :mrgreen:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.26. 00:24

Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.26. 00:01

Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.25. 23:55

Az Mz hogyan tovább nem azt ajánlja hogy ne legyen alapjárat.Figyelmesen elolvasva egész pontosan azt irja le hogy mivel az alapjáratot nem lehet úgy beállitani hogy minden körülmény közt és minden kormányhelyzetben ugyanazon fordulaton járjon,ezért visszaeresztett gázfogantyúnál álljon le a motor,és a szoritócsavart kell annyira meghuzni hogy a suberrugó ne tudja visszanyomni a gázfogantyút.Magyarul bármilyen gázállásnál elengedve a gázt az ott marad és nem esik vissza.Igy lehet minden helyzetben magunknak beállitani az alapjáratot a gázfogantyúval.Azért irja a teljesen visszaeresztett gáznál a leállás beállitását,hogy ne fordulhasson elő az hogy visszaeresztett gázfogantyúnál a bizonytalan alapjárat miatt esetleg magas fordulaton kelljen váltani.
Természetesen ettől még azok az előnyök amit irtak itt azok megmaradnak.Viszont az az állitás hogy nem kell alapjárat az ebben a formában nem igaz.Legalábbis szerintem.
Azoknál a porlasztóknál meg ahol nincs alapjáratállitó csavar,ott a gázbovdennel lehet állitani.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.03.25. 23:48

Nem értem mi a különbség a között, hogy az alapjárati csavarral beállítasz egy "minimális gázhúzás"-t (ami nem húzza, hanem nyomja a súbert), és hogy manuálisan húzod. Ha elég alacsony az alapjárat akkor nem fog rángatni egyáltalán...

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.03.25. 23:06

Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.03.25. 22:17

Ez úgy működik, hogy teljesen leengeded az alapjáratodat a nullára, pl. ha elengeded a gázt, leáll a motor. Vannak előnyei, próbáld ki! Mi sokan így használjuk az MZt. Sőt, már a Trophy-s időkben is így használták, az MZ Hogyan továbban is meg van említve mint ajánlott technika! És a csapágyaidat is kíméled, mert nem rángat a motor amikor lassítasz...
kosian írta:Ezt nem igazán értem. Mi az, hogy alapjárat nélkül? Meg, hogy nincs alapjárat? :?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.25. 19:11

Amikor stabil 500 volt az alapjáratod akkor volt töltésed?

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.25. 18:42

BeG írta:Minek rá alapjárat.

Sokal stabilab, gördülékenyeb alapjárat nélkül.
Nekem is sokáig volt apajárat az etz-men.
de aztán rá jöttem hogy sokkal jobban lehet velle gyorsitani, nem ráz a motor ha csak gurulsz, hamarab vissza esik a fö.teng.fordulat.

Dehát ki mivel szereti.
Egy tanács probáld ki egyszer egy hétig járjál alapjárat nélkül, mintha telejesen más motoron ülnél, sportosabbá válik a gép.

Ez egy jótanács.
:-)

Ezt nem igazán értem. Mi az, hogy alapjárat nélkül? Meg, hogy nincs alapjárat? :?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.25. 17:57

Dénes írta:Sziasztok!, van valakinek ötlete, hogy merre találok új BING karbit amit átalakítás nélkül is fel lehet dobni 250esre?
Én Bambi mestertől vettem!

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.03.25. 17:18

Sziasztok!, van valakinek ötlete, hogy merre találok új BING karbit amit átalakítás nélkül is fel lehet dobni 250esre?

Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG » 2009.03.25. 16:17

Minek rá alapjárat.

Sokal stabilab, gördülékenyeb alapjárat nélkül.
Nekem is sokáig volt apajárat az etz-men.
de aztán rá jöttem hogy sokkal jobban lehet velle gyorsitani, nem ráz a motor ha csak gurulsz, hamarab vissza esik a fö.teng.fordulat.

Dehát ki mivel szereti.
Egy tanács probáld ki egyszer egy hétig járjál alapjárat nélkül, mintha telejesen más motoron ülnél, sportosabbá válik a gép.

Ez egy jótanács.
:-)

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.03.25. 00:08

Az előbbiekben kisTzről volt szó, ami 5500as fordulatnál indul meg, és olyan 6-7 ezerig kipöröghet. Mondjuk 6 felett már nem egészséges. 80-85ös utazóval pörög 5200 körül 5.be

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.03.24. 23:19

E.István írta:Hali!
Köszi a segítséget!
Valóban 80-85 km/h az a sebesség amivel járok,és mindezt 5000-5500-as fordulatszámon.
Ez így jó?
Azért piszkál a dolog,mert tavaly 4,3-4,5 volt a fogyasztásom.

Üdv!
5000-5500-as fordulat??? Az nem nagyon magas? Az én 250-esem 5500-nál már majd meghal. Az már nagyon nagyon a kiforgatható tartomány legvége.


Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.23. 20:07

Total hengeres :wink: :!:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3826
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.23. 18:09

Üdv!

Kérdésem a következő: A szívató gumitömítésének milyen alakúnak kell lennie? Lapos vagy középen domború?

Válaszokat előre is köszi.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.23. 15:33

A 125 es a 150 es kulonbozo lanckerekkel van szerelve a magyarorszagi 125 os15fogas,a150 es16fogas :idea:

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.23. 08:58

Ez jó kérdés!
Nem tudom,én még nem nyúltam hozzá mióta nálam van a gép.
Talán gyári.
Miért,mekkorát kell nézzek rá-mi az összefüggés?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.22. 12:16

Mekkora a kislanckerked? /fogszam/

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.22. 11:54

Hali!
Köszi a segítséget!
Valóban 80-85 km/h az a sebesség amivel járok,és mindezt 5000-5500-as fordulatszámon.
Ez így jó?
Azért piszkál a dolog,mert tavaly 4,3-4,5 volt a fogyasztásom.

Üdv!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.22. 11:46

Csovaz! Gyakorlatilag elkepzelheto ,hogy 5 lityit beszivjon,ha allandoan csogazon forgatod.
Ha 80es90kozott utazol es nemrangatod a szajat akkor 4 ,4/5, litert megallitja!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2009.03.22. 07:50

Hali!
Lenne egy kérdésem.
Szerintetek normális az,hogy egy 125-ös ETZ 5 litert egyen?
Én egy kicsit sokallom.
Elvileg minden be van állítva(gyújtás,karbi)-teljesen jól is indul.
Mi lehet ez?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.21. 12:56

Ha erdekel ,tudok jominosegu uszohaztomitest es benzincsapgumit ami nem parhetig tart az uszohaztomites nem csak gumibol keszult van :wink:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.03.09. 16:30

KILL3R etz írta:conus!

Soha nem figyeltem így, de olyan 6000 körül lehet. Szerintem akkor nekem nagyobb lánckerék van elõl, mert már mástól is halottam, hogy 90-nél forog 5500 körül. Az óra elvileg pontos egyszer mértem kocsi mellett. Na de ez nem ide tartozott :oops:

Valakinek nincs ötlete a lenti kérdésemre? :?

Ez már lehet egy másik topicba illene :roll: , de ha minél nagyobb lánckerék van fent elõl, azonos sebességnél annál kisebb a fordulat :!:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3826
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.09. 15:38

conus!

Soha nem figyeltem így, de olyan 6000 körül lehet. Szerintem akkor nekem nagyobb lánckerék van elõl, mert már mástól is halottam, hogy 90-nél forog 5500 körül. Az óra elvileg pontos egyszer mértem kocsi mellett. Na de ez nem ide tartozott :oops:

Valakinek nincs ötlete a lenti kérdésemre? :?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.09. 10:03

klau!

nem akarlak elkeseríteni, de ha találsz is gumitömítést, az kb 1 hétig fog tartani, mert ezek az utángyártott szutykok annyit bírnak ki, vagy még annyit se. én is ráb.sztam vele :evil:

Kép

Kép

:P

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég