Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Zschopauer írta: Köszi az infokat a bingrõl. Nem lehet, hogy kicsit horpadt a tankod?
kicsit horpadt, de nem 1,5 literrel :D
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

z25z írta:A binggel (nem a tajvani) tenyleg kevesebbet fogyaszt ugyanazon teljesitmeny mellett es ha nagyon kopott az elozo akkor meg teljesitmenyjavulas is eszreveheto. Szivatobowdent egy kicsit igazitani kell, a kulso burkabol kell egy kicsit levagni. De megvan a spec. technika, hogy kell osszefuzni, 3 bowdent basztam el mire rajottem... :evil: a tanktemahoz: azert kerdeztem, hogy ki tudott tobbet beletankolni, mert a konyv valoszinuléeg hibas, nincs 17 lityi a 250 es tankja
Köszi az infokat a bingrõl. Nem lehet, hogy kicsit horpadt a tankod?
Zschopauer
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

A binggel (nem a tajvani) tenyleg kevesebbet fogyaszt ugyanazon teljesitmeny mellett es ha nagyon kopott az elozo akkor meg teljesitmenyjavulas is eszreveheto. Szivatobowdent egy kicsit igazitani kell, a kulso burkabol kell egy kicsit levagni. De megvan a spec. technika, hogy kell osszefuzni, 3 bowdent basztam el mire rajottem... :evil: a tanktemahoz: azert kerdeztem, hogy ki tudott tobbet beletankolni, mert a konyv valoszinuléeg hibas, nincs 17 lityi a 250 es tankja
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

z25z írta: tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
Egy virtuális kézföltétel: a legtöbb, amit én beletankoltam, az 16,86 liter volt. Elõtte egy csepp benya se volt benne, egyik tank-félben sem, és az utolsó 300 m-t tolva tettük meg a kútig. Ha még a porlasztó is teljesen leürült volna, meg esetleg a kút se csalna lefelé (igen, ilyen is van, kimértem), akkor a 17 liter szépen belement volna.
Zschopauer
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Bing porlasztók

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Sziasztok,

a Bing porlasztókkal kapcsolatos tapasztalataitokról szeretnék kérdezni.

Egy éve lecseréltem az eredeti gyári porlasztót egy tajvani(?) utángyártottra, mert már nagyon ki volt kopva.
Emiatt a korábbi 6-6,5 literes fogyasztás lement 5 liter alá, azonos menetteljesítmények mellett. (Mindkettõt szerelõ is beállította.)

Sajnos ez a mostani porlasztó sem túl jó, egyrészt rendszeresen csiszolgatni kell a súbert, mert hajlamos rá, hogy megszoruljon, másrészt eddig egyik karbival sem ment a motor stabilan 115 km/h-nál többet. Ami ugyan már önmagában hajmeresztõ, de egy 250-es ETZ-tõl többet várnék.

Láttam, hogy ezek a Bing porlasztók másfél-kétszer annyiba kerülnek, mint az olcsóbbja. Tényleg érik a pénzüket? Akinek ilyen van, mik a tapasztalatai?

A gáz- és hidegindítóbowdenbõl kell újat venni a Binghez? Vagy ugyanaz jó hozzá, mint a gyári karbikhoz? Vételkor elég csak azt megnézni, hogy a két torokátmérõ megfelelõ méretû-e? Ezekben a mindenféle fúvókák a 250-es ETZ-hez valók?
Zschopauer
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Tartalék tartalékja!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Valakitõl hallottam 1x (Zozy talán, vagy Zsanda) hogy a jobb tankfélben is van 1-2 liter "tartalék tartalékja". Ki is próbáltam, mert Fótra menet elfogyott a tartalék is. Ledöntöttem lassan a motort lábtartóvasra, és azon támasztva picit meglötyögtettem. És lõn: eljutottam az ismerõshöz, õ elvitte a gépet "két percre", aztán elmentem a kútig, pont ott fogyott ki. Tehát 4 litert véve kímélõ fogyasztásnak, fél lityi tuti átjött, és még tovább lehetett volna dönteni, mert csak 16,5 ment bele (tanultam aszem Nerbitõl, hogy nem szabad púpozottra tankolni, mert kilötyög).
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

z25z írta:
Robcsi írta: HAli! Megnéztem egy típusismertetõben. Ott 17.5l-t írtak, de a tartalékra nem tértek ki.
tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
:oops: Én még sosem mértem meg, de most elõvettem egy gyári javítási kézikönyvet, ami már csak 17l.t ír, amibõl valóban 1.5 l a tartalék. Legközelebb megmérem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Robcsi írta:
Norbedlee írta:Valaki nem tudja, hogy mennyi a kapacitása a 250-es Etz tankjának a tartalékának?
HAli! Megnéztem egy típusismertetõben. Ott 17.5l-t írtak, de a tartalékra nem tértek ki.
tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Norbedlee írta:Valaki nem tudja, hogy mennyi a kapacitása a 250-es Etz tankjának a tartalékának?
HAli! Megnéztem egy típusismertetõben. Ott 17.5l-t írtak, de a tartalékra nem tértek ki.
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

SÚBER meg KIPU

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Azt a könyvet 1xmegírom neked Ghost, a címe ez lesz: "TZ-tantra". Folytatásban is gondolkodom, a fitneszes Norbi filozófiáját fogom cáfolni a második kötetben: "Súber jóga, avagy utazás a részterhelés körül.". Tiéd lesz a dedukált tiszta lett példány.

A kipuff, Tigris, az nekem is gyanús, gyûjtök már rá, csináltatok méretest. Vagy a katonai jó lehet 300-ra?

Néztem karbit is 4Kelemennél. Visszavették a súbert, pedig nem is hibás, jó a bolt. Megmértük a másikat a polcról, a nagyobb kotyogást az okozta, hogy amit elvittem, tûrésben alulról érte a gyári átmérõt. A nagyobbikkal csak néhány századot nyertem volna a gyárihoz, bár a fala annak nincs nyergesre kopva. Túlméretest csak Simsonhoz gyártottak, ennek új karbi lesz a vége. Volt náluk ázsiai Bing utánzat. 12 ropi, azt meg szabad-e venni?

Zozy és többiek: azért vittem be a 250-est a mesterhez, mert már voltak gondok vele, ugyanis nálam, lelkes amatõrnél kezdtek kijönni az 50.000 utáni hibák. Ha már ott voltunk, és szét kellett húzni, kértem bele ezt-azt. Tényleg, meg kellett volna gondolni, hogy a nagyobb alkatrészek (hajtókar is kovácsolt) miatt a fordulatszám csökkenni fog, de eredetileg is azt vártam, hogy a sebebsségadatok változatlanok lesznek, és a fordulat kímélõsebbre megy. Tehát ki kell sakkozni, hogy újra harmonikusan járjon a motor, és pont jól húzzon, és akkor lehetne lánckerékkel is variálni. Ugyanis eddig csak 4000 körül viselkedett jól, de most 3000 körül, halkabb járásnál tudja ugyanezeket.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Meiki írta:Én is gondolkodtam azon hogy majd idõvel 300 asítom a kicsikét. De nem egészen világos a hozzá tartozó beállítási procedúra. Lényegében arra gondolsz hogy utána a Karbi benzin és levegõ keverékét kell nagyobbra álítani? Mondjuk ez egyértelmû. Vagy ezen kívül van még valami más is?
A kipuff folytásán is csökkenteni érdemes,Gyurma kipuja például kevesebbet folyt.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Selvetarm!

Az már rég rossz, ha 125-öshöz 120-as van benne.Gyárilag a 150-eshez 115-öst írnak elõ, most gondolj bele, hogy kissebb cm3-re nagyobb fúvókát.Hát...Próbáld meg 105-ös fúvókával.Egyébként túlsok benzint kaphat, ez több lehetõség okozója.Szivató gumi repedt, vagy a rugója gyenge, 120-as fúvóka(ha kissebbet vennél bele, kapásból kevesebbet enne)fõtengely szimering csere érett lett, az alapjárati levegõ állító csavart, nem lehet meghatározni, hogy hány fordulattal tekered ki, mert minden karbinál más, ezt kikell tesztelned(www.szocimotoros.hu-n találsz egy cikket a karbi beállítására, olvasd el, megéri!)továbbá teheti a gyertya, és a másik nagy étvágy okozója a fúvókán kívûl, a súbertû.Közép állásban kéne lennie, a normális beállításnak.Ha olyankor összeburúl az egész rendszer, akkor kéne keresned vagy használt, vagy olyan tût, ami házilag lett barkácsólva, mert amit boltban lehet kapni az felejtõs!A gyújtást viszont megnézetném egy szakival, mert könnyen el lehet véteni.Pl a megszakító hézaga mennyi?0.3-0.4-nél nem lehet se kissebb, se nagyobb(ezt úgy tudod megnézni, hogy a gyertyát kiveszed, és bele dugsz egy pálcát a hengerbe, a dugattyú ütközéséig, és beállítod jobb oldalon a forgógenerátór csavarjának segítségével a fõtengely felsõholtpontját, és ilyenkor kell lemérni a megszakítóhézagot.)Ha ez is jó, akkor az elõgyújtást kéne megnézni, ebben sajnos nem tudok segíteni, de a szocimotoros honlapján van gyújtás beállítás.(ETZ250-re szól, de ugyan az a gyújtás, mint a 125-ösé.)Írtad, hogy új gyûrûket kapott, én azthiszem ez is bejáratásnak számít, ilyenkor is bizony többet eszik, de kicsivel.A lényeg, a lényeg, a fúvókát 105, max 115-ösre cseréld, normális súbertû, és a benzin/levegõ állító csavart állítsd be normálisan.Biztos jót fog tenni neki.
Jó motorszerelést! :twisted:
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Én is gondolkodtam azon hogy majd idõvel 300 asítom a kicsikét. De nem egészen világos a hozzá tartozó beállítási procedúra. Lényegében arra gondolsz hogy utána a Karbi benzin és levegõ keverékét kell nagyobbra álítani? Mondjuk ez egyértelmû. Vagy ezen kívül van még valami más is?
MZ ETZ 251 De Lux!
Selvetarm

Hozzászólás Szerző: Selvetarm »

Sziasztok!
Lenne egy kis problémám!
A 125-ös tz-m nem bír felpörögni 2000-es fordulat fölé, csak ha futok mellette! :) Nagy fordulaton már megy. Ha áll, akkor viszonylag jól felpörög, de ha elindulok vele, tragédia.. Szaladva kell tolni, hogy elkapja a 2000-feletti fordulatot, onnan már megy. Hidegen 3. rúgásra, melegen egybõl beindul.
Amúgy 8 évig állt. Nemrég vettem elõ. Kapott új gyûrüket, aksit, megszakítót (gyújtás be van állítva), új fúvókákat a karbiba. (fõfúvóka 120-as) Kipucoltam rendesen az egész rendszert, ahol jár a benzin. Úszószint rendben. Minden mûködik rendesen. Alapjárati levegõ 1,5-re állítva. A síbertû most leglentebb van, de ha fentebb állítom, akkor mégrosszabb. Kb 50 km-t mentem vele, és ezallatt 4 litert evett meg.. Most mûszakiztam le, de már akkor se vette jól az alacsony fordulatot. Új levegõszûrõt is kapott, az sincs eldugulva. Új kipufogót is vettem rá, ott sincs lerakódva semmi.
Ha van valami jó ötletetek, hát írjátok le! Elõre is köszi! Üdv!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Kedves TZrider!

Ha a pepita most 140 felett menne akkor még Bambinak sem engedném hogy megbontsa (féltve õrzött titkokat feltárva a Szent Blokk mélyérõl :D ), az meg még álmomban sem jutna eszembe hogy 300-asítsam...

...nagyobb dugó=nagyobb tehetetlenség=kisebb maxfordulat
kisebb maxfordulat+régi végáttétel=kisebb vmax...

Szerintem ezen az úton indulj el és akkor rövidesen megszülethet a "Kétütemû belsõégésû motorok teljesítményfokozásának filozófiája" címû korszakalkotó mû...
...röviden a 2Tan (ejtsd tútan, avagy a 2ütem Útja :D )

Én tutira megveszem majd és kiolvasom...nagy rajongód vagyok :wink:

Baráti üdvözlet, Ghost
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Szia Józsi!

Nagy adag ez 1szerre :-) Ne feltétlen legyen a mérvadó amit most írok...de ha jó volt elõtte akkor minek kellett megpiszkálni?
Úgy vagyok az enyémmel, hogy amíg a 250-esként 19-es lánckeróval 2 nemkönnyû ember (plusz csomagok) alatt 100-105-öt erõlködés nélkül úgy megy hogy egyszer sem nyelezek.....miért bántsam? Ha egyszer elkopik, akkor is csak sima fúrást kap majd, meg a vonzatait.
Ez persze nem azt jelenti h. lebeszélném a T. Olvtársakat a 300-asításról, de aki már ezt megjárta tudja hogy sok apró dolognak tûnõ lényeges ponton kell finomítani mire a várt eredményt meghozza (attól függ mit várunk :-))
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

TOLATTYÚ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Helló!
Szépen beindult a topik, azóta nem is jártam itt, hogy a kezdõ kérdést fetettem... köszi a sok hozzászólást. Jelenlegi gondomat azonban senki nem feszegette még, ezért elõhozakodom vele: falsot szív valahol.
Nagygeneráloztuk és felfúrtuk nemrég a motort, kellett dörzsárazni a fúvókát, meg súberen változtatni, hogy a nagyobb köbcenti miatt ne szegényedjen el a keverék. Amikor kihoztam a mûhelybõl, igen tetszett az eredmény, de hamar le is romlott. Húz, de a végsebesség csökkent, és nem is olyan harmonikusak a fordulatszámtartományok. Nagygenerál elõtt 140 felett ment (sík úton, hátszéllel, gazda szeme hizlalja) és a Gyurmtúrán sem volt baj. Mecsek túrára már elállítódott. Bambi szemre bállította a gyújtást (kopott közben) és tûcserét is javasolt, mert kicsi falsot hallott. No vettem új tût tûfúvókástul (a régi fúvókát csavartam az új tûfúvókába, mert már hozzá volt dörzsárazva a felfúrt motoromhoz). Sokkal nem lett jobb. Reménykedtem a fals levegõ további csökkenésében, ha kicserélem a súbert magát (hengeres izét, ami a tût és rugót tartja). Ma ezt is megvettem, de jobban kotyog, mint a huszonéves eredeti gyári, meg sem próbáltam betenni. Bambi szerint nehéz perselyeztetni, mert CNC gép kell hozzá. Sub-ee már csinált ilyet, de nem vállal, mert a persely annyira vékony, hogy macerás betolni. Szocimotoroson olvastam, hogy van túlméretes súber.
Az új súbertû az új tûfúvókával eggyel a közép alatti rovátkában mûködik jól. A bowden ugyan szõrös, de szerelés alatt.

Namost a kérdések:
1. Felfúrt motoroknál a végsebesség csökkent másnál is? Mi kozhat sebességcsökkenést, ha lánckerékcserét nem kértem?
2. A börzsönybeli esésnek lehet köze a vacakoláshoz? Pedig lábtartó nélkül, feldrótozott mûszerrel is elöl loholtam hegynek fel, csak Mecsek óta vacakol.
3. Tud valaki túlméretes súber hengert? Kölcsön is jó, kipróbálásra.
4. Az új súber (henger) átmérõje számít jobban, vagy az, hogy hengeres-e, vagy pl. nyereg alakúra kopott?
Rémüldözök fõtengely, meg szimmering cserékrõl olvasva, hisz Bambi mester mindent precízen felújított, és amit kellett, kicserélt. Csak meglátta volna, hogy van ilyen veszély... Lehet, hogy Bing, vagy felújított Mikuni lesz a vége. Sub-ee ígért ilyet kipróbálásra. Hasonló jó tapasztalatot olvastam lentebb, sõt már káosz rabja boltozatos homlokom, mert a könyök, meg a kipuff lerakódása is fojthatja, meg hátha nem a súbertû helyzetén kellett volna állítani (túl sok üzemanyag), hanem csak kipucolni... hilfe mich...
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

mz boltokban lehet kapni, külön is.A minõsége...ha kicsit visszább olvasol, leírtam, hogy én hogy jártam.Egyébként, ha normálisan beletudod csavarni a karbiba, akkor gond nem lessz vele.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi szépen!

Akkor csak az lenne a kérdésem hogy hol lehet kapni? Egyáltalán lehet így egy darabot? Vagy egész készlet kell? És minõségben milyenek? Mert úgy hallottam,hogy ránézésre gyártottakat árulnak.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

huuu, ha jól emléxem, nekem valami 35-ös lehetett ráírva(150-es tz-m van nekem is, 24-es karbival).
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Ha már alapjárati fúvókánál tartunk.Nekem egy 150 es etz-m van de 125-ös karbival.Az lenne a kérdés hogy milyen méretû fúvóka kellene bele? Gondolom az alap 150 es nem a legjobb a kisebb torokátmérõ miatt...Aki hasonló cipõben jár légyszi írja le hogy milyen méretû fúvókákat használ.

A válaszokat elõre is köszi:
KILL3R
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

hmm, aha értem.Sajnos megint nemtudom kipróbálni másik alapjárati fúvókával, mert tegnap elég gyengéden meghúztam, de mára kilazúlt(egyszer már eltört, nem akartam még 1x bele esni a hibába.)Ma meg amikor "meghúztam", beletört az egész úgy ahogy van.Hát, gondoltam no para, befogtam a karbit a satuba, egy vékony csavarhúzót bele ütöttem gyengéden a bele tört fúvókába, és kicsavaroztam.Ennyit az után gyártott kacatokról :evil:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

mzgergõ írta:az alapjárati fúvóka szabályozhatja a fogyasztást?Csak mert vettem felújjító szettet, és kicseréltem szerintem a gyárit, mert a színe, és a minõsége úgy tünik.Mégis elkophatott ennyi év után.De mintha egy kicsit rendetlenebb lenne a motor, mert sebességbe lassan megy vissza az alapjárat.Pedig kivan pucólva a karbi, és bevan állítva!Azthiszem :oops:
Persze, beleszól! Mint ahogy tigris is írta már (sztem többször is): súbertût középre, 1...1,5 hordulatra ki a lev. csavart. Ezek után pedig tesztelj, ellenõrizd a gyertyaképet.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

az alapjárati fúvóka szabályozhatja a fogyasztást?Csak mert vettem felújjító szettet, és kicseréltem szerintem a gyárit, mert a színe, és a minõsége úgy tünik.Mégis elkophatott ennyi év után.De mintha egy kicsit rendetlenebb lenne a motor, mert sebességbe lassan megy vissza az alapjárat.Pedig kivan pucólva a karbi, és bevan állítva!Azthiszem :oops:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nekem 80 körüli utazónál eszik a 125-ös 4-et,hegyi csapatáskor,tartós 90-nél 5-öt simán,szóval ne gondold soknak az 5,5-öt,és ha egyébként rendben van,szerintem nem kell bántani,300Ft/100 kilóméternél többet vesztesz vele.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

PJocker: Szívleld meg a leírtakat. Inkább egyen 2-3 decivel többet, minthogy feleslegesen elfojtsad, elszegényítsd a keveréket. Huzamos ideig nálam sem ment 4,3.....4,8 fölé az étvágya (igaz ez nagypapis vezetéssel, 1 személy, nyelezés ritkán, és 80-90-es plafon), de aztán jött pár 2 személyes mûsor, plusz dombok, hegyek, kanyarok...ráadásul a gépszíj is jobban elkapkod mint régen....és pikk-pakk máris 4,9....5,2 közt nyakal :)
Sz'al nem rossz a tiéd, de pár apróságon is sok múlik: guminyomás? sík vidék vagy hegyek?, 1 szmély v. két személy, csomagok, egyéb terhek? Aztán - fõként - jobb csukló :-) stb. stb.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

PJocker írta:Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
Így nem lehet téged elnavigálni mert te érzed hogy hogy megy. ha kissebb fogysztást akarsz az a nyomaték és a sebesség (nem pörög ki rendesen) rovására megy.
Ha pedig megy mint atom és szép a gyertyakép is akkor ne piszkáld !!!!
A 4.5 pedig és még kevesebb azok komolyan le vannak fojtva(ha eredeti karbi csücsül rajta) és nem is mennek úgy szal neked kell eldöntened hogy erõ kell vagy spórolás.
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Andrei írta: a helyzet az hogy mikor megvettem a mocit, már akkor is úgy nézett ki a karbi mint ami most jött a gyárból, hónapokig állt arol 2t-s benzinnel és mikor levettem az úszóházat, teljesen tiszta volt
lehet mégis van eltömõdés valami járatban?
nyilván nem veszthetek semmit, de ahogy z25 írja, nem brigibe fogom áztatni, valamelyiknap mostam a kispolszkim karburátorát benne és a végére olyan érdes lett a háza :) mostmár tudom miért
A fúvókákat csavard ki és szúrkáld át tûvel benzinnel vagy féktisztítóval mosd át és fújkáld meg kompresszorral. Nekem az egyikbe libegett 1 kis kosz régen alig vettem észre ezt megcsináltam azóta jó! :D
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

conus írta:Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt? :smt018

Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... :roll: veszteni valód sztem nincsen...
Én még nem próbáltam,de állítólag a Coca-Cola is csodákra képes,be kell áztatni! Veteránosok használják!
Azóta ritkábban iszom kólát. :lol:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt? :smt018

Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... :roll: veszteni valód sztem nincsen...
a helyzet az hogy mikor megvettem a mocit, már akkor is úgy nézett ki a karbi mint ami most jött a gyárból, hónapokig állt arol 2t-s benzinnel és mikor levettem az úszóházat, teljesen tiszta volt
lehet mégis van eltömõdés valami járatban?
nyilván nem veszthetek semmit, de ahogy z25 írja, nem brigibe fogom áztatni, valamelyiknap mostam a kispolszkim karburátorát benne és a végére olyan érdes lett a háza :) mostmár tudom miért
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

A fogyasztásod teljesen normális, örülj neki, hogy csak ennyit eszik :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en nem lepodok meg rajta egyaltalan, boven belefer a normalis fogyasztas kategoriaba, foleg meg ha tenyleg megy mint ahogy szeretned..nezd a gyertyakepet ha sotetebb-feketes akkor vehetsz belole egy kicsit visszabb, de egy idosebb kopott karbinal az 5,5 es fogyi tenyleg nem veszes
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt? :smt018

Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... :roll: veszteni valód sztem nincsen...
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Andrei írta: van valakinek ötlete?
igen: kuka
na viccet felreteve, ha masik karbival jo akkor probald tole elboltolni, a brigeciolban 1 hetes aztatas meg csak akkor jo ha egy het utan kotsz ra egy szazast is....1 het alatt ugy szetmarja, hogy orom nezni
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

üdv srácok, már a januári vásárlás óta küzdök azzal hogy nincs alapjárat a 150-es etz-men
illetve van, 1800 felett, alatta csak leállás meg köhögés van
van hogy beállítom 1800-ra, kiérek valahova 5-10 km és már 2500
lámpa felkapcsolása azonnal megöli az alapjáratot, 500 fordulatot leszed belõle majd a motor leáll

sokáig keresgettem az elektronikai hibát, a lámpakapcsolásos leállás miatt, de csak nem találtam

hétvégén kigurultam egyik közeli haverhoz (25km) akinek van 4 MZ-je és mondta hogy blokkot cserélt az egyik motorjában és ugyanez a probléma, nézzük már meg a karburátort
átcseréltünk az én motormra egy olyan karbit amivel tökéletes 1200-on is biztos alapjárat volt

amikor megláttam hogy az én motoromon is 1200 az alapjárat és a lámpa felkapcsolását a motor észre sem veszi, percekig nem tértem magamhoz
most megkaptam a jó karbit pár hétre kölcsönbe amíg az enyémmel mahinálok valamit, bár a srác azt mondta hogy kuka
bementem egy szervizbe megkérdezni mi újság ezzel, mondta a boltos hogy tényleg kuka, a több 10 ezer kilométeren keresztül magába szívott poros levegõ szétkoptatja a járatokat és utána ez van, ezt nem akarom elhinni :(

gondolkodok rajta hogy beáztatom 1 hétre brigeciolba, bár nemtudom mit segítene :( fúvókák jók, a motor rendesen megy, csak nincs vele alapjárat, fogyasztás is 3.9 volt, ami kiváló

van valakinek ötlete?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

mesu írta:ghostrider neked milyen plexi van az mzd elején?mire való eredetileg?én is szeretnék egyet de én valami kissebbre gondoltam.
Nem használok plexit... :? A képen az a fehér...az a kisbusz hátulja... :D
Különben én fullsynt olajat nyomatok 1:50-tõl úgy 1:70-ig (hangulattól függõen)

...plexi helyett meg vegyél fasza gumit, nem bánod meg... 8)

Üdv. Ghost
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

piki24 írta:Érdeklõdni szeretnék ETZ250 gyári karbiba kell-e a tûszelep alá tömítõalátét? Ha igen milyen vastagságú? Mert az enyémben nincs alatta semmi.
A TS karbihoz ír 1,5mm vastag tömítõalátétet.
:smt017 :smt017 :smt017 :-k :-k :-k :?:
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

ghostrider neked milyen plexi van az mzd elején?mire való eredetileg?én is szeretnék egyet de én valami kissebbre gondoltam.
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

hát ja ahány motoros anyi olaj fajta! :D
megmondom õszintén én is kipróbáltam sokfélét de most az utobbi idõben stil olajat használok. :wink: azért köszi h tanácsot adtatok!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

mesu írta:szevasztok!én csak anyit szeretnék kérdezni h szerintetek melyik olaj a legjobb az üzemanyag mellé?tudom h mindenki mást mond meg minden de kiváncsiságból gondoltam megkérdezem.elõre is köszi!
8)
Nézd végig az adatlapokat az én MZ-m rovatban... :!:
...szerintem :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Legalább MOL Sprint-et tegyél a benzin mellé, ez a minimum!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

REPSOL scooter 2T :wink:
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

szevasztok!én csak anyit szeretnék kérdezni h szerintetek melyik olaj a legjobb az üzemanyag mellé?tudom h mindenki mást mond meg minden de kiváncsiságból gondoltam megkérdezem.elõre is köszi!
8)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

30N 3-1 esnek kellene lenni azt gyartottak a 251 hez, amugy mindegy mert kompatibilis a szivocsonkkal a regebbi 30N x-x szeria, ha megis hezag van kozte a legegyszerubb, ha jol bekened FBS-sel
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

Hozzászólás Szerző: darksied »

Sziasztok!

Olyan problmám lenne a 251-essemmel, hogy a karbim nem ül bele a hengeren a csonkba. kb marad egy 2mm-es hézag, ha koppig beillesztem a helyére.
Félek hogy farsot szív a gép. És nem is megy annyira mint amennyire kéne neki. A csonkon MZ 250 es jelzés található a karbim meg 30N-1 -es.
Az lenne a kérdésem, hogy akkor ehhez a karbihoz ilyen csonk kell?

Elõre is köszönöm a válasz(okat)!
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Érdeklõdni szeretnék ETZ250 gyári karbiba kell-e a tûszelep alá tömítõalátét? Ha igen milyen vastagságú? Mert az enyémben nincs alatta semmi.
A TS karbihoz ír 1,5mm vastag tömítõalátétet.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Megmondom õszíntén hogy én még csak 150-es ETZ-nek a szívótorkát láttam, és azt tudom, hogy a 150-es ETZ karburátorának a torokátmérõje 2mm-el nagyobb mint a 125-ösé, és a fúvókák is nagyobbak, valamint a köztes darabba is bele van ütve az h 150. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi segítségeket! Csevegõbe olvastam, hogy ha 150es hengert kap, akkor a jobb teljesítmény érdekébe érdemes 150es etz karbiját rátenni.. (nah sztem moderátor már közeleg csevegõ felééé... 8) ) Szal sztem már így 125ösként is kap majd 150nesnek a karbiját..Ha lehetséges? :roll: :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 54 vendég