Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Fals levegőt szív.?
Imi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.30. 16:03

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Imi »

Sziasztok

A tavasz közeledtével elővettem a motorom, de valami megváltozott a télen vele. Nehezen indult, és le is akart állni könnyen, holott ősszel még teljesen jó volt az alapjárat. Kitisztítottam a gyári karbit, mindent megnéztem rajta nem láttam semmi különös változást (a tű egy minimálisan görbe ugyan, de korábban is az volt már). Most azt produkálja, hogy nagyon pici gázra is nagyon felpörög, és csak lassan csökken le a fordulata, ott viszont újra fulladozik, és nem tapasztalok semmi változást hiába próbálom állítgatni a tolattyú és a melléklevegő csavarral.

Valakinek valami ötlet, vagy legalább hogy merre induljak a keresésben?

Köszi előre is.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Micsoda negatív hullámkérem! Vannak ám rendes emberek is!!! Köszönöm zsaki a nép nevében fáradozásaidat! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta: Ha megmondod miről ismerhető fel hogy tutira gyári,akkor megnézem az én csatosomat hogy abban milyen van és leméretezheted ha akarod
Olyan motorból ami 6L felett eszik? NEM KELL!!!! :mrgreen:
Amúgy ha jó a fogyasztásod, jó a motor teljesítménye minden fordulatszámon és gázállás mellett, akkor mindegy hogy gyári-e, jó a profilja a tűnek, és érdekelnek a méretei. :D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Nem adják, és kölcsön sem kapod, meg leméretezni sem akarja egyik sem............
Ha megmondod miről ismerhető fel hogy tutira gyári,akkor megnézem az én csatosomat hogy abban milyen van és leméretezheted ha akarod
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Az teljesen hibátlan akkor. :)

Ha valakinek van gyári elfekvőben akkor az csak volt mert megveszem...
Nem adják, és kölcsön sem kapod, meg leméretezni sem akarja egyik sem............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Az teljesen hibátlan akkor. :)

Ha valakinek van gyári elfekvőben akkor az csak volt mert megveszem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Köszönöm az infót! Esetleg valahol be lehet szerezni jót? Vagy van lehetőség legyártatásra valaki próbálkozott már vele?
Nincs jó minta.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm az infót! Esetleg valahol be lehet szerezni jót? Vagy van lehetőség legyártatásra valaki próbálkozott már vele?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Jó akkor kizárásos alapon teszt lesz. Remélem nem lesz nagy tanulópénz. Bár a tű az tuti szar lesz dehát ez van nincs más lehetőség sajnos...
Én vettem egy tűt, nagyon nem jó. Tűtartót sem nagyon kaptam (zégerek, rugó) azt úgy kerestem más cuccokból.
A többi alkatrésze meg szinte azonos a többi karbival.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Jó akkor kizárásos alapon teszt lesz. Remélem nem lesz nagy tanulópénz. Bár a tű az tuti szar lesz dehát ez van nincs más lehetőség sajnos...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Van valakinek tapasztalata érdemes-e megvenni a mostanság kapható csatos karbikhoz a cuccokat(felújító készlet, tű és minden más ami a belében van)? Kaptam 2 karbit egy csatosat és egy hagyományosat abból a csatos kissé hiányos így azt üzembe akarom helyezni. Állítólag nem sokat futott! Persze ha van valakinek elfekvőben hozzá alkatrésze megegyezünk az tuti! :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ahogy zudori is irta a nagy csavar az alapjarati fordulatszam allito csavarja. Kupos a vege es ahogy csavarod befele, akkor emeli a tolattyut es tobbet kap. Elvileg tokre kicsavarva (tehat leengedve a tolattyut is jarnia kellene, mert ahogy nezegettem takaritaskor a bingen is, mint a 30N3-1-esen kulon rendszeren van az alapjarat, megkerulve a tolattyut. Legalabbis nekem kicsavarva is volt alapjarat. Amugy ebben a hidegben az enyem is csak szivatoval jar egyenletesen, sot kb. fel percig szoktam jaratni ugy hogy huzom a szivatot, de ha elindulok bizony elkevesell, fullad meg akar allni csak a szivato idonkenti rahuzasaval megy rendesen addig mig be nem melegszik. Aztan mar tokeletes. 250-kent 118 volt a bing fofuvoka, akkor is ezt csinalta. 300-nal kb. 128-130. (125-os dorzsarral kicsit korkorosen mozgatva).
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem a kicsin van Bing, de szerintem csak a méretbeli különbségek lehetnek eltérőek. Az a nagycsavar az alapjárat állító csavar, ezzel lehet emelni és csökkenteni a súber belógását, így tudod beállítani az alapjáratot. Még azt ellenőrizzed, hogy a szívató le zár-e rendesen.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Van egy másik Bing karbi,ahhoz való ez a szívócsonk.Azon van rajta a szorító bilincs.Hogyha azt a fajtát vetted meg,
csak akkor vedd meg a szívócsonkot.A gyári szívócsonkhoz jónak kell lenni a Bing 84 nek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

Bing 84 karbi (eredeti német) beállításával bajlódok. Csak szivatóval jár a motor. Tűn még 1 rovátkát tudnék emelni...de ezen kívül már szinte minen lehetőséget végigpróbáltam. Fúvókák a gyáriak vannak benne.
Normálisan kitakarítottam a felrakás előtt és nem maradt ki semmilyen alkatrésze.

A kis csavar az alapjárati levegő, ez tiszta sor. Mire való a nagy csavar?

Farsot szívhat? Az eredeti BVF szívócsonkján nyitottam egy kicsit, így bement a helyére szorosan....de már erre is gyanakszom, hogy itt nem stimmel valami....

Vagy dörzsárazni kell a főfúvókát? A motorom alap 250-es.

Ilyen szívócsonk van valakinek? Elvileg ez való a BING 84-re:

http://e-motorparts.addel.hu/42517-etz- ... 42-002-tur

Húzós az ára.....

Köszi ha válaszoltok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Larocca92 írta: Írtam már 4 E-mail-t de egyiket se engedi elküldni, csak bedobja a kimenőbe.
A fórummotor úgy működik, hogy a privát üzenet addig a "Kimenő" között van, amíg a címzett el nem olvassa.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Dreamer írta:
Larocca92 írta:

Két utángyártott Kenste karbit próbáltam (N2, N3) írtam róla.

Most viszont Keihin PWK30 replika karbit teszteltem.
Előzmény 6 litert fogyasztott az motorom, 105nél többet nem ment, melegen sokalt.

PWK replika: hidegen melegen rúgásra indul gáz nélkül, stabil alapjárat, 5.ben háromezertől már mérsékelten gyorsít (ja egyébként 130 kg vagyok), gond nélkül felhúz 120-ra is (pontos bicajóra alapján), ha és most teszteltem hegyi túrán Romániában. Itthon tele tankoltam a 250-est, 282 km után még nem volt tartalékon (benézve a tankon min. két liter még volt benne). Ja powerjetes és érezhetően dob rajta 5000-től!




Ha érdekel a, bővebb infó privátban.

Szia! Megtudnád adni a telefonszámod? Mindenképpen érdekelne. Írtam már 4 E-mail-t de egyiket se engedi elküldni, csak bedobja a kimenőbe.

köszi
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sunbim írta:Dreamer.

Az mi hogy powerjetes?
Az, hogy az úszóházból egy megkerülő csatornán keresztül bizonyos szíváskor többlet üzemanyagot kap. Ezért van az, hogy elég 130 helyett 120-as fúvóka, mert az részterheléskor még elég, ha kell a kraft, akkor meg szívja a powerjeten keresztül.

Ha magam nem próbálom én sem hiszem, de kb. 5000től érezhető. A másik tény az, hogy az eddig csak vánszorgó motorom most szárnyakat kapott. Bár az is lehet, hogy a télen álló helyzetben összeszedte magát? :)
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dreamer.

Az mi hogy powerjetes?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larocca92 írta:
pnlaci írta:
Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe. :) Inkább tapasztalatokat,véleményeket szeretnék kérni. De persze ha kell a németektől rendelek. Azért Köszi! :)
Két utángyártott Kenste karbit próbáltam (N2, N3) írtam róla.

Most viszont Keihin PWK30 replika karbit teszteltem.
Előzmény 6 litert fogyasztott az motorom, 105nél többet nem ment, melegen sokalt.

PWK replika: hidegen melegen rúgásra indul gáz nélkül, stabil alapjárat, 5.ben háromezertől már mérsékelten gyorsít (ja egyébként 130 kg vagyok), gond nélkül felhúz 120-ra is (pontos bicajóra alapján), ha és most teszteltem hegyi túrán Romániában. Itthon tele tankoltam a 250-est, 282 km után még nem volt tartalékon (benézve a tankon min. két liter még volt benne). Ja powerjetes és érezhetően dob rajta 5000-től!

Ha érdekel a, bővebb infó privátban.
Dreamer
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Larocca92 írta: Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe. :) Inkább tapasztalatokat,véleményeket szeretnék kérni. De persze ha kell a németektől rendelek. Azért Köszi! :)
Inkább keress börzén gyárit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

pnlaci írta:
Larocca92 írta:Köszi szépen a segítséget. Annyi volna még a kérdésem hogy mi a véleményetek erről a Mofaker-es és futáros "gyári" karbiról? Érdemes ilyet venni? A gyári karburátorom teljesen kuka.
Kép
Hali!Gyári karbit csak a Németektől kapsz! :mrgreen: zweirad -schubert.de
Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe. :) Inkább tapasztalatokat,véleményeket szeretnék kérni. De persze ha kell a németektől rendelek. Azért Köszi! :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Larocca92 írta:Köszi szépen a segítséget. Annyi volna még a kérdésem hogy mi a véleményetek erről a Mofaker-es és futáros "gyári" karbiról? Érdemes ilyet venni? A gyári karburátorom teljesen kuka.
Kép
Hali!Gyári karbit csak a Németektől kapsz! :mrgreen: zweirad -schubert.de
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Köszi szépen a segítséget. Annyi volna még a kérdésem hogy mi a véleményetek erről a Mofaker-es és futáros "gyári" karbiról? Érdemes ilyet venni? A gyári karburátorom teljesen kuka.
Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Larocca92 írta:Sziasztok!

300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
A gyári karburátor 140-145ös főfúvókával. Kísérletezéssel megállapítható hogy neked melyik a legjobb, ill. a motorodnak.
Kipufogó tipusától is függ!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Larocca92 írta:Sziasztok!

300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
Mz, a hengerhez hangolva.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok!

300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Lacus írta:Üdv mindenkinek.A kérdésem az lenne hogy TS karbit fel lehet rakni ETZ re?125 ről van szó.
Teljesen más a fúvókák mérete!Szerintem azért kipróbálhatod,legfeljebb ha szarabb le veszed! 8)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Lacus
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.03.09. 07:55
MZ-d típusa: etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lacus »

Üdv mindenkinek.A kérdésem az lenne hogy TS karbit fel lehet rakni ETZ re?125 ről van szó.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Még egy gondolat: A felpörgő, majd leálló motort fals levegő okozza, de biztos, hogy a karburátornál szívja ezt. Lehet a hengertalpnál, szívócsonknál, főtengely szimmeringnél.
A visszafelé beindulás nem csak a rossz gyújtás beállítás miatt lehet, hanem a rossz/lógó főtengelycsapágyak miatt is. Főként emiatt szokott lenni egyébként. Lóg a csapágy, így hiába van 2,5-3 mm-re beállítva az előgyújtás, simán beindulhat hátrafelé is. Én is jártam így a sajátommal. Általában beindításnál, de volt, hogy piros lámpánál állva alapjáraton ketyegő motornál. Megtorpant, majd elindult hátrafelé. Persze ez megszakítós gyújtásnál érvényes. Tranzisztorosnál nem tudod hátrafelé indítani.
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Dreamer írta:
Larocca92 írta:Sziasztok! :)

Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t! :)
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok. :D
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? :) A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit! :)
Kép
Ez nem Pollini karbi, hanem Keihin PWK 30-as. Ennek a másolatát vettem meg kínából pofátlan áron. Sajnos hosszú tapasztalat nincs vele, de majd idén!

Kép

Majd kérlek írd meg a tapasztalataidat mert akkor nem szeretnék Bing-et venni ha nem muszáj! :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larocca92 írta:Sziasztok! :)

Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t! :)
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok. :D
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? :) A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit! :)
Kép
Ez nem Pollini karbi, hanem Keihin PWK 30-as. Ennek a másolatát vettem meg kínából pofátlan áron. Sajnos hosszú tapasztalat nincs vele, de majd idén!

Kép
Dreamer
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Patrik írta:Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.:
http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html

Köszönöm szépen a választ!! Sokat segített mert nagyon zavar a pattogó hang!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Larocca92 írta:Sziasztok! :)

Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t! :)
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok. :D
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? :) A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit! :)
Kép
Csak szépen sorban...Még viszonylag messze van a motoros szezon.A tankból a rozsdát távolítsd el!Zúzottkő,kutyalánc a tankba,és mozgatás kézzel,vagy malterkeverőgépre rögzítve forgatni néhány órát.
A karburátort cseréld le egy modern,jó állapótú-újszerűre (dellorto,pollini,mikuni...stb).Azért ingadozik az alapjáratod,mert szét van kopva,gondolom ennek a csattogó hangját hallod...A fogyasztásod is csökkenni fog.Az eredetit kb. 40 évvel ez előtt tervezték...
A motorod gyújtásával nincs semmi baj.Azért indul el hátra,mert iszonyatosan nagy előgyújtás van neki adva.Ettől hallhatsz rendellenes kopogó-csattogó hangokat magasabb fordulatszámon.A nagy előgyújtással próbálták kordában tartani az egyenetlen alapjáratot...
Kezd az üzemanyag rendszerrel,a műtét sorozatodat!És hallgass meg más véleményeket is,ne csak az enyémet.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.:
http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok! :)

Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t! :)
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok. :D
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? :) A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit! :)
Kép
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én most olvasgatom ezt a fimolos sztorit . És ezen felindulva találtam itthon ólom pótló adalékot van vagy 10 éves és a nap is szét szívta de isten biz beleborogatom az enyémbe biztos nagyon jó lesz már érzem :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én fekete valami loctite tömítésragasztót alkalmaztam és meg sem látszik és tökéletes....
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Sziasztok!

Fals levegőt szív a gépen a szívó csonk és a karbi találkozásánál. Esetleg egy új szívócsonk megoldja a problémát, vagy tudtok valami jó tömítő módszert? Láttam egy képet a neten, hogy a bilincs helyére húztak egy gumi cső darabot két bilinccsel. Erről esetleg valami tapasztalat?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Kezd révbe érni a karbi projectem:

Innen indultunk:
Kép

Két illesztő gyűrűvel mind átmérőkben, mind a teljes hosszban 100%-ban megegyezik a gyári karbival:
Kép

Csak azt sajnálom, hogy jó sok időt kell várni, hogy elegendő tapasztalat legyen ezzel a karbival.
Dreamer
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát igazából kb a motorfelújítással együtt kezdtem használni, akkor meg már ugye nem csörgött.De a 150-es az azért "csörög" mivel régóta használom nem tudom hogy tompítja-e majd egyszer megpróbálom sima benzinnel hátha van változás :roll: .Szerintem azért valamit használ, vagyis bízok benne.De tényleg nem egy nagy összeg egy próbát megér.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Andrá$ írta:Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ :D :roll:
Sokak szerint gyógyír a csörgésre,ezzel kapcsolatban valami?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ :D :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zudori írta:30 liter benzinhez 25 ml. Tedd az olajba, jól keveredik,
6 dl.olajhoz tegyél 25 ml Fimolt.
köszi
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

30 liter benzinhez 25 ml. Tedd az olajba, jól keveredik,
6 dl.olajhoz tegyél 25 ml Fimolt.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

szketo írta:Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel, :D megelégedéssel, \:D/ baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!
vettem fimolt ,hogy adagoljátok,sajnos nem látom rajta
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel, :D megelégedéssel, \:D/ baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

pempelli írta:Ez megér egy misét:?http://olx.hu/hirdetes/etz-250-fotengel ... c3aaf1c534
Nagyon nagy baj történt!

Írtam az embernek, de már eladta! Sajnálom, megvettem volna!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tavasszal én is kipróbálom. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég