Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Az én tapasztalatom a Fimollal kapcsolatban egyértelműen potitív.
Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, viszont határozottan csendesebb lett a motorom. Megszünt a sajátságos csörgése, inkább mély egészséges morgó hangja lett. Már a harmadik tankolás után megjött a hatása.
Nem drága, mindenképpen ajánlani tudom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szketo írta:Szia zsakfos!

Köszönöm szépen észrevételed,hozzászólásod.

Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.

Széles utat! Üdv:szketo
Elhiszem neked miért ne hinném el,azt hogy te látod a jó hatását a motorra.
Személy szerint én sosem használtam és a motorom 3,5 litert eszik fimol nélkül is,könnyen indul,nem is melegszik túl,legalábbis én nem vettem észre.Csendesnek viszont nem mondhatom az enyémet.Van hangja,de nem zavar.
Még az is lehet kipróbálom én is jövőre.Sőt biztosan.
Aztán majd megmondom utána mit tapasztaltam. :D

Ez is csak egy vélemény,ő is csak egy ember,de valahol én vele értek egyet:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070103/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Szia zsakfos!

Köszönöm szépen észrevételed,hozzászólásod.

Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.

Széles utat! Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én sem vagyok meggyőződve a Fimol létjogosultságáról,legalábbis egyelőre,de ahogy Te is írtad ártani biztos nem árt és ha csak egy kicsit is hozzátesz a motor élettartam növekedéséhez akkor azt mondom azon a pár forinton amibe a Fimol kerül ne múljon.

Olvastam olyan történeteket,hogy robogós srác használta a robeszba,szakszerűtlen javítás miatt bekrepált az olajszivattyúja, (rosszul rakták össze és indulás után széthullott) lenyomott 40km-t így és nem lett jelentő kopás,károsodás.
Na persze messziről jött ember... :-"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szketo írta: Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fog [-X megragadni a géped. Na,persze lényegesen lerövidül ez esetben, a felhasználási idő...már az elfogyasztott nagyobb mennyiség miatt.

Hát?! Lehet matekozni. :roll:
Az a baj ezekkel az adalék dolgokkal hogy nehéz bizonyitani a jótékony hatásukat.Inkább valamiféle hitkérdés ez.Ha valaki úgy érzi hogy neki használ,az örül neki és használja.Aki meg megveszi használja és nem érez különbséget,az nem hisz benne.Mondjuk ártani biztos nem árt :wink:
A te esetedben például nem tudhatod hogy ha nem használsz adalékot akkor biztosan megszorult volna :-k
Arról nem beszélve hogy maguk a 2T olajok is adalékoltak eleve.Lehet többet használ egy motornak ha jó minőségű 2T olajat veszünk bele,mintha külön adalékolunk az esetlegesen olcsóbb átlagos minőségű 2T olaj mellé.
Nem tudom én sem csak kombinálok :D :-k


Ezt az egész dolgot csak úgy lehetne valamiféleképpen bizonyitani hogy 1 ember 2 ugyanolyan motort ugyanolyan körülmények közt használ sok ezer km-en keresztül és a végén szétszed és mér kopást.
Na de erre nem hinném hogy van példa.Addig meg marad a hitkérdés.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

szketo írta:
zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.
Hajtókaron van gyári jelölés.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

sell írta:Én is a helyi mol kúton vettem. Évekkel ezelőtt vettem már ott, most is oda mentem, és volt, idei gyártású uh. szerintem rendszeresen rendelnek.
Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fog [-X megragadni a géped. Na,persze lényegesen lerövidül ez esetben, a felhasználási idő...már az elfogyasztott nagyobb mennyiség miatt.

Hát?! Lehet matekozni. :roll:
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Ez megér egy misét:?http://olx.hu/hirdetes/etz-250-fotengel ... c3aaf1c534
Ha tényleg gyári,akkor meg is éri.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Én is a helyi mol kúton vettem. Évekkel ezelőtt vettem már ott, most is oda mentem, és volt, idei gyártású uh. szerintem rendszeresen rendelnek.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

zudori írta:
pempelli írta:Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
Szilor KFT Budapest. Szállás u. 16.
1107.
http://szilor.hu/termek/fimol-2/
van internetes oldaluk is.
Avagy nagyobb MOL kutak; esetleg Homasita.
ezeken a helyeken mindig látok
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

pempelli írta:Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
Szilor KFT Budapest. Szállás u. 16.
1107.
http://szilor.hu/termek/fimol-2/
van internetes oldaluk is.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hol lehet még fimolt kapni,régen mi is tettünk bele.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

zudori írta:Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja. :) )
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
Olajban futó kuplungba , soha !!! [-X
A viz szalad, a kő marad!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Visszolvastam, még olajos topikban is. Köszönöm a tapasztalatokat, véleményeket. Nemsokára már nekem is lessz.;-) szerintem váltóban is hatásos lehet, de csak szárazkuplungnál, a kiváló csúsztató képessége miatt. Valamikor szinte divatszerű volt lada difibe tölteni.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Váltóba óvatosan a súrlódás csökkentő adalékokkal,nehogy a lamellák közt csökkentse a súrlódást!

Egyébként én is tavasz óta használom a fimolt,semmilyen negatív hatást nem vettem észre,ugyan olyan szép maradt a gyertyaképem mint előtte. Szép csendes a blokkom,a felújítás óta még nincs benne olyan sok kilóméter,így pozitív hatásról sem tudok még beszámolni,de azt majd az idő és a kilóméterek igazolják.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja. :) )
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Tri-Ton írta:
sell írta::mrgreen: apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ... ;-) )
Lehet, hogy többször is volt már, viszont 2014.05.17.-én biztosan foglalkoztunk a témával.
Én kb 30 éve használom , élettartam hosszabbitó , és a ráncokat is simitja :D
A viz szalad, a kő marad!
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

sell írta::mrgreen: apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ... ;-) )
Lehet, hogy többször is volt már, viszont 2014.05.17.-én biztosan foglalkoztunk a témával.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Volt már róla szó! Kissé visszaolvasol...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

:mrgreen: apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ... ;-) )
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Milyen témára?
Kenési kérdés?
Példa:

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Hehehe ... Öőő asszem kicsit kezdünk elkanyarodni az üzemanyag témától. De itt a bizonyíték, a férfiak akárhonnan a "témára" tudnak térni. :D :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hja, meg a persely kenési tulajdonságai is javulnak.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

És friss nyállal jobban jár a dugó !


:mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem meg ez az egész "télire eltevés" túl van kissé misztifikálva.Semmit nem teszek évek óta ezügyben :D
Annyi benzinnel rakom el,amennyi éppen maradt benne.Mondjuk a karbiból kiszoktam járatni.
Az akku is benne marad a motorban,esetleg amikor éppen eszembe jut kitolom a garázsból azt egy kicsit megjáratom.Két hetente egyszer.
Ja és garázsban van(nem fűtött,éppen csak annyira amennyit a lakás falai átadnak,minusz nincs benne sosem)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ezért tankolok 100-as benzint, azzal minden ok.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D
Kép
Dreamer
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem tudom. Sprint 2T-t használok.

A romlott benzint nem úgy kell érteni, hogy nem működik a motor, vagy kopog, vagy ilyesmi. Egyszerűen jóval gyengébb, mint az első friss nyáltöltettel.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D
Hát nem tudom de én mindig kimotorozom belőle a téli benzint soha nem volt még gond ez miatt,nem lehet hogy az olaj miatt van amit belekeversz?én fullszintet használok és semmi gond tavasszal.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

UEVMZ írta:
MrDok írta: Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?
Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta. =D> \:D/ És sajnos az állás sem tesz jót az ilyen szerkezeteknek,de a telet benzin nélkül fogja tölteni,azzal talán kevesebb kárt okozok, csak így viszont esélyesebb hogy rozsdásodik a tank belülről.
Arany középút: a karbiból járasd/öntsd ki a benzint, a tankot meg töltsd tele.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

MrDok írta: Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?
Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta. =D> \:D/ És sajnos az állás sem tesz jót az ilyen szerkezeteknek,de a telet benzin nélkül fogja tölteni,azzal talán kevesebb kárt okozok, csak így viszont esélyesebb hogy rozsdásodik a tank belülről.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem! :D
Lehet, lesz még faragva, de most így sikerült.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem! :D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Erről a karbiról lenne szó:
Kép

Van alapjárat, megy vele a moci. Sajnos ettől több tapasztalat nincs, és félek idén már nem is lesz :(
Dreamer
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:
Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

UEVMZ írta:Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:
Kép
Dreamer
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:
Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Egy fénykép, egy link?
Türelem rózsát terem. Biztos, hogy volt már itt is olyan aki találkozott vele!
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Dreamer írta:Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Egy fénykép, egy link?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.
Dreamer
belebala1997
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: belebala1997 »

Köszönöm szépen..Megprobálom ezt az ötletet...Furás dugó gyürü csere és meglátjuk..Mindenképp jelentkezek majd hogy mire jutottam..
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az hogy egy kopott motort gyakorlatilag csak meggyűrűztél, jól magyarázza a tapasztalt erőtlenséget. A gyertyaképed jó, ezt már Facebookon is írtuk neked. Ha a motor karburálási gond miatt veszítette volna el az erejét, távolról sem hasonlítana erre a színe.

Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.

Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.
belebala1997
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: belebala1997 »

nem akartam megfurni mert nem volt válla a hengernek és gondoltam az még tökéletes lesz hanem csak új dugó gyűrűket vettem... úúgy hogy a boltba elvittem a hengert és ott lettek beleprobálva a gyürük... dugóval meg anélkül is.. és ott normálisan felfeküdt a henger oldalára... de lehet bejátszom ezt a henger furást..én a kipufogóra tippeltem de a gyárival is dettó ugyan ezt csinálja.. a gyertyám viszont világosbarnára ég...
Kép
4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn :) na annak őzbarna volt indult is mindig 2,3/as fogyasztással ment 75 öt 65kg alatt...akkor nyilvánvaló ETZ125 nek az utazójának kéne annyinak lenni nem a végének..
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép
Olvasd el az utolsó bekezdést.

Kép

Én biztos, hogy tiszta lappal kezdenék és megfúratnám a hengert, egy nem túl gagyi dugót (taiwani, indiai kizárva) pl. BERTA magyar dugattyút bele új gyűrűkkel és tisztességesen bejáratnám. Sokkal jobb lenne, csak türelem kell hozzá.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

belebala1997 írta:Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép
Kicsit talán össze kellene kopnia!Nekem is a 250-es elég gyengusz volt az első pár száz kilométeren.
belebala1997
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.11.16. 09:38
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: belebala1997 »

Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég