Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: holiday » 2014.06.25. 18:26

Szasztok a nagy Trophy nak kb mennyi a fogyasztása? Hogy számoljak? A megszakító hézag mekkora? Hogy tudom rendesen beállítani a karburátort? Előre is köszönöm!

Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kajku » 2014.06.22. 22:11

Helló mindenkinek ! A mai nap kaptam 1 dellorto phbh28 karbit, az lenne a kérdésem hogy ez mennyire jó etz 250-re ? Hozzá van alakítva bowdenileg és szívótorokilag is a motorhoz. Elég a 28-as átmérő 250-es mz-nek? Főként túrázásra használom a motrot. A gyárival az a baj hogy nagyon csörög, egyébként jól fogyaszt vele és megy is.

Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 » 2014.06.21. 19:34

Köszi :(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2014.06.21. 16:15

Igen.

Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 » 2014.06.21. 16:11

Etz 250-nek csak az ülés alatt van csavarja a tanknak?

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2014.06.13. 21:54

Patrik írta:Szia!
Ez normális,ezt csak membránnal lehet kiküszöbölni,valamennyit visszanyom a légszűrőházba.
Akkor jó. Kb két-három cseppnyi lehet elmázolódva.
Köszi!

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.06.13. 20:51

Szia!
Ez normális,ezt csak membránnal lehet kiküszöbölni,valamennyit visszanyom a légszűrőházba.

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2014.06.13. 20:21

Sziasztok!

Remélem, passzol ide... Festés előtt eltávolítottam a tankot, deklit meg a légszűrőházat. Utóbbiban motorolajat találtam nyomokban. Ez mennyire normális? A gumi szívócsonk is olajnedves kicsit.

Köszi!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.06.11. 17:00

Eszembe jutott még egy aranyköpés:

Egy régi feleség lehet hogy nem annyira szép mint egy új, de jobban ellátja a feladatát ! :D

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.06.10. 21:46

sunbim írta:Tegnap visszaszereltem a karburátorba a gyári tűszelepet, mert nyitva felejtett csapnál túlfojt és csepegett. A Török ,,javítószett" tűszelepe nem zárt rendesen. Kb két évet volt bent. Az elején azt gondoltam majd bekopik. De nem. Úgyanúgy nem zárt,sőt még roszabb lett.
Visszaraktam a huszonegynéhány éves alkatrészt és apám láss csodát, nem csöpög. Tökéletesen működik!

Ma a melóhelyen direkt nyitva hagytam, figyelgettem. Holt száraz alatta minden.

A tanulság:

A jót nem kell megjavítani ! :D
Gratulálok, rájöttél egy régi alapigazságra! :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.06.10. 19:40

Tegnap visszaszereltem a karburátorba a gyári tűszelepet, mert nyitva felejtett csapnál túlfojt és csepegett. A Török ,,javítószett" tűszelepe nem zárt rendesen. Kb két évet volt bent. Az elején azt gondoltam majd bekopik. De nem. Úgyanúgy nem zárt,sőt még roszabb lett.
Visszaraktam a huszonegynéhány éves alkatrészt és apám láss csodát, nem csöpög. Tökéletesen működik!

Ma a melóhelyen direkt nyitva hagytam, figyelgettem. Holt száraz alatta minden.

A tanulság:

A jót nem kell megjavítani ! :D

Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: FDani92 » 2014.06.06. 14:30

Közben találtam itthon egy C6-os tűt, csináltam bele rovátkát hogy bele tudjam rakni a csatos karbiba. Az volt a problémám a motorral, hogy nem lehetett vele egyenletes tempóval haladni kb. 80ig, mert állandóan rángatott, és csak gyorsításra vagy szembeszélre illetve emelkedőre simult ki a járása, ez meg városban nagyon idegesítő ha az ember 50es tempóval szeretne haladni. A most, próbából belerakott C6-os tűvel már olyan szinten elkevesellt, hogy tőgázra volt hajlandó gyorsítani, de bármilyen tempót tartott szépen, rángatásmentesen. Úgy gondolom hogy egy átmenetet kell csinálnom az utángyárott tű és a C6-os között.

Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: FDani92 » 2014.06.06. 13:39

A csatos karbiban levő gyári részterheléstű méretezése megegyezik a C6-éval? Mert ami az enyémbe van az hosszra megegyezik vele, csupán a végén az átmérője nem 1,08mm hanem 1,9mm. Természetesen utángyártott tűről van szó.

Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 » 2014.06.04. 20:50

Nos, megvan az első 500 KM-es fogyasztási adatom. Két személlyel végig a Mátrában és városban motoroztunk, így a fogyasztás kereken 4 liter lett. Azonban ma ahogy jöttem haza (folyt. az elektronika topikban)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.06.04. 20:44

Miklós!

Utólagos elnézésedet kérem hogy nem mértem meg a tűt,de bevallom töredelmesen egyszerűen kiment a fejemből. :oops: [-o< ](*,)

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.06.04. 19:43

Végre ráértem foglalkozni kicsit a motorral.
A módosított súbertű használatakor a gyertyakép a mellékelt ábra szerint alakul.
Szerintem jó lesz :)

Kép

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.06.02. 11:27

A hétvégén Kakucsra menet oda és vissza volt időm bőven kipróbálni a reszelt súbertűt tempós és lassú haladásnál egyaránt.
Még egyszer ki kell venni kicsit csiszolni a henger és a kúp átmeneténél, és akkor tökéletes lesz. De már most is fényévekkel jobban viselkedett vele a motor, mint a sima utángyártott tűvel.
Alsó fordulatszám tartománynál, illetve terhelésváltásnál, gázelvételnél megszűnt a rángatás, durrogás, most szépen simán megy a motor.
Végre be tudtam állítani az alapjáratot.
Kb. 2200-as fordulatszámtól használható minden fokozat, egészen fura 3.-ban kanyarodni, majd onnan csuklás mentesen kigyorsítani. (300-as ETZ)
A középső és felső fordulatszám tartományban nem változott semmi, ott eddig is jól viselkedett a motor, és ott nem is reszeltem a tűn semmit.
A fogyasztásnál sem játszik bele a reszelés semmibe, ugyanúgy 4,4 liter lett az átlagom, mint előtte.
Egyelőre ennyi a tapasztalat, a Vértes túra után többet tudok majd mondani.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.05.30. 22:34

Nagyon várjuk a teszteredményeket és köszönjük előre is!

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.30. 20:54

Nemrég ment itt a vita a különböző súbertűkről és rajzokról.
Volt szerencsém összemérni egy gyári C6-os tűt, illetve kétféle utángyártottat.
A jó hír az, hogy az utángyártott tű minden paraméterében megegyezik a gyárival, egyet kivéve. A kúpos rész hosszát.

Ezen a nyomon elindulva megnéztem hol van a baj, és egyedül a hengeres rész, illetve a kúpos rész átmenete nincs befejezve. Ez a gyárin szépen el van simítva. Ezért nem tud dolgozni rendesen alsó fordulatszám tartományon a tű, mert ott még henger van, ahol kúpnak kell lennie. Alul nem szabályoz semmit.
Megoldásként két utángyártott tűt befogtunk az esztergagépbe, és 320-as csiszolóvászonnal megjavítottuk az átmenetet a két felület között. Találomra csiszoltuk, amíg szemre hasonló nem lett a gyárihoz. A kúp többi részéhez nem nyúltunk, mert az rendben van egyébként!
Eredmény: A motor minden fordulatszám tartományban szépen húz, nincsenek hirtelen megindulások, vagy elcsuklások.
Eddig csak kb 25 km-t teszteltem a módosított tűket, de a hétvégén hosszabb teszt következik, és megírom a tapasztalatokat.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.29. 22:01

Számomra érthetetlen, de az utángyártott kipufogó nem a gyári másolt változata!
Nem használhatalan, de nem az igazi. A Bambi 3-s kipufogó viszont ezt testesíti meg. Írtak itt páran viszonylag kedvezú tapasztalatokat.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.29. 21:57

seagateh írta:
Ez ilyen gyári kinézetű utángyártott néhány hónapos viszonylag új. én magam sem esküdnék meg arra hogy ebbe minden 100% de ettől ilyet csinálhat ennyire durván?
Igen.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.29. 21:55

zudori írta:Más lehet a gond,mert írtad,hogy a BVF-el is ezt csinálta.
Bár lehet, hogy egyformán van beállítva mind a kettő karburátor.
Az az igazság, az MZ elméletileg szerethetné a változó előgyújtást, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, mégsem kell. Volt már erről sok-sok vita, de ilyen szerkezetet még senki nem készített piacképesen.
A kipufogó lehet akkor még a ludas. Egy jól kiégetett gyári pufogóval meglepő dolgokat lehet tapasztalni.
Ez ilyen gyári kinézetű utángyártott néhány hónapos viszonylag új. én magam sem esküdnék meg arra hogy ebbe minden 100% de ettől ilyet csinálhat ennyire durván?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.29. 21:50

Más lehet a gond,mert írtad,hogy a BVF-el is ezt csinálta.
Bár lehet, hogy egyformán van beállítva mind a kettő karburátor.
Az az igazság, az MZ elméletileg szerethetné a változó előgyújtást, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, mégsem kell. Volt már erről sok-sok vita, de ilyen szerkezetet még senki nem készített piacképesen.
A kipufogó lehet akkor még a ludas. Egy jól kiégetett gyári pufogóval meglepő dolgokat lehet tapasztalni.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.29. 21:39

zudori írta:A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!
Ha megnövelem az előgyújtást akkor 3000 fordulat felett nem húz normálisan. Igazság szerint minden fordulathoz más előgyújtás kellene.. Karburátorra gyanakszok de igazság szerint nemtudom mi lehet konkrét baja..

De holnap megpróbálom 2,85mm Hátha... végső elkeseredésembe már mindent csinálok.. :(

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.29. 21:34

A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.29. 21:23

Sziasztok

Pár érdekes tapasztalat a BING 84 karburátorral.
Beállítottam (amennyire csak tudtam) Gyári 118-as fő fúvóka, a tű most fentről számított 2. állásban van. A melléklevegőn kb 1/4 fordulatot kellett a kinyitni. Mentem vele elég sokat a mai nap, a gyertya ki is égett szépen úgy ahogy kell.
Majdnem minden tökéletes (alapjárat különösen szép!! , teljesgázra sem horkol be, Végsebesség 110.. nem volt szívem tovább pörgetni lehetséges hogy még ment volna..)

Amit nem értek: 2000-3000 fordulaton belül egy tartományba ha nem adok neki minimum! fél gázt akkor horkol, lassul, elveszíti az erejét!

A következő képpen néz ki a dolog: alapjárat 1200. - Induláskor 1500-1800ra pörgetem fel ráeresztem a kuplungot szépen lendületesensen megindul eléri a 2000-2500 megtorpan ekkor belerántok a gázba (1/2 gáz)...1-2mp eltelik elkezd gondolkozni, küzdeni majd leszívó torokhangal, eléri a 3000 fordulatot ekkor egy hatalmasat ránt és bődületesen megindul. Ha ilyenkor lerántom a gázt 3/4 vagy teljesen akkor egészen 6000-7000ig húz.

!!A BVF karburátorral is majdnem ugyanez a jelenség volt, annyi hogy érezni hogy a bing új, így ugye nagyságrendekkel pontosabb jobb!!

Teljesen elvagyok keseredbe hogy mi az a szentséges Úristent csináljak vele nemtudom

Nagy lenne a torlónyomás?

Egyéb: Szabi féle optikai jeladós tranzisztoros gyújtás 2,6mm előgyújtással. 80-90km/h nál odahúzok neki rendesen ránt egyet és megy fel az óra mint a huzat. ((21es lánckerék!))

Ja igen üresbe gázadásra hírtelen veszi fel a forsulatot csak terhelésre döglik így meg egy nagyon szűk tartományba.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.28. 22:08

Beraktam egy új BING 84 karburátort szívócsővel együtt kompletten. Korrekt, Jó, felveszi normálisan a fordulatot és

--==Megszűntek a problémáim==-- :):D

Parafa a BING belseje ami rámegy a "szívósorra", - 1/8 fordulatra reagál a melléklevegőre.

Az egész karburátor ilyen "Több mint valószínű" :):D
Holnap megnézem mennyi a vége meg mik a bővebb tapasztalatok valamint küldök képeket.
Szivató bovdenházból le kell szedni 2-3 centit ..
"Utána csak nagy gázzal! :)"

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2014.05.26. 10:14

seagateh írta: ...
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(
Így messziről nehéz megmondani, hogy a problémád tényleg hiba-e, vagy csak a szokásos ETZ karakterisztikát nem szereted. Ezek 3000 alatt nagyon nem rakéták. Egyik sem. Kell neki a fordulat. Ha tényleg úgy érzed, hogy nagyon nem egészséges a dolog, akkor pedig szerintem inkább keress tömítetlenséget (hengertalp, szívócsonk), és nézd meg, hogy nem kopott-e a motor. A Bing karival szerintem megintcsak szívás lesz, és még kevésbé fogod tudni, hogy most akkor mi nem jó.
A gázra lassulás egyébként azért van, mert kis fordulaton, hirtelen nagy gázra lecsökken a szívócsőben a vákuum, és emiat szegényedik a benzin-levegő keverék. Ennek elkerülésére találták ki a CV karbikat, de a miénk sajnos nem az.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.05.25. 09:26

Lehet az is. Bár inkább nagyobb fordulaton jelentkeznek a kipufogó gondok. De sose tudni.
Lehet egy hangtompító lamella leszakadva a dobban és elforogva nagyon leszűkíti a keresztmetszetet. Néha visszaforog és akkor megy a motor. Ez indokolná a véletlenszerűséget.
Én jártam így. Jelenleg is az a javított dob van fent.
De annak elvileg zörögnie kellene belül. Szétvágáson kívül nem tudom hogy lehetne az áteresztő képességét megvizsgálni. Ki kellene próbálni egy másik dobbal a motort.
De ez már http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=13&t=47 téma.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.25. 06:46

Nagyon furcsa a jelenség hülyének fogtok nézni de komolyan mondom néha "elkapja" pl gyorsítanék 3.ba 2500fordulatról meghúzom néha szépen gyorsít néha lehorkol és lassít :(

Megpróbálom visszarakni a gyári úszót (megcineltem) hátha változik valami.
Új bing karburátorért meg félek kiadni annyi pénzt... mert ha tudnám biztosan hogy azzal sokkal jobb meg nem 60 ezer ft forogna kockán akkor nem gondolkoznék....

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.24. 22:28

Szia!
Nézd még meg a kipufogót,lehet marhaság,de ha a szívó oldal rendben akkor lehet a másik végén van a gond,egy próbát megér.
Hátha fojtja valami retek kis fordulaton amit nagyobb fordulaton leküzd.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.05.24. 21:37

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"

Működni működik. Csak nem úgy ahogy az ember elvárná. Tűre tippeltem volna, ha nem olvastam volna vissza...
Hőre tágulnak az alkatrészek, amik amúgy is kopottak ilyen korú gépeknél. Ilyesmi jelenség volt nálam is amíg kettőötvenes voltam. 300-assal valamennyire megszűnt a jelenség, viszont ,,ragadozó" lettem.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.24. 18:33

Sziasztok.
Sehogyan sem jutok előrébb.
Akárhogyan állítom a karburátort 2000-3000 fordulat között gázadásra a motor nem gyorsul hanem lassul.
2 személyel elindulni is veszélyes a lámpánál meg majdnem felborulunk. :D Mikor 3000 körül van ránt egy nagyot. de ha véletlen leesik a fordulat akkor lassulunk rettenetesen.
-Több féle súbertű
-Több féle fúvóka stb. Azt merem mondani hogy mindent megpróbálam.

Benzinszint rendbenvan, légszűrő rendben van, falsot sem szív sehol, alapjárat rendben gyertyakép is, fogyasztás is.

Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 15:16

ok
karbi szétszed:
1 nézd meg a szívatót, hogy zár-e rendesen és jó rovátkában van e a részterheléstű(gyertyakép!), ha ez okés(bár gyanús), akkor a továbbiakat kell megnézni.
2 fúvókák ki mérő-projektoron vagy optikai mérőgépen ellenőrizni kell az átmérőiket, hogy olyan van-e, mint amilyen a te karburátor típusodba való. A részterhelés tűt is körbe kell mérni, ha nem gyári van(C6). Ha visszaolvasol a részterheléstűről korábban értekeztek a skacok, hogy mik a helyes méretei és mik a tünetek, ha nem.

-ha meg nem tudsz mérni, akkor a haver karbiát el kell kérni, és szemmel is össze lehet éppen hasonlítani a fúvókák furatait, persze csak ha egyforma a típusa a tiéddel. A részterheléstűt meg egy rendes tolóméterrel is meg lehet mérni.
Aztán ha minden stimmel majd, jól be kell állítani az alapjáratot, mert az alapvető a fogyasztásra nézve és jó lesz az.

Remélem nem hagytam ki semmit, de majd kijavítanak, ha igen.

ui: biztos biztos, hogy jó az üa szinted? Tűszelep rendesen zár?

dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dudi » 2014.05.24. 13:26

ötvöscsöpi írta:
dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép
Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.
az a helyzet hogy a haver gépe ezen az úton egyszerre tankolva egyforma tempónál 4.6l jött ki. csak ennyi a problémám.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 12:57

Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
A stihl 2t olaj hosszútávon még kárt is okozhat a motorban, túl alacsony a lobbanáspontja az olajnak és a viszkozitása sem megfelelő.

A hardt olaj az mehet bele.

Amúgy repsol moto town 2t, mol sprint 2t, eni ride scooter 2t: ezek olcsók(1500-1600ft) és mehetnek bele.

Nagyon nem javaslom az agip 2t sm olajt, és az agip mix 2t olajt sem, mol arol 2t..... És észnél kell lenni a szuper full szintetikus 2t olajokkal is, mert attól, hogy drága, még nem biztosan jó mz-be és kárt csinálhat.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 12:48

dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép
Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.

dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dudi » 2014.05.24. 11:31

sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.05.23. 21:33

Lóri írta:
Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...


Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen. :)
eddig sem arol 2 t vel hazsnáltam,avval max csak szörpöt iszok mert annyit is ér... :D
eddig elf szintetikus olajjal jártam,de azt most nem tudok szerezni,aztán most próbálgatom az olajakat,de végülis majdnem mind1 csak ne favorit vagy arol legyen.
köszönöm a választ! ;)

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.05.23. 20:19

Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...


Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen. :)

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.05.23. 18:21

Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2014.05.22. 19:27

sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
orosz gyártmány IZS jupiter vagy IZS szeturnuszra váló,

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.22. 17:50

sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
Bocs a kérdésért, de minek kinlódsz vele, ha nem az MZ-hez gyártották.
Rengeteg karburátor van még mindig, de van utángyártott is. BVF, Bing

sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sexi22 » 2014.05.22. 16:50

Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.17. 19:51

Köszönöm a tanácsot akkor pontosan be fogom tartani az előírt mennyiséget, vagy ha soknak érzem csökkentem.

Hamarabb találtam mint gondoltam az első utamba eső Mol kúton volt,bár a kutas srácnak fogalma nem volt,hogy mit akarok,amikor megmutattam neki a polcon akkor megkérdezte hogy ez mire való. :D
Még nem öntöttem a benzinbe mert emiatt a gyönyörű időjárás miatt nem volt alkalmam motorozni,hátha holnap kisüt a nap.

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2014.05.17. 18:19

Szia Patrik !
Szó szerint régi motoros vagyok, bár itt a klubban új. A FIMOL-t még a 80-as évek közepén-végén nagyon ajánlották a kétütemű motorok hengerfúrás utáni bejáratásához. Az adagolással viszont vigyázni kell, mert való igaz, hogy a motor szempontjából javítja az üzemanyagot, viszont ha sokat töltesz a benzinbe a porlasztás romlik. Abban az időben használtuk még a váltóba is, sokat finomított rajta.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.17. 11:46

Sziasztok!
Ki akarom próbálni a fimolt a motoromba,eddig soha nem használtam nincs vele tapasztalatom ígyhát utána olvasgattam.
Ettől csak jól elbizonytalanodtam sok jót és rosszat olvastam róla,itt az oldalon sem volt egyhangú a vélemény,de a jó volt döntő többségben ha a nagy egészet nézem. Így akadtam erre egy trabis fórumon:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109

"FIMOL nem csak súrlódáscsökkentő hatású, 100% az üzemanyag szerkezetét is megváltoztatja ( az olaj, és így az üzemanyag is sokkal jobban ég el ),
talán pont a finom grafit tartalma révén az üzemanyag "lazább" porózusabb állagú lesz..."
(persze a messziről jött ember... :-" )

Na ezzel lehet,hogy nem sok újat mondtam a tapasztaltabbaknak,de ezek alapján úgy döntöttem használni fogom,a következő felújításnál kiderül az igazság.
(remélem jó sokára) :D

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.16. 21:28

Mi a helyzet az utángyártott karburátorokban lévő tűkkel,mondjuk egy normálisabb német karbi?
Azokban csak használható tű van vagy ha vesz egyet az ember azzal is csak szenved?
Mert ha azok használhatóak akkor csak belehet szerezni valahonnan olyan tűt nem?

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 20:20

Akkor ezek szerint jó a rajz, amit valaki feltöltött előttem. Az alapján csinálok majd egy tűt, és megírom, hogy milyen lett.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.16. 19:40

Miklós_88 írta:Én is láttam amit MrDok leírt, és el is hiszem neki, de egy mérés nem mérés.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.
Motorozz erre, és hozz egy komplett mérőlabort, én is csak tolómérővel mérek, viszont párszor megcsináltam, hogy leírható méreteket kapjak, jó lenne precízebben leméretezni, de úgy gondolom a százados pontosság elég ebben az esetben, ha már közelít, akkor a pozícióval/benzinszintel lehet korrigálni a bekarburálás során. A tizedes "pontossággal"van gondunk. 0.05 mm-t kopott tűvel nagyon másképp kapja az anyagot a motor.
És ha már erre jársz, ki is próbálhatod a mintaként alapul vett tűt.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég