Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

allllli írta:
pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Nekem a hőálló piros pasztával van feltéve a benzincsap két Simsonnál is, teszi a dolgát.
Az ETZ papír hengertalp tömítés is meg van toldva ezzel a pasztával. Mikor szétszedtem, láttam, hogy befelé is nyomódott a felömlő csatornákba belőle, ahol ugye benzin levegő keverék van. Ha 1500 km alatt nem oldotta fel, akkor csak jó lehet :D
Ez a piros van nekem is itthon.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:
pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Semennyire...
Az van ráírva kőolaj származékoktól kis mértékben duzzad.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Semennyire...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

pempelli írta:Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Nekem a hőálló piros pasztával van feltéve a benzincsap két Simsonnál is, teszi a dolgát.
Az ETZ papír hengertalp tömítés is meg van toldva ezzel a pasztával. Mikor szétszedtem, láttam, hogy befelé is nyomódott a felömlő csatornákba belőle, ahol ugye benzin levegő keverék van. Ha 1500 km alatt nem oldotta fel, akkor csak jó lehet :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok FBS mennyire benzinálló?folyamatosan ki lehet tenni ,mondjuk úszóház tömítés stb....?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Egy kis segítség kellenr. A múlt hónapban feltettük a kis etz 150 re a Bing karburátort. Megy rendesen, már egyet emeltem a súberen, de valahogy még nem az igazi. A gyertyakép sem őzbarna, hanem inkább világos, ami azt jelzi, hogy keveset kap. Az emelkedőkön is mint ha kicsit gyengébben menne fel. A levegő állító csavaron adtam neki, most már üresen gázadáskor szépen felpörög. A kérdésem: még tekerjem tovább befele a levegő csavart, vagy emeljek a tűn? A régi karburátorban 120-as a főfúvóka, de úgy olvastam ebben 105-ös. Ha valaki látott már ilyen karburátort:- a bingbe bele lehet tenii a másik fúvókáját? Nyílván ez egy új karburátor,nem akarok a mérnököknél okosabb lenni, ezért is dilemmázok a fúvóka méretén.
Előre is köszönöm!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:"Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?,,

Nekem csak fordulaton jelentkezett.
Az mitől lehet hogy kopog gázvisszavételkor?elég rendesen és el kezd csuklani,rángat.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?,,

Nekem csak fordulaton jelentkezett.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Fasza! Elég szarul is néznek ki a képeken... :twisted: :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Hol lehet kapni többfajtát (méretben értve) ebből a csodálatos tömítésből?
Például itt:http://e-motorparts.addel.hu/kereses/he ... 0etz%20250
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Hol lehet kapni többfajtát (méretben értve) ebből a csodálatos tömítésből?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:
jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?

üdv. juragy
250es ETZ esetében annyi Gyuri !

A !"hengerfej tömítéssel,,! lehet beállítani, különböző vastagságút lehet kapni. (Hengerfej alátét a hengerfejet leszorító anyák alatt van :D :wink: )
Ez egy körülbelüli érték. Ha kisebb, ebben a sávban körben detonálni fog az üzemanyag, öngyulladást kap, a gyújtási időponttól függetlenül. Csökken a teljesítmény!
A motor túlmelegszik, és többlet terhelést kapnak a hajtókar és főtengely csapágyak.

Kompresszió növeléskor is meg kell tartani ezt a méretet. Hacsaaak ... át nem térsz 100as power racingra vagy magasabb oktánszámú üzemanyagra.
Ha kisebb gázvisszavételkor is kopoghat ,detonálhat?
Enyém ezt csinálja és rángat is ilyenkor mintha csuklana.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?

üdv. juragy
250es ETZ esetében annyi Gyuri !

A !"hengerfej tömítéssel,,! lehet beállítani, különböző vastagságút lehet kapni. (Hengerfej alátét a hengerfejet leszorító anyák alatt van :D :wink: )
Ez egy körülbelüli érték. Ha kisebb, ebben a sávban körben detonálni fog az üzemanyag, öngyulladást kap, a gyújtási időponttól függetlenül. Csökken a teljesítmény!
A motor túlmelegszik, és többlet terhelést kapnak a hajtókar és főtengely csapágyak.

Kompresszió növeléskor is meg kell tartani ezt a méretet. Hacsaaak ... át nem térsz 100as power racingra vagy magasabb oktánszámú üzemanyagra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
DaFunk
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.10.16. 14:57
MZ-d típusa: etz 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DaFunk »

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Mivel eléggé elkezdett zizegni a karburátorom,mit javasoltok,hogy megszűnjön? Gondolkoztam már javítókészleten,esetleg új tű,(csak rosszat hallottam sokszor az utángyártottakról)biztosítólemez,vagy új rugó..esetleg súbertolattyú.... elég idegesítő 90es tempónál,ha kicsit jobban húzom a gázt,elkezd már pattogni,vagyis kopogni...szavakkal nemtudom behatárolni,de hangos...alapjáraton,és kis fordulaton csak zizeg. Műköni jól működik,semmi baj vele,fogyasztásom is 4liter fölé soha nem ment,csak ez a hang olyan kamikaze érzést kelt bennem,hogy mármikor megadhatja magát...
Lehet hülyeséget kérdezek,de előre is köszi a válaszokat!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Fura. Biztosan nem a hengfejalátét okozza a jelenségeket. Mi már tuningontunk is MZ-t és az sem produkált ilyeneket csak pörgősebb lett. Ha nagy a kompresszió az nem baj csak pontos legyen a gyujtás beállítás. Ha meg magas az alátét kevés a kompr. többet eszik és olyan mint ha nyomatékosabb lenne. Az meg hogy melegen a motor legyengül lehet a kopott henger jele is. Mind ez nem biztos. Üzem anyag nagyon lehet.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?

üdv. juragy
A dugó és a hengerfej széle közti távolság felső holtponton.
Mzdani belinkelt egy képet pár hozzászólással korábban. Azon jól látszik, az 1-es nyíl oda mutat.
KépKép
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

jura györgy írta:sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?

üdv. juragy
Szerintem nem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , jól tudom hogy ez a préssáv ez a 0,9-1,2 dugó és hengerfej közti rés ?

üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Hohóóó na mi ilyennel nem foglalkozunk a drága jó MZ-z ez nem szükséges... :twisted: :D
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Mzdani írta:
hell írta:Mekkora hézagoló kell?
Mindegyiknél más. Azt meg kell mérni. A digattyú teteje, (felső holtpontnál) és a hengerfej között (szélén mérve) 0,9-1,2 mm hézagnak kell lennie.

http://kepfeltoltes.hu/view/131004/1070 ... es.hu_.jpg
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

zsakfos írta:
Mzdani írta:
Azt mindenki csak rárakja.
[-X Azt te csak hiszed :D

Nem mindenki.Pld én nem csak rárakom.
Tisztelet a kivételnek természetesen. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mzdani írta:
Azt mindenki csak rárakja.
[-X Azt te csak hiszed :D

Nem mindenki.Pld én nem csak rárakom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

hell írta:Mekkora hézagoló kell?
Mindegyiknél más. Azt meg kell mérni. A digattyú teteje, (felső holtpontnál) és a hengerfej között (szélén mérve) 0,9-1,2 mm hézagnak kell lennie.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.04. 20:55-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Mekkora hézagoló kell?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

hell írta:Elgondolkodtató ez a 3. pont az tény. Itthon mi is morfondíroztunk már rajta mi lehet a végsebességben ez a limitszerűség nekem is hasonló a helyzet és hasonló hangok jönnek elő(persze a motor 250-ről van szó a félreértések elkerülése érdekében :D ). Még viszonylag hideg addig nem mert akkor megy 120 vagy kissé fölé is de ez csak pár kilóméter. Öregem is azt mondja ez a Bing 84 valahogy mégsem az igazi. Persze fogyasztásra barátibb a gyárihoz képest valamivel az tény. Szóval a fene se tudja már...
Egyébként a 3.pontra a megoldás az is lehet, h a hengerfej nincs kihézagolva. Azt mindenki csak rárakja. Ha túl nagy a kompresszio, attól is csöröghet
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Elgondolkodtató ez a 3. pont az tény. Itthon mi is morfondíroztunk már rajta mi lehet a végsebességben ez a limitszerűség nekem is hasonló a helyzet és hasonló hangok jönnek elő(persze a motor 250-ről van szó a félreértések elkerülése érdekében :D ). Még viszonylag hideg addig nem mert akkor megy 120 vagy kissé fölé is de ez csak pár kilóméter. Öregem is azt mondja ez a Bing 84 valahogy mégsem az igazi. Persze fogyasztásra barátibb a gyárihoz képest valamivel az tény. Szóval a fene se tudja már...
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Veszy2107 írta:
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.[/quote]

...ja tényleg valószínű!
Bár a sok fogyasztás relatív fogalom! ;)[/quote]

Bocs, helyesbítek...

Többet fog fogyasztani :)
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

[/quote]

Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.[/quote]

...ja tényleg valószínű!
Bár a sok fogyasztás relatív fogalom! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Draby írta:Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? :? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...

Na! :D
Várom a tanácsokat! :D
Sztem mind a 3 problémát a szegény keverék okozza.
Viszont, ha többet adsz neki, sokat fog fogyasztani.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Draby írta:Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? :? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...

Na! :D
Várom a tanácsokat! :D

Helló! Az 1. és a 2. pont oka a túl kicsi üresjárati fúvóka! Kis gáznál és ha visszaengeded a gázt egy kicsit, akkor "működésbe" léphet az üresjárati fúvóka, ami viszont túl kicsi, ahhoz hogy elegendő naftát juttasson be a motorba, ezért viselkedik így...
A 2. pont: Alacsony fordulaton (feltételezem) ennek megfelelően kis gáznál itt is az üresjárati fúvóka dolgozik és az imént már említve túl kevés anyagot tud átengedni, ezért nem bír menni alacsony fordulaton vagy kis gáznál....!

De ez csak az én elméletem! Majd a többiek még megcáfolnak vagy helyeselnek, ha ők is így gondolják!

Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Draby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.09.05. 16:51
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Draby »

Sziasztok! 1-2 éve volt ez már téma, de nem találtam rá a választ, hát megkérdezem én is:
ETZ-251 gyönyörűen indul, szép hangja van, stabil alapjárat, utángyártott magyar kipufogó , BING 84 eredeti új karbi, új Brisk gyertya van benne, de:
Minden nap szinte ezzel járok melózni, nincs nyúzva , 2-3 "hibára" lettem figyelmes:
1. Egyenletes tempónál, ha picit is vissza kell engednem a gázt, a motor, mintha nagyobbat fékeznék tompán csattan , másodpercenként egyszer - egyszer. Mintha nem kapna benzint és visszafogná a motort... Tehát lassítani, akár csak picit is, csak behúzott kuplunggal tudok. A karbin a tű felülről a 3. rovátkában van, levegő csavar 2és felet ki... ( alapjárati fúvóka pici? :? )
2. Alacsony fordulaton szinte egyáltalán nem húz a motor, még az elindulás is nehézkesebb, utána ha elér egy bizonyos fordulatot, már minden okés.
3. Végsebességem ( tudom nem ez a lényeg ) , de olyan 110-115 körül megáll , mert valami nagyon halkan becsörög, inkább szinte csak beciripel és nem merem tovább húzni...

Na! :D
Várom a tanácsokat! :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Akkor jól megbeszéltem magammal :D
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

allllli írta:Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
Meg az olajnak is van ellenállása. Hidegebb olajnál nagyobb.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

allllli írta:Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
Igy igaz
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Miért lehet az, hogy ha menet közben behúzom a kuplungot, akkor 1000-1100 as az alapjárat, épp hogy le nem áll, szépen elpöfékelne így a világ végéig is, viszont ha kiveszem üresbe, akkor fentebb kúszik 1400-1500-ig? Érdekes. Nem zavaró, inkább csak kíváncsi vagyok vannak-e ötletek?
Talán azért mert ugye sosem old ki teljesen a kuplung, ha kioldana, akkor már csúszna használat közben. Szóval egy pici súrlódása mindenképp van és ez vesz le az alapjárati fordulatszámból?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Upsz rosz helyre...
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Miklós_88 írta:Valamit valamiért. Olyan, hogy jól is megy, és nem is eszik, egyszerre nem lehet megoldani. Nekem úgy van beállítva, hogy inkább menjen :mrgreen:
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
Jobbat mondok. Egy mz-re hangolt membrános karbi kéne. Ami 4500 ford. felett kezdi el megemelni a tűt. Ekkor még mindig fenn állna az alacsony fordulathoz szükséges benzin többlet igény problémája, de legalább magas fordulaton jól menne, és nem is fogyasztana sokat.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Jobbat mondok :) egy mz-re hangolt membrános karbi kéne. Ami 4500 ford. felett kezdi el megemelni a tűt. Ekkor még mindig fenn állna az alacsony fordulathoz szükséges benzin többlet igény problémája, de legalább magas fordulaton jól menne, és nem is fogyasztana sokat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.09.22. 14:21-kor.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Valamit valamiért. Olyan, hogy jól is megy, és nem is eszik, egyszerre nem lehet megoldani. Nekem úgy van beállítva, hogy inkább menjen :mrgreen:
Egyébként más geometriájú súbertű kellene, amit sajnos nem lehet kapni a Bing-hez, csak a gyári geometriát.
Ha lesz időm télen, éppen ezért gyártok magamnak többféle súbertűt, és reménykedem, hogy az egyik módosítás eredményre vezet.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Miklós_88 írta:
Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.
Ez oké, persze, értem én, ha több benyát adnék neki, akkor megoldódna ez a gond. Csak akkor egy literrel többet is enne. Most beéri 4,2-4,5-el városban. És nem is igényel többet 3000-4800 fordszám. tartományban. Alatta, és felette kéne többet kapnia. Ezt kéne valahogy megoldanom.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Mzdani írta:Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
Semmi baja a karburátornak. Nekem is csinálta ezt az első összeszereléskor. Annyi a problémád, hogy 108-as főfúvóka van benne gyárilag, ami elég soványka. Azért csörög felül, mert kevés neki az anyag. Tegyél bele egy kicsivel nagyobb főfúvókát. A babetta fúvóka tökéletesen passzol bele. Nekem is olyan van feldörzsárazva. Most 120-as főfúvókám van, de még ezt is keveslem, elbírna többet is.
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Valaki megtudná adni a TS 250 légszűrő fedél átmérőjét?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Magas fordulaton meg csörög, kb 4800 tól. Ebből sztem az következik, h nem tökéletes ez a bing karbi. 3000-4500 között elegendő a motornak a szegényebb keverék, viszont alatta és fölötte dúsabb keverékre lenne szükség.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Rájöttem valamire. Amennyiben alacsony fordulaton ráhúzom a szivatót, megjön az ereje. Tehát karburálási probléma miatt nem használható alul. Mindenesetre addig mostmár nem nyúlok hozzá, amig be nem szerelem sub-ee gyújtását. Majd ahhoz beállítom. Ez még pár hét, most villacsere miatt szervízben van.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mzdani írta: Oké, akkor fúrással kezdek.
Egy kompresszió mérés, műszerrel! és dugó+ henger vizsgálat nem ártana!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Itt most arról van szerintem szó, legalábbis nálam, hogy ha városi forgalomba araszolok 30-40 km/h-val akkor ne kelljen 3000-3500-es fordulaton pörgetni a gépet, hanem lehessen vele haladni össze vissza váltogatás nélkül...! ...oszt ennyi az egész

Ha tejes gázt húznék neki ekkor, tuti hogy befulladna a sok benyától, de épp itt jön a szerepe a kisebb üresjáratinak, hogy kis gázon nem folytja bele a benyába....
(amúgy nem ez volt a célom eredetileg, csak a gyári üresjárati fúvókámnak a feje már szét volt kopva alig tudtam kicsavarni, és gondoltam veszek bele egy új GYÁRI méretűt! Természetesen a boltban vásárolt új ElméletileG gyári méretű fúvóka jóval kisebbnek tűnik mint ami benne volt, elvileg gyári méretű gyári fúvóka! Persze lehet, hogy csak azt koptatta meg a 30 év, de nem tudom...)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Veszy2107 2013.09.20. 07:22-kor.
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Szerintem itt az a baj, hogy mindenkinek mást jelent az, hogy "alacsony fordulaton használható" egy motor. Én személy szerint megőrülök attól, amikor húznám a gázt, de alig reagál rá a motor (mert annyira kevés neki a fordulat). Ilyenkor jó szolgálatot tesz a váltó: vissza kell lökni 1-2 fokozatot, és máris fog húzni. Egyébként is, "fülre" kell váltani, nem fordulatszámmérőre. :)

Megkockáztatom azt is, hogyha 5.-ben 1500-2000 környékére hagynám visszaesni a fordulatot, és ilyenkor húznám rá teljesen a gázt, akkor is kigyorsulna (egyenes úton), bár jó hosszú út kellene hozzá, és telef*osná a hengert benzinnel.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Vegyetek dízelt.... #-o :lol:
de szívót, ne turbóst ;) :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Meg lehet mondani akinek nem volt Bing-je az fogalma sincs milyen. És beszél itt sokmindent össze vissza. A beállításhoz meg igen is kell érteni ha az nem megy akkor csodát nem kell várni...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vegyetek dízelt.... #-o :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 66 vendég