Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Na még egy utolsó hozzászólás az előző témához....

Tegnap motoroztam a városba és most megfigyeltem, hogy igazából kb 1800-től már simán használható a gép, gázadásra még gyorsít is, és nem erőlködik... persze itt a gyorsítás alatt azért mérsékelt gyorsításra gondolok..., a lényeg, hogy ha itt gázt húzok akkor nem fullad, hanem emelkedik a fordulat... gyári BVF karbival.

Szóval azzal is el lehet érni a célt, amit a kolléga emlegetett....;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Taiwani Bing-nek érdekes a súbertűje, leginkább fosnak mondanám... Nem olyanod van véletlenül? :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

MrDok írta:
Mzdani írta: Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Azért egy rendes súbertű is csodákra képes e téren, de ugye a bekarburáláshoz érteni is kell egy kicsit!
Hát, nekem bing van rajta. Nem nyúltam még hozzá lényegében.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

71-es a hengerem. Ez a legnagyobb méret. Nem tudok német dugót venni bele :(
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mzdani írta: Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Azért egy rendes súbertű is csodákra képes e téren, de ugye a bekarburáláshoz érteni is kell egy kicsit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Miklós_88 írta:
Mzdani írta:
Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Vagy csak simán kopott a hengered. Nekem az volt. Ha kivettem a gyertyát, és befogtam a nyílást, kézzel át tudtam forgatni a motort úgy, hogy nem fújt ki a nyíláson. Ezt még tetőzte az utángyártott kipufogó, ami alul egyszerűen nem működik.
Fúrás és kipufogó csere után már alapjáratról is el tudok indulni.
Oké, akkor fúrással kezdek.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Mzdani írta:
Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Vagy csak simán kopott a hengered. Nekem az volt. Ha kivettem a gyertyát, és befogtam a nyílást, kézzel át tudtam forgatni a motort úgy, hogy nem fújt ki a nyíláson. Ezt még tetőzte az utángyártott kipufogó, ami alul egyszerűen nem működik.
Fúrás és kipufogó csere után már alapjáratról is el tudok indulni.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

csabyka88 írta:Kinek mit jelent, hogy "elboldogul" 2000 környékén... Alattam sem rángat a motor, de ilyen alacsonyan már érezhetően szenved. Ha érzem, hogy gázhúzásra nagyon lassan reagál, én inkább visszaváltok. Hadd pörögjön, a 2T azt szereti.
Gondolom azt akarják kifejezni, h csekély mértékben képesek gyorsítani. Az én etz-m csekély mértékben sem képes gyorsítani, 3 ezer alatt. Még indulni sem tudok 3 ezer alatt anélkül, h ne tartanám fel a mögöttem induló autó sort. Nekem egyébként az az elméletem, h alacsony fordulaton a dugattyú, az elősűrítési időszakban visszalöki a karbiba a "cuccot". És minél nagyobb a gázállás, annál könnyebben áramlik vissza. Magas fordulaton meg a gázlengések megváltoznak, ezért ott már nem lökődik vissza annyira. A membrán ezt a visszalökődést akadályozná meg az elméletem szerint.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Kinek mit jelent, hogy "elboldogul" 2000 környékén... Alattam sem rángat a motor, de ilyen alacsonyan már érezhetően szenved. Ha érzem, hogy gázhúzásra nagyon lassan reagál, én inkább visszaváltok. Hadd pörögjön, a 2T azt szereti.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

hell írta:Ha sikerült a 3000 alatti küldetés majd irj róla pár sort. Nem nagyon sok embernek sikerült óvatosan fogalmazva. :)

Én pontosan ezt várom a membrántól. De nincs ilyen tapasztalatom, ezért érdeklődöm.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Stephanus írta:
Miklós_88 írta:Mondjuk az az egy előnye tényleg megvan a Bing karbinak, hogy 2000-es fordulattól kezdve használható vele a motor. Ne úgy gondoljátok, hogy innen is húz, mint a mozdony, hanem ha sík úton eddig leesik a fordulat, zokszó nélkül feltornázza magát innen a gép még 4. fokozatban is. Ezt a régi karburátoraim nem tudták.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem kell semmi trükk, csak az, hogy legyen kompresszió a motorban. Fúrás előtt nekem sem ment 3000 alatt, de utána már 2000-es fordulattól is használható lett a motor.
De mondjuk az, hogy én nem így használom, már más kérdés :-"
Nem hiszem, hogy ez kifejezetten a Bing-nek lenne köszönhető. Én is kényelmesen elbugyborékolok 2000 körüli fordulatszámmal nyugodtabb pillanataimban, csatos BVF karbival.
Nekem sima BVF van rajta és azzal is elboldogulok 2000 körül...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Összegezve az elhagzottakat, meg kéne fúrni a gépem. Jelenleg úgy áll a dolog, h én tettem bele 27 ezer km-t, plusz nem tudni mennyi volt benne, amikor megvettem. Ha 2 ezertől használható az már jó lenne nekem.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Miklós_88 írta:Mondjuk az az egy előnye tényleg megvan a Bing karbinak, hogy 2000-es fordulattól kezdve használható vele a motor. Ne úgy gondoljátok, hogy innen is húz, mint a mozdony, hanem ha sík úton eddig leesik a fordulat, zokszó nélkül feltornázza magát innen a gép még 4. fokozatban is. Ezt a régi karburátoraim nem tudták.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem kell semmi trükk, csak az, hogy legyen kompresszió a motorban. Fúrás előtt nekem sem ment 3000 alatt, de utána már 2000-es fordulattól is használható lett a motor.
De mondjuk az, hogy én nem így használom, már más kérdés :-"
Nem hiszem, hogy ez kifejezetten a Bing-nek lenne köszönhető. Én is kényelmesen elbugyborékolok 2000 körüli fordulatszámmal nyugodtabb pillanataimban, csatos BVF karbival.
KépKép
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Mondjuk az az egy előnye tényleg megvan a Bing karbinak, hogy 2000-es fordulattól kezdve használható vele a motor. Ne úgy gondoljátok, hogy innen is húz, mint a mozdony, hanem ha sík úton eddig leesik a fordulat, zokszó nélkül feltornázza magát innen a gép még 4. fokozatban is. Ezt a régi karburátoraim nem tudták.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem kell semmi trükk, csak az, hogy legyen kompresszió a motorban. Fúrás előtt nekem sem ment 3000 alatt, de utána már 2000-es fordulattól is használható lett a motor.
De mondjuk az, hogy én nem így használom, már más kérdés :-"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Mzdani írta:Ja, persze világos számomra, h nem ez a világ legtakarékosabb motorja. Természetesen ha csak a fogyasztás számítana, vennék valami innova félét, de a hátam borsózik tőle. Nem fogyaszt rosszul az etz-m (4,2-4,5l belekalkulálva a km óra csalását). Meg vagyok elégedve ezzel a fogyasztással, csak sajna eszeveszettül csörögni kezdene 100km/ó fölött, ha tovább húznám. 100-nál meg kell tartani a gázkart. Viszont ilyenkor max félgázon megyek, szóval érzem benne, h rengeteg tartalék lóerő van még kihasználatlanul. Ezen kívül szeretnék még azon is javítani, h 3 ezres fordulat alatt is lehessen használni. Úgy gondolom ezen segítene a membrán.

Nekem kb 2000-től használható, amit kiesebb üresjárati fúvókával értem el, ha minden igaz...!! Persze nem tép 2000-től, de simán pötyögök vele városba ekörül. ...és azért gyorsítani is tudok innen! Viszont a hátránya, hogy "motorfékezni" csak elég rövid ideig tudok mert utána érezhetően kevés lesz neki a nafta, ekkor gázförccsel utána kell pótolnom, de már kezdek átszokni a kuplunggal gurulásra....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha sikerült a 3000 alatti küldetés majd irj róla pár sort. Nem nagyon sok embernek sikerült óvatosan fogalmazva. :)
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Ja, persze világos számomra, h nem ez a világ legtakarékosabb motorja. Természetesen ha csak a fogyasztás számítana, vennék valami innova félét, de a hátam borsózik tőle. Nem fogyaszt rosszul az etz-m (4,2-4,5l belekalkulálva a km óra csalását). Meg vagyok elégedve ezzel a fogyasztással, csak sajna eszeveszettül csörögni kezdene 100km/ó fölött, ha tovább húznám. 100-nál meg kell tartani a gázkart. Viszont ilyenkor max félgázon megyek, szóval érzem benne, h rengeteg tartalék lóerő van még kihasználatlanul. Ezen kívül szeretnék még azon is javítani, h 3 ezres fordulat alatt is lehessen használni. Úgy gondolom ezen segítene a membrán.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez olyasmi rejtély mint amikor elindítja az ember a gépet nem melegíti nagyon és elkezdi húzni neki és megy mint a rakéta (szétpörög a masina) jópár kilóméteren át. Utánna mikor begerjed már hírül sem megy annyira végre. Mondta valaki lehet a dugó miatt volt aki mást mondott. Talán soha nem fog kiderülni. Lehet mondani 2 motor sem egyforma azonos beállítások mellett sem... :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Mzdani írta:Érdekesek ezek a hozzászólások. Jelenleg tanácstalan lettem. Hogyan lehetne jó fogyasztást elérni úgy, h ne kelljen nagy árat fizetni érte (nem túl nagy teljesítményveszteség)? Próbált már valaki membránt rakni bele? Arra mit reagál az etz?
Tipikus ördögi kör. Jól is menjen, meg ne is egyen sokat.
Ha a gyertyád szép őzbarna, akkor nem sok mindent tehetsz, mert a motor jól van beállítva. A vezetési stílusoddal lehet még rajta faragni kicsit, de ettől a motortól ne várjunk 3 literes fogyasztást. Ahogy lentebb is olvashatod, csak akkor fog keveset fogyasztani, ha utánfutón viszed.

Ezt elképzeltem, hát szenzációs, még mindig mosolygok rajta. :D
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Nálam az az alap probléma, hogy nem pörög ki 5000 fölé a motor sem 4, sem 5. ben, mert nem kap elég naftát hozzá. Az okát lentebb olvashatod. Ez pedig a Bing hibája. Fúrás előtt a kopott csavaros karbival simán pörgött 6000-et is 4.ben, de most nem megy 5000 fölé. Ezért 4. ben csak ~95 km/h a sebességem. Emiatt nem megy 110 nél többet a motor, mert nem pörög ki jobban.
Mielőtt bárki írná, MINDEN cserélve lett a motoron gyújtástól komplett blokkon át az utolsó csavarig, és jól van beállítva.

Egyébként erő az van most is a 115-ös főfúvókával. Azon kívül, hogy nem pörög ki 5000 fölé, felszedi az aszfaltot maga után a motor. 100-ig nemigen fog meg senki, csak felette sajnos. :(
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Érdekesek ezek a hozzászólások. Jelenleg tanácstalan lettem. Hogyan lehetne jó fogyasztást elérni úgy, h ne kelljen nagy árat fizetni érte (nem túl nagy teljesítményveszteség)? Próbált már valaki membránt rakni bele? Arra mit reagál az etz?
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Miklós_88 írta:...viszont én nem azért vettem a motort, hogy 70 - 80-al menjek vele. Országúton 90-100 az utazóm, és ha előzni kellene, csak lesek mert nem megy. 110-ig még lassan kipörög, de tovább nem. :evil:
Inkább egyen 6 litert, de menjen is.
Végre! Ritkán hallok ilyet, hogy valaki nem spórolásra veszi a motort.

Hadd kérdezzem meg, 4.-ben mennyi a vége nálad? Mert nekem a (szerintem jól beállított) csatos karbival 5.-ben 120 a vége, ennél többet nem megy, valószínűleg már kopott a motor... 90-ről gyorsítva eléggé erőtlen 5.-ben, de itt egy kis gázfröccsel még simán visszarakom 4.-be, és akkor 100-at, 110-et is elmegy úgy, hogy erő is van benne. 5500 fölé pedig 4.-ben sem kell pörgetnem. Szóval enyhe emelkedőn előzés is belefér.

Ebből csak azt akarom kihozni, hogyha egy kicsit bátrabban használod a váltót, akkor sem jön meg az erő?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen ez is egy vélemény te így jártál vele! Nekem menne ha húznám neki. Vannak itt még jópáran akiknek megy is...
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

A karburálás sorrendjét én is ismerem. Már próbáltam mindent hidd el. Nem tudok beletenni 120-as főfúvókánál nagyobbat, mert akkor teljesen leengedett tűnél sem pörög ki, olyan sokat kap. Szó szerint folyik ki a kipufogóból a dzsuva.
Viszont ha felvette a fordulatot, onnantól nincs baj. 125-ös főfúvókával már 125 km/h volt a vége, 130-assal pedig 130 felett. De egyszerűen használhatatlan ekkor részterhelésen. Más geometriájú súbertű kellene, ami nem enged annyi anyagot kis gázállásnál. Ilyen viszont nincs. Még nincs. Télen ha lesz időm, gyártok magamnak pár súbertűt, amelyik jó lesz, az marad.
Ne értsetek félre, ez tök jó karbi mert könnyen indul a motor, nem zörög, és ha nem húzom neki, akkor nem is fogyaszt sokat. Értsd 5 liter alatt nem lehetetlen eljárni vele.
Viszont én nem azért vettem a motort, hogy 70 - 80-al menjek vele. Országúton 90-100 az utazóm, és ha előzni kellene, csak lesek mert nem megy. 110-ig még lassan kipörög, de tovább nem. :evil:
Inkább egyen 6 litert, de menjen is.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Miklós_88 írta:Idén én is több, mint 5000 km-t mentem a Bing karbival, de érdemi változást nem látok a régiekhez képet. Használtam már csavaros, és csatos karbit is, és mindegyikkel ugyanolyan jó volt a motor viselkedése. A Bing jó lenne, de nem lehet rendesen fúvókázni, mert amelyik főfúvókával lenne rendes végsebességem, azzal meg alul részterhelésen nem pörög ki, mert túl sok neki. Nem lehet eléggé elszegényíteni.
Így most nekem is 110 a végsebesség, de a fogyasztás ugyanúgy 5,5 liter. Egyedüli előnye ennek a karbinak, hogy nem csörög, és zörög, mert új. Más nem.
Viszont sikerült vennem nemrég egy gyári új csatos karbit, lehet jövőre inkább visszateszem azt. Engem a Bing nem győzött meg. Ugyanannyit eszik a motor, cserébe nincs végsebességem.
Karburálás sorrendje:
- Főfúvóka
- Részterhelés
- Alsó tartomány (szándékosan nem alapjáratot írtam)

Neked a súbertűvel van gondod, nagy főfuvi + leengedett tűvel mit csinált?
TS powa!
Kép
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Idén én is több, mint 5000 km-t mentem a Bing karbival, de érdemi változást nem látok a régiekhez képet. Használtam már csavaros, és csatos karbit is, és mindegyikkel ugyanolyan jó volt a motor viselkedése. A Bing jó lenne, de nem lehet rendesen fúvókázni, mert amelyik főfúvókával lenne rendes végsebességem, azzal meg alul részterhelésen nem pörög ki, mert túl sok neki. Nem lehet eléggé elszegényíteni.
Így most nekem is 110 a végsebesség, de a fogyasztás ugyanúgy 5,5 liter. Egyedüli előnye ennek a karbinak, hogy nem csörög, és zörög, mert új. Más nem.
Viszont sikerült vennem nemrég egy gyári új csatos karbit, lehet jövőre inkább visszateszem azt. Engem a Bing nem győzött meg. Ugyanannyit eszik a motor, cserébe nincs végsebességem.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

:D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Utánfutóra kell tenni... :lol: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Mzdani írta:Huha, nem gondoltam volna, h képes 7,5 et is enni bing karbival egy mz. Én nem nyúltam hozzá, újjonnan vettem. Olyan ahogy a gyárban összerakták, a tű legalsó állásban van. Így fogyaszt 4-4,5 et városban. Kb fél gázon megy százat (gps szerint), viszont elkezd csörögni, ha továbbhúzom. Tehát azt lehet mondani, h kb 100 a végsebessége.
Egyébként van tippetek hogyan lehet elérni, h jó fogyasztása legyen és jól is menjen (ne csörögjön)?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Huha, nem gondoltam volna, h képes 7,5 et is enni bing karbival egy mz. Én nem nyúltam hozzá, újjonnan vettem. Olyan ahogy a gyárban összerakták, a tű legalsó állásban van. Így fogyaszt 4-4,5 et városban. Kb fél gázon megy százat (gps szerint), viszont elkezd csörögni, ha továbbhúzom. Tehát azt lehet mondani, h kb 100 a végsebessége.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:
Mzdani írta:
Szuper, köszi.

Neked is bing van a ts-en?

Ha igen, mennyit eszik?
Nekem voltak nagy fogyasztásaim is meg kevesebbek is amióta Binget használok.A legelején beérte 4,5 literrel,aztán jött furatás.majd kipuf csere és onnantól már 6,aztán 6,5.
Ja és közben persze próbálkoztam fuvókacserékkel,variáltam mindent.Kipuffokat is próbálgattam.
Idén a német túra előtt nagy főfuvit tettem bele hogy nehogy gond legyen.Kár volt.Egyrészt a gyertyát úgy bekormolta a sok anyag hogy az első napon meg is állt a gép emiatt,másrészt meg evett kb 7,5 litert!!!! ](*,)
Este főfuvóka csere kisebbre,ettől beállt a fogyi 5,6 literre.
Majd itthon még kisebb főfuvi,ettől még 0,2 literrel kevesebbet fogyasztott az ukrán túrán.Most itt állok.5,4 liter átlagban. Jövőre még lejjeb szeretném vinni,mert tudom hogy lehetséges,hisz volt már 5 alatti fogyasztása is a gépnek,de jövőre már nem lesz elég a főfuvi cserélgetése és a tű állitgatása,mást is próbálgatnom kell majd.Vannak ötleteim.
Mekkora a fővufid most? Bambi mesélte, hogy az egyik ETZ250 pályagépe 120-as főfuvival ment rendesen, fölötte sokallt féktávon...
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

dudi írta:Sziasztok. Olyan gondom van a 250-es etz-mel hogy megyek vele 80 -nal 5 -ben megy szépen de ha húzok neki egy kövéret elkezd fulladni mintha kifogyott volna a benzin aztán pár másodperc múlva durran egyet a kipufogóba !! De ha lassan gyorsitok nem jelentkezik. Segitsetek hol keressem a hibát. Köszönöm
Szerintem inkább sokat kap.Mekkora a főfuvid,milyen karbid van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mzdani írta:
Szuper, köszi.

Neked is bing van a ts-en?

Ha igen, mennyit eszik?
Nekem voltak nagy fogyasztásaim is meg kevesebbek is amióta Binget használok.A legelején beérte 4,5 literrel,aztán jött furatás.majd kipuf csere és onnantól már 6,aztán 6,5.
Ja és közben persze próbálkoztam fuvókacserékkel,variáltam mindent.Kipuffokat is próbálgattam.
Idén a német túra előtt nagy főfuvit tettem bele hogy nehogy gond legyen.Kár volt.Egyrészt a gyertyát úgy bekormolta a sok anyag hogy az első napon meg is állt a gép emiatt,másrészt meg evett kb 7,5 litert!!!! ](*,)
Este főfuvóka csere kisebbre,ettől beállt a fogyi 5,6 literre.
Majd itthon még kisebb főfuvi,ettől még 0,2 literrel kevesebbet fogyasztott az ukrán túrán.Most itt állok.5,4 liter átlagban. Jövőre még lejjeb szeretném vinni,mert tudom hogy lehetséges,hisz volt már 5 alatti fogyasztása is a gépnek,de jövőre már nem lesz elég a főfuvi cserélgetése és a tű állitgatása,mást is próbálgatnom kell majd.Vannak ötleteim.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dudi »

Sziasztok. Olyan gondom van a 250-es etz-mel hogy megyek vele 80 -nal 5 -ben megy szépen de ha húzok neki egy kövéret elkezd fulladni mintha kifogyott volna a benzin aztán pár másodperc múlva durran egyet a kipufogóba !! De ha lassan gyorsitok nem jelentkezik. Segitsetek hol keressem a hibát. Köszönöm
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

zsakfos írta:
Mzdani írta:Tudja valaki a 250 etz-hez való bingkarbi összeszerelő sorrendjét bowden cserénél?
Szétszedtem, és elfelejtettem hogy volt előtte.
Először megy bele a zégerrel a tű majd rá a müanyag sapka, aztán rugó?
Most így van összerakva, csak abba nem vagyok biztos, h a tűt a zégerrel, nem a müanyag sapkába kell e rakni.
Jól raktad össze =D>
Szuper, köszi.

Neked is bing van a ts-en?

Ha igen, mennyit eszik?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mzdani írta:Tudja valaki a 250 etz-hez való bingkarbi összeszerelő sorrendjét bowden cserénél?
Szétszedtem, és elfelejtettem hogy volt előtte.
Először megy bele a zégerrel a tű majd rá a müanyag sapka, aztán rugó?
Most így van összerakva, csak abba nem vagyok biztos, h a tűt a zégerrel, nem a müanyag sapkába kell e rakni.
Jól raktad össze =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Tudja valaki a 250 etz-hez való bingkarbi összeszerelő sorrendjét bowden cserénél?
Szétszedtem, és elfelejtettem hogy volt előtte.
Először megy bele a zégerrel a tű majd rá a müanyag sapka, aztán rugó?
Most így van összerakva, csak abba nem vagyok biztos, h a tűt a zégerrel, nem a müanyag sapkába kell e rakni.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
tiger1342 írta: Update: Táborinál volt Jog trafó 3E-ért, most már biztosan kiderül az volt-e a gond. :)
Nos Uraim, megvan a gond. Nem trafó volt, hanem karbi.
Azon belül is magamat szivattam meg, de nagyon csúnyán.
Nos, motor megszerelve.
Le se merem írni, mi volt: valahol láttam, hogy a Dellorton a súberházon lévő 2 csöcs össze van kötve egy csővel. Nem emlékeztem rá, de a karbi puccnál vágtam rá egy darab csövet. Ma mikor megláttam, egyből gyanús lett, mivel EZ VÁLTOZOTT!
Leszedtem, motor megy, mint az álom... :)))

Tanulság: ha valamiről nem tudod mi az, ne basztasd!!
De legalább lett egy tartalék trafóm... :)

Hát az faszaaaa! Eléggé megvezetett minket, engem akkor ez a tünet.... :roll:
Amúgy tényleg úgy van, ha egyszer valami működik akkor semmit nem szabad rajta piszkálni, úgyse lesz jobb, sőt....! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

tiger1342 írta: Update: Táborinál volt Jog trafó 3E-ért, most már biztosan kiderül az volt-e a gond. :)
Nos Uraim, megvan a gond. Nem trafó volt, hanem karbi.
Azon belül is magamat szivattam meg, de nagyon csúnyán.
Nos, motor megszerelve.
Le se merem írni, mi volt: valahol láttam, hogy a Dellorton a súberházon lévő 2 csöcs össze van kötve egy csővel. Nem emlékeztem rá, de a karbi puccnál vágtam rá egy darab csövet. Ma mikor megláttam, egyből gyanús lett, mivel EZ VÁLTOZOTT!
Leszedtem, motor megy, mint az álom... :)))

Tanulság: ha valamiről nem tudod mi az, ne basztasd!!
De legalább lett egy tartalék trafóm... :)
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

hell írta:Csak ovatosan ezzekkel a trafó dolgokkal. Réggebben ki lett vesézve ez is(elektronika részben), hogy nem mindegy azért milyet használ az ember! Akit érdekel olvasson vissza akit nem annak jó kisérletezést...
12V-os...! :D Wartburg mondjuk! Annak megfelelően, hogy elektronikus vagy megszakítós gyújtás van-e.....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Csak ovatosan ezzekkel a trafó dolgokkal. Réggebben ki lett vesézve ez is(elektronika részben), hogy nem mindegy azért milyet használ az ember! Akit érdekel olvasson vissza akit nem annak jó kisérletezést...
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta:
Szerintem kezd a trafóval! ;) A karbi egy mechanikusan működő dolog, ami "magától" nem megy tönkre, azaz ha eddig üzemelt, jó volt és nem érte semmiféle külső hatás, akkor annak nem szabad elromlania! ;) Szerintem....bár azért midig vannak ellenpéldák! :D
Ide jutottam én is, már csak szerezni kéne egy kölcsön CDI trafót, ha jól tudom ez univerzális cucc, talán egy Honda Dio trafót tudok szerezni próbára. Aztán a felrakás 1 kábel, meg 1 csavar. :) Nagyon örülnék, ha csak ennyi volna... :)
Update: Táborinál volt Jog trafó 3E-ért, most már biztosan kiderül az volt-e a gond. :)
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:
Szerintem kezd a trafóval! ;) A karbi egy mechanikusan működő dolog, ami "magától" nem megy tönkre, azaz ha eddig üzemelt, jó volt és nem érte semmiféle külső hatás, akkor annak nem szabad elromlania! ;) Szerintem....bár azért midig vannak ellenpéldák! :D
Ide jutottam én is, már csak szerezni kéne egy kölcsön CDI trafót, ha jól tudom ez univerzális cucc, talán egy Honda Dio trafót tudok szerezni próbára. Aztán a felrakás 1 kábel, meg 1 csavar. :) Nagyon örülnék, ha csak ennyi volna... :)
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

[/quote]
Igen, én is gondoltam trafóra, már csak szereznem kell egy kölcsön Jog trafót, mivel robi gyújtásom van. :) Ha karbicsere se javítja meg, akkor jön a trafócsere.[/quote]

Szerintem kezd a trafóval! ;) A karbi egy mechanikusan működő dolog, ami "magától" nem megy tönkre, azaz ha eddig üzemelt, jó volt és nem érte semmiféle külső hatás, akkor annak nem szabad elromlania! ;) Szerintem....bár azért midig vannak ellenpéldák! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:
Veszy2107 írta: Szia! Nekem ilyen jelenséget produkált mikor haldoklott a trafóm! Elsőnek én is átnéztem a karbit kipucoltam szétszedtem összeraktam, benzinszintet ellenőriztem vagy háromszor.... de nem lett jó! Akkor mondom gyújtás, más lehetőség nem nagyon van.... Hp beállítva, ellenőrizve, kalapács csere, hézag beállít, gyújtó kondi csere, de még mindig semmi... Akkor jöhet a gyertya, indítások között cserélgettem, akkor egyből beindult, de a következő indításnál már megint ugyan azt játszotta....

Így hát mivel nem volt több ötletünk maradt a trafó fesszab aksi... Itt már valahol sejtettük, hogy trafó nem ad rendesen szikrát, azért nem indul és azért tudom csak egy bizonyos tartományban életben tartani... Így szereztem egy kölcsön tarfót, azzal megszűnt minden gond, tehát már tudtuk hogy az a problem, így kapott egy bolti új trafót, azóta nincs vele ilyen gond.....

Szóval javaslom, hogy - mielőtt mindent szétszedsz, ami igazából jónak tűnik és nem találsz bennük hibát - nézd meg egy kölcsöntrafóval! ;)

üDV!

Most, hogy még egyszer átolvastam ismét látom, hogy szinte teljesen ugyan ez volt nekem is!!! tuti, hogy trafó, mintha az én 3 héttel korábbi történetemet írnád le!! :D én sem gondoltam volna a trafóra, mert a szívatóval játszva nekem is megyegetett, és így én is egyből karbira gondoltam, csak mikor a sokadig szétszedésre a gyári fúvóka méretekkel is ezt csinálta, akkor léptem tovább a karbiról!! ;)
Igen, én is gondoltam trafóra, már csak szereznem kell egy kölcsön Jog trafót, mivel robi gyújtásom van. :) Ha karbicsere se javítja meg, akkor jön a trafócsere.
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Veszy2107 írta:
tiger1342 írta:Urak! A mai feladvány: hétfő reggel a peregyel akartam melóba menni, levettem róla a ponyvát, csapot kinyitom, gyújtás nélkül 3 rúgás, gyújtás rá: semmi. Mégegyet rárúgok, még mindig semmi. Felszaladta a szemöldököm, ilyet még nem csinált! Rugdaltam még 10-et kb, de egy halvány pöffenés se jött belőle. Visszatoltam, lelakatoltam. Meló után 2 órát szereltem, de eredmény semmi:
- szikra volt, 4 különböző gyertyával is néztem, ennek ellenére hiába spricceltem hígítót a hengerbe, nem éledt fel.
- Gyertyát a hengerből kivéve taknyos, tehát elvileg uza is van, bár gyanús volt, hogy esetleg beázott a múltkori viharban és vizet szívott.
- Tankban nem sok benya volt, de a csapot megnyitva szépen ömlött a benzin, ezért ezt is kizártam. Első nap eredménye: peregy vs tiger1342: 1:0

Kedden nem tudtam szerelni, ma folytattam: karbi levesz (Dellorto phbh30), alapjárati fúvókából kösz kiszed, többi fúvóka tisztának tűnik, de azért átfújom. Juhé, ez lesz a gond. 4 liter benyát azért beleborítottam, szépen összeraktam, szivató, rúgás: pöffen, megy. Gumi kicsit lapos, irány a benzinkút. (Kb 1.5 km.) Felöltözök, kigurulok, gyorsítanék: hörrr...tak-tak-tak. Megállt. Üres, rúgom, semmi. 4-5. rúgásra indul, szivatóval hajlandó életben maradni (csak 60-as a szivató fúvóka), de az alsó tartomány gyakorlatilag használhatatlan. Irdatlan füst, 100 m haladás: hörrr. Gyertyacsere, hátha leülepedett az olaj és beköpte a gyertyát. Másik gyertya: elsőre indul, szerszámok elpakolása közben kb 500-as alapjárat, de nem áll le!!! Felülök, gyorsítanék: hörrr... Gázfröccsökkel életben marad, de erő semmi. Nagy nehezen elvergődtem a benzinkútra, felfújtam a kereket, indítanék: semmi. Gyertya száraznak tűnik. Nosza: súbertű egyel feljebb: szivató rá: alul fulladozik, sztenderen kipörög, de terhelésre megáll. Pici tolás, pici menés: 4-5. rúgásra indul, néha visszarúg: olyan, mintha kifogyna a benya, de sztenderen meg kipörög. 500 m próbálkozás és tolás után: hatalmas gázfröccsökkel életben marad, kb 5000-es fordulaton ordítva nagy nehezen hazahozott, de legalább 1 órás volt az út...

Egyértelmű uza gond, de mi?
- Benzincsap átereszt, de azért holnap ránézek, hátha lifegő kosz van
- vízzsák áttetsző, nem tűnik vizesnek, de azért leeresztem, ellenőrzöm
- tűszelep elzár, ha belefulladna a benyába, nem lenne száraz a gyertya, meg könnyen indulna, csopögés nincs
- főfúvóka gyanús, de akkor miért pörög ki sztenderen?
- alapjárati fúvóka nem csinálna ilyen nem menést, plusz szívatóval van alapjárat
- szívatót nem ellenőriztem, hogy elzár-e, de ha nem tenné, könnyen indulna.
- légszűrőt nem szedtem ki, esetleg ha túl nagy az ellenállása, az csinálhat ilyet. (Beázott??)
- Főtengő szimmeringek újak, azóta kb 600 km-t ment a motor, eddig nem volt nyoma falslevegőnek
- Szívótoroknál esetleg falsolhat, tervben van precízebb rögzítés bevezetése.
- Karbi szétszedéskor mintha lett volna némi víz, de nem egyértelmű, dellorton az alsó főfuvi tartó rögzíti az úszóházat is

Érzésre olyan, mintha nem kapna levegőt, aztán magasabb fordulaton meg nyitna a szelep és azért maradna életben, de ott is van némi ingadozás.

Holnap felrakom a gyári karbiját, ránézek a légszűrőre, átnézem a csapot, tanksapka szuszogót, csövet. De ha meg is javul: mi a franctól lehet, hogy az eddig tökéletes Dellorto egyszerre így elromoljon???

Kép

Szia! Nekem ilyen jelenséget produkált mikor haldoklott a trafóm! Elsőnek én is átnéztem a karbit kipucoltam szétszedtem összeraktam, benzinszintet ellenőriztem vagy háromszor.... de nem lett jó! Akkor mondom gyújtás, más lehetőség nem nagyon van.... Hp beállítva, ellenőrizve, kalapács csere, hézag beállít, gyújtó kondi csere, de még mindig semmi... Akkor jöhet a gyertya, indítások között cserélgettem, akkor egyből beindult, de a következő indításnál már megint ugyan azt játszotta....

Így hát mivel nem volt több ötletünk maradt a trafó fesszab aksi... Itt már valahol sejtettük, hogy trafó nem ad rendesen szikrát, azért nem indul és azért tudom csak egy bizonyos tartományban életben tartani... Így szereztem egy kölcsön tarfót, azzal megszűnt minden gond, tehát már tudtuk hogy az a problem, így kapott egy bolti új trafót, azóta nincs vele ilyen gond.....

Szóval javaslom, hogy - mielőtt mindent szétszedsz, ami igazából jónak tűnik és nem találsz bennük hibát - nézd meg egy kölcsöntrafóval! ;)

üDV!

Most, hogy még egyszer átolvastam ismét látom, hogy szinte teljesen ugyan ez volt nekem is!!! tuti, hogy trafó, mintha az én 3 héttel korábbi történetemet írnád le!! :D én sem gondoltam volna a trafóra, mert a szívatóval játszva nekem is megyegetett, és így én is egyből karbira gondoltam, csak mikor a sokadig szétszedésre a gyári fúvóka méretekkel is ezt csinálta, akkor léptem tovább a karbiról!! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:Urak! A mai feladvány: hétfő reggel a peregyel akartam melóba menni, levettem róla a ponyvát, csapot kinyitom, gyújtás nélkül 3 rúgás, gyújtás rá: semmi. Mégegyet rárúgok, még mindig semmi. Felszaladta a szemöldököm, ilyet még nem csinált! Rugdaltam még 10-et kb, de egy halvány pöffenés se jött belőle. Visszatoltam, lelakatoltam. Meló után 2 órát szereltem, de eredmény semmi:
- szikra volt, 4 különböző gyertyával is néztem, ennek ellenére hiába spricceltem hígítót a hengerbe, nem éledt fel.
- Gyertyát a hengerből kivéve taknyos, tehát elvileg uza is van, bár gyanús volt, hogy esetleg beázott a múltkori viharban és vizet szívott.
- Tankban nem sok benya volt, de a csapot megnyitva szépen ömlött a benzin, ezért ezt is kizártam. Első nap eredménye: peregy vs tiger1342: 1:0

Kedden nem tudtam szerelni, ma folytattam: karbi levesz (Dellorto phbh30), alapjárati fúvókából kösz kiszed, többi fúvóka tisztának tűnik, de azért átfújom. Juhé, ez lesz a gond. 4 liter benyát azért beleborítottam, szépen összeraktam, szivató, rúgás: pöffen, megy. Gumi kicsit lapos, irány a benzinkút. (Kb 1.5 km.) Felöltözök, kigurulok, gyorsítanék: hörrr...tak-tak-tak. Megállt. Üres, rúgom, semmi. 4-5. rúgásra indul, szivatóval hajlandó életben maradni (csak 60-as a szivató fúvóka), de az alsó tartomány gyakorlatilag használhatatlan. Irdatlan füst, 100 m haladás: hörrr. Gyertyacsere, hátha leülepedett az olaj és beköpte a gyertyát. Másik gyertya: elsőre indul, szerszámok elpakolása közben kb 500-as alapjárat, de nem áll le!!! Felülök, gyorsítanék: hörrr... Gázfröccsökkel életben marad, de erő semmi. Nagy nehezen elvergődtem a benzinkútra, felfújtam a kereket, indítanék: semmi. Gyertya száraznak tűnik. Nosza: súbertű egyel feljebb: szivató rá: alul fulladozik, sztenderen kipörög, de terhelésre megáll. Pici tolás, pici menés: 4-5. rúgásra indul, néha visszarúg: olyan, mintha kifogyna a benya, de sztenderen meg kipörög. 500 m próbálkozás és tolás után: hatalmas gázfröccsökkel életben marad, kb 5000-es fordulaton ordítva nagy nehezen hazahozott, de legalább 1 órás volt az út...

Egyértelmű uza gond, de mi?
- Benzincsap átereszt, de azért holnap ránézek, hátha lifegő kosz van
- vízzsák áttetsző, nem tűnik vizesnek, de azért leeresztem, ellenőrzöm
- tűszelep elzár, ha belefulladna a benyába, nem lenne száraz a gyertya, meg könnyen indulna, csopögés nincs
- főfúvóka gyanús, de akkor miért pörög ki sztenderen?
- alapjárati fúvóka nem csinálna ilyen nem menést, plusz szívatóval van alapjárat
- szívatót nem ellenőriztem, hogy elzár-e, de ha nem tenné, könnyen indulna.
- légszűrőt nem szedtem ki, esetleg ha túl nagy az ellenállása, az csinálhat ilyet. (Beázott??)
- Főtengő szimmeringek újak, azóta kb 600 km-t ment a motor, eddig nem volt nyoma falslevegőnek
- Szívótoroknál esetleg falsolhat, tervben van precízebb rögzítés bevezetése.
- Karbi szétszedéskor mintha lett volna némi víz, de nem egyértelmű, dellorton az alsó főfuvi tartó rögzíti az úszóházat is

Érzésre olyan, mintha nem kapna levegőt, aztán magasabb fordulaton meg nyitna a szelep és azért maradna életben, de ott is van némi ingadozás.

Holnap felrakom a gyári karbiját, ránézek a légszűrőre, átnézem a csapot, tanksapka szuszogót, csövet. De ha meg is javul: mi a franctól lehet, hogy az eddig tökéletes Dellorto egyszerre így elromoljon???

Kép

Szia! Nekem ilyen jelenséget produkált mikor haldoklott a trafóm! Elsőnek én is átnéztem a karbit kipucoltam szétszedtem összeraktam, benzinszintet ellenőriztem vagy háromszor.... de nem lett jó! Akkor mondom gyújtás, más lehetőség nem nagyon van.... Hp beállítva, ellenőrizve, kalapács csere, hézag beállít, gyújtó kondi csere, de még mindig semmi... Akkor jöhet a gyertya, indítások között cserélgettem, akkor egyből beindult, de a következő indításnál már megint ugyan azt játszotta....

Így hát mivel nem volt több ötletünk maradt a trafó fesszab aksi... Itt már valahol sejtettük, hogy trafó nem ad rendesen szikrát, azért nem indul és azért tudom csak egy bizonyos tartományban életben tartani... Így szereztem egy kölcsön tarfót, azzal megszűnt minden gond, tehát már tudtuk hogy az a problem, így kapott egy bolti új trafót, azóta nincs vele ilyen gond.....

Szóval javaslom, hogy - mielőtt mindent szétszedsz, ami igazából jónak tűnik és nem találsz bennük hibát - nézd meg egy kölcsöntrafóval! ;)

üDV!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Hm, nem ismerem a peregyes karbijának a felfogatását, de azt nézd meg (ha még nem nézted volna), hogy a közdarabban megfelelően rögzítetted-e? Én a 251-essel jártam úgy, hogy nem csavaroztam be eléggé a karbit a közdarabra, és a rázkódástól kilazult, ami miatt falsot szívott, de ezt terhelésen lehetett csak észrevenni, mert gondolom akkor nagyobb a motor szívóereje. Ha rögzítetted, próbáld meg kézzel elforgatni a közdarabban. Ha relatíve kis erőre elforog, akkor nem jól rögzítetted, és még utána kell húzni.

(Hasonló a tünet, mint amikor kifogy a benzin.)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Urak! A mai feladvány: hétfő reggel a peregyel akartam melóba menni, levettem róla a ponyvát, csapot kinyitom, gyújtás nélkül 3 rúgás, gyújtás rá: semmi. Mégegyet rárúgok, még mindig semmi. Felszaladta a szemöldököm, ilyet még nem csinált! Rugdaltam még 10-et kb, de egy halvány pöffenés se jött belőle. Visszatoltam, lelakatoltam. Meló után 2 órát szereltem, de eredmény semmi:
- szikra volt, 4 különböző gyertyával is néztem, ennek ellenére hiába spricceltem hígítót a hengerbe, nem éledt fel.
- Gyertyát a hengerből kivéve taknyos, tehát elvileg uza is van, bár gyanús volt, hogy esetleg beázott a múltkori viharban és vizet szívott.
- Tankban nem sok benya volt, de a csapot megnyitva szépen ömlött a benzin, ezért ezt is kizártam. Első nap eredménye: peregy vs tiger1342: 1:0

Kedden nem tudtam szerelni, ma folytattam: karbi levesz (Dellorto phbh30), alapjárati fúvókából kösz kiszed, többi fúvóka tisztának tűnik, de azért átfújom. Juhé, ez lesz a gond. 4 liter benyát azért beleborítottam, szépen összeraktam, szivató, rúgás: pöffen, megy. Gumi kicsit lapos, irány a benzinkút. (Kb 1.5 km.) Felöltözök, kigurulok, gyorsítanék: hörrr...tak-tak-tak. Megállt. Üres, rúgom, semmi. 4-5. rúgásra indul, szivatóval hajlandó életben maradni (csak 60-as a szivató fúvóka), de az alsó tartomány gyakorlatilag használhatatlan. Irdatlan füst, 100 m haladás: hörrr. Gyertyacsere, hátha leülepedett az olaj és beköpte a gyertyát. Másik gyertya: elsőre indul, szerszámok elpakolása közben kb 500-as alapjárat, de nem áll le!!! Felülök, gyorsítanék: hörrr... Gázfröccsökkel életben marad, de erő semmi. Nagy nehezen elvergődtem a benzinkútra, felfújtam a kereket, indítanék: semmi. Gyertya száraznak tűnik. Nosza: súbertű egyel feljebb: szivató rá: alul fulladozik, sztenderen kipörög, de terhelésre megáll. Pici tolás, pici menés: 4-5. rúgásra indul, néha visszarúg: olyan, mintha kifogyna a benya, de sztenderen meg kipörög. 500 m próbálkozás és tolás után: hatalmas gázfröccsökkel életben marad, kb 5000-es fordulaton ordítva nagy nehezen hazahozott, de legalább 1 órás volt az út...

Egyértelmű uza gond, de mi?
- Benzincsap átereszt, de azért holnap ránézek, hátha lifegő kosz van
- vízzsák áttetsző, nem tűnik vizesnek, de azért leeresztem, ellenőrzöm
- tűszelep elzár, ha belefulladna a benyába, nem lenne száraz a gyertya, meg könnyen indulna, csopögés nincs
- főfúvóka gyanús, de akkor miért pörög ki sztenderen?
- alapjárati fúvóka nem csinálna ilyen nem menést, plusz szívatóval van alapjárat
- szívatót nem ellenőriztem, hogy elzár-e, de ha nem tenné, könnyen indulna.
- légszűrőt nem szedtem ki, esetleg ha túl nagy az ellenállása, az csinálhat ilyet. (Beázott??)
- Főtengő szimmeringek újak, azóta kb 600 km-t ment a motor, eddig nem volt nyoma falslevegőnek
- Szívótoroknál esetleg falsolhat, tervben van precízebb rögzítés bevezetése.
- Karbi szétszedéskor mintha lett volna némi víz, de nem egyértelmű, dellorton az alsó főfuvi tartó rögzíti az úszóházat is

Érzésre olyan, mintha nem kapna levegőt, aztán magasabb fordulaton meg nyitna a szelep és azért maradna életben, de ott is van némi ingadozás.

Holnap felrakom a gyári karbiját, ránézek a légszűrőre, átnézem a csapot, tanksapka szuszogót, csövet. De ha meg is javul: mi a franctól lehet, hogy az eddig tökéletes Dellorto egyszerre így elromoljon???

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tigernek köszönöm a válaszát!
Érdeklődnék,volt e valakinrk tapasztalata ezzel a céggel, valósak-e,nem átvágás? Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de annyi rossz dolgot hallottam már. Ha mondjuk kamu a cég, akkor futhatok a pénzem után, amúgy pedig találtam náluk karburátort. http://www.mz-b.net/index.php?page=shop ... &Itemid=87
Szóval kéne egy kis infő!

Köszi, előre is!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 37 vendég