Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrSummertime89 írta:Merészen hangzik az alapjárat nélküli motorfék, nem rotaxos az MZ-d? :)). Én nagyjából 100m-ként kuplung be, gázfröccs.
bambi írta:Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén
kb 30 éve nem használok alapjáratot,és még egy páran a környezetemben.Nem rotaxos a motor,de csörög úgy az biztos. :D
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Merészen hangzik az alapjárat nélküli motorfék, nem rotaxos az MZ-d? :)). Én nagyjából 100m-ként kuplung be, gázfröccs.
bambi írta:Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Tervbe vettem, hogy veszek egy BING karburátort a 150-es ETZ-m -be.
Erre hiába vann fent sok kereskedés Weblapján, de készlet, hm, az nincs. Most mit csináljak?
Nem maradt meg valakinek véletlenül betárazott, esetleg azóta feleslegessé vált karburátora?
Esetleg tud valaki, hol is lehetne venni?
ETZ-150 BING karburátor 9377700 :cry:

Esetleg egy megbizható külföldi motoros web-shop?
Próbáld az importőrt: http://www.rmayer.hu/term%C3%A9k-n%C3%A ... 0000018560
Ha náluk nincs, akkor valszeg sehol sem.
A másik esetleg az mz-b, valamiért a magyar oldal éppen nem működik:
http://www.mz-b.net/index.php?page=shop ... &Itemid=87

Külföldi oldal:
http://www.ost2rad.com/MZ-Spare-Parts/C ... TZ150.html
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tervbe vettem, hogy veszek egy BING karburátort a 150-es ETZ-m -be.
Erre hiába vann fent sok kereskedés Weblapján, de készlet, hm, az nincs. Most mit csináljak?
Nem maradt meg valakinek véletlenül betárazott, esetleg azóta feleslegessé vált karburátora?
Esetleg tud valaki, hol is lehetne venni?
ETZ-150 BING karburátor 9377700 :cry:

Esetleg egy megbizható külföldi motoros web-shop?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Egy jól beállított 2T még ha nincs rajta alapjárat akkor sem ragad meg a lejtő végén
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Ha egy forgalmi helyzetben/táblánál megáll valaki egy 2T géppel, az nem teszi tönkre, annyi motorféktől nem fog megragadni. A baj ott van, amikor nagy a lejtő, és túl meredek ahhoz, hogy a gázt húzzuk, aztán ilyenkor sokan előszeretettel motorfékeznek. 4T járműnél ez nem is baj, de 2T-nél nem ajánlott.

Ha már választani kell, inkább a fékbetét kopjon el hamarabb, mint a motor ragadjon meg. De - szerintem - a köztes megoldás a nyerő: motorfék és gázfröccs kombinációja.

Lehet érezni a motor viselkedésén, hogy mikor szegényes a keverék. Ha bakkecske lesz a gépből, akkor hiánya van.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

molcsaba írta:Karburátoros járműveknél kap benzint motorfék üzemmódban., épp ez a gond, hisz egy hosszabb lejtőn beköpi a gyertyát. Ezért érdemes időnként behúzni a kuplungot Mz-n, és átszellőztetni a motort (gázfröccsökkel), illetve begyújtani a bent lévő keveréket. Modernebb kompjúteres járműveknél elzár az üzemanyag, és ilyenkor nem fogyaszt semmit, de a kenés biztosított. :roll:
Ez teljesen igaz, de sírok amikor elolvasom, mert a motorfék a mindenem. :D
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Karburátoros járműveknél kap benzint motorfék üzemmódban., épp ez a gond, hisz egy hosszabb lejtőn beköpi a gyertyát. Ezért érdemes időnként behúzni a kuplungot Mz-n, és átszellőztetni a motort (gázfröccsökkel), illetve begyújtani a bent lévő keveréket. Modernebb kompjúteres járműveknél elzár az üzemanyag, és ilyenkor nem fogyaszt semmit, de a kenés biztosított. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Veszy2107 írta: Igazából azt pontosan én sem tudom, hogy miért nem jó behúzott kuplunggal haladni, de sokszor lehet olvasni...
Autónál én is el szoktam kerülni a felesleges kuplungolást, mivel ott a kinyomócsapágyat ez jobban igénybe veszi, ami ráadásul jellemzően egy elég drága, és drágán cserélhető alkatrész.
MZ-ben viszont, az olajban tocsogó kinyomócsapágy szerintem nem olyan sértődékeny. Legalábbis remélem, mert kétüteműn én nem szeretek motorfékkel közlekedni.
KépKép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zudori írta:
Veszy2107 írta:Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett :D

Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...


Csak egy gyakorlati kérdés!
Miért nam jó, ha behúzott kuplunggal lassulunk, vagy esetleg gurulunk a lejtőn? Engem mindig zavart, amikor gáz nélkül pörög a motor(motorfék üzemben) gondolok itt a kenésre. Ebben az esetben ugye nem kap benzint, esetleg csak alapjáratnyit.

Igazából azt pontosan én sem tudom, hogy miért nem jó behúzott kuplunggal haladni, de sokszor lehet olvasni...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Veszy2107 írta:Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett :D

Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...


Csak egy gyakorlati kérdés!
Miért nam jó, ha behúzott kuplunggal lassulunk, vagy esetleg gurulunk a lejtőn? Engem mindig zavart, amikor gáz nélkül pörög a motor(motorfék üzemben) gondolok itt a kenésre. Ebben az esetben ugye nem kap benzint, esetleg csak alapjáratnyit.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Na akkor hozzászólok én is a témához, mint érintett :D

A előző fúvókával szerintem sokat evett, de nincs mért adatom, mert annyira nem érdekelt...viszont, azzal se ment rosszul, bár emlékeim alapján lehet kicsit sokat kapott mert kisebb gázon nem ment szerintem így...(de lehet hogy már csak beképzelem)
Ezzel a fúvókával is tökéletesen megy és kisebb fordulatán, kis gázon is jól megindul! A fogyasztása biztos hogy, csökkent, most kb 150 km-et mehettem 6.5L-ből... Egyedül ez a rángatós motorfék jön elő, bár próbálom elkerülni, de az se jó, ha kuplungolok és úgy lassítok vissza egy táblánál...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Szerintem ha 100-as alapjárati van benne, akkor füstöl, mint a baj, és kb lehetetlen beállítani az alapjáratot.

Az, hogy rángat motorféken, teljesen normális egy jól beállított 2T motornál is. Azokkal nem nagyon szabad motorfékezni, max addig, amíg lassítasz. :)
Van egy Barkasz is a családban, az is 2T, és az is ugrál motorféken. Vagy az is rosszul van beállítva. :mrgreen:

Mondjuk egy teszt erejéig kíváncsi lennék rá, hogy mekkora távot bír motorfékkel egy 2T gép. :?:
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A normál fogyasztásból nem igazán lesz kevesebb az alapjáratival, mert amúgy is olyan kicsi. Inkább fordítva igaz, hogy ha a fogyi nagyon magas, annak lehet oka egy szétgányolt alapjárati (aminek a furata mondjuk 100as :D) .

Ha kis gázon szaggat, akkor vagy az alapjárati kicsi, vagy a tű nincs rendben. Nekem most sokat kap, de nem bánom, mert motorfék van (nem bakkecske), sehol se szaggat és nem melegszik.

Killernek van igaza, ha a motor mindenütt fasza, és a fogyi nem egetverő, úgy kell hagyni, és kész :mrgreen:
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Alfa írta: Szerintem baromi sokat számít, nekem egy túlméretezett alapjárati 7 literre is felvitte (nem néztem, csak beraktam, valami régi szar volt felfúrva, siettem na :mrgreen: ). Csere után visszaállt a 4,5-5.
Az lehet, de csökkentve a méretet - szerintem - inkább káros, ha elszegényedik a keverék. Litereket nem lehet vele spórolni, szóval a 4,5 literes fogyasztásból nem lesz 3 liter csak emiatt. :)
1-2 deci spórolás véleményem szerint nem ér annyit, hogy aztán emiatt baja legyen a motornak.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Veszy2107 írta:Mennyit lehet csökkenteni a fogyasztást az üresjárati fúvóka módosításával, szerintetek?

Kicseréltem a gyári fúvókát, mert a fejét már eléggé szétszedte a csavarhúzó, elvileg a gyári méretűt vettem bele és az volt benne a ha minden igaz...! De amit vettem jóval kisebb furatú mint a gyári, hiába az azonos méret! Igazából egyikkel se megy rosszul a motor, viszont az újnál (kisebbnél) kicsit instabilabb az alapjárat, hiába állítgatom... Valamint ha visszaengedem a gázt, kissé durva a motorfékje, kicsit darabos! ....gondolom ekkor nap kap elég "anyagot"!

A fogyasztását nem tudom, még nem sikerült kimérni, mert eddig nem is érdekelt, mert csak hobbi célból használtam.

Az lenne a kérdésem, hogy most mindennapi használat mellett megéri-e ez a kisebb fúvóka, vissza tud-e esni annyival a fogyasztás, vagy pár decitől úgysem jelent többet, akkor meg inkább a nagyobb fúvóka menne vissza!

Szerintetek? :?

Köszi!
Szerintem baromi sokat számít, nekem egy túlméretezett alapjárati 7 literre is felvitte (nem néztem, csak beraktam, valami régi szar volt felfúrva, siettem na :mrgreen: ). Csere után visszaállt a 4,5-5.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Hát, szerintem az alapjárati fúvóka nem sokat számít bele a fogyasztásba. Nyilván mérhető, de én úgy gondolom, nem érdemes vele vacakolni. Ha húzod neki, akkor úgysem működik már az alapjárati rendszer. Viszont ha visszaengeded a gázt, akkor motorféknél csak az alapjárati rendszer működik, és minél kisebb a fúvóka, annál szegényebb a keverék, és annál jobban kopik (illetve ragad meg) a dugó.

Én ezért a pár csepp benzinért nem kockáztatnám a motorom épségét.

Az aranyszabály pedig, amit KILL3R etz mondott: amikor jól viselkedik a motor, az a méret a megfelelő.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azt tedd be, amelyikkel jól viselkedik a motor...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Mennyit lehet csökkenteni a fogyasztást az üresjárati fúvóka módosításával, szerintetek?

Kicseréltem a gyári fúvókát, mert a fejét már eléggé szétszedte a csavarhúzó, elvileg a gyári méretűt vettem bele és az volt benne a ha minden igaz...! De amit vettem jóval kisebb furatú mint a gyári, hiába az azonos méret! Igazából egyikkel se megy rosszul a motor, viszont az újnál (kisebbnél) kicsit instabilabb az alapjárat, hiába állítgatom... Valamint ha visszaengedem a gázt, kissé durva a motorfékje, kicsit darabos! ....gondolom ekkor nap kap elég "anyagot"!

A fogyasztását nem tudom, még nem sikerült kimérni, mert eddig nem is érdekelt, mert csak hobbi célból használtam.

Az lenne a kérdésem, hogy most mindennapi használat mellett megéri-e ez a kisebb fúvóka, vissza tud-e esni annyival a fogyasztás, vagy pár decitől úgysem jelent többet, akkor meg inkább a nagyobb fúvóka menne vissza!

Szerintetek? :?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

sunbim írta:
Halhatatlan írta:Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?
Egy olyat, aminek a végén egy 250-es etz fityeg ! :mrgreen: :wink:


Ááááá! :twisted: :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Halhatatlan írta:Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?
Egy olyat, aminek a végén egy 250-es etz fityeg ! :mrgreen: :wink:


...nna,de komolyan ebben nem tudok segíteni. Bocs a poénért. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

Sziasztok.Milyen karburátort érdemes vennem egy 125 etz-be ha tuningolni szeretném?
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: behan »

seagateh írta:Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
-tömítés 250 Ft a benzincsap 2000 Ft! dönntsd el melyik a jobb! :)
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

seagateh írta:Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
Én ilyet használtam annó a 250-esen, soha nem volt bajom vele!

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/ben ... -1219.html

ThUnDeR
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.
benzincsap tejlesen gatya. Erdemes ujat venni? Vagy inkabb tömítést rakni bele?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?



Köszi!


TIPP: A gyertyán nincsen elrepedve a porcelán? próbáld másik gyertyával, lehet hogy nyomás alatt nem jó a szikra. de hát ha aztmondod új.. :S
A Trafót nézd meg mennyire melegszik hátha..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

tiger1342 írta: Sőt, én a benzincsapot is szétszedném, van-e rajta rendes luk. :)
+1, de végülis a benzin folyásán lehet látni, ha van valami rendellenesség. :)

Persze az a tuti, ha minden megnézünk! :!:
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?

Köszi!
Nekem is ilyesmi jelenséggel ráncolta a homlokomat a KisTrophy kb egy hónapja. Nálam a megfejtés az volt, hogy a rázkódástól-rezgésektől kitekerte magát a tűszelep.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: Az tény! ;) De mi is pontosan a két kábel? Meg lehet valahogy különböztetni őket? Csak két hónapja van 250-es ETZ-m, még az elektronikájával nem foglalkoztam.... :/
Trafó 1-es pontjára kell a megszakító vezetékének érkeznie, ez zöld színű.
A 15-ös pontra meg a gyújtáskapcsolótól jön a + vezeték, ez piros színű fekete csíkkal.
De ha már Miskolcra "elszenvedsz", akkor mondom h hozd el Mályiba a motort és kiderítjük mi a baja :D
Az a 10km már igazán nem sok. Talán leállás nélkül is meg lehet tenni egyhuzamban. :D
70/3286942
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.08.13. 17:53-kor.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

csabyka88 írta: Tankot pesze, hogy meg kell nézni! Ó, hogy ez eddig nem jutott eszembe! Legegyszerűbben úgy tudod, hogy leveszed a benzincsövet a karbiról, és elkezded csurgatni egy kannába a benzint. Nem fog ömleni, de folyamatosan kell folynia. Nézd, hogy nem kezd-e el akadozni a benzin folyása. Ha igen, akkor csavard ki a tanksapkát, és ha ilyenkor megint szépen folyik, akkor ott lesz a baj!

Karbi tetején, a gázbovdennél a gumiharang szerintem nem befolyásol semmit, csak azért van, hogy víz ne kerüljön oda.
Sőt, én a benzincsapot is szétszedném, van-e rajta rendes luk. :)
TS powa!
Kép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Azzal talán nincs gond, már régebben megfújkáltam, meg amikor leveszem bakról a motort és több benya van benne, akkor hallom hogy felszisszen....

Amúgy épp ma figyeltem, hogy a karbi tetején - ahol bemegy a gázbovden - nincs rajta az a kis gumiharang és mikor leáll a motor ott száll kifele a keverék "füst"... Gondolom ez is lehet gond...?! Itt is tud falsot szívni a karbi? Ez okozhat ilyen tüneteket?

köszi! ;)
Tankot pesze, hogy meg kell nézni! Ó, hogy ez eddig nem jutott eszembe! Legegyszerűbben úgy tudod, hogy leveszed a benzincsövet a karbiról, és elkezded csurgatni egy kannába a benzint. Nem fog ömleni, de folyamatosan kell folynia. Nézd, hogy nem kezd-e el akadozni a benzin folyása. Ha igen, akkor csavard ki a tanksapkát, és ha ilyenkor megint szépen folyik, akkor ott lesz a baj!

Karbi tetején, a gázbovdennél a gumiharang szerintem nem befolyásol semmit, csak azért van, hogy víz ne kerüljön oda.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Nekem is gyanús, hogy uza utánpótlás gond van. Tanksapkád szelel rendesen? Egy próba: amikor kezd fulladni, nyisd ki a tankot. Ha szisszenik, és megy, akkor eldugult a sapka szellőzője.

Azzal talán nincs gond, már régebben megfújkáltam, meg amikor leveszem bakról a motort és több benya van benne, akkor hallom hogy felszisszen....

Amúgy épp ma figyeltem, hogy a karbi tetején - ahol bemegy a gázbovden - nincs rajta az a kis gumiharang és mikor leáll a motor ott száll kifele a keverék "füst"... Gondolom ez is lehet gond...?! Itt is tud falsot szívni a karbi? Ez okozhat ilyen tüneteket?

köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?
Köszi!
Nekem is gyanús, hogy uza utánpótlás gond van. Tanksapkád szelel rendesen? Egy próba: amikor kezd fulladni, nyisd ki a tankot. Ha szisszenik, és megy, akkor eldugult a sapka szellőzője.
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

[quote="zsakfos"]Attòl még leellenőrizheted,az nem kerül semmibe.[/quot

Az tény! ;) De mi is pontosan a két kábel? Meg lehet valahogy különböztetni őket? Csak két hónapja van 250-es ETZ-m, még az elektronikájával nem foglalkoztam.... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Attòl még leellenőrizheted,az nem kerül semmibe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

nagydivad írta:Te figyelj csak, a gyújtótrafón az 1-es és a 15-ös pontra menő vezetékek nincsenek felcserélve véletlenül?

Nem nyúltam hozzá, és korábban nem produkált ilyeneket... Mikor vettem 200 km-et jöttem vele egyhuzamba.... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Te figyelj csak, a gyújtótrafón az 1-es és a 15-ös pontra menő vezetékek nincsenek felcserélve véletlenül?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?

Köszi!
Üdv!


Mekkora távolságot tudsz menni a motorral lefulladás nélkül?


Viszonylag sokat, reggel jöttem Miskolcra Ózdról, kb 60 km. Elsőnek olyan 15km körül fulladt le Bánrévén, aztán egyszer Kazincbarcikán ami még kb 15 km és utána pár km után volt még egy gyors leállás... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?

Köszi!
Üdv!

Mekkora távolságot tudsz menni a motorral lefulladás nélkül? Mekkora gázon mész vele, amikor lefullad? Meg kéne próbálni azt, hogy elzárod a benzincsapot, és meg kell figyelni, hogy ugyanaz az érzés van akkor is, mint amikor azelőtt lefulladt.
Ezzel csak arra akarok kitérni, hogyha elzárod a csapot, akkor garantáltan elfogy a benzin az úszóházból, és ha ugyanaz a jelenség, mint előtte, akkor lehet, hogy tényleg felakad a tűszelep, legalábbis valami üzemanyagellátási problémák vannak.
Az úszó szépen mozog? Úgyértem, nem darabos?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csabyka88 2013.08.12. 13:34-kor.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

A helyzet még mindig nem javult! Pénteken tettem bele még egy új ngk gyertyát, de időnként menet közben gondol egyet és lefullad, leáll.....! :/ Amíg van egy kis lendületem, húzgálom neki a gázt megy egy kis szívatót, hogy hátha visszröffen, de csak egy két ütemre indul csak vissza, majd lassan megállok! Ekkor várok egy percet és újraindítom, ilyenkor általában be szoktam tolni, mert nem mindig indul ezek után rúgásra, de utána általában megint tudok hasítani!

De miért áll le??? Fogalmam sincs, hogy benya fogy el vagy szikrát nem ad....! :/ és mitől jön helyre egyik percről a másikra??

Nem lehet, hogy valami trafó hiba? (de szép szikrát ad, ha kiveszem a gyertyát) Vagy felakadna időnkét a tűszelep?

Van valami tippetek, mit lehetne megnézni még?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Köszi! Már csak azt nem értem, hogy szívató hatására miért múlik el ez a jelenség.... na és persze, miután elmúlt és normálisan megy a motor, akkor egyből fullad szívatóra, mint ahogy kell neki... :/
Ha szivatóra megjavul, akkor én azt szedném szét először! Lehet kilazult a gumi pogácsa, és időnként átenged egy kis benyát és túldúsít. Amikor meg felhúzod, letolod, akkor visszatalál a helyére. Csak egy tipp, érdemes megnézni.
TS powa!
Kép
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: puskas »

gesszti írta:
Istvan79 írta:ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam
Henger talpánál nem kap falsot? Amikor raktad össze a blokkot, a két blokkfél közt tömítetted valamivel? Teljesen ép volt a blokkok tömítőfelülete? Levegőszűrő és a gumicsonkja rendben van?
mindenhol pasztával tömítettem, de végül csak rájöttem hogy hol kap fals-ot, a levegő csavart az előző tulaj valamilyen szilikon pasztával próbálta tömíteni, én amikor elmostam a karbit ez kimosódott belőle, ezért ott szívta a + levegőt ,mostmár tökéletes a motor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Istvan79 írta:ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam
Henger talpánál nem kap falsot? Amikor raktad össze a blokkot, a két blokkfél közt tömítetted valamivel? Teljesen ép volt a blokkok tömítőfelülete? Levegőszűrő és a gumicsonkja rendben van?
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: puskas »

Istvan79 írta:
puskas írta:Sziasztok!
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
Főtengely csapágyazás után,cserélted a főtengely szimeringeket is újra?
Kicseréltem minden szimeringet újakra.
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

puskas írta:Sziasztok!
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
Főtengely csapágyazás után,cserélted a főtengely szimeringeket is újra?
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: puskas »

nagydivad írta:
puskas írta:beolajoztam a bovdeneket is, de még mindig csak annyira jutottam el hogy van alapjárat ,de ha ráhúzom a gázt akkor elkezd nagyon pörögni és nem akar csökkenni a fordulat. előgyújtás mennyi kell legyen elektronikus gyújtásnál? csak megszakítóshoz találtam 2,5 ös előgyújtást vagy ugyanannyi ennél is?
A súber esetleg nem akad fent? Gyújtás típustól teljesen független az előgyújtás. Az mindig 2,5 mm felső holtpont előtt, de ennek a rossz beállítása nem okozhat ilyen hibát.
nem hiszem hogy felakadna, mert a gázkar visszahúzódik rendesen.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

puskas írta:beolajoztam a bovdeneket is, de még mindig csak annyira jutottam el hogy van alapjárat ,de ha ráhúzom a gázt akkor elkezd nagyon pörögni és nem akar csökkenni a fordulat. előgyújtás mennyi kell legyen elektronikus gyújtásnál? csak megszakítóshoz találtam 2,5 ös előgyújtást vagy ugyanannyi ennél is?
A súber esetleg nem akad fent? Gyújtás típustól teljesen független az előgyújtás. Az mindig 2,5 mm felső holtpont előtt, de ennek a rossz beállítása nem okozhat ilyen hibát.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

MrDok írta:
csoka666 írta:üdv, nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy egy jól müködö MZ ETZ 250 -nek mennyi kell legyen az átlag fogyasztása 100 km-en ? (tudom ezt meglehet találni egy mz könyvben de tapasztalt MZ sektől akarom hallani/látni h mennyi is valojában), köszi előre is :)
4-5.5L-ig egészséges, az felett valami nem jó. (Én már az 5 litert is sokallom, de az még normális)


Egyet értek! Én normális 90km/h utazóval,meg kényelmes városi használattal simán kihozom 4l-ből,kicsit pörgetősebbre véve 4,5liter körül eszik,de 5 liter még egy túrán sem jött ki. Persze meg lehet vele etetni többet is,de minek?Az is igaz,hogy 4l alá nem nagyon lethet menni normális teljesítmény megtartása mellett.
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: puskas »

ja és még azt kezdte újabban csinálni hogy melegen csak szivatóval indul.
puskas
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.01.23. 18:00
MZ-d típusa: es 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: puskas »

beolajoztam a bovdeneket is, de még mindig csak annyira jutottam el hogy van alapjárat ,de ha ráhúzom a gázt akkor elkezd nagyon pörögni és nem akar csökkenni a fordulat. előgyújtás mennyi kell legyen elektronikus gyújtásnál? csak megszakítóshoz találtam 2,5 ös előgyújtást vagy ugyanannyi ennél is?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 50 vendég