Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csabyka88 írta:
gabsic írta: Hát például VW XL1? :twisted:
Ja, persze...hihető. :^o :lol:
Miért is ne?
Szakadéknak, hátszéllel... :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gabsic írta: Hát például VW XL1? :twisted:
Ja, persze...hihető. :^o :lol:
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csabyka88 írta: De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
Hát például VW XL1? :twisted:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

nagydivad írta: A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.
De ez mind csak elméleti síkon megy, nem tudok mérni szinte semmit, úgyhogy beállítok mindent úgy ahogy szoktam és imádkozok, hogy 4 liter alatt fogyasszon a motor és elég legyen a pénzem benzinre. :mrgreen:
Nem értem ezt a lambdázást, de nem is ez a lényeg nekem. 400km-t akarsz menni a motorral. Ha 1 litert spórolsz 100km-enként, akkor 4 liter benzinnel leszel beljebb. Ez a mai viszonylatban kemény 1600 forintos spórolás. (...és ezt úgy mondom, hogy nem vagyok egy pénzszóró gyerek!)
Ami engem illet, nekem nem érne meg ennyit, hogy megragadjon alattam a motor. Komolyan nem értem, mi a célod...

Most gondolkodok...Nem lehet, hogy ez a lambda-grafikon 4T járművekhez készült? Mert ott el tudom képzelni, hogy a fogyasztással úgy játszanak, hogy kevesebb benzint kap a motor, ezáltal csökken a teljesítmény is (!), viszont a fogyasztás is kisebb lesz. Csak azt ne feledd, hogy 2T gépeknél a benzinben lévő olajnak kell kennie a hengert, ellenben a 4T-nél nem!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csabyka88 2013.07.30. 22:29-kor.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

csabyka88 írta:
nagydivad írta:Olvasgattam kicsit (az alacsony fogyasztásos témában). Jajj de jó lenne pontosan belőni a lambdát 1.05-re... :D
Kép
Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.

Minden más varázslás értelmetlen, és felesleges a próbálkozás, mert a végén odalesz a motor a szegényebb keveréktől. Nem hinném, hogy az NDK-s mérnökök annyira ostobák lettek volna, hogy ha kevesebb benzinből is ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, akkor nem afelé mennek el.
Szerintem elért egy minimális értéket a "liter/100 kilométer" arány, és ezt már nem lehet lejjebb vinni. Az MZ a mai vasakhoz képest talán jobban pazarol, de egy 600-as túramotor is bevesz 4 litert normális használat mellett, szóval ehhez képest mi az az 5 liter/100 kilométer?! Egy 20+ éves motortól...

De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.
De ez mind csak elméleti síkon megy, nem tudok mérni szinte semmit, úgyhogy beállítok mindent úgy ahogy szoktam és imádkozok, hogy 4 liter alatt fogyasszon a motor és elég legyen a pénzem benzinre. :mrgreen:
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

nagydivad írta:Olvasgattam kicsit (az alacsony fogyasztásos témában). Jajj de jó lenne pontosan belőni a lambdát 1.05-re... :D
Kép
Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.

Minden más varázslás értelmetlen, és felesleges a próbálkozás, mert a végén odalesz a motor a szegényebb keveréktől. Nem hinném, hogy az NDK-s mérnökök annyira ostobák lettek volna, hogy ha kevesebb benzinből is ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, akkor nem afelé mennek el.
Szerintem elért egy minimális értéket a "liter/100 kilométer" arány, és ezt már nem lehet lejjebb vinni. Az MZ a mai vasakhoz képest talán jobban pazarol, de egy 600-as túramotor is bevesz 4 litert normális használat mellett, szóval ehhez képest mi az az 5 liter/100 kilométer?! Egy 20+ éves motortól...

De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Olvasgattam kicsit (az alacsony fogyasztásos témában). Jajj de jó lenne pontosan belőni a lambdát 1.05-re... :D
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

csabyka88 írta:
hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni.... :twisted: :D
Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast. :-k #-o
Úgy vagyok vele, hogy nyilván nem baj, ha kevesebbet fogyaszt a motor, de én nem azért vettem, hogy dekázgassam a benzint. Úgyse fogok 3 literből eljárni vele. Akinek ennyire számít a fogyasztás, az menjen gyalog.

Más: Nemrég írta valaki, hogy egy idős bácsi a hajtóműbe Arol 2T olajat tett. Biztos, hogy az is ken, de nem oda való.

(Mellesleg, miért nem kapok e-mail értesítőt, ha új hozzászólás érkezik? :?: )
Ezt vállalom én írtam az idős bácsis történetet"ami sajnos valóság és nem is egyedi.Sok a tévhit ezekkel az olajakkal és a motorok üzemeltetésével kapcsolatban és a fő baj soha nem halnak ki mivel apáról fiúra szálnak. Órákig tudnék mesélni hasonlókat emberekről motorokról butaságról spórolásról ami nagyon is sokba kerül.Elég megnézni pár eladó motort MZ ETZ vagy Simson mind egyformán jól karban" volt tartva idős tulaj+ilyenek és egy rakás roncs szinte sétberhálva sufni tuning...,természetesen vannak kivételek is azok hamar el is kelnek vagy arany árba hirdetik.
De szerintem bármelyik szerelő vagy restauráló kolléga" így van aki sok motorossal találkozik a műhelyébe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én sem értem milyen MZ-ről beszélsz senki nem látott róla még egy fotót sem..... :twisted: :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni.... :twisted: :D
Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast. :-k #-o
Úgy vagyok vele, hogy nyilván nem baj, ha kevesebbet fogyaszt a motor, de én nem azért vettem, hogy dekázgassam a benzint. Úgyse fogok 3 literből eljárni vele. Akinek ennyire számít a fogyasztás, az menjen gyalog.

Más: Nemrég írta valaki, hogy egy idős bácsi a hajtóműbe Arol 2T olajat tett. Biztos, hogy az is ken, de nem oda való.

(Mellesleg, miért nem kapok e-mail értesítőt, ha új hozzászólás érkezik? :?: )
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni.... :twisted: :D
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

csabyka88 írta:@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!

Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.

Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743

Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
Schwalbeba műanyagfröccsöntő gépből leengedett fáradt olajat tettem a blokkba is meg a benzinbe is. Ugyan azt. Miután több tízezer km-t mentem olajcsere, megragadás és kipufogó kiégetés nélkül, mosolyogva hátradőltem és az 5000 ft-os olajon megspórolt pénzből vettem egy ETZ-t. :mrgreen: Mellesleg úgy kezdődött a Schwalbe pályafutása, hogy felfúrás után 40 percig olaj nélkül tiszta benzinnel mentem vele. Ne ítéljetek el, nagy volt az izgalom és még csak 10 voltam. :))
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!

Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.

Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743

Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Én sima MOL Sprint 2T-t használok. Félszintetikus, 1600 Ft/l áron. Hidegen kicsit füstöl vele a motor, ekkor megnyugodom, hogy van kenés, és mikor a motor bemelegszik, már semmit sem füstöl. Valamint nincs kellemetlen szaga sem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=837

Iszonyt jó olaj és semmit nem füstöl.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

szili83 írta:Ti milyen motorolajat használtok? (2T)
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)
Kép

Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem. :)
Ez szerintem nem 2T olaj. Csoda, hogy megy vele.
Amúgy én ha tehetem, félszintetikus Re-Cord 2T-t használok. Épp tegnap vettem 3litert a Soltvadkert-i Jóreménység kúton 1080Ft/l áron.
Állítólag tudja a API TC, JASO FC,ISO L-EGD szabványokat. Ha csak a fele igaz, akkor már megéri ennyiért.
KépKép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

gesszti írta:
szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)
...ezzel nem csoda, ha füstöl... :-k

Legutóbb vettem 1600 Ft-ért makita gépekbe való 2T olajat. Meg vagyok vele elégedve. Nem füstöl nagyon, nem kormol jelentősen, és itt van a szomszéd üzletben, bármikor. Nem kell rendelgetni, meg keresgélni.
Valóban nem rossz az a Makita olaj, 4-5 éve vettem én is itt Tapolcán 1590-volt akkor. Kb két évet jártam vele, csak aztán hirtelen jelentősen megnőtt a "minősége" (felkúszott az ára 3000-re) azóta nem vettem olyat...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)
...ezzel nem csoda, ha füstöl... :-k

Legutóbb vettem 1600 Ft-ért makita gépekbe való 2T olajat. Meg vagyok vele elégedve. Nem füstöl nagyon, nem kormol jelentősen, és itt van a szomszéd üzletben, bármikor. Nem kell rendelgetni, meg keresgélni.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Ti milyen motorolajat használtok? (2T)
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)
Kép

Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem. :)
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

nagydivad írta:Köszönöm a válaszodat, de én nem egész életemben akarom így használni a motort, csak 2 napot, így nem szeretnék semmit alakítani rajta. Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?

Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol... :)

Amúgy én már kocsinál ezt próbáltam, hogy Eger-Ózd, meglehetősen kanyargós út, 4-be valamivel magasabb fordulaton de dinamikusabban, rövidebb ideig tartó gyorsításokkal vagy 5-ben olykor kicsit erőltetve és lassabb, hosszabb gyorsításokkal eszik-e kevesebbet.... De úgy néz ki, hogy az 5. nyert, mert ekkor kevesebbet evett, hiába kellett olykor rendesen betaposni a pedált, hogy gyorsuljon. Bár ez ugye 4T.... 2T-nél még nem próbáltam, de már én is gondolkodtam rajta.....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

kiszsebi írta:
Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem! ;)
Nem értelek Benneteket!

Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél :lol: ).

Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.

A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.

Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.

Na és mitől keletkezik még hő? A súrlódástól... Mi csökkenti a súrlódást? A megfelelő kenőanyag... Nem hiszem, hogy egy 1:45-ös keverékkel jelentkeznének a felsorolt problémák... esetleg 1:35-nél.... De ez csak egy vélemény....! ;)

Amúgy az áttétel módosítás tényleg jó ötlet, ha van rá kb 1500 Ft-od egy másik fogaskerékre...! ;) Max később eladod! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

kiszsebi írta:
atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés. :twisted:

Hát én akkor sem indulnák el egy 50Km/h-s átlagsebességű 400km-es túrúa 1:50-es keverékkel, ahol az olaj minőségét sem tudjuk még.... Pláne, hogy felmerült a súbertű állítása is amivel ugye csökken a keverék és egyben a kenés mennyisége is..(mert a fogyasztást vissza akarja fogni).... na meg nézzük a mostani hőmérsékleti viszonyokat is...! Ugyebár léghűtésű mocik, 50km/h-nál és 40 °C-ban oly kevés hűtést biztosít neki a szél....(hiába az alacsony fordulat) Normális használat mellett én is 1:50-hez keverem, mert szerintem is a mai legrosszabb olaj is jobb lehet, mint az akkor olajok, de huzamos kis tempó nekem nem minősül átlagos használatnak! ;)

De hát majd meg látja, hogy mit mutat a vas az első 50km után, aztán majd korrigál..! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés. :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

kiszsebi írta:
Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem! ;)
Nem értelek Benneteket!
****
Szerintem itt azon egyszerű dologról van szó, hogy a kissé több olajat tartalmazó keverék jobban ken. Nem kell belemerülni az áramlásdinamikába ahhoz, hogy mindenkinek tiszta legyen, hogy a motorhibák 90%-a a kenés, vagy a hűtés hiányára vezethető vissza.
Persze, egyértelmű, a több olajtól a keverékben több lerakódás keletkezik mindenhol, de azért abba gondolj bele, hogy mikor ezek a motorok a fénykorukat élték, akkor 91K ólmozott benzin volt, amit tankoltak bele. Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nagydivad írta:...Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?...
Gondoltam, egyértelmű: terhelni a motort nem szabad. Tehát: ha sík úton, esetleg lejtőn lefelé mész, az alacsonyabb fordulat, emelkedőn felfelé, gyorsításokkor a magasabb. Sőt, rövid időre bátran ennél még magasabb is!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Köszönöm a válaszodat, de én nem egész életemben akarom így használni a motort, csak 2 napot, így nem szeretnék semmit alakítani rajta. Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?

Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol... :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem! ;)
Nem értelek Benneteket!

Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél :lol: ).

Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.

A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.

Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Az az igazi feeling... :D
Köszi a válaszokat! Igazából 150-es a motor, 24N2-es karbival, de eddig 22N2-es volt rajta. Már volt egy ilyen Simsonnal együtt motorozós alkalom, akkor 130 km-t tettünk meg összesen, ebből én kb 60 km-t 80-90-es tempóval, 70 km-t meg 50-el 3.-ban. Így az átlagfogyasztás 4 körül lett. Visszateszem a kisebb karburátort, lejjebb teszem a súbertűt 1-el és 4.-ben 50-el fogok menni (majd korábban indulok a találkozóhelyre :D). Nagyon kíváncsi leszek az eredményre... Ha meg kapok ösztöndíjat majd visszaállítok mindent és irány a Bükk meg a Mátra... :D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
nagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék ( :mrgreen: ) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt eszik :D
5-ben erőlködne, azért zabálna, a 3-ban meg nagyon pörög feleslegesen.

Jaja. kb a 4. ideális, de lehet hogy még a súbertűn is lehetne visszább állítani, hogy kevesebbet kapjon...persze, ha úgy még használható! Bár ilyen kis tempónál biztos hogy használható szerintem még egyel visszább állítva is! Viszont azt ne felejtsd el, hogy léghűtéses a blokk! Ha nagy meleg lesz, időnként fogdosd a blokkot, hogy ne melegedjen túlságosan el! Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem! ;)

Mi pont tegnap voltunk egy ilyen 50km/h-s túrán Sirokra, jött velünk egy kis 50ccm-es suzuki, ami már 40-éves! :D Szóval mi 250ccm-től egészen 1200ccm-ig mögötte döcögtunk 50-60km/h-val! :D De azért nem volt rossz! a végére mire Ózdra értünk összegyűlt vagy 13 moci..! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

nagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék ( :mrgreen: ) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt eszik :D
5-ben erőlködne, azért zabálna, a 3-ban meg nagyon pörög feleslegesen.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék ( :mrgreen: ) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!

Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....

Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....

Nektek valami tipp rá?

Köszi!
A karbit kipucoltad rendesen? Célszerű elemeire szedni, és minden fúvókát kompresszorral átfújni, illetve a méreteit ellenőrizni. A jelenség, amit írtál, nagyon hasonló ahhoz, amit nálam produkált a 251-es. Teljesen betekertem a melléklevegő csavart, viszont csak nagyon kicsit változott a fordulatszám, és a motor sem állt le. Ahogy írtam korábban, volt egy jó adag lerakódás az alapjárati fúvóka alatt. Nem tudom, hogy a zárócsavart - ami az alapjárati fúvóka furatát hivatott elzárni - kitekerted-e, de ha nem, akkor mindenképp tedd meg, mert a mai moslék benzinektől (és a noname adalékoktól) bizony lerakódhat ott nem kevés üledék.
Azért gondolom, hogy itt lesz a hiba, mert azt írtad, hogy fordulaton jól megy a motor, viszont az alapjáratot nem tudod beállítani...szóval az alapjárati rendszer körül érdemes keresgélni. (Súber magassága nem szól bele az alapjárati keverékbe, szóval itt az sem számít.)

Nem füstöl alapjáraton a motor, ha kb 1 percet állsz vele (akár üzemmeleg motornál is)?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!

Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....

Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....

Nektek valami tipp rá?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)[/quote]


Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra :lol: Ha nem éred el a szerelődet, akkor gyere el nyugodtan. Konkrétan Miskolc mellett Mályiban vagyok.[/quote]


Oksa, köszi a lehetőséget! Tervezgetjük, hogy lemegyünk a nyéki-tóra fürdeni egyet, de még nem találtam rá vevőt itthon! Ha megyek akkor megkereslek, de előtte akkor úgy is jelentkezek itt! Köszi! ;) (ja hát Mz-re minid van idő, délutánra össze akarom szedni a gondolatokat, hogy gyorsan megpiszkáljam aztán goo! :D )
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:
allllli írta:Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)

Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra :lol: Ha nem éred el a szerelődet, akkor gyere el nyugodtan. Konkrétan Miskolc mellett Mályiban vagyok.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Nálam ugyanezt csinálja a 251-es, BVF30N3-1-es karbival. Óra szerint 105-ig tudtam vele menni, de ott megállt a tudomány. 1-2-3-4-ben szépen húzott, de 5. fokozatban elment az erő. 125-ös fúvóka volt benne, a súber a legfelső állásban volt. Kipróbáltam 130-assal, és eggyel lejjebb tettem a súbert (hogy ne lógjon bele annyira), valamint kipucoltam a karbit, és most 120-ig simán elmegy.

Nagyon fontos, hogy a karbi tiszta legyen! Hiába 125-ös a fúvókád, ha amúgy koszos. Annyit még, hogy amikor a karbit szétszeded, az alapjárati fúvóka alatt van egy nagy csavar (nem fogod eltéveszteni, mert tényleg nagy), na azt csavard ki, mert nekem alatta kb 2 mm vastag "dugó" alakult ki a lerakódástól. Mióta az nincs ott, szépen lehet állítani a karbit.

Hogy mekkora fordulaton kezd el húzni. Nos, ez egy 2T motor, sohasem lesz nyomatékos alacsony fordulaton. Enyém 4000 környékén indul meg. Hallottam olyat, hogy valakinek 2000-es fordulaton húz, csakhogy én ezt nem hiszem el. :) Ezek pörgetős gépek, 5500-on van a teljesítménymaximum, szóval ne várjunk csodát alacsony fordulaton.

Kétszeméllyel kapcsolatban: 20LE körüli a gép, észre fogja venni, hogy ketten ülnek rajta. Ha teszel fel kisebb lánckereket, akkor valamit javul a helyzet, de én azt gondolom, hogy a 20LE az pont arra elég, hogy ha egyedül ülök a motoron, akkor dinamikusan lehet vele menni, de kétszeméllyel már érezhetően fogy az erő, gyakrabban kell váltani. (Vagy az enyémmel van valami hiba, ez sem kizárt. :lol: )
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
Oksa, köszi, megpróbálom mindenképp! Annyi a gond, hogy 130-as fúvókával és 3. tűállásban már valószínű sokat kapott, mert elég nehezen mozgott a furdulatszám 4 ezer felett, amit amúgy észre se vettem addig amíg a súbertút nem engedtem lejjebb....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. :) Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.

Persze ne gondoljuk, hogy majd 3 literből eljársz a 250-essel úgy, hogy folyamatosan 90-et mész vele, ez csak városi legenda. 4-5 litert be fog nyelni így is. (Én nemrég számoltam ki 1000 kilométerre a fogyasztást, a BVF 30N3-1-es karbival 5,2 literre jött ki /100km, és ebben nem volt utassal motorozás, illetve nem is száguldoztam a motorral. 90-100 km/h, kényelmesen.)

Szóval ugyanoda jutsz végül, hogy így is, úgy is szerelned kell, ha meg akarod tudni. Állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? Megint állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? ... Jó móka. :)

Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. :) Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.

Persze ne gondoljuk, hogy majd 3 literből eljársz a 250-essel úgy, hogy folyamatosan 90-et mész vele, ez csak városi legenda. 4-5 litert be fog nyelni így is. (Én nemrég számoltam ki 1000 kilométerre a fogyasztást, a BVF 30N3-1-es karbival 5,2 literre jött ki /100km, és ebben nem volt utassal motorozás, illetve nem is száguldoztam a motorral. 90-100 km/h, kényelmesen.)

Szóval ugyanoda jutsz végül, hogy így is, úgy is szerelned kell, ha meg akarod tudni. Állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? Megint állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? ... Jó móka. :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.

A fúvóka mérete nyélgázon számít, szóval például 3/4 gázon a súber magassága is beleszól a keverékképzésbe. Ezért mondom, hogy gyertyakép, gyertyakép...tényleg nem lehet így 100%-ra megmondani, mi a jó a te motorodba.

Az utángyártott súberek nagyon rosszak, inkább eredeti után kutass, és ha találsz, vegyél belőle akár többet is. Az utángyártottal sanszos, hogy soha sem fogod tudni rendesen beállítani a karbit. Ahogy a szocimotoros.hu-n is írja a cikk: "...inkább egy kopott eredeti, mint egy vadi új utángyártott."

Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék... ;-)
kozsoliii: Ha végsebi jó, ne nyúlj a főfuihoz!! Súbertűt rakd egyel lejjebb, nézd meg mit csinál.
TS powa!
Kép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.

A fúvóka mérete nyélgázon számít, szóval például 3/4 gázon a súber magassága is beleszól a keverékképzésbe. Ezért mondom, hogy gyertyakép, gyertyakép...tényleg nem lehet így 100%-ra megmondani, mi a jó a te motorodba.

Az utángyártott súberek nagyon rosszak, inkább eredeti után kutass, és ha találsz, vegyél belőle akár többet is. Az utángyártottal sanszos, hogy soha sem fogod tudni rendesen beállítani a karbit. Ahogy a szocimotoros.hu-n is írja a cikk: "...inkább egy kopott eredeti, mint egy vadi új utángyártott."
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ha találsz gyári "jó" állapotut akkor talán érdemes cserélni, de én kisiparira tuti nem cserélnék semmit ami működik és GYÁRI!!

Főfúvóka meg részterheléstű állás állítgatása meg szvsz gyertyaképtől függ.
Abból látod, hogy hogyan ég ki, sokat kap-e vagy eseteg ekveset, stb...

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék... ;-)
Avatar
kozsoliii
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.04.07. 16:31
MZ-d típusa: MZ TS 125/Honda CBF
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kozsoliii »

sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége, de 4,5- 5 litert eszik 80 90km-es tempónál azt egy kicsit sokallom. (barátnőmnek 125 etz-e van és azért megyek annyival) Vagy esetleg van e valakinek Bing karbi leírása hogyan kell beállítani, 251 etz ről van szó.
válaszokat előre is köszönöm.
üdv.: kozsoliii
Eddigi túráim:2013: IIIV Pilis túra, IX Bakony túra, Mecsek túra és Alföld túra
2014: X Bakony túra
2015: VI. Vértes Gerecse, XI Bakony túra
2016: XI. Pilis túra,
2019: IV Furik túra
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

balazs13962 írta:Sziasztok, van egy ts 125 ösöm és mikor gázt adok neki nagyon morog és nem akar felpörögni 4 ezer a max neki karburátort kipucoltam, és mintha gázadáskor kifújna egy kis levegőt a légszűrő oldalon.
Először állítsd be rendesen a gyújtását, ha az nem segít, akkor próbáld meg kipufogódob nélkül.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot], Google [Bot] valamint 70 vendég