Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

tiger1342 írta:Újabb Mözö-re került digó karbi:

KépKép
és a változás, reakció? ez hányas átmérőjű dellorto?
tanker1234
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tanker1234 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Újabb Mözö-re került digó karbi:

KépKép
TS powa!
Kép
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: uli »

Én folyamatos befecskendezést választanék. Gázállástól, fordulatszámtól függően változnak a gázlengések. Fix idejű, szaggatott befecskendezés nem lesz jó szerintem. Első körben a fojtószelep elé raknám az injektort, hogy ne legyen gond a szívócső erősen változó nyomáslengéseivel zárt/részben nyitott fojtószelepnél. Ha itt meg tudod csinálni a szabályzást, és minden üzemállapotban megvan a megfelelő keverékarány, akkor lehetne bemenni a fojtószelep mögé.
Fojtószelep előtt elegendő megközelítőleg a légköri nyomásnál kicsivel kevesebb, de közel állandó értékkel számolni.
Remélem, olvashatunk a fejlesztés menetéről, és a próbák eredményéről.

A zsiguli.hu-n van fent ledes lambdamonitor áramkör. Jó hasznát vennéd a tesztelés során.
Szia! Köszi az észrevételt! Az utánat hozzászóló Trabantos kollégának is! Érdekes videó, jó volt végignézni az összeset. Ami neki úgymond könnyű volt, hogy "csak" ráépítet egy komplett rendszert egy trabira (szabályzással mindennel) Nekem annyival nehezebb lesz, hogy a szabályzó kört nekem kell megírni.

A gázlengésekkel kapcsolatban próbálom úgy időzíteni majd a befecskendezés kezdetét, hogy pont jókor történjen, és ne visszanyomja a keveréket. A folyamatos befecskendezést kifejtenéd kicsit bővebben? A régi k-jetronic (és tsai) rendszerre gondoltál?
A lambdamonitort én is gondoltam megépíteni. Nem tudom tervezzek-e bele lambda szabályzást, nem tudom mennyire fogja szeretni a 2t olajokat a lambdaszonda... De egy teszt erejéig biztos rakok bele, hogy tudjam, jók-e a befecskendezett mennyiségek.
-----------
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Roli888 írta:Köszönöm Kupi! Megfontolandó az észrevételed. Megnézem őket. A kipufogót, hogy lehet ellenőrizni hogy megfelelő fojtással de elegendő áteresztőképességgel rendelkezik, nincs eltömődve?
Ha szép pattogós a hangja és hátul van lőkése"(oda rakod a kezed és érzed)akkor elvileg jó,de ha leveszed és úgy megy mind álat akkor tuti ez a baj (csak kihalt helyen ajánlott) és ha zörög benne valami az se jó jel.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Roli888
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.06.03. 21:05
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Roli888 »

Köszönöm Kupi! Megfontolandó az észrevételed. Megnézem őket. A kipufogót, hogy lehet ellenőrizni hogy megfelelő fojtással de elegendő áteresztőképességgel rendelkezik, nincs eltömődve?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Roli888 írta:Hellosztok! Mi lehetne a hiba forrása egy TS 125-ön ha minden fokozatban megfelelően húz de negyedikben elfogy az erő és nem tud felpörögni a gép és olyan érdekesen erőlködik? Bármennyire is húzogatom a gázkart, semmit nem érek el vele. Max 45 KM/H-át tudok vele menni. Próbáltam hármasban kihúzatni és úgy felkapcsolni de akkor is hozta a gyengülést. Mi a véleményetek? Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Őszinte leszek:igy csak találgatni tudok(szerintem más is),nagyon sok oka lehet vagy ezek kombinációja.Módszeresen érdemes elindulni.Légszűrő tiszta?Kap levegőt?Karburátor beállítása jó?Fúvókák mérete,le folyik a benzin rendesen? Gyújtás beállítása jó?Alkatrészei(trafó,kondi megszakító).Kipuffogó rendesen szelel nincs eltömődve szétesve a belseje? de ha mindez OK akkor is főtengely szimmering jó? nem agyonkopott a henger de a hajtókar csapágya lógása is csinálhat fura dolgokat...Nem egyszerű főleg ilyen kevés infóval.
De a hirtelen véleményem szerint eldugult kipuf lehet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Roli888
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.06.03. 21:05
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Roli888 »

Hellosztok! Mi lehetne a hiba forrása egy TS 125-ön ha minden fokozatban megfelelően húz de negyedikben elfogy az erő és nem tud felpörögni a gép és olyan érdekesen erőlködik? Bármennyire is húzogatom a gázkart, semmit nem érek el vele. Max 45 KM/H-át tudok vele menni. Próbáltam hármasban kihúzatni és úgy felkapcsolni de akkor is hozta a gyengülést. Mi a véleményetek? Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

allllli írta:Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
Nekem is ugyan ezt csinálja, de csak akkor ha tényleg óriásit fékezek az elsővel és teljesen előrebillen a motor. Igazából erre még csak egyszer volt alkalom, méghozzá amikor teszteltem a tárcsaféket egyenes úton. Én akkor arra gondoltam, hogy ez teljesen természetes, mert a benzin felkenődik a karburátor henger felőli oldalára és így nem kap elég benzint. Viszont nekem lejtőn semmi bajom vele, pedig volt már pár "meredek helyzetem". :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
A gyertya színe mindent elárul.A világos szinte fehér akkor kevés a nafta ha meg fekete olajos akkor meg sok.Van olyan motor ami egyszerűen nem hajlandó a gyári beállítással menni rendesen(az oka összetett:tuning,utángyártott alkatrészek más kipuf...)ezeknél muszáj kikísérletezni valami egyedi beállítást amivel el tud menni rendesen.
Lehet valami nem OK pl szorul a tűszelep de akár lehet nagyon laza az úszó a tengelyen,így akadhat a házba ezeket a részeket is érdemes megvizsgálni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Ehhez az injektor dologhoz találtam egy videót. Igaz ez Trabant:

http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

uli írta: Szerintem lesz egy mágnes vagy egy fémlemez felszerelve a bütyökre, és onnan tudja majd. Egyelőre semmi mást nem akarok variálni, mert ha túl sokat változtatsz a rendszeren, nem tudod, mi az ami jó, mi az ami rossz. Szépen lépésenként.. :)
Sokadik lépésnek gondoltam a közvetlen befecskendezésre is (HF-be egy injektor). Az olajozást a most készülő rendszer oldaná meg. Mondjuk 3000ig csak a kisnyomású injektor dolgozik, onnantól kapcsol be a közvetlen. És ott már lehetne tiszta benzint benyomni. de ez még odébb van... :D meg ott meg kell oldani a nagy benzinnyomást, oda már nem elég a 3-6 bar :)
Régebben az első gondolatom egy köztponti befecskendező felszerelése volt, de nem igazán találtam olyan átmérőjű pillangószelepet, ami nekem jó lett volna. Így letettem róla. Most egy lada karbinak a második torka van kicsit átalakítva (32mm) a szent cél érdekében :) Kapott egy alapjárati levegőcsavart is, szóval elvileg olyan lesz mint egy rendes porlasztó A Befecskendezés pedig több okból van a fojtószelep után. talán így lesz a legjobb :)
Én folyamatos befecskendezést választanék. Gázállástól, fordulatszámtól függően változnak a gázlengések. Fix idejű, szaggatott befecskendezés nem lesz jó szerintem. Első körben a fojtószelep elé raknám az injektort, hogy ne legyen gond a szívócső erősen változó nyomáslengéseivel zárt/részben nyitott fojtószelepnél. Ha itt meg tudod csinálni a szabályzást, és minden üzemállapotban megvan a megfelelő keverékarány, akkor lehetne bemenni a fojtószelep mögé.
Fojtószelep előtt elegendő megközelítőleg a légköri nyomásnál kicsivel kevesebb, de közel állandó értékkel számolni.
Remélem, olvashatunk a fejlesztés menetéről, és a próbák eredményéről.

A zsiguli.hu-n van fent ledes lambdamonitor áramkör. Jó hasznát vennéd a tesztelés során.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kajku »

MrDok írta:
Kajku írta:Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
Általános átvizsgálás (könnyű futás, keréknyomás, fékek) után pontos bekarburálás a megoldás.
Két személlyel is ki lehet hozni 5 alá a fogyasztást, és nem kell hozzá varázslat sem...........
Ma megnéztem valamivel fél alatt kell a gázt húzni 5.-be 90nél , a keréknyomások jók, a fék nem fog be, könnyen gurul a motor. A szintet a gyári méretekhez állítottam be amikor hozzám került a motor. Mert 80 fölött befulladt a kevés szint miatt. Lehet megpróbálom egyel lejjebb rakni a tűt hátha kevesebb lenne a fogyasztás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mindenesetre szép projekt. :wink:

Várjuk a beszámolókat! :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: uli »

KILL3R etz írta::smt023

És a befecskendezési időpontot honnan akarod levenni? Gyújtás? Hall, vagy opto?
Dugón, vezérlésben tervezel valami módosítást?


ITB hasonló felépítésű mint amit megálmodtál, csak a befecskendező egyből a hengerbe tol. Illetve itt a forgattyús házba. (Egyes esetekben a befecsi a torló előtt van. Na az csúnya látvány... :twisted: )
Meg tűte(+airbox). :wink:

Etalon ITB videó:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo[/video]
Szerintem lesz egy mágnes vagy egy fémlemez felszerelve a bütyökre, és onnan tudja majd. Egyelőre semmi mást nem akarok variálni, mert ha túl sokat változtatsz a rendszeren, nem tudod, mi az ami jó, mi az ami rossz. Szépen lépésenként.. :)
Sokadik lépésnek gondoltam a közvetlen befecskendezésre is (HF-be egy injektor). Az olajozást a most készülő rendszer oldaná meg. Mondjuk 3000ig csak a kisnyomású injektor dolgozik, onnantól kapcsol be a közvetlen. És ott már lehetne tiszta benzint benyomni. de ez még odébb van... :D meg ott meg kell oldani a nagy benzinnyomást, oda már nem elég a 3-6 bar :)
Régebben az első gondolatom egy köztponti befecskendező felszerelése volt, de nem igazán találtam olyan átmérőjű pillangószelepet, ami nekem jó lett volna. Így letettem róla. Most egy lada karbinak a második torka van kicsit átalakítva (32mm) a szent cél érdekében :) Kapott egy alapjárati levegőcsavart is, szóval elvileg olyan lesz mint egy rendes porlasztó A Befecskendezés pedig több okból van a fojtószelep után. talán így lesz a legjobb :)
-----------
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:smt023

És a befecskendezési időpontot honnan akarod levenni? Gyújtás? Hall, vagy opto?
Dugón, vezérlésben tervezel valami módosítást?


ITB hasonló felépítésű mint amit megálmodtál, csak a befecskendező egyből a hengerbe tol. Illetve itt a forgattyús házba. (Egyes esetekben a befecsi a torló előtt van. Na az csúnya látvány... :twisted: )
Meg tűte(+airbox). :wink:

Etalon ITB videó:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo[/video]
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: uli »

KILL3R etz írta:
uli írta:Hmm, vajon itt mi készül? :)

...
:shock: :shock:

Bátor... :D

Vezérlést mivel oldod meg? Gondolom lambda szondát nem tervezel....
Szívócső vákkum, és torlószelep állás alapján?

Írhatnál bővebben a dologról. :wink:

Hogyhogy nem ITB? Hamár lúd.... :twisted:
Csak kíváncsiságból fogtam neki :D
Vezérlés mikrokontrolleres lesz. Először egy hagyományos karburátort fogok "modellezni" , gázállástól függően fecskendezi be a megfelelő időben az üzemanyagot. Semmi bonyolultság.(állítható lesz egy potival az alapjárati illetve teljes gáznál befecskendezett mennyiség.) Ha működőképesnek ítélem akkor következik a továbbfejlesztés.
Még nem tudom milyen paraméterekre fogok szabályozni. (gázállás/fordulatszám, szívócsőnyomás/fordulatszám..... ) Lambdaszondát valóban nem tervezek, legfeljebb egy próbaút erejéig, ahol megadott pontokra állok rá, és loggolom az adatokat, hogy nagyjából tudjam a befecskendezési értékeket korrigálni. De ez még odébb van, először erre leszek kíváncsi :)

Mi az az ITB??
-----------
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

uli írta:Hmm, vajon itt mi készül? :)

...
:shock: :shock:

Bátor... :D

Vezérlést mivel oldod meg? Gondolom lambda szondát nem tervezel....
Szívócső vákkum, és torlószelep állás alapján?

Írhatnál bővebben a dologról. :wink:

Hogyhogy nem ITB? Hamár lúd.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:
kupi írta:Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.

Nekem is utángyártott 24-es karbim van, igaz annak a márkája KEN TSE és taiwani. Én nagyon meg vagyok elégedve vele (le is kopogom). Precíz alapjárat, jó reakciók, szép őzbarna gyertya, vegyes fogyasztás: 4,5 L. Úszóbeállítása is ugyanaz mint a gyárinak. Egyedül a fúvókákat cseréltem benne normálisakra, mert pl a szivató fúvóka 70 helyett 120-as volt! De ezeken kívül teljesen használható, masszív, minőségi darab. :D
Örülj neki! Azt tudom pár éve volt egy használható széria ezekből a távol keleti"karbikbol(főleg MZ re de a simsoné is használható volt(már az sem)esetleg ki kell fogni100 bol 1 jót de ahogy látom már ez sem a régi,egyébként megtaláltam a hibát tele van öntési sorjával és hibákkal ezek után szinte beállíthatatlan az alap járati levegő és így reménytelen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

kupi írta:Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.

Nekem is utángyártott 24-es karbim van, igaz annak a márkája KEN TSE és taiwani. Én nagyon meg vagyok elégedve vele (le is kopogom). Precíz alapjárat, jó reakciók, szép őzbarna gyertya, vegyes fogyasztás: 4,5 L. Úszóbeállítása is ugyanaz mint a gyárinak. Egyedül a fúvókákat cseréltem benne normálisakra, mert pl a szivató fúvóka 70 helyett 120-as volt! De ezeken kívül teljesen használható, masszív, minőségi darab. :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kajku írta:Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
Általános átvizsgálás (könnyű futás, keréknyomás, fékek) után pontos bekarburálás a megoldás.
Két személlyel is ki lehet hozni 5 alá a fogyasztást, és nem kell hozzá varázslat sem...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

2 személlyel, 90-el, kicsit dombos úton sokkal kevesebb fogyasztást nem fogsz tudni elérni. Milyen gáztartományban éri el a 90-et? Ha fél alatt, akkor a tűt rakd lejjebb eggyel, ha háromnegyed környékén, akkor egy ici-picivel kisebb főfúvókát próbálj. Persze feltétel, hogy a benzinszint tökéletes legyen az úszóházban. Viszont tudni kell, hogy ezeknél a motoroknál a benzin fontos hűtő és kenő feladatot is végez. Ha elveszed a benzint, akkor melegebben fog járni a motor, kevesebb kenés mellett.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kajku »

Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...

Előre is kösz.
...aztán a legtutibb megoldás a műgyantával való kiöntés, kerül vagy 2e Ft-ba és többet nincs vele dolgod....
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Perec írta:Ezt ugyanúgy senki nem tudja megmondani, mint hogy fimol mennyivel növeli a blokk élettartamát. Én most tettem egy keveset a járatáshoz, főleg a karbinak kell a kenés, de csak az ajánlott mennyiség töredékét. Ha az megnyugtat tegyél bele Te is kevesebbet akkor kopik is, meg nem is :)
Kupival ellentétben és már az elejétől jobban forgattam, mint általában, mert járatáshoz nem ajánlott az alacsony fordulat. Simán kihúzattam 4000-ig is, később még jobban (persze csak pár másodpercre).
Oké akkor majd csak egy kicsit teszek bele hogy megnyugodjak :) annyira én se tervezem papásra a bejáratást mert akkor meg nagyon ellustul de azért csak módjával ne hogy elrontsam :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Target »

moyos írta:
piki24 írta: Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
Azt mondanám, hogy benzinnel semmiképp se rázzon senki tankot, bármit is pakol bele. Sőt!
Üres tankot át kell mosni vízzel jó bőven. Ezután fakultatív a további eljárás. Én magam az apró csavaros rázogatást kiviteleztem amikor szükségem volt rá. Hozzáteszem, nincs betonkeverőm. A következőt majd átviszem Kupihoz :lol:
Rendben, én is így csináltam, de azt hittem, hogy van erre valami speciális megoldás :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ezt ugyanúgy senki nem tudja megmondani, mint hogy fimol mennyivel növeli a blokk élettartamát. Én most tettem egy keveset a járatáshoz, főleg a karbinak kell a kenés, de csak az ajánlott mennyiség töredékét. Ha az megnyugtat tegyél bele Te is kevesebbet akkor kopik is, meg nem is :)
Kupival ellentétben és már az elejétől jobban forgattam, mint általában, mert járatáshoz nem ajánlott az alacsony fordulat. Simán kihúzattam 4000-ig is, később még jobban (persze csak pár másodpercre).
Andrá$ írta:a blokk témába írtam a bejáratáshoz,nemtom hogy számít-e de eddig Fimolt használtam benzinhez bejáratáshoz érdemes ezt elhagyni?hiszen a Fimol csökkenti a súrlódást de a bejáratás lényege pont az hogy összekopjon vagy rosszul gondolom? :roll:
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

a blokk témába írtam a bejáratáshoz,nemtom hogy számít-e de eddig Fimolt használtam benzinhez bejáratáshoz érdemes ezt elhagyni?hiszen a Fimol csökkenti a súrlódást de a bejáratás lényege pont az hogy összekopjon vagy rosszul gondolom? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

piki24 írta:
Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...

Előre is kösz.
Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
Azt mondanám, hogy benzinnel semmiképp se rázzon senki tankot, bármit is pakol bele. Sőt!
Üres tankot át kell mosni vízzel jó bőven. Ezután fakultatív a további eljárás. Én magam az apró csavaros rázogatást kiviteleztem amikor szükségem volt rá. Hozzáteszem, nincs betonkeverőm. A következőt majd átviszem Kupihoz :lol:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...

Előre is kösz.
Lehet brutális(lehet azért mert én is az vagyok?) de én ha nincs kedvem rázogatni"belekötöm a beton keverőbe gumipókkal de benzin helyett én inkább egy jó mosószeres vizet vagy rozsdamarót ajánlok kavics vagy anyacsavar de módjával mivel ki lehet hamar lyukasztani egy tankot.Régi jó módszerem a mezei konyhai hideg zsíroldó,amivel befújom a rozsdás tankot és hagyom állni 5percet s kavicsos mosás előtt.Tuti a hatása csak az asszony nem érti miért fogy a drága cucc..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...

Előre is kösz.
Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...

Előre is kösz.
Avatar
Tbee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tbee »

atesz155 írta: Na, ha az alapjárati csavarral korrigálom, hogy jó legyen meleg motornál, akkor azon ugyanazon beállításoknál hideg motornál nem 2000-2200-es fordulatom van, mint Neked, hanem 4-5000 :D
Szia!
Alapjárattal már mi is szívtunk, nem tudtuk beállítani sehogy sem, nálunk generátor oldali főtengely szimering, meg úszóház benzinszint okozta a problémát.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

allllli írta:
atesz155 írta: Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.


Igen én is úgy állítottam be h meleg motornál jó legyen. Hidegen nekem is magasabb az alapjárat, igaz nem sokkal. Hidegen 2000-2200 lámpák nélkül, 1800 lámpákkal, melegen meg 1400-1500.
Na, ha az alapjárati csavarral korrigálom, hogy jó legyen meleg motornál, akkor azon ugyanazon beállításoknál hideg motornál nem 2000-2200-es fordulatom van, mint Neked, hanem 4-5000 :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

atesz155 írta:
MrDok írta: Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Na de az normális, hogy ha úgy állítom be meleg motornál az alapjárati csavart, hogy ideális legyen az alapjárat, és ne akarjon lefulladni,akkor ugyan azzal a beállítással hideg motornál úgy pörög mint az állat? :P

Igen én is úgy állítottam be h meleg motornál jó legyen. Hidegen nekem is magasabb az alapjárat, igaz nem sokkal. Hidegen 2000-2200 lámpák nélkül, 1800 lámpákkal, melegen meg 1400-1500.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

MrDok írta:
atesz155 írta: Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?
Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Na de az normális, hogy ha úgy állítom be meleg motornál az alapjárati csavart, hogy ideális legyen az alapjárat, és ne akarjon lefulladni,akkor ugyan azzal a beállítással hideg motornál úgy pörög mint az állat? :P
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

holiday írta:Sziasztok! Kedden lettem egy Ts 125 boldog tulajdonosa!!! Azt szeretném kérdezni hogy kinek mennyit fogyasztott a gépe? Előre is köszönöm!!!
Szia!

A fogyasztás kérdése egy örök vitatéma, de állapottól, időjárástól, terheléstől, csuklótól stb függően kb 2.7-3.7 között eszik egy kisTS
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Urak!
TS250/1 Karburálás kérdés: Szocimotoroson lévő karbis cikkben a kiindulási alap a tű felülről a második rovátka, tehát amikor majdnem legmélyebbre kerül.
TS-em kézikönyve szerint pedig felülről a 4-5. helyzet, azaz majdnem a legmagasabb.
Ez nekem némileg ellentmondás, akkor most melyik a jó?
Most szép új csapágyakkal és szimmeringekkel felraktam a tűt (alulról a második), de iszonyat sokat kap és zabál, valamint nagyon nem megy. Dellortosítani akarok valamikor, de jó lenne addigra kiismernem, hogy milyen állapotot kellene elérnem azzal a karbival, tehát hogy tudjam mikor optimális.
Kinek hogy van beállítva a karbija? Elsősorban 30-as karbi setupok érdekelnek persze.
Második kérdés: le tudná nekem mérni valaki a gyári benzincsapnál mekkora a tartalék és normál állás közti csövecske hosszát? Utángyári benzincsapnál talán fél liter tartalék lehet, jó lenne tudni milyen hosszú csövecskét kell rá tennem, hogy a gyári 1.5 l meglegyen...
Egyszóval: ki hogy karburál? :)
Tudom-tudom próbálgatni kell minél többet, de jó lenne tudni mikor járok jó irányban.
Köszi.

Szerk.: Henger nem volt fúrva, most első túlméreten van, 40.000 km-el az órájában, váltó állapota alapján valósnak tűnik.
Van már egy kis hangja, meg pici válla, de érzésre van még benne élet, majd mérek egy kompressziót, ha tudok.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.05.24. 10:17-kor.
TS powa!
Kép
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Kedden lettem egy Ts 125 boldog tulajdonosa!!! Azt szeretném kérdezni hogy kinek mennyit fogyasztott a gépe? Előre is köszönöm!!!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

atesz155 írta: Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?
Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

MrDok írta:
atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.

Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.

Köszi a válaszokat előre is!
Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.

Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.

Köszi a válaszokat előre is!
Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.

Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.

Köszi a válaszokat előre is!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

m-tom írta:
matt1989 írta:
Köszönöm!

Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
Hol van az már....???? :roll:

"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"
Azóta már az állam is megszűnt (DDR), nemhogy a kiadó. :))
TS powa!
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

matt1989 írta:
Köszönöm!

Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
Hol van az már....???? :roll:

"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

tiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből

Publikussá tettem
Köszönöm!

Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

tiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből:
Publikussá tettem:
https://app.sugarsync.com/wf/D1871721_115_72800086
És benne van a kedvenc oldalam is (20.), miszerint 60-as tempónál a kis ts kb. 2,3 liter, míg a nagyTS 2,5 liter tüzelőanyagot fogyaszt, felette 70-85-ig a két motor fogyasztása kb. megegyezik és 4 liter alatti, felette már a nagyTS iszik kevesebbet. Ebből már is ki tudtam olvasni, hogy a nagyTS üzemanyag fogyasztása országúton, normál használat mellett kevesebb, mint a kicsié, és mondjuk egy bakony túrán bőven 3 liter alatt tartható ](*,)
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 48 vendég