Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Bocsika!
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

kupi írta: 2021.04.07. 21:47
popitty írta: 2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).
Szia!
Most látom írtál a bejegyzésemhez. Kösz. Egyébként meg van a motor gépkönyve és az a 150 cm3-re fogyasztásnak két személlyel 70 km/ó ütemnél 2,5. fogyasztást, 80 km/ó tempónál már 3 l-t ír. Gondolom új motornál. Ez így Ok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1048
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szlaci írta: 2021.04.29. 10:21 Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
A könyvek tanúsága szerint volt hogy műszaki módosítás nélkül is változott a karburátor konfigurációja. Ilyenkor utólagos "frissítés" volt a hosszú távú tapasztalatok alapján. Arra is gondolj hogy ugyanazt a vezérlést más fordulatszámtartományokban fogod használni 4 sebességes és 5 sebességes váltóval, és a karburátor ebben a tartományban kell igazán jól működjön - olyan nincs hogy mindenhol egyformán porlaszt, ez nem EFI.
Szlaci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2021.02.20. 08:09
MZ-d típusa: TS 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szlaci »

Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Szlaci írta: 2021.04.29. 08:14 Sziasztok!
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
A 2-3-as 140-es főfúvóka, alapjárati csavar 1,5 fordulatra nyitva.
A 2-4-es 135-ös főfúvóka, tűfúvóka keresztfurat nélkül, alapjárati csavar egy fordulatra nyitva.
Szlaci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2021.02.20. 08:09
MZ-d típusa: TS 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szlaci »

Sziasztok!
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

popitty írta: 2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

adrian2000 írta: 2021.04.07. 16:42 Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
Szia a gyári könyve szerint:135 a fő a tű fúvóka 70.az alapjárat 35.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
adrian2000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: adrian2000 »

Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ez vicc akar lenni? 2020-ban mentem össz. 9194 km-t és tankoltam össz 261 l-t . Már nem ez a kérdés, hanem kb hány km megtétele után kell a láncot ellenőrizni és ha kopott kicserélni. Nos?
beeroh250
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beeroh250 »

Szia!
Jövőre vigyél magaddal plusz tartályt a termelt benzinnek. :D =D>
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

sunbim írta: 2020.09.02. 18:10 Üdv mindenkinek!
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ... ;)
https://youtu.be/2oKh0-mb770

A válasz 1.54től.
2 stroke force...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2905
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Üdv mindenkinek!
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ... ;)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Kérdésem van. Hol tudok megfelelő méretű C3-s jelölésű Ts 150-hez való tűt szerezni. Legutóbb amit vettem vastag a formája nem hasonlít a korábbi tűkére egy egyszerű hegyezett réz franc ami a nem megfelelő méret és alak miatt magas fordulaton csak is üzemanyag szegény keveréket ad.
Karbicsek 24N2 tip A.jpg
Redneck
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2020.08.18. 08:13
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Redneck »

Kedves MINDENKI!

Karbi cserére szorulok. Melyik karbit érdemes beletenni a motoromba?
ETZ250 (300-ra felfúrt).
TWN-eket nem javasolták, a Binget- meg nem lehet kapni.
AMAL esetleg?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N2 karbi jó- e a Ts 150-re és van-e valaki aki ezt a párosítást használja.
Köszi.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N karbi jó- e a Ts 150-re.
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

kiszsebi írta: 2020.08.06. 07:18
Foolti írta: 2020.08.06. 00:21

Igen, az tok logikus lenne. 35 -os alapjarati, 100 -as fofuvoka, uj, jo minosegu keverocso es uj gyari subertu van benne. A levegocsavar 2 fordulatnyira nyitva. Szivato dugattyun rajta a gujmi es jo allapotu, az is uj. Eppen ezert nem ertem.
Ezt mérted is vagy csak elhiszed, ami rá van írva :?: :! :

A gyári tű alatt azt érted, eredeti DDR? Vagy csak "gyárival megegyező minőség"?

Az úszó tömege is egyenlő a gyárival?
Nagyon jo kerdesek!

Alapjarati fuvoka: sajnos a kaliberem 45 -tol mer, igy nem tudtam megmerni :D Van egy gyari 35 -es BVF, es rendeltem egy utangyartott 40 -est. Gyari uszoszinttel mindkettonel ugyan ugy sokall. Sajna nem tudom mekkorak valojavan, az tuti, hogy 45 -nel kisebbek.

A tu gyari DDR, Nemetorszagbol rendeltem.

Huu, most hogy mondod, elbizonytalanodtam, hogy az uszo amit en gyarinak gondolok, valojaban lehet utangyartott, csak benne van vagy 10 eve... Azert gondolom ezt, mert amit par honapja vettem ujat, az nyilvan utangyartott, Mofaker -es, es full egyforma a ketto, leszamitva az eredeti korroziojat.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2716
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Foolti írta: 2020.08.06. 00:21

Igen, az tok logikus lenne. 35 -os alapjarati, 100 -as fofuvoka, uj, jo minosegu keverocso es uj gyari subertu van benne. A levegocsavar 2 fordulatnyira nyitva. Szivato dugattyun rajta a gujmi es jo allapotu, az is uj. Eppen ezert nem ertem.
Ezt mérted is vagy csak elhiszed, ami rá van írva :?: :! :

A gyári tű alatt azt érted, eredeti DDR? Vagy csak "gyárival megegyező minőség"?

Az úszó tömege is egyenlő a gyárival?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

sunbim írta: 2020.08.05. 09:03
Foolti írta: 2020.08.04. 17:00 Bocsi, megint en, es meg mindig benzinszint kerdes: miert lehet az, hogy gyari, vagy nagyon jo minosegu utangyartott alkatreszek mellett, a gyari uszoszint mostmar magasnak szamit?
Nagyobb a főfúvóka, vagy a súbertű más méretű.
Igen, az tok logikus lenne. 35 -os alapjarati, 100 -as fofuvoka, uj, jo minosegu keverocso es uj gyari subertu van benne. A levegocsavar 2 fordulatnyira nyitva. Szivato dugattyun rajta a gujmi es jo allapotu, az is uj. Eppen ezert nem ertem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2905
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Foolti írta: 2020.08.04. 17:00 Bocsi, megint en, es meg mindig benzinszint kerdes: miert lehet az, hogy gyari, vagy nagyon jo minosegu utangyartott alkatreszek mellett, a gyari uszoszint mostmar magasnak szamit?
Nagyobb a főfúvóka, vagy a súbertű más méretű.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Bocsi, megint en, es meg mindig benzinszint kerdes: miert lehet az, hogy gyari, vagy nagyon jo minosegu utangyartott alkatreszek mellett, a gyari uszoszint mostmar magasnak szamit?
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Koszi a magyarazatot! :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2716
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Foolti írta: 2020.08.02. 23:26 Sziasztok!

Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?

Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.

Koszi!
Mert úgy kisebb a távolság és nagyobb a nyomáskülönbség az úszóház és a szívótorok között. Ugye Bernoulli mondotta volt, hogy azonos keresztmetszeten nagyobb nyomással több (össze nem nyomható!) folyadékot tudunk átjuttatni (itt a sebesség lényegében nem változik)... Nagyon leegyszerűsítve.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2905
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Foolti írta: 2020.08.02. 23:26 Sziasztok!

Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacson ez a jelenseg....

Koszi!
Pont ùgy hogy ha a poharad tele van te is sokkal könyebben szìvod fel szìvòszàllal az italt! :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Sziasztok!

Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?

Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.

Koszi!
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

TS 150-nél a szívócsonk-ot ki hogy alakította át pwk karbihoz?
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Foolti írta: 2020.06.30. 22:11
sipi5000 írta: 2020.06.29. 19:21

Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.
Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.
A levegőcsavarral csak kizárólag a keveréket állítsd, az alapjáratot ne. Az alapjáratot csak a Fúvóka nagyságával, az alapjárati csavarral, és a súber tetején lévő spanolóval állítsd. Egyébként mikor elsőnek felraktam, már akkor "fura" volt, hogyha egy negyedet állítok egy csavaron, már azt észreveszem.
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

sipi5000 írta: 2020.06.29. 19:21
Foolti írta: 2020.06.23. 14:39

Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor

Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.

Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).

Szerintetek?
Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.
Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Foolti írta: 2020.06.23. 14:39
sipi5000 írta: 2020.06.23. 13:50 35-38-as alapjárati fúvóka az nagy a kis MZ-knek. 30-assal próbáld. Nagyon max 32-essel.
Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor

Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.

Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).

Szerintetek?
Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Tony91 írta: 2020.06.28. 10:40
Foolti írta: 2020.06.26. 00:39

Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -es :D Bar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!
A 251-esnél nekem az Erdély-túra során 5,5 literes átlag jött ki, ami megpakolva, az én 92 kilómmal, hegyen-völgyön át nekem tökéletesnek tűnik. Pedig volt hajtva rendesen :D
A 251 -nek 3.5-5l volt a gyari fogyasztasa, szerintem egy 30 eves geptol teljesen rendben van ha 0.5l -rel meghaladja a gyari erteket :D Gondolom Te sem az olcso kozlekedesi eszkozt keresed benne.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Foolti írta: 2020.06.26. 00:39
Tony91 írta: 2020.06.25. 18:37

Nekem van szettem, abban 118-as főfúvóka is van, én most nemsoká majd azt próbálom ki. ETZ 251-esem van, alsóbb tartományban, pl városban sokallom, de 90-100-as tempónál meg tökéletes vele a motor. Ez így van már több mint 2 éve, csak lusta vagyok hozzányúlni :D
Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -es :D Bar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!
A 251-esnél nekem az Erdély-túra során 5,5 literes átlag jött ki, ami megpakolva, az én 92 kilómmal, hegyen-völgyön át nekem tökéletesnek tűnik. Pedig volt hajtva rendesen :D
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Tony91 írta: 2020.06.25. 18:37
Foolti írta: 2020.06.25. 00:24

Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.
Nekem van szettem, abban 118-as főfúvóka is van, én most nemsoká majd azt próbálom ki. ETZ 251-esem van, alsóbb tartományban, pl városban sokallom, de 90-100-as tempónál meg tökéletes vele a motor. Ez így van már több mint 2 éve, csak lusta vagyok hozzányúlni :D
Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -es :D Bar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Foolti írta: 2020.06.25. 00:24
Gexxx írta: 2020.06.24. 10:00 Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.
Nekem van szettem, abban 118-as főfúvóka is van, én most nemsoká majd azt próbálom ki. ETZ 251-esem van, alsóbb tartományban, pl városban sokallom, de 90-100-as tempónál meg tökéletes vele a motor. Ez így van már több mint 2 éve, csak lusta vagyok hozzányúlni :D
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Gexxx írta: 2020.06.24. 10:00 Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3065
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

sipi5000 írta: 2020.06.23. 13:50 35-38-as alapjárati fúvóka az nagy a kis MZ-knek. 30-assal próbáld. Nagyon max 32-essel.
Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor

Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.

Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).

Szerintetek?
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

35-38-as alapjárati fúvóka az nagy a kis MZ-knek. 30-assal próbáld. Nagyon max 32-essel.
Avatar
Foolti
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2017.06.28. 23:18
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Foolti »

Sziasztok! ETZ 125, 24 -es OKO PWK karbit szeretnek beallitani, de meggyulik vele a bajom. Az elso kerdes: kellene, hogy tudjak alapjaratot allitani ugy, hogy az alapjarati csavar teljesen ki van tekerve (suber emelo) es csak a levego csavarral lovom be? 35 es 38 -as alapjarati fuvokaval ha leengedem a suber csavart mindig leall. Elore is koszi!
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Valaki nem tudja, honnan tudnék szerezni kis TS-re PWK-hoz alakított szívócsövet?
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Nekem kétszer csinált ehhez hasonlót a Ts-em, az egyik amikor kezdett kimenni belőle a szimering, és elkezdte egy picit enni az olajat, az elején csak alul volt szar a motor, kicsit később meg már felül is. A másik eset meg amikor elkezdett elszmötyisedni a kipuffogó.
mzman1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.02.06. 17:44
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mzman1 »

Üdv.

Olyan problémám van, hogy 3 ezres fordulat alatt egyszerűen leáll a gép, nem áll be az alapjáratra(etz 125). Magasabb fordulaton tökéletesen megy a motor, nincs semmi baja. Karburátor ki lett tisztítva, fúvókák, állító csavarok kicserélve, beállítva. Friss benzint kapott, 1:50-es a keverék. Gáz, kuplung bowden frissen cserélve, új akku, új gyertya. Ezek után is ugyanaz a probléma. Plusz még olyan mintha nehezebben esne a fordulat és néha melegen nehezebben indul. Korábban tökéletesen ment.

Esetleg valaki járt már így? Karburátorra gyanakodtam,de úgy látszik más lehet a gond.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2020.01.29. 11:45
motrosmano írta: 2020.01.28. 20:33 Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkel
Jó, hogy megkérdezted!
Csak főfúvókából van kétféle, az alapjárati az ugyanaz (a megmunkálásban volt egy kis eltérés), illetve, amiket eddig én vettem, azoknál így volt!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1048
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2020.01.28. 20:33 Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkel
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Érdemes hozzá kintről rendelni fúvóka készletet is, igaz? úszószinten kellett valamennyit állítanod? Vagy hogy van ez a pwk karbin?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 268
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

sipi5000 írta: 2020.01.27. 17:53 Fogyasztásod mennyi? Alapjárat szép stabil vele? Menet közben kis fordulaton nagy gázt húzva nem hörböl?
Nem tudom a fogyasztása mennyi, talán max 3,5-4 l városban, de elég nagy darab vagyok! :oops:
Jaja stabil az alapjárat!
Nincs hörbölés, húz szépen még negyedikben is, hidegen füstöl egy kicsit de ha bemelegedett látni nem csak érezni lehet a kipuf gázt!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég