Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.10. 18:16

csoka írta:
2018.11.10. 09:48
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Helló!
Az enyémen bkny csavarok vannak, kívülről imbusz, belül torx.
Nem vettem meg még se az összekötő csövet, se a fúvóka készletet.
Amit vele adtak az nem jó?
Sajnos a motor darabokban, idő és pénz hiányában nagyon lassan haladok vele...
Lassan kifagyok a műhelyemből is (...és mikor lesz még tavasz!!!), de bízok benne hogy jövő szezonra elkészülök!
A kis TZ-ken végig kör keresztmetszetű a szívócsonk?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.11.10. 09:48

Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.09. 16:18

Helló!

Megkaptam a héten a PWK karbit! HURRÁ!!! \:D/
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, karbi-henger összekötés ügyében!
Ahogy néztem a karburátort a elég vastagon van hagyva rajta anyag a henger felőli oldalon, és eszembe ötlött 3 megoldás is:
1, hogy esetleg lehetne belőle kimarni vagy esztergálni annyi anyagot, hogy a gyári szívócsonk bele menjen, aztán bevágni és bilincs és ugyanolyan lenne mint a gyári;
2, a belső 24mm-s átmérőhöz igazodva a külsejét picit megigazítani, majd a szívócsonkot a egy közdarab felhegesztésével ahhoz hasonlóra alakítani mint amilyen 250 ETZ-é vagy a /1-é;
3, (talán a legegyszerűbb) vagy esetleg a szívócsonk karbi felőli oldalát megperselyeztetni, hogy a PWK-hoz adott gumi ráfeszüljön és két bilinccsel megszorítani, oszt kalap kabát... ahogy csoka márkatársnál is látható (gondolom én, ha nem így van akkor elnézést)

És még gyorsan megjegyeznék két dolgot:
amit aronpfabian írt, nem teljesen helytálló jelen esetben, nem feltétlenül lesz lépcsős, ha a gumival lenne összeszerelve, mert a szívócsonkot be lehet engedni kopra a karbihoz,
másik dolog meg az, hogy nagyon könnyű a PWK, gyári karbiház magában nehezebbnek tűnt, mint a PWK egyben/összeszerelve, attól tartok hogy az első megoldásnál a bilinccsel el is törném!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.02. 14:25

Köszönöm a tippeket mindenkinek! =D> =D> =D>
Nekem csak a régi keverékből visszamaradt olajat kellene kitakarítani első körben, és remélem más baja nincs is. [-o<

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.11.02. 12:45

Ugyan így jártam én is, egy szét kopott bvf karbival... Mire beszereztem hozzá a gyári mintájára koppintott tűt is hozzá... addigra már nem lehetett finom hangolni vele... mindig túlfolyt gázfröcsnél... Hagytam is a francba. Most egy bing 84-es karbi van fent. Közben az is kiderült, hogy falsolhatott is a szívócsonknál is, féktisztító tesztre fulladozni kezdett...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha jól emlékszem ezt a fajta karbit, a tű második rovátkájába kell tenni, 118-as főfúvóka és, 45-ös alapjárati kell neki. Ezen beállításokkal, jó gyújtással, és megfelelő résmérettel, 19-es első lánckerékkel, volt akinek jobban ment, mint az utazó 90km/h? Mert odáig nagyon stabilan megy, csak utána nincs ereje...Vagy ha igen az, akkor nagyon szélcsendes időben...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:26

előtte-utána kép:
20161106_105136.jpg

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:18

tank2.jpg
A tank2.jpg csatolmány már nem érhető el.
Tanktisztításra a citromsav az egyik legjobban bevált módszer, személy szerint én is többször csináltam már. Cukrász diszkontban vettem 1 kg citromsavat én ennek a felét (0,5 kg, jó töményen, forró vízben feloldva) tettem a 250-es tankjába 1 napra, gyönyörűen kipucolta. Csak A kimosás után azonnal szárítani, feltölteni, mert gyorsan visszarozsdásodik.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2018.10.31. 20:00-kor.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.30. 21:31

motrosmano írta:
2018.10.30. 21:14
Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszeűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
Szia!
Tankot mosogatószer, forróvíz, kavics. (homok nem)
Karbit féktisztító, pumpa. Vagy forróvíz zuhanycső.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.30. 21:14

Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszerűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára motrosmano 2018.10.30. 23:33-kor.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.28. 17:15

Köszi!
Teljesen érthető volt amit írtál!
Sajnos még nem érkezett meg a karbi, majd november második felében!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.10.28. 10:27

Bocs'a kései válaszért,éjszakás járatokat csináltam...
Az összekötő(kék)gumicsőből kellett levágni,mind két oldalából.Ezt úgy oldottam meg,hogy szerencsémre találtam itthon olyan vastag szerszám nyelet,ami pont belefért.Lapát,és gereblye volt az "áldozat".Azért dugtam bele,hogy legyen tartása a csőnek,így egy nagyon éles késsel szépen tudtam levágni a pluszt.Kellett a szívócsonkból is vágnom,ha jól emlékszem 1cm-t.Ezt a vágást reszelővel síkba munkáltam.Ha valami nem tiszta kérdezz!Naponta egyszer(általában este)benézek az oldalra.Jó szerelést!
Csatolmányok
IMG_20181028_081847.jpg
IMG_20181028_081823.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.24. 12:20

csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
A henger karbi összekötését te hogy oldottad meg?
Képet tudnál felrakni?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 21:15

csoka írta:
2018.10.23. 20:28
A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.
Ez nem az én motoromról való, haver trohpyjáról van. Rendbe akarom neki tenni az egész motorját, de a karbi teljesen kifogott rajtam. #-o #-o #-o És már csak annyi híja van... :?
Nekem úton van már egy PWK! :D
Beszéltem egy szakival, holnap ránéz, de szerintem is valami kopás, repedés, barmolás lehet a dologban.
Érdekes ez az egész motor, már nem a gyári csapágyak, szimeringek voltak benne, de a csavarok meg úgy néztek ki, mintha a blokk gyári összeépítése óta senki nem nyúlt volna hozzá, a henger alapméretes még csak vállasnak se mondanám közben meg a karbi olyan mintha már szanaszét lenne már kopva! Levettem a feszszab kupakját, olyan makulátlan belülről, mintha most jött volna le a gyárszalagról!
Át raktam az én motoromról a karburátort, azzal rendesen viselkedett.
Gondolom az előző gazdáinál is csak donor szerepet töltött be, ennek ellenére kürtöt leszámítva minden működik rajta.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.10.23. 20:28

A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 16:00

Itt a másik oldala.
Csatolmányok
IMG_20181023_160645.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 15:57

Helló!
Sokadik próbálkozás után se tudom mi baja a karbinak, ha a levegő-benzin keverék állító csavarját betekerem kopra, már majdnem jó, de lassan ejti a fordulatott. Kínomba tettem bele 120-s főfúvókát is kipróbálás céljából, tű a lehető legjobban felemelve, és még így sem volt semmi változás.
Olyan mintha valahonnan tudna plusz levegőt szívni, vagy a felszívott benzin egy része rossz helyre menne, mondjuk hátra felé a levegőszűrő irányába.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy karbi két oldalán mi célt szolgálnak azok a furatok amik a képen látható? (Belülről jönnek felfelé az úszóházból és kívülről be vannak vágva a karbi oldalán.) Szellőzés céljából?
Csatolmányok
IMG_20181023_152823.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 22:29

Zorka írta:
2018.10.21. 21:24
motrosmano írta:
2018.10.21. 20:41
Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat. [-X
Nyugi értettem! 8-[
Mindenhol átment a levegő!
Szétszedtem és újra átfújtam mindenhol még egyszer!
Úgy került hozzám, hogy X ideig állt, természetesen a benzin belerohadva a tanktól a karbiig mindenhova. Egyből azzal kezdtem, hogy mindenhonnan kipucoltam a dzsuvát. Elemeire szedtem a karbit, friss-tiszta benzinben áztatás,majd jó alaposan kifújtuk biciklipumpával (kompresszor hiányában) fúvókákat+házat. Vagy 1 délutánt rúgdustuk haverral hiába, csak a gyertyát köpte be. Áthoztuk hozzám (kb 50km) és beindult elsőre. Pörgött mint állat, mint kiderült a gázbovden meg volt törve és szorult is. Minden ilyen hibát orvosoltam, többször szétszedtem állítottam az úszószinten, a tű pozícióján. Kimentem a határba kihúzatni, ment is, még gyorsult is 4dikbe, de érezhetően gyenge volt és füstölt, jobban, mint kellett volna. Most meg volt a főtengely szimering csere, gyújtásállítás... csak ez a piszok karbi nem akarja megadni magát! :evil:
Annyit módosítok az előző kijelentésemen, hogy (nem tudom mi a neve) az a tuskó amit két csavar tart és a súbert vezeti meg (főfúvóka tartó ?), a csavarjain egy nagyon picit tudtam húzni, de tényleg nem sokat max 1/8 - 1/10-nyi fordulatot. De már nem volt kedvem kipróbálni hozott-e valami változást, majd holnap.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.21. 21:24

motrosmano írta:
2018.10.21. 20:41
Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat. [-X

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 20:41

Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.21. 19:45

motrosmano írta:
2018.10.21. 16:42
motrosmano írta:
2018.10.21. 10:58
Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.
Mindenhol akkora fúvóka van amit a gépkönyve előír. Még meglepő módon alapjárat is van, csak amikor gázt adok akkor nem veszi fordulatott, max ha szívatót húzok neki, vagy ha valamennyire lefogom kézel hátul a karbit.
Szóval olyan mintha sok levegőt kapna vagy kevés benzint. Keverék képző csavart1-1,5 fordulatnyira tekertem ki, nem sérült. karbi pedig 22n1-1.
Ötlet?
Szétszed. Ripityomra. Összes furat jó erősen kifújkál bringapumpával.
Vagy... a főfúvókatartó ki van lazulva.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 16:42

motrosmano írta:
2018.10.21. 10:58
Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.
Mindenhol akkora fúvóka van amit a gépkönyve előír. Még meglepő módon alapjárat is van, csak amikor gázt adok akkor nem veszi fordulatott, max ha szívatót húzok neki, vagy ha valamennyire lefogom kézel hátul a karbit.
Szóval olyan mintha sok levegőt kapna vagy kevés benzint. Keverék képző csavart1-1,5 fordulatnyira tekertem ki, nem sérült. karbi pedig 22n1-1.
Ötlet?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 10:58

Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.12. 21:54

aronpfabian írta:
2018.10.11. 12:00
motrosmano írta:
2018.10.11. 11:48

Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?
Az menne a szívócsonkra. Én a lépcsős megoldást nem ajánlom, összeszedi a benzint és meghülyül, főleg ha sokat használod kis fordulaton. A szívótorok bevezető szakasza és a karburátor Venturi-csöve folyamatos, konstans keresztmetszetet kell alkosson.
Emellett az "intercooler cső" is csak elég korlátozottan benzinálló, a benne lötyögő benzintócsától felpuhul, leszakadozik, átlyukad.

CRU3L-t érdemes megkérdezni, van-e még esztergált komplett PWK csonkja (hengertől karbiig) kis TS-hez, gyárttatott belőle párat múltkor.
Küldtem neki itt egy p.ü.-t hátha!
Ha valaki megtudná adni Facebook-s elérhetőségét annak nagyon hálás lennék!
Vagy ha valaki tudna segíteni a legyártásban az is nagyon jó lenne!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.11. 20:26

motrosmano írta:
2018.10.11. 20:07
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?
Azt írják, de semmi egyebet nem írnak mellé, leginkább hasraütésnek tűnik a táblázat. A gyári mérettel érdemes kezdeni, úgyis kiderül ha nem jó.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 20:07

Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 18:24

Köszi!
Hol érdemesebb megkeresni? Szokott még ide benézni? Vagy inkább facebookon?
Azt hittem más szerepe van annak a guminak, nem csak egy egyszerű átalakító! Valahol azt írták, hogy ezek a karbik nem nagyon szeretik a rezonanciát.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.11. 12:00

motrosmano írta:
2018.10.11. 11:48
csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?
Az menne a szívócsonkra. Én a lépcsős megoldást nem ajánlom, összeszedi a benzint és meghülyül, főleg ha sokat használod kis fordulaton. A szívótorok bevezető szakasza és a karburátor Venturi-csöve folyamatos, konstans keresztmetszetet kell alkosson.
Emellett az "intercooler cső" is csak elég korlátozottan benzinálló, a benne lötyögő benzintócsától felpuhul, leszakadozik, átlyukad.

CRU3L-t érdemes megkérdezni, van-e még esztergált komplett PWK csonkja (hengertől karbiig) kis TS-hez, gyárttatott belőle párat múltkor.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 11:48

csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.09.12. 18:43

Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.12. 14:48

Helló!
Visszolvasva a topicot elgondolkoztam, hogy érdemes lenne nekem is lecserélni a gyári karbit a kis ts-emen. A fogyasztásával nem volt gondom kb 3l-százon-vegyesen, de idegesítő ahogy ciripel a súber, gondolom nem kicsit ki van már kopva. 150-s henger van fent. Nézegettem Koso, Keihin karbikat nem is lenne drága. Viszont nem tudom melyik illetve milyen méretű lenne a jó választás, tudna esetleg valaki segíteni? Vagy cserélt már valaki kis ts-en és megosztaná velem a tapasztalatait?
Köszönöm előre is a választ/okat!

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.05. 20:41

Köszi!
Igyekszem kitapasztalni a legjobbat.
aronpfabian írta:
2018.09.05. 08:18
Ha nem szív sehol falsot, akkor is lehet annyira kopott hogy nem lesz alapjárat.
Attól is lehet hogy túl magasan van a súber (túlfeszítetted a bowdent - N1-en sajnos csak ezzel tudod állítani)

Szivatónál a bowdennek kötelező ~1mm holtjáték hogy ne húzza a dugót alaphelyzetben. Ha több, az se baj. Kevesebb ne legyen.

Én úgy állítanám a levegőcsavart hogy jól reagáljon a gázhúzásra (melegen!) és nem agyalnék sokat az alapjáraton. Piros lámpánál tartsd a gázt hogy ne álljon le.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.05. 08:18

Ha nem szív sehol falsot, akkor is lehet annyira kopott hogy nem lesz alapjárat.
Attól is lehet hogy túl magasan van a súber (túlfeszítetted a bowdent - N1-en sajnos csak ezzel tudod állítani)

Szivatónál a bowdennek kötelező ~1mm holtjáték hogy ne húzza a dugót alaphelyzetben. Ha több, az se baj. Kevesebb ne legyen.

Én úgy állítanám a levegőcsavart hogy jól reagáljon a gázhúzásra (melegen!) és nem agyalnék sokat az alapjáraton. Piros lámpánál tartsd a gázt hogy ne álljon le.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.04. 18:00

Sziasztok!

Kezdő MZsként segítséget szeretnék kérni. Múlt héten lettem egy ES 150/1 tulajdonosa. Egyből indítási problémáim voltak, alapjárat sehol, csak szivató csonkrahúzva ment bármit is a motor. Azóta kitisztítottam a karburátort, pöccröff, viszont az alapjáratot nem tudom állítani és elég gyenge. A csavar teljes betekerésével sem nő vagy csökken az alapjárat, ami történik egyáltalán hogy már eléggé kitekert állapotában hirtelen a maradék alapjáratát is elveszti. (megmondom őszintén hirtelen nem tudom a szivató hogy van beállítva, ott tud e falsot szívni). Honnan eredhet a probléma vajon? 24N1-es karbiról van szó.
Köszi!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.06.27. 22:11

Akkor jól emlékezett öregem egyik haverjának az ets 250-ről való a karbi.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.27. 17:06

hell írta:
2018.06.27. 16:20
C5 jelzésű tű melyik gépekben volt? Emlékszik rá esetleg valaki?
Például az ETS 250-ben.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.06.27. 16:20

C5 jelzésű tű melyik gépekben volt? Emlékszik rá esetleg valaki?

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.27. 04:48

zudori írta:
2018.04.26. 21:10
Belerohadt a benzin! Le kell szerelni a karburátort és teljesen kipucolni! Ne felejtsd el a tankban is lecserélni az anyagot.
Köszi. Lecseréltem.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2018.04.26. 21:10

Belerohadt a benzin! Le kell szerelni a karburátort és teljesen kipucolni! Ne felejtsd el a tankban is lecserélni az anyagot.

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.26. 20:23

Sziasztok!

ETZ 250-esemmel kis gond van.
Még tavaly ősszel ment közben széttört a generátor csúszógyűrűje. Ezt cseréltem és mivel netről rendeltem rendeltem mellé elektronikus gyújtás alapot. Felszereltem és be is indult. De utána nem használtam a motort.
Most, hogy elővettem a motort be indítom de kb egy perc járatás után leáll, utána nem indul, se szivató nélkül se szivatóval. Néha vissza durrog gondolom ez a kipufogóba jutott üzemanyag miatt van. Gyertyát kiveszem, ami tiszta benzin. Másik gyertyát betéve már nem indul be, néha elkapja de leáll. Bing karbi van rajta. Lehet negyon sok üzemanyagot kap? Bing karbihoz tudtok egy alap beállítást?
Kezdő vagyok még.
Köszi a segítséget.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.11. 09:26

Köszönöm!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.08. 17:15

Athem írta:Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?
Szilikoncsőből ezt vettem konkrétan:
http://importtuning.hu/szilikon-csatlak ... -6768.html

A szívócsonk nekem eleve le van esztergáltatva, a gyári megoldás a 250/251-es ETZ esetében eleve egy szar konstrukció szerintem


A 30-as KOSO-ra így vannak megcsinálva a közgyűrűk, a BVF karbi átmérőivel azonos méretűre esztergáltatva, majd 2 komponensű fémragasztóval rögzítve (ami ugyebár tömít is egyben)

Kép

A 32-es karbira valóban nem kell közdarab, a légszűrő felől minimálisan nagyobb, de a gyári légszűrőgumit rá lehet húzni a 32-es karbira, tehát nincs semmi gond. A szívócsonk felől nálam megint az a helyzet, hogy nekem esztergált, így szintén a szilikoncsővel van rögzítve. Ha viszont gyári szívócsonkba teszed, akkor a 2 csavar helyébe beleütközhet a karburátor egy része, ott faragni kell a csonkon, de ezt Zizi jobban megtudja mondani, neki nem esztergált csonkban van a 32-es PWK
Annyit említenék a 32-es karbival kapcsolatban, hogy mivel a karbi mindkét oldalt rövidebb, mint a BVF, így a szívócsonkhoz valamivel közelebb lesz, a túlfolyó nálam majdnem hozzáér a blokkhoz, a légszűrőgumit meg előrébb kell nyújtani. A karbi és a csonk közé még esztergáltatni fogok egy 7-8 mm hosszú gyűrűt, és ezzel visszakerül az eredeti helyzetébe megközelítőleg

A képek:


Kép

A túlfolyó közelsége nálam, mivel előrébb van az egész karburátor

Kép

A 30-as KOSO így néz ki nálam a közdarabbal az esztergált csonkhoz képest

Kép

Felszerelve így mutatottt a 30-as

Kép

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.12.08. 08:25

Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.07. 18:21

sunbim írta:
(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból . :-)

Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.
Második mérés, indításnál aránylag sok szívatózással a hideg idők miatt (mivel még mindig napi használatban van a 251-es nálam):
5,33 liter/100 km-es átlag. Azthiszem, hogy nem piszkálok tovább a 32-es PWK karbin, szerintem beállt a majdnem tökéletes állapotra, ennél jobb nekem nem kell :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2017.12.07. 11:36

(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból . :-)

Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.11.17. 20:42

No kérem, 2 tele tank elpöfékelése után végre megmértem a 32-es PWK karbim átlagfogyasztását: 5,23 liter/100 km az 583 km-es mért táv során, amiben volt egy 150 km-es út utassal, valamint városi közlekedés is akad benne jócskán.
Szeptember óta van fent ez a 32-es karburátor, most jutottam odáig, hogy felírkáljam a km állásokat, és jegyezzem a tankolásokat


Kép



Kép

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.10.01. 07:05

Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:
popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.10.01. 07:04

Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:
popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.09.24. 16:49

A tű a tűsfúvóka (amibe belemegy) keresztmetszetét változtatja, ezzel szabályoz. Azért kúpos, mert minél jobban kihúzod, a tűsfúvóka legkeskenyebb pontján annál kisebb részt fog bedugni (ugye gázállástól változik, éppen a kúp milyen vastagságú része "találkozik" vele), ezzel változtatja az áteresztő képességét.

A tűtartó lemez pakolásával a tű belógását tudod szabályozni, ezzel a kúpos rész gáztolattyúhoz képesti távolságát. Minél hosszabban lóg be, annál később kezd el keskenyedni, tehát azonos gázálláson annál kevesebb benzin lesz azonos mennyiségű levegőhöz. Ha rövidebbre veszed, akkor fordított a hatás (adott gázálláson több benzin)

Ez a beállítás, ahogy z25z írta, főleg a közepes gázállás körül van érezhető hatással.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.09.24. 14:52

popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?


többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni :roll: . Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van? 8-[
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz :mrgreen: mert ott a tű már nem nagyon játszik)

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.09.24. 14:30

KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég