Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kr »

Hali!

Tudja valaki milyen az utángyártott TS250-es kipuffogó?
Nekem a kis TZ-kipukkal jó tapasztalatom van,azt mondják a nagy ETZ-s viszont csapnivaló.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: coco »

Fene egyen gagyi rezot... :( Elvert az eso, dog voltam megmosni 1 hetig, utanna megmostam es mikor torulgettem mar a rozsda kikezdte, es a festek is jon le rola.. :evil:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

matt1989 írta:Felénk Dabas city-n is dekninek mondják, de utánanéztem:

dekli (német)
Fedél, fedõ kéregpapír, kartonpapír.

ezt találtam csak a deknire semmit
A dekni szó a német Deckel, azaz, burkolat, vagy takaró szóból származik!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: kérés

Hozzászólás Szerző: bambi »

[quote="misi"]Szia Bambi!
Lenne egy kérdézem.Van egy etz250-sem. Mennyiért tudnál rácsinálni egy rezonátoros kipufogott.
Ha tudnál képet kuldeni rola hogy te milyet csinálsz.Megköszönném.
Udv:misi
Hali
Jövõhéten tudok neked árat mondani,és képeket küldeni.
üdv bambi
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

kérés

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Bambi!
Lenne egy kérdézem.Van egy etz250-sem. Mennyiért tudnál rácsinálni egy rezonátoros kipufogott.
Ha tudnál képet kuldeni rola hogy te milyet csinálsz.Megköszönném.
Udv:misi
Kép
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

A német eredetét én is ismerem, de pl. az asztalos szakmában az összes elnevezés a németbõl ered, de több száz éve került át, nem írott formában hanem hallás alapján. Aki viszont hallotta és tovább adta , nem tudott németül. Ezért elferdültek, de több száz év alatt így honosodott meg. Apám nagy motoros volt, én tõle tanultam a deknit, már több mint 30 éve. Nekem már ez marad.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Felénk Dabas city-n is dekninek mondják, de utánanéztem:

dekli (német)
Fedél, fedõ kéregpapír, kartonpapír.

ezt találtam csak a deknire semmit
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: REZÓ

Hozzászólás Szerző: bambi »

Etz250szombathely írta:Szevasz Bambi

Annyi vagy hogy legnagyobb túlméretes semmi,extra,de gondolkoztaqm már kuplunk lekönnyitésen,de most ez kipufogós dolog érdekelne ,lényegbében mennyit javitanna ha fent lene az általatok készitett rezonátor?Köszi
ha vársz még 1 hetet,akkor pontos árat tudok mondani,mert anyag ár változásoktörténnek sajnos,de kb 5-10% nyomaték növekedést intéz.lesz fékpadi mérés is.
üdv bambi
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Nalunk Udvarhelyen is dekni :D
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

zsakfos írta:http://nepszotar.com/?szo=dekni
http://nepszotar.com/?szo=dekli

Persze ez is csak egy webhely ahol mindkettõrõl van szó.Nem szentirás.
Szia "kompos"!
Akkor ezen nem fogunk vitázni azthiszem.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

http://nepszotar.com/?szo=dekni
http://nepszotar.com/?szo=dekli

Persze ez is csak egy webhely ahol mindkettõrõl van szó.Nem szentirás.
Péter mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.05.16. 22:53
Tartózkodási hely: Csepreg

Hozzászólás Szerző: Péter mz »

felénk dekninek hivják.Meg kell nézni valami könyvben h van irva.
motorzás=szabadság
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Már kezdtem azt hinni, hogy csak felénk hívják dekninek.
Etz250szombathely
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.11.01. 11:18
Kapcsolat:

REZÓ

Hozzászólás Szerző: Etz250szombathely »

Szevasz Bambi

Annyi vagy hogy legnagyobb túlméretes semmi,extra,de gondolkoztaqm már kuplunk lekönnyitésen,de most ez kipufogós dolog érdekelne ,lényegbében mennyit javitanna ha fent lene az általatok készitett rezonátor?Köszi
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

MZKlaudia írta:Sziasztok!

Érdeklõdni szeretnék, hogy tud-e valaki krómozott bontott vagy utángyártott kipufogót Mz Etz 125-höz!
Elég lenne a dob is, a könyök elfogadható állapotban van.

Egy másik kérdés...
Szeretném lefesteni a blokknál lévõ dekliket (ugye deklinek mondják nem dekninek?).
A bal oldali dekli leszedéséhez tényleg le kell engednem a váltóolajat?
Vagy nem tudtok esetleg egy fényezõt somogyban?

Elõre is köszönöm!

:)
Szia Klau!

Nem tudom, nekem dekNi volt mindíg :-) Ám a fájdalomküszöbömön a dekLi is belül van még, pláne hogy lehet pont ez a helyes. Azért viszont például forognak a szemeim ha a tiRisztort tiLisztornak írják :roll: :-) Bal deknit úgy is leveheted, hogy akksit ki, jobbos visszapillantót behajt, aztán leborítani a jobb felére (persze nem árt ha nincs tele a tank). Fényezõt én továbbra is az Erdõ Attilát tudnám ajánlani Szentbalázson (tel: 82/három70-3nyolcvanhét), sztem emberi árban meg lehet vele egyezni, ez tapasztalat ;-)

Kipuff dobtól nem kell félni az utángyártott-tól, jó lesz az, ám bontott gyárit (óóó mily' magasságok) ha találsz jó krómmal és nem tele trutyisan, az még jobb de az már ritka mint a fehér Zorró.

Tsók!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: rezó

Hozzászólás Szerző: bambi »

Etz250szombathely írta:szavasztok, van itt olyan aki esetleg tudna csinálni rezonátoros kipufogót,ami rendesen megvan szerkesztve kivan számolva,mert az bolti szutyok az nem jóó:S:S köszz elöre is :roll:
tudunk,de nem olcsó.tuning van a motorban?
Etz250szombathely
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.11.01. 11:18
Kapcsolat:

rezó

Hozzászólás Szerző: Etz250szombathely »

szavasztok, van itt olyan aki esetleg tudna csinálni rezonátoros kipufogót,ami rendesen megvan szerkesztve kivan számolva,mert az bolti szutyok az nem jóó:S:S köszz elöre is :roll:
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Pont ma raktam fel a gépre az új könyököt és kipuffogót nagyon pöpec a kinézete.A hangja kicsit ércesebb és pattogós lett.
ETZ 251
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

KILL3R etz írta:Joe!

Én fékolajjal szoktam lepucolni az odaégett olajat meg hasonlókat... 2-3x átkened ecsettel kicsit hagyod állni és lejön ronggyal :wink:

Én a krómozás nem nagyon ajánlom... Sztem akkor már érdemesebb újat venni... Asszem 4 ropi körül van mofánál.

De nekem speciel tetszik amikor kékes 8)
Köszi, megpróbálom holnap lepucolni így, mert nem "akarok" pénzt, fõleg annyit adni az újért!
Sajna nem szép kékes, mert akkor hagynám , azt hiszem!

Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Joe!

Én fékolajjal szoktam lepucolni az odaégett olajat meg hasonlókat... 2-3x átkened ecsettel kicsit hagyod állni és lejön ronggyal :wink:

Én a krómozás nem nagyon ajánlom... Sztem akkor már érdemesebb újat venni... Asszem 4 ropi körül van mofánál.

De nekem speciel tetszik amikor kékes 8)
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Kissé oda van a kipufogó könyököm. Szokásos szinezõdés, ráégett kis maradványok innen-onnan, stb. Mit tennétek? Csiszolás festéssel (maradandó-e), vagy új könyök krómmal (nem veszélyes összeg), vagy éppen helyre lehet e hozni ha nem is gyári állapotra házi munkával?!
Láttam egy feketére festett könyök-megoldást, nagyon jól illett ahhoz a motorhoz, de félek, nem lesz túl tartós.

Üdv.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MZKlaudia írta:Sziasztok!

Érdeklõdni szeretnék, hogy tud-e valaki krómozott bontott vagy utángyártott kipufogót Mz Etz 125-höz!
Elég lenne a dob is, a könyök elfogadható állapotban van.

Egy másik kérdés...
Szeretném lefesteni a blokknál lévõ dekliket (ugye deklinek mondják nem dekninek?).
A bal oldali dekli leszedéséhez tényleg le kell engednem a váltóolajat?
Vagy nem tudtok esetleg egy fényezõt somogyban?

Elõre is köszönöm!

:)
Krómozott utángyártott kipuff minden sarkon terem MZvel is foglalkozó mocisboltokban, igazából lutri hogy mit kapsz, lehet hogy 100km után szétesik a bele, lehet hogy örök életre jó lesz :roll:

A bal dekni (én így mondom, dehát ahány ház...) leszedéséhez pedig érdemes leengedni az olajat, persze le lehet venni anélkül is, de akkor ömlik szerteszét mindenfele :twisted: Úgyis tél van, olajcsere ideje, primer hajtásra kuplungra is rá érdemes pillantani ilyenkor stb :P
Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia »

Sziasztok!

Érdeklõdni szeretnék, hogy tud-e valaki krómozott bontott vagy utángyártott kipufogót Mz Etz 125-höz!
Elég lenne a dob is, a könyök elfogadható állapotban van.

Egy másik kérdés...
Szeretném lefesteni a blokknál lévõ dekliket (ugye deklinek mondják nem dekninek?).
A bal oldali dekli leszedéséhez tényleg le kell engednem a váltóolajat?
Vagy nem tudtok esetleg egy fényezõt somogyban?

Elõre is köszönöm!

:)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Janer!

Láttam ezt már régebben, de nem tudok olyan pontosan dolgozni hogy jól tömített legyen a rendszer:)
Az enyémet majd ugy lehet állítani, ha leszereled a végét. Csak az a baj hogy 150-180mm marad csak a hangtompítónak:s
Nem tudom mennyire lesz elég:)

Üdv.: Csikin
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

A csónakmotorosok(papucsok) már régebben is használtak állítható kipufogót,ezt 2 db rugóval oldottákmeg,és a gáz fügvényében bowdennel változtatták a hosszát

Szerk:Samu
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

csikin írta:Egyszer próbáltam ki így ahogy a képen van, eléggé szorult ugy gondoltam nem esik ki, de majdnem kiesett kb 2 km után:).
5500 ra méreteztem és eléggé nagyot dob rajta, de mivel elmozdult így változott a hangolás is:) ezért nem tudom mennyire használható, de ezért akarom állíthatóra. Szerintem nem azért dobott rajta mert eltömõdott a gyári:) Van egy jó elképzelésem az állíthatóságra is.

http://csikin.extra.hu/kipuff.jpg
http://csikin.extra.hu/kipuff2.jpg

Csikin
nézd meg ezt

http://www.youtube.com/watch?v=DRy1V9Le ... re=related

ez sem tûnik rossznak

Üdv: Janer
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Mint mindenki én is 1 kicsit jobbá szeretném tenni a motorom, de kevés pénz áll rendelkezésemre.
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.

Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...

Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:

- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)

- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:

http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem :P (és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)

http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!) :P

http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki :? )

http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)

http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg... :lol: )

http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)

Vannak videók is

http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)

http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek... :wink: )


Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73


Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...

Lassan kezdett összeállni a kép.

Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...

Kép

Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm

Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.

Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.

Én 5000rpm-re állítottam be a programot!

És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!

10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm

Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!

Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:

A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.

A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.

Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!

Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!

-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt! :wink:
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen... :twisted:

Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!


Nekem 1 dologgal volt csak problémám:

Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...

Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól

Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok

Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.

(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.

És íme a blokkomhoz méretezett terv:

Kép

Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü! :idea:
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!

A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!

Tehát szétdaraboltam a gyárit!

És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)

Kép

Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!

(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )

Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.

Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások... :P



A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami... :roll:

Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!

Üdv: Janer! :)
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

csikin!
:smt081
Király a parafadugó!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egyszer próbáltam ki így ahogy a képen van, eléggé szorult ugy gondoltam nem esik ki, de majdnem kiesett kb 2 km után:).
5500 ra méreteztem és eléggé nagyot dob rajta, de mivel elmozdult így változott a hangolás is:) ezért nem tudom mennyire használható, de ezért akarom állíthatóra. Szerintem nem azért dobott rajta mert eltömõdott a gyári:) Van egy jó elképzelésem az állíthatóságra is.

http://csikin.extra.hu/kipuff.jpg
http://csikin.extra.hu/kipuff2.jpg

Csikin
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

csikin írta:Hello!
Próbálkozott már valaki állítható rezóval?
Én egy ilyet tervezek 251-esemre. Szétvágtam egy 250es kifuffot a bilincsnél és annyival hátrébb hogy a kiesõ hosszal akkora legyen mit a 251-é.
Így simán kijött a hangtompító és kiszedtem a gyári konfúzort. Elkészítettem a megfelelõ kúpot a nagy átmérõ pont belepasszol a kipuff belsejébe.
Eddig van kész, ezután csak ötleteim vannak még.
Ha érdekel valakit akkor írok még. És várok ölteteket is.

Üdv.: Csikin
Csikin!
Van róla képed? és milyen vele a gép?
Etz 150 87'
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hello!
Próbálkozott már valaki állítható rezóval?
Én egy ilyet tervezek 251-esemre. Szétvágtam egy 250es kifuffot a bilincsnél és annyival hátrébb hogy a kiesõ hosszal akkora legyen mit a 251-é.
Így simán kijött a hangtompító és kiszedtem a gyári konfúzort. Elkészítettem a megfelelõ kúpot a nagy átmérõ pont belepasszol a kipuff belsejébe.
Eddig van kész, ezután csak ötleteim vannak még.
Ha érdekel valakit akkor írok még. És várok ölteteket is.

Üdv.: Csikin
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: revlimit »

kobraCode írta:
bg írta:azt kérdezném, hogy gyári kipufogóval, a könyök, és a hosszú dob csatlakozását, mivel lehet szigetelni, tömíteni, hogy ne fújjon ki?

Hali.

Nekem is úgy tanácsoltak a többiek itt. De nálam bevált.

F.B.S szilikon bázisú tömítõanyag (100% szilikon)

Speciális ecetvas rendszerû egykomponensû ragasztó és tömítõ. Különösen ajánlott akvárium ragasztásra. Mivel széles hõmérséklet tartományban (-50 oC + 200 oC) megtartja tulajdonságait, ezért pl. kipufogó-tömítésként, ill. olajteknõ tömítéseinek kiegészítésére alkalmazható.
Mielõtt bekened a cuccodat, pucold meg alaposan, zsír és olajtalanítsad le. Arra meg ott a brigéciol.

Üdv.
Vagy létezik olyan is hogy kipufogótömítõ paszta. Szürkés barnás színe van. Faterom autószerelõ és õ hozta a munkahelyérõl. De az FBS-t tényleg sokan istenítik.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kobraCode írta:bg sok sikert hozzá, és itasd meg rendesen a gépet :)

Üdv.
:lol:
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

bg sok sikert hozzá, és itasd meg rendesen a gépet :)

Üdv.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kobraCode írta:bg.


Nálam sincs ott semmi hely, de azért bekentem, és mikor összetoltam a csonk találkozásánál is megkentem kívülrõl. A felfogatás miatt meg sem látszik hogy kenve van. Már olyan 1600 km-óta így van, és nem jött még le, és profin tömít. A lényeg hogy tiszták legyenek a felületek.

Üdv.
Ötletet adtál! A felfogatást kívülrõl”, szóval az jutott eszembe hogy a bilincset kihúzom úgy, kb. fél centivel lelógjon a hátsó dobról, elõre a könyök felé. Szétfeszítem, és körbetuszkolom azbesztzsinórral. /hála apu sofõrmúltjának, van bõven/ így mivel vastagabbra lesz tömve, mint a vas átmérõje, meghúzáskor elõször ezt fogja tömíteni, szigetelni, aztán a könyököt.
Na reggel az elsõ dolgom lesz.
Meg hozok 10 liter benzint, mert kissé olajos lett a nedü, amit iszik a drágám.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

bg.


Nálam sincs ott semmi hely, de azért bekentem, és mikor összetoltam a csonk találkozásánál is megkentem kívülrõl. A felfogatás miatt meg sem látszik hogy kenve van. Már olyan 1600 km-óta így van, és nem jött még le, és profin tömít. A lényeg hogy tiszták legyenek a felületek.

Üdv.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kobraCode írta:
bg írta:azt kérdezném, hogy gyári kipufogóval, a könyök, és a hosszú dob csatlakozását, mivel lehet szigetelni, tömíteni, hogy ne fújjon ki?

Hali.

Nekem is úgy tanácsoltak a többiek itt. De nálam bevált.

F.B.S szilikon bázisú tömítõanyag (100% szilikon)

Speciális ecetvas rendszerû egykomponensû ragasztó és tömítõ. Különösen ajánlott akvárium ragasztásra. Mivel széles hõmérséklet tartományban (-50 oC + 200 oC) megtartja tulajdonságait, ezért pl. kipufogó-tömítésként, ill. olajteknõ tömítéseinek kiegészítésére alkalmazható.
Mielõtt bekened a cuccodat, pucold meg alaposan, zsír és olajtalanítsad le. Arra meg ott a brigéciol.

Üdv.

Üdv
Én is gondoltam erre. Megmondom õszintén valahogy a profi dolgokat, szeretem. Ez nekem olyan barkácsolás féle, ami egy ideig jó, aztán egyszer csak tocsogok majd az olajban. Valami tömítésféle dologra gondoltam, ami bevált. Igazából helyszûke miatt, értem ezt az illeszkedés kb: 1-2 tizedes pontatlanságára, el sem tudom képzelni, hogy bármit oda bejuttassak, ami hosszútávon jó. Vonatkozik ez a hõálló szilikonra is. Amikor tolom össze a két vasat, egyszerûen nincs hely köztük, szinte semminek. Bezzeg az olaj, meg a kipufogógáz megtalálta az utat kifelé.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

bg írta:azt kérdezném, hogy gyári kipufogóval, a könyök, és a hosszú dob csatlakozását, mivel lehet szigetelni, tömíteni, hogy ne fújjon ki?

Hali.

Nekem is úgy tanácsoltak a többiek itt. De nálam bevált.

F.B.S szilikon bázisú tömítõanyag (100% szilikon)

Speciális ecetvas rendszerû egykomponensû ragasztó és tömítõ. Különösen ajánlott akvárium ragasztásra. Mivel széles hõmérséklet tartományban (-50 oC + 200 oC) megtartja tulajdonságait, ezért pl. kipufogó-tömítésként, ill. olajteknõ tömítéseinek kiegészítésére alkalmazható.
Mielõtt bekened a cuccodat, pucold meg alaposan, zsír és olajtalanítsad le. Arra meg ott a brigéciol.

Üdv.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

azt kérdezném, hogy gyári kipufogóval, a könyök, és a hosszú dob csatlakozását, mivel lehet szigetelni, tömíteni, hogy ne fújjon ki?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Solyom78 áthelyeztem a hozzászólásod a másik topikba, legközelebb nézd meg hova írsz! :wink:
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bakimate írta:Teszel fel a gépedrõl egy képet?
igen.
szétszerelt állapotban a legizgalmasabb, kicsit Dr. Haus-nak érzem magamat, miközben a motor lelke után kutatok...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Teszel fel a gépedrõl egy képet?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bakimate írta:
bg írta:Motorikusan az MZ ES 150, és az MZ TS 150, egyforma-e? Konkrétan a kipufogó, kompatibilitása, érdekelne. Úgy mint könyök, illeszkedése, stb.
A kipufogó könyök ugyanaz, a dob nem (ES ferdén levágott "szalámis" végû, TS egyenesen levágott). Motoron belül más a fõtengely, más a fõtengely csapágyazása, a meghajtólánc ES-nél egysoros, TS-nél kétsoros.

Köszönöm!

Akkor nekiállok, és leszerkesztem a géprõl a gyárit, kis takarítás, meg krómozás. / Fog örülni a krómozó, naponta járok.../
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bg írta:Motorikusan az MZ ES 150, és az MZ TS 150, egyforma-e? Konkrétan a kipufogó, kompatibilitása, érdekelne. Úgy mint könyök, illeszkedése, stb.
A kipufogó könyök ugyanaz, a dob nem (ES ferdén levágott "szalámis" végû, TS egyenesen levágott). Motoron belül más a fõtengely, más a fõtengely csapágyazása, a meghajtólánc ES-nél egysoros, TS-nél kétsoros.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

ÜDV.
A következõ kérdésem lenne:
Motorikusan az MZ ES 150, és az MZ TS 150, egyforma-e? Konkrétan a kipufogó, kompatibilitása, érdekelne. Úgy mint könyök, illeszkedése, stb.

Üdv
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
soldier84
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.05.11. 12:18

Hozzászólás Szerző: soldier84 »

bambi írta:
soldier84 írta:Üdv mindenkinek!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 250-es ETZ-m. Szereztem hozzá egy rezót de nem igazán jó. Szerintem úgy lett méretezve hogy "magas" fordulaton (4300+) érezhetõ csak a plusz. Én át szeretném olyanra alakítani hogy inkább az alacsonyabb fordulaton éreztesse hatásást.

Az lenne a kérdésem az hogy ez egyáltalán lehetséges e? Röviden lehet olyanra méretezni egy rezót ami a nyomatékot növeli és nem a lóerõket.....???? Sajnos én nem értek a méretezéshez szóval minden tanácsot szivesen fogadnék.

Válaszotokat elõre is köszönöm

Gábor
a gyári kipufogó,elég alacsonra van méretezve.egy kicsit lehet talán javítani rajta.az átalakításhoz,kellene a mérete mostani rezonak.
ÜDV

Szóval a méretek:
Diffuzor: kezdeti átmérõje 40mm Vég átmérõje 102mm hossza 395mm. A hosszba belemértem azt a részt is ami végülis belemegy a könyökbe. Szóval ha azt nem kell belevenni akkor az minusz...
Has rész: kezdeti átmérõje 102mm Vég átmérõje 82mm hossza 175mm.
Konfuzor:kezdeti átmérõje 82mm Vég átmérõje 24mm hossza 105mm.
Hangtompító:kezdeti átmérõje 24mm Vég átmérõje 24mm hossza 225mm.

Akkor a válaszodból gondolom az is következik hogy lehet nyomatékra hangolni nem pedig le-re?!

Most megy mûszakira a gépsas és visszaraktam a gyári kipuff-ot és érezhetõen nyomatékosabb alacsonyabb fordulaton. Ezt szeretném elérni a rezóval is vagy esetleg egy kicsit többet:-)!

Várom válaszod!

Üdv
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

soldier84 írta:Üdv mindenkinek!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 250-es ETZ-m. Szereztem hozzá egy rezót de nem igazán jó. Szerintem úgy lett méretezve hogy "magas" fordulaton (4300+) érezhetõ csak a plusz. Én át szeretném olyanra alakítani hogy inkább az alacsonyabb fordulaton éreztesse hatásást.

Az lenne a kérdésem az hogy ez egyáltalán lehetséges e? Röviden lehet olyanra méretezni egy rezót ami a nyomatékot növeli és nem a lóerõket.....???? Sajnos én nem értek a méretezéshez szóval minden tanácsot szivesen fogadnék.

Válaszotokat elõre is köszönöm

Gábor
a gyári kipufogó,elég alacsonra van méretezve.egy kicsit lehet talán javítani rajta.az átalakításhoz,kellene a mérete mostani rezonak.
soldier84
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.05.11. 12:18

Hozzászólás Szerző: soldier84 »

Üdv mindenkinek!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 250-es ETZ-m. Szereztem hozzá egy rezót de nem igazán jó. Szerintem úgy lett méretezve hogy "magas" fordulaton (4300+) érezhetõ csak a plusz. Én át szeretném olyanra alakítani hogy inkább az alacsonyabb fordulaton éreztesse hatásást.

Az lenne a kérdésem az hogy ez egyáltalán lehetséges e? Röviden lehet olyanra méretezni egy rezót ami a nyomatékot növeli és nem a lóerõket.....???? Sajnos én nem értek a méretezéshez szóval minden tanácsot szivesen fogadnék.

Válaszotokat elõre is köszönöm

Gábor
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

szilikon alapú gumitrutymót a felületekrõl aromás oldószerekkel(lakkbenzin) könnyedén le lehet oldani. pl. lakkbenzines ronggyal 2-3x átdörgölöd, utána egy fadarabbal vagy mûanyag lapkával(feltöltõkártya) könnyedén le lehet lökni úgy h ne sérüljön az alu. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Hali.
Tegnap végre volt egy kis idõm, és sikerült megcsinálnom a kipufogót. Facán zsírtalanítottam és bekentem FBS-el, most úgy néz ki a dolog hogy nem fúj ki mellette.
Köszi a tippeket, tanácsokat z25z és tigris! 8)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 60 vendég