Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2012.03.06. 06:45

gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Én annak idején kétrészes diffúzort csináltam, ami a gyárinál nagyobb volt. Szép kis fogyasztásnövekedést eredményezett. :D 6-ról 9 literre ugrott. 3500 tól megindult mint a pusztulat, és olyan 5000-5200-ig kitartott. Aztán feltettem egy gyári kipufogót, és rájöttem, hogy nem volt nagy külömbség a gyári és az én rezóm közt...

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.05. 22:26

Nekem a 125-ös a gagyirezóval kevesebbet evett, mint a gyári dobbal, remélem ez most is igaz lesz. Ha érezhetően többet eszik így, akkor megy vissza a gyári.[/quote]

A 2.9 fok már közelebb van a valósághoz. De gondolom biztos érezhető lenne a változás mivel a cikkekben fél fokokkal sőt sokszor tized fokokkal variálnak #-o . Én is úgy vagyok vele hogy ez lesz a végleges rezó, csak a hangtompításán kellene még finomítanom, meg lefestenem.
A gagyi rezóval nekem egy nagy határ f.s volt a motor. Gyengébb volt vele mint a gyárival. Az hogy pörgősebbnek tűnt vele az is csak a hangja miatt lehetett :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.05. 22:17

dkari írta:
gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Szerintem meglepődnél menyivel jobb :D. A cikk is úgy írja hogy 2 fokos diffúzorral a rezó "hatásfoka még nem elégséges".
A fogyasztásról még nem tudok pontosan nyilatkozni, csak annyit hogy mikor elkezdtem a rezót tesztelni pont át kelett raknom tartalékra.Tankoltam bele 10 litert. Azóta kb 200km-t mentem és pont ma kelett ismét tartalékra raknom.
Tehát 5 körül lehet. És ebben a 200km-ben csak tesztkörök vannak, folyamatos túra nem.
A 251 dob félkúpszöge 2.9 fok, ezért gondoltam hogy jó lesz az.
Esztétikai okok miatt nem cserélném most másra.
Aztán később ki tudja...

Nekem a 125-ös a gagyirezóval kevesebbet evett, mint a gyári dobbal, remélem ez most is igaz lesz. Ha érezhetően többet eszik így, akkor megy vissza a gyári.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.05. 22:01

gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Szerintem meglepődnél menyivel jobb :D. A cikk is úgy írja hogy 2 fokos diffúzorral a rezó "hatásfoka még nem elégséges".
A fogyasztásról még nem tudok pontosan nyilatkozni, csak annyit hogy mikor elkezdtem a rezót tesztelni pont át kelett raknom tartalékra.Tankoltam bele 10 litert. Azóta kb 200km-t mentem és pont ma kelett ismét tartalékra raknom.
Tehát 5 körül lehet. És ebben a 200km-ben csak tesztkörök vannak, folyamatos túra nem.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.05. 21:53

Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.05. 21:20

Ma megcsináltam a rezót úgy hogy az eddig diffuzornak felhasznált gyári kipu rész helyett hajtottam egy leírásnak megfelelő kúpot. Az eredmény:megszűnt az 5500-as fordulat utáni hirtelen "levágás". A gyári rész 2 fokos kúp volt, az új kb 4 fokos. Sokkal "kiegyensúlyozottabb", dinamikusabb lett a motor.
Ami észrevétel még hogy fúvókát nagyon ajánlatos ennél a rezónál nagyobbra cserélni. A gyári 95-ös helyett először 100-as majd 105-ös (nyélgáznál egy idő után mindkettővel elkezdett csörögni ,mikor ráhúztam a szivatót megszűnt) Most 112-es van benn nagyobb méretű úszószeleppel. Amennyire ma megtudtam próbálni ez tűnik a helyes méretnek. Bár még van egy 120-as fúvókám is még valószínű azzal is megpróbálom.
Gondolom a rezó annyira felgyorsítja a keverékcserét a hengerbe hogy kell a több anyag.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.04. 20:47

gabsic írta:
dkari írta: Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Anno a 125-öst én is tuningoltam agyba-főbe.
A 300-asban már van elég erő anélkül is, inkább a túrázáshoz próbálom hangolni a gépet.
Hát igen. Igazából ezt a motort csak "örököltem" az öcsémtől. Ő akarta annó megcsinálni de más irányt vett az élete így rám maradt. Holtából támasztottam fel és mivel ez van kéznél ezt "pofozgatom". Van nagyobb off motorom is de az élményeket ez adja :D . Igazából már a szomszédom is sík hülyének néz mi a sz@rt kínlódok ezzel.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.04. 20:38

Alfa írta:Itt szerintem valami nem gömbölyű, elvileg majdnem uazok a méreteink, az enyém mégis túllóg a motoron. Mintha túl rövid lenne a diffúzorod, vagy a köztes rész, nemtom... Bár lehet csak azért, mert a végcsövön van a hangtompítóm... nemtudom.
Igen, a köztes rész lehetett volna hosszabb, hogy alacsonyabb fordulaton muzsikáljon jól.
A 251 dob mérete miatt pedig kompromisszum volt, hogy a végcsövem még hangtompítóval együtt is rövidebb lett majdnem 4 centivel, mint a programban számolt.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.04. 20:35

dkari írta: Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Anno a 125-öst én is tuningoltam agyba-főbe.
A 300-asban már van elég erő anélkül is, inkább a túrázáshoz próbálom hangolni a gépet.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.03.04. 20:30

Itt szerintem valami nem gömbölyű, elvileg majdnem uazok a méreteink, az enyém mégis túllóg a motoron. Mintha túl rövid lenne a diffúzorod, vagy a köztes rész, nemtom... Bár lehet csak azért, mert a végcsövön van a hangtompítóm... nemtudom.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.04. 20:26

Igen, próbáltam.
Alul jobb mint a gyári.
Felül is.

Középen viszont, ami a normál utazósebességhez tartozó fordulat (4000-4500) ott gyengébbnek tűnik.

Valószínűleg nem véletlenül arra a szűk tartományra hangolták a német mérnökök...

Viszont kb 4800-tól szépen elkezd nyúllani, ezért a könyököt meg fogom toldani 10cm-el, ez a program szerint kb 400-al hozza lejjebb a hangolt tartományt. Ez remélem segíteni fog a 4000 körüli viselkedésen. (meg úgyis hülyén rövid most a kipuff)

Már csak krómos 40-es csövet kell szereznem... :-"


Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Hangja most már kezd vállalható lenni, múltkor még nagyon hangos volt.[/quote]

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.04. 19:35

dkari írta:
gabsic írta:Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o
Próbáltad már milyen vele a motor? A hangja egész jó. Az enyém is hasonló hangra csak sokkal pattogósabb. Mondjuk nálam a főtengelyből és a hengerfejből is le lett véve és ezért pörgősebb is.
Igen, próbáltam.
Alul jobb mint a gyári.
Felül is.

Középen viszont, ami a normál utazósebességhez tartozó fordulat (4000-4500) ott gyengébbnek tűnik.

Valószínűleg nem véletlenül arra a szűk tartományra hangolták a német mérnökök...

Viszont kb 4800-tól szépen elkezd nyúllani, ezért a könyököt meg fogom toldani 10cm-el, ez a program szerint kb 400-al hozza lejjebb a hangolt tartományt. Ez remélem segíteni fog a 4000 körüli viselkedésen. (meg úgyis hülyén rövid most a kipuff)

Már csak krómos 40-es csövet kell szereznem... :-"

Hangja most már kezd vállalható lenni, múltkor még nagyon hangos volt.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.04. 19:14

gabsic írta:Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o
Próbáltad már milyen vele a motor? A hangja egész jó. Az enyém is hasonló hangra csak sokkal pattogósabb. Mondjuk nálam a főtengelyből és a hengerfejből is le lett véve és ezért pörgősebb is.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.04. 19:08

Andrá$ írta:
dkari írta:Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:
Jöhetne róla vmi kép :D :roll: kíváncsi vagyok rá
Itt egy pár kép. Az hosszabb az első nekifutás (a földön van fényképezve) A második a motoron már a rövidített változat. Ezzel tovább engedi forogni 6e-től de kevesebb lesz a nyomaték. Most még beállítottam a hosszát az első és a második próbálkozásom közé ezzel van nyomaték és 6e-ig engedi forogni. Plusz lecseréltem a 15-ös fogaskereket 16-os ra.
Kép

Kép

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.03.04. 18:12

Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.03.04. 13:54

dkari írta:Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:
Jöhetne róla vmi kép :D :roll: kíváncsi vagyok rá

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.03.04. 13:51

Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.27. 22:43

gabsic írta:
dkari írta:Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?
Nekem jobban bejött mint a gyári TS dob.
Alul erősebb lett.
Köszi,akkor megpróbálom :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.02.27. 07:05

dkari írta:Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?
Nekem jobban bejött mint a gyári TS dob.
Alul erősebb lett.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.02.26. 22:34

Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.25. 21:19

Nandor írta:Tud esetleg valaki megoldást a kipufogó könyök rögzítésére ha a hengerben a menet már szinte halott?
Eddig ragasztgattam meg menet rögzítőztem de már jó lenne valami végleges megoldás.
Nálunk van egy öreg Mz szaki (87 éves :D ), neki van fúrója! és kifúrja a régi menetet, nagyobb menetet vág bele és új hollandert készít hozzá.Az ára egy darab ezres... :D Foglalkozik helikoil menetjavítással is, merci Volkswagen garanciális hengerfejeket hordanak hozzá beszakadt befecskendezők javításához.Ezt 34 ezerért csinálja :D Szóval kicsit MZ centrikus a pasi.
Anno bk 350-el ún. halálgömbbe motorozott!

István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: István79 » 2012.02.25. 17:02

Nandor írta:Tud esetleg valaki megoldást a kipufogó könyök rögzítésére ha a hengerben a menet már szinte halott?
Eddig ragasztgattam meg menet rögzítőztem de már jó lenne valami végleges megoldás.

Nem lehetne meg perselyeztetni, mint a simsonoknál?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2012.02.25. 14:47

Tud esetleg valaki megoldást a kipufogó könyök rögzítésére ha a hengerben a menet már szinte halott?
Eddig ragasztgattam meg menet rögzítőztem de már jó lenne valami végleges megoldás.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.02.19. 21:21

OFF
Már most sz*patjátok egymást mi lesz a pályán? =D>
ON

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.19. 20:22

Gondoltam felrakod a racingra... :evil:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Samu » 2012.02.19. 19:54

OFF
Szóval ezért akartad eladni nekem! Jó gyerek vagy! :^o
ON

KILL3R etz írta:Nos, ma feltettem a TS katonai csövet. Hát nem vagyok elájulva... Alul jobb, de felül (fülre 6000 körül) nagyon elfogy... Középen kb ugyanaz, de 4000 től nem ébred úgy a motor. A hangja szebb vele sztem. Olyan dörmögős...

Utángyártott csőnél sztem etz-re is jobb. De igazán TS-en lehet jó...
Nekem Racingra nem lesz jó, de túrázni szerintem jó lehet, szóval eladó a cső!

Ha valakit érdekel, priviben jelezze, küldök képeket, az árról meg megegyezünk... :wink:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.19. 19:14

Nos, ma feltettem a TS katonai csövet. Hát nem vagyok elájulva... Alul jobb, de felül (fülre 6000 körül) nagyon elfogy... Középen kb ugyanaz, de 4000 től nem ébred úgy a motor. A hangja szebb vele sztem. Olyan dörmögős...

Utángyártott csőnél sztem etz-re is jobb. De igazán TS-en lehet jó...
Nekem Racingra nem lesz jó, de túrázni szerintem jó lehet, szóval eladó a cső!

Ha valakit érdekel, priviben jelezze, küldök képeket, az árról meg megegyezünk... :wink:

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.19. 12:23

Köszi srácok!

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.19. 06:39

KILL3R etz írta:A bilincs alatt süllyesztve kell legyen a hegesztés, illetve ha hátulról belenézel, akkor egy zártszelvény szerűség van félig keresztben. (Bár utóbbi nem biztos minden típusnál.)

Úgy tudom a gyári csövek végébe nem ütöttek számot... :roll:
Van ilyen is olyan is,a lényeg a hátsó felfogatás alatt van,nekem gyári és van benne szám,van egy pereme a nyílás mellett oda ütötték bele .
A régebbi gyáriak csak kúposak nincs perem a kipufogó nyílásnál.
Én legalábbis így emléxem .

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.18. 22:41

A bilincs alatt süllyesztve kell legyen a hegesztés, illetve ha hátulról belenézel, akkor egy zártszelvény szerűség van félig keresztben. (Bár utóbbi nem biztos minden típusnál.)

Úgy tudom a gyári csövek végébe nem ütöttek számot... :roll:

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.18. 22:38

Sziasztok!

Azt miből tudom megítélni, hogy egy kipufogó gyári-e vagy sem?

A vasamon van fent egy új kipu, amin nincs számsorozat a végrészen.
Amit levettem róla régi kput, azon pedig egy számsorozat olvasható a végén.

Jelent ez valamit?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.02.18. 18:43

Nekem van egy rezóm (szociról szerezhető programmal terveztem és hegesztettem), csak a hangtompítása nem megoldott, de kölcsönadhatom ha szeretnéd h mi lesz az eredmény, elég fasza amúgy. 5500ra van tervezve.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2012.02.18. 08:42

Elkezdtem rezót tervezni a 300-asra az egyik neten talált programmal, nagyjából mindent bemértem, csak szerintetek milyen fordulatra érdemes hangolni?
Ha jól tudom a legnagyobb teljesítmény fordulatszámára kellene ami 250nél ugye 5500 lenne, de a 300 kevésbé pörgős, úgyhogy olyan 5200-ra gondoltam.
Ha tévedek akkor javítsatok ki pls :)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.15. 20:17

Bambi 2-es kipufogó végében van befele cső mint a gyáriban?vagy csak a csöcs van magában?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.14. 11:25

sziasztok még a vastagsága se ugyanaz mint a gyárié szerintem a hajlása is más üdv. juragy

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.12. 21:01

jura györgy írta:sziasztok, bikerboy próbálj forgatni a kipufogón lehet ez is gond de ha utángyártott sokat ne várjál tőle üdv. juragy
Azzal mi lehet a gond ha után gyártott?szerintem annak semmi köze hozzá,formára teljesen ugyan az.

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2012.02.12. 20:06

sziasztok, bikerboy próbálj forgatni a kipufogón lehet ez is gond de ha utángyártott sokat ne várjál tőle üdv. juragy

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.12. 16:29

bluerider írta:Nekem a /1-gyen volt ilyen, és az volt a gond, hogy a tartó pálcában ki volt a szilent és nem tartotta a helyén a csövet! A pálca csere után már jó lett! 8)
Szóóóval, van mit átnéznem, már csak hozzá kellene látnom! :) Köszi.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1660
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2012.02.12. 15:39

Nekem a /1-gyen volt ilyen, és az volt a gond, hogy a tartó pálcában ki volt a szilent és nem tartotta a helyén a csövet! A pálca csere után már jó lett! 8)

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.12. 14:34

pempelli írta:Én a blokk alatt lévő felfogatást utoljára húzom meg úgy hogy a kipufogó és a villa közé beteszek valamit,azóta nem ér hozzá.
Köszönöm a segítséget, kipróbálom.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.02.12. 13:59

Én a blokk alatt lévő felfogatást utoljára húzom meg úgy hogy a kipufogó és a villa közé beteszek valamit,azóta nem ér hozzá.

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.12. 13:21

KILL3R etz írta:Nekem a kisetz-n volt ilyen gondom. Félcolos slagból vágtam egy 2 centis darabot, és ráhúztam a hátsótengelyre. Így se nem csörög, és a kiput se horpasztja be. De ez csak stupek... Valami nincs a helyén az biztos... :?
Hát a slagos megoldásnál jobbat szeretnék! :D
Am. szuper az új plexi (pénteken fel lett szerelve), köszi még egyszer, szerintem nagyon jól áll a moccnak! ;)

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.12. 13:18

Troster írta:
Ghostbikerboy írta:Hali!

A következő volna a problémám: tavaly ősszel felszereltettem egy új kipufogót, nem rég vettem észre, hogy rosszul rakták fel, mivel a kipu' beleér a teló csavarjába.

Ezt hogyan orvosolhatnám, mi lehet a hiba?

A kipu'tartó vasat már egyszer kijjebb hajtottam, de egy kör motorozás után az ismét beleér a kipufogóba... :S

Természetesen vannak még ötleteim, hogy hogyan korrigálhatnám ezt, de kíváncsi volnék a ti véleményetekre is.

Köszönöm.
Csak nem 251-es kipufogó?Az szokott odaérni.
ETZ 250-es, ha minden igaz. A 251-es nem rövidebb?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.11. 23:05

Nekem a kisetz-n volt ilyen gondom. Félcolos slagból vágtam egy 2 centis darabot, és ráhúztam a hátsótengelyre. Így se nem csörög, és a kiput se horpasztja be. De ez csak stupek... Valami nincs a helyén az biztos... :?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2012.02.11. 22:36

Ghostbikerboy írta:Hali!

A következő volna a problémám: tavaly ősszel felszereltettem egy új kipufogót, nem rég vettem észre, hogy rosszul rakták fel, mivel a kipu' beleér a teló csavarjába.

Ezt hogyan orvosolhatnám, mi lehet a hiba?

A kipu'tartó vasat már egyszer kijjebb hajtottam, de egy kör motorozás után az ismét beleér a kipufogóba... :S

Természetesen vannak még ötleteim, hogy hogyan korrigálhatnám ezt, de kíváncsi volnék a ti véleményetekre is.

Köszönöm.
Üdv! Blokkod egyenesen áll?

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.11. 21:02

Ghostbikerboy írta:Hali!

A következő volna a problémám: tavaly ősszel felszereltettem egy új kipufogót, nem rég vettem észre, hogy rosszul rakták fel, mivel a kipu' beleér a teló csavarjába.

Ezt hogyan orvosolhatnám, mi lehet a hiba?

A kipu'tartó vasat már egyszer kijjebb hajtottam, de egy kör motorozás után az ismét beleér a kipufogóba... :S

Természetesen vannak még ötleteim, hogy hogyan korrigálhatnám ezt, de kíváncsi volnék a ti véleményetekre is.

Köszönöm.
Csak nem 251-es kipufogó?Az szokott odaérni.

Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy » 2012.02.11. 20:38

Hali!

A következő volna a problémám: tavaly ősszel felszereltettem egy új kipufogót, nem rég vettem észre, hogy rosszul rakták fel, mivel a kipu' beleér a teló csavarjába.

Ezt hogyan orvosolhatnám, mi lehet a hiba?

A kipu'tartó vasat már egyszer kijjebb hajtottam, de egy kör motorozás után az ismét beleér a kipufogóba... :S

Természetesen vannak még ötleteim, hogy hogyan korrigálhatnám ezt, de kíváncsi volnék a ti véleményetekre is.

Köszönöm.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.09. 21:50

Mondjuk én meg merném kockáztatni, hogy ezt a dobot az Etz a-n is használták, de nem vagyok benne biztos, a Mester majd felhomályosít bennünket! :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.02.09. 21:48

KILL3R etz írta:Etz-n használod? És jó? :shock:

Na... csak olvadjon el a hó... 8) :D
Mondom nagyon jó, nagyon meg vagyok elégedve!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.02.09. 21:23

Etz-n használod? És jó? :shock:

Na... csak olvadjon el a hó... 8) :D

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 12 vendég