Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

A gyári kis TS kipufogóján át lehet látni (ha nincs rajta a könyök)? Ha nem, akkor én egy barmolt változatba futottam. :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ha zavar az izzadás+nem akarod, hogy lelazuljon az FBS itt is segít 8) A menetet is védi és szétszedni is könnyebb lesz. Arra viszont ugyanúgy vigyázni kell, hogy nehogy félrekapjon !!!
pempelli írta:Srácok a kipufogó tömítést azt hova kell rakni henger könyök közé vagy a könyök és a hollander közé?
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Srácok a kipufogó tömítést azt hova kell rakni henger könyök közé vagy a könyök és a hollander közé?
Sehova! Fém a fémen tömít. csak jól rakd össze.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a kipufogó tömítést azt hova kell rakni henger könyök közé vagy a könyök és a hollander közé?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

pempelli írta:Srácok a 251-es könyök és kipufogó jó a 250 -es etz-re?
Ha kell azt hiszem, nekem van 250 könyököm, ha összefutunk egyszer, akkor oda tudom adni. (megnézem h tényleg van-e, de úgy emlékszem..)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

251-é hülyén fog állni. Más a kipuff hollander szöge a 251-es hengernél. Persze felrakható, de szerintem nem lesz jó.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Könyök:
Én szerintem jó, csak fordítva nem működik(250-sé 251-re). A 251-es könyök meredekebben megy "lefelé", hogy elférjen az első keréktől.

Kipuff:
Talán a 251-esé rövidebb.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok a 251-es könyök és kipufogó jó a 250 -es etz-re?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csoka »

Egy üres cső legyen a kiömlő rendszered,és szűkítsd le a végét.A hanghullámok össze torlódnak,és erősítik egymást.Az erősséget a szűkítés méretével szabályozhatod.Kisérletezz,fél méret,harmad méret...
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: DrV »

Szedd le a dobot, vagy a fojtást mindenképpen távolítsd el.
Vagy olvass utána, h a hanghullámok milyen hatásra erősödnek fel (pl 4 robbanás hangja erősítse egymást)
Totalcaron olvastam, h valamelyikőjük olyan dobot tett fel, amibe asszem lamellák voltak. Ahány db volt bennt, aszerint változott a hangerő. Talán yamahán volt fent. A tcsek saját járműparkjában van ez a motor.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Nekem kellene kis help.
Van egy srác, aki minden motoros talin(a környéken ) megnyeri a hangnyomás versenyt. 350-es Jawa-val. Semmi extra, csak kihúzza a sípokat, és ennyi. Asszem 126dB. Nekem kellene a vasra egy tuti kipu, ami minimum 130-at tud. Vannak nyeremények:)
Csak az a baj, hogy az enyém 750-es, 4 ütemű. Mit lehetne tenni? Valaki???? :roll:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

kzolika1994 írta:Tudna valaki "megbízható" rezonátor tervező programot ajánlani? 250-es Etz-hez kellene.

Esetleg ez: http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Számít itt minden! A felömlők fellövési szöge, a kompresszióviszonyok, hol mekkora törés van a kipufogóban, az anyaga a kipufogónak, a hangtompító, mint DrV is írta, ezer és ezer dolog. Egyik-másik csak picit számít (ha mondhatok ilyet) és van ami rengeteget. A lényeg, hogy mindig kiváló öblítést biztosíts, és lehetőleg minél több benzint tarts az égéstérben. Szép kihívás, de messze nem lehetetlen. Én biztatlak, mert anno nekem is volt sikerélményem. :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: DrV »

kzolika1994 írta:Tudna valaki "megbízható" rezonátor tervező programot ajánlani? 250-es Etz-hez kellene.

Programot sztem te is tudnál csinálni, excel táblázat formájában (ilyenek léteznek egyébként). Sokat olvass utána a tervezésnek. Vannak leírások, amiben képletek is vannak. Képleteket beírva, táblázatot kitöltve megkapod a kívánt eredményt. Úgyis jön az ősz, tél, lesz időd ilyenekre ;)
Amivel nem találkoztam az a gázok kiáramlási sebessége, de sztem ki lehet kb számolni (fogyasztás, keverék aránya, terhelés ,fordszám...)
Ezek után jöhet majd a gyakorlati kisérletezgetés (karbiban fúvókák, hangtompító tömítettsége, h ideális nyomás legyen a rezóban)
Fenti szomlnt adatokon még van egypár... jónehány.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

kzolika1994 írta:Tudna valaki "megbízható" rezonátor tervező programot ajánlani? 250-es Etz-hez kellene.
A megfelelő hozzáértés nélkül mind megbízhatatlan. :) Ezen túl a te méréseiden is múlik, hogy mennyire jó az eredmény. Egyébként a MOTA-t szokták emlegetni.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Tudna valaki "megbízható" rezonátor tervező programot ajánlani? 250-es Etz-hez kellene.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta: Köszi! és neked hogy szuperált ezzel a kis etz kipufogóval? Észre vehető változás teljesítménybe fogyasztásba van?
Nekem 2.8-3.5 között evett a TS. 80-90 között jártam (óra szerint, akkor még nem volt gps ellenőrizni). Nekem az alsó tartománynak jót tett egy ETZ kipufogó. Ha végsebesség nem számít, hanem az alsó tartomány fontosabb, akkor nekem még a gagyi rezó is jobb volt mint a gyári kists dob.
gyári ts dob: 105 végsebesség, alul döglött hal effektus fogyi 3.5l
gagyirezó: 95 végsebesség, viszont alul erősebb. fogyi 3l
etz dob: 100-105 végsebesség, alul is használható, tehát kb a kettő közti kompromisszum, fogyi 3.3l
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

zsakfos írta:Hogy én hogy irigyellek a problémáidért.
Bár nekem lenne 4 alatti fogyim meg 125-ös végsebesség [-o< .Bármiféle hangot elviselnék cserébe :D
+1 :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KrisszETZ251 írta:Hali!

Nekem utángyártott kipum van a 251esen, igazából meg vagyok elégedve vele, de nem az igazi, a fogyasztásom az egész jó volt 4 alatti, meg a 125km/h-t is sikerült elérni, de 5000 felett borzalmas a hangja (meg úgy általában nem tetszik a hangja:-DD )a kipunak. Olyan recsegős pattogós, szerintetek mitől lehet ez?
Hogy én hogy irigyellek a problémáidért.
Bár nekem lenne 4 alatti fogyim meg 125-ös végsebesség [-o< .Bármiféle hangot elviselnék cserébe :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Hali!

Nekem utángyártott kipum van a 251esen, igazából meg vagyok elégedve vele, de nem az igazi, a fogyasztásom az egész jó volt 4 alatti, meg a 125km/h-t is sikerült elérni, de 5000 felett borzalmas a hangja (meg úgy általában nem tetszik a hangja:-DD )a kipunak. Olyan recsegős pattogós, szerintetek mitől lehet ez?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

gabsic írta:
Nem akarok belevauzni, de a kepen SZERINTEM ez TS kipu...
Amugy ha a kipuban a vegcso lotyog, akkor be kell allitani oda ahova kb valo, es CO-val megpottyolni.
Nekem a TS-en volt kisETZ kipu, annak az egesz hatuljat ujja kellett igy epiteni. (lotyogott a cso, meg szet volt furkalva a kipu vege)
Köszi! és neked hogy szuperált ezzel a kis etz kipufogóval? Észre vehető változás teljesítménybe fogyasztásba van?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gabsic írta:Nem akarok belevauzni, de a kepen SZERINTEM ez TS kipu...
Amugy ha a kipuban a vegcso lotyog, akkor be kell allitani oda ahova kb valo, es CO-val megpottyolni.
Nekem a TS-en volt kisETZ kipu, annak az egesz hatuljat ujja kellett igy epiteni. (lotyogott a cso, meg szet volt furkalva a kipu vege)
Igen elnézést, a 125/150-nél automatikusan TS-re gondoltam, mert most ilyennel foglalkozom. :oops: :oops: Akkor részemről vissza az egész okoskodásom. :roll:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Thorwald írta: Én erre az eredeti kipufra gondoltam és a közepén lévő kis csőre. :oops:

Kép

Nem lehet levenni valahogy a végét a tiédnek?
Nem akarok belevauzni, de a kepen SZERINTEM ez TS kipu...
Amugy ha a kipuban a vegcso lotyog, akkor be kell allitani oda ahova kb valo, es CO-val megpottyolni.
Nekem a TS-en volt kisETZ kipu, annak az egesz hatuljat ujja kellett igy epiteni. (lotyogott a cso, meg szet volt furkalva a kipu vege)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

bomber93 írta:Nekem itthon csak bevont elektródás hegesztőm van azzal gondoltad pontosan melyik részhez kéne odafogatni( miből derül ki hogy gyári-e mert ez nem szalámi végű hanem olyan mint a simsoné ilyen fedett és bele van ütve a végébe h ETZ 125/150 meg még pár német firka) pontosan ez hol volt?:D bent vagy majdnem a kipufogó végénél? nem lóg ki belőle de majdnem színlel a kipufogó végével.
Én erre az eredeti kipufra gondoltam és a közepén lévő kis csőre. :oops:

Kép

Nem lehet levenni valahogy a végét a tiédnek?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nekem itthon csak bevont elektródás hegesztőm van azzal gondoltad pontosan melyik részhez kéne odafogatni( miből derül ki hogy gyári-e mert ez nem szalámi végű hanem olyan mint a simsoné ilyen fedett és bele van ütve a végébe h ETZ 125/150 meg még pár német firka) pontosan ez hol volt?:D bent vagy majdnem a kipufogó végénél? nem lóg ki belőle de majdnem színlel a kipufogó végével.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

bomber93 írta:Üdv az lenne a kérdésem mit lehet csinálni azzal a jelenséggel hogy ETZ125/150 kipufogó és a végében van egy ilyen kis cső szerűség nah az mozog benne bele van esve aztán rázogatom kijön majdnem a kipu végéig de visszafordítom visszamegy szóval teljesen elengedett odabent lehet ezzel valamit csinálni jó lenen mert igaz ingyen volt de elég szép még a krómozás a kipufogón és gyári. meg lehet valahogy szüntetni hogy az a kicsi csövecske vagy mi ne kotyogjon benne vagy menet közbe az nem fog zavarni?
Előre is köszi!
Egy ötletem talán lenne, keményforrasztással visszafogni a csövecskét a hátsó zárólemezhez. :-k A kipuf köpenyét meg vizes ronggyal hűteni közben.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csoka »

A kis cső hegesztve volt valamikor,sajnos zavarni fog.A gázok áramlását befolyásolja,igaz ez már a hang tompítását szolgálta.Nehéz jó,és szép kéményt találni,mert az után gyártott belseje meg sem közelíti a gyárit.Inkább legyen jó,mint szép.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv az lenne a kérdésem mit lehet csinálni azzal a jelenséggel hogy ETZ125/150 kipufogó és a végében van egy ilyen kis cső szerűség nah az mozog benne bele van esve aztán rázogatom kijön majdnem a kipu végéig de visszafordítom visszamegy szóval teljesen elengedett odabent lehet ezzel valamit csinálni jó lenen mert igaz ingyen volt de elég szép még a krómozás a kipufogón és gyári. meg lehet valahogy szüntetni hogy az a kicsi csövecske vagy mi ne kotyogjon benne vagy menet közbe az nem fog zavarni?
Előre is köszi!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

zsakfos írta:Ma ilyet csináltam haverral. :D
Egy ilyen menet után, hogy néz ki a kipuff? Az elszíneződéseket el tudod tüntetni?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Egy gyakorló motornál ez előfordul, de ha nem túl fogyasztáskímélően hajtod, nem lenne szabad eltömődnie. Nekem sosem volt ezzel problémám. Elég sokat Trabantoztam is, ugyanez volt a helyzet vele. Nem kellett tépni, csak rendesen hajtani a gépet. Egy volt kolléganőmnek sikerült a női, óvatos vezetői stílusában a Trabi kipufogóját annyira eltömíteni, hogy a hegyalja úton egyesben (!) tudtam csak felmenni - azt is épphogy, már kihagyott a motor rendesen - amikor vittem szerelőhöz. =D>
Kétüteműn nőttem fel. :D :D
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

én rátaláltam egy ts 125-re egy lóistállóban, 40 forintot kért érte az öreg, be sem indult, megvettem, adta hozzá a régi forgalmit meg rendszámot, nem is tudtam hogy van neki. Mire felértem vele utánfutón esőbe Pestre, lemosta róla a kosz nagy részét, és rájöttem hogy ez egy gyönyörű szép kis motor. kideritettem hogy eredetileg is 3300km van benne és egy pécsi autósiskola gyakorló motorja volt. 4-es előgyujtás volt neki!! Visszaállitottuk normálisra a gyujtást, kivittem az M3-as pályára, ami a csövön kifér, először 8ö fölé nem akart menni, pedig koppon volt a gáz. Elkezdett füstölni nemnormális módon. Hungaroringnél megfordultam, visszafelé is padlógáz. Mire a városba értem nem füstölt és 115-öt ment. Az egész telet végigmotoroztam vele, aztán csokivá törtem.

szoval néha van értelme a kipufogó pucolásnak :)
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Lehet hülyeséget beszélek, de igazán nem értem a dolgot. TS 125-tól ETZ 250-ig volt 3 MZ-m, de egynél sem kellett soha kipufogóval szórakáznom. Én természetes módon tisztítottam, húztam neki, eszembe sem jutott, hogy eltömődjön, de a motorjaimnak sem. Ennyit változott volna a forgalom? Pedig zömmel városban használtam én is, csak hétvégékén szalajtottuk meg a haverokkal a mocikat és akkor még csak ÁFOR keverék volt, semmi spéci félszint, fullszint olaj.
Vagy ez már a 30 év lerakódásai miatt van?

Nemsokára kész lesz a 125-ös amin dolgozom, majd megszalajtom kicsit. :D :D
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

mindenesetre hatásos az biztos :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ma ilyet csináltam haverral. :D

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Oké, köszönöm. Szimpatikus az első ötlet, de akkor előbb felteszek egy képet róla hamarosan.
Köszi!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:Srácok, ti hogy oldjátok meg, hogy a kipufogótok ne másszon hátra? Nekem a gáz mindig szépen lassan hátratolja a csonkról és néhány száz kilométerenként vissza kell tolni.
Fényképezd le szemből a bilincset, hogy látható legyen a felfogatás mikéntje. És persze tedd fel ide a képet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szedd szét a könyöknél, bilincs le, minden érintkező felületet fémtisztára letakarítasz. A könyök végét bekened FBS-el, felhúzod a bilincset a könyökre, feltolod a csövet. Sörösdobozból vágsz egy olyan széles csíkot mint a bilincs, úgy hogy a vége épp összeérjen. Ezt teszed a bilincs, és a kipuff közé, így feszesebbre tudod húzni a bilinccsel a kipuffot.

Visszahúzod a bilincset, csavarok be, és kész az atombiztos kipuff. :wink:
Lehetőség szerint 12 órát várj a beindítással.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Srácok, ti hogy oldjátok meg, hogy a kipufogótok ne másszon hátra? Nekem a gáz mindig szépen lassan hátratolja a csonkról és néhány száz kilométerenként vissza kell tolni.
SamLair
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.08.02. 10:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: SamLair »

Köszi az infót, megnézem!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

SamLair írta:Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy az MZ TS 250 alkatrészek kompatibilisek -e az MZ TS 250/1 motorral? Vettem a napokban egy TS 250/1 es motort és szeretném felújítani, üzembiztossá tenni. Néztem hozzá új alkatrészeket az OdorMotor és a MOFAKER oldalain és nincsen külön /1 eshez kipufogódob, például, de TS hez van. Tudom amatőr kérdés, de én az is vagyok, úgyhogy nem téma :)
Akkor feltétlenül ajánlom figyelmedbe a főoldal/letöltések alatt az: MZ hogyan tovább? című művet. Abból szerintem nálunknál szakszerűbb válaszokat kapsz, és egész könnyen böngészhető PDF. Mint látni fogod, még az ETZ-vel is vannak kompatibilis alkatrészek, így tényleg érdemes átnézni.
SamLair
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.08.02. 10:12

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: SamLair »

Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy az MZ TS 250 alkatrészek kompatibilisek -e az MZ TS 250/1 motorral? Vettem a napokban egy TS 250/1 es motort és szeretném felújítani, üzembiztossá tenni. Néztem hozzá új alkatrészeket az OdorMotor és a MOFAKER oldalain és nincsen külön /1 eshez kipufogódob, például, de TS hez van. Tudom amatőr kérdés, de én az is vagyok, úgyhogy nem téma :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Az a fránya önbizalomhiány...

Probléma megoldva...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Mi a hiba a képen, én vagyok béna vagy ez egy szar könyök?
:?: :?: :-k
Kép

Kép

A könyök nem engedi hogy jobban felhúzzam, a hengerbe meg szabályosan megy be pedíg...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

:mrgreen: :smt082
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

OFF
Szerintem a Dénes motorjába a leghatásosabb tuning hogy egy fika zsoké üli meg :mrgreen: :mrgreen:
Ha az MZ-n !EMBER! ül, nem megy az 140-et....
ON
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

ETZ esetében a 125-135 még kihozható egy nem széttuningolt "szériából" is.
(max kis extrák kellenek és kicsi pilóta)

Nade ez már a scifi-csevegő téma.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Végsebességben 120at, utazóban 110et kéne szerintem tudnia minden motornak, annál fentebb már csak a ráadás :mrgreen:

Mivel a 120 a 6k fordulat, annál nem igazán kéne többet elvárni. Se 300assal, se mással ami nincs hatással a max. fordulatszámra (sőt utóbbi még ronthatja is).

Viszont annyit meg mennie kell. Amíg nem teszi, de kompót van, és a főtengely nem lóg, addig Dénes szavaival élve a "hardver" tudja ezt, tehát valami beállítással kell szöszmötölni.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

zsakfos írta:Értem!

Felettébb érdekes számomra hogy lefelé mentél a főfuvókával.Az ember józan paraszti ésszel azt gondolná hogy a nagyobb köbcenti nagyobb főfuvit kiván.
Nem félsz hogy maxi gázállásnál elszegényedik?
Na ezek azok a dolgok,ami miatt én sosem fogok érteni a karburáláshoz.
A magam részéről én már lassan beletörődök hogy az én gépem sosem fog 105-nél jobban menni. :( Ez van.Pedig sokat reméltem az új kipufftól.
Mondjuk az igaz hogy ugyebár az enyém nem Etz blokkos és hát a felömlők ugye kevesebbek is 2-vel,szóval lehet túl sokat vártam el.
Na mindegy,tartalék kipuffnak jó lesz.
Szerintem az nem túl nagy elvárás, hogy 105-nél jobban menyjen, ha nem akar, ott valami gond van!
Ha nem bírsz vele, szerintem vidd el Bambihoz, ő majd helyreteszi a lelki világát.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta:Nem félek, oda állítom ahol jól megy. Gyertyaképpel sem szoktam idegesíteni magam, meg koptatni a menetet. :) Aztán ha jól megy, akkor az mindenhogy csak optimális a motornak.

120-at annak is tudni kéne. Segítek, ha feléd járok (vagy te itt)! Aztán beállítjuk azt a szekeret.
Csak addig szerezz főfuvi sort (120-140-ig, 0.05ös osztással), vagy inkább 3 db 120-ast, azt majd dörzsárazunk.
Ezenkívül, hozz egy új trafót, kondit, meg egy gyertyát.

Ha ezenkívül nincs szétkopva a motorod akkor új kipuffal nincs az az isten, hogy ne menjen 120-at.

Feltételezve h nem fog be a fék, felvan fújva a gumi, megvan kenve a lánc..stb. :)
Én is gondolkodtam egy átfúráson, mert magasabb fordulaton nem az igazi. A lustaságom ebben meggátolt.
A barátnőm 251-én teljesen jó. Egy nagyobb fúvóka kellett bele és kész.
Amúgy sincs most fönn a dob az enyémen, van még addig 1000 más javítandó a motoron, most eléggé halott.
A TS javítgatása volt idén a főprojekt. Az megy is ahogy kell. Majd, ha már nagyon szétesett sorra kerül az ETZ is, addig meg elzörög. Most nincs hozzá "kedvem" :-D
A gépműhely is megszűnt, ahol tudtam fúrni önköltségi áron. :(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 55 vendég