Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem félek, oda állítom ahol jól megy. Gyertyaképpel sem szoktam idegesíteni magam, meg koptatni a menetet. :) Aztán ha jól megy, akkor az mindenhogy csak optimális a motornak.

120-at annak is tudni kéne. Segítek, ha feléd járok (vagy te itt)! Aztán beállítjuk azt a szekeret.
Csak addig szerezz főfuvi sort (120-140-ig, 0.05ös osztással), vagy inkább 3 db 120-ast, azt majd dörzsárazunk.
Ezenkívül, hozz egy új trafót, kondit, meg egy gyertyát.

Ha ezenkívül nincs szétkopva a motorod akkor új kipuffal nincs az az isten, hogy ne menjen 120-at.

Feltételezve h nem fog be a fék, felvan fújva a gumi, megvan kenve a lánc..stb. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Értem!

Felettébb érdekes számomra hogy lefelé mentél a főfuvókával.Az ember józan paraszti ésszel azt gondolná hogy a nagyobb köbcenti nagyobb főfuvit kiván.
Nem félsz hogy maxi gázállásnál elszegényedik?
Na ezek azok a dolgok,ami miatt én sosem fogok érteni a karburáláshoz.
A magam részéről én már lassan beletörődök hogy az én gépem sosem fog 105-nél jobban menni. :( Ez van.Pedig sokat reméltem az új kipufftól.
Mondjuk az igaz hogy ugyebár az enyém nem Etz blokkos és hát a felömlők ugye kevesebbek is 2-vel,szóval lehet túl sokat vártam el.
Na mindegy,tartalék kipuffnak jó lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

zsakfos írta: Gondolom nem rögtön estél neki az új kipuff átfúrásának?Vagy igen?Gondoltál egyet azt már estél is neki a fúrásnak?
De rögtön, mert feltételeztem, hogy ugyanaz a tompító része, mint amit a cég a "hazai" piacra gyártott kipufogójának. Namármost én korábban egy ugyanilyen tompító részű kipuffot használtam már, és ez a finom átalakítás :D hozta meg a javulást.
Így miután hallottam a ti tapasztalaitokat, és én is mentem egy kört csak simán felrakva...szóval meghallgattam mit súg az öreg MZ :), egyből fúrtam.

Szóval korábbi tapasztalatokra támaszkodtam. Akkor (2 éve) asszem 300-asítás után (de nem emlékszem már) nem akart pörögni. És egy bizonyos Árpi súgott. :wink:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dénes írta:
Feltéve alakítás nélkül:
Középen jó, felül kevésbé, fasza hang.

Beállítás, alakítás után tökéletes lett!
Először is a tompító részt végig átfúrtam/döftem kb. 20mm-es szárral. (az én motoromhoz - 300 ez kell, ezt szereti)
Eztán kisebb főfúvóka a karbiba, majd további beállítás (tű, csavarok) ízlés szerint.
Gyújtáson nem változtattam.

Most jól megy, egyébiránt meg hangos és "horákolós" :)

Semmiért nem vállalok felelősséget, csak akkor nyúljatok a hardverhez ha ti is úgy akarjátok. :D
Kösz Dénes.
Viszont az még érdekelne,hogy a hamgtompitó átfúrása előtt a fuvókázással nem javult a felső tartomány?
Gondolom nem rögtön estél neki az új kipuff átfúrásának?Vagy igen?Gondoltál egyet azt már estél is neki a fúrásnak?Egyáltalán hogy jött az ötlet?Talán súgott valaki? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hát nemtom, milyen további részletezésre vagy kiváncsi. :)
Megfogtam és átfúrtam, ameddig beért a szár. Aztán fogtam egy vasrudat és kíméletlenül belekalapáltam további 30 cm-en.
Ezután úgy beszorult a vasrúd, hogy csak killerrel ketten tudtuk (röhögőgörcsök közepette) kiráncigálni.

Komolyabb emberkék hegesztenek hosszabb fúrószárat, a sufnisok kalapálnak. (ugye megvan a "lamellák" leszakadásának veszélye)

2mm = 20mm
Bocsi. :oops:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ez elég hihetően hangzik...pontosan hogy csináltad?
Dénes írta: Először is a tompító részt végig átfúrtam/döftem kb. 2mm-es szárral. (az én motoromhoz - 300 ez kell, ezt szereti)
Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

zsakfos írta:Engem továbbra is érdekelnének a Bambi 2 rezósok tapasztalatai.
Milyen lett változtatás nélkül a motor amikor feltettétek?
Milyen irányba lett átfuvókázva hogy jó legyen,ha egy az egyben nem volt jó?Stb stb.
Feltéve alakítás nélkül:
Középen jó, felül kevésbé, fasza hang.

Beállítás, alakítás után tökéletes lett!
Először is a tompító részt végig átfúrtam/döftem kb. 20mm-es szárral. (az én motoromhoz - 300 ez kell, ezt szereti)
Eztán kisebb főfúvóka a karbiba, majd további beállítás (tű, csavarok) ízlés szerint.
Gyújtáson nem változtattam.

Most jól megy, egyébiránt meg hangos és "horákolós" :)

Semmiért nem vállalok felelősséget, csak akkor nyúljatok a hardverhez ha ti is úgy akarjátok. :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2011.07.14. 13:33-kor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta: ÁLLÍTÓLAG, ha bedugózod a végét, és feltöltöd gázolajjal, állni hagyod, akkor egy idő után szépen kijön. Nem próbáltam még ki, de nem soká aktuálissá válik nekem is.
Én is szoktam gázolajat önteni bele. De csak azért, hogy jobban égjen ha kiégetem :twisted: (könnyebben begyullad)
Dugulásra pedig kiégetés a megoldás, elszíneződésre meg polírozás.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gaszika!

Nem a tanksapkád miatt van a dolog? Átereszt rendesen?
Esetleg levált egy lemez a kipuffban... Kopogtasd végig csavarhúzó nyéllel, sokat elárul a hangja.

De ha télleg dugulás van, akkor csak a kiégetés a megoldás...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Gaszika írta:Srácok!

A Kipufogóm annyira eldugult hogy pár kilométer után megtelik gázzal és akadozva megy a motor. Félek ha kiégetem elszíneződik, és csúnya..tudtok valami jobb megoldást? vagy praktikát?

Előre is köszi
ÁLLÍTÓLAG, ha bedugózod a végét, és feltöltöd gázolajjal, állni hagyod, akkor egy idő után szépen kijön. Nem próbáltam még ki, de nem soká aktuálissá válik nekem is.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Srácok!

A Kipufogóm annyira eldugult hogy pár kilométer után megtelik gázzal és akadozva megy a motor. Félek ha kiégetem elszíneződik, és csúnya..tudtok valami jobb megoldást? vagy praktikát?

Előre is köszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Engem továbbra is érdekelnének a Bambi 2 rezósok tapasztalatai.
Milyen lett változtatás nélkül a motor amikor feltettétek?
Milyen irányba lett átfuvókázva hogy jó legyen,ha egy az egyben nem volt jó?Stb stb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nekem a bambi 1-el:

115 km/h volt a vége, 4.ben. :twisted:
137 pedig 5.ben.

Ezenkívül 4 ezres fordulatnál nagy lyuk volt...ezért mindig 100 felett kellett mennem. :twisted:
Igazából eme lyuk miatt cseréltem le, meg mert nem volt szép.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

csdani írta:Szevasztok!

Valaki Veszprém-Székesfehérvár közeléből, akinek van Bambi I rezója. Ha kölcsön adná egy próbára, megköszönném. 1-el nagyobb lánckerék van a 251/300-asomon, érdekelne, hogy ezzel jobban vinné-e a 2 személyt, csomagokat.

üdv:
csdani
Jaja 115 km/h végsebességem van GPS-el és bringaórával a legutóbbi adat szerint (azóta a 2 éve megragadt dugattyúmat kicseréltük, most nemtom) ahogy Killer mondta. A beállítás még korántsem tökéletes, főleg 2/3 gáz felett nem.

Az biztos, hogy földutakon 30as tempót elviszi 4.ben vagy 5.ben alapjárati fordulaton minimális gázzal, hogy 5.ben 40ről ki lehet vele gyorsítani (nyilván, lassan, de elviszi). Fent szerintem jól pörög, jól beállított motorral nem füstöl. Sík úton 80at 1/3 gázállásnál tart, 90et 1/2el. Városban általában felkapcsolok 5.ig, de 4 alá szinte sosem engedem a megállásokat és előzéseket kivéve.

Mit mondjak még? 2 személlyel csomaggal (2 ember full beöltözve, 5 napi cuccal, + 6 személyes sátor, hálózsákok, 2 oldaltáska, tanktáska, hátsódoboz, nagy fejidom) a régi dugóval tudta a 100-110et (nem nyelezve, olyat csak kigyorsításnál csinálok, konstans menetben sosem), nem szerpentines szakaszon 90 alá nem igazán kell engedni. 4 ben kb 100ig pörög ki, talán kicsit fentebb is, nem teszteltem ott a teljesgázt.

2 személlyel 90-100 tempóval 1számjegyű úton előzgetve, lámpánál dinamikusan, 5,5 öt eszik. Clubtúrákon kb 4et. Lánckerekek gyárik.
Perec írta:Alfának fel kell kötni a gatyát: új fegyverem van a fogyiversenyben. (persze egyáltalán nem érdekel a fogyasztás , annyi amennyi, de azért a verseny az verseny!)
Én kiszálltam, a 3,9-el asszem elértem amit ott el akartam :mrgreen: , most inkább az számít, hogy olyan beállítást találjak (reszeljek, a szó szoros értelmében) ahol pont annyit kap amennyi kell, nem rángat, nem bakkecskézik (a régi hengerszettel ez már megvolt, most kezdhetem előről), nem taknyos a kémény vége. Ez olyan 4 és 5 között alakul 1 személlyel egyelőre. Valahogy a gyorsulás és a visító motor hangja felülírja a számadatokon való örömködést :mrgreen:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Perec írta:Nincs szuszogó, kulcslyuk van, kifele jön rajta a trutyi rendesen, hogy befele mit ereszt nem tudom.
Ha kevés a nafta tovább romlik a helyzet, csökken a végsebesség.
Fel kéne javítani a dolgot, mert egy kisTS-el kell lépés tartanom a balatonra pár hét múlva és barátnőm már aggódik.
A kis TS 4 óra utat tervez, mi 8-at számoltunk (340 km)...
Engem a Jawánál a tanksapka szopatott. Mikor már 4edszer állt meg alattam sivítva megragadó dugattyúval, akkor végre leellenőriztem ezt is: karbiról cső lehúz, flakonba beledug, csap kinyit. Az elején szépen csordogált a benzin, aztán egy perc múlva már csak csöpögött. Tanksapka leteker, benzin újra csorog. Erre berágtam, fúrógép elő, a gyári 1mm helyett 2.5mm lyukat fúrtam a sapkára :D
Azóta folyik rendesen. SZVSZ csekkold le te is. Így kiderül hogy jó-e a szuszogó, ill a csap tömítésének áteresztése is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nincs szuszogó, kulcslyuk van, kifele jön rajta a trutyi rendesen, hogy befele mit ereszt nem tudom.
Ha kevés a nafta tovább romlik a helyzet, csökken a végsebesség.
Fel kéne javítani a dolgot, mert egy kisTS-el kell lépés tartanom a balatonra pár hét múlva és barátnőm már aggódik.
A kis TS 4 óra utat tervez, mi 8-at számoltunk (340 km)...
gabsic írta: Tanksapkád szuszogója átereszt rendesen?
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Perec írta: Még mindig szinte lefullad egy perc nyelezés után, pedig a másik karbival nem csinálta, tűszelep lónagy van benne, úszó nyelve szinte lóg lefelé akkor miért???
Tanksapkád szuszogója átereszt rendesen?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Végcsövezett BambiI.

Érzésre kéne már tankolni, megyek, szépen beöntöm a 10 lityóhoz való olajat, pisztoly le, tölt. Oké tele. Nézem számláló 6,09 lit'ér. Éppen a "kilóméter" kevesebb volt, mint gondoltam, csak 155,3.
Azaz 3,92 lit'ért számít az ofisz. /Samu kedvéért kiszámolom rendesen is: 3,9214423696072118480360592401803/
Nem új világrekord, de nem is túrázni voltam, városi közlekedés, meg pici nyelezés.


Még mindig szinte lefullad egy perc nyelezés után, pedig a másik karbival nem csinálta, tűszelep lónagy van benne, úszó nyelve szinte lóg lefelé akkor miért???


Szóval ott van a szeren a cső, mint a "csokító": randa és finom :)

Alfának fel kell kötni a gatyát: új fegyverem van a fogyiversenyben. (persze egyáltalán nem érdekel a fogyasztás :^o , annyi amennyi, de azért a verseny az verseny!)
KILL3R etz írta:Alacsony fordulaton biztos, meg úgy egészében nagyobb a nyomatéka.
Viszont 5. ben 110 körül lesz a vége. Legalábbis hármunknak ez a véleményünk asszem... :roll:
Túrázásra pedig szerintem a legjobb... :wink:
90-95-ös utazó, 4-4.5l-es fogyasztás. \:D/ 8)
Kép
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: DrV »

dudi írta:sziasztok. mi a véleményetek az utángyártott számozott végű kipufogóról; etz 250 re vettem. előre is köszi
Ha van benne rozenátor, furulyarendszer vagy vmi ahhoz hasnoló, akkor rossz nem lehet. Próbáld ki, ha nem jön be hátha vissza lehet vinni. Sztem érdemes az eredetit kiégetni. Nekem sikerült menet közben gázolajos benzinnel :D És sikerült, azóta is hibátlan a blokk, kipuff: O:)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dudi »

sziasztok. mi a véleményetek az utángyártott számozott végű kipufogóról; etz 250 re vettem. előre is köszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alacsony fordulaton biztos, meg úgy egészében nagyobb a nyomatéka.
Viszont 5. ben 110 körül lesz a vége. Legalábbis hármunknak ez a véleményünk asszem... :roll:
Túrázásra pedig szerintem a legjobb... :wink:
90-95-ös utazó, 4-4.5l-es fogyasztás. \:D/ 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Valaki Veszprém-Székesfehérvár közeléből, akinek van Bambi I rezója. Ha kölcsön adná egy próbára, megköszönném. 1-el nagyobb lánckerék van a 251/300-asomon, érdekelne, hogy ezzel jobban vinné-e a 2 személyt, csomagokat.

üdv:
csdani
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nekem ez kicsit furcsán hangzik, szerintem a gyertya foltosságának nem sok köze van a szimeringhez, inkább az égéstérhez és a nem egyenletes égéshez. A dugattyú tető ebből még többet elárulna.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Am nem néztem melyik oldal a fehérebb, de majd megvizsgálom; köszi.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta: Egyébként nekem csak az a problémám, hogy a gyertyám elég szép, de valamiért egyik oldalon sokkal fehérebb, mint a másikon, pedig kb 1 hete cserélte Bambi a főtengeszimeringeket... ennek mi a rosseb lehet az oka? és hogy küszöböljem ki? vagy nem gond?
Szerintem abszurde mind1 hogy egyik fele sötétebb mint a másik majd kitisztul az ha meg nem akkor isten áldja nem attól fog meg állni a gép!
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: seagateh »

ambrusviktor írta: Egyébként nekem csak az a problémám, hogy a gyertyám elég szép, de valamiért egyik oldalon sokkal fehérebb, mint a másikon, pedig kb 1 hete cserélte Bambi a főtengeszimeringeket... ennek mi a rosseb lehet az oka? és hogy küszöböljem ki? vagy nem gond?
A gyertya melyik oldala fahérrebb? a kipufogó felölni vagy pedig a karburátor felöli?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

tiva írta:Sziasztok!

Felújítottam teljesen a motoromat ,szétszedés előtt tökéletesen működött a motor , viszont most nagy gáznál az egész lehörög , egy darabig jól felpörög és utána mintha kifogyna belőle a benzin. Szétszedtem a karbit is hátha kosz ment bele de nem , viszont a könyökcsövet meg kellett hosszabítanom ,hogy elférjen a vázba ( nem gyári váz) a sport rezó kb olyan 30cm-rel. Ez befolyásolhatja azt hogy a motor nem tud magas fordulatra felpörögni? Vagy keressem máshol a hibát? Előre köszi a segítséget!
Szerintem ne keresd máshol, még 1-2 cm is felborítja a lelki világát, nemhogy 30!
Minél messzebb van a rezó annál alacsonyabb fordulaton dolgozik.
+30cm hossznál valahol az alapjárat alatt lehet az optimális fordulat. :D
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: tiva »

Sziasztok!

Felújítottam teljesen a motoromat ,szétszedés előtt tökéletesen működött a motor , viszont most nagy gáznál az egész lehörög , egy darabig jól felpörög és utána mintha kifogyna belőle a benzin. Szétszedtem a karbit is hátha kosz ment bele de nem , viszont a könyökcsövet meg kellett hosszabítanom ,hogy elférjen a vázba ( nem gyári váz) a sport rezó kb olyan 30cm-rel. Ez befolyásolhatja azt hogy a motor nem tud magas fordulatra felpörögni? Vagy keressem máshol a hibát? Előre köszi a segítséget!
daranyi68

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

RR_ZOZY írta:Zael86:

Ebből is látszik hogy a többi "csodamódszer" mind hülyeség. Le kell venni, ki kell égetni normálisan. Látod mennyit jelent.
Csatlakozom!!Az égetés csodákra képes!Égettem és azóta élvezem a hangját,és normálisan jár a motor is!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zael86:

Ebből is látszik hogy a többi "csodamódszer" mind hülyeség. Le kell venni, ki kell égetni normálisan. Látod mennyit jelent.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Sziasztok...
azért írom ide, mert ezzel a fő darabbal oldottam meg a problémáim sokaságát.
Motorom mindig is erőtlen, nem igazi EZT "hangú", 2000-res fordulatnál sosem tudtam alapjáratot állítani...stb. Sokan mondták már hogy kipufogó lesz...
El is kezdtem a tükköket, bricéciol (egyéb vegyszerek), holtpontgyujtás 4.sebességen maxgázon, és még sok más...egyik sem hozta meg a várt eredmény...
Hétvégén olyan szinten bemérgeltem magam, hogy hirtelen felindulásból vettem egy gázpalackot, kértem egy "speckós egyedi turbólángos"(Takó bácsi találmánya) perzselőt, porszívót és kiégettem kipufogómat.
Ez viszont megoldott mindent, olyan 1000 alapjáratot (és még alattit is lehetne) belőni hogy besz*rás!!! új erőre kapott (próbát két személy alatt tettem, egyszerűen hihetetlen mennyit jelent) :o
Én minden kipufogós problémával küszködőnek ajánlom, hogy KI KELL ÉGETNI!!!! [color] :D :D :D
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Atilla írta:Direkt nem írtam, mert nálam sok minden más. Például a könyök is rövidebb 4cm-vel. A felömlőket is átfaragtam kicsit.
A főfúvókából végül 110-es lett jó. Alapjárati 35. (Nem mond hogy kicsi, mert tudom, de jól megy és nem akar elolvadni a dugó.)
A gyújtást nem tudom pontosan 3,4-ről mentem vissza "fülre". A végeredmény 3mm körül, talán kicsit 3 alatt van.
lényeg, hogy nálam a gyári kipufogóhoz képest kisebb fúvókát és kisebb előgyújtást kívánt.
Csak azért írtam mert kérdezted, de ezekkel a beállításokkal egy másik motoron nem sokra mész! :D
Hát nem tudom, arra minden esetre jó volt, hogy megerősítsen, mert nálam is a kisebb fúvóka és tűállás (125 - 2.) lett a nyerő, és ahogy észrevettem nálam is a 3mm es környéki előgyújtás jött be. Mert mindenki a nagyobbat ajánlotta, de úgy annyira nem volt az igazi (csak a végén éreztem különbséget) viszont így amit írtál, az egy picit megerősített benne. Köszi.

Egyébként nekem csak az a problémám, hogy a gyertyám elég szép, de valamiért egyik oldalon sokkal fehérebb, mint a másikon, pedig kb 1 hete cserélte Bambi a főtengeszimeringeket... ennek mi a rosseb lehet az oka? és hogy küszöböljem ki? vagy nem gond?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Direkt nem írtam, mert nálam sok minden más. Például a könyök is rövidebb 4cm-vel. A felömlőket is átfaragtam kicsit.
A főfúvókából végül 110-es lett jó. Alapjárati 35. (Nem mond hogy kicsi, mert tudom, de jól megy és nem akar elolvadni a dugó.)
A gyújtást nem tudom pontosan 3,4-ről mentem vissza "fülre". A végeredmény 3mm körül, talán kicsit 3 alatt van.
lényeg, hogy nálam a gyári kipufogóhoz képest kisebb fúvókát és kisebb előgyújtást kívánt.
Csak azért írtam mert kérdezted, de ezekkel a beállításokkal egy másik motoron nem sokra mész! :D
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Atilla írta:
Én is vettem egyet és írtam is róla! Tudod, én vettem meg a próbadarabot.
Dióhéjban annyit, hogy szoptam vele, mert nem akart rendesen kipörögni vele a gép.
Beállítás után olyan lett mint a gyári.
De azt nem láttam a hozzászólások közt, hogy hogy karburáltad át, és engem pont a változtatások érdekelnének :) (leginkább hogy milyen előgyújtást használsz hozzá)köszi.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

zsakfos írta:11 új kipufogó kelt el.
Eddig 2-en irtunk róla ha jól figyeltem.Ambrusviktor(Etz250) és én(Ts 250/1)
Kiváncsian várom mindenki tapasztalatát.
Nyomjátok fiúk!
Én is vettem egyet és írtam is róla! Tudod, én vettem meg a próbadarabot.
Dióhéjban annyit, hogy szoptam vele, mert nem akart rendesen kipörögni vele a gép.
Beállítás után olyan lett mint a gyári.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Az új Bambi-féle kipuhoz sikerült már valakinek tesztelnie az optimális előgyújtást? Ki milyet használ, ha nem túl indiszkrét a kérdés :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MZCs írta:
Nem én voltam. =;
Bár az én kezemben is volt egy pillanatra a kipufogód.
De talán Jácintra gondosz. Neki már fel is volt szerelve.
Igen azóta már tudom hogy Jácint volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MZCs »

zsakfos írta:Akkor valamire nagyon rosszul emlékszem. :-k #-o
Nem te mondtad Szántódon az NDK talin amikor vettem át az enyémet hogy már próbálod és még állitgatni kell?
Akkor ki volt?
Hiába a memóriám nem a régi. :-k
Nem én voltam. =;
Bár az én kezemben is volt egy pillanatra a kipufogód.
De talán Jácintra gondosz. Neki már fel is volt szerelve.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MZCs írta:Az enyémet meg majd még késöbb rakom fel.
Egyelőre ott pihen a villanyórában. (lakótelepi lakás)
Akkor valamire nagyon rosszul emlékszem. :-k #-o
Nem te mondtad Szántódon az NDK talin amikor vettem át az enyémet hogy már próbálod és még állitgatni kell?
Akkor ki volt?
Hiába a memóriám nem a régi. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

zsakfos írta:11 új kipufogó kelt el.
Eddig 2-en irtunk róla ha jól figyeltem.Ambrusviktor(Etz250) és én(Ts 250/1)
Kiváncsian várom mindenki tapasztalatát.
Nyomjátok fiúk!
Feltettem, szép. :) Jövőhéten 4 hónap után ismét püfög az MZ ha minden igaz. :) Jaigen, és majd irok.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: young boys »

Atilla írta:
Szerintem úgy értette, hogy a legfelső rovátkába van rögzítve a tű, vagyis akkor kap a legkevesebbet.Pontosan...Így az autópályás fogyasztása 5 L/100 km...
Legalábbis én így értelmeztem :-k
Persze lehet, hogy félre értettem, nehéz nyelv ez az MZ-s szleng... :mrgreen:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MZCs »

Az enyémet meg majd még késöbb rakom fel.
Egyelőre ott pihen a villanyórában. (lakótelepi lakás)
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: yofo »

Az enyém majd talán 2 hét múlva fog felkerülni a mocira :roll: , de ha megvolt a teszt , megosztom veletek .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

11 új kipufogó kelt el.
Eddig 2-en irtunk róla ha jól figyeltem.Ambrusviktor(Etz250) és én(Ts 250/1)
Kiváncsian várom mindenki tapasztalatát.
Nyomjátok fiúk!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

nova001155 írta: De azt írtad hogy legfelül van a tű :-k ha lentebb rakod akkor még kevesebb nyál megy majd be. Vagy csak simán elírtad.
Szerintem úgy értette, hogy a legfelső rovátkába van rögzítve a tű, vagyis akkor kap a legkevesebbet.
Legalábbis én így értelmeztem :-k
Persze lehet, hogy félre értettem, nehéz nyelv ez az MZ-s szleng... :mrgreen:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kicsit szegény az üzemanyag és nincs megfelelő kenése ezért megszorul a dugattyú a hengerben... ](*,)
De azt írtad hogy legfelül van a tű :-k ha lentebb rakod akkor még kevesebb nyál megy majd be. Vagy csak simán elírtad.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
Ezt hogy érted hogy ragad?
Kicsit szegény az üzemanyag és nincs megfelelő kenése ezért megszorul a dugattyú a hengerben... ](*,)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ha jobban megnézed akkor láthatod hogy ez bizony 250-es rezó...
Ma mértem egy kis fogyasztást...
Városban mentem vele 80 km-t és erre tankoltam 3.2 Litert...
Az országúti (M2-M0-M5-M0-51-es főút) 110 km...tempó 80-100 km/h között...holnap meg lesz ez a fogyasztás is...
Subertű legfelül...de lejebb kell raknom mert az országúton 30-40 km után kicsit ragad...
Ezt hogy érted hogy ragad?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:
young boys írta: Az én tapasztalatom...
5.-ben 35-40 km/h
Nem rángat...Szépen pöfög...Egyenletesen lehet gyorsítani...Kissé nyomaték szegény...
5.-ben 70-80 km/h
Könnyedén fut...egyenletesen lehet gyorsítani...Semmi extra
5.-ben 80-90 km/h
Meg jön a nyomaték...Sőt gyorsításkor olyan mintha vissza váltottam volna egyet...Lazán erőlködés nélkül felszalad 100-110-ig...
A fogyasztás csak a subertű állása befolyásolja...Most a legfelső állásban olyan 4-4,3 liter...Középen(3. rovátka) 4,5-4,8 liter és ez városban-országúton 50-el 100-al változatlan...
Ja a végcsövet belül én szerkesztettem...teherautó légszűrő fém hálója van beletekerve...kb 20 mm-es belső mérettel...

Kép
Ez most a 250es vagy a 125ös rezó? Mert most 125ösre szeretnék rezót tenni, de arra nem jobb a 125ösre való? +sporlégszűrőről mi a véleményetek? (természetesen a 125re)
Ha jobban megnézed akkor láthatod hogy ez bizony 250-es rezó...
Ma mértem egy kis fogyasztást...
Városban mentem vele 80 km-t és erre tankoltam 3.2 Litert...
Az országúti (M2-M0-M5-M0-51-es főút) 110 km...tempó 80-100 km/h között...holnap meg lesz ez a fogyasztás is...
Subertű legfelül...de lejebb kell raknom mert az országúton 30-40 km után kicsit ragad...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: seagateh »

én targoncalevegőszűrőből kreáltam bele perforált csövet (egyébként kirepül a az üveggyapi:) ) de nekme komolyan tökéletesen megy velealacsonyfordulaton kissé nyomatszegény ez tény... de fordulaton nekem izmosabb mint a gyárival volt. csak szarok ezek a rezók annyiból hogy pl az enyémbe a végcsőnek a felébe olyan heggesztsési hiba volt a végcső fele gyakorlatilag elvolt heggesztve.. nem értettem miért nemmegy leszdtem a rezót megnézem mindenér akkor láttam hogy a motor tulajdonképpen levan folytva majd egy reszelővel orvosoltam a problémát azóta korrekt
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 46 vendég