Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Nah meg van a kép is végre :)
http://birofoto.extra.hu/simson/tech/am ... es.hu_.jpg
Matt, nem láttam a kipuffodról semmi különlegeset.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nfefe!

Ha jól értelmeztem a leírásod, akkor ez olyan, mint az én kipufogóm.
Csekkold le az adatlapomon, ha érdekel.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Helló!
Megint Simsonról az ötlet...
Utángyártott kipuffot kibeleztük és egy új kúpot készítettünk bele. Ez a Simsonon javított. A kúp 2 részes. Van egy kúp része és egy perforált cső ami a hangtompító szerepét tölti be. Üveggyapottal tömik meg a végét.
Jól megtervezett kúp esetén ez MZ-vel is működne?
dudikoff
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
MZ-d típusa: ts 250
Tartózkodási hely: sopron

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dudikoff »

igaz 250-es re
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

dudikoff írta:szeva mindenkinek valaki nem tud egy elfekvö gyári Ts kipufogót az sem baj ha rozsdás csak ne legyen nagyon horpadt
kicsi, vagy nagy? egyik sincs, de másnak fontos lehet az infó
Bokodi Áron- WARESZ
dudikoff
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
MZ-d típusa: ts 250
Tartózkodási hely: sopron

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dudikoff »

szeva mindenkinek valaki nem tud egy elfekvö gyári Ts kipufogót az sem baj ha rozsdás csak ne legyen nagyon horpadt
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nem tűnik az olyan rövidnek, hasonló, mint a gyári kipuf diffúzor mérete.
Ez lényegesen hosszabb, mint a "gagyirezó". Nézd csak meg, hol van a hátsó felfogatás! ;)
Ha találok róla bővebb leírást valahol, szerintem le fogom másolni méretarányosan.
Csak próbaképpen, mert a motor gyári külsején nem nagyon szeretnék változtatni, de érdekel milyen tőle a motor teljesítmény-leadása. :twisted:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Engem az a fekete nem igazán győz meg. Túl rövid kúpok, extrém hosszú vastag rész... Persze ettől még működhet :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Sejtettem ,hogy lesz "ilyen" hsz. is. :mrgreen:
Jó páran írtak különféle utángyártott, ill. "házi tuning rezó" kipufogókról.
Ezek itt tehát: pár alternatív megoldás, amit ki-ki pénztárcája szerint megvehet, vagy le is másolhat. :twisted:
Utóbbinak több esélye van. :D
A rezós kipuf. képeket (a feketéket) össze lehet vetni a "gagyirezóval", lehet látni, hol a különbség.
Remélem ezek alapján lesz jó ötlet valakitől. :idea:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: conus »

de ez most miez? :roll: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

EGY KIS CSEMEGE: :smt029


ETZ 250/251/301-re:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

ETZ 125/150-re:

Kép
Kép
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

borutalp06 írta:Nekem rezonátor kipuff van fenn(igaz hangolva)!Szerintem jobban megy vele mint a gyárimmal!(waresz leírása szerint kiégetve)Érdekes módon semmiféle trutymó nincs a végén. :shock: + nincs füsgép effektus sem... :lol:
a rezonátor olyan gyors öblítésű rendszer, amiből, ha nem teszel a végére egy kamrás(gátas) hangtompítót, akkor azonnal ki is köpi ami a végén gyülne össze takony formájába.
Bokodi Áron- WARESZ
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Nekem rezonátor kipuff van fenn(igaz hangolva)!Szerintem jobban megy vele mint a gyárimmal!(waresz leírása szerint kiégetve)Érdekes módon semmiféle trutymó nincs a végén. :shock: + nincs füsgép effektus sem... :lol:
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

bluerider írta:A trutyi nem a kipuffanó miatt folyik hanem az olaj miatt! Lehet ott is árulnak arol-t! :P
a trutymó a gyári kiégetett TS dobomból nem folyik. 2200km után érdekes :) Mol Sprint 2T ásványi olaj, 1:30as keverék, jó karburáltság. halvány vékony koromréteg a kipufogóvégen. az etz dobból sem folyott, és a trophy is tudja ezt a remek jelenséget. az utángyártott nem tudja, mert nem tompít eleget, nincs megfelelően hangolt üreg benne. stb. ebből kifolyólag a motor többet eszik, nem megy úgy, és a kenése is rosszabb. a hangjárol ne is beszéljünk :P
más: a spéci fullfullmaxispecialhighquality szintetikus szarok meg el sem égnek rendesen. ezek a motorok nem rendelkeznek kellően átmelegedő kipufogórendszerrel, kellő hatásfokkal, ahhoz hogy elégessék.. a fent említett olaj minden gépemben bizonyít, minimális lerakódást okoz, kitűnően ken, egyszerűen a motor hangján érződik, hogy nem szar van benne, és még egy halom másik motorba használjuk ezt nagy megelégedéssel a 2T klubba. az 1.30keverék eleinte bejáratási okokbol volt a gépbe, mostanság meg véletlenül. még így sem füstöl, ha meleg. a városi araszolgatás után az első tisztességes huzatásig nyomatja a kéket, de ez különösebben nem érdekel.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A trutyi nem a kipuffanó miatt folyik hanem az olaj miatt! Lehet ott is árulnak arol-t! :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

A németek sem biztos hogy tudnak jó után gyártott dobot gyártani. :D
A videón látszik, hogy folyik a végéből a már töbször említett trutymó. :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EE8_UaUx ... re=channel[/youtube]
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

Nandor írta:Waresz

Az az igazság, hogy nekem olyan motorkarakterisztika kellene ami a kétszemélyes túrázáshoz való.
Tartósan soha nem megyek 90km/h-nál gyorsabban csak néha egy két előzésnél. Ám a mostani viszont azért nem jó mert érezhetően tompul 4erer felett két személlyel emelkedőkön és előzésekkor viszont pont erre a tartományra lenne szűkségem. Városban viszont verhetetlen, néha visszakapcsolás nélkül fordulok be egy utcába és 1500-ra leesik a fordulat de simán veszi a gázt és felgyorsul még két személlyel is./oldalkocsisnak pl. tökéletes lenne/ Korábbi MZ-im gyári dobokkal ezt nem tudták 3ezer alatt szinte halottak voltak pedig volt amibe 5000km volt tehát szinte új volt a dob. Azok után amit írtál arra következtetek, hogy nekem a gyári dob lenne a megoldás mert nem a lóerők érdekelnek hanem az egyenletes teljesítmény. Ezt a 5cm-es kivágást, hogy értetted? Rövidítsem meg a dobot? Vagy esetleg tudsz nekem szerezni egy gyárit?
sajnos gyári dobra fél évet vadásztam, és az eltt belőle, hogy sikerült egy jó kokszos, de még nem szétbarmolt állapotút találni, aminek viszont a kölsején rohadt volt a króm. ez van most a csilli motoron. ez a gyengéje. szóval jó állapotú peregy dobot nehéz találni, ez a trophy dob is matt fekete, de legalább tiszta. szerintem próbáld ki, alul jobb felül kicsit tompább mint a TS dob, de túrázásra alkalmas, mert viszonylag csöndes. érdekes hangja van. csináltam videókat, a dobok hangjáról, a TS 250/1re feltettem a trophy dobot, aztán a TS és a későbbi etz dobot. a 3 dob közül hangra a trophy lóg ki, mert tök más a hangtompítója. a dobok méretét tekintve a trophy hangolt része megegyezik az etz-ével. ugyanúgy is mennek, viszont az etz-nek a hangja meg a TS-ére hasonlít aminek rövidebb a táguló része, és a hangtompítója is elég egyedi.. 100szónak is 1 a vége, tökmindegy milyet, nagyon minimális a különbség, csak lényeg hogy gyárit. a többi izlés kérdése. egy dobról nem tudok nyilatkozni: etz 251. valószínűleg ez is jó dob, jó a peregyre mindegyik.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Waresz

Az az igazság, hogy nekem olyan motorkarakterisztika kellene ami a kétszemélyes túrázáshoz való.
Tartósan soha nem megyek 90km/h-nál gyorsabban csak néha egy két előzésnél. Ám a mostani viszont azért nem jó mert érezhetően tompul 4erer felett két személlyel emelkedőkön és előzésekkor viszont pont erre a tartományra lenne szűkségem. Városban viszont verhetetlen, néha visszakapcsolás nélkül fordulok be egy utcába és 1500-ra leesik a fordulat de simán veszi a gázt és felgyorsul még két személlyel is./oldalkocsisnak pl. tökéletes lenne/ Korábbi MZ-im gyári dobokkal ezt nem tudták 3ezer alatt szinte halottak voltak pedig volt amibe 5000km volt tehát szinte új volt a dob. Azok után amit írtál arra következtetek, hogy nekem a gyári dob lenne a megoldás mert nem a lóerők érdekelnek hanem az egyenletes teljesítmény. Ezt a 5cm-es kivágást, hogy értetted? Rövidítsem meg a dobot? Vagy esetleg tudsz nekem szerezni egy gyárit?
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kuti »

Trophy kipuff? Milyen állapotban van? Rokon most restaurál egy pupost, és ráállított a témára :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

Nandor írta:Rosszul írtam a képen mert nem diffúzot hanem konfúzort akartam írni.
Egyébként a azt, hogy a gyári dob jobb az után gyártottnál azt és is tudom de a gyárim az felejtős.
Viszont az után gyártottam nem hasonlít az általad mutatott képre mert át lehet látni rajta tehát a hangtompítója olyan mint egy rezónak. Sokkal mélyebb a hangja és az alacsony tartományokban sokkal erősebb mint a gyári. Nem tudom hogy ki gyártotta de más mint a többi után gyártott.
Viszont ez a hirtelen erővesztés 4800-nál igazán zavaró. Már gondolkodtam rajta, hogy a gyárimból és ebből csináltatok egy rezót.

Waresz azért köszönöm az infót. Egyébként rezóügyben lehet veled tárgyalni vagy csak kiégetni szoktál?
hát ha tényleg át lehet rajta látni akkor azt látni szeretném. ilyennel eddig nem volt dolgom, légyszi csinálj róla fényképeket! kiváncsi vagyok rá. ha alul erős, akkor az egy túl alacsonyra hangolt egyszerű rezó. ha kivágnál a hasából pl 4-5centit, máris kiforogna jobban. a rezónak van egy olyan átka az egyszerű kamrás zajtompítós hangolt üregű dobokhoz képest, hogy rosszabbúl megy ha nincs rezonáló tartományban a fordulat, mint a gyári dobbal. ez érvényes az alacsony tartományokra is, meg a magasakra főleg. tehát, ami kiesik belőle, oda szinte nem is akar elforogni. totál megtorpan.
csak kínlódik.. ilyen volt nekem is a kis TS. és a warnyú is megtorpanna, ha alacsonyabbra lenne hangolva.
ha akarod, tudok segíteni, kisérletezhetünk. de egy kérdés: mire használod a gépet? túrázni? mert akkor egy rezó rémes. ha azt akarod, hogy érjen valamit, akkor már hosszú távon zavaró a hangja. fülbemászó pléhhang, pályán meg baromkodni poén, de használni hülyeség. van rendes tuningötletem nagy TShez, de az nagy meló.. és az már nagyon sokat zabál, nagyon hamar szarrá megy, mondjuk addig nagyon menne, de szerintem felesleges. ha jó gyári gép, akkor az ma is komolyan meg tudja lepni a forgalmat, kellően fürge, 80ról még rendes dinamizmussal lehet vele előzni.-. én a gyárira visszaállítást javaslom, az a legjobb. van egy trophy 250kipffom, azt kipróbálhatnád, marha jól megy vele a motor,. az kicsit jobb alul mint a TS dob, de felül nem akar annyira forogni.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Rosszul írtam a képen mert nem diffúzot hanem konfúzort akartam írni.
Egyébként a azt, hogy a gyári dob jobb az után gyártottnál azt és is tudom de a gyárim az felejtős.
Viszont az után gyártottam nem hasonlít az általad mutatott képre mert át lehet látni rajta tehát a hangtompítója olyan mint egy rezónak. Sokkal mélyebb a hangja és az alacsony tartományokban sokkal erősebb mint a gyári. Nem tudom hogy ki gyártotta de más mint a többi után gyártott.
Viszont ez a hirtelen erővesztés 4800-nál igazán zavaró. Már gondolkodtam rajta, hogy a gyárimból és ebből csináltatok egy rezót.

Waresz azért köszönöm az infót. Egyébként rezóügyben lehet veled tárgyalni vagy csak kiégetni szoktál?
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

Nandor írta:Sziasztok

Valaki látott már belülről utángyártott kipufogót?

Kép

Én az utóbbira tippelnék mert 4800-as fordulatot elérve megtorpan a motor és nem pörög tovább.
HEHE! ezt pofázom már mióta... gyári dobot kell kiégetni, és nem utángyártott hangolatlan szart venni. egyébként a két rajznak semmi köze egyik gyári, és utángyártott mz dobhoz sem.
a GYÁRI TS250 dob olyan belső felépítésű, mint a GYÁRI kis etz dob, annyi különbséggel, hogy arányosan nagyobb, egyenes szabású, kúpos végű, hosszab hasa van, és rövidebb táguló szakasza(diffúzor) ime egy ilyen:

Kép

az utángyártottba nincs hangolt üreg, és zárókúp, rögtön a hangtompító rendszer kezdődik. magyarul agyonüti a motort több tartományban is.
ilyen kb.:

Kép
jól látszik hogy csak hangtompítója van, és a rajta található külső hegesztés is csak dísz, mert belül nem ott van a gát.

más: könyökből jó az utángyártott, csak épp le kell gömbölyíteni a belső élét ami a dobba megy, miután pontosan le lett vágva méretre, mert az nem lóghat be a dobba! épp hogy a bilincs vonalán kell csak túllógjon(kb 1-2mm.)
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik írta:
waresz írta: mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?

köszi szépen, de én finoman hangolt, táguló könyekes rezót szeretnék csinálni.
ha már pénzt kell ráfordítanom akkor komoly legyen :)
még1x kösz
hát táguló könyök meg gyári henger(értelmetlen).. tudodmit, szerezz egy jó gyári kipuffot, égesd ki, és örülj, hogy csendes, meg jó. ezek a motorok utcára valók, más felhasználásra gyengék.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Valaki látott már belülről utángyártott kipufogót?

Kép

Én az utóbbira tippelnék mert 4800-as fordulatot elérve megtorpan a motor és nem pörög tovább.
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

waresz írta:
rohrwilderik írta:sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?

köszi szépen, de én finoman hangolt, táguló könyekes rezót szeretnék csinálni.
ha már pénzt kell ráfordítanom akkor komoly legyen :)
még1x kösz
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

És tegyük hozzá, hogy ha a rezó túl hosszú lenne, a konfúzorba bele lehet tolni a végcsövet (de maximum a kúpos rész végéig, egy mm-el se tovább!), így sokkal könnyebb dolga lesz az embernek, mert természetes hangtompítóként működik, és rövidít is a hosszon, + a visszatérő hullám is erősebb, szóval mindenképp megéri.

Forrás: MZ tuning könyv innen az mzclub honlapról (az angol)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

csikin írta:Engem is érdekelnének, összevetném az enyéimmel:)
én kis TS-re csináltam, gyári dobot átalakítva. érdemes utángyártottból csinálni, mert azért nem kár. a könyök gyári,nagyon fontos(amúgy is) hogy ne lógjon be a dobba. csak a bilincs végéig érjen. a dobot az elejétől 590mm-re el kell vágni. idáig tök üres kell legyen.. kb itt van a gyári zárókúp is benne. ide jön rá egy 240mm hosszú konfúzor(szükülő szakasz, aminek a végére az átmérő 18mm. ezután 120mm hosszú végcső. ennek is értelemszerűen 18mm belső átmérő. ez a kis fapados rezó egy-két lóerőt simán rátol a gépre. kb4000től megy ezekkel a méretekkel(125ös kipufogónyílás méretek mellett!!!!), de mivel egyszerű szerkezet, és kipufogócsatorna nincs módosítva, így kis tartományban működik. kb 1000-1500as tartomány várható. a has hosszúságának csökkentésével lehet magasabbra hangolni. kisérletezés a megoldás. én is így csináltam. kis Mz-re, meg nagy Mz-re is van pörgős tuningtervem, csak azok már messze vannak az utcai használattól. nagy fogyasztás, nagy fordulatok, mindenféle vezérlésmódosítás szükséges.
pl a wartburgomé 3hengerre egy rezó(!!!!) 3500tol kb6500ig megy. fura állat, ez eddig a legjobban sikerült. az ideális esetben +20lóerő is lehet(csak a rezó :P ).
aki még nem látta:
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csikin »

Engem is érdekelnének, összevetném az enyéimmel:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

waresz!

Az engem is érdekelne.... Ha el tudnád küldeni azt megköszönném.

Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

rohrwilderik írta:sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?
Bokodi Áron- WARESZ
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Vízbefecskendezés? Ez nem Rolls-Royce gázturbinás hajtómű. Tisztára kiölöd a müzüből azt,amitől müzü.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

hát kinek a pap, kinek a paplan..

egy 30 lóerőre piszkált etz szerintem 10000km-t sem megy el.. én inkább megyek lassabban. Erdei mester a gyárilag akár 100000km-t is eltűrő trabiblokk 100%os teljesítménynövelés után tudtommal 5-10ezer km-re jósolja az élettartamot.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa írta:pl víz befecskendezése a kipufogókönyökbe
Szerintem minél melegebb a kipuff annál rövidebbre lehet méretezni.
Vízbefecskendezés a szívótorokba, az már valami:)

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Sajnos fogyasztás adatokat nem tudok mondani, mivel nincs jogsim pillanatnyilag :twisted: , csak egy mellékutcában tudok tesztelgetni. De logikusan gondolkodva a rezó és a nem rezó közti különbség az, hogy előbbi megakadályozza a keverék áthúzását a hengeren, így nem jut (annyi) friss keverék a kipufogóba elpazarlódni. waresz mondja hogy "kihúzza" nem rezonáló fordulaton, ez így is van, de az utángyártott szar meg mindig kihúzza, mert nincs konfúzora ami bármikor is visszanyomná. Ezt az a tapasztalat is megerősíti, hogy az utángyártottból szabályosan csepegett a fekete lé, és túra alatt is, nem csak alapjáratos tesztelésen, a rezó meg száraz. Na most ha az előzőben kárbament x liter és így fogyasztott y-t, akkor most y-x + z -t kell fogyasztania, ahol a z a megőrülési faktor :twisted: , lásd köv. bekezdés.

Ezek a fogyasztásnövelős dolgok nem úgy működnek, pszichloógiai alapja van. Ha a motor lusta, átlagos, a pilótának semmi ingere arra hogy húzza neki "akkor se megy jobban" alapon. Ha a motoron rezó van, a hangja megváltozik, virgonc, pörög, üvölt, sikít, hörög meg mittomén, akkor a legszelídebb ember is feljebb forgatja, nem vált el, jobban húzza mert a lúd legyen kövér, főleg egy kétüteműt, aztán persze hogy kijön a 6 liter, tudat alatt is. Direktszűrőre is azt mondták sokat eszik vele. 2500 km-t használtam úgy 3,7 l/100-al, igaz nem is húztam neki. Felső tartományban elszegényedés, alsóban + nyomaték, rendszertelen teljesítmény, de a fogyasztást nem befolyásolja döntően. Nem is ezért váltottam el róla. Minden a stíluson múlik. Jah és a nyugati/japán gyártók kétüteműi gyárilag rezonátorral vannak felszerelve, és még mindig van benzin a földön :-"

Az ezressel lejjebb hangolással az a baj, hogy a kipuffogó kb 30-40 centivel hosszabb lesz (vagy el kell érni valahogy hogy a hőmérséklet csökkenjen, pl víz befecskendezése a kipufogókönyökbe fordulatszámfüggően, a párolgás hőt von el, de ez azért baromi bonyolult, vagy bordák a könyökre de az is lol).

Ha egy ezressel hosszabb, akkor pedig vissza kell hajtani a konfúzor után a végcsövet és a hangtompítót, ami
1 nem tudsz rá táskát / túradobozt rakni, vagy ha igen akkor is problémás
2 250 es etz-t én nem robogósítanék :twisted: , de ez igazából ízlés dolga
3 a "hajtűkanyar" rendesen összezavarja az áramlást, és így a program és a számolás már annyit támpontot sem ad mint azelőtt, kb 4-5 darabot tipp alapján le kell gyártani és fékpadon kimérni (amúgy a versenyzéses könyvben ezt ajánlják), ez azért nem kis meló.
4 a "hivatalos" ajánlás a mindenkori teljesítménymaximumra hangolás, hogy a görbe ne változzon meg, csak feljebb kerüljön, ami végülis logikus, bár az előgyújtás / max. telj. / rezó kombinációval elvileg lehet csinálni akár chopperesen egyenletes nyomatékgörbét.
5 egy jó karbival jól beállított gyújtással és egy rezóval (nekem még Bambi állította a szervizben 3000 km el ezelőtt!! sima megszakítós) ha nem figyelsz és kicsit kihúzatod pikk pakk 7-8000 en van a fordulat, mert nem szabályoz le, nem szaggat, nem gyengül el, nem füstöl, nem csörög. Miért is váltanál el? Eszedbe se jut, "kéri" a fordulatot. Ilyen körülmények között a 4500-5500 nem is olyan sok ha belegondolunk :twisted: Amúgy is, gyárilag is bírnia kell a 3-6000 közti felhasználást. Az 5000 még simán bennevan.

Persze nem javaslom senkinek a tartós nagy fordulatot, és a legjobb valóban a 3500-4500ra hangolt rezó lenne, forgalmi okokból is (50,70,90 km/h hoz tartozó fordulatok) de technikai okokból ezt elég nehéz lenne megcsinálni.

Jaa és még végül :D Egy dolog megváltoztatása sosem fog csodát tenni. A rezóhoz pl illene a dugattyút és a hengert is módosítani, kikönnyíteni, gyűrűket kispórolni. Kuplungot könnyíteni, a gyújtást megcsinálni (a sub ee féle programozható hal jeladós elég jónak tűnik), meg egy rendes Bing karbi (bár a bvf se rossz). Extrém esetben Reed szelepet beépíteni, ez újabb dugókönnyítésre ad lehetőséget. És persze mindent a legjobb ( = méregdrága) anyagokból, és a legjobb ( = méregdrága :) ) technológiákkal elkészíteni, hogy azért ne essen szét a gyárihoz képest nagy fordulatok és teljesítmény miatt. Utána millióegy változatban ezeket összetesztelni és kipróbálni. A váltóban is van jópár (pl tűgörgősítés) lehetőség. De ez az egész nem számít ha a gép szimmeringes, kopott, halott tűgörgős, stb. Sőt, csak előrébb hozza a végét.

Az MZ-k amúgy is szándékosan "elrontott", lustított gépek (szocialista hozzáállás ugye), de a potenciál bennük van, ezért viszonylag házi módszerekkel is (%ban mérve, lehet hogy ez tételenként csak 1-2 ló, de felfúrás nélkül a 30 ló is elérhető, ami 50% növekedés) drasztikus teljesítménynövekedéshez lehet jutni, amit a 30 éves alkatrészek nem feltétlen fognak bírni. Az első és legfontosabb "tuning" egy igényes blokkfelújítás, és ezt már lehet úgy végeztetni, hogy belekalkuláljuk hogy az évek alatt mivel akarunk még játszadozni a motoron.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

Dénes írta:Alfának 300-as a motorja. Én is elmegyegetek 1500-as fordulaton. Nagyon sokat számít , vezérlés módosítása nélkül alul sokkal több lesz az ereje, felül meg ugyanaz kb.

300-as hengerrel, gyári áttételekkel nálam sem gond 40ről 5. sebességben kigyorsítani...öhm mondjuk 120ig. :)
ez tényleg így van(bár a 40ről 5.ben, az kicsit túlzás, inkább 50től talán... azért az csak 4 felömlős...), nekem a kis 125ös TS lett nagyobbra fúrva.. konkrétan 5mm-el nagyobb dugattyú került bele(150es második túlos), és igazán nem lett sokkal erősebb magas tartományban, de alacsonyon nagyon összeszedte magát.

etz 300asításánál szerintem az a baj, hogy az amúgy is rövid löketű motor hatásfoka tovább romlik. nyílván jobban megy, de lényegesen többet IS zabál. inkább 250es csepptankos jawabol fincsi a 300as:) az még úgy is hosszúlöketű, így iszonyat alacsony fordulatrol elindúl. kb 500as fordulaton már nem rángat. a nagy MZ ezt nem bírja, 1000körül már simán bekattog. és a nagyobb lökettérfogatnak köszönhetően magas fordulaton is sokkal jobb.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Alfának 300-as a motorja. Én is elmegyegetek 1500-as fordulaton. Nagyon sokat számít , vezérlés módosítása nélkül alul sokkal több lesz az ereje, felül meg ugyanaz kb.

300-as hengerrel, gyári áttételekkel nálam sem gond 40ről 5. sebességben kigyorsítani...öhm mondjuk 120ig. :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Gratulálok! Szép eredmények. Én is szeretnék valami hasonlót, esetleg egy 1000-el lejjebb hangolva, mert nem szeretem pörgetni: 4000 alatt olyan nyugott, csendes, vibrációmentes, kellemes, hosszú az élet(tartam)...
Tőled várnék valami hiteles (és kedvező) fogyasztásadatot! (utolsó remény...)
Vajon igaz-e a rezó = zabálás.
Matt is 6+ literekről beszél, mások szerint is a rezó csak fogyasztásnövelésre alkalmas.

Üdv.: Perec

ui.:Én örülök, ha 1.ben megyek 13km/h-t stabilan!
Alfa írta:Hát nekem most a 4000-6000+ tartományban rezonál érezhetően, és azért az esetek 95%-ában (mivel túragép...) ott használom.

Még alul is nyomatékosabb, épp tegnap néztem: 13 km/h 3. ban elvitte 1300 on :twisted: Igaz nem gyorsított ha húztam neki túl fürgén (magyarul sehogy), de vitte. Utána gyors ellenőrzés, sehol nedvesedés.

Én elégedett vagyok vele :twisted: . És szerintem bírni is fogja, nem kell attól folyton húzni hogy jól megy. Bár nagy a kísértés aláírom :roll:
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A hangtompítóm miatt kiköpni nem nagyon tudja. Megy a végcső, ez elér a hangtompító dob majdnem végéig, ez tele van tömve üveggyapottal (de csak lazán hogy ne fojtsa, csak halkítsa), és a kipufogó csöve pedig ezzel párhuzamosan, ám feljebb megy, és a hangtompító másik végéig ér szinte, onnan indul. Majd holnap lerajzolom, lényeg hogy azon semmilyen folyadék vagy csapadék nem jut át úgy, hogy ne akadna fenn a töltőanyagban. Viszont a töltőanyag is tök száraz.

Az igaz hogy nem ad rá iszonyatosan nagy pluszt. Viszont egyrészt jó dolog megépíteni, az öblítést annyira nem vágja haza hogy a motor kenése bánná (szerintem, aztán majd csak az 50 ezres szerviz után tudok nyilatkozni tényszerűen :D), az utángyártottnál fixen jobb. Nekem ez a fő érvem. Ja és a hangja is jobb lett szerintem. Vagy legalábbis egyedi, ami egy egyedi építésű motornál nem mellékes :)

Annyira viszont egyértelműen nem látom át a folyamatokat hogy a vezérlés, gyújtásgörbe (majd ha lesz olyan...) milyen módosítása milyen hatással van, ehhez még baromira sokat kell tanulnom a dologról, vagy tesztelni. Csakhát valahol el kell kezdeni ugye :D

Amúgy én is szívesen kipróbálnék gyári cuccokat, csak az a kár hogy nem tudom megtenni, így marad az amit saját kezűleg faragok. Viszont ha végre visszakapom a jogsim :evil: meglátogatlak, és meglátjuk.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

másik: lehet nagyon fasza rezókat készíteni, de ahoz nem elég egy motademó, vagy valami ilyesmii program, meg nem elég azt rátenni a motorra, bele kell nyúlni a vezérlésébe.. jó példa, amit már éreztem közelebbről is: Erdei Zsolt féle trabantblokk. a trabi már gyárilag is lenyügözően nyomatékos. a nyomatékmaximuma 55Nm, ebből 1200as fordulaton már 40 megvan. a piszkált blokk 50-55 lóerő, és 90-100Nm. 1500as fordualton már indul a rezója(két hengerre, egy dob, hoppá...) ekkor zömült murvás, vagy földes úton kettesbe elkezd kaparni, csak gázadásra. a széria blokk 5000nél véget ér, de már 4500 fölött megtorpan. ez a piszkált blokk 5500ig van rezonátortartományba, de tovább forog 7200ig is terhelésen. így van az hogy a kis trabicsek 100nál még vígan gyorsul 3.ba. és kb 115ig tart ez a fokozat. majd valahogy 160körül alakul a vége. a titok a blokkban van, nem tudom mit, meg hogy, a trabi vezérlőtárcsás, logikusan jobban hangolható, egy 500as krossz CZ 36mm-es torkú porlasztója van rajta, 250-260as főfúvókával, ja és nem direktszűrő, hanem hangolt térfogatú légszűrőrendszer. 3 felömlős hengerek, eltolt égéstér, meg tudja fene micsoda még, funkcióját az utóbbinak egyáltalán nem tudom. szóval szerintem ez tuning (de hát ez is 30-40litert zabál). a többi csak kínlódás. vagy megelégszünk a gép gyári tudásával, vagy aki gyorsabb, erősebb gépet akar, az váltson nagyobbra.(szerény véleményem szerint)
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

most olvasom vissza, semmi értelme az írásomnak.. azért bassza el a blokkot, mert a kenésre kellő olaj is kimegy belőle. aztán ezt lecsapódni a végén azért nem látod, mert kiköpi. na meg azért, mert jellemzően rezonáló fordulaton használod(akkor meg nincs mi kijöjjön).
na meg a másik ellenérv tőlem, a hangja.. ez elmegy rövid távon, meg baromkodni, én is rohadtúl élveztem a kis TS visítását, meg a wartburgnak a mai napig értékelem a rettenet lemezhangját, mégse ez a kényelmes hosszú távon. van széria wartburgom, utcára úgy hibátlan, csöndes, nem is hallani jóformán a hangját.. most már széria mindegyik mz-em, azok is úgy hibátlanok. hosszú távon sem zavaró a hangjuk. és ez csak a kipuff, igaz ez a légszűrőre is.. a piszkált wartburgnak olyan torokhangja van, hogy az rémes, (igaz ez egy direktszűrős mz-re is.)bezzeg a szériának odaléphetek, gyönyörűen húz alulrol, nem kell pörgetni, és mellette a torokhang is csak halk búgás. na mondjuk a kis TS már gyárilag se egy olyan lenyügöző torokhang mentes szerkezet, azért annak van bőgése. helyedbe kipróbálnék tiszta belsejü gyári felszereléseket, hogy azzal hogy megy. ja, meg van számodra egy ajándék szivacslégszűrő betétem széria etz légszűrőházba. ezt azért szereti a 300as.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát nekem most a 4000-6000+ tartományban rezonál érezhetően, és azért az esetek 95%-ában (mivel túragép...) ott használom.

Viszont azt nem hinném hogy túl sok keverék menne kárba más fordulatokon, mert csontszáraz a dob belseje és a könyök is, ellentétben az utángyártottal, aminek orrán száján jött a fekete 2T olajos undorító lé (mivel a benzin kiold egy kis kokszot, csak hogy vicces legyen). Semmit sem változtattam (karbihoz se nyúltam, gyújtáshoz se) és a másikkal mégis jobb. Sőt. Nem kifejezés. Még alul is nyomatékosabb, épp tegnap néztem: 13 km/h 3. ban elvitte 1300 on :twisted: Igaz nem gyorsított ha húztam neki túl fürgén (magyarul sehogy), de vitte. Utána gyors ellenőrzés, sehol nedvesedés.

Én elégedett vagyok vele :twisted: . És szerintem bírni is fogja, nem kell attól folyton húzni hogy jól megy. Bár nagy a kísértés aláírom :roll:
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

Alfa írta:Az az igazi mindenképp, de nekem hihetetlenül nem odaillő egy visszahajló dob. A 70-80 as évek motorjait a diffúzor, egyenes, konfúzor, végcső, hangtompító egyenesen jellemzi, lásd TZR 250 1KT.

Főleg mivel a rezonátor fogalmát az MZ találta ki, mindenkinek kötelessége lenne szétvágni az utángyártott szarokat, és átalakítani a kedvéhez és vérmérséskletéhez szükséges rezonátorokká :twisted:

Még ha nem is sikerül olyanra mint akarta (lásd én), de legalább gyűlik az elméletben és gyakorlatban a tapasztalat, és nem utolsó sorban jó móka is 8)
vigyázz vele, mert egyes tartományokban(konkrétan ott ahol nem húz) kiengedi a naftát. elbassza a blokk öblítését. azokon a fordulatokon a gyári dob viszi a gépet jobban. ahol rezonál, ott már minden tökéletesedik, de szerintem nem ott használod állandóan. nekem pl a kis TS nagyon hamar megadta magát, pedig nem volt szar állapotú. ment mint az állat, vége is lett.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az az igazi mindenképp, de nekem hihetetlenül nem odaillő egy visszahajló dob. A 70-80 as évek motorjait a diffúzor, egyenes, konfúzor, végcső, hangtompító egyenesen jellemzi, lásd TZR 250 1KT.

Főleg mivel a rezonátor fogalmát az MZ találta ki, mindenkinek kötelessége lenne szétvágni az utángyártott szarokat, és átalakítani a kedvéhez és vérmérséskletéhez szükséges rezonátorokká :twisted:

Még ha nem is sikerül olyanra mint akarta (lásd én), de legalább gyűlik az elméletben és gyakorlatban a tapasztalat, és nem utolsó sorban jó móka is 8)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ha valakit érdekel nézze meg a "robogós" kipuffomat az adatlapomon nyomatékra van hangolva. 8)
Nem szép, de Bambi elismerően fogalmazott a motor teljesítményéről :mrgreen:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

0,8-as lemez elég lenne kipufogóhoz? :-k Egy olyat szeretnék tervezni, ami közelíti a gyári méreteit, max. 10 cm-t szeretnék elérni hosszban.
A gyári kipufogó a szerelési könyv szerint egy perforált rövid kúpos falban végződik, utána van a zajcsillapító. Linkelek pár képet nemsokára. ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

itt egy kicsit nyomatékhangoltabb változat:D
http://www.youtube.com/watch?v=8MOGznGE ... re=related
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Alfa (vagy aki hasonló cipőben jár):
Ha ilyen gond van hogy kúpterítéket kell szerkeszteni, akkor szóljatok, meg tudom csinálni egy teríték progival aztán küldöm dxf-ben. Azt pedig ki lehet vágatni lézer- vagy plazmavágón.
A görbítés az tényleg jó műsor, köracél...vagy seprűnyél is megteszi adott esetben. Másfeles lemez az tényleg szigorú :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

fasza a rezóhang, érződik, hogy nem gagyi.
kis TS-re csináltam én is, az valamivel alacsonyabb, 4000-5000tartományra volt hangolva, az is gyári dob átalakításából képződött, pont ilyen módon, csak éppen én nem foglalkoztam hangtompítóval :D szólt is rendesen. utcára szerintem amúgy alkalamtlan, de izlés, és használati mód kérdése. a wartburghoz amit csináltam az asszem 9 helyen törik, és változik a mérete, azt volt még rémálom megcsinálni. az egy kulturáltabb hangolású cucc, az már 3500 körül elindul, és onnantól a teljes tartományban tisztességgel húz.
ha érdekel:
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na kaptam privátban egy üzit, szóval írok a kipufogómról :twisted:

Tehát a szokásos mese, de a "rosszul megy" helyett én azt untam meg, hogy folyton van valami folyása az utángyártottnak a könyöknél is, és a végén is. Tudjuk, ismerjük, fos. A véletlen folyamán jutottam hozzá olcsóér' egy szép krómozású utángyártott dobhoz, aminek a vége le volt vágva, és "házi" rezókezdemény volt ráépítve. A konfúzor igazából nem is létezett, nem tudom mitől várták hogy működjön, kb úgy volt behegesztve ahogy épp esett, tehát teljes csőd. De, az utángyártottnál még ezzel is jobban ment.

Na ezt építgettem kicsit át. Először is levágtam a ráheftelt részt, szépen elegyengettem flex csiszolókoronggal a végét (fontos, erre megy majd a hegesztés). Ezután beültem a gép elé, szocimotoros.hu-ról leszedtem a rezószámoló programot, és elkezdtem próbálgatni. A diffúzort meghagytam a gyárit, mert szép is és jó is. Az egyenes részt is meghagytam, mert az is. A könyök szintén. Ezeknek az adataival már el lehet indulni (tolómérő, centi stb, lemérni meg ilyenek. legfontosabb adat a könyök belső átmérője, ez mm-re legyen pontos legalább!), mivel csak a hátsó kúpot (a konfúzort) kell magunktól méretezni. Én túragépet akartam, ezért úgy döntöttem hosszú középrészt, és végrészt választok, így lett a hátsó kúp félkúpszöge 7 fok. Versenygépnek rövid középrész, meredek (12 fok körül) kúpszög, de ez a teljesítménycsúcsot 7500-8000 re tolja, ami utcai gépnél értelmetlen. Ebben a programban a forgattyúszög egy érdekes adat, nekem nem iskerült vele zöldágra vergődnöm, ezért 5500 as fordulat mellett olyat választottam, amivel a kész rezó visszaadja az eredeti (diffúzor és középrész) méreteit. A középrészből asszem 210 mm-t hagytam meg. Amúgy a végén kiderül hogy tökmind1 is mennyi ez a szám, mert jó lett. Általánosságban igaz, hogy a kipuff hosszának növelése az ideális fordulatot csökkenti, tehát "lejjebb hangolja" és viszont. Ezért célszerű minél többet meghagyni az egyenes részből. A végcső átmérője a könyök 0,7 szerese.

Na ezután kerestem vaslemezt, épp volt a műhelyben másfeles. Ha valaki csinálni akar, az 1 est javaslom, mert szenvedés. Szóval a progi a második oszlopban megadja a "lemezre előrajzolandó minta" méreteit, és az elkészítése is több mint jól le van írva. A lényeg ezután jön: fogom a kezemben a lemezt és meg se bírom hajlítani. Ezt kéne kúp alakba formálni... Megoldás: fogni köracélt, aminek az átmérője = a végcsőjével, a satut kicsit nagyobbra nyitni, odarakni és kalapáccsal verni. Úgy, hogy a köracél a kúpalkozó mentén feküdjön. Meg mindenféle más kreatív és brutális módokon. Kivágás: flex. undorító munka, ha van valami célszerszám az jobb, de senki ne álljon neki kézi fűrésszel.

Miután kúpba hajlott a vas, be lehet fogni a satuba hogy összenyomja a majdani varratot, és elkezdeni hegeszteni. Fontos. Védőruha, védőkesztyű, sisak. Én szabályosan leégtem (mint a napon) a végére, mert rosszul öltözködtem. Legjobb a láng (magasan), de sok szenvedéssel megcsináltam a "parasztos" házi trafóval is. Olyan is lett :twisted: Utána flex csiszoló a varratra, lyukak befoltozása, flex csiszoló stb amíg jó nem lesz. Nem szabad benne rést látni ha a végéből belenéztek. Aztán ezt meg kell ismételni a gyári kipufogóval is, rá kell tenni a kúpot. Utómunka elkellhet a kúp alapján és végén még hegesztés előtt. Nekem kellett, nem sikerült csontra jól behajlítani.

Ezután jöhet a végcső, ami ugye 0,7 D1 körüli, kisebb méretbeli ingadozásnál én nem vettem észre semmit. Nagyon kicsi ne legyen, az rosszat tesz a motor hőháztartásának (magyarul túlmelegedhet). Hossza az átmérőjének 10 szerese. Tipp: A teljesítményt nem rontja ha a végcső belelóg a kúpba, sőt. Viszont a hangját elég jól lenyomja, ami a házi hangtompító dolgát eléggé megkönnyíti. (lásd irodalom! nem én találtam ki). Maximum a kúp végéig lóghat! Nekem kb 2/3ig tart. Ezt is hegesztés, csiszolás, stb. A végcsövet célszerű kifúrkálni, mert itt csaltam hogy rövidebb legyen a cucc (a teljes hossz) ugyanis kb itt a 250 es etz vége, és még kell a hangtompító. Tehát ráhúztam a végcsőre. Ezt is leírom ha van igény, így is túl hosszú lett :-"

Ja igen eredmények. Sok alapjárat, kihúzatás, állóhelyben nyüstölés után sincs benne SEMMI folyékony, a hangtompító betétben sem, a könyöknél sem, és a kúpokban sem. 5000 környékén nagyon határozott teljesítménycsúcs. Fél siker, mert a számolás stimmelt (5000re méretezve) viszont nyugodt növekedést akartam, nem vadállatot. Ezért is estem el, tudta a fene hogy olyan lesz mintha határozott gázt húznék neki, mindez 10 km/h-nál kapuból kifordulva... dehát ilyen lett. Talán a kúp 7 fok helyett ha 5 , akkor jobb. Viszont úgy nagyon hosszú, túllóg a motoron. Visszahajtani (mint egy robinál) nem akartam, szerintem randa. Pedig úgy lenne az igazi, hangtompítás és karakterisztika miatt is. Az alapjárat az aláírásomban szereplő video, 1200on még nagyon stabil (ez látszik), de 1000 alatt valamivel sem áll még le (de én azt nem szeretem, onnan már nem pörög fel olyan jól). Gyári karbi, megszakítós gyújtás. Az, hogy az utángyártottnál minden fordulaton jobb, teljesen nyilvánvaló :mrgreen: A digitális óra megjegyzi, szóval tudom: a rekordom 1 ben 47,5 km/h. Mivel az órát jól kalibráltam (mm-re kell a kerék kerületét beállítani és 10 körülfordulást mértem, szal pontos), a lánckerekeim gyáriak, a hátsó kerekem is, így ez kb 7500-8000 1/min. Szerintem tök felesleges ennél több, ezt is csak tesztelésnél használja az ember.

Kötelező szöveg: csak saját felelősségre, én nem vállalok bla bla bla :D

Irodalom: Wikipedia, Szocimotoros.hu, és innen az angol mz versenygép építés leírása
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 64 vendég