Gumik

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát nemtudom... Nekem az előző gumim egy 100-as K65 volt. De ég és föld a tapadás. Végsebességben, gyorsulásban, fogyasztásban nem vettem észre különbséget. Stabilabb ezzel a kanyarban a motor.

Én a legjobbat ajánlottam amit ismerek. És mivel tudom, hogy a kisbocsi egy állat, kelleni is fog neki... :D
Amúgy télleg elgondolkodtató a két gumi (3.50-4.10) közti árkülönbség....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

Nem tudom, h a fent említett gumit milyen szélességű abroncshoz javasolják, de ha keskenyebb abroncsra teszik rá a futófelület egyenes haladáskor kisebb lesz, viszont kanyarban nagyobb lesz a felület (domborúbb lesz a kerék), fékezéskor meg amúgy is az elsőnek van a legnagyobb szerepe, a hátulja túl könnyű lesz olyankor, h a fékezéskor kijöjjön a szélesebb gumi előnye.
Nekem is a gyári méretű k36as heidenau van fent. Csak kanyarban csúszott meg a gép: kikanyarodáskor a 2.ben sportosabban húztam, minthogy kellett volna. Megindult egy kicsit a hátulja, de gázelvételre szépen helyreállt minden. Lehet, h a kamionoktól vagy a pára miatt síkosabb volt a kanyar. Szlovéniában fülig ért a szám, a gumim a szélétől széléig kopott, miközben teljes max összsúllyal voltak terhelve a gumik. Egy nyikkanást sem lehetett hallani a gumiktól, pedig volt utasomnyakbaborulós vészfékezés. Ahogy közeledett felém az előttem haladó, úgy izzadtam és húztam a féket mind jobban. Tapadtak a kerekek, mint az állat. Hátsó se blokkolt, pedig azt is tapostam.
A két gumi árának a külömbségét inkább elmotoroznám, arról nem is beszélve, h a fogyasztás növekedne, gyorsulás, végsebesség rosszabb lenne...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem biztos h jobb a tapadás ha szélesebb. Mert ugye nagyobb felületen oszlik el a súly. Több súly meg jobb tapadást eredményez. Nem?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kupi!

Kinek mennyit ér a saját, és a környezetének biztonsága... :wink:
Én pl nehezen bocsájtanám meg, ha a szar gumim/fékem/futóművem miatt okoznék valakinek/valakiben kárt. :evil:

A tömlő nélküli gumiban az a jó, hogy merevebb a fala, stabilabb kanyarban, és akár defekttel is hazajössz rövidebb távról. Persze a gumi utána kuka. :(
Na meg ugye elég szar feltenni...
A 4.10-es szélességet pedig azért ajánlottam, mivel a futófelületnek kisebb a kúpossága, ezért nagyobb felületen fekszik fel mind egyenesben, mind kanyarban. Ergo jobb a tapadás.

Amúgy szerintem nem drága arányaiban nézve. 30.000km-ert kibír simán. 1,3 Ft/km... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

3 tank benzin...
Az ér annyit?

Vagy sorolhatnám mi kerül még 20 ezer ft-ba... :)

Kb annyi is a különbség minőségben mint az árban.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Én ezt használom/ajánlom:
http://www.mofaker.hu/termek/350-18_Kop ... au__005700" onclick="window.open(this.href);return false;

a killer féle 410-es szerintem túlzás + mz-nél nem probléma, ha tömlős a gumi ...

Ráadásul 10% kedvezmény is van a mofakernél és a strausz guminál! (most éppen a strausznál olcsóbb). Persze tagságival!!!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kupi »

KILL3R etz írta:A ház ajánlata: http://www.mofaker.hu/termek/410-18_Kop ... au__005820 :wink:
Ez már vicc akár milyen jó is azért ennyit nem ér!Ezek után nem is csodálkozom ha valaki motorján ping-pong"féle távol keleti gumit látok,az legalább megfizethető (még).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Etz 250-nek mi a hátsó gumi mérete?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Válasz és sok egyéb okosság a csatolmányban:
[/quote]

Tényleg hasznos, köszi! :-))
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

m-tom írta:Sziasztok,

Kis ETZ hátsó kerekének (3.25 - 16) mi a másik szabvány szerinti mérete? 100/80-16?
Köszi,
Válasz és sok egyéb okosság a csatolmányban:
gumi.pdf
gumi
(41.17 KiB) Letöltve 332 alkalommal.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Kis ETZ hátsó kerekének (3.25 - 16) mi a másik szabvány szerinti mérete? 100/80-16?
Köszi,
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

Hujber írta:http://www.mofaker.hu/termek/325-16_Kop ... au__004750

Ez jó a hátsó kerékre? Meg valaki megmondhatná, hogy a z efféle adatok mit is jelentenek pontosan mint például: 350x18
Gondolom nagy etzre kell. SOkan ilyet használnak, én is és sztem jófajta.
3.50x 18= szélesség x átmérő (collban megadva)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Hujber »

http://www.mofaker.hu/termek/325-16_Kop ... au__004750" onclick="window.open(this.href);return false;

Ez jó a hátsó kerékre? Meg valaki megmondhatná, hogy a z efféle adatok mit is jelentenek pontosan mint például: 350x18
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Dénes írta:Az attól függ, hogy milyen mintázatot veszel és azt mihez képest hasonlítod. Ha most szöges gumid van, akkor jelentősen romlani fog, igen. :)

Vagy a kérdés arra vonatkozik, hogy egy gumi tönkre megy-e a murvás utaktól? Szerintem nem, vagy nem romlik a tapadás vagymi. Csak ameddig poros.

Igen, a második fele a válaszodnak a lényeges számomra, köszönöm. Tehát nyugodtan megjárathatom néha a murvás utakon is.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az attól függ, hogy milyen mintázatot veszel és azt mihez képest hasonlítod. Ha most szöges gumid van, akkor jelentősen romlani fog, igen. :)

Vagy a kérdés arra vonatkozik, hogy egy gumi tönkre megy-e a murvás utaktól? Szerintem nem, vagy nem romlik a tapadás vagymi. Csak ameddig poros.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Új gumikat készülök venni, szerintem Heidenau lesz, szerintetek nagyon romlani fog a tapadása, ha murvás úton is használom?
Piros MZ ETZ 250
UDX
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nem hinném, hogy egy 125-ös ETZ-nek minél szélesebb gumira lenne szüksége.
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

Milyen méretű gumi tehető fel hátra?(Max ami befér)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csoka »

A megfelelő méretű belső használata azért fontos,mert ha kisebbet tesztek bele,túlságosan kinyúlik a gumi anyaga,és defekt esetén hajlamos a durranásra.Gondoljatok a léggömbre,amikor nagyra van fújva,durran,ha csak az anyaga nyúlásáig van fújva,egyszerűen leereszt egy tűszúrástól.A tömlőnélküli gumiknak ez az előnyük,nem hajlamosak a durrdefektre,csak leeresztenek.Tűzoltásnak persze minden megoldás jó,vészhelyzetben,de ilyenkor ne fújjátok 2,5bárra,és mi hamarabb cseréljétek megfelelő méretűre.Egy 80Km/h-nál kidurranó elsőkerék,még egyenes haladásnál is nagyon balesetveszélyes.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:S.O.S. vészhelyzetben elmegy,de ahhoz a 3,25-3,50 kell!
Hát én beleraktam nincs gond vele :roll:[/quote]
Persze, én is raktam már 2.50-18-as belsőt 3.50-16-os külsőbe.
De mentem max 50-et, meg csak addig volt így míg haza nem értem. (út közben defekt)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

pempelli írta: Hát én beleraktam nincs gond vele :roll:
Nem hiába írják rá az ilyen méreteket, ennyi erővel rakhatsz bele bicikli belsőt is. Most komolyan: mennyibe kerül egy belső? Nem éri meg hogy normális belső legyen benne?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pempelli »

S.O.S. vészhelyzetben elmegy,de ahhoz a 3,25-3,50 kell![/quote]

Hát én beleraktam nincs gond vele :roll:


Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

pempelli írta:Srácok .

A 2,75-3,00 belső jó a 3,25-ös gumihoz?
S.O.S. vészhelyzetben elmegy,de ahhoz a 3,25-3,50 kell!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok .

A 2,75-3,00 belső jó a 3,25-ös gumihoz?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Troster »

[quote="Perec"]Érdekes felállás.
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).

Egyedi gumi,Avon tyres, ezzel annyi kell ténylegesen is, különben kaka a gép... :-k
Alacsonyabb, ahogy Te is figyelmeztettél előírt nyomáson nem megfelelő.
Természetesen "normál" gumival én se ekkora nyomással járok, nincs kedvem küllőket cserélni...

Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Perec »

Érdekes felállás.
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).

Troster írta: Én az Etz-vel elől 2,5-el járok, belső nélküli külső van rajta, persze belsővel és semmi gondja nincs, ez az előírt nyomás a külsőnek mármint ez van ráírva.Hátul kiváló minőségű Kingtyre :twisted: gumi van, abba 2-őt fújok, és semmi gond, napi szinten járok vele, munkába, és az út egy kis része offroad :smt110 ott kap is a gép...
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ja és Ti írtátok, hogy 1bar alatt offroadoztok, utcai gumival és így is bírják a gépek!
Teljesen igazad van, ha vki nem biztos a dolgában az gumisnál csináltassa, ha tehetem én is oda viszem, bírkózik vele a görcs.
Én is a kontraanya híve vagyok! :smt023
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Komolyan mondom nem értek itt egyeseket... A szerelési kézikönyvben pontosan megvan minden érték (gumiméret, guminyomás), és ezen kívül az alkatrészkatalógusban meg lehet nézni hogyan is épül fel a kerék. Pl ha hiányzik a gumicsík a belső és a küllők végei között, folyamatos defekt lesz. Ha a nyomás túl nagy, vészfékezésnél seggreültök, ha túl kevés, kiszakad a szelepnél. A túl nagy gumi elnyomja a láncot, a túl kicsi nem ad elég tapadást. Az se árt ha jól meg van húzva a szelep anyája, nekem kettő van fenn és rá is van kontrázva.

A gumit gumissal kell cseréltetni, ahogy már páran leírták, és akkor nem fog megtörni a belső, vagy elcsúszni a csík, nem fog sérülni se a külső se a belső. A felnit meg át kellene vizsgálni (a küllők végeit különösen, de a szerelő vassal is lehet olyan sérülést csinálni aminek éles a széle.

Ugyanígy figyelni kell a külső belsejére, és a belsőre is hogy jó méretű e (1el nagyobb nem gáz , kisebb baj), hogy sértetlen e minden a beszerelés előtt, és megfelelő minőségű-e (10 éve gyártott nem feltétlen a legjobb).

Összefoglalva: jó állapotú, megfelelő alkatrészek helyes technikával összerakva 99%ban működni fognak. Ha mégsem, akkor valami egyedi hiba van, sokak mellett én is évek óta járok defekt nélkül (gumicserénél belső is cserélve van természetesen), offroadozással mindennel.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Troster »

Sajnos az én tapasztalataim azt mutatták, hogy ha keményre van fújva a gumi néhány kilométer után szakad a szelepnél. A gumit pedig minden esetben gumissal cseréltetem. Ha 1.5-1.7 bár körül van a nyomás akkor nem szakad ki a szelepnél. Jelenleg is defektem van, de még nem volt időm rá, még nem tudom, hogy egyszerű defekt vagy szelep szakadás. Nagyon elegem van belőle, évente 2 defekt és alig használom a gépet.[/quote]

Én az Etz-vel elől 2,5-el járok, belső nélküli külső van rajta, persze belsővel és semmi gondja nincs, ez az előírt nyomás a külsőnek mármint ez van ráírva.Hátul kiváló minőségű Kingtyre :twisted: gumi van, abba 2-őt fújok, és semmi gond, napi szinten járok vele, munkába, és az út egy kis része offroad :smt110 ott kap is a gép...
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én is szoktam 2-2.1 barra nyomni a gumikat, még sose volt szelepszakadásom! Heidenau gumikat használok... De előtte a Mitassal se volt ilyen gondom. Nézesd át azt a kereket valakivel!
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Biker »

Máté írta:Vidd el gumishoz és kb 1500-ért rárakja és súlyozza (centírozza) is. Én mindig gumisnál csináltatom, nem éri meg szenvedni vele saját magad.
Ott a pont!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Dargo írta: Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
Vidd el gumishoz és kb 1500-ért rárakja és súlyozza (centírozza) is. Én mindig gumisnál csináltatom, nem éri meg szenvedni vele saját magad.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dargo írta: Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
Nekem elől szintén nem gyári hanem nagyobb Heidenau van, és hátul régen 4,10es volt, soha nem volt vele gond, csak bele illő belső kell, a szelepet megfelelően rögzíteni, és a külsőre ráírt guminyomással felfújni. Szerintem ez annyira egyedi jelenség, hogy nem feltétlenül a gumi a ludas, mert ha így lenne akkor sokunknak előjönne hasonló legalább ritkán...
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Máté írta:8000km van a hátsó gumimban, és nem volt defektem vagy más egyéb javítás rajta. Ha jól van rárakva, akkor nem hinném hogy ilyen gondok lennének. A gumi elforduláshoz meg szerintem kevés az erő. Erősebb motoroknál valószínű, de azoknál van a felnin egy elfordulásgátló.

Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dargo »

KILL3R etz írta:Pont az alacsony nyomás miatt csúszik el a belsőd... Sokan járunk 4.10-es gumival. Nekem spec sose volt ilyen gondom. De sztem a többieknek sem. Nem lehet hogy rosszul cserélsz belsőt? :-k

Sajnos az én tapasztalataim azt mutatták, hogy ha keményre van fújva a gumi néhány kilométer után szakad a szelepnél. A gumit pedig minden esetben gumissal cseréltetem. Ha 1.5-1.7 bár körül van a nyomás akkor nem szakad ki a szelepnél. Jelenleg is defektem van, de még nem volt időm rá, még nem tudom, hogy egyszerű defekt vagy szelep szakadás. Nagyon elegem van belőle, évente 2 defekt és alig használom a gépet.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

8000km van a hátsó gumimban, és nem volt defektem vagy más egyéb javítás rajta. Ha jól van rárakva, akkor nem hinném hogy ilyen gondok lennének. A gumi elforduláshoz meg szerintem kevés az erő. Erősebb motoroknál valószínű, de azoknál van a felnin egy elfordulásgátló.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pont az alacsony nyomás miatt csúszik el a belsőd... Sokan járunk 4.10-es gumival. Nekem spec sose volt ilyen gondom. De sztem a többieknek sem. Nem lehet hogy rosszul cserélsz belsőt? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Dargo írta:Üdv.

Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle ](*,) :oops:
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.


Széles utat....

Köszönöm a véleményeteket és a tanácsaitokat. Mindenféle képen veszek egy 400-asnál kisebb külsőt, mert szerintem az a baja, hogy ez a gumi méret nagy. Évente 2x van defektem és az esetek legnagyobb részében szelepszakadásos defekt. Naná hogy az, mert az a legdrágább és legproblémásabb ](*,) . Annyit sikerült kitapasztalnom, hogy jóval 2 bár alatt kell tartanom a nyomást akkor az esetek nagy részében elkerülhető a szelepszakadás. Én ezt a külső gumi nagy méretének tudom be, mert a belső valahogy elmozdul benne és már szakad is.
Még egyszer köszi a hozzászólásokat...
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Dargo írta:Üdv.

Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle ](*,) :oops:
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
Attól még mert belső nélküli gumit veszel KELL bele a belső. Nekem is így van fenn hátul és tökéletes így egyben. De a belső nélküli gumi is ki tud lyukadni, tehát ha olyan helyen mész ahol sok defektet lehet szerezni inkább vegyél tömör gumit. :-) A belső nélküli guminak az oldalfala merevebb, hogy jobban bírja a terhelést.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

100% hogy de :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

A küllőknél nem fog elmenni a levegő :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dargo írta:Üdv.

Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle ](*,) :oops:
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.


Széles utat....
A 25éves ütött- kopott MZ felnivel? Nem biztos, hogy meg merném kockáztatni...azért ha sikerül esetleg, írd meg kérlek, mert akkor én is elgondolkozom rajta, bár megjegyzem, hogy noha nekem is Heidenau még soha nem volt defektem vele. Ha belsőt javítasz ne feledd el megnézni, hogy esetleg a külső és belső valamint a felni és belső közt nincs-e valami idegen anyag, ami kiszúrhatja.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle ](*,) :oops:
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.


Széles utat....
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: m-tom »

sskimi írta:hali. 150es ETZre felmegy hátra a 3,50-16os gumi vagy az már nagy?
Fel, nekem az van. De hamarosan gyári méret kerül a helyére....
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: sskimi »

hali. 150es ETZre felmegy hátra a 3,50-16os gumi vagy az már nagy?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hátul nekem is Heidenau K36 van másodszorra is (3,5"/18"). Az első 16 ezret elment és még nincs simára kopva (kb 0,5mm középen), ha nem fújtam volna túl állandóan, lehet még mindíg bírná...

Mondjuk az újból a Tátra jócskán leszedett :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

ambrusviktor írta: Bocsánat, elnéztem, azt hittem a 18"os gumiról van szó. Félreértettem, még egyszer bocs!
Semmi gond! =;

Amúgy a kérdésre válaszolva nekem a K36 bejött, másodszorra is azt vettem
Az első 8000-t bírt ki, mire elkopott kopásjelzőig, DE némileg tojás volt a kerekem, emiatt a gumin egy helyen kopott le 1.6mm-re a ragya, máshol meg volt még rajt 2.5-3mm. ](*,)
Ha nem lett volna ilyen gond 10E-t simán elfutott volna. Vannak amik többet is elmennek, de ez TAPAD :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gabsic írta:
Gyári méret???? 251-es ETZ-nek 16"-os a gyári hátsó kereke...
Bocsánat, elnéztem, azt hittem a 18"os gumiról van szó. Félreértettem, még egyszer bocs!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

ambrusviktor írta: A 16"os nyilván gyorsabban fog kopni, mint a gyári méret, és nem csak a 2" különbség miatt.
Gyári méret???? 251-es ETZ-nek 16"-os a gyári hátsó kereke...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég