Gumik

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: POINTER »

KILL3R etz írta:+1 a K66 mellett!
Máté nagyon jól összefoglalta.

Amit te linkeltél, az így ránézésre, vizes úton könnyen esőgumivá válhat... :? :-k
Köszönöm a hasznos infókat! Pillanatnyilag csak keresgélek, elől K65 van, hátulra is valami hasonlót keresnék, ezzel nagyon elégedett vagyok.
Amúgy valóban esőben nem tudom, hogy teljesítene amit linkeltem.
Esetlegesen Tubeless gumiba lehet tömlőt tenni? Mert amiket linkeltem, azok mind TL-esek, nekünk meg TT-kéne. Gyártanak belőle TT-t is, és csak nincs kinn honlapon? Vagy hogy áll ez?
Pointer
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dénes írta:Én Heidenaut "cseréltem" (motort valójában) 1980-as Barumra. :) Persze a profilmélység a 30 év után is vagy 2 méter. :)
Múltkor jetskizetem (aka zivatar, eső)... hát ez marha nagy poén. Mindenkinek tudom ajánlani aki szeret "számolgatva" okosan motorzni, mert ezzel tuti meg lehet tanulni. Nemtudom milyen tapadási együtthatót produkál, de sztem valahol a tükörjeges cucc alatt lehet.

Remélem kibírja a még hátralévő kb. 50-60 évemet a Föld bolygón. Vegyetek Barumot!
Üdv!
Nem csak téged fog kibírni, még a gyerekeidet is kiszolgálja! A Barum örök! :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Arról nem is beszélve h a k66 még olcsóbb is. :)

Amúgy érdekes hogy mekora árbeli külömbség van a 110es és a 120as között is.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

+1 a K66 mellett!
Máté nagyon jól összefoglalta.

Amit te linkeltél, az így ránézésre, vizes úton könnyen esőgumivá válhat... :? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

POINTER írta:Sziasztok!
Hátsó gumi vásárlás előtt állok, most Mitas van hátul, de le szeretném cserélni egy Heidenaura. Tanácstalan vagyok, hogy 120-as vagy 110-es gumit rakjak be. Ezt a mintát néztem ki. http://www.mofaker.hu/termek/120-80-16_ ... au__004630
http://www.mofaker.hu/termek/110-70-16_ ... au__004580
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata az említett gumikat illetően, jobb-e a szélesebb? a 251-es etz-met szeretem sportosan vezetni, kanyarban minél jobban dönteni. Más minta jobb-e? A motor mindennapi használatban van így sok útviszonynak kell megfelelnie.
Köszi,
Pointer
Nekem K66 van hátul és nagyon jó. Mindenféle terepen mentem vele és soha nem találtam meg a csúszáshatárát. Aszfalton nagyon jó (még gyenge minőségen is), homokban vagy sárban is biztosan tapad. Vizes aszfalton is nagyon jó, tavaly tátrában megtapasztaltam hogy még foszírozott tempónál sem csúszik. Én csak ajánlani tudom.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én Heidenaut "cseréltem" (motort valójában) 1980-as Barumra. :) Persze a profilmélység a 30 év után is vagy 2 méter. :)
Múltkor jetskizetem (aka zivatar, eső)... hát ez marha nagy poén. Mindenkinek tudom ajánlani aki szeret "számolgatva" okosan motorzni, mert ezzel tuti meg lehet tanulni. Nemtudom milyen tapadási együtthatót produkál, de sztem valahol a tükörjeges cucc alatt lehet.

Remélem kibírja a még hátralévő kb. 50-60 évemet a Föld bolygón. Vegyetek Barumot!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nekem ilyenből van 120as hátul, eddig bevált, mondjuk vizes úton nem merek nagyon döntögetni.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Hátsó gumi vásárlás előtt állok, most Mitas van hátul, de le szeretném cserélni egy Heidenaura. Tanácstalan vagyok, hogy 120-as vagy 110-es gumit rakjak be. Ezt a mintát néztem ki. http://www.mofaker.hu/termek/120-80-16_ ... au__004630
http://www.mofaker.hu/termek/110-70-16_ ... au__004580
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata az említett gumikat illetően, jobb-e a szélesebb? a 251-es etz-met szeretem sportosan vezetni, kanyarban minél jobban dönteni. Más minta jobb-e? A motor mindennapi használatban van így sok útviszonynak kell megfelelnie.
Köszi,
Pointer
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Krepp írta:Szerintem semmi értelme.Nehéz, nagy, és nehezebben lessz dönthető a motor kanyarba..
Én 250esre se raknám fel...
A nagy nem mindíg jelent előnyt,sőt! :oops: :-" :-#
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Szerintem semmi értelme.Nehéz, nagy, és nehezebben lessz dönthető a motor kanyarba..
Én 250esre se raknám fel...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Hali

Nekem is lenne egy olyan kérdésem, hogy 125-ös!!!!! ETZ-re hátra a 110/80-16-os gumi elfér-e?A válaszokat előre is köszönöm

Ő lenne az: http://www.r17.hu/index.php?page=shop.p ... &Itemid=26
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Erről a mély homokban való motorozásról Heka tudna mesélni :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Mély homokban motorozásnál szerintem csak az a lényeg, hogy nem szabad lassítani.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Üdv,

Ma motoroztam 3...10 cm mély homokon, hátul Heidi K36 van, az néha ficánkolt (hiába na, a 300-as henger hirosimai atombombához mérhető ereje :mrgreen: ) de az elöl lévő Heidi K33
http://www.mofaker.hu/termek/300-18_Kop ... au__005550
az mintha sínen ment volna, néha 35-40 km/h sebességnél. És országúton is elégedett vagyok vele, igaz nem vagyok racingboy, nincs metanol a véremben :mrgreen:

:!: Szolgálati közleményt olvas6tatok :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Krepp írta:A láncvédőt már csipegeti....
Nekem egyik ETZ-ben 130-as volt. Az már nem csak csipegette, sokkal inkább ette. :D
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

ha nem akarsz máson alakítani,akkor a 120 sok lesz.... :-k
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A láncvédőt már csipegeti....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
PJocker27
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.05.01. 11:58
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: PJocker27 »

Sziasztok!

Légyszi, ha van valakinek tapasztalata, hogy ETZ250 hátsó guminak felfér-e a 120 mm széles, írja már meg, mert ettől teszem függővé, hogy 120-as, vagy csak 110 széleset veszek, de sürgős lenne...
Úgy méregettem, hogy éppen beférne még, egyik oldalról ugye a láncvédő gumi, másik oldalról a fékpofákat helyén tartó vas pálca a kritikus határ, olyan írjon, akinek már van tapasztalata, vagy próbált 120 széles gumit hátra... (utcai mintázatú lenne, nem endúró)

Köszi előre is!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

PJocker27 írta:Sziasztok!

Kérdésem lenne, hgoy ETZ 250 re előre a 90/90-18-as, hátra a 120/90-18-as gumik felférnek-e illtve van e róla tapasztalatotok, hogy nem túl szélesek-e rá???

Köszi előre is!
Előre jó az amit írsz, igaz oda keskenyebb is elég lenne.
Hátra a 120-as már éri a láncvédő gumit, szerintem 110-est keress (a 3,5" os nálam pont 100mm széles felszerelve, de ez enduró gumi).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

Az első biztosan jó lesz, mert sokan használnak 3.00 gumit elől, nekem is volt, de maradtam a gyári méretnél. Hátul meg nem tudom, majd valaki hozzáértőbb segít.
PJocker27 írta:Sziasztok!

Kérdésem lenne, hgoy ETZ 250 re előre a 90/90-18-as, hátra a 120/90-18-as gumik felférnek-e illtve van e róla tapasztalatotok, hogy nem túl szélesek-e rá???

Köszi előre is!
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
PJocker27
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.05.01. 11:58
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: PJocker27 »

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hgoy ETZ 250 re előre a 90/90-18-as, hátra a 120/90-18-as gumik felférnek-e illtve van e róla tapasztalatotok, hogy nem túl szélesek-e rá???

Köszi előre is!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kupi »

dkari írta:
kupi írta: A Barum és a Mitas az már csak ilyen bár én így szeretem kemény az oldalfala mind a beton enyhe terepre tökéletes és nem sérülékeny!A defekt hajlama is minimális.
Én Mitas gumikat vettem az ugynevezett "blokkmintás". Ebben a tipusban találtam az eredetivel megegyező mintást. Bár sok tapasztalatom nincs vele mivel az egész motorban a gumikkal együtt 300km van. De a felrakásnál a legkisebb problémám se volt vele. Simán felment a helyére. Én mondjuk nem szappanos vizet meg mososzert használtam hanem hintőport. Bepudereztem vele a gumi belsejét adtam a belső guminak is és a felni belső peremére is. Összeraktam kevés levegőt pumpáltam a gumiba körbepattogtattam a földön majd tovább fujattam. Nem tudom már hány bar-nál de simán felugrott a peremre.
Ha valaki ügyes akkor nem is okoz problémát a gumi felszerelése én a chinai"csoda gumi után amit cseréltem éreztem a különbséget (azt kézzel simán fel és leszereltem olyan vékony és puha volt)igaz minden kiszúrta még egy rajzszög is akár...A Mitas az nekem nagyon bevált a kis TS re jó aszfalton és ha horgászni megyek a Velencei tó mocsarában is megállja a helyét,szerintem a következő garnitúra is ez lesz.Szerintem jó választás ár és használhatóság tartósság szempontjából (már ez a második szezonom vele)... bár nem német de nem is távol-keleti.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: dkari »

kupi írta:
Dénes írta:Én barummal szopódtam be. :D A kúton majdnem szétdurrant a pumpa. :) De végól helyére pattant olyan 7 barnal.
A Barum és a Mitas az már csak ilyen bár én így szeretem kemény az oldalfala mind a beton enyhe terepre tökéletes és nem sérülékeny!A defekt hajlama is minimális.
Én Mitas gumikat vettem az ugynevezett "blokkmintás". Ebben a tipusban találtam az eredetivel megegyező mintást. Bár sok tapasztalatom nincs vele mivel az egész motorban a gumikkal együtt 300km van. De a felrakásnál a legkisebb problémám se volt vele. Simán felment a helyére. Én mondjuk nem szappanos vizet meg mososzert használtam hanem hintőport. Bepudereztem vele a gumi belsejét adtam a belső guminak is és a felni belső peremére is. Összeraktam kevés levegőt pumpáltam a gumiba körbepattogtattam a földön majd tovább fujattam. Nem tudom már hány bar-nál de simán felugrott a peremre.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

én meg mindig úgy csinálom, hogy ~0,5-0,75 bar nyomás bele, majd körbe pattogtatom a földön, ezután elkezdem ütni a hangyákat, úgy 45°-os szögbe döntve a kereket a talajhoz képest. Ekkor szokott kimászni a peremhez a gumi, szépen, lassan.
Hogy mi ennek az előnye?
Hát az, hogy az esetlegesen becsípett (nem berúgott!!!!) belső nem durran szét a qrv@ nagy nyomásra. Igaz, időigényesebb, macerásabb, de hát ki tudja...

Természetesen a szappan elengedhetetlen.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kupi »

Dénes írta:Én barummal szopódtam be. :D A kúton majdnem szétdurrant a pumpa. :) De végól helyére pattant olyan 7 barnal.
A Barum és a Mitas az már csak ilyen bár én így szeretem kemény az oldalfala mind a beton enyhe terepre tökéletes és nem sérülékeny!A defekt hajlama is minimális.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
drbaksai
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.04.30. 18:01
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Mezőberény

KÉRDÉS

Hozzászólás Szerző: drbaksai »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy etz 125-be bele e lehet hátra rakni 18-as kereket, nem e ront a vezetésben rajta stb stb. Köszi előre is
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én barummal szopódtam be. :D A kúton majdnem szétdurrant a pumpa. :) De végól helyére pattant olyan 7 barnal.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

:D
Heidenau szinte kéri a 8 bar-t
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: seagateh »

csak 2 vel de már megoldottam bekentem folyékonyszappannal és olyan 4-5 Barnál szépen helyrecsúszott:) köszönöm szépen a segítséget
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:egy ilyen 20centis részen bejebb van és üt igen :S folyékonyszabbanos víz és fújjam fel rendesen?
Az hogy a drótperem a felni közepénél van ez szerelésnél természetes dolog. Ahhoz hogy visszamenjen a helyére szépen el kell igazítani körkörösen, meggyőződni hogy nincs semmi a helyére kerülésének útjában, aztán felfújni. Az átlag gumi 4 bar körül jön ki rendesen, a makacsabb 8, a kezes 2.5 bar-nál a helyén van. Utána be lehet állítani a nyomást.
Te mennyivel nyomattad meg?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: seagateh »

egy ilyen 20centis részen bejebb van és üt igen :S folyékonyszabbanos víz és fújjam fel rendesen?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

ha a közepéről nem jön ki akkor valami nagy gáz van....
ha csak beljebb van mint máshol, és üt..
akkor mosószer a peremre és 8-bar segíteni fog....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziszasztok! van egy gondom az első gumival. a gumi pereme belül becsúszott a felni közepéig és nem ugrik ki és így ha felfújom üt a gumi. mit lehet vele csinálni? próbáltam befújni szappanos samponos vízzel de így sem ugrik ki a szélére
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: young boys »

clsd írta:Ugyan nem MZ, hanem Suzuki TU125, de a mérete nagyon hasonló (2.75-18 és 3.50-16), ezért kérném a tapasztaltabbak segítségét.
Meglepve láttam, hogy a Heidenau (ami a Simsonomra nem volt túl vészes árú) az egyik legdrágább gumi. Vajon jobb is, mint a "nyugati" márkák gumijai? Continetal K112/ContiGo, Pirelli CityDemon, Michelin PilotSporty/M45, Metzeler ME22 mind olcsóbb, mint egy Heidi K39+K33 páros.
Esztétikai okokból tetszene a Heidenau K39/K33 (retro design motorhoz marhára nem illenek a modern mintájú gumik), de persze fontosabb, hogy jól tapadjon porban-hidegben-esőben is. (terepre nem megyek, földútra is csak nagyon ritkán) A gyári mérettől nem szívesen térnék el - ez mondjuk jelentősen szűkíti a lehetőségeket...
Gondolom a Vee Rubber vagy pláne a Fortune gumikat jobb elkerülni. Az IRC és az Avon - amiket a gépkönyv említ - itthon nem beszerezhetőek. (mellesleg a motoron lévő IRC-ben mindössze 8ezer km van, az első még "szőrös", viszont a dátum alapján 1998 végi gyártmányok, és hajszálrepedések azért vannak már rajtuk...)
Mit javasoltok? A minőség az elsődleges, aztán a minta szépsége, és végül az ár.
Nekem Heidenau van a kis TZ-n.
A tapasztalatok:
-Aszfalton szárazon esőben nagyon jó tapadást biztosítanak télen nyáron egyaránt.
-Télen hóban jeges úton használhatatlan...Konkrétan életveszélyes...
-Földúton szárazon jó csak vészfékezéskor hajlamos a megcsúszásra...sárban veszélyesen csúszik...
A mintázat:M/c 48 P elől m/c 55 P hátul...(ez van a gumira írva)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem az RSW is megcsúszik fékezésnél... :roll: :D

De egyébként tényleg jó gumik. Eddig bármelyik mintát próbáltam, nem csalódtam.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát a Heidenau fényévekkel jobb mint amit eddig próbáltam, mióta azok vannak fenn képtelen vagyok megcsúsztatni az elsőt (értelmes használat mellett persze, koppig döntve satuféket ez se bírja), sőt a féket nem rángatva fel tudtam emelni a hátulját is vele, meg se nyikkant. De voltak már vészfékezési helyzetek is, hirtelen irányváltással egybekötve, ahol nagyon elcsodálkoztam hogy nem csúszott meg.

A hátsó gázadásnál sose pörög ki, bár földúton nem olyan jók, ott előfordul. De nem is oda való. Esőben nem vettem észre tapadási különbséget, mondjuk akkor óvatosabban is megyek. Csak ajánlani tudom, a kicsit több (max + 5e) befektetés nagyon vissza tud jönni ha nem fekszik el a motor ott, ahol a többivel elfeküdne, az ugyanis jelentős pluszköltség :mrgreen:

Amúgy akkor váltottam, amikor már másodszor ültem seggre esőben lámpánál a 10 éves barumommal. Hát, sokszorosan megérte.
clsd
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.04.25. 22:31

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: clsd »

Ugyan nem MZ, hanem Suzuki TU125, de a mérete nagyon hasonló (2.75-18 és 3.50-16), ezért kérném a tapasztaltabbak segítségét.
Meglepve láttam, hogy a Heidenau (ami a Simsonomra nem volt túl vészes árú) az egyik legdrágább gumi. Vajon jobb is, mint a "nyugati" márkák gumijai? Continetal K112/ContiGo, Pirelli CityDemon, Michelin PilotSporty/M45, Metzeler ME22 mind olcsóbb, mint egy Heidi K39+K33 páros.
Esztétikai okokból tetszene a Heidenau K39/K33 (retro design motorhoz marhára nem illenek a modern mintájú gumik), de persze fontosabb, hogy jól tapadjon porban-hidegben-esőben is. (terepre nem megyek, földútra is csak nagyon ritkán) A gyári mérettől nem szívesen térnék el - ez mondjuk jelentősen szűkíti a lehetőségeket...
Gondolom a Vee Rubber vagy pláne a Fortune gumikat jobb elkerülni. Az IRC és az Avon - amiket a gépkönyv említ - itthon nem beszerezhetőek. (mellesleg a motoron lévő IRC-ben mindössze 8ezer km van, az első még "szőrös", viszont a dátum alapján 1998 végi gyártmányok, és hajszálrepedések azért vannak már rajtuk...)
Mit javasoltok? A minőség az elsődleges, aztán a minta szépsége, és végül az ár.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

piedone írta:Sziasztok ! Az a kérdésem lenne hogy Budapesten tudtok-e felni centírozásal foglalkozó cégeket. Az infokat előre is köszönöm.
Koch Ferenc műszerész,
Budapest XXII.,
Bartók Béla u. 76.,
Tel.: 1/362-4365
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
piedone
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.19. 22:23
MZ-d típusa: es 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: piedone »

Sziasztok ! Az a kérdésem lenne hogy Budapesten tudtok-e felni centírozásal foglalkozó cégeket. Az infokat előre is köszönöm.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sokan futnak ezzel a kombóval. Majd ők megírják mi a tapasztalat. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

Hátul K36os. Ehhez kéne pár.
Amit mutattál és írtál igencsak csábító :)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Sokan használnak 300-as, k65-ös gumit előre, nekem is az van fent. Baj nincs vele. Már tettem le kanyarban a kipuff bilincset, ami a blokk alatt van... :roll: :D
http://www.mofaker.hu/termek/300-18_Kop ... au__005570
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Gumit veszek előre a 250etzmre. Az biztos, hogy veszek, de nem tudom még, hogy milyet. Most gyári méretű vee rubber van fent, de heidenaura váltok.
Két kérdésem van: 2,75 vagy 3,00 méretet és milyen mintájút? Csak aszfalton megyek, esőben inkább otthon maradok. Egyenlőre a 2.75-18 k39est venném meg, ennek a mintája megy a motorhoz és szterintem nem véletlenül találták ki ezt a méretet a gyárban. Minták közötti különbségben tapaszatom nincs.
Amikor az etzm hozzám került még nem volt fogalmam a motorozásról és 3,00 gumi volt elől. Emlékeimben stabilnak érződik a motor ezzel a kerékkel, de amikor le lett cseréve 2,75re akkor egyből gyorsabban reagált a kanyarokra. Most van fogalmam a motorozásról, épp ezért nem tudok dönteni, illetve a fogyasztás miatt sem. Viszont zavaró a tudat, hogy könnyű az eleje. ÁÁÁÁh ](*,)
Pár nap múlva megyek fel Pestre, többek közt gumi vételi szándékkal. Addigra szeretnék döntésre jutni.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

petrvs írta:
Alfa írta:Az nem számít, el kell menni oda, koránt sincs fenn minden kis cucc a honlapon. Én Huberben vettem 2 darabot még régen, azóta is azok vannak (a féklámpakapcsolóra és ráhúztam egyet, hogy szimmetrikus legyen :D)

Nédda! :

http://www.hubermotor.hu/kereses.php?se ... imit=10000
Köszi szépen mindkettőtöknek!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kupi »

Köszi nagy vagy, régóta keresek gumiszerelő vasat MZ hez" és nagyon baráti az ára is nem beszélve a rengeteg aproságrol ami azért nagy kincs.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Alfa írta:Az nem számít, el kell menni oda, koránt sincs fenn minden kis cucc a honlapon. Én Huberben vettem 2 darabot még régen, azóta is azok vannak (a féklámpakapcsolóra és ráhúztam egyet, hogy szimmetrikus legyen :D)

Nédda! :

http://www.hubermotor.hu/kereses.php?se ... imit=10000
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

olyan 150 forint körül :) Nem vágott földhöz anyagilag...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:Az nem számít, el kell menni oda, koránt sincs fenn minden kis cucc a honlapon. Én Huberben vettem 2 darabot még régen, azóta is azok vannak (a féklámpakapcsolóra és ráhúztam egyet, hogy szimmetrikus legyen :D)
Kb milyen árban volt?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az nem számít, el kell menni oda, koránt sincs fenn minden kis cucc a honlapon. Én Huberben vettem 2 darabot még régen, azóta is azok vannak (a féklámpakapcsolóra és ráhúztam egyet, hogy szimmetrikus legyen :D)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:
Máté írta:sziasztok!

kuplung karnál a bowden hosszállítóra való gumit (ami ugye megakadályozza a psizkolódást és víz bejutását) hol lehet kapni? vagy ha más nincs egy darab cső is jó? köszi
Máté
Futárnál pl lehet kapni, meg a Hubernél is.
Ha nem nagy kérés dobj már egy linket lécci, mert hiába nézem nem találom egyik bolt honlapján se. Köszi
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 13 vendég