Gumik

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. Ez a fajta küllő jó lenne a Trophy-m felnijébe? http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1070
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az első gumi 2 bar felett esőgumivá tud változni, 1 bar alatt pedig szelepszakadást okozhat egy erősebb fékezés. Szóval nem sacc/kb.
Gaszika írta:Sziasztok!

Szerintetek menyire fúllyam a gumikat? vagy ez gumi függő?
szerintem a hátsót 2.5 körül az elsőt meg 2 bár körülire ,nem? vélemény?
Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Egyszemély:
elöl 1,7 - hátul 1,9

Kétszemély (megengedett max.)
elöl 1,9 - hátul 2,5

Fúj, fújjam!!! =;
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Gaszika írta:Sziasztok!

Szerintetek menyire fúllyam a gumikat? vagy ez gumi függő?
szerintem a hátsót 2.5 körül az elsőt meg 2 bár körülire ,nem? vélemény?
A honlapon van egy táblázat amiben szerepelnek az értékek egy és két személyre is. De azért azt is érdemes figyelni, hogy mi van a gumid oldalfalára írva. Szerintem egy arany középút pont megfelelő.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Szerintetek menyire fúllyam a gumikat? vagy ez gumi függő?
szerintem a hátsót 2.5 körül az elsőt meg 2 bár körülire ,nem? vélemény?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez egy NAGYON jó gumi! :wink: Minden helyzetben. Esőben verhetetlen. 8)
Télre is jó lehet, most hogy mondod....
Én csak ajánlani tudom. Nekem ez van a kicsin. Nagyon bejött. \:D/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ez véletlenül nem téli gumi:?:
Vagy csak előnytelenül lett fotózva:?:

Kép
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Forrest »

pviktor írta:Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy 250-es Trophy-ba mekkora küllők kellenek(hossz, vastagság)? Köszönöm
121 vagy 122mm. M4-es a küllőanya.
36db, plusz leejtésre néhány. :D
Avatar
knix15
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.02.01. 13:31
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: knix15 »

Máté írta:
knix15 írta:Sziasztok!

Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?

edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.

Üdv:
knix
Szia!

Nekem is a 251-en is ilyen gumik vannak. Hátulra is kell belső, mert a felnin a küllők mellett kijönne a levegő. Én gumisnál rakattam fel, mert nagyon merev az oldalfala a guminak, nehéz lenne házilag. Plussz még jobb gumis centirozza is a kereket. Nálunk 1500,- volt kerekenként. Mindkét gumival nagyon meg vagyok elégedve. Sose csúsztam meg velük, nagyon jól viselkednek. Esőben is nagyon jól tapadnak, tavaly Tátra túrán utolsó nap is bizonyítottak.
Szóval szerintem jól jársz ha ezeket veszed.
Köszi a válaszokat, még egy apróság. A 3.00*18 kicsit vastagabb elől, mint a gyári. Hátulra nem kellene ennek megfelelően szintén kicsit vastagabb?
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy 250-es Trophy-ba mekkora küllők kellenek(hossz, vastagság)? Köszönöm
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok az lenne a kérdésem hogy szerintetek milyen gumit érdemes venni a motorra? inkább sima felületü vagy inkább amilyen a gyári volt?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azért olyan vékony hogy könnyebben lehagyd a kutyákat ha le akarják rágni. 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Füstli? :mrgreen:

Virsli gumi nem jó. Lerágják a kutyák, aztán mehetsz felnin! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gondolj arra, hogy a versenybringákon virsligumik vannak.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta:Üdv!
"A végsebesség függ a gumi szélességétől?,, Igen!

"Ha igen akkor melyik hogyan befolyásolja?,,
Ha szélesebb akkor csökken a végsebesség. Az adatlapomon szereplő gumikkal ~120-125 a végsebesség. (300-as ETZ-nél :wink: ) DE! gyorsabban megállok mint bárki más :lol:


"Előre is köszi a választ! :wink:,,
Nincs mit. :)

Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csikin »

Persze hogy jó 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Azthittem csak én használom...
Végre valaki...
Ugye jó a K44 :wink:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem szintén elöl K44 hátul K36.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

K36hátra(sokan használják)
K44előre(ez az én mániám)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

knix!

Tökéletes választás szerintem! :wink: Nekem kistz-n van ugyanez a páros. Minden helyzetben jó aszfalton. 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

knix15 írta:Sziasztok!

Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?

edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.

Üdv:
knix
Szia!

Nekem is a 251-en is ilyen gumik vannak. Hátulra is kell belső, mert a felnin a küllők mellett kijönne a levegő. Én gumisnál rakattam fel, mert nagyon merev az oldalfala a guminak, nehéz lenne házilag. Plussz még jobb gumis centirozza is a kereket. Nálunk 1500,- volt kerekenként. Mindkét gumival nagyon meg vagyok elégedve. Sose csúsztam meg velük, nagyon jól viselkednek. Esőben is nagyon jól tapadnak, tavaly Tátra túrán utolsó nap is bizonyítottak.
Szóval szerintem jól jársz ha ezeket veszed.
Avatar
knix15
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.02.01. 13:31
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: knix15 »

Sziasztok!

Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?

edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.

Üdv:
knix
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Aham így mostmár világos. Köszi a választ! :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Függ, kisebb felület kisebb gördülési ellenállás. Tehát gyorsabban tudsz menni, ha keskeny a gumi. Az ilyen sebességrekorder vagy fogyasztás rekorder (lefelé :) )járműveknek is keskeny gumijuk van, mint a bicókon.

Persze kanyarodni, fékezni nem lehet velük hatásosan. :)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv!
A végsebesség függ a gumi szélességétől? Ha igen akkor melyik hogyan befolyásolja?
Előre is köszi a választ! :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A K44 előre http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610 az én vesszőparipám...
Nekem ez a tutiság, kiváló essőmenő, strapabíró,,pályán is ezzel megyek...Mivel van belőle rsw az lessz jövő évben az első versenygumim..
Terepen nem használtam sokat de nem hiszem hogy ott jól működne...
Ha sokat terepezel a másikat javasolnám, de aszfaltra...K44
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Driftelni hóban és elakadni nem lehet vele az jó mert első kerékre lenne! :D
Nézelődöm még más gyártók mi jót hoznak össze de szerintem maradok ennél!
Kösz a tippeket!
simsonom elöl hátul ez van :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: hell »

Driftelni hóban és elakadni nem lehet vele az jó mert első kerékre lenne! :D
Nézelődöm még más gyártók mi jót hoznak össze de szerintem maradok ennél!
Kösz a tippeket!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Ha már elsőgumiról volt szó gondoltam rákérdezek a véleményekre. Ledobom az első gumit hamarosan és nem tudom melyik lenne a jó választás. Tudni kell elég sokat megyek földúton horgászat miatt. Ezeket nézegettem:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005550
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610
Amit itt előzőekben tárgyaltak talán szóbajöhet, de nem igazán tartom arany középútnak. Természetesen másfajta gumifajtákat is meghalgatok.
Tehát ki mit javasol úgymond arany középútnak?
Szerintem is a kettő közül inkább a k33 ha sokat mész földúton de ennek sem olyan eget rengető a földön a tapadása szerintem simsonomon ilyen van ellehet vele menni de elég könnyen kicsúszik az ember segge alol esőben sem olyan 10/10 es a tapadás. Hozzáteszem hogy a száraz földön príma csak ha esik egy kicsit és előjön a csúnya sár akkor csúszkál csak. Elakadni vele nem lehet, és kiválóan lehet vele driftelni a hóban :d. Másikról nem tudok mit mondani azt nem ismerem. :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: conus »

hell!

a kettő közül inkább a k33. :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha már elsőgumiról volt szó gondoltam rákérdezek a véleményekre. Ledobom az első gumit hamarosan és nem tudom melyik lenne a jó választás. Tudni kell elég sokat megyek földúton horgászat miatt. Ezeket nézegettem:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005550
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610
Amit itt előzőekben tárgyaltak talán szóbajöhet, de nem igazán tartom arany középútnak. Természetesen másfajta gumifajtákat is meghalgatok.
Tehát ki mit javasol úgymond arany középútnak?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dénes írta: Annyit számít üléspozíción a gumi? Miért jobb úgy neked? Akkor miért nem teszel az ülésre még szivacsot? Eredményesebb volna.
Hát, nem tudom igazából h maga az üléspozíció centikben mérve mennyit változik. 800m tőlem a kút, oda szoktam menni ellenőrizni / felfújni minden indulásnál. Amikor jó rég nem megyek vele, és azért nem annyira lapos, de egy fél bart vesztett, akkor már úgy érzem mintha az égben lenne az eleje, és a puha gumival az egész olyan nyúlós, nem túl jó érzés. Egy jó csillapítással (az utángyártott nagyon jó, csak a rugója szar, amit viszont egy közdarabbal ki lehet cserélni az eredetire -> ez a közdarab a magasítás, kb 5 centi, mert az új teló ennyivel hosszabb, csak a rugója puhább)

Azonban az elsőt 1,5re, a hátsót 2re (1,9 és 2,3 , 1 és 2 személy között :mrgreen: ) fújva jóval feszesebb az egész, és magamat is fentebb érzem a földtől, jobb vele kanyarodni és simán menni is. Szóval nem hiszem hogy egy + szivacs megoldás lenne, az ronda és nem segít csak az emelésben, de jó sok más dolognak is van itt szerepe.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: bambi »

De maradjunk a gumiknál,mert a moderátor mindjárt beszol :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ez a fogyasztás téma megpiszkálása mindíg hálás téma sokáig.Teljesen egyenrangú az olaj témával. :-" :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: conus »

nyakas írta:Az energia nem vész el csak átalakul :!: hővé,mechanikai energiává. Általános iskolai :mrgreen: fizika
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lIzmrZJWa0w[/youtube]

bocsánat, de nem tudtam kihagyni :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Ezek a gumik nem a tapadásukról híresek, így a gördülési ellenálláson nyertél vele. :)
Bár a mintázat durva.

Más:
Akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha 5.ben tudsz menni és ha behúzod a kuplungot minimálisan emelkedik meg csak a fordulatszám. Vagyis nem terheled feleslegesen, épp csak annyi benzint kapjon amennyit el tud égetni, és mellette a lehető legmagasabb fokozatban.
Hát igen elég nehezen melegnek meg ha nincs minimum 40 fok árnyékban akkor már tapadnak használhatóan de mikor esik egy kis eső meg ilyen téli időben :s elég vacakul tapadnak. Meg használható terepre legalább de oda meg egy évbe egyszer megyek vele akkor is csak azért mert bedöglik a simó
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Nohát...Kezdenek megszűnni az űrfogyasztások? :-k :-# :-" :twisted:
Ez jó volt! :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Alfa írta:Az a 2,5 liter elszámolás volt, 70 el 2,95 (magyarul 3, csak így jobban hangzik :twisted:) elment az utángyártott kéménnyel megszakítós gyújtással.

Ha tépem neki (mióta jól megy, szoktam, forgatni a fenébe, aztán jónagy motorfék, hagy ordítson :mrgreen: ) 4 l stabilan.

és igen, a gumik nyomása számít a legtöbbet. Nem csak fogyasztásban, hanem teljesítményben is, bár ezt lehet csak képzelem. amit viszont biztos h nem, az az hogy a jó nyomású gumi felemeli az üléspozíciót, amit szeretek. Épp ezért emeltem fel a hátsó telót is, 183 centimmel nem ér le egyszerre a 2 lábam, max lábujjhegyen. Hátránya: egyenesfutás csökkent, elengedett kézzel remeg a kormány. Azthiszem kibírom :roll: .

A Hedenau Mester által is javasolt gumijai meg néha olyan szarvashibáimat korrigálták már, hogy csak áldani tudom magam amiért nem valami mást vettem pár ezressel olcsóbbért. Fékezéskor és vizes úton is nagyon jól tapadnak elöl hátul. az idei szezon ban sajna csak 6 ezret sikerült mennem, de a szőrök még néhol középtájt is felismerhetőek, kopásügyben is elég jó, szolgálhat még 1 darabig.
Annyit számít üléspozíción a gumi? Miért jobb úgy neked? Akkor miért nem teszel az ülésre még szivacsot? Eredményesebb volna.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Az energia nem vész el csak átalakul :!: hővé,mechanikai energiává. Általános iskolai :mrgreen: fizika
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nohát...Kezdenek megszűnni az űrfogyasztások? :-k :-# :-" :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az a 2,5 liter elszámolás volt, 70 el 2,95 (magyarul 3, csak így jobban hangzik :twisted:) elment az utángyártott kéménnyel megszakítós gyújtással.

Ha tépem neki (mióta jól megy, szoktam, forgatni a fenébe, aztán jónagy motorfék, hagy ordítson :mrgreen: ) 4 l stabilan.

és igen, a gumik nyomása számít a legtöbbet. Nem csak fogyasztásban, hanem teljesítményben is, bár ezt lehet csak képzelem. amit viszont biztos h nem, az az hogy a jó nyomású gumi felemeli az üléspozíciót, amit szeretek. Épp ezért emeltem fel a hátsó telót is, 183 centimmel nem ér le egyszerre a 2 lábam, max lábujjhegyen. Hátránya: egyenesfutás csökkent, elengedett kézzel remeg a kormány. Azthiszem kibírom :roll: .

A Hedenau Mester által is javasolt gumijai meg néha olyan szarvashibáimat korrigálták már, hogy csak áldani tudom magam amiért nem valami mást vettem pár ezressel olcsóbbért. Fékezéskor és vizes úton is nagyon jól tapadnak elöl hátul. az idei szezon ban sajna csak 6 ezret sikerült mennem, de a szőrök még néhol középtájt is felismerhetőek, kopásügyben is elég jó, szolgálhat még 1 darabig.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ezek a gumik nem a tapadásukról híresek, így a gördülési ellenálláson nyertél vele. :)
Bár a mintázat durva.

Más:
Akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha 5.ben tudsz menni és ha behúzod a kuplungot minimálisan emelkedik meg csak a fordulatszám. Vagyis nem terheled feleslegesen, épp csak annyi benzint kapjon amennyit el tud égetni, és mellette a lehető legmagasabb fokozatban.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Szerintem viccelt a mester. :lol:
A gumi nyomása is többet számít, mint a mintázat.
A ballonosság a hátsó keréken viszont megváltoztatja az 5. hosszát, és a hosszú 5. nem a kis fogyasztás titka, illetve kétüteműnél nem, legalábbis nálam nem.
Az óra ráadásul kisebb sebességet és távolságot is jelez, így fogyasztást több fronton is támadja, ha a gyári órát használod.
Az első kerék mintázata számíthat 1 decit, viszont a karbi (beállítás) meg pár litert.
Állandó 90-re nem mondanék 3,5-4-et, reálisan 4-4,5 között lehet kihozni.
Dombos vidéken 50-60-as átlaggal lehet 4 alá menni, esetleg sík úton 80-as utazó alatt, ha nincs ellenszél. Tátra túrán ezekben a tartományokban mozogtunk.

Nyakas: Egy-egy ilyen manőver után meddig szoktál neheztelni? :(
Hosszú 5 miért nem a kis fogyasztás titka? Kevesebbet forog a motor csak annál több nafta kell neki? 19 asszem ami nekem fent van most elöl. Gyári Órával kb 95-97 et mutat akkor megyek 90-el meg persze remeg is a dolog. Gps-el mértem fix távon 200 km er volt a mérés.
Itt van a gumimról kép.
http://kepgep.hu/2010/12/26/main/DSC01172.jpg
http://kepgep.hu/2010/12/26/main/DSC01171.jpg
szerintem ilyen: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47506.html
Nem egy mai darab sajnos a repedéseken látszik is.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Perec »

Szerintem viccelt a mester. :lol:
A gumi nyomása is többet számít, mint a mintázat.
A ballonosság a hátsó keréken viszont megváltoztatja az 5. hosszát, és a hosszú 5. nem a kis fogyasztás titka, illetve kétüteműnél nem, legalábbis nálam nem.
Az óra ráadásul kisebb sebességet és távolságot is jelez, így fogyasztást több fronton is támadja, ha a gyári órát használod.
Az első kerék mintázata számíthat 1 decit, viszont a karbi (beállítás) meg pár litert.
Állandó 90-re nem mondanék 3,5-4-et, reálisan 4-4,5 között lehet kihozni.
Dombos vidéken 50-60-as átlaggal lehet 4 alá menni, esetleg sík úton 80-as utazó alatt, ha nincs ellenszél. Tátra túrán ezekben a tartományokban mozogtunk.

Nyakas: Egy-egy ilyen manőver után meddig szoktál neheztelni? :(
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:
bambi írta: Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenyben #-o :)
:lol: :lol: :lol:

Mester, hol van már a tavalyi hó!
Egyrészt vannak új üdvöskéink: Alfa, hajtósan sem bírja két és fél liter fölé nyomni, Anita is csak úgy megjegyzi, hogy 700 km-en nem is kellett tankolni...
Másrészt kimértük, hogy TZ-vel és Samuval decire pairban voltunk a Tátrában 3,5l/100km körül teljesen azonos tempóval és távval. Szóval a Bambi féle 300-ast éppen csak megszorítottam.
Nem utolsó sorban cseréltem karbit 2-5ről 3-1re alapjárati probléma miatt, és már hátulról is szagoltam az ibolyát! 164km alatt kellett tartalékot tekerni, ami akkor is több 7 liternél, ha nem volt csurig a tank ](*,)
Azért megtisztelő, hogy a Mester emlékszik a dicső időkre, amikor még 3,4 litertől mindenkinek leesett az álla \:D/


on:
Szóval erről van szó:
005620 90/90-18 Köpeny M/C 51S K60 TT Enduró
Terhelés: 195 kg/kerék, sebesség: 180 km/h, Tömlős, márka: HEIDENAU, származási hely: Németország

Köszi!
Ilyen létezik 3.5-4 es fogyasztás nagy TZ vel megpakolva túrán mindjárt a bokámra ***ok ha én nem hajtom az enyémet 4000-5000 ezer fölé nem engedem állandó 90 es tempóval legkedvezőbb fogyasztásom 5.5 liter volt. Még nem mertem megmérni azt amikor hajtom is egy kicsit :S. Hátul 3.50 es gumi elöl meg 3.00 as van de ennyivel többet nem adhat vagy igen?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Perec! Akkor azért nem ment az a motor csak a lejtőn lefelé :-k jobbról előzve :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Perec »

bambi írta: Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenyben #-o :)
:lol: :lol: :lol:

Mester, hol van már a tavalyi hó!
Egyrészt vannak új üdvöskéink: Alfa, hajtósan sem bírja két és fél liter fölé nyomni, Anita is csak úgy megjegyzi, hogy 700 km-en nem is kellett tankolni...
Másrészt kimértük, hogy TZ-vel és Samuval decire pairban voltunk a Tátrában 3,5l/100km körül teljesen azonos tempóval és távval. Szóval a Bambi féle 300-ast éppen csak megszorítottam.
Nem utolsó sorban cseréltem karbit 2-5ről 3-1re alapjárati probléma miatt, és már hátulról is szagoltam az ibolyát! 164km alatt kellett tartalékot tekerni, ami akkor is több 7 liternél, ha nem volt csurig a tank ](*,)
Azért megtisztelő, hogy a Mester emlékszik a dicső időkre, amikor még 3,4 litertől mindenkinek leesett az álla \:D/


on:
Szóval erről van szó:
005620 90/90-18 Köpeny M/C 51S K60 TT Enduró
Terhelés: 195 kg/kerék, sebesség: 180 km/h, Tömlős, márka: HEIDENAU, származási hely: Németország

Köszi!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Perec írta:
MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/
Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.
Van rajta súly, szeretem kihasználni az első fék erejét....http://www.mofaker.hu/?termek_id=005620
Egy lehetséges beszerzési hely.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: bambi »

Perec írta:
MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/
Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.
Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenyben #-o :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Perec »

MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/
Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég