Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.01. 21:05

Lenne pár kérdésem erről az ólompótló adalékról.
Érdemes-e ilyet használni?
Megmutatkozik-e valamiben, ha használok?
Milyen arányban kell keverni? (Én elsősorban anyagi megfontolásból ásványi olajjal keverem a benzint, jelenleg Valvoline 2T van benne és 1:50 arányt használok)
Szóval ehhez milyen arányban kéne az ólompótló?
Milyen árban van ez és hol lehet venni?

Bocsi a sok kérésért, hallottam már erről, de sajnos nem tudok róla semmit. Sokat segítenétek, ha ezeket megválaszolnátok!

Köszi ;)

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.03.08. 19:58

nah ez asszem válasz jó pár kérdésre :D

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.08. 19:24

A kenoolajak fejlodese 1876-tol napjainkig figyelemmel kiserik a motorokban a valtozasokat. az utobbi20 evben az uzemanyagok valtozasat a kornyezetvedelmi intezkedesek teszik ki. A kenoolajokkat a motorok konstrukciojaban tapasztalhato fejlodes allitja kihivasok ele. A kenes celja a surlodas es az emiatt keletkezo kopas csokkentese a cel. Ha kissebb a surlodasi veszteseg jobb a motor hatasfoka. A kenoolaj nagyobb reszet az alapolaj teszi ki, a maradek 3-20% az adalek. Az alapolaj alapanyagatol fuggoen beszelunk Szintetikus Fel-vagy reszszintetikus es asvanyi olajrol Az olaj teljesitokepesseget az adalekok hatarozzak meg. A kenoolajok legfontosabb tulajdonsaga a viszkozitas SAE. A teljesitmenyszint API,vagy ISO ezek megmutatjak a kenoolaj teljesitokepesseget.
A viszkozitasi fokozat es teljesitmenyszint erteke alapjan hasonlithatok ossze. A motorolajok ezek ismereteben kivalaszthatoak. A ketutemu motoroknal mas a henger es mas a hengerfej homerseklete es itt fontos a forgattyushazban kialakulo homerseklet is . A henger 60% a hengerfej 40% hoterhelesu. Az ajanlott KEVERESI ARANYT a motorkerekpar KEZELESI KEZIKONYVE irja elo ! Ez a motorfajtajatol fuggoen 1;20 -1;100ig terjedhet. A ketutemu motoroknal is elterjedt akatalizator,amely agazokban levo olaj es uzemanyag-reszecskek utolagos elegetesevel a kedvezo emisszios erteket szolgalja,ezekbe a motorokba CSAK SZINTETIKUS olaj hasznalhato! A ketutemu motorolajok teljesitmeny fokozatai ; API TC vagy CEC TSC3 standard , ISO GB fustcsokkentett , ISO GC emelt lerakodastgatlo , ISO GD emelt megmagasabb teljesitmenyfokozat . Ennyit az olajokrol ,ki ki eldontheti hogy mit hasznal




:idea: :idea: :idea: :wink:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.03.07. 22:58

nyakas írta:A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:
Mitha 40 év alatt javultak volna a kenõanyagok.Vagy nem? :D

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.03.07. 20:21

hát jah lehet bár a 2 ütem sem környezet barát szóval az a "kis" olaj füst ár mit számít :D nem igaz?:D

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.07. 20:02

A 100 as kevereket kiprobaltak annakidejen az NDK ban a wartburgban ,jelentossen csokkent az elettartama :!: A muter yamaha jog robogoja 1;25 os kevereket allit elo!!! konnyen kiszamolhato az elfogyasztott benzin es olaj aranyaban :!: :idea: errol ennyit a kevesebb olaj kornyezetbarat ez teny. :wink:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.03.06. 22:57

huh ok akkor jó köszi Ghost :)

csak mert halottam olyat hogy 1:100-s keveréket szóval nem tudtam pontosan de akkor ok továbbra is így marad:)

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2009.03.06. 22:53

Andrá$ írta:Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)
Én is fullsynt-et keverek 50-be.
Nagyon hálás lesz a paripa :wink:

Üdv. Ghost

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.03.06. 22:52

ok köszi akkor ezek szerint nem árt neki nem fog hamar eltömõdni semmi se

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.06. 21:56

:? eleg jol birjak a motorok a szintetikus olajokat nincs kokszlerakodas az alkatreszek elettartama fugg az alkatreszek minosegetol es mire hasznalod a motort ,az en mocimba fimolt hasznalok meg. par eve javitottam egy 250/1 est 55000km nel krepalt be a fotengelye a tulaj csak arol 2T hasznalt! Igaz a motor sosem volt csutkagazon ujkoratol en szervizeltem. ennyit az olajokrol :!: :wink:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.03.06. 19:30

Helló:)

ma vettem olajat a szokásosat és most utána meg is néztem hogy milyen Shell 2T ADVANCE VSX Szintetikus
én 1:50-re szoktam keverni plusz ólompótló adalék:) csak mert olvastam olyat hogy szintetikus félszintetikus meg hogy szintetikussal lehet nagyobb keveréket is csinálni hogy lesz-e baja ha ilyen olajjal hajtom és 1:50-s keverékkel?

csak érdeklõdés kép:)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.03.05. 16:05

nekem igen, remeljuk conusnak is fog :lol:

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.03.05. 10:23

Szia Zé! Szóval sikerült!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.03.05. 09:53

Tamás írta:Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
nem sajnos a repsolos dobozok ugy vannak megcsinalva, ahogy letekeri az ember a kupakot akkor az még szorul a kiontocsovon, huzod kifele es vegallasban leugrik rola a kupak gyarban gondolom a flakont es a kiontoszerkezetet jo szorosan osszepattintottak, ahogy neztem csak serulessel jarva lehetne lefeszegetni....en egy fecskendo segitsegevel toltottem vissza a felesleget

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.05. 07:50

én hátulra is 15W-s tettem! :twisted:

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.03.04. 22:56

Sziasztok

Teleszkóp olajból 5w 10w vagy 15w? Szerintetek?
Vissza olvasva mintha a 15w lenne a nyerõ.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.03.03. 19:13

A megoldás egy kis tölcsér lesz! :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.03.02. 21:13

Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.02. 17:58

Ez biztos valami marketing fogás :twisted:

Egyébként kijön az... Nekem a motorolajos flakon volt ugyanez. Én véletlenül rántottam ki :P

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.02. 14:59

emberek!

repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget... :?

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.03.01. 21:19

conus

Kössz a segítséget!

Figyelemmel kísértem az utóbbi idõk olaj vitáját, és én is azon az állásponton vagyok, hogy cipõt a cipõboltból.
Gondoltam hátha tudtok valami trükköt, hogy ne keljen annyira szétszedni. Így legalább megnézem az elsõ féket is. Bár semmi baja.

Köszi. üdv mindenkinek.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.01. 11:00

horhaus!

okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele :!:

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.02.28. 22:24

Sziaztok


Ma megnéztem az elsõ telóban az olajat, kb 180 mm. Gondolom ez kevés. Nem tudom a régi tulaj mit tett bele, ezért lecserélném az egészet. Kérdésem: hogy tudom kiszedni a régit?

Kössz

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 23:58

Meg is probalom. Koszi a tippet.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.02.17. 21:55

Akkor próbálj meg egy O-gyûrût a váltótengelyre húzni és a karral felszorítod a berugótengelyre. Egy kis gépzsírral nem árt átkenni sztem.

Gondolom nem fogja meg a váltótengelyt... Egy próbát megér sztem :wink:

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 21:06

Azt kicsereltem mar... meg a regi is jo volt benne... a ket tengely kozott folyik...Ja es dekni az sertetlen. Koszi

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.02.17. 19:22

coco!

A dekliben lévõ O-gyûrût nézted már? Ott tud folyni úgy istenigazából. Esetleg lehet el van törve a dekli ott ahol visszatér a berugókar. Nekem nagyobb fejû csavar volt és az verte szét... :?

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 03:05

En minden honapban utanna kel toltsek mert a berugo es a valto tengely kozott folyik el... :( valaki tud erre megoldast?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.02.16. 22:17

Én ha nagyritkán (mondjuk 2 évente de legyen inkább 3) hajtómûolajat cserélek, akkor csak leengedem 'oszt jónapot.....csavart vissza, új olajat meg bele. Ennyi. Gond ebbõl még sohsem volt.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.02.15. 10:51

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
Fekvõcsapágyas 4t perceken belül fõtengely csapágyak tönkre mehetnek.Ne mossuk gázolajjal.Lehet kapni kimondottan mosó olajat,a MOL kutaknál,régen orsó olajnak hívták.Persze ezt is csak lassú fordulaton használjuk.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.02.15. 09:07

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
4 utemu motornal nemhiszem, hogy jo otlet lenne gazolajjal beinditani, fel nem robban, de biztos jot tesz a motornak

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2009.02.14. 20:21

ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.02.13. 23:00

Alfa írta:
bakimate írta: És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Biopon.Henkel minõség :D
felelõsséget én sem vállalok :D

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.02.13. 22:57

bakimate írta:
Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.02.13. 22:24

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.02.13. 20:52

:D :D :D
Rock&Roll!!!!!!!
Csak jönne már a jó idõ,és lehetne mixelni a naftát!!!!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.02.13. 20:37

Nahh ráfordultam én is a UNIX-ra Kaposvárott, és érvényestettem a klubkedvezményt mivel kifogytam a 2T olajból :)


Kép

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.06. 22:31

Köszi szépen, sokat segítettetek. Meg fogom csinálni, de az ilyen idõben motorozástól ne féltsetek, ugyanis azt a nagyon húzós három hetet leszámítva amikor -10 alatt volt a hõmérséklet, egész télen motorral jártam... :)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.02.06. 21:55

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
jaja ez a tuti módszer :lol: :twisted:

Csak legyél biztos benne hogy nem fog a sztenderen hátradõlni semmiképp, ha leér a kerék akkor a fal fogja csak meg :lol:

Jah és még valami: tökmind1 hány deci, csak át kell forgatnia, ki kell mosnia, én kb 6-7 decivel csináltam és nem a kúton tankolt gázolajjal, hanem "mosóolajjal", de rá volt írva h 95% gázolaj... Gázolajért felelõsséget nem vállalok, bár nem tudom hogy miben tehetne kárt, gyanítom hogy semmiben.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2009.02.06. 21:54

Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.06. 11:40

conus írta:kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
Okés, köszi. Majd ha rászánom magam, valamelyik nap megcsinálom.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.02.06. 00:13

kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.02.05. 18:16

Igazából menni kéne vele egy kört, hogy ki tudd cserélni, de ha nem akarsz megfagyni akkor csak jól melegítsd be a motort álló helyzetben...
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.05. 14:28

Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr » 2009.02.05. 12:40

Bocsesz, félreérthetõ voltam: A 2T olajokat próbáltam Trabantban, a MOL-os szirup volt a leggyengébb, melegedett, csörgött, a Challoils Dynamicstroke -tól felfele nem igazán éreztem különbséget. Nyílván van, de nem ezeknél a gépeknél. A hajtómûolajokat meg motorban próbáltam, a hykomol nekem hidegen nagyon kemény volt, shell, challoils, ezek egyformák.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.02.05. 01:29

Kr! Bocs a hülye kérdésért: a Trabiban , a kuplungban hol van olaj?
T

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.02.04. 22:18

kr írta:Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.
milyen tipusút tettél a müzübe és milyet a strabancba? :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.02.04. 21:21

Köszönöm a gyors válaszokat ezekszerint jól bevásároltam. A dobozt akárhogy rázom nem javul a helyzet (off-road-t kellett volna venni az szinte ragad csak késõn okos az ember :( ), a telóolaj titkon reméletem jó lesz sokan mondták nem lesz baj vele de majd valahogy megoldom jó legyen. Bár a rugó felett a vasbetét majd feszíti eléggé a telót úgy csak nem lesz tán puha nagyon (remélem).

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.02.04. 20:34

hell írta: Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
nekem is repsol olaj van a teleszkopban bar 15W-30 as teleszkopolaj, ez egy kicsit kemenyebb, mint amit te vettel, nekem ez jott be, sztem a 10 essel sem lesz gondod

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.02.04. 20:33

hell írta:Vettem ma castrol lánc sprét de úgytûnik tanuló pénz lett a boltos állítása szerint nagyon szuper cucc (igaz neki eladó minden) kipróbáltam olyan híg mint a víz és nem tom de szinte nem is érzõdik a láncon rajta van kíváncsi leszek mit tud! Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
A lánc-sprével kapcsolatban annyi,hogy sokáig kell rázni használat elõtt,és akkor jó lesz! Én is castrolt használok a "nagy" motoromon,és szerintem jó!
Az Etz-m telójába nekem is Repsol van,mondjuk 15w-s,nekem bevált!
Nyugi,nem lesz vele gond!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 14 vendég