Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.03.24. 17:56

Nah végre vettem olajokat :!: :) Ilyeneket vettem: Repsol Sintetico 2T 2.600/liter és Agip SM 2T 1.250/liter. Mit szóltok hozzá :?:

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.03.24. 17:13

valakinek valami tuti tipp olaj, ami e85-ből nem csapódik ki? kb 2 hétig lenne a tankban 1 adag
repsol moto scooter és moto sintetico olajakat nézem

a tankom belül eléggé rozsdás, mit fog szólni az e85-höz? :)
1:1-ben keverjem benzinnel, vagy mehet tisztán a szesz?

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.03.24. 14:18

Az egyik ismerős használt valami számomra ismeretlen olajat. Túra után panaszkodtak rá, hogy bundáskenyér szaga volt a füstnek :D

De ha már szag, akkor lehet venni illatosított 2T olajat :)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.03.23. 23:52

ha már az olajok bűzénél tartunk, itt most a kipufogott bűdösségre gondolok, akkor shell 2t-t senki ne vegyen 1790-ért
iszonyú büdös vagyok én is meg az utasom is 10-15 km után, szinte megfordulnak utánam az emberek , ha motorozás után bemegyek valahova
régebben robogóba töltöttem repsol moto scootert, az sokkal elviselhetőbb szagú és nem kéken hanem fehéren füstöl (azt is jóval szerényebben)

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.03.23. 22:24

Dénes írta:Nekem pl a valvolinnek nem ízlett a szaga, de komolyan. :) Amugy meg tényleg mindegy mit raksz bele...Én repsol moto sintetico-t nyomom, az nem büdös.
:smt023

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.03.23. 17:08

Nekem pl a valvolinnek nem ízlett a szaga, de komolyan. :) Amugy meg tényleg mindegy mit raksz bele...Én repsol moto sintetico-t nyomom, az nem büdös.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.23. 14:42

Azt kell nézni, hogy a minősítése C, D, vagy jobb legyen API TC, ISO L-EGD, JASO FC

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.03.23. 14:24

Esetleg egy kis ELF http://www.formula3000.hu/shop/moto-tech-p-1809.html
Ha jól emlékszem ismerősök Simsonba ezt használják. Van közte pár 10k-ra forgó gép is és tökéletes nekik, meg annyira nem is drága.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.03.23. 14:10

Szerintem ez most elég nehéz kérdés mivel mindenkinek meg van a saját bevált márkája,szerintem nem lesz egyértelmü válasz.Nincs olyan nagy külömbség azért a mai olajok közöt,ha alapnak veszük az Arol 2T amivel elmegy a motor de szerintem más asványi olajok azért többet tudnak már.A fél és a teljesen szintetikusok pedig még kifinomultabak igaz van aki nem javasolja mz be pedig sokan használlyuk nagyon jó tapasztalatokkal.A márka meg már szerintem egyéni izlés és pénztárca kérdése csak.Én Mol teljesen szintetikusát használom de ha nem engedi a családi kölcségvetés nem vetem meg a Valvoline Durablend 2T (félszint) olajat sem.Régen pedig sthil volt rendszeresitve amig olcson lehetet kapni"de az nagyon kompromiszimos megoldás.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.03.23. 13:52

A Stihl olajról én eddig csak jókat hallottam.
Viszont meg szeretném kérdezni, hogy milyen olaj tartozik a legjobbak közé, amit motorokba, jelent esetben MZ-kbe ajánlanak? Gondolok itt arra, hogy szintetikus vagy ásványi ill. márkára is.
Válaszokat Előre is kösz!!! Jó időt, széles utat!!! :D
U.i.: ezt amúgy azért kérdezem, mert most fúrattam meg a motort és bejáratáshoz vmi jó olajat szeretnék!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.03.22. 21:43

Üdv
Igazatok van a stihl olaj valoban nem motorkerékpárba van kitalálva de az is igaz kárt sem okoz neki max bekormolja a kipufogot.Saját sokéves tapasztalatom szerint kerti gépelbe az egyik legjobb de Mz be is megálja a helyét,sok gépbe a mai napig is használják én is használtam és fényévekkel jóbb mindpl az Arol 2T.A gond két féle vele kapcsolatba 1:gyártoi ajánlás szerint 1:50 a keverési aránya(én évekig 1:40 használtam) max két-három hétig lehet bekeverve,2:a kisgépek pl fűrész fűnyiró...nem igazán kis fordulaton dolgoznak és a kipuffogó is jobban felforosodik igy ki is ég de az mz az szépen elkokszolodik.És ha nem tudsz stihlt szerezni""olcsobat kézalol...a bolti árábol már lehet venni márkásab szintetikus motorkerékpárba való olajat is aminek azért több az elönye.Egy a lényeg én szerintem használható de nem az igazi Mz be simsonba és főleg robogóba.Kinek mire telik mert ha igyé van?És válalom a megkövezést is a véleményemért gazdasági válság vagy mi a fene van.(szegénység)

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.03.22. 21:10

Varga1488 írta: Szerintem teljesen jogos jó mondjuk én a STIHL adalékra esküdök nekem anno a simson is azzal ment és azzal is járattam be csak erősebb keverékel. Az ETZ-be is azt teszek csak most ukrán stihl adalékot mert csak 1800Ft 1 liter am meg 3400 és ugyan az a német import anyag! Jó maximum 20 litert kevertem husqvarna és makita keverékkel és kb 2 liter benzin volt amikor a 3ből volt a mociba nem is tetszett neki..., de néha a szükség ez hozza (épp ha nincs a tankba és mit találok itthon)...
Am szerintem a stihl olaj nem jó motorokba, mert nem oda van kitalálva... nekem többen is a félszintetikusat ajánlották ezekbe a gépekbe és én is azt használok, és nincs panasz vele...

Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi » 2010.03.13. 08:48

Régebbi 2T olajteszt
Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2010.03.11. 21:25

Én is szép lassan elkezdem az idei olajteszt első felvonását. :twisted:
Előző évben is sikerült pár felvonást lejátszani. :twisted:

Kép

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.03.11. 21:07

kupi írta:Igen igen sajnos a pénz is döntő a mai világba de én pl arra akartam utalni néha az olcsobb a drágább.Sajnos tapasztalatbol tudom a munkám miadt nagyon sok 2T motort szerelek akár éveken keresztül is látom az állapotváltozásukat,és ha egy ritka gép pl:Robi 150 (2T) sima olcsóbb"olajal van üzemeltetve akkor a fötengelye álltalába rendszeres használat mellet csak pár év de ugyanez a tipus egy jobb olajal(sthil-vagy Mol nivosab (drágáb) olajával vagy bármi más fél vagy szintetikus olajal alig kopik meg.Igy mivel ezekhez szinte nincs alkatrész és ha van akkor aranyárba nem beszélve a javitás kölcségei és a bosszuság..igy nem érdemes az olajon sporolni.Szerintem mindenki maga dönti el mi ér neki többet én csak azt tudom sokszor csodálkoznak ismeröseim: milyen jó és csendes' (az Mz-m) és nem értik meg az övé miért kopog csörög és kell gyertyát cserélgetni 100km enként pedig nem régen újitoták fel...Az tény én keveset motorozom már igy nem olyan nagy érvágás a drágább olaj kibirom,de a pannonia sem bir ki mindent és ahoz igen nehéz jó fötengelyt találni igaz ha az ember nem az örökké valoságnak akarja igy is sokáig elmegy bármilyen olaj származékkal más konstrukció mind az Mz.De ha futárként dolgoznák valami átlagos olcsó mocival vagy Barkaszom lenne akkor nem lenne kérdés a márka csak az ár lenne a döntő.Ez az én személyes tapasztalatom.

Szerintem teljesen jogos jó mondjuk én a STIHL adalékra esküdök nekem anno a simson is azzal ment és azzal is járattam be csak erősebb keverékel. Az ETZ-be is azt teszek csak most ukrán stihl adalékot mert csak 1800Ft 1 liter am meg 3400 és ugyan az a német import anyag! Jó maximum 20 litert kevertem husqvarna és makita keverékkel és kb 2 liter benzin volt amikor a 3ből volt a mociba nem is tetszett neki..., de néha a szükség ez hozza (épp ha nincs a tankba és mit találok itthon)...

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.03.10. 20:35

Igen igen sajnos a pénz is döntő a mai világba de én pl arra akartam utalni néha az olcsobb a drágább.Sajnos tapasztalatbol tudom a munkám miadt nagyon sok 2T motort szerelek akár éveken keresztül is látom az állapotváltozásukat,és ha egy ritka gép pl:Robi 150 (2T) sima olcsóbb"olajal van üzemeltetve akkor a fötengelye álltalába rendszeres használat mellet csak pár év de ugyanez a tipus egy jobb olajal(sthil-vagy Mol nivosab (drágáb) olajával vagy bármi más fél vagy szintetikus olajal alig kopik meg.Igy mivel ezekhez szinte nincs alkatrész és ha van akkor aranyárba nem beszélve a javitás kölcségei és a bosszuság..igy nem érdemes az olajon sporolni.Szerintem mindenki maga dönti el mi ér neki többet én csak azt tudom sokszor csodálkoznak ismeröseim: milyen jó és csendes' (az Mz-m) és nem értik meg az övé miért kopog csörög és kell gyertyát cserélgetni 100km enként pedig nem régen újitoták fel...Az tény én keveset motorozom már igy nem olyan nagy érvágás a drágább olaj kibirom,de a pannonia sem bir ki mindent és ahoz igen nehéz jó fötengelyt találni igaz ha az ember nem az örökké valoságnak akarja igy is sokáig elmegy bármilyen olaj származékkal más konstrukció mind az Mz.De ha futárként dolgoznák valami átlagos olcsó mocival vagy Barkaszom lenne akkor nem lenne kérdés a márka csak az ár lenne a döntő.Ez az én személyes tapasztalatom.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.03.09. 00:29

á jó kis vita van : ) Mások szerint meg a bioetanol eszi meg a szimeringet. És valóban a 200Ft -os zöld hubert midkettő megeszi : ( pedig azt hittem sokáig nem kell majd hozzányúlni... Az MZ elmegy a kocsikból leengedett fáradt motorolajjal is : ) és ismerek is olyat, aki ha nem is azt, de kimaradt motorolajat használja pl. a pannónia blokkos traktorjába. Egyik héten láttam a másik héten a föld végében vesztegelt a traki valamilyen motorhiba miatt. A szinyója viszont jól ment...

Egy biztos: 2T olajból
1050Ft-os 1:40-ben 17,7Ft-al (arol),
1250Ft-os 1:50-ben 18,1Ft-al (Sprint),
2100Ft-os 1:60-ban 29Ft-al (Repsol)
drágítja meg a (egyelőre még csak) 325Ft-os üzemanyagot literenként. A kúti keverék pedig csak 2-3Ft-al volt drágább 1:40-ben talán abból a békebeli arol-ból.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.03.08. 22:31

kupi írta:Egy a biztos ami kiprobált és be is vált az bárki mondhat bármit is rosz nem lehet,igaza régi arol-2T is jó volt a gépeknek ment vele de a mai korszerü olajak kimélik a motor alkatrészeit és a kipuffogot is(ez saját tapasztalatom nekem is)nem beszélve a környezetröl amit van aki azt mondja: ki nem sz..ja le""de szerintem ma erre is érdemes gondolni.Pl a saját magad által beszivott füst...Egy biztos megéri kiprobálni több fajta olajat is és csak utána itélkezi.

Na ez az. A RÉGI! Ha jól tudom egy kicsit másabb minőségben volt akkor még.
De mindenki használjon amilyet akar, én nem állok le ezen már vitázni :)

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.03.06. 19:16

Egy a biztos ami kiprobált és be is vált az bárki mondhat bármit is rosz nem lehet,igaza régi arol-2T is jó volt a gépeknek ment vele de a mai korszerü olajak kimélik a motor alkatrészeit és a kipuffogot is(ez saját tapasztalatom nekem is)nem beszélve a környezetröl amit van aki azt mondja: ki nem sz..ja le""de szerintem ma erre is érdemes gondolni.Pl a saját magad által beszivott füst...Egy biztos megéri kiprobálni több fajta olajat is és csak utána itélkezi.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.03.06. 12:51

hát de tényleg már annyi mindent írnak hogy ez jó a másik meg hogy nem jó meg ezzel az olajjal nagyon megy meg füstöl nem füstöl.... vicc :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.03.06. 00:36

ezekben a motoros újságokban már annyi, de annyi f.sságot írtak a 2T olajokról h az valami hihetetlen. a kedvencem az volt amikor "hősokkot" kap a szintetikus olaj a hengerben... őrület... ](*,) :mrgreen:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.05. 23:43

Azt nem írták, hogy meyik rész kezdi ki a szimmeringeket? Lehet a gyárira értették \:D/ Az meg már úgyis elporladt.
Most már úgyis mai modern alkatrészeket szerelünk be. Nem értem a féltést.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.03.05. 23:13

Nandor írta:Az e havi Veteránban azt írják, hogy a szintetikus motorolajak nem jók a régi típusú 2T motorokhoz mert kikezdik a szimeringet.
A jó minőségű szimmeringet szerintem nem.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2010.03.05. 21:45

Az e havi Veteránban azt írják, hogy a szintetikus motorolajak nem jók a régi típusú 2T motorokhoz mert kikezdik a szimeringet.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2010.02.21. 10:50

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18

Szia Pointer!
Sokszor kérdezték és valaki mindig udvariasan válaszol.
Ha sietsz írj bátran, majd valaki megkeresi neked a választ. Hisz ezért vagyunk itt...

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2010.02.18. 20:22

Köszi a gyors választ!
Üdv!
Pointer

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.18. 19:44

Én 10W40 et szoktam, de a tapasztalatok alapján az is teljesen jó, amit mondasz...

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.02.18. 14:19

POINTER írta:Sziasztok!
Már biztos sokan megkérdezték, és sokszor válaszoltatok rá, de megköszönném, ha leírnátok milyen olaj jó a váltóba! Sajnos nincs sok időm, a gép előtt ülni és visszaolvasni az előző hsz-eket. A Castrol EP 80W90 jó? Olvastam a Wikis Mz szerelést de az ott ajánlott olajakról túl sok infót nem talátam.
Üdv!
Pointer
ui.:köszönöm a türelmet
Nagyon jó lesz bele.

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2010.02.18. 13:32

Sziasztok!
Már biztos sokan megkérdezték, és sokszor válaszoltatok rá, de megköszönném, ha leírnátok milyen olaj jó a váltóba! Sajnos nincs sok időm, a gép előtt ülni és visszaolvasni az előző hsz-eket. A Castrol EP 80W90 jó? Olvastam a Wikis Mz szerelést de az ott ajánlott olajakról túl sok infót nem talátam.
Üdv!
Pointer
ui.:köszönöm a türelmet

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.02.12. 19:39

Már volt róla szó, minden olaj ásványi, csak némely tulajdonság javítására szintetikus adalékokat adnak hozzájuk. Logikusan hangzik nekem is, hogy "cserében" valamely tartományban valamely tulajdonság romolhat. Szintén sokan írták már, és én is azt tartom legcélravezetőbbnek, ha megfelelően választjuk ki a viszkozitást és a teljesítményszinteket.

Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Szilárd » 2010.02.12. 16:51

Sziasztok.

A Sportmotoron olvastam ezt és gondolotam ki kérem a véleményeteket:

" Azt is elárulom, hogy egy ásványi olaj! UTCAI, NORMÁL! használat mellett, jobb kenést ad a blokknak, mint egy fél vagy full szintetikus akármi! A szintetikus olajakat azért találták ki, mert extrém igénybevételnél akkora hőkülönbséget képesek elviselni, amitől egy sima ásványi olaj "szétesne", azaz kicsapódnának belőle olyan anyagok, amik hatására elveszti a kenőképességét! A szintetikus olajak jobban bírják az extrém hőmérsékletet és hirtelen hőmérséklet változást, viszont nem biztosít olyan magas fokú kenést. Természetesen nem kell itt extrém számokra gondolni, de normál üzemi hőmérsékleten az ásványi olaj jobb! Az is tény, hogy sok motorban a gyári olaj, vagy"-onnan copy-ztam elnézést a "szerzőtől".
De én ugy tudtam hogy a szintetikus olaj jobb minden kőrülmény kőzőtt az ásványitol? :?
Ezek szerint nem? 8-[

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.05. 10:44

A higítónak? Hát az eléggé nagy tuning a nitrohigító, mert kb a fele az toluol, ráadásul amikor elbomlik (mármint a motorban) akkor ha jól tudom gyakorlatilak úgy működik mintha közvetlenül dinitrogén-oxidot nyomtunk volna bele a rendszerbe.
Szóval én már több helyről hallottam hogy ezt használják tuningnak, bár én semmi pénzért nem próbálnám ki szerencsétlen kis motoromon :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.05. 10:37

arovado írta:Én fiatal vagyok ahhoz, hogy minderre emlékezzek :D De így már értem a dolgot... de hát ennyi erővel akár még nitrohigítót is lehetne beletenni :D a motor mindenképp kihal tőle elég gyorsan, nem?
De a higítónak mi értelme lenne? Az alkohol a vízzel való keveredése miatt került a képbe.

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.05. 10:33

Én fiatal vagyok ahhoz, hogy minderre emlékezzek :D De így már értem a dolgot... de hát ennyi erővel akár még nitrohigítót is lehetne beletenni :D a motor mindenképp kihal tőle elég gyorsan, nem?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.02.04. 23:36

kiszsebi írta:
arovado írta:Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK
A téli ablakmosó régen többnyire denszesz volt.
Na meg volt az a háztartás kis piros műanyag flakonos ablak tisztító,abban is volt ha jól tudom :-k

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.04. 22:22

Jáááá így már értem :D
Köszönöm:)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.04. 22:19

arovado írta:Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK
A téli ablakmosó régen többnyire denszesz volt.

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.04. 21:50

csikin írta:kiszsebi!

Ez az írást én is olvastam 2-3-éve, akkor a raccing TS 150esembe akartam téli ablakmostót csepegtetni :D Persze nem állandóan, hanem bizonyos helyzekben :) Mint sok más agyszüleménymet, ez sem valósítottam meg :D de lehet működött volna. Ha valamit kitiltanak az F1-ből az csak jó lehet :twisted:

Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.02.04. 18:16

kiszsebi!

Ez az írást én is olvastam 2-3-éve, akkor a raccing TS 150esembe akartam téli ablakmostót csepegtetni :D Persze nem állandóan, hanem bizonyos helyzekben :) Mint sok más agyszüleménymet, ez sem valósítottam meg :D de lehet működött volna. Ha valamit kitiltanak az F1-ből az csak jó lehet :twisted:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.04. 18:09

csdani írta:I
Amúgy jó volt a cikk, kiszsebi!
Köszi, Szomszéd!
Sajnos a cikk nem az én érdemem, én egyszerűen csak ráakadtam. Mint írtam is, sokat keresgettem e témában, mindenhol volt egy kicsi leírva, de ez a cikk majdnem teljesen átfogja a "kutatásom" anyagát.

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.02.04. 18:00

Igen, sőt valószínűleg(majdnem biztos) a 98 még szarabbul is ég, javulást biztos nem tapasztaltam a széria ETZ 251 esetén. A mostani 300-as hengeren meg akkora a sirrítés, hogy nem is lehet 95-öt használni

Amúgy jó volt a cikk, kiszsebi!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.02.04. 17:41

arovado!

Szerintem azért, mert ugye az utcai gépkocsikat úgy tervezik, hogy 95 oktános benzinnel fogják üzemeltetni. Szóval ha ennél jobb kompressziótűrésű üzemanyagot kap, akkor se fogja kihasználni. Mivel a kopogásérzékelő csak lefelé tudja tolni a gyújtás időpontot.Szóval csak árban van mérhető különbség.

Anno az 1.6 os vvt-i be is próbáltuk a 100-as benzint, de érezhető különbség nem volt. Csak a pénztárcánknak. És arra a motorra nem nagyon lehet mondani, hogy elavult... :)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.04. 17:39

arovado írta: a 98-as benzin miért nem terjed el a 95-ös rovására? Elméletileg pedig az jobb a motornak stb... mégis egy időben volt aztán még most is akad, de azért eléggé visszaszorult... ennek mi az oka?
Mivel a nagyobb sűrítési arányhoz masszívabb alkatrészek kellenek, ezek gyártási költsége magasabb. Tehát, a motorgyártók inkább kisebb sűrítési viszonnyal tervezik a motorjaikat.
Másik ok, hogy elterjedt a motorvezérlő elektronika, amivel a kopogás csökkenthető, majdhogynem meg is szüntethető.

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.04. 17:11

Hát a MOL nálunk is dolgoztat az egyetemen (Szegedi Tudományegyetem) a kolloid tanszéket elég jól pénzelik, szóval valóban elképzelhető hogy lesz valami változás.
Naná, régen tettek bele kis részben ha jól tudom még benzolt is mert annak nagyon-nagy az kompressziótűrése... de így sem érték el azt az értéket amit most a 95-ös benzin mutat kompressziótűrésben. (Persze elérték a versenyzői szinten, de az még nem terjedt el a nagyközönség számára). És most nincs se benzol, se PbTEt de ettől függetlenül mégis javult az átlagosan kapható benzin kompressziótűrése a régiéhez képest. Bár azt pl én nem értem (biztos van valami szofisztikusan elmagyarázott oka amiről nem tudok) hogy pl akkor a 98-as benzin miért nem terjed el a 95-ös rovására? Elméletileg pedig az jobb a motornak stb... mégis egy időben volt aztán még most is akad, de azért eléggé visszaszorult... ennek mi az oka?

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.02.04. 16:08

A régi motorok meg annyival kisebb sűrítésűek voltak, már akkor sem voltak hülyék a mérnökök
Szériamotornál elvileg nem is lehet baj a benzinnel.

Az a nem mindegy hogy hogyan érik el az oktánszámot. Mert ólom-tetraetil az má nincs.
Helyette van mangán
De ezek csak adalékok, az a fontosabb, hogy milyen szénhidrogének vannak a benzinben. A nagy oktánszámú aromások viszont lassan, kormozva égnek, ami magyarázhatja hogy miért ment jobban a gép a 91-essel!

Habár a 90-es évek elején lazábbak voltak az aromástartalom-előírások, valószínű nem voltak a finomítók ezen a határon a 91-es benzinnel(akkor 42 térfogatszázalék aromás lehetett, most 35)

Azóta mondjuk sok minden megváltozott, már így is túlságosan belementem

A lényeg, hogy rájöttek, ez így nem járható, az egyetemen, (veszprémi) ami a MOL-nak elég komoly partnere fejlesztésileg, már érződik az előszele a dolognak, NÉHÁNY ÉVEN BELÜL VALÓSZÍNŰLEG KISSÉ ÁTALAKULNAK A BENZINEK TISZTÁBB ÉS GYORSABB ÉGÉS VÁRHATÓ, KÉRDÉS, MILYEN ÁRON!

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.02.04. 13:47

arovado írta:Igen, értem hogy az üzemanyagról szól a 88.as oktánszám :) de én így gondolkoztam magamban: minthogy az oktánszám a benzinben lévő izooktán és heptánhoz hasonlított kompressziótűrésű anyagok százalékos aránya (az izooktán a 100 a heptán a 0) így feltételezhetően a régi motorokban több volt a kompresszió által előidézett robbanás, minthogy a benzinben több volt a heptán szénláncának kompressziótűréséhez hasonló molekula, és az olajak is gyengébb minőségűek voltak: így a 95ös benzinnel aminek már egész jó a kompressziótűrése, véleményem szerint egy átlagos sűrűségű 2T olaj (szóval nem stihl olaj)szépen ken mindent, hiszen sokkal kevesebb a kompresszió által keltett robbanás, így kevesebb az olaj "kipuffogása" is. Legalábbis én így gondolom... hogy így benzintől is függ a dolog, mert ha jobb a benzin, akkor az olaj jobban tud kenni. Bár lehet hogy ez írtó nagy baromság...
Amúgy előzőleg tényleg hülyén írtam, mert a 10W40ről beszéltem és írtam a benzint is, ott arra, hogy milyen az olaj a 10W40 re gondoltam hogy mindegy... bár elméletileg a 2Tnél is mindegy, de nekem mindenki a fél-szintetikusat ajánlja, én is azt használok most hogy felújítottam a motort.
Előtte viszont, (ez érdekes): a legszarabb arol-t használtam, és mentem kb így 15000km-t összesen... szlovéniába, osztrák alpokba stb... na most szétszedtem a blokkot, és a dugattyún nem volt egyenletes koromhártya. Szóval a hártya nagyon vékonyka volt és nem is fedte be az egészet. Ebből arra következtettem, hogy sokkal több múlik a motor beállításain mint az olajon. -->és itt lehet hogy ismét tévedek... de remélem nem :D
Bocs a hosszú szövegért.

Az öngyulladás a holtpont környékén következik be, ahol a kipunyílás még messze van...
Ja így is meg lehet fogalmazni az oktánszámot, habár léteznek negatív oktánszámú szénhidrogének is a benzinben is, de méginkább a motorolajban, persze 100 felettiek is vannak a benyában, a xilolok 130 felettiek
Így áll össze a kép, a kúton kiírt 95-ös KÍSÉRLETI oktánszám, aminek jó közelítéssel(asszem 5-8 oktánszám-egység) az egész fp tartományban (20-210 °C) rendelkezésre kell állni
Persze a 95-ös benyának a MOTORoktánszáma csak min 85, a 98-asé min 88, a motoroktánszám érdekesebb tartós terhelés esetén
A többit majd folytatom, el kell mennem

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.02.04. 13:06

Miért mit használtál eddig?
EZ API TC, JASO FB, ISO L-EGB

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.04. 11:13

Hoppá viszont: ha akartok olcsón olajat: http://www.vatera.hu/valvoline_motorcyc ... 07073.html

A valvoline 1300ft/l

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.02.04. 11:12

Igen, értem hogy az üzemanyagról szól a 88.as oktánszám :) de én így gondolkoztam magamban: minthogy az oktánszám a benzinben lévő izooktán és heptánhoz hasonlított kompressziótűrésű anyagok százalékos aránya (az izooktán a 100 a heptán a 0) így feltételezhetően a régi motorokban több volt a kompresszió által előidézett robbanás, minthogy a benzinben több volt a heptán szénláncának kompressziótűréséhez hasonló molekula, és az olajak is gyengébb minőségűek voltak: így a 95ös benzinnel aminek már egész jó a kompressziótűrése, véleményem szerint egy átlagos sűrűségű 2T olaj (szóval nem stihl olaj)szépen ken mindent, hiszen sokkal kevesebb a kompresszió által keltett robbanás, így kevesebb az olaj "kipuffogása" is. Legalábbis én így gondolom... hogy így benzintől is függ a dolog, mert ha jobb a benzin, akkor az olaj jobban tud kenni. Bár lehet hogy ez írtó nagy baromság...
Amúgy előzőleg tényleg hülyén írtam, mert a 10W40ről beszéltem és írtam a benzint is, ott arra, hogy milyen az olaj a 10W40 re gondoltam hogy mindegy... bár elméletileg a 2Tnél is mindegy, de nekem mindenki a fél-szintetikusat ajánlja, én is azt használok most hogy felújítottam a motort.
Előtte viszont, (ez érdekes): a legszarabb arol-t használtam, és mentem kb így 15000km-t összesen... szlovéniába, osztrák alpokba stb... na most szétszedtem a blokkot, és a dugattyún nem volt egyenletes koromhártya. Szóval a hártya nagyon vékonyka volt és nem is fedte be az egészet. Ebből arra következtettem, hogy sokkal több múlik a motor beállításain mint az olajon. -->és itt lehet hogy ismét tévedek... de remélem nem :D
Bocs a hosszú szövegért.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.03. 22:26

arovado írta:A kézikönyvben pl így szól a fáma: ne tegyünk a motorketékpárba 88-as oktánszámnál alacsonyabb benzint... ez szerintem mindent elárul.
Ez kicsit OFF lesz, bocsi.
Inkább üzemanyag téma, de itt merült fel.
Szóval, erről az oktánszám dologról: Bambival beszélgettem erről a dologról, a kompressziótér csökkentéséről, azaz a tuningolás ilyen módjáról.
Ő azt mondta, hogy a mai 95-ös benzin korántsem olyan, mint a régi normál, azaz a 86-os. Nos, kicsit utánajártam a dolgoknak, miről is van szó, mit is mondott. Nem a szakmai tudását kérdőjeleztem meg ezzel, de kíváncsivá tett. Mivel itt élek a magyar olaj "hazájában", nem volt nehéz dolgom. Megértettem, miről is van szó, mit is mondott A MESTER. Sőt, azt is, mire alapozza. Teljes mértékig igaza van az általam olvasott, hallott dolgok alapján.
Szeretném mindazt megosztani Veletek, amit találtam - bár elég hosszú dolog.
Egy emberke le is írta mindezt, tömören.
Nézzétek meg a
http://zolikepei.atw.hu/viz.doc
linket.

Hogy nem tudok rendesen írni/fogalmazni ma!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég