Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Nálam nem véletlenül történt az a baj. Ritka gyér olajjal jártam így. :) Mindenesetre nyugodtabb vagyok 1:40es favorittal. Az én MZ-mnek sem olajos a kipuvége.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én 1:50-be keverem,félszint vagy fullszint olajjal,nem olajos a kipufogó vége,és évek óta nem is akar besülni,pedig időnként hajtva van rendesen! :twisted:
Természetesen az utcai motoromról beszélek.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

KILL3R etz írta:ETZ-be minek ilyen olajos keverék? :-k
Hogy be ne süljön :mrgreen: Már sikerült félig 1:50essel (bár olyan olajat soha többet ne lássak)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ETZ-be minek ilyen olajos keverék? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

én jó olajat használok, de abból keveset, 1:80-ba keverem a castrol Power 1-et, és teljesen jó, igy is kicsit olajos a kipufogó vége.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,köszi az infót, megpróbálom , egyébként 33 keverékkel járok de most át állok 40 re és leginkább MOL DINAMIK olajat használok .üdv. juragy
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

jura györgy írta:sziasztok van-e valakinek tapasztalata a FAVORIT olajról ? üdv. juragy
Szia!

Én ezt használok minden 2T motorba, de 1:40es arányba (tudom-tudom, 1:50 van előírva, de ősöktől rámragadt az 1:40es arány). Alapvetően nincs vele gond, de az biztos, hogy nem első osztályú olaj, és 1:50et nem kockáztatnám meg vele.

Szilárd
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

jura györgy írta:sziasztok van-e valakinek tapasztalata a FAVORIT olajról ? üdv. juragy
Úgy füstöl a simson tőle mint egy lemezvillás csepel hidegindításnál. Bár a mai (nem a régi) arol 2T től még ez is jobb mert annak nem kenése van hanem tapadása...
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok van-e valakinek tapasztalata a FAVORIT olajról ? üdv. juragy
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

Ma szétszedtem egy mégy gyári bontatlan Ts 125 MZ-t teljes felújítás végett amibe csak 14000km van(de olyan is)!A tulaj elmondása szerint gyenge csörög igaz jól indul ő nem ment még vele 80km/ó fölött soha,amikor levetem a hengert elszörnyedtem!Minden fekete kormos és égett,a kipuf nyílásba nem tudtam bedugni az ujjamat sem a dob van vagy 15kg...A boldog" tulaj kérdésemre milyen olajat használ?Milyent Arol 2T mert az olcsó és azt mondták 1/33-ba a legjobb! Istenem van aki még ezt el is hiszi,szerintem van olcsó de sokkal jobb minőségű olaj is és mégis van aki nem hisz ezekben.Egyébként a főtengely hajtókar és a csapágyak is kész vannak kérdezem megéri spórolni ?
Sajnos mérgembe nem fényképeztem le pedig tanulságos,ilyent még nem is láttam de gondolom ti se nagyon.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Benzin is, meg olaj is lehet....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Olyan létezik, hogy egy rossz olajtól megy durván szarul a motorom. Alig akart ma menni 110-et a mogulos olajjal, aztán tankoltam és 1:70-be kevertem fullszint extrakirály racing olajat és ég és föld. Vagy pont az előző benzin volt hibás?
Hátszél-szembeszél nemigen volt...
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tisztelt motoros társak!
Ez sajnos minden ősszel így van saját tapasztalatom(kerti gépeket javítok és persze simsont és MZ-t ha megkérnek rá..) ahogy bejön az első igazán hűvös idő mindenki megérez minden problémát a gépein.
Valahol igazuk is van ilyenkor a hideg indítás is problémásabb de ha kicsit szegényebb a keverék(benzinben)már nem úgy muzsikál a műszer üzem melegen ahogy a nyári melegbe...Ilyenkor persze mindenki gyújtás vagy karbi és benzin hibára gyanakszik az első kettő lehet is hiba a benzin se mindig a legjobb szerintem is okoskodnak vele egy két helyen de az E85 is ég amit esetleg belekutyulnak de egy öreg kopott sokat használt 2T motor már soha sem 100% os minimális bizonytalanság van már a működésükben legyen az MZ vagy kerti kapálógép vagy láncfűrész,ha még hidegebb párásabb levegőt kénytelen beszívni akár erősödhet is a nem kívánt jelenség amit nyáron azért nem biztos hogy megéreznénk ...Együtt kel tudni élni velük és szerelgetés és felesleges alkatrész vásárolgatás helyet inkáb tankolj és amíg lehet motorozz!
Köszi,hogy meghallgattál csak mostanában sokan panaszkodnak nekem is de nem értem mit is várnak egy békeibeli konstrukciótól ami megy és kész.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: DrV »

TZrider250

Ezt töltsd le http://szocimotoros.hu/download/Gyujtogy2.doc" onclick="window.open(this.href);return false; erre gondoltam eredetileg, de találtam még másik 2 hasznosabb oldalt
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... t=5&alkat=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl650.info/database/knowledgebas ... ?showall=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyáron amíg hideg volt a motor tapasztaltál hasonló tüneteket?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

DrV írta:Ha szép őzbarna akkor jó, ... találtam egy leírást ... milyen szineknél mik a lehetséges hibák.
DrV, megköszönném, ha ezt feltennéd a Wikire. Kb. 2000 km-es N14C gyertya van megint, pár napja szép színe volt. A motorom SHELL előtt nagyon jól ment (Erdély túrásokat kérdezd). Jó volna, ha nem csak kis fordulaton húzna a "takarékos" SHELL benzinnel sem, de "a hangok megmondták", hogy ne pörgessem. 4000-4500 körül stabnilan jól megy SHELL-lel is, de nem nagyon reagál a gázkar rángatással való felpörgetésre terhelés alatt. Másik üzemanyagnál ezt jól csinálta, de kis fordulaton picit több gázt kellett adni ugyanolyan menethez.
Ha mondjuk "hevesebben ég el" ez az új üzemanyag, a tranzisztoros gyújtás hagyományos megszakítóval alkalmas erre? Előgyújtást állítsak? Kell kisebb, vagy nagyobb hőértékű gyertya?
Mások nyilván alap beállításokat használnak, úgy bármivel elmegy (dízellel is 8-[), csak sokat fogyaszt. De ha szegény is lenne a keverékem, az más üzemanyagoknál nem okoz ilyen tüneteket.
Tehát mi a tapasztalat különféle hőértékű gyertyákkal, megszakítókkal, és előgyújtásokkal, illetve kinek mit okozott a kifújás, az egyes adalékok, vagy a túl magas oktánszám.
Köszönöm a válaszokat.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

nova001155 írta: tuti nem a shelles benzintől ... Egyébként nem lehet hogy a hideg miatt vacakol a géped?
Van benne valami (hogy hideg lett közben), de a legelső SHELL tankolás után (picit már hűvösebb, de szeptemberi meleg este volt) azonnal és váratlanlul jelentkezett a csipogás, már 4800 kürül, a legkisebb gyorsításra is. Utána mentem kb 2000-2500 Km-t másféle (főleg román) kutak anyagával, és akkor fokozatosan feljebb tolódott a furcsa hang, egyre jobban is tolerálta a hosszabb kigyorsításokat. A vacakoló alapjárat gyertyacserével (egyik fele szép őzbarna, másik fele tövig kormos) magától megjavult. Előtte karbit is kellett pucolni, mert már rángatott a túl sok víztől (beázásból is adódhat, de soha korábban ilyen gond nem volt nagy esőben a lengyel túrán sem). Most megint SHELL-nél tudtam csak tankolni és ugyanaz mintha ismétlődne. Viszonylag finom kigyorsításokra is már csipog, de alapjárat nem ment el nagyon, bár nem is mentem száz kilométereket esőben. Kimotorozom ezt a tankot, megnézem a gyertyát, karbit, s hogy kifúj-e. Lehet, hogy időpontot kell kérni valamelyik elismert szerelő motorostársunktól.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Alfa írta:Félreértettétek, ez nem MoGul hanem MoTul.

Ez egy eléggé felsőkategóriás fullszint olaj, én is ilyennel akarom járatni egyszer ha nagyon gazdag leszek :mrgreen:
Bocs, ezt benéztem... :oops:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Félreértettétek, ez nem MoGul hanem MoTul.

Ez egy eléggé felsőkategóriás fullszint olaj, én is ilyennel akarom járatni egyszer ha nagyon gazdag leszek :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mindenesetre ha elterjed ez az olaj, akkor csinálhatunk ködös túrát is... Az éjszaki után szabadon... :D :D

Vagy átírhatjuk a főoldalon a szöveget: "Szeretnél közénk tartozni? Csak kövesd a kék füstöt országszerte!" :D :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pviktor írta:Ajánlom mindenkinek a Motul 710 2T-t, eddig nagyon megvagyok vele elégedve!
De akkor a túrákon csak hátul közlekedhetsz ;)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Én is tankoltam a shell-en de nem vettem észre semmi különbséget! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: DrV »

Szedd ki a gyertyát és nézd meg, h milyen a színe. Ha szép őzbarna akkor jó, de a tünetek alapján nemhinném. Valahol régebben találtam egy leírást a gyertyákról (talán itt), h milyen szineknél mik a lehetséges hibák.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

TZ!

Szerintem is keveset kap. Emelj a súberen sztem is.

A kifújást pedig úgy tudod ellenőrizni, hogy a henger-hengerfej találkozásánál (felülről a 4-5. bordaköz asszem) Körbenézed az illesztést. Ha látsz olajnyomot, akkor kifúj.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

TZrider250 írta:Üdv!
Adalékos üzemanyaggal van tapasztalatotok? Az új SHELL üzemanyaggal elromlik az alapjárat, és 5000 körül "csipogó" hangok jönnek a henger felől. Az új lakóhelyem közelében csak ilyen benzint lehet kapni. Erősebbnek érzem a motort, de "beköpi" a gyertyát (Brisk N14C, ez vált be legjobban). Más típusú gyertya kell? Előgyújtást állítsak? Vagy meglévő hiba tünetét hozta ki az adalékos üzemanyag?
Lentebb Killer írta, hogy terhelés elvételekor "kopog" néha a motor. Amióta SHELL anyagot töltök, hasonló "csipogás" nálam is jelentkezik. Amikor lejtőn lefelé adok gázt, vagy bizonyos helyzetekben motorfékezésnél alacsonyabb fordultaon is hallatszanak a furcsa hangok.
(300-as motorom van, tranzisztoros gyújtás megszakítóval, fúvóka dörzsárazva. Eddig tökéletes volt.)
Bambi tippje, hogy emelhetnék a súberen, mert talán nem megfelelő mennyiséget kap. Vagy esetleg kifúj a hengernél, de ezt a részt nem értettem, nem vagyok gépész vagy szerelő.

Ha rossz topicban vagyok, elvárom jóindulatú visszajelzésetek.
Nem tudom mi van a te gépeddel de tuti nem a shelles benzintől én mindig shellen tankolok tettem már az enyémbe 100-as racinget is meg sima racinget is drága volt és ugyanúgy ment vele de a sima 95 megteszi! Egyébként nem lehet hogy a hideg miatt vacakol a géped?
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Ajánlom mindenkinek a Motul 710 2T-t, eddig nagyon megvagyok vele elégedve!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Üdv!
Adalékos üzemanyaggal van tapasztalatotok? Az új SHELL üzemanyaggal elromlik az alapjárat, és 5000 körül "csipogó" hangok jönnek a henger felől. Az új lakóhelyem közelében csak ilyen benzint lehet kapni. Erősebbnek érzem a motort, de "beköpi" a gyertyát (Brisk N14C, ez vált be legjobban). Más típusú gyertya kell? Előgyújtást állítsak? Vagy meglévő hiba tünetét hozta ki az adalékos üzemanyag?
Lentebb Killer írta, hogy terhelés elvételekor "kopog" néha a motor. Amióta SHELL anyagot töltök, hasonló "csipogás" nálam is jelentkezik. Amikor lejtőn lefelé adok gázt, vagy bizonyos helyzetekben motorfékezésnél alacsonyabb fordultaon is hallatszanak a furcsa hangok.
(300-as motorom van, tranzisztoros gyújtás megszakítóval, fúvóka dörzsárazva. Eddig tökéletes volt.)
Bambi tippje, hogy emelhetnék a súberen, mert talán nem megfelelő mennyiséget kap. Vagy esetleg kifúj a hengernél, de ezt a részt nem értettem, nem vagyok gépész vagy szerelő.

Ha rossz topicban vagyok, elvárom jóindulatú visszajelzésetek.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És a mostani Arol messze nem ugyanaz mint a régi. A mostani gázolajjal van higítva. A mostani megfelelője talán a Sprint 2T. Sokan használjuk, olcsó, jó. Szintén MOL termék.

A másik ok a jobb olajra, amit Te is említettél. Kevés a gyári (minőségibb) alkatérsz a motorjainkba....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

nova001155 írta: Olajok összetétele! Arol 2t vel is elmegy nincs vele semmi gond még motorolajjal is! Annyi a különbség hogy míg az arol kokszol füstöl kicsivel jobban kopik a moci addig a modern olaj nem füstöl nem kokszol és jobb kenés hosszabb motorélettartam.
Vagy úgy, némileg kiestem a sodrásból. :cry:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Thorwald írta:De szép darab, igazi kuriózum. =D>

Ez az olajmizéria miért vagy mitől van?
Most biztosan haragudni fogtok rám, de ezek a jószágok a sima Arol 2T olajjal is elmentek, a fene nem nézte miből van, csak a keverési arányra kellett figyelni. Mikor a hőskorban motoroztam, keverék kutak voltak, azt se tudtam mit kapok bele, csak a keverési arányról volt fogalmam, de mentek a gépek gond nélkül. Amikor a bolgár tengerpartra mentünk le ETZ-kkel, Romániában nem hogy keverék nem volt, hanem üzemanyag is csak elvétve, így kényszerből motorolajat öntöttünk a benzinbe (csak ezt tudtunk szerezni némi benzinért cserébe, mert csak jegyre lehetett tankolni) és elment csomagostul, kétszemélyestől Bulgáriába, ahol lehetett benzint és olajat is kapni. 5 ETZ-vel mentünk, egyiknek sem lett semmi baja az úton, pedig úgy meg voltak pakolva, hogy sztenderről leszedni is néha segítség kellett.
Tudom ma már öregecskék, de ennyire nem öregszik el az anyag, főleg, hogy alig van már eredeti alkatrészekből álló motor.
Olajok összetétele! Arol 2t vel is elmegy nincs vele semmi gond még motorolajjal is! Annyi a különbség hogy míg az arol kokszol füstöl kicsivel jobban kopik a moci addig a modern olaj nem füstöl nem kokszol és jobb kenés hosszabb motorélettartam.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

De szép darab, igazi kuriózum. =D>

Ez az olajmizéria miért vagy mitől van?
Most biztosan haragudni fogtok rám, de ezek a jószágok a sima Arol 2T olajjal is elmentek, a fene nem nézte miből van, csak a keverési arányra kellett figyelni. Mikor a hőskorban motoroztam, keverék kutak voltak, azt se tudtam mit kapok bele, csak a keverési arányról volt fogalmam, de mentek a gépek gond nélkül. Amikor a bolgár tengerpartra mentünk le ETZ-kkel, Romániában nem hogy keverék nem volt, hanem üzemanyag is csak elvétve, így kényszerből motorolajat öntöttünk a benzinbe (csak ezt tudtunk szerezni némi benzinért cserébe, mert csak jegyre lehetett tankolni) és elment csomagostul, kétszemélyestől Bulgáriába, ahol lehetett benzint és olajat is kapni. 5 ETZ-vel mentünk, egyiknek sem lett semmi baja az úton, pedig úgy meg voltak pakolva, hogy sztenderről leszedni is néha segítség kellett.
Tudom ma már öregecskék, de ennyire nem öregszik el az anyag, főleg, hogy alig van már eredeti alkatrészekből álló motor.

Ez egy kisebb túrán készült, itt nincs igazán megpakolva. A kor szellemét idéző megoldásokkal, bár már lehetett Krauzer utánzat csomagtartókat kapni, de rengeteget kellett még hozzá dolgozni, hogy használható legyen.

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Thorwald 2011.10.13. 13:44-kor.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Apósom garázsában találtam erre az olajra!
Kép

Nem mai termék! :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én próbáltam a scootert is,hasonlóan fölcuccolva,mondjuk én 1:50-be keverem,de semmi gond nem volt vele! Nem füstöl,és a kipufogó is tiszta! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

Alfa írta:Ez amúgy miben különbözik a scootertől? Ugyanazokat a szabványokat tudja, és ugyanúgy fullszint... :?:
Jo kerdest tettel fel API, JASO ertekei ugyanazok: TC+, FC, a kulonbseg nekem a szine :-), lehet hogy parasztvakitas, de inkabb a competiciont teszem az mz-be, dragabban, mert azt irja kihegyezve a magas teljesitmenyre, na jo, nem versenyszeruen hasznalom a motoromat, de en vagyok 86 Kg, asszony 65 Kg, (beoltozve ruhastul sisakostul +15 Kg) a ket turadoboz benne szerszamokkal turakellekekkel 30 Kg, hatul a sator, halozsak, legagy +10 Kg. Nagyjabol 210 Kg, es ehez tarsul a 100-110-es utazo 1:75-ben, es meg nem volt gondom, nalam bizonyitott, nem probalom ki scooterrel :-"
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Repsol 2T 1:45 vagy 1:50-ben is nagyon jó nem füstöl s árban is jó 1900 Ft!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez amúgy miben különbözik a scootertől? Ugyanazokat a szabványokat tudja, és ugyanúgy fullszint... :?:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

2490? ha jol latom? arban hasonlo amit mutatok:
http://www.olaj24.hu/T/repsol-moto-comp ... laj-1l/610
szubjektiv velemenyem:....1:75-tel 110 km/h utazo, feldobozolva a vilagbol kimegyek :P
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv lenne egy komoly kérdésem mivel olajváltás előtt álok(megszűnt a beszerzési hely a MOL kút meg drága...)ki is néztem a közeli kúton az AGIP(ENI) SPEED 2T Full Synthectic motor olajat ami 2500Ft körül van ha valakinek van tapasztalata azt nagyon megköszönném.Nem akarok zsákba cicát venni,ráadásul a saját gépparkom nagy része 2T eszik 1/33,1/40,1/50 be így elég sok fogy nálam így nem mindegy.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:Engem is valami jó olaj érdekelne a benzinbe ami már bevált.
Valvoline Durablend 2T for motorcycles reszszintetikus.
Mol sprint, challolils, hardt, record, makita, castrol olajakat probaltam, ez jott be legjobban. 2000-2500 kozott van literje.
1:50-1:60 kozott keverem (mikor hogy sikerul)
Nem fustol, nem tomi el a kiput, jol ken.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Thorwald írta:Hallottatok Favorit 2T olajról? Ilyet kaptam most. Állítólag ez is MOL származék.
Én ilyet használok már régóta 1:40es arányban. Semmi baja a motornak tőle, extrém kopást sem figyeltem meg. Pannóniákba is ezt használják páran 1:25ös keverékbe (azoknak ugyebár jóval több olaj kell) Viszont 1:40nél hígabban nem keverném.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Engem is valami jó olaj érdekelne a benzinbe ami már bevált.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Hallottatok Favorit 2T olajról? Ilyet kaptam most. Állítólag ez is MOL származék.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Köszönöm! :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Először is ellenőrizd le a gyújtást (akkor is ha állítólag jól be van állítva), majd nézd meg a főtengely nem lóg-e (meg kell rángatni, van e holtjátéka). Ha ezek jók, vedd ki az alapjárati fúvókát, és a boltban keress olyat ami szemmel láthatóan kisebb (olyan 40-50 körüli a jó, nekem kb 80-90es volt benne amikor ezt csinálta). Tedd bele, próbáld ki.

Utána a főfúvóka - alapjárati fúvóka cserélgetésével ki tudsz alakítani valamit, ami jó a motorodhoz, mindegyiknek más kell kb. Jó játékot! :mrgreen:
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Alfa írta:Ha nagy az utógyújtás (vagyis jól el van állítva) + sokat kap, akkor alacsony fordulaton (pl 2000-3000) fog kopogni
Ha a gyújtás jó, akkor a terhelés elvételekor (kuplungolás) fog kopogni, néha jó nagyokat detonálni :mrgreen:
Alapjáraton is hallani a kopogásokat. Illetve kuplungoláskor amikor a gázt visszaengedem!
Akkor mit ajánlasz, mit tegyek vele?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha nagy az utógyújtás (vagyis jól el van állítva) + sokat kap, akkor alacsony fordulaton (pl 2000-3000) fog kopogni
Ha a gyújtás jó, akkor a terhelés elvételekor (kuplungolás) fog kopogni, néha jó nagyokat detonálni :mrgreen:

Mindkettőben volt részem a nyáron, de ezek előfeltétele a túl dús keverék. Az olaj tökmind1. Kisebb alapjárati fúvóka nekem segített, azért dúsult túl mert jó nagyot raktunk bele.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

KILL3R etz írta:Gyújtás hova van állítva? Présrés mekkora? Öngyulladásra gondolok.
A gyújtást nem én állítottam! Egy megbízható szerelő ismerősöm a gyári méretek szerint.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Még egy kérdésem is lenne!
OMV motorolajat használok. Mennyire elfogadható ez?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyújtás hova van állítva? Présrés mekkora? Öngyulladásra gondolok.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van egy járatós TS 250/1-es gépem, de sajnos kopogást hallok a hengerből! Most 1:50 be kevertem az olajat. Esetleg próbáljam meg sűrűbben?
Kérem segítségetek!
Köszönöm!
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 67 vendég