Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
biacs
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.12.19. 12:43
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: biacs »

Végülis úgyis újra akarom tömíteni a blokkot,és úgy fest hogy a 10-15W40 est többen ajánlották mint a 80W-t.Asszem megpróbálom mit mutat azzal,ha minden tömítés ki van cserélve.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

biacs írta:
Máté írta: Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.
Köszi a segítséget!Ezt e Wikis oldalt nem ismertem,új vagyok még itt.Mindenesetre több infó van rajt olajokkal kapcsolatban mint a javítási könyvben.Az a dilemám hogy most 10w40es motorolaj van benn,de ezt elég jól folyatja mindenhol,a 80W-től meg többen lebeszéltek h hidegben nem emel ki a kuplung.Mondjuk én csak nyáron használom a gépet.
Amikor beleraktam én is így gondolkodtam. De volt hogy kb 10fok alatt motoroztam és minden egyes elindul szenvedés volt. Menet közben is voltak problémák.
Oké hígabb, de ha megcsinálod az illesztéseket szépen (mondjuk szerelőpasztával) akkor nem fog szivárogni.
Nekem beált a 15w40, csak azt fogok beletenni. Főleg most castrol actevo 4t van benne, és nagyon fincsi a váltó és a kpulung is tőle.
biacs
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.12.19. 12:43
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: biacs »

Máté írta:
biacs írta:Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.
Köszi a segítséget!Ezt e Wikis oldalt nem ismertem,új vagyok még itt.Mindenesetre több infó van rajt olajokkal kapcsolatban mint a javítási könyvben.Az a dilemám hogy most 10w40es motorolaj van benn,de ezt elég jól folyatja mindenhol,a 80W-től meg többen lebeszéltek h hidegben nem emel ki a kuplung.Mondjuk én csak nyáron használom a gépet.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

biacs írta:Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.
biacs
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.12.19. 12:43
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: biacs »

Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ha fölidegesít a kuplung bowdent teletömöm zsírral, a fordulatszámmérő kihajtást körbekenem szilóval, az olajbetöltőt meg behegesztem. Azután rakok a blokk tetejére fél kiló szilika gélt és le vákuumfóliázom az egészet! :mrgreen:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én is ezt mondtam!
Agyon kell tömködni zsírral a bowdent asszem. :)
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gery »

hello. nemlehet hogy a kuplungkarnál ha vizetkap akkor a bovdenházon keresztül is megy bele viz :?: én volt hogy beolajoztam a bovdeneket és az olaj is szépen végigfojt a bovdenházon keresztül. ez csak egy feltevés :D bocs ha hülyeségeket beszélek :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

MiszterQ írta: Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.
Azok a tengelyvégek ledugózva, az üres jelző mellett a léptetővilla tengely vége van, és ha jól emlékszem az arretáló dob végén is van egy dugó. Azokat gyárilag lakkozták. Szerintem, az is a legjobb oda, alapos zsírtalanítás után valami olajálló nitrolakkal be kell kenni és kész. Ezek a rugalmas tömítők nem eree valók.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

KILL3R etz írta:Atilla!

Nem lehet, hogy a fordulat kihajtásnál kap vizet? Ott azért elég sok illesztés van... :-k
Az is lehet, de látszólag ott is rendben van minden.

Arra is gondoltam, hogy talán mindenhol megy be egy kicsi és ettől lesz ilyen katasztrofálisan vizes az olaj.
Nagy, látványos baj nincs sehol és ezért nem találom a hibát. :-k
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

MiszterQ írta:
festékes írta:Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta :mrgreen:

Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset :twisted: ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki! #-o

De ez már inkább barkácstopic bocsi :oops:
OFF
Nekem is úgy van megmókolva ;) ez a féklámpa-visszajelző nagyon jó ötlet, mert nekem se megbízhatók a kapcsolóim. A hátsót le is kötöttem mert gyakran beragadt.
ON
Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.

Jaja ott nekem is foly. Feltölöttem tömitőpasztával.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

festékes írta:Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta :mrgreen:

Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset :twisted: ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki! #-o

De ez már inkább barkácstopic bocsi :oops:
OFF
Nekem is úgy van megmókolva ;) ez a féklámpa-visszajelző nagyon jó ötlet, mert nekem se megbízhatók a kapcsolóim. A hátsót le is kötöttem mert gyakran beragadt.
ON
Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.
Relax, don't do it
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta :mrgreen:

Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset :twisted: ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki! #-o

De ez már inkább barkácstopic bocsi :oops:
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Atilla írta:
festékes írta:Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától! :D :D :D
Ott, hogy kented ki? Az egy rugós mozgó kis izé. :)
Vagy kívülről "bevakoltad" kábelestől az egészet? :?:
Ahogy mondod még ki is gletteltem! :D :D :D :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Atilla!

Nem lehet, hogy a fordulat kihajtásnál kap vizet? Ott azért elég sok illesztés van... :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Friggyes Mester írta:A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
Azt már írtam, a dugó már átalakítva.
(Majd megnézem így mennyire áramvonalas) :wink:

Egyszer úgyis rájövök hol megy be a víz! És akkor reszkessen az a lyuk! :D
BEHEGESZTEM BÁRMI IS AZ! :evil:
Régebben nem foglalkoztam vele, de már pár éve idegesít, mert tiszta rozsda a kuplungagy, meg a főtengely vége is, ami kilóg a kuplungból.
Belső pára nem lehet, mert a legutóbb is kb 300km/nap-ot mentem esőben. Tehát nem 5-6km rövid távok, hideg motorral. És tényleg kb 1dl víz lett benne a 3 nap alatt, ami szerintem nagyon sok!
Egyedül a kuplung bowden a gyanús, de szerintem jól szigetel. Szorosan fogja a gumi a csövet is és a bowdenen is nehezen csúszik odébb.
Egyenlőre ott tartok, hogy ha vizes akkor lecserélem. Ez nem megoldás, de legalább nem rohadnak benne a cuccok.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

festékes írta:Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától! :D :D :D
Ott, hogy kented ki? Az egy rugós mozgó kis izé. :)
Vagy kívülről "bevakoltad" kábelestől az egészet? :?:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Akkor kerülgeted a bukóval a rovarokat is mert a becsapódásuk lassít?


Egyébként....:Hülye!!! :mrgreen:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

De ha hosszanti irányba rakod áramvonalasabb. + 0,00000001 km/h :D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: young boys »

Friggyes Mester írta:A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
Még jó hogy nem az alkoholt nyeli ottan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alkoholista motor(os? :oops: :mrgreen: )
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától! :D :D :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Az enyém magán az üresjelzőn át ereszt a műanyag és a fém között.
De nem vészes, a csöpögésig nem szokott eljutni, úgyhogy nem érdekel.
Lehet, hogy a tiéd is ott ereszti az olajat.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sajna nem! :( Tavaly sokat szívtam vele ,Előbb tettem rézalátétet,meg o gyürüt,aztán rájöttem,hogy nem ott szivárog hanem valahol mellette,na erre is születtek megoldások,a végén hőálló pasztával elcsumizoltam,na ez beválik egy darabig,ja és közbe lánckerék szimmeringcsere na nem baj ez is újult,és nem csak a peresemen van ez a gond az egyik régebbi etz-mnél is megvolt :shock:
Úgyhogy nem egyedi a probléma :-k
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Az üresjelző könyéke véletlenül nem a lánc miatt olajos? :-# :mrgreen:
Relax, don't do it
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kuplungnál sztem eredményesebb egy jó erős szigszalagozás. :) Dugó akkor megoldva... :!:

Esetleg a bowdenen keresztül nem csordogálhat befelé a vizecske? Mármint belülről.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Már küzdöttem a témával ám!
A betöltőnyílás szuszogója már kiiktatva, egy szép cső megy le a motor alá a dugóból.
Persze gyönyörű ívben felfelé indul és úgy kanyarodik le, hogy nehogy ki/be folyjon valami.
A kuplungnál a gumidugó tényleg nem 100%, arra gyanakszom én is, csak azzal nem sok mindent lehet kezdeni.

Viszkozitás ide vagy oda, az a furcsa hogy meglepően sok víz tud bele menni.
Az enyém nem csöpög sehol, pedig elég viharvert a blokk. Ha csöpögne is, ott ahol kicsöpög 2 csepp olaj, nem hiszem, hogy bemegy 1dl víz. Mert annyi simán belement legutóbb is a 3 nap (kb 1000km) esőben motorozás alatt.
Az üres jelző környéke nekem is olajos, de ott nincs annyi víz!

Mora szerint nem kell aggódni, hanem irány az autópálya. Húzzak egy nyél gázt, és majd kipárolog. :D
Én azért valami jobb megoldást szeretnék kitalálni a problémára.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A betöltő nyílás gumidugóján ott a szuszogó. Azon a nyíláson akár bemehet. A kuplungbowdennél a gumidugó sem 100%-os, nagynyomású mosásnál bemehet a víz, bár te nem ezt mondtad ugye. :)

Olajnak azért nagyobb a viszkozitása, ugyhogy az a megállapítás azért nem igaz. :twisted:

Egyébként nagy zivatar után nekem is vizes lesz az olaj, vagyis volt rá már példám.

Ja és mi az, hogy ahol nem jön ki olaj? MZ-n nem jön ki olaj? :)
Nekem szokott csöpögni ott az üresjelző környékéről, illetve blokkfél között izzadni is. :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Atilla írta:Jut eszembe, nektek is tele megy vízzel a blokk?...
Hát, nekem az offroad túrán telement :oops: :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Jut eszembe, nektek is tele megy vízzel a blokk?
Nekem egy kiadós eső után tiszta víz az olaj.
Amit nem értek, mert nem ereszt sehol, a kuplungnál rajta a gumisapka, a töltő gumidugó is jól zár.
Márpedig, ahol az olaj nem jön ki, ott szerintem nem kéne bemenni víznek. :shock:
Múltkor áztam egy túrán 2-3 napot, hazaértem és leengedtem az olajat erre valami okádék vizes barna habos trutymó volt benne. Az eső előtt pedig tuti jó volt az olaj.
És ez nem az első ilyen, ez Mz betegség, vagy az enyém szívat?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én minden évben lecserélem. Állt. 10-15 ezer km után. Nem egy hihetetlen összeg szerintem. 8-[
Bár 2000 km-nél még szerintem sem indokolt. De két év után már lehet nem úgy működik az olaj ahogy kéne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes »

20 ezer km-t ír a szakirodalom. Hány év? Én 3-4 évente biztos cserélném.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy Mz-ben milyen időközönként kell olajat cserélni? Hány km-enként vagy hány évente. A mostani olajban van max kb 2000 km, sztem ezt még nem muszáj lecserélni.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

Hidegben nekem is csinált olyat hogy egyszerűen nem ment vissza a kuplungkar miután behúztam, majd utána volt hogy csúszott is. Akkor 80w90 volt benne.
Lecseréltem 10w40-ra és azóta tökéletes, pedig hidegebb időben mentem vele mint amikor ezeket csinálta. Szerinem megéri lecserélni.
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

szép motor. akkor várok a melegig csak márt nagyon várom mert 10 év után apám halála óta ez az első inditása... :S es nagyon jóérzés lenne hallani és menni vele amin az apám is ment :S meg a z a baj hogy berugó még nincs rajta tolni próbáltuk csakhát a kuplung miatt nehéz tolni na m1 várunk még. és köszönöm mindenkinek a segítséget!
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Elvileg télen nagy hidegbe nem csipázza a 80W-set mert eléggé besűrüsödik, én mondjuk 80w90-el járok és néha berúgom télen és simán működik de az előző olaj ami volt benn az katasztrófa volt szóval lehet hogy az olaj nem tetszik neki...de majd a szakik megmondják a tutit :mrgreen: még egyenlőre én is ízlelgetem az Mz-t 4 év simsonozás meg 2 motor teljes felújítása után :mrgreen: ... kicsit furcsa :P ...
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Köszi szépen és még azt akarom hogy ha melegebb leszs akor lehetséges hogy megjavul a kuplung meg ha beindul akkor lehetséges hogy jólessz?? vagy midnenképp oljacsrere?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

erdos95 írta:rendben megpróbálom és köszi a láaszodat és a segitséget és még azt csinálja hogy behuzom a kuplungkrat tologatom elsőere amikor megtolom akkor ugynaugy hajtja a dugót de a 3. tolásnál már nem hajtja a dugót és elég nehéz tolni de nemhajtja a dugót. Remélem nem szerelési probléáma mert nehéz volt összerakni :( :? :? :?
Ezt valószínű,hogy az olaj csinálja.Ha 80W-90 olajat használsz,ajánlatos 10W-40-re cserélni,főleg télen.
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

rendben megpróbálom és köszi a láaszodat és a segitséget és még azt csinálja hogy behuzom a kuplungkrat tologatom elsőere amikor megtolom akkor ugynaugy hajtja a dugót de a 3. tolásnál már nem hajtja a dugót és elég nehéz tolni de nemhajtja a dugót. Remélem nem szerelési probléáma mert nehéz volt összerakni :( :? :? :?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

erdos95 írta:igen volt szerelve uj csapágyak lettek bele véve meg szimeringek 20 évet állt kb apámtól örököltem szárazon olaj nélkül tökéletesen huzottt a mostz meg nem huzzzaa a kuplungot (még nemjárt a motorja a felujitás óta)
Próbáld meg azt,hogy alul a durva állítót egy milliméterrel told vissza,és úgy ted rá a három csavaros ablakot.utána fönt utána kell álítani a bowden holtjátékot.Ha így sem jó,akkor szerelési hibának kell lenni valahol.
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

igen volt szerelve uj csapágyak lettek bele véve meg szimeringek 20 évet állt kb apámtól örököltem szárazon olaj nélkül tökéletesen huzottt a mostz meg nem huzzzaa a kuplungot (még nemjárt a motorja a felujitás óta)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

erdos95 írta:Sziasztok!

Egy ts 250/1 sel rendelkezem minden bevan állitva a kuplungnál és szárazon muködött is a kuplung több olajat töltöttem bele elsőre de leeresztettem már (80W-90 Valvoline) de most valamiért csúsdzik a kuplung hózom és m,int a halottnak a csók valaki tudna segiteni mit tudok tenni?
Volt szerelve is?Vagy csak állítva lett?
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Sziasztok!

Egy ts 250/1 sel rendelkezem minden bevan állitva a kuplungnál és szárazon muködött is a kuplung több olajat töltöttem bele elsőre de leeresztettem már (80W-90 Valvoline) de most valamiért csúsdzik a kuplung hózom és m,int a halottnak a csók valaki tudna segiteni mit tudok tenni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

prista 2t extrát a falubeli kúton vettem 1290 ft/literjét és kib.szottul jó. be is vagyok tárazva 3 flakonnal, ráadásul van rajta 2dl-enként rublika is :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem is bevált a sprint.
Mostanában úgy szoktam, hogy veszek egy doboz sprintet és egy doboz motul scooter expert 2T-t és összeöntöm őket. :roll:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem is ez a tapasztalatom az olajjal kapcsolatban. :wink:
Nem tudom, valamiért ez az ár maradt meg bennem. Mindig a kúton veszem, ami útba esik a shell kút felé. :twisted:
De ahogy néztem tényleg nincs nagyon 1500 alatt... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:A Sprint az 1300Ft nem? :? Ugyanazok a jellemzők... :-" :roll:
Én ahol eddig láttam és vettem mindehol 1490,- volt. de ha tudsz helyet akkor ki vele. :) Amúgy meg vagyok elégedve a sprintel csak sok helyről hallottam hogy így nevesebb meg úgy drágább olajok és gondoltam kipróbálom. Ahhoz képest hogy olcsó olaj a sprint szerint nagyon jó. ha bemelegszik a motor abszolút nem füstöl.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Atilla írta:Hát, ez tény.
És hogy bírta a motor hosszútávon ezt a kiképzést?
~ 30 -35 ezer km-t ment a motor ezzel a felállással. Utána lett megfúrva +1-re. Ezután már a "jó" szlovák 2T olajat használtam, mert a Duna túloldalán tankoltam hosszú-hosszú évekig.

A kiput kb 70000 km után égettem ki először.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A Sprint az 1300Ft nem? :? Ugyanazok a jellemzők... :-" :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

És én is ezt használom az utcai motoromban! \:D/
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 45 vendég