Optikai tuning, fényezés, polírozás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.01.13. 10:25

Egész pofássan áll rajta.
Alfa írta:Látott már valaki ilyet? Ehhez a mocihoz gyártották semmi kétség, pontosan illeszkedik, és nem házi készítésû. Amúgy az én motorom átépítés közben, és érdekelne egy kis info hogy mégis mi fán terem :D

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.01.13. 09:35

Alfa írta:Látott már valaki ilyet? Ehhez a mocihoz gyártották semmi kétség, pontosan illeszkedik, és nem házi készítésû. Amúgy az én motorom átépítés közben, és érdekelne egy kis info hogy mégis mi fán terem :D

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
házi készítésû.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.13. 00:32

Látott már valaki ilyet? Ehhez a mocihoz gyártották semmi kétség, pontosan illeszkedik, és nem házi készítésû. Amúgy az én motorom átépítés közben, és érdekelne egy kis info hogy mégis mi fán terem :D

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.01.12. 21:16

A kipuffnak eros hoallo festek kell mar :)

Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia » 2009.01.12. 19:58

Sziasztok!

Köszönöm a segítséget!

Ha festés lesz, akkor az nem mostanában lesz...a pormentes hely, elég nehéz ügy, mert nem zárt a garázsom :)
Inkább a polírozás felé hajlanék, bár a fene tudja. Valamit mindenképpen szeretnék kezdeni vele, mert nagyon csúnya szegényem. De akkor már megcsinálnám a többi kis hibát a festésen.
A legnehezebb ügy a pufogóm lesz...bele sem akarok gondolni :)))

Köszönöm mégegyszer!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.01.12. 19:05

Polírozni elég kemény munka, elég sokat kell csiszolni mire szép fényes lesz. Ha viszont fested, akkor veszel egy palack filler spray-t és egy palack olajálló (nem kell hõálló) színes spray-t (esetleg lakkot is még erre a rétegre) és lefújod. Elõtte lecsiszolod az elõzõ festéket vagy leszeded kromofággal, lezsírtalanítod alkohollal. Vékony rétegeket húzol fel, száradás után jöhet a következõ. Annyit fújsz rá, amennyire akarod, hogy tartós legyen :) Alapozó fillerbõl nem kell sok, fénybõl kell több. Kb. ennyi. Jah és a festéshez legalább 18 fok kell és pormentes hely.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.11. 22:53

klau!

én szintereztetni akarom majd a blokkdekniket.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.11. 22:46

én most majd itthon akarom lefújkálni, és lelakkozni a dekniket, óratartó konzolt, és és a kapcsolók házait.. Igazából mindegy, hogy festve van, vagy polírozva, mert a polír mattul, a festék meg kopik :D festés is ugyanúgy le fog kopni a deknirõl a láb miatt, váltáskor. :)

Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia » 2009.01.11. 22:15

Sziasztok!

Szerintetek a kis ETZ-n a blokknál lévõ dekliket festeni vagy polírozni érdemesebb?
Melyik lenne a pénztárcakímélõbb megoldás?
Gondolom a polírozás, ha én csinálom házilag :P

Illetve a festésemen van pár hely, ahol lepattogott a festék. Ezt mivel érdemes javítani?

Köszönöm ;) :)

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2009.01.04. 13:11

Én láttam sub-ee festését , az is elsõ osztályú munka volt , úgy mint az elektromos szerelései is . :smt023

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 12:14

Most nézem hogy melyik topicban vagyunk, lehet hogy nem is erre gondoltatok amit leírtam? :oops:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 12:06

Gexxx írta:sub-ee-vel dolgoztatott már valaik? vagy láttátok már a munkáját?

Én igen, épített nekem egy elektronikus 12v-os feszszabályzót, egy elektronikus indexrelét, és egy szivargyújtót is.
Nagyon precízen megcsinálta, elsõ osztályú munka. Nekem csak jó tapasztalataim vannak vele. Amit kint látsz az oldalon cikkeket, ugyan úgy megcsinálta a cuccokat, még annyi plusz lett hozzá amit kértem hogy tegye bele dobozba, így már csak fel kellett tennem a gépre. Nem túl jó képeket csinált a telóm, de azért feldobom, hátha látsz belõle valamit.

Üdv.

Kép
Kép
Kép

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2009.01.04. 01:58

sub-ee-vel dolgoztatott már valaik? vagy láttátok már a munkáját?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2009.01.04. 01:57

Hát, én festés elõtt gondoltam... Úgy, hogy aki festi, esetleg ezt is megcsinálhatja, mert nekem nincsen sem idõm se helyem, ahol ezt megoldanám...
Igazából nem is annyira rozsdás, inkább valamiféle barna szmötyi van benne...

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.01.03. 23:45

mikor csinaltad meg a tankot? hogy birja? nem pereg le? nem oldja a benzin?

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.01.03. 23:36

SZia Devil!
Nagyon jó ez az avatar.
Az én Trophym 37 éves nagyon vacak volt a tankja
hegeszteni is kellett.Muszály voltam egy végleges jó megoldást találni.
Ez úgynézki bevált.
www.fertan.de /24 euro/.

Üdv:Dodi

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.01.03. 19:56

conus írta:na megtaláltam nagyjából én is ami akartam:
http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/prod ... ucts_id=55
errol hallottam dolgokat, olyan fele fele aranyba, valakinek bevalik valakinek nem! Pont egy trophys ismerosom jart vele ugy, hogy nemtudta megcsinalni, neki pici apro lyukak voltak a tankon a rozsdatol es nemtudott vele mit kezdeni, pedig elvileg erre valo. Valami olyasmi volt, hogy a faluletet nem tisztitotta meg annyira, hogy megtapadjon rajta a mugyanta es levalt. Persze nem az o hibaja, csak vannak a szernek hatarai, hogy mit bir meg javitani. En pl talalkoztam olyan homokfuvossal aki kifujta a tanknak a belsejet femtisztara! Csak nem valoszinu, hogy megtudja csinalni ugy, hogy a festes ne seruljon!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.03. 17:24

na megtaláltam nagyjából én is ami akartam:
http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/prod ... ucts_id=55

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.01.03. 13:23

Sziasztok!
Most olvasom csak hogy mirõl van itt nagybaszó.
Én ezzel a mûanyaggal öntöttem ki.
Most olyan mint egy fémtanknak álcázott mûanyag tank.

Kép

Kép

Kép

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.03. 12:19

Dodi a nagy Trophy tankját tette örökéletûvé ezzel a mûanyagos módszerrel :!: Amennyiben hosszú távra akarod rozsdátlanítani, akkor tényleg megéri befektetni :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.03. 12:08

én meg üvegszilánk + rozsdamaró :twisted:
de újrarozsdál, úgyhogy azt az amcsi teljeskörû tankrozsdátlanító készletet érdemes alkalmazni sztem. :idea:
valaki belinkelt ide valamelyik motorosoldalról egy cikket amiben pontosan le van írva h miért rozsdál be a tank "mostanában"... :evil:

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 10:43

Szilárd Mz írta:Mi régen mindig sóderrel csináltuk ezt a tanktisztitást, meg olyan kis apró kavicsokkal amivel aszfaltozni szoktak + ecetes melegviz.....
igen. ez is jó!

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz » 2009.01.03. 10:31

Mi régen mindig sóderrel csináltuk ezt a tanktisztitást, meg olyan kis apró kavicsokkal amivel aszfaltozni szoktak + ecetes melegviz.....

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 02:06

most olvastam.

Az öreg motor tankjának tisztítása sokunknak okoz problémát. Vannak professzionális (és drága) módszerek, amikor maró anyagokkal tisztítják és mûgyantaszerû passziváló réteggel fedik be a tank belsejét, de ez nagyjából egy rosszabb állapotú Simson árával vetekszik.
Én magam is sokszor használtam eredménnyel a „csavar módszert”, amikor a tankba kisebb anyákat, csavarokat dobok (a nagyobb nem jó, mert rázáskor akár nyomot is hagy, vagy a benzincsapot tönkreteszi), majd feltöltöm kb. 1 liter Brigeciollal és hosszasan rázom, majd kimosom, kiöntve a csavarokat. A csavarok a rázkódáskor leütik, lepattogtatják a könnyen lejövõ felületi rozsdát, a Brigeciol pedig kimossa az olajos szennyezõdést, ami a keverékolaj leülepedésébõl származik. Sokszor ismételve (mondjuk kevés gázolajjal) igen jó eredményre juthatunk otthon, házilag.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.02. 23:27

Vörcsi írta:Gexxx Szerezz tejgazdaságból vagy olyan helyrõl ahol rendes nem vízporos mûtej elõállítanak elõ, tejsavót, ürísd ki bentõl a tankot, öntsd a tankba, várj 1-2 hetet lehetõleg 20°C körüli hõmérsékleten, utána öntsd ki, majd meleg tisztítószeres vízzel mosd ki, hagy száradni, de ne sokáig, mert irdatlan hamar újra rozsdásodik, és gyorsan tölsd tele a tankot benzinnel.

Ez a módszer beválik, már 2 motortankon is bejött, köztük MZ-men is.
:shock: :D :lol:

Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi » 2009.01.02. 22:25

Gexxx Szerezz tejgazdaságból vagy olyan helyrõl ahol rendes nem vízporos mûtej elõállítanak elõ, tejsavót, ürísd ki bentõl a tankot, öntsd a tankba, várj 1-2 hetet lehetõleg 20°C körüli hõmérsékleten, utána öntsd ki, majd meleg tisztítószeres vízzel mosd ki, hagy száradni, de ne sokáig, mert irdatlan hamar újra rozsdásodik, és gyorsan tölsd tele a tankot benzinnel.

Ez a módszer beválik, már 2 motortankon is bejött, köztük MZ-men is.

Péter mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.05.16. 22:53
Tartózkodási hely: Csepreg

Hozzászólás Szerző: Péter mz » 2009.01.02. 20:15

Gexxx írta:Szakiktól várok árajánlatot...

A feladat:

tank rozsdátlanítás
tank+légszûrõház+akksifedél+elsõ-hátsó sárvédõ festés (fekete)
apró javítások a tankon szükségesek.

Természetesen az én mz-mrõl lenne szó
Helo
szerintem elég ha simán kitisztitod a rozsdát utána már nem lesz benne nem lehet hogy csak simán ilyen feketésbarna szinû mocsok?Nekem ilyen volt a tankba meg régi benzin.És szerintem az olaj kivált a benzinbõl és kirakódott a tank falára.A tankba felenyúltam egy erõs hosszabb bottal és ezt a kosz megkapartam és kijött belöle szerencsére nekem csak a tank aljába egy olyan 10cm magasságba volt ilyen a tank.Ezután amugy látni lehet a tank festését belülrõl vagy magát a fémet nemtudom(szürke szinû vagy fém vagy nagyonvékony festékréteg lehet), de tiszta lett a tankom 2 éve semmi baj vele.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.12.29. 12:56

Gexxx írta:Szakiktól várok árajánlatot...

A feladat:

tank rozsdátlanítás
tank+légszûrõház+akksifedél+elsõ-hátsó sárvédõ festés (fekete)
apró javítások a tankon szükségesek.

Természetesen az én mz-mrõl lenne szó
A tankra olvastam egy jó megoldást a totalbike-on:http://totalbike.hu/magazin/tantiszt/
Sztem elég jó megoldás ez is... Illetve még hallottam olyanról hogy benzinálló mûanyaggal vonják be a tankot.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.12.29. 12:13

Szakiktól várok árajánlatot...

A feladat:

tank rozsdátlanítás
tank+légszûrõház+akksifedél+elsõ-hátsó sárvédõ festés (fekete)
apró javítások a tankon szükségesek.

Természetesen az én mz-mrõl lenne szó

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2008.12.23. 10:25

Ha már optikai tuning... Nem tudja valaki hogy a 301-eseken használt fejidomot hol lehetne felhajtani? (Ilyen van pl Ernõ motorján, a 251 esek között az adatlaprovatban)

Elõre is köszi :roll:

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.26. 13:00

Szerintem Jó választás! De ez nem csak az én véleményem.[/quote]


Én is meg vagyok elégedve vele.
Voltak sokkal drágább, és sokkal olcsóbb festékek, de nem igazán volt megnyerõ egyik sem.
Ennek a felhordása is elég jó lett, lévén a maszek autóipar ihlette standoxékat amikor, megalkották. Állítólag a maszek autófényezõ tipikus estébõl indultak ki, akinek nincsen 500. milliós fényezõkamrája, csak a kis siesta fûtõteste,javascript:emoticon(':lol:') amin megmelengeti 22-23 fokosra a festéket, kifújja elég képlékeny állapotban, a hideg autóra/motorra, amin meghúz, aztán imádkozik Buddhához, hogy ne folyjon meg.
:lol:

Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti » 2008.11.26. 10:48

bg írta:Ja. Árak: egy ív vízpapír 240,- Ft / db. 5 ív 360- ment el, meg 4 ív 600-as. = 2160,- Ft
2 üveg kromofág. 2 × 790,- Ft = 1580,- Ft
Mobihel alapozó. /szórógitt,/ edzõvel: 1 × 4200,- Ft = 4200,- Ft
Festék, vajszín, meg égszínkék: Standox 1× 12000,- Ft = 12000,- Ft
Összessen: 19940,- Ft

Míg el nem felejtem: Trophy- Mz rõl van szó. ES 150/2, 1970
A Standox a legjobb választás :D
Az én /1-esem is ilyen festéktipussal lett fujva. Gyári zöldre.
Szerintem Jó választás! De ez nem csak az én véleményem.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.17. 09:32

bakimate írta:BG! Akkor most a feleség faktor nem helyezte kilátásba teljes étkezési embargót? :D
Meg volt elégedve…
Javulok, azt mondta: már nem veszek meg mindenféle szart…

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.11.17. 09:29

BG! Akkor most a feleség faktor nem helyezte kilátásba teljes étkezési embargót? :D

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.17. 08:32

Dodi írta:Ez Nemes ügy!
Nem érhet bántódásod. :lol:
Megnéztem a 250-est. Hát! Kicsit vakítás volt a hirdetés szövege, meg a telefonos állapotleírás.
Azt írja 6000-km van benne garantáltan. Ebbõl annyi volt az igaz hogy valóban volt benne valamikor 6000.km. most olyan 100 000- körül van a motor hangja szerint. De az is lehet hogy 200 000!
Azt írja, az egész egyben van, minden gyári aranycsík látszik. Ebbõl annyi volt az igaz hogy van egy fénykép 1971-bõl, amin ül valaki egy 250-es MZ-n, és ott tényleg látszik az aranycsík. Gondolom, aznap vették AZT”! A motort. Hogy az ez volt-e, azt nem lehet megmondani. De végül is tökmindegy.
Ez egy lelakott, hiányos festésû, igazi falusi motor volt. /nem akarok senkit sem megsérteni!/ A falusi motorok jellemzõje volt az elmúlt rendszerben a célszerûség. Menjen el a szántásban is télen olvadás után. Na ez elment, aztán a jelenlegi állapotát tekintve, a nyilván csontrészeg tulaj biztos belelökte minimum 30-évre. /most totál részeg volt/
Rájöttem, hogy akármilyen állapotban is van egy ilyen 40. év körüli motor, azonnal látszik rajta hogy éri a pénzt vagy nem. Vagy megérint, vagy nem!
Na tegnap nem költöttem az biztos…

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2008.11.16. 18:28

Ez Nemes ügy!
Nem érhet bántódásod. :lol:

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.16. 14:10

Dodi írta:Szia bg!
Ha majd lefújtad dobj fel légyszi egy képet róla amennyiben lehetséges.
Kiváncsi vagyok rá milyen lett.
Az enyém DuPont-al lett lefújva gyári színkód alapján.

Üdv:Dodi

Üdv!
A gyári színkód nekem nem talált, az eredi alkatrészekhez kevert színû lesz a gép. Igazából a színkód alapján kevert festékminta teljesen más színû volt, mint az eredeti fényezés! A standox egy nehézgépek, buszok, trolik, kamionfülkék, stb. bevonására használt festékfajtáját szereztem meg. Állítólag a motorokat is hasonló, a normál autófestéknél 2-3, szor erõsebb festékekkel festik. Meglátjuk. Egy soron már le van dukkózva, most szárad vagy 50 fokon. Holnap még egy sor, aztán lehet, hogy belakkozom.
A teljes szétszerelésrõl készítettem képeket! Amint egy kis idõm lesz, és az admin is a tagok közé fogad készítek egy galériát és feltöltöm mindet!
Viszont nagyobb baj hogy kezdek belebuzulni a témába, van már legalább 2 teljes motorra való alkatrészem.
Lassan el kell zárni elõlem a családi kasszát!
Addig is ma délután megnézek még egy 250-es, trophyt, elsõ gazda, 6000, km. 90 000,- Ft. ha nem írnék akkor elért az asszony bosszúja.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.16. 13:57

conus írta:én csak arra akarom használni, h a kromofágozást meg a festékvakargatástól megkíméljem magamat :)
A homokszórásban van jó, és van rossz is!
A rossz, hogy ha sérült, vagy vékony lemezt szórnak, annak könnyen vastelep, lehet a vége! Ezért jó a kromofág, vagy egyéb maró szer. Ennél nem sérül, és nem olyan mély a behatás viszont munkásabb, és sok lébõl el kell mosni a kromofágozás után a vasat. /erõs lúgos lé!/
A porszórásnál nagyon kell figyelni, hogy hozzáértõ végezze, és ne tökre állított géppel menjen neki! Igazából én nem merném porszóratni a motoromat! A gyári alkatrészek nem fiatalok már, és nem feltétlenül bírnák ki!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.11.16. 11:03

én csak arra akarom használni, h a kromofágozást meg a festékvakargatástól megkíméljem magamat :)

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.16. 10:22

conus írta:hadd kérdezzem már meg, h a kasznit homokfújatóval nem jó fémtisztára lenyomatni festés elõtt? :roll:
Ha nincs nagyon szétrohadva.
Ha jó a vas, akkor optimális megoldásnak tûnhet.
Viszont nem minden motornál!
A trophy-nál sok alumínium alkatrész van és azt nem szerencsés homokfúvatni! Nagyon alá kell dolgozni a festésnek. Sok gitt és rengeteg csiszolás! Ha minden túléli!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.11.16. 00:13

hadd kérdezzem már meg, h a kasznit homokfújatóval nem jó fémtisztára lenyomatni festés elõtt? :roll:

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2008.11.15. 22:30

Szia bg!
Ha majd lefújtad dobj fel légyszi egy képet róla amennyiben lehetséges.
Kiváncsi vagyok rá milyen lett.
Az enyém DuPont-al lett lefújva gyári színkód alapján.

Üdv:Dodi

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.15. 22:08

Ja. Árak: egy ív vízpapír 240,- Ft / db. 5 ív 360- ment el, meg 4 ív 600-as. = 2160,- Ft
2 üveg kromofág. 2 × 790,- Ft = 1580,- Ft
Mobihel alapozó. /szórógitt,/ edzõvel: 1 × 4200,- Ft = 4200,- Ft
Festék, vajszín, meg égszínkék: Standox 1× 12000,- Ft = 12000,- Ft
Összessen: 19940,- Ft

Míg el nem felejtem: Trophy- Mz rõl van szó. ES 150/2, 1970

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.15. 21:50

Mivel alapvetõen úriember vagyok, így csak egy simán majd jövök, hagyta el az arcomat. /gyõzzed kivárni,/.
Viszont az óta alácsiszoltam mindent. Reggel még egy pár soros ultrás mosás/ kromofág után,/ és miután megszáradt a vas, az elõre melegített festékkel, lefújom az egészet egy soron. Pénteken lefújtam nagyon jó korróziógátló Mobihel” alapozóval mindent, ma csiszolás volt, holnap meg fújás.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.11.15. 20:46

Na igen ezért kérdeztem énis a fényezést mert ilyen horror árakat nem lehet megfizetni 2 napos munkáért elkérni minimum 60 ezret....vázzal együtt csiszolással mindennel reális a dolog mert úgy legalább 4 nap plusz anyag de így... Remélem elküldted a sunyiba !! :evil:

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2008.11.10. 21:21

Mivel rövidesen festés lesz a trophy-m táján, így ma megkérdeztem egy profi festõt arra vonatkozólag, hogy ugyan a gyári vajszín, meg az égszínkék felhordása, az õ kezével mit kóstál. Namármost: a hétvégén nekiálltam, és egy bontásból szervált oldal deknit lefújtam, szépen, megpolíroztam, aztán belakkoztam. Ezt elvittem mintának, hogy tud-e ilyet? És ha igen, akkor forintosítsa. Kapaszkodjatok meg! Azt lépte, nem kis megrökönyödésemre, hogy az egész trophy-t, váz nélkül, 60-80, között fúj át, ha alácsiszolok mindent.
Lehet, hogy le vagyok maradva, de ilyen árak vannak?
A festék, /standox/, az egészre, lakkal, szóró gittel együtt, kb: 15 000,- Ft, maximum.
Biztos én vagyok lemaradva, de hogy én fogom fújni, az fix.
Azon viszont még gondolkodom, hogy az ismeretlen keletnémet designer által megálmodott gyári arculatot érvényesítsem, vagy valami egészen új oldalról, közelítsek a dologhoz.
Igazából TrophyLaci gépe nagyon tetszik. Na nem koppintani akarok, de az egyedi megjelenés fantasztikusan áll a trophynak.
Jaj de nehéz az élet.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.11.10. 07:47

Öcsit már nem lehet azon a számon elérni :(

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.11.09. 22:32

Öcsi krómozott Samunak õt kellene megkérdezni! 8)

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.11.09. 12:51

Keresek fényezõt, krómozót aki használt kipuffot is vállal és rendesen aládolgozik mert nagyon sok a gagyi felületes munka!!
Ha tudtok ilyet kérlek jelezzétek !!

Köszi Gyurm@

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2008.11.08. 09:26

tams9 írta:
tams9 írta: Rendben teszek, de leghamarabb csak jövõhéten jutok hozzá, és csak hétvégén járok haza. Szóval türelem! :-)
Na tegnap meglett az badázs. Hétvégén, ha hazaértem majd felrakom. Csinálok róla képet is majd.
Na szar az egész bandázs. Szétégett 20km után. Pedig nekem nagyon tetszett. :-(:-(

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég