Optikai tuning, fényezés, polírozás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: grafur »

Köszi mindenkinek a tippet! :) A blokk topicból szépen kigyûjtöttem a blokkhoz valót, aztán ha lesz egy kis idõm, akkor a weboldalról is kigyûjtöm, amennyit csak tudok...
Vagdalással nem szívesen kínlódok (csak ha muszáj :) ), ezért majd mindig nézek egy szabvány mérettel kisebb csavarokat, meg tartalékba úgyis veszek majd még nagyobbakat (ha kell, azokból lehet vagdalnom... :) ).
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

grafur írta:Nem tudom melyik topicba írhatnám, ezért ide írom:
Úgy tervezem, hogy a szezonig a motoron és a blokkban lévõ összes csavart kicserélem szép, új, erõsebb és egységesebb csavarokra. Jelenleg tele van szedett-vetett vackokkal, és már abból is elegem van, hogy sosincs otthon megfelelõméretû vagy fejû. Úgy terveztem, hogy fogok egy szerelési könyvet, és kijegyzetelem belõle az összes lehetséges szükséges csavart és darabszámot, megszorzom kettõvel, majd bemegyek egy csavarboltba vásárolni...

Mielõtt ebbe belekezdenék azért megkérdezném itt, hogy gyûjtötte már ki valaki az MZn használatos csavarok típusait méretekkel és darabszámmal????

GrafUr
Innen szemezgethetsz! Nem kis munka mindet kigyûjteni. http://www.mz-b.de/mz/dmzkat.htm
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

grafur!

én annyit tennék hozzá, h én méretre vágtam némely csavarokat, ami abból állt, h lefûrészeltem aztán asztaliköszörûvel kúposra "húztam" a szélét neki.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

grafur írta:Nem tudom melyik topicba írhatnám, ezért ide írom:
Úgy tervezem, hogy a szezonig a motoron és a blokkban lévõ összes csavart kicserélem szép, új, erõsebb és egységesebb csavarokra. Jelenleg tele van szedett-vetett vackokkal, és már abból is elegem van, hogy sosincs otthon megfelelõméretû vagy fejû. Úgy terveztem, hogy fogok egy szerelési könyvet, és kijegyzetelem belõle az összes lehetséges szükséges csavart és darabszámot, megszorzom kettõvel, majd bemegyek egy csavarboltba vásárolni...

Mielõtt ebbe belekezdenék azért megkérdezném itt, hogy gyûjtötte már ki valaki az MZn használatos csavarok típusait méretekkel és darabszámmal????

GrafUr
Nézz át a blokk topicba, ha 250-es ETZ hez keresed, én a múltkor tettem fel ezt a kérdést, ott van válasz is.

Üdv.
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: grafur »

Nem tudom melyik topicba írhatnám, ezért ide írom:
Úgy tervezem, hogy a szezonig a motoron és a blokkban lévõ összes csavart kicserélem szép, új, erõsebb és egységesebb csavarokra. Jelenleg tele van szedett-vetett vackokkal, és már abból is elegem van, hogy sosincs otthon megfelelõméretû vagy fejû. Úgy terveztem, hogy fogok egy szerelési könyvet, és kijegyzetelem belõle az összes lehetséges szükséges csavart és darabszámot, megszorzom kettõvel, majd bemegyek egy csavarboltba vásárolni...

Mielõtt ebbe belekezdenék azért megkérdezném itt, hogy gyûjtötte már ki valaki az MZn használatos csavarok típusait méretekkel és darabszámmal????

GrafUr
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Hívhatsz, suliban leszek, nem biztos, hogy fel tudom venni. Szombaton csak délelõtt, vagy csak este jó (ebédre megyek, vendégségbe).
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

De lessz!
Máté! Szombaton viszem hozzád az öreg "Erich"-et. Kész lett.
Holnap délelõtt hívhatlak?
Üdv:Dodi
Trophy 250 UIT-200
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sajna még semmi több...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Máté!
Gyûlik már a munkaanyag? 8)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

A feleségem ellenszenve onnan ered, hogy három barátom halt meg motor balesetben. Egy simson egy mz 125 egy pedig valami nagy japán. Talán a túráig elkövet valamit amivel meg tudom zsarolni. :wink:
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

horhaus írta:Fittboy!

Én a Székely B. sarkán lakom. 20/9734 039 rámcsörögsz és összefutunk. Az enyémet is kéne még simogatni.

bluerider!

Nagy kísértés nekem ez a túra, de alig használtam még a gépet. Nem tudom mennyire megbízható. Eleve 200 km mire odaérek. A feleségem elsõ reakciója: nem jön értem utánfutóval.
érdekes, minden feleség egyforma... az enyém is hasonlót mondott. meg cifrábbat is. /azt nem idézném/
egyenessen azt javasolta hogy induljunk együtt, majd felszed útközben, azt a sz@rt meg belökjük az árokba...

a vicc jut eszembe.
a manchester unuted szurkóló férjet válaszút elé álítja az asszony.
vagy õ vagy a csapat.
...........nagyon fog hiányozni az a szegény asszony...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sikerült leszedni nagyon jó lett:) :wink:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi szépen a segítséget fõleg hogy ilyen gyorsan jött:) :wink:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Az MZ feliratot is le kell venni 2 csavar, és alatta is van 1 csavar! Legalábbis a /1-gyen! 8)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: TS tank krómlemez

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Andrá$ írta:Üdv!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy hogyan lehet 125 TS-nek a tank oldaláról a krómlemezt leszedni???, polírozás céljából:)
A gumilapot leszeded(pár fül fogja)és alatta van egy csavar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

TS tank krómlemez

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Üdv!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy hogyan lehet 125 TS-nek a tank oldaláról a krómlemezt leszedni???, polírozás céljából:)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

A peregyes engem is elvitt a tenger partra, de huszonöt éve még nagyobb volt bennem a kalandvágy.

Ja! és optikai tuning. (hogy nehogy megszóljanak, hogy rossz helyen írok)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Jól mondja Samu! Nekem Villányba adta meg magát (300km) de aztán simán hazahozott! Mégis csak egy peregyes! :P 8)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszönöm a választ!
Akkor marad egyenlõre így aztán, ha kikerülök a büdös melós életbe akkor leszintereztetem :)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

OFF

Csak képzeld el, hogy körülötted van 50 MZ-s a túrám, szted nem fog senki segíteni? :) Gyere el, semmi gond nem lesz!

ON
horhaus írta:bluerider!
Nagy kísértés nekem ez a túra, de alig használtam még a gépet. Nem tudom mennyire megbízható. Eleve 200 km mire odaérek. A feleségem elsõ reakciója: nem jön értem utánfutóval.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kobra írta:OFF : ( bg, csak nem te is a GAMF-ra jársz, vagy jártál...???-Ez olyan Végváris volt.. )
üdv.
nem jártam a Gamfra, max egy-két buliba, de a sok részeg miatt ez se volt sûrûn.
viszont éppen most fogok felülni a motorra, és kihasználva a 15 fok nyujtotta elõnyöket, pont a Gamf elõtt fogok elmenni.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Hozzászólás Szerző: kobra »

OFF : ( bg, csak nem te is a GAMF-ra jársz, vagy jártál...???-Ez olyan Végváris volt.. )
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

matt1989 írta:üdv!

Ha veszek aluminium polírpasztát, de nem csiszolgatok, hanem rákenem majd elkezdem dörzsölgetni, attól szebb lesz a felület? :roll:
Nem.
A csiszolás azért kell, hogy a felületi egyenetlenségeket kisimítsa. Az alumínium öntése során, az öntõforma felülete nem tükörsima. Ez különbözõ kis recék, vagy egyéb felületi hibák képében jelentkezik. Ha bedörzsölöd polír pasztával, akkor egy idõ után csillogni fog, és talán magadat is meglátod benne, de a végeredmény sosem lesz olyan, mint egy elõre becsiszolt, teljesen síkfelületû, karcnyomtól mentes alap felpolírozása után.
A másik, amiért érdemes polírozni.
Az alumínium minõsége nem egyforma. Vannak keményebbek, és vannak puhábbak.
A kemény alumíniumon, ami jól elõ van készítve, és úgy felpolírozva, nemigen látszik mosás utáni vízcsepp. Ritkábban kell, után polírozni.
A puha alumíniumon, ami esetleg kevéssé van elõkészítve, minden átkozott vízcsepp meglátszik, és szemmel láthatóan bemattul. Állandó harccá válik az élet, de szép, és jó sosem lesz.
A fentiekbõl kiderül, hogy akkor teszünk a legjobbat, ha bizony csiszolunk, és úgy polírozunk.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

üdv!

Ha veszek aluminium polírpasztát, de nem csiszolgatok, hanem rákenem majd elkezdem dörzsölgetni, attól szebb lesz a felület? :roll:
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Fittboy!

Én a Székely B. sarkán lakom. 20/9734 039 rámcsörögsz és összefutunk. Az enyémet is kéne még simogatni.

bluerider!

Nagy kísértés nekem ez a túra, de alig használtam még a gépet. Nem tudom mennyire megbízható. Eleve 200 km mire odaérek. A feleségem elsõ reakciója: nem jön értem utánfutóval.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kr írta:Szia BG!

kllrudi@hotmail.com

Ugyan miskolci vagyok, de ha minden kötél szakad...

Polírozni én is tervezek, igaz kihagynám a sósavat, meg én is elmennék legalább az 1000-es papírig, és azt is vizesen. Kíváncsi vagyok mennyire mattul vissza?

Ahoj!
a lényeg a polírpasztán van.
amit én szoktam venni, az alumínimumhoz használható rózsaszin ipari polír paszta. közben a rézhez valóval is át szoktam a végén menni rajta, kicsit matt lesz tõle, de ha van valahol karcnyom azt kiviszi aztán alumínium paszta, az felerõsíti a csillogást. én szerszámboltban szoktam venni a pasztát, fontos hogy ipari legyen. a sidolnak is van pasztája, háztartási boltos, nem írom hosz sz@r, mert nem illik leírni ugye...
matt a felület tõle.
a sósavat, a zárványok miatt ajánlotta egy rézmûves, igazából fogalmam sincs hogy miért kell. állítólag keményedik az alumínimum tõle, és mélyeb lesz a fénye a végén.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Köszi mindenkinek a segítséget,most már nagyjából képben vagyok.

Horhaus!

A hétvégéig majd még írok,lehet megkereslek,ha ráérsz kicsit elmagyarázni,h. is mûködnek a dolgok. Amúgy a Gárdonyiban lakom.

Üdv
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Horhaus! A Gyurma túrán szívesen megnézném a motorodat! 8) :P
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Fittboy írta:Sziasztok.

Én még nem políroztam,de készülök rá. A blokk dekniket és az óratartót szeretném polírozni. Az óratarót milyen módon tudnám lepolírozni,mert ugye a papírral lecsiszolnám a mintákat is róla. Polír után nem kell lekezelni a felületet valamivel,nem fog visszaszürkülni az alumínium? Esetleg,ha leírnátok,h. a boltba mit kell kérjek, a mûvelet sikeres elvégzéséhez,azt is megköszönném. Köszönöm.
Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de tényleg nem értek hozzá :(
Amit Samu leírt, plusz még annyit, hogy ha polírozod a blokkot, akkor mosásnál töröld mindig szárazra, mert a fehér vízkõ szerintem nagyon csúnya rajta és nehezen is távolítható el! Ja és óvd a szennyezõdésektõl, mert tényleg nehéz takarítani, fõleg a ragacsos koszokat.
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Na az óratartó szép kis munka... :) A polírozás után természetesen mattul a felület, de ha átmész rajta néha polírpasztával akkor nem vészes a dolog.

Bemész egy festék vagy barkácsboltba, odamész a csiszolópapírokhoz, kiválasztod a vizes csiszolókat, veszel x db 500, 1000, 1500-as papírt és kész :) Ha jól emlékszem nem kerülnek sokba! Veszel még polírpasztát, motorosboltban tuti van.
Fittboy írta:Én még nem políroztam,de készülök rá. A blokk dekniket és az óratartót szeretném polírozni. Az óratarót milyen módon tudnám lepolírozni,mert ugye a papírral lecsiszolnám a mintákat is róla. Polír után nem kell lekezelni a felületet valamivel,nem fog visszaszürkülni az alumínium? Esetleg,ha leírnátok,h. a boltba mit kell kérjek, a mûvelet sikeres elvégzéséhez,azt is megköszönném. Köszönöm.
Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de tényleg nem értek hozzá :(
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Dodi jó kis peregyes áll mögötted a képen! :P

Samu! Sokáig poliroztam de most odaadtam Bakimáténak hogy még szebb legyen!
Neki is könnyebb mert jól elõkészített alkatrészeket kapott! 8)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

szia

Én most políroztam a deknit. Nem olyan profi mint Máté mester munkája, de falura jó. Az meg tudom mutatni hogy csináltam. Pasztát is tudok adni. Nem lakhatsz messze, nem olyan nagy ez a falu.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok.

Én még nem políroztam,de készülök rá. A blokk dekniket és az óratartót szeretném polírozni. Az óratarót milyen módon tudnám lepolírozni,mert ugye a papírral lecsiszolnám a mintákat is róla. Polír után nem kell lekezelni a felületet valamivel,nem fog visszaszürkülni az alumínium? Esetleg,ha leírnátok,h. a boltba mit kell kérjek, a mûvelet sikeres elvégzéséhez,azt is megköszönném. Köszönöm.
Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de tényleg nem értek hozzá :(
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Szia BG!

kllrudi@hotmail.com

Ugyan miskolci vagyok, de ha minden kötél szakad...

Polírozni én is tervezek, igaz kihagynám a sósavat, meg én is elmennék legalább az 1000-es papírig, és azt is vizesen. Kíváncsi vagyok mennyire mattul vissza?

Ahoj!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Én a Bluerider féle módszert követem :) szóval kosz-retek letakarítása, azután 500-as papír sokáig (elõtte esetleg a nagyobb karcok kiszedése), majd 1000-es és végül 1500-as. Mindezt kézzel, egy délutánon át, majd végül filckorong befog a fúróba és preventes polírpasztával felfényezem :) Kb ennyi röviden...
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Kiváncsi lennék rá, hogy az alumínium polírozást, házilag ki hogy oldja meg?
Én sósavval kezdek, gumukesztyûben 600.as papírral símára csiszolok, aztán üvegszálas dörzsike, autófényezõk álltal használt, aztán egy-két sor krómtisztító, van a régi perventesbõl vagy 20 tubus, aztán polírkorong, meg alu polírozásához használandó polírpaszta. Bekenem, lepolírozom. És így tovább. Amikor már csillog, akkor látom hogy kell –e csiszolni valahol a zárványokat, ha igenm, akkor ott a sósav kivételével, minden elõlrõl kezdõdik. Türelem játék, de megéri, mert szép a végerdemény.
Ma fogom az elsõ, meg a hátsó fék burkolatát leszedni, és felpolírozni. Ha, kész rakok fel képet, meg hogy mennyi idõ volt, azt is leírom. 5000, ft / h. –ért akarták megcsinálni, és tart emeddig tart, kicsit sokallottam…
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kr írta:Szia!

Na olyat én nem ismerek. Olyat aki az aládolgozást is vállalja , még rosszat se. Meg tudod oké hogy nem érdemes spórolni, mert gyakran az olcsóbb a drágább de 100-150k-t nem fogok érte kicsengetni. Kár a festés egy szép szakma lehetne, de úgy vettem észre hogy nagyon el van kurvulva. Szart drágán, csak azért mert szükség van rá. Ha mégis lenne egy jó referencia, megköszönném.

Halihó!
kecskeméten tudok 3 jó festõt, a trophymat 60, körül csinálták volna átlagban, anyaggal együtt.
mondjuk én azt is sokallottam, de hát lehet hogy van akinek ér annyit.
ha írsz privit, akkor adok telefonszámot, meg elérhetõséget.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Dodi írta:Hi!
Ha szeretnéd,hogy sokáig szép maradjon bízd egy jó fényezõre.

Üdv:dodi
meg egy jóféle festék sem árt, mi csak tudjuk, /standox/
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Szia!

Na olyat én nem ismerek. Olyat aki az aládolgozást is vállalja , még rosszat se. Meg tudod oké hogy nem érdemes spórolni, mert gyakran az olcsóbb a drágább de 100-150k-t nem fogok érte kicsengetni. Kár a festés egy szép szakma lehetne, de úgy vettem észre hogy nagyon el van kurvulva. Szart drágán, csak azért mert szükség van rá. Ha mégis lenne egy jó referencia, megköszönném.

Halihó!
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Kép
Trophy 250 UIT-200
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Hi!
Ha szeretnéd,hogy sokáig szép maradjon bízd egy jó fényezõre.

Üdv:dodi
Trophy 250 UIT-200
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok!

Lenne egy pár elég láma kérdésem, szívesen vennék 1-2 tippet.
250-es Trophym felújítás keretében teljes festést kap. Fémig le lesz tisztítva(kromofág).
A váz, lábtartók és a futómû alaktrészek feketék lesznek.
Ez így nézne ki:

-2k alapozó (ez kell-e rá alvázvédõ esetén?)
-rá pedig 2k festék, vagy alvázvédõ ??

Illetve maga a motor kapna meggypiros/fehér festést:

-a tiszta fémre 2k autógitt
-erre rá 2k alapozó, vagy szórógitt? Kell mindkettõ rá, esetleg nem ugyanaz-e?
-majd 2k festék (ezt már lehet hogy mûhelyre bízom) + lakk

Szeretném ha jó minõségben, sokáig megmaradna.
Ezekhez a mûveletekhez elég egy 25l-es kompresszor?
Köszi!
Avatar
MZKlaudia
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 85
Csatlakozott: 2008.11.07. 00:07
Tartózkodási hely: Győr

Hozzászólás Szerző: MZKlaudia »

Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm a segítésget!
Ha jobb idõ lesz és minden összejön, akkor megcsinálom a festést!
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Sziasztok.

Nemrég kaptam egy linket , ahonnan mindenféle polírozó segédanyagokat lehet rendelni , van feltöltve video is polírozásról .
Hátha valakinek hasznos lesz .
http://polirozas.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=433516
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Várom a benzinnek és fékolajnak ellenálló spray-t, mert kellene nekem is fújnom ezt-azt.
Nem bánnám, ha bejönne nálam is ez a termék.

Üdv.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

oTomotor írta:Aláírom, az acryl festékek és lakkok addig jók, amíg a száraz szobában polcra kirakott gyertyatartót fested velük :-)
Tegnap két vödörnyi alkatrészt mostam, tisztítottam benzinnel, s volt köztük ezüstre ill. feketére fújt kisebb alkatrész is. Na ezekrõl csodaszépen oldotta le a festéket a benzin, minden erõlködés nélkül, pedig csak egy ecsettel dolgoztam...
Érdekes, én a szomszéd festékboltban kapható legolcsóbb acryl sprével fújtam a mocit (tanulgattam a fújást, már úgyis idomos, nem látszik), és a tank rozsdátlanításakor jól ráfolyt rozsdás benzines vizes (utána radiátoron csontszárazra szárítottam, csak ki kellett már mosni) lé jól rászáradt. Amikor töltöttem vissza a naftát kiömlött (nem is kevés :lol: ) a tankra, letöröltem, és látom hogy a koszt nagyon szépen lehozza, a fényezés meg olyan lett mint amit kipolíroztam :shock:

Nem is kellett több, rongy a benzinbe, lemostam az egészet vele, szép lett és a festéket nem is bántotta. Fékolaj is ment rá, de attól sem lett semmi baja. érthetetlen a számomra, lehet találtam valami király márkát? (valami olasz, és annyiba kerül mint az OBI-s sprék). Hétfõn csinálok fényképet a dobozról.
oTomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2008.06.28. 23:41

Hozzászólás Szerző: oTomotor »

Aláírom, az acryl festékek és lakkok addig jók, amíg a száraz szobában polcra kirakott gyertyatartót fested velük :-)
Tegnap két vödörnyi alkatrészt mostam, tisztítottam benzinnel, s volt köztük ezüstre ill. feketére fújt kisebb alkatrész is. Na ezekrõl csodaszépen oldotta le a festéket a benzin, minden erõlködés nélkül, pedig csak egy ecsettel dolgoztam...
oTo
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Az autólakk és a porfestés tuti benzin és olajálló. Tankot mással nem szabad festeni! A sima acril festékspray-k talán nem bírják a benzint!
BigBigJoe írta:Van e mostanság használatos festék, festési eljárás, aminél a tankolásnál melléfolyt, mellécsöppent üzemanyag, vagy esetleg motorolaj kárt tehet a fényezésben? Melyik az, amelyik aránylag jól bírja ezen anyagokat?!Üdv.
Powered by Bambi -- ETZ 300
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

BigBigJoe írta:Mivel nem értek a festéshez (sem kivitelezés, sem alapanyag szinten), feltennék egy kérdést.

Van e mostanság használatos festék, festési eljárás, aminél a tankolásnál melléfolyt, mellécsöppent üzemanyag, vagy esetleg motorolaj kárt tehet a fényezésben? Melyik az, amelyik aránylag jól bírja ezen anyagokat?!

Üdv.
Azon a véleményen vagyok én is,hogy amelyik festék átszáradt már és benzin folyikrá,megmarja azt had marja az nem festék!
Én eddig vagy neoluxal vagy sima trináttal fujtam minden motoromat(igaz vártam vele minimum két hetet)de soha nem marta meg a benzin pedig aki ért hozzá tudja azok aztán gyenge festékek.A fékolaj viszont mindent,de fémig átmar arra nagyon vigyázzatok!
Ha védeni akarod az uj festéket vegyél védöviaszt vagy védöviasz tartalmu nagyon finom poliranyagot és azzal ápold rendszeresen.
Az öreg festésre már komolyabb polirozás kell :!: Ha a blokot (dekniket)festitek ott viszont nagyon fontos az elökészités,zsirtalanitás.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Koszi szepen a valaszokat. Sima polir ize eleg lessz :) 3 Honapja van ujra fujva a gep, benzin s minden volt rajta es nem bantotta a festest egyaltalan. Csak lent a blokknal a dekniket, de azt is azert mert gane` festekkel fujtam le de mar az is orvosolva van. Megegyszer koszi. Holnap ki is fenyesitem :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 59 vendég