Optikai tuning, fényezés, polírozás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: yofo »

Én amikor az első etz-met vettem , feketére volt festve a kuplungkarja és a fékkarja is . Ez 1985-ös tárcsfékes delux etz volt . Sajnos a képen nem látszik túl jól , de ilyen volt aznap , mikor meghoztam a boltból .
Kép

Kép
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Endre »

Fékkar, kuplungkar? Az feketére festett?
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Azt hiszem a de-lux festve volt a standard pedig festetlen.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Endre írta: Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? :roll: Vagy tényleg festett szürke?
Ha minden igaz akkor az enyémen még a gyári a dekni és van ilyen szürkés valami genya rajta.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Endre »

nova001155 írta: A gyári 250 es az ilyen szürkés festés volt a 251 és 301 esek jöttek fekete blokkal ha ismereteim nem csalnak.
Szürkés festés? Nem nyersen volt az alu dekni? Mindenféle bevonat nélkül? :roll: Vagy tényleg festett szürke?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Endre írta:Sziasztok!

Új tagként és félig már egy ETZ 250 boldog gazdájaként szeretnék néhány kérdésben választ kapni a hozzáértőktől. A motorom teljes felújítását tervezem, tehát atomjaira szedés, stb. Cél a gyári állapot. Érdekelne, hogy a kuplung-, és elsőfékkarok, továbbá a blokkon a deknik gyárilag feketére festettek, vagy nyers fémszínűek voltak-e. Esetleg mikor, milyen modelleken változott a felületkezelés. Az én gépem 1985-ös.
Köszönöm
A gyári 250 es az ilyen szürkés festés volt a 251 és 301 esek jöttek fekete blokkal ha ismereteim nem csalnak.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Endre »

Sziasztok!

Új tagként és félig már egy ETZ 250 boldog gazdájaként szeretnék néhány kérdésben választ kapni a hozzáértőktől. A motorom teljes felújítását tervezem, tehát atomjaira szedés, stb. Cél a gyári állapot. Érdekelne, hogy a kuplung-, és elsőfékkarok, továbbá a blokkon a deknik gyárilag feketére festettek, vagy nyers fémszínűek voltak-e. Esetleg mikor, milyen modelleken változott a felületkezelés. Az én gépem 1985-ös.
Köszönöm
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csoka írta:...de szerintem arra nem vetted a fáradtságot(remélem nem sértettelek meg,nem ez a célom).
OFF
Nem, nem sértettél meg. Viszont már volt róla szó itt a fórumon is, csak vissza kéne olvasni néha...
ON

Egyébként csak annyi különbséggel javasoltam volna, hogy csak egy záró kupakot tegyen fel, a szívótorok nélkül...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Azt tud venni fillérekért,és könnyű cserélni.Feltételezem,hogy a leírtak után beledug egy parafa dugót,de nem az egész blokk a cél,csak a henger.Egyébbként adhattál volna te is tanácsot,de szerintem arra nem vetted a fáradtságot(remélem nem sértettelek meg,nem ez a célom).
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csoka írta:...és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához....a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel...
szerinted a szívótorok nem lesz halálra ítélve :?: :!:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csoka írta:Zárd le a nyílásokat,és nyugodtan lehomokoztathatod.Legegyszerűbben úgy tudod megoldani,ha leszereled a karburátort a torokkal együtt,vágsz klingeritből,vagy aluból egy olyan tömítést,amin csak a két felfogató tőcsavar van kilyukasztva,és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához.A kipufogó hollanderrel ugyanilyen elven,egy korongot vágsz,a kiömlőnyílásba.Teszel egy rossz gyertyát bele.Kicsíped a blokkot a vázból,a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel.A homokoztatás után nem leszel zsugori!Elviszed egy kézi autómosóba(ha nincs saját nagy nyomású mosód),és alaposan lemosod(lánc oldali dekni nélkül,javaslom,hogy egy 200Ft-os virágpermetezővel brigéciol-al áztatod az olajsarat,és egyébb szennyeződéseket).
:smt023 Köszönöm, akkor megpróbálkozom ezzel; itt Tatabánya körül ha jól tudom, van is egy szóró.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Zárd le a nyílásokat,és nyugodtan lehomokoztathatod.Legegyszerűbben úgy tudod megoldani,ha leszereled a karburátort a torokkal együtt,vágsz klingeritből,vagy aluból egy olyan tömítést,amin csak a két felfogató tőcsavar van kilyukasztva,és a torokkal(karburátor nélkül)oda szorítod a henger szívónyílásához.A kipufogó hollanderrel ugyanilyen elven,egy korongot vágsz,a kiömlőnyílásba.Teszel egy rossz gyertyát bele.Kicsíped a blokkot a vázból,a hengerfej két blokktartó tőcsavarjára halálraítélt anyákat teszel.A homokoztatás után nem leszel zsugori!Elviszed egy kézi autómosóba(ha nincs saját nagy nyomású mosód),és alaposan lemosod(lánc oldali dekni nélkül,javaslom,hogy egy 200Ft-os virágpermetezővel brigéciol-al áztatod az olajsarat,és egyébb szennyeződéseket).
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csoka írta:ha festék van rajta,vegyél kromofág-ot.A csiszolással megunod az életed.Ne fesd le,mert a festék hőszigetel.
Kromofág nem szedi már le a sok éve ráégett hő és benzinálló festéket. Ez már csak mechanikusan tisztítható, a kérdés az, hogy ezt szabad-e vagy lesz-e baja tőle?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

ha festék van rajta,vegyél kromofág-ot.A csiszolással megunod az életed.Ne fesd le,mert a festék hőszigetel.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Ha a homokfúváshoz szét kell szednem, akkor azt inkább ki fogom hagyni; az mennyire gond, ha csiszolópapírral csiszolom le a lamellákat? Mármint a festéket le róluk. Ezzel nem csinálok semmi gondot, ugye?

- Megjegyzés, hogy apám mondta, hogy amikor ők készítették a hűtőbordákat egy vegyi üzemben, akkor azt homokszórták a felületnövekedés miatt, valamint utána oxalátos fekete festékkel festették, így érték el a várt eredményt -
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

gabsic írta: Kompresszor a sufniban, tartály fenn a tetőn (ha már megy, vigye a tetőt is XD.
Lefúvószelep 6bar-nál lefúj, de kipróbáltam, a tartály 10barnal sem szállt el.
Kompresszor után csap. hogy a levegőt közvetlenül a csövön akarom (pl kerékfújás), vagy mehet a bojlerbe.
A kompresszornak van egy kis, kb 25 litetres tartálya is ráépítve.
Bojlertől megy egy fix cső hátra a garázshoz, a garázsban vízleválasztó is van.
Kb ennyi.

Vágom, köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Sztem elég ha csak a hengert homokfújózod le. De ha már 300 fúrattad akkor nyugodtan vehettél volna másik hengert gombokért. Vmi kopottat.

Nah mind 1.
Én ledugóznám mondjuk a hengert ha megcsúszik a kezed akkor ne fújd le a belsejét.
Nem én homokfúnám, mert nem értek hozzá, viszont ha nem muszáj akkor nem szedném le a hengert, mert nem tudom visszatenni. a komplett blokkot tudom leszedni, a kérdés, hogy azt hogy védjem/zárjam el a homoktól, hogy belülre ne menjen semmi.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Sztem elég ha csak a hengert homokfújózod le. De ha már 300 fúrattad akkor nyugodtan vehettél volna másik hengert gombokért. Vmi kopottat.

Nah mind 1.
Én ledugóznám mondjuk a hengert ha megcsúszik a kezed akkor ne fújd le a belsejét.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta::D:D:D A tartályt egy kompresszorral töltöd fel, vagy átszerelted az erőművet rá? Bocs ha hülyeséget beszélek, nem vágom még annyira :D
Kompresszor a sufniban, tartály fenn a tetőn (ha már megy, vigye a tetőt is XD.
Lefúvószelep 6bar-nál lefúj, de kipróbáltam, a tartály 10barnal sem szállt el.
Kompresszor után csap. hogy a levegőt közvetlenül a csövön akarom (pl kerékfújás), vagy mehet a bojlerbe.
A kompresszornak van egy kis, kb 25 litetres tartálya is ráépítve.
Bojlertől megy egy fix cső hátra a garázshoz, a garázsban vízleválasztó is van.
Kb ennyi.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Látom itt pont ilyesmiről van szó... le szeretném homokfúvatni a blokkomat, mert le van festve, ami nagyon nem jó :S szóval az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy ezt a műveletet hol és kb. mennyiért végzik?
És a legfontosabb: mit kell csinálni a blokkal? A homokszemek nem mennek bele? Szóval egyben ahogy van mi módon lehet lefújatni?
Köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.08.09. 17:11-kor.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

IFA kompresszor is jó.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

:D:D:D A tartályt egy kompresszorral töltöd fel, vagy átszerelted az erőművet rá? Bocs ha hülyeséget beszélek, nem vágom még annyira :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Köszönöm a válaszokat. Tehát a tartály legyen minél nagyobb.
120 literes villanybojler vidáman teszi a dolgát nálam légtartályként :)
Igaz megunom az életem mire feltermeli a kompresszor, de legalább nem fogy ki hamar :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Igen.A tartály akkumulátorként működik,minél nagyobb,annál kisebb lesz a nyomás ingadozás.Kompresszornak olyan teherautó kompresszor jó,ami levegő hűtésű,és nem kényszer olajozású(nem nyomással kapja az olajat a motorból).
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszönöm a válaszokat. Tehát a tartály legyen minél nagyobb.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A légtartály legyen nagy,akkor akármilyen kompresszor jó.Ha van vasutas cimborád,szerezz mozdony,vagy vagon légtartályt.A mozdonyé 200Liter úgy emlékszem.A homokszórás zabálja a levegőt(meg a homokot is)sokat kell rostálni.Jó minőségű porvédő maszk,és ahány lyuk van a testeden mind tele lesz homokkal.Amennyit ráköltesz,abból sok dolgot lehomokozhatsz.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nahát nekünk egy ősrégi van,egy Zil teherautóé lett megbarkácsolva, :wink:
6 bar amivel dolgozunk,mivel általában radiátorokat,vagy cégeknél nagy szerszámgépeket fújunk vele,de erre és hobbi célokra tökéletesen elég,úgyhogy ha nem komoly munkaeszköznek kell,akkor nem érdemes méregdrágát venni!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

festékes írta:
Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!


Akkor élek is a segítségkérés lehetőségével. Ahhoz, hogy én itthon a motorokat tudjam festeni, és homokszórni,(nem vállalkozásként, hanem hobby célból, de dolgozna a gép eleget) milyen paraméterekkel rendelkező kompresszor kell? (természetesen a megfelelő kiegészítőkkel)
Melyik adat a mérvadó? Teljesítmény, térfogat, meg úgy általában milyent érdemes venni? Még csak tervezem, de szeretném tisztán látni a dolgokat.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ádi írta:Hello!
Azért érdeklődnék ,hogy 250-es Etz volt-e gyárilag világos zöldbe? (1984 De luxe)

Üdv:Ádám
Az enyém 1982-es Deluxe és régen megboldogult újkorában világoszöld volt. :-)
Szóval volt ilyen gyári szín.
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Köszönöm!

Üdv:Ádám
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Létezett gyári világoszöld ETZ szin.Az egyik barátom apjának oldalkocsis volt ilyen szinű.Egyébként nem volt szép szin.
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Hello!
Azért érdeklődnék ,hogy 250-es Etz volt-e gyárilag világos zöldbe? (1984 De luxe)

Üdv:Ádám
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

festékes írta:Szia Hujber!


Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Szia Hujber!

Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható! :smt045

petrvs
(jó fej :mrgreen: )[/quote]


Általában akkor szoktunk alapozni,ha metált használunk egyébként nem szükséges.
25- 30 cm-ről egyenletesen szinte csak ködölve vékonyan kell fújni,többször is 15 percenként,a fényesség az a festéktől függ,valahol régebben vagy itt vagy a barkácsban leírtam részletesen,keress rá,vagy ha nem találod kérdezz bátran szivesen segítek,üdv!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

nagydivad írta:"Megjött" a motorom színe. Nem tudom mi a kódja, a GANZ forgógépgyár festi ezzel a dolgait. :D
http://noob.hu/2011/07/12/kek.jpg
Mint pl az Ajkai erőműben a generátorokat. :mrgreen:
Akkor a te géped nagyon fog pörögni! :D :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

petrvs írta: Szia Hujber!

Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható! :smt045

petrvs
(jó fej :mrgreen: )
Vágom! Tehát a verywell festékkel is lehet alapozni, csak messzebbről kell fújni :D \:D/
Viccet félretéve, az a baj, ha olyan közelről fújom, megfolyik, és az nem szép látvány. Majd megpróbálom úgy, hogy 2-3 réteget nyomok még rá.
Piros MZ ETZ 250
UDX
kukodaattila
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.08.02. 10:23
MZ-d típusa: mz

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: kukodaattila »

ÜDV! ilyen idom ,vagy motor érdekelne,ha tudsz ilyesmit én megvenném!06304906559
Kép
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Hujber írta:Sziasztok!

A "verivell" festéket fényesebb, ha előtte alapozva van a felület, mint nélküle? Valamint alapozót is lehet kapni ilyen spray- formátumban? Tudom, hogy van szám, meg festék bolt is, meg lehet kérdezni, meg hogy a google a barátom, de ha már itt voltam, megkérdeztem, úgyis jófejek az MZ-sek.
Szia Hujber!

Hogy az alapozáson mi múlik azt talán Festékes kolléga, mint a téma szakértője elmondja, ha erre jár, nekem az a tapasztalatom vele, hogy elképesztően gyorsan száradnak a kifújt festék szemcséi. Úgy lehet vele fényeset festeni, ha kb. 30 cm-ről fújjuk, ennél messzebbről már matt lesz, mert félig megszáradt részecskék érnek célba. Annyira gyorsan szárad, hogy a mellmagasságban elhelyezett munkadarabot elkerülő festék a padlón teljesen száraz por formájában gyűlik össze, simán összeporszívózható! :smt045

petrvs
(jó fej :mrgreen: )
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

A "verivell" festéket fényesebb, ha előtte alapozva van a felület, mint nélküle? Valamint alapozót is lehet kapni ilyen spray- formátumban? Tudom, hogy van szám, meg festék bolt is, meg lehet kérdezni, meg hogy a google a barátom, de ha már itt voltam, megkérdeztem, úgyis jófejek az MZ-sek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:

Nagyon köszönöm!
Akkor végre ez is meglesz \:D/
Köszi!

Szívesen!
Valamint ez a 150.->végre kis ETZ-re ülhetek a Simsonról \:D/
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
Szia Viktor!

Gondoltam megspórolok neked egy kis guglizást :wink: :
a VeryWell festékek/lakkok nekem beváltak, Brico Store-ban vettem.
Használata előtt azért egy próbafújást eressz meg, nehogy bántsa a meglévő fényezést, szerintem.
Jó munkát!
Nagyon köszönöm!
Akkor végre ez is meglesz \:D/
Köszi!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
mm ez a lakk ez jó ötlet, utánanézek! Köszi!
Szia Viktor!

Gondoltam megspórolok neked egy kis guglizást :wink: :
a VeryWell festékek/lakkok nekem beváltak, Brico Store-ban vettem.
Használata előtt azért egy próbafújást eressz meg, nehogy bántsa a meglévő fényezést, szerintem.
Jó munkát!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Az off-omon lehet haverommal megpróbáljuk a karbon fóliát.

Csak még nem tudom, hogy fehér, piros, vagy fekete legyen.

Ha sikerül a mutatvány rakok fel képeket. :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
mm ez a lakk ez jó ötlet, utánanézek! Köszi!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Én a simómat úgy festettem le hogy egy akármilyen alap festéket vettem és utána lefújtam benzinálló lakkal. Azóta már többször rálocsoltam a benzin véletlenül, de tartja magát.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Helló!
Én az előző hozzászólóhoz kicsit hasonló kérdéssel állnék elő: a szép kék motoromat újra szeretném festeni, nekem színkódra nincs szükségem mert nem tudom milyen ami most rajta van, olyan színt választanék rá, ami tetszik. Nos én egy olaj és benzinálló festék sprayt keresek (mert sajnos kétkomponensűhöz csóró vagyok :D ) amivel érdemes lenne festeni. Tudtok ilyet ajánlani?
Köszönöm!
boga1993
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.07.26. 17:14
MZ-d típusa: Mz ts125

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: boga1993 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném vettem egy 125-ös szúnyog mz-t és eredeti pirosra szretném lefestetni de nem tudom, hogy az eredeti pirosnak mi a színkódja. remélem tudtok nekem segíteni.
Üdv.:BOGA :D :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: festékes »

KILL3R etz írta:Prisma color 600C. Nekem már egy éve fent van a rezón....
Ez a tuti,én már öntöttvas kemenceajtót is fújtam vele,birja a gyűrődést! \:D/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Prisma color 600C. Nekem már egy éve fent van a rezón....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Optikai tuning, fényezés, polírozás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Létezik hőálló matt fekete spray,800celsiusig,és 1200celsiusig.Vegyél egy drótkorongot fúrógéphez,dörzsöld végig a kéményt,és fújd le.Ezt minden évben meg kell tenned,vagy keress egy krómozó/galvanizáló embert,és vele csináltass valamilyen fém bevonatot,ehhez ki kell égetned a kéményt,mert savazzák felület előkészítéskor.Nem olcsó mutatvány.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 30 vendég