Meg ne vedd!!!

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2008.11.07. 22:57

Szilárd Mz írta:Amit a boltban vesztek ETZ 250 es kuplunglamella túl vastag tapasztalataim szerint.

3+- 0,1 mm az uj lamella a szerelési könyv szerint. Ez a tajvani szar meg 0,3 mm-rel vastagabb mint kéne.
Elõször mikor beletettem nem emelt ki se a kuplungom, sõt a kuplungkart be sem lehetett húzni!

Szilárd Mz
Szeva Szilárd!

Sajnos már gyárit nem lehet kapni, jó minõségû utángyártott meg nagyon ritka.
Ezt a problémát én úgy oldottam meg hogy egy új lamella helyett használt de kevésbé kopottal helyettesítettem.
Igy már sikerûlt behúzni a kuplung kart.
Elsõ néhány kilóméteren nyitott állapotban kicsit fogott a kuplung,megállásnál volt kicsit kellemetlen, bekopot már jól müküdik.

Üdv: Peti

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz » 2008.11.07. 22:17

Amit a boltban vesztek ETZ 250 es kuplunglamella túl vastag tapasztalataim szerint.

3+- 0,1 mm az uj lamella a szerelési könyv szerint. Ez a tajvani szar meg 0,3 mm-rel vastagabb mint kéne.
Elõször mikor beletettem nem emelt ki se a kuplungom, sõt a kuplungkart be sem lehetett húzni!

Szilárd Mz

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák » 2008.10.14. 16:32

bambi írta:
Melák írta:Hello! A boltokban kapható ETZ 250 kuplungagy jó minõségû gyártmány vagy keressek inkább használt gyárit?
használt gyárit
Köszi!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.10.14. 11:05

Melák írta:Hello! A boltokban kapható ETZ 250 kuplungagy jó minõségû gyártmány vagy keressek inkább használt gyárit?
használt gyárit

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák » 2008.10.14. 10:54

Hello! A boltokban kapható ETZ 250 kuplungagy jó minõségû gyártmány vagy keressek inkább használt gyárit?

kisvirag
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.07.22. 10:12
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kisvirag » 2008.09.01. 16:05

Tengelykapcsoló menesztõ 150-eshez.
2-t fogyasztottunk el belõle, két különbözõ helyen vettük. Az elsõ (MZ utángyártott) szétrepedt, mintha diót törtem volna szét, amikor megpróbáltuk a csavart meghúzni. A második egyszerûen csak nem volt mérethelyes. Azért valahogy felpakoltuk, azóta imádkozom, hogy ne legyen gond. Egyébként ennél is igaz novi korábbi megjegyzése, hogy nem volt olyan felülete ami mérethelyes lett volna. Legalábbis ahhoz képest, ami elõtte benne volt.
Szóval drága mulatság volt, beleszámítva, hogy a város közepén hagyott ott, és utánfutóval kellett elvinni, és 3x kiautózni hozzá (50 km oda-vissza)
Ja! és persze a zárható tanksapka, ami annyira jól zár, hogy le se tudod utána venni. De nem is kell, mert kifolyik mellette az anyag. Szóval, ha elég ügyes vagy, biztos be is folyik valahogy :)

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.08.29. 00:31

Komolyan mondom a legundorítóbb és legrosszabb dolog amivel találkoztam eddig ... Forgalmazó : Moped 91 KFT. : Számozott végû utángyártott kipufogó potom 8200 ft ... megvettem feltettem , mentem 150 km-tert ---> mondom jó gyerünk kunmadarasra (160 km ) 20 km országúti hajtás után széthullott belülrõl és lehetett visszamenni a régi dobért ! áááá nem voltam ideges a rohadt anyját hát nem teszteli le mielõtt kiteszi a boltba ? miért nem lehet 8200 forintért normális munkát végezni ? Emiatt álltunk másfél órát .............. rajtam kívül 7 ember nagyszerû érzés volt . Köszönöm Moped 91 és a kedves gyártónak !!!!! :roll: :twisted: :lol:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.08.27. 23:57

RR_ZOZY írta:Nekem semmi bajom a dobfékkel, egyszerûen be kell állítani normálisan hogy teljes felületen fogjanak a pofák, ennyi a titok.
dob fékkel ismeg lehet álni,esetleg egy kicsit ABS-es a szindróma :D nekem is az van

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.08.27. 19:41

Sziasztok látom mindenkinek megvan a témával kapcsolatban a saját véleménye (és igen sokan jól érzik mi a lényege a szegénységnek")én csak azt akartam kihozni az egészböl valoban jó ha elmondlyuk egymásnak mire vigyázzunk ez nagyon jó és pénztárca kimélõ"de a lényeg találékonyságal és némi bütykölésel csodákra lehetünk képesek.Föleg ha van miböl épitkezni,ezért is osztotam meg veletek azt a tapasztalatomat lásátok azért nem vagyunk enyire rossz helyzetben.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.08.26. 22:01

Nekem semmi bajom a dobfékkel, egyszerûen be kell állítani normálisan hogy teljes felületen fogjanak a pofák, ennyi a titok.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.08.26. 21:28

kezdünk elkanyarodni a topic eredeti témájától... Tehát: mi nem minden utángyártott alkatrészt szidunk, csak megpróbáljuk a nagyobb csalódásoktól megóvni a többi MZ-st. pl lábtartó esete.. ingyen visszahajtható, akkor miért dobjunk ki a semmirevalóra 2 rugót? meg még lehetne sorolni... Azért akadnak jó utángyártott alkatrészek is, de mint általában, a pozitív vélemény nem vélemény...

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.08.26. 21:03

conus írta:ja és a tárcsafék azért rosszabb mint a dobfék mert sokkal erõsebb fékhatást fejt ki. hihetetlen IQ. :P
Én értem,a fékhidraulikát nem lehet könnyû javítani hozzávaló alkatrészek nélkül! A dobfék egyszerûbb,könnyebben javítható.
Náluk nem a jobb fékhatásról szól a történet!
Sajnos...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.08.26. 20:36

ja és a tárcsafék azért rosszabb mint a dobfék mert sokkal erõsebb fékhatást fejt ki. hihetetlen IQ. :P

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.08.26. 10:10

Szia pl házi készitésû kipufogokat (még a könyök is ugy volt hajtva)igaz nagyon probálták eredetire formázni,na meg az ETZ motortartó (kazánlemezböl) a bovdenek meg mindenhonan ,õsszeségébe szép de nekem nagyon az jött le a látotakbol hiába szereti valaki a motorját ha a javitás egy keserves küzdelem a nincs -el.És ahogy elmesélték a srácok egy légszürõ ha nagyon elkoszosodik akkor egyszerüen kimosák valami vegyszerbe megszárad aztán vissza a gépbe"(a srác akkor épp valami szivacsal oldota meg a levegõ szürését.És még valami érdekes az egyik fiatal mesélte szerinte azért jóbb a régi MZ mind az ETZ, mert azon nem romlik el a tárcsafék".Az ETZ-s srác is már átalakitota dobfékre valami ismeretlen alkatrészekbõl de müködöt.Azért náluk egyszerübb az élet szerintem.

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.08.25. 19:05

kupi írta:Sziasztok pont ma találkoztam egy pár kárpátaljai motoros testvérel akik régi MZ-vel jártak a Velencei tó nál és látam szerencsétlenek milyen alkatrész gondokal küzdenek(szinte minden házilag csinált barkácsolt) és elgondolkoztam azon,hogy én is és mi is menyit fikázuk az a bizonyos utángyártott alkatrészt" de ha még az sem lenne! Ez olyan mind a mondás: akkor értékeled ha már nincs".Bocs a lelkizésért de tényleg meghatott az amit látam .

Miért milyen szörnyûségeket láttál?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.08.24. 02:24

Sziasztok pont ma találkoztam egy pár kárpátaljai motoros testvérel akik régi MZ-vel jártak a Velencei tó nál és látam szerencsétlenek milyen alkatrész gondokal küzdenek(szinte minden házilag csinált barkácsolt) és elgondolkoztam azon,hogy én is és mi is menyit fikázuk az a bizonyos utángyártott alkatrészt" de ha még az sem lenne! Ez olyan mind a mondás: akkor értékeled ha már nincs".Bocs a lelkizésért de tényleg meghatott az amit látam .

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.08.23. 13:55

utángyártott lábtartót se érdemes venni kis etz-re... pápai boltba vettem, valahonnan pestrõl rendelik.. nagyker nevét sajna nem tudom.. Kicsit vastagabb mint az eredeti, tehát kb egy óra alatt szenvedtem fel rá a lábtartógumikat.. ezzel még nincs is gond. Felteszem mocira, nem tudom beleakasztani középtámasz rugóját, mert kisebb a bevágás mint eredetin.. segond, kireszeletem kicsit.. Második sztenderre emelésnél pedig nem bírta a feszítést, és elhajlott az a kis laposvas, ami rá van hegesztve, és amibe beleakad a rugó... Hiába hajtottam vissza, újra így jártam.. :twisted: Tehát, érdemesebb a gyári ütöttkopott lábtartót visszahajlítani, mint utángyártottat venni néhol 2 000 pénzért...

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2008.07.02. 14:33

Sziasztok!

A múlt héten átmentem egy haveromhoz és a kapujuk elõtt eltört a kuplungkar (az a része ahová beakasztod a bowdent), a kuplungbowden meg elszakadt. Ez még nem olyan vészes dolog. A kuplungkar még eredeti volt és átél már egy-két dolgot, tehát benne van a törés. A kuplungbowden másfél évig húzta, ez sem rossz teljesítmény.
Ellenben, de:
a veszteségek pótlására vásárolt (zsír új) utángyártott kuplungkarral voltak problémák. Mire bele tudtam rakni a bowdent egy negyed órát reszelgettem. Nem volt olyan felülete ami mérethelyes lett volna. A bowden pályájában van egy S. És természetesen még mindig nem jár olyan finoman mint a régi, csak már nem mertem tovább reszelgetni. Egyszóval bélsár az egész.
A megoldás egy tipusidegen kar lesz.

Sziasztok!

novi

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.11. 20:01

Újabb csodálatos termékkel bõvül a lista: A moped91 által forgalmazott henger menetes száraitól óvjon midenkit a jóisten. ETZ 150-es be. Annál még a bot is jobb. 2* lett lehúzva a hengerfej és leokádta magáról a menetet. Paradicsomkarónak vagy macskát dobálni jó de azon kívül semmire se. Ez egy nagy rakás s..r. :evil:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.09. 22:36

Igen mostmár tudom mert jött levél mofakertõl és nagyon késségesk voltak. Ezúton közölném nem a boltra vagyok mérges hanem a gyártóra. A bolt nagyon is jó.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.06.09. 08:11

most jöttem be a mûhelybõl. nekem eredeti ndk-s fõtengely volt benne mielõtt szétszedtük, és eredeti csavarok. a generátor forgórészének csavarjának menetjét megmérve 6,8 mm-t mutatott a tolómérõ, az alkatrészjegyzék is "Sechskantschraube M7x80" -t ír :roll:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.08. 22:30

Ne ebbe col-os menet van találtam olyan csavart végül is csak egy hétvégém ment rá. Azt hittem les...om magam mire találtam. De a véleményem továbbra is fenntartom mert ez szemét dolog. Ez pon olyan mint, hogy egy adott autóhoz olyan fõegységalkatrészt gyártanának mondjuk hengerfej amibe hót másmilyen menetemelkedésû menetprofilú anyagminõségû készítenek. Ezzel a kis bakival vagy nem tudom én mivel kisebb a menetmag átmérõje és ezzel eggyütt kisebb a csavar szilárdsága...... Ezzel eggyütt nagyobb az esély anyagfáradásra törésre a generátor forgórész "útra kelhet" ék reccs, ésatöbbi ésatöbbi mindenkinek van fantáziája annak idején azt a csavart nem viccbõl méretezték akkorára. Tehát a véleményem továbbra is fenntartom nem hiszem, hogy ez helyénvaló lenne. :evil:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2008.06.08. 17:51

Közben utána néztem.Ezen az oldalon a 6-os számú csavar az ami a kis etz fõtengelyébe megy.Az pedig M7x90!http://www.mz-b.de/mz/angebot/english/eezuend3.htm.Vagy még itt is megnézheted. http://www.mz-b.de/mz/angebot/deutsch/ddrehstro3.htm Itt a 19-es csavar az ami a fõtengelybe megy.Ha rákattintasz a bild/tafel 3.6-ra akkor rajzon is láthatod mirõl van szó.Egyszóval ne 6-os vagy 8-as csavart hajts bele hanem 7-est.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2008.06.08. 17:28

Matthej01 írta:Új dolog!!! A mofakernél ha lehet ne vegyen senki fõtengelyt mert egy nagy rakás szar. A generátor felõli oldalon ugye egy m8 as menet van a fõtengelybe. (azt már csak halkan említem, hyogy az oda való gyári ék sem ment a helyére éljen az utángyártás "pontossága") Erre kibasztak velem és tekerném a csavart erre csak így bemegy egy darabon aztán semmi. azt hittem nincs menet, de egy darabon ki van fúrva aztán valamilyen 6-os menettel folytatódik egy centire beljebb. De nem tudom talán withworth lehet mert próbáltam egy m6 ost és az kb 1.5 menetnyire ment bele. Ok mondom koszos kifújatom levegõvel megtörtént, de nem. Hát gondoltam szépen áthajtom rajta a menetmetszõt az csak 1.5 ig jutott aztán mondom nem erõltetem mert baja lesz. Úgyhogy úgy gondolom csúnyán kibasztak velem. Ezért ezt küldöm annak az ügyeskezû meggyártójának: :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 pontossan 13szor.
Azt nem tudom hogy a kis etz fõtengelybe milyen menet van,de az én /1-mbe most Etz 250-es fõtengely van és abban M7-ES MENET VAN.Nem lehet hogy a kis etz fõtengelyébe is azt raktak??Abba mondjuk nehezen megy be a 8-as menetfúró.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.06.08. 13:54

Én még annó a Sámsonomba vettem egy Kínai utángyártott bronz hajtókaros fõtengely-t. A gyujtás felöli oldalon volt benne egy 8-as. Néha adott ki fura hangokat de meg lehetett szokni. :twisted: :lol: Egyébként nagyon szépen ment a motor utána. ÉS én hülye eladtam :? :(

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.06.08. 09:12

Amit én raktam a gépbe,az török utángyártott és annak is 6os a generátor felöli menete,lehet,h a tied egyszerûen selejt darab.Ismerve az utángyártott cuccok minõségét nem csodálkoznék :?

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.07. 15:55

ETZ-150

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.06.06. 21:09

ez most milyen mz típus fõtengelye? :?

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.06. 19:30

Új dolog!!! A mofakernél ha lehet ne vegyen senki fõtengelyt mert egy nagy rakás szar. A generátor felõli oldalon ugye egy m8 as menet van a fõtengelybe. (azt már csak halkan említem, hyogy az oda való gyári ék sem ment a helyére éljen az utángyártás "pontossága") Erre kibasztak velem és tekerném a csavart erre csak így bemegy egy darabon aztán semmi. azt hittem nincs menet, de egy darabon ki van fúrva aztán valamilyen 6-os menettel folytatódik egy centire beljebb. De nem tudom talán withworth lehet mert próbáltam egy m6 ost és az kb 1.5 menetnyire ment bele. Ok mondom koszos kifújatom levegõvel megtörtént, de nem. Hát gondoltam szépen áthajtom rajta a menetmetszõt az csak 1.5 ig jutott aztán mondom nem erõltetem mert baja lesz. Úgyhogy úgy gondolom csúnyán kibasztak velem. Ezért ezt küldöm annak az ügyeskezû meggyártójának: :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 :smt097 pontossan 13szor.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.06.03. 21:20

Üdv!
Én 6302zz KBS kerékcsapággyal szívtam meg,illetve nem tudom,hogy a csapágy hibája,volt vagy az enyém,de az elsõ kerékagyam elrepedt,amikor beütöttem,pedig elõtte megmelegítettem az agyat! 372és félszer cseréltem már kerékcsapágyat különbözõ motorokban,de így még nem jártam. Nem voltam ideges :smt097 .

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1018
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.06.02. 22:02

Hasonló tapasztalatom volt az elõzõekben szólóval. Nekem a ksb csapággyal van põroblémám: Méghozzá az, hogy 1 év után már kotyogot a fõtengelycsapágy. Ja másik az utángyártott 150es léptetõvillát érdemes megvenni vagy óvakodjak tõle? :D

Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Hozzászólás Szerző: Kawabiker » 2008.06.01. 14:58

Csapágyat csapágyboltban,
sárkányfût sárkányfû árusnál.

Motoros boltokban kapható tûgörgõs kosarat se vegyetek mz,simsonhoz!Egy csumagázra széthullik és lerendezi még a hengert is a tájvani utángyártott:(
Csapágyboltban méretre kapni jót!



mzgergõ írta:Hali!

Amit lehet kapni motoros boltokba MZ csapágyat, ne vegyetek!Még kerékbe se!
egy pár ok, hogy megindokóljam:
-Nemjó anyagmegválasztás, tehát gyorsan kopik, és gyorsan tönkremegy
-A méretek nem az igazik.(jobboldali fõtengely csapágyházamban volt egy olyan, és az simán becsúszik.Beleraktam egy DDR-es C3-as csapágyat, azmeg szorúl ahogy illik.)És akárhova is lenne berakva egy ilyen csapágy, ígyis úgyis hazavágódik.
Szerintem ennyi ok bõven elég.
Megoldás:Nem ilyen csapágyat venni:)
Tudnék még mondani a kuplung lamellákról is.Túl vastagok a parafa lamellák, és ezért nagyon kiemel.
Megoldás:lecsiszólni a jó méretre.(nemtudom mennyi a jóméret)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

INDEXRELÉ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.04.19. 14:33

Sípolós indexrelét se vegyetek. Még Budapesten belül megadta magát a legutóbbi túrán (sokat elõztünk, de várhatott volna a túra végéig).

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.09. 20:35

PRODUCED BY MEGA

kéksárga vagy kék-lila feszültségszabályzó, elég sok boltban megtalálni, rám 2800-ért sózták
a töltésjelzõ már az elsõ beszereléskor megadta magát, sosem világított, álló motornál se, ha nem volt töltés, akkor sem
2 hétig "mûködött" aztán elveszett a töltés és 3km alatt kimerült az akku 0-ra, visszaraktam az eredetit és beállítottam, sok bosszúságtól kíméltem volna meg magam hogyha rögtön az eredetit próbálom beállíttatni és nem ilyen szarokkal foglalkozok

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.01.28. 22:49

Sziasztok egyetértek az elötem szoló márkatársakal,én egy egyszerübb megoldást találtam ki vetem néhány MZ-t (persze romokat)szinte vas áron háztol szemétböl és amit tudok alkatrészt kimentek belölük.Ezek legalább eredetiek mind a gó trabi gó bann,az is igaz nekem TS 125 van és ez a tip nem a legritkább és föleg nem drága"és persze helyem is van a tárolásra.De az eltelt 18-20 év engem igazolt ha valami kell lebontom és tutira jó rá,de amit sajnos meg kell venem az tényleg egy igazi selejt sok a boszuság.gyertyábann én már elég régota BRISK N14C-t és társait használom nekem bejötek pedig a fûnyirotol a Kisspokon átt az MZ- Simson párosig ezt a tip használom, abenyot pedig Sthil olajbol kotyvasztom.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.17. 21:39

szabog írta:na és az a-k-f.de -s cuccokkal mi a helyzet? :roll:
90% távol keleti

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.01.17. 11:28

na és az a-k-f.de -s cuccokkal mi a helyzet? :roll:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.13. 20:13

judas írta::lol: Nos , mindegy? Vasarolhatjuk akarmelyiket ? :lol:
magyar már nem nagyon van,megölték a kínaiak,és a tajvaniak,meg hát attol füg mit szeretnél venni

Avatar
judas
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008.01.04. 20:52
Tartózkodási hely: KOLOZSVAR
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: judas » 2008.01.13. 18:56

:lol: Nos , mindegy? Vasarolhatjuk akarmelyiket ? :lol:

Avatar
judas
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008.01.04. 20:52
Tartózkodási hely: KOLOZSVAR
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: judas » 2008.01.10. 14:30

:D Sziasztok ! Kosz az informaciot ! Ha megis vasarolni fog kelleni , akkor melyik alkatresz ajanlatos : a magyar vagy a taiwani ? Melyik tartosabb es jobb minosegileg es tartosabb? Nem erdekel az ar kulonbseg, hanem a minoseg , Tisztelet ! :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: alkatreszek

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.08. 20:39

judas írta:Sziasztok MZ-sek ! Sajnos a felsorolt problemakkal kuzkodunk mi is itt Kolozsvaron ! MZ alkatresz uzlet nem letezik meg Romaniaban kimondottan ! Ami alkatresz van elado az kaphato inkabb olyan kis forgalmazoknal, akik minden motornak hoznak, ezek kozul OKANYI ZOLTAN Vasarhelyrol . Nalunk is leginkabb magyar es taiwani alkatresz kaphato .Nemet alkatreszert szoktunk licitalni, vagy fix arert venni a mobil.de-rol . :cry: :roll:
Vigyázzatok,mert a németeknél is már a 80%-ban utángyártottak a termékek,és ezek is távolkeletiek.

Avatar
judas
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008.01.04. 20:52
Tartózkodási hely: KOLOZSVAR
Kapcsolat:

alkatreszek

Hozzászólás Szerző: judas » 2008.01.08. 15:13

Sziasztok MZ-sek ! Sajnos a felsorolt problemakkal kuzkodunk mi is itt Kolozsvaron ! MZ alkatresz uzlet nem letezik meg Romaniaban kimondottan ! Ami alkatresz van elado az kaphato inkabb olyan kis forgalmazoknal, akik minden motornak hoznak, ezek kozul OKANYI ZOLTAN Vasarhelyrol . Nalunk is leginkabb magyar es taiwani alkatresz kaphato .Nemet alkatreszert szoktunk licitalni, vagy fix arert venni a mobil.de-rol . :cry: :roll:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kuplung.

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.17. 21:20

Jrevak írta:Sziasztok! Tudna-e vki tanácsot adni,h.érdemes megvenni a Taiwani kuplungtárcsákat?Ha nem akkor milyet és hol?
nem mert nem jó a mérete.magyar az jó ha kapsz valahol.esetleg gyári

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Helló mi!

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 18:50

A következõ dolgokban csalódtam:

-Isolator, Champion gyertyák..... kalap szar
-Elsõ féklámpakapcsoló, törik, kopik vagy csak egyszerûen nem mûxik (megoldás: 100ft-s mikrokapcsoló + buhera)
-Hátsó féklámpakapcsoló, ezt is némi gányolással ki lehet vátani
-Gyújtás kondenzátor, na ez halál!!!! 500km és vége vagy még annyit se bír megoldás: beész bármelyik elektronikai szaküzletbe és veszel egy ugyan olyan kapacitásút csak legalább 600 V-os legyen nekem ez bevált!!!
-Oldal sztendert sem kell venni! kb fél évig bírta úgy hogy alig használtam aztán szépen lassan elkezdett fogyni... aztán a nyáron az egyik nap mikor bementem a mûhelybe lcsk azt láttam hogy fexik a mocim...

Jrevak

Kuplung.

Hozzászólás Szerző: Jrevak » 2007.09.07. 09:14

Sziasztok! Tudna-e vki tanácsot adni,h.érdemes megvenni a Taiwani kuplungtárcsákat?Ha nem akkor milyet és hol?

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.09.01. 08:44

Szasz RR_ZOZY! Jól sejted. Ja, azóta megy mint a veszedelem, valszeg ott szégyenlõs volt. Ja, gyertya, ki miben hisz, abban üdvözül. Mindegy mivel, csak menjen úgy ahogy neked tetszik!!!! T

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.08.31. 10:08

Tamás írta:Hy! Bocs, hogy elrontom a fikázást. Ne egy gyertya alapján ítélj. Kerek 20 éve járkálok egy 250ETZ- vel, csak Isolator 260-as gyertyát használtam. Na, jó 8-10 ezrenként (km) cserélem. Német motor, német gyertya. T
Jól sejtem hogy Te vagy az egyik Velorexes (és ETZ-s is persze) kolléga, aki ott volt a Nerbi túrán? (Gumicsirke gyorskötözõvel a erõsítve a gépsas elejére :-))

Olyan 14E-t pörgettem abba a Marelli gyertyába (pedig az már a Francia licensz-es), amivel vettem a mocit, de még bírja...meg a frász tudja mennyit ment elõtte....

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.08.31. 10:01

Hali!

Ami Isolator-okat ma kapsz (halványzöld feliratú) az Kínából (vagy honnan) jön, de legalább nem ér semmit :-( Magyarul jó nagy adag selejt szériát dobtak piacra. Azokból még a régi NDK-s sötétzöld feliraúak voltak a jók...
Anitának is ezt mondtam a Nerbi túrán hogy csak Isolator-t ne vegyen....fenti okok miatt...
Aki tud, szerezzen be börzén õs, zsípapíros Bakonyt, Isolator-t. Az újonnan kaphatókból meg a megfelelõ hõértékû Brisk-et, NGK-t....
Én is még a "békebeli" gyertyákkal járok amíg tartanak. Hõérték legyen megfelelõ, szikraközre kell odafigyelni (szükség esetén összébb ütni) aztán go :-)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.22. 06:47

speed írta:
Tamás írta:Hy! Bocs, hogy elrontom a fikázást. Ne egy gyertya alapján ítélj. Kerek 20 éve járkálok egy 250ETZ- vel, csak Isolator 260-as gyertyát használtam. Na, jó 8-10 ezrenként (km) cserélem. Német motor, német gyertya. T
Szerencsések eggyike vagy aki kifogott egy jót!
egyébként nekem B8HS van benne... az passz mekkorának felel meg. nekem frankón indul vele!
Nah azt szerinted az alkatrészeket hol gyártják??? :) Háát sajnos nem a németek.... :cry:
Az NGK B8HS az megfelel a BRISK N14C-nek ezek alacsonyabb hoertekuek valamivel, mint a 260 as isolator. Mondjuk, hogy mi a kulonbseg a mostani isolator es a regebben kaphato isolator "spezial" feliratu gyertya kozott, hat passz, de ha valaki tudja tenyleg kivancsi lennek ra en is. :D

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.21. 23:19

Tamás írta:Hy! Bocs, hogy elrontom a fikázást. Ne egy gyertya alapján ítélj. Kerek 20 éve járkálok egy 250ETZ- vel, csak Isolator 260-as gyertyát használtam. Na, jó 8-10 ezrenként (km) cserélem. Német motor, német gyertya. T
Szerencsések eggyike vagy aki kifogott egy jót!
egyébként nekem B8HS van benne... az passz mekkorának felel meg. nekem frankón indul vele!
Nah azt szerinted az alkatrészeket hol gyártják??? :) Háát sajnos nem a németek.... :cry:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég