Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.28. 14:21

Fire660 írta:
mzgergõ írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!



Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.28. 13:43

mzgergõ írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!



Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.28. 11:24

Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.26. 19:10

Én is most készítek újakat, de kicsit máshogy :) majd megmutatom ha kész lesz valaha ... :)
novi írta:Sziasztok!

Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra...

Sziasztok!

SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.10.26. 11:37

Sziasztok!

Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra. Ehhez kerestem a neten digitális kijelzõs fordulatszámmérõt és ugyan ilyen sebességmérõt. A fordulatszámmérõt kéne tudni idomítani a kétütemû, egyhengeres erõforráshoz. A sebességmérõnek meg vagy a bowdennel kéne kompatibilisnek lennie, vagy univerzális jeladóval kéne rendelkeznie. Aki lát megoldást a problémámra kérem szóljon!

u.i.: biciklis cuccosok megoldás tárgyát nem képezik

Pl.:

Kép

Sziasztok!

SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.26. 09:22

A Nagymezõ utcára gondolsz,abból nyílik a Zichy utca és a két bolt a 4kelemen és a Futár... :)

Nekem futárpeti rendelt török fõtengelyt,az van a gépben nyár eleje óta és jól szuperál,utángyártott hengerrel/hengerfejjel még nincs tapasztalatom.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 08:51

speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki! :wink:
elörre is kössz 8)
Mint tudjuk, ezek az utángyártott alkatrészek silány minõsége, elég vicces.Ezért én az ajánlanám, hogy próbálj venni használt, de gyári alkatrészeket.Ha nem is jön össze, akkor a hengered fúrasd fel 150-re,(nem éri meg újat venni) és elégedj meg a gagyi alkatrészekkel.Ha kíméletesen jársz a járatásnál, és betartassz mindent, akkor egy darabig biztos nem lessz velük gond.A henger fej-rõl nemtudok mit mondani, szerintem mind1, hogy használtat ami valószinüleg gyári, vagy az utángyártottat veszel.Inkább csak az árban lenne jelentõs ingadozás.
Igazából mind1, hogy hol veszed az alkatrészeket, mindenhol detto olyan minõséget adnak.Csak az árban adják máshogy.Ha nem okoz gondot az ár, akkor amelyik közel van oda menj :) Ha esetleg gondot okoz, akkor ha bp-i vagy, akkor a nagy mezõsor utcában van egy utca, ahol 2 ilyen bolt van.Ott is a másodikba menj, mert olcsóbb, és rendesebb az ipse 8) Vagy a mofaker-be.Jók az árak, nagy a kínálat, de a raktárukba nem mindig van az, ami kéne :evil:

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.25. 22:24

Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki! :wink:
elörre is kössz 8)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.10.25. 18:26

Nekem a vázam van szinterezve, tökéletesen sima és fényes.
tigris írta:Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?

üdv

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.25. 09:54

nahh valahogy igy.... :lol:
Kép

Kép

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.10.25. 09:51

Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?

üdv

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.24. 14:44

tigris írta:A szinterezés az a festési eljárás,amikor a festéket por formájában viszik föl a felületre majd magas hõfokon ráégetik,ezzel a felülethez sokkal jobban tapadó,szilárdabb festékréteget képeznek.
Ilyesmi lesz nekem is. A szokásos rendszer: homokfúvó + porfestés+ ráégetés. Haverom simsonját és a bátyja 125-ös TZ jét is így festették le és nagyon szép lett. (Az ETZ csak volt mert a barátnõje már eldõlt vele egyszer azóta :D ) Neki is köpte az olajat a karmantyúnál de nem érezte meg a festés. Nagyon sokat kibír úgy és komolyan még olcsóbb is mintha folyékony festékkel lenne lefújva! 7 ezerért fújták a 125 ös tankját, légszûrõházát, szerszámfedelét, sárvédõit és a csomagtartóját. Itt a környéken egy átlagos festõ 10 ezer fölött dolgozik és az csak a tank meg a légszûrõház+szerszámosdoboz. :?

czako18

Hozzászólás Szerző: czako18 » 2007.09.08. 17:22

Hello!Azt szeretném kérni h nem e tud vki nekem olyan leírásokat vagy képeket küldeni olyan átépítésekrõl mint pl a Laser MZ az olvasni valók között.Elõre is köszi:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.14. 11:32

Így már értem. Nem ismertem ezt a kifelyezést. :) THX

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.14. 09:15

A szinterezés az a festési eljárás,amikor a festéket por formájában viszik föl a felületre majd magas hõfokon ráégetik,ezzel a felülethez sokkal jobban tapadó,szilárdabb festékréteget képeznek.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.13. 23:32

Hogy mitcsinálva? :D Szinterezve? Nekem most fele ezüst fele fekete elõl. De nem feltûnõen. Inkább a féknyereg ami feltûnõ.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.08.13. 08:20

Fékolaj ellen nehezen fogsz találni festéket, inkább szüntesd meg az olajfolyást... Nekem szinterezve van a váz, azellenvéd! :)
Meiki írta:Lehet hogy le kéne festenem a motorom vagyis valakivel festetnem. Nem tudnátok megmondani hogy a vázon lévõ festék pontosan milye? Mert a fékolaj onnan is lemarta. :( És a féknyeregrõl is leszedte a festéket. A tankon is van néhány fékolaj nyom. Szóval lehet újra kéne festessem az egészet.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.13. 02:00

Lehet hogy le kéne festenem a motorom vagyis valakivel festetnem. Nem tudnátok megmondani hogy a vázon lévõ festék pontosan milye? Mert a fékolaj onnan is lemarta. :( És a féknyeregrõl is leszedte a festéket. A tankon is van néhány fékolaj nyom. Szóval lehet újra kéne festessem az egészet.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.12. 18:21

Háj!

Itt egy pár kép a rezóimról.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kicsit le pusztúlt állapotban vannak, de valamikor kapnak valami elegáns festéket :)


Kép

Azért a gagyi rezóról is rakok fel 1 képet :oops:

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2007.08.12. 01:36

Valaki tudna nekem képet linkelni rédobról ??? :roll: nem tudom elképzelni hogy mutathat . Elõre is kösz ! :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.02. 19:39

tigris írta:Boltban vehetõ rezódob egy dologra jó,hogy megölje a motort...
Viszont 5.-ben egy gyári MZ-t nem hallottam,ami 8000-et pörgött volna (Zizi gépe ugyebár 7et... :o )
Nem arra a "rezo"-ra gondoltam :) A motor volt tulaja 2 rezoval megajándékozott.Nekem a gyárival 105-öt ment, a rezoval 120-at garantáltan vitte!Azt kocsival mértük le :) Majd valamikor csinálok képeket a rezóról, és a hangjáról egy videót.

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.08.02. 12:57

Én azt hallotam ha teliholdas éjjelen, csirkevérrel körbefolyatod csillag alakban a motort, és közben macskaszõrt tömsz a hengerbe mágikus szavak mormolása melett akkor kevesebbet fog fogyasztani 0,5decivel 100km-en! :D :twisted: :lol: :twisted: :smt117

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

hmmm

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2007.08.02. 12:52

Az én Mz-ben nincs tuning... De majd meglátom ...
Hallott valaki arról ha 1 bizonyos helyen valahol a blokk után a nem látszó részen meghorpasztjuk a kipufogót akkor jobb hangja lesz ?
Báááár az eredeti Mz hang mindennél többet ér :wink: :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.01. 17:30

de azt is csak 4-ig :lol: 5.-ben 6600 volt a max, de abba is besegitett egy kis hatszel, szelcsendben 6400 at tud ezt viszont tobbszor bizonyitotta

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.08.01. 16:54

Boltban vehetõ rezódob egy dologra jó,hogy megölje a motort...
Viszont 5.-ben egy gyári MZ-t nem hallottam,ami 8000-et pörgött volna (Zizi gépe ugyebár 7et... :o )

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 20:48

Én biztos nem akarok tuningot az MZ-m be :) Van 2 rezodobom, ami eléggé feldobja a teljesítményt, de nekem az bõven elég :)
Csak írtam ebbe a topicba is, nelegyen üres :P

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2007.07.31. 20:40

Ha tuningolni akarsz akkor keresd meg Bambi mestert, õ megmondja a tutit. :lol: :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 20:26

akkor ezekkel a tuningokkal menne 200-at :P

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.07.31. 20:14

Hi! Ha az ETZ 250 -est 8000-ig forgatod, 5.ben . Na akkor megy 170-et. Csak kerék + gumi + FÉK + motoros + ut kell hozzá.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.07.31. 20:06

MZ tuningal kapcsolatban van egy-két gondolatom:
-könnyített kuplung
-könnyített fõtengely
-a dugónak a szoknyájából valamennyit levenni.
-jól összehangolt rezodob
-a felömlõkkel valamit csinálni :)
-és még egy tuning gyertya.
Körülbelül egy 250-es TZ szerintem elérheti a 170km/h-át is ezekkel a "gondolatokkal".Vagy többet... :)
Csak mondjuk meddig...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2909
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Tuning

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.07.16. 17:24

olyan MZ-t szeretnék, ami 240-nel megy, de csak 2 litert fogyaszt

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég