Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.28. 22:45

Csáó!

Sajnos elég ritkán tudok gépközelbe kerülni, ezért nemtudok aktívan bekapcsolódni az ikerhengeres témába.De azért olvasom ami a topicba kerûl!
Gondolkoztam, hogy hogy lehetne két blokkot összekovácsolni, de nem túlsokáig jutottam :? Összehegeszteni túlkockázatos lenne, valahogy össze csavarozni meg bonyolúlt.Mind1, inkább hagyom rátok, hogy ki eszeljétek, mert az én eszmém kevés erre :roll:

Nem evvel a témával kapcsolatos, de lenne egy kérdésem.Mivel nincs 250-es tz kuplungom, segítséget szeretnék kérni, hogy mik a pontos méretei, és milyen ötvözetbõl van.Ha tudna valaki küldeni nekem egy mûszaki rajzot róla, azt megköszönném!Azért van szükségem rá, mert könnyített kuplungot szeretnék legyártani, és próbálkozok, hátha sikeres lessz.
Elõre is köszönöm!

Üdv!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IKERHENGER

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.28. 17:59

Sziasztok, a Rotax blokkot több MZ típusban alkalmazták, nem voltak nagyon sikeres modellek. Mikor sárgák vették meg a gyárat, hagyták a fritzeket fejleszteni. Nem sajnálták a pénzt, így lett világhíres új rendszerû blokkjuk emcetéknek. Különösen dícsérik az új 125-öst, meg az új 1000-est. Aszem már egyáltalán nem gyártanak rotaxos emcetet.
Nézzétek meg ezt is Rotax 650 mono (!) blokkal, nem emcet:
http://www.jawa.fi/model.php?lang=en&model_id=1
Jó hír: ennek is van magyarországi disztribútora, és kapható csábosan formatervezett modern utánfutó, illetve kifejezetten hozzá tervezett Givi doboz, meg plexi.
Rossz hír: állítólag 10 forint körül van a cseh korona.... egy hengerben azér durva a negyvensok paci, vagy nem annyira? De az már másik topik.
Szerelõ bácsival folyamatosan kommunikálok, de az õ ismerõsei sorra felhagynak a szakmával. Ha pénteken is hívom, megint ad pár számot. Ha sikerül, lesz jó burkolatom, és talán kéthengeres ihletettségû MZ márkatársat is fogunk.

Az közös forgattyúsházat eszerint nem vétózza senki ha egyszerre robbanó a két henger?

Messere Bambi, köszönöm a lehetõséget. Hol lehetne téged felkeresni? Hol van a mûhelyed?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.27. 11:50

tigris írta:
novi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazni :D

Ja,csak kiváncsiság:a Rotax milyen székhelyû (ország) cég?
Mert egy csomó fajta és rendeltetésû motort gyárt sárkányrepülõtõl Aprilian keresztül (mint kiderült) MZ-ig... :shock:
Remélem ki tudom elégíteni az információvágyadat 8) :lol: :lol: :lol:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Rotax
Egyébként meg Google a barátod :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.27. 10:21

novi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazni :D

Ja,csak kiváncsiság:a Rotax milyen székhelyû (ország) cég?
Mert egy csomó fajta és rendeltetésû motort gyárt sárkányrepülõtõl Aprilian keresztül (mint kiderült) MZ-ig... :shock:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1441
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.27. 09:30

Totalbike-on szerepelt pár éve az a 2db P10 blokkból - Moto Guzzi mintára - épített V2-es amely "egyszerre robban" ............

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.11.26. 15:18

Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.26. 10:17

TZrider250 írta: Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?
Igen,létezik,Kispolszkinak hívják,illetve ilyenek az 500-as Fiat és a 750-es Zastava,ezek persze tesók mind. :)
Kétütemû motorban nem tudok ilyenrõl...

Egyébként most hogy nézegetem,ennek az 500-as MZ-nek a blokkját tekintve vajmi kevés köze van az MZ-hez...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.25. 11:30

TZrider250 írta:Sziasztok, volt gyári 500-as tézé, Rotax blokkal. Íme:
http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostki/mzetz500r.htm

Köszi Tamás az építõ kritikát, ne kíméljetek. Ezennel nyilvánosan és visszavonhatatlanul beismerem, hogy nem vagyok motorszerelõ. Tudásért tehát ide jövök... köszi.
Nekem sem tetszik a közös forgattyús tér, de talán az egyszerre robbanó ikernél nem akkora gáz a mellégáz... vagy ott is az? Megnézem a mellékelt linket.
Hadd osszam meg veletek, amit egy régi motoros mondott ma nekem. Szerinte legkevesebb átalakítással az járna, ha bontásból olyan fõtengelyt sikerülne találni, ami gyárilag kéthengeres volt, és pont befér a jelenlegi helyére. Általában hajtókarral és egyéb részeivel együtt adják "bagóért". Szerinte kisebb munka az idegen fõtengely csapágyazása, mint az egész blokkot áthegesztgetni, de láthatóan fel sem merült benne a közös forgattyústér problémája. Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?

Mit jelent, hogy "MR ócskán keres."?
A nagy tuningoknak sajna nagy áruk van,fõleg a szoci motoroknál,mivel hogy az alkatrészek minõségei,nem felelnek meg (pláne az utángyártott)a mostani technikai elvárásoknak.Szerintem egy 300-as henger és hengerfej,meg egy kis vezérlés és egyébb apróság,elegendõ egy aránylag tartós mz tuninghoz.Ha több infót akarsz.keres meg a mûhelyemben,met nem vagyok nagy netezõ,és inkább szóban válaszolnék a kérdéseidre.
üdv bambi

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.24. 22:46

Sziasztok, volt gyári 500-as tézé, Rotax blokkal. Íme:
http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostki/mzetz500r.htm

Köszi Tamás az építõ kritikát, ne kíméljetek. Ezennel nyilvánosan és visszavonhatatlanul beismerem, hogy nem vagyok motorszerelõ. Tudásért tehát ide jövök... köszi.
Nekem sem tetszik a közös forgattyús tér, de talán az egyszerre robbanó ikernél nem akkora gáz a mellégáz... vagy ott is az? Megnézem a mellékelt linket.
Hadd osszam meg veletek, amit egy régi motoros mondott ma nekem. Szerinte legkevesebb átalakítással az járna, ha bontásból olyan fõtengelyt sikerülne találni, ami gyárilag kéthengeres volt, és pont befér a jelenlegi helyére. Általában hajtókarral és egyéb részeivel együtt adják "bagóért". Szerinte kisebb munka az idegen fõtengely csapágyazása, mint az egész blokkot áthegesztgetni, de láthatóan fel sem merült benne a közös forgattyústér problémája. Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?

Mit jelent, hogy "MR ócskán keres."?

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.23. 21:27

http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostk ... wostki.htm
Csak ennyit találtam. MR ócskán keres.
Béna a múltkori rajz!
Minden henger külön forgattyúsház-tér! Tudod, kétütemû! Lsd Trabi, Warby, Jawa.Elõsürítés?A felömlõ titkai c elõadás? Szerinted mi keni a dugót, esetleg a fõtengelycsapágyakat (tudom, van ahol a váltóolaj), csapszeget? Gondolkodj a gyári megoldásokon. Baromi sok pénzt és kudarcélményt takarítasz meg így. T

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Zweitakter Zweizilinder

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.22. 20:43

Hahó!
Meglett a bácsi. Holnap felhívhatom, segít burkolat hoz jutni, és összehoz kéthengeresekkel is.
Nem szóltatok, hogy béna a múltkori mórickarajz. Pontosítva és zsugorítva újra mellékelem.

Kód: Egész kijelölése

                                             :                  :
                                             :                  :
1) II : II   2) II : : II   3) II : II    II-:-II   4)  II : II-:-II
 --II : II--  --II : : II--  --II : II-()-II   II--   --II : II   II--
   II-:-II      II-:-:-II      II-:-II    II   II       II-:-II   II
A negyedik ábra is felváltva robbanó változatot mutat, de csak három "fél" sonkája van, és közös a frogattyúsház. Ezzel kapcsolatban vannak kételyeim, pedig oda nem kerülhet keverék.
Tamás! tudnád linkelni a Motorrevü fellelhetõségét, esetleg be tudod szkennelni, ha nincs neten?
Nagyon várom a kéthengeres tapasztalatokat, milyen elrendezés jár legkevesebb átalakítással, mennyire lesz megbízható.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.22. 10:09

Hy! Régebbi Motor-Revü számokban megtalálható a 2hengeres 500-as ETZ. Kisebb tuningcégek már megoldották. Nem olcsó! De mindent meg lehet csinálni. Van már HAT hengeres soros Jawa is. Nagyon sok egyedi alkatrészt kell legyártatni. Ha ezt te nem tudod, hanem csináltatod az a csillagos eget súrolja majd. Mire megbízható lesz sokat fogsz kinlódni, ha elromlik, minden alkatrésze egyedi. T

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.11.21. 16:24

TZrider250 írta:Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.
Az enyém sima kovácsolt (talán lengyel) hajtókar egysoros tûgörgõvel !!
Nagyon jó!! Ja olyan 13 ezer pengõbe került januárban most nem tudom h mennyi.

Gyurm@

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IDÉZÉS

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.20. 21:55

Hali mindenkinek!
A lentebbi hozzászólásomat azzal a szerény kéréssel egészíteném ki, hogy ha idéztek, akkor próbáljátok meg ne a gombbal az egészet, hanem kimásolással csak a releváns mondatot. Akkor áttekinthetõ marad a topik.

Köszi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IKER-BULI a négyzeten!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.20. 21:48

Helló Gergõ! És többiek.

Úgy látom, vágod, mit szeretnék megvalósítani. Hol laksz, és hol tudnánk bütykölni?
Kezdettõl 250-ben gondolkodom alapként, annak blokkjára álmodok két hengert, amik akár kisebbek is lehetnek, mint 250. Ez a szélességet csökkenthetné, és talán nem kellene túl sok alkatrészt egyedileg gyártani. Korábban arra gondoltam, ha jól beszerezhetõ szabvány alkatrész pl. 175-höz, akkor a javítás szempontjából megérné beérni a 350 körüli ikerrel. Olyan 250-es blokk (TS?) kell csak hozzá, amihez illeszthetõ a kisebb dugóhoz járó hajtókar, meg a többi alkatrész.

Az ETZ 250 fõtengelye ránézésre ÖT részbõl áll.
Mellékelek három mórickát (a ---- tengely-részt jelez, az I hajtókart, az II pedig sonkát):

Kód: Egész kijelölése

1)              2)     I  I         3)     I        
---II    II---  ---II  I  I  II---  ---II  I  II-::-II     II--- 
   II----II        II--I--I--II        II--I--II    II--I--II 
                                                        I 
                                                        I
1) A három tengely-rész a két "fél" sonkával ránézésre sajtolással van egybegyógyítva.
2) :idea: Ha a középsõ tengely-rész helyett hosszabbat esztergálunk, elfér a második 250-es hajtókar a dugóval, :?: de hogy bírja majd megtámasztás nélkül a dupla lóerõt? Meg egyszerre jár a két dugó, ami vagy jó, vagy nem.
3) :idea: Hogy szembe járhassanak a dugók, talán a jobb oldali tengely-rész helyére tolhatnánk egy komplett másik tengelyt a sonkába. Így a fõtengely már kilenc :!: részbõl fog állni, mert négy „fél” sonka pörög majd rajta. A két blokk egymáshoz rögzítésével a támasztás :: ugyan megvalósulna, de nagyon szélesnek tûnik így. De nem kellene tengelyt esztergálni, a darabok eredeti minõségûek maradhatnának. Mintha két független blokkot egymás mellé drótoznánk:
- nem gond a kiegyensúlyozás
- :wink: Nem közös a forgattyús ház, aminek égési szempontból lehet elõnye.

:?: A gyújtást elektronikával lehetne megoldani, pl. két helyen lyukas jeladó tárcsával. Két kipufogó!
Ilyen széles blokkhoz már változtatni kellene a vázra felfogatáson, mert nagyon kiáll oldalt. Szimmetrikusra, esztétikusra kellene megoldani, jó volna papírozás nélkül megúszni, mert az megaguba. Hátha burkolat alatt a rendõr nem nézi. :arrow: Találtam valakit, aki árul, vagy gyárt idomokat MZ motorokra (sokfélét), csak nem értem még ott a boltjában. Plexit mástól kell rendelni, de ha többen összefogunk, mint felvarró ügyben... Szervezzem?

Ha már blokkot erõsítünk, nem árt a hatékonyságra figyuzni, ekkor jön képbe a membrán, és a hatos váltó. Az egyediség mellett tartós, és viszonylag könnyen javítható kell maradjon a motor. Meg kellene találni ötletekért a mûködõ magyarországi példány gazdáját, állítólag van ilyen.


Vélemény?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: BONTATLAN

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.19. 22:27

TZrider250 írta:Helló!

Köszi a válaszokat, jól esik kezdõ kis szivemnek, hogy átérzitek a problémát. Igazatok van, el kell fogadni ezt a jó kis túramotort olyannak, ahogyan tervezték a németek.

De! Aki egyedi motort akar, és van fûtött sufnija, marha jól eltöltheti a téli hétvégéit ezzel.

A hajtókarról azt hallottam, ha gyári, nagyon erõs, csak az alsó tûgörgõsor megy tönkre tuningtól. Abból jobb kell.

A rám sózandó dolgokról meg kiderült, hogy a membrán 1xûen le van fûrészelve egy 150 ccm Rotaxról. Aluhegesztés (hengerre, vagy tuning-szívótorokra) stb után az oválkarbival kb max 25 pacis motorom lett volna, nagyjából 40 rugóért. Ez használt alkatrész beépítésével az élettartam miatt irreális, de talán érdemes kipróbálni egy 125-ös ETZ blokkal. Ott van esély a pacik megduplázására. A membrán, meg a jobb töltésû karbi nekik adhat sok pluszt. És hegesztés nélkül el is fér, mert több a hely a henger és a légszûrõ között.

Két hengeresre úgy lehetne építeni a 250-est, hogy pl. kettõ játszó-blokk középsõ szelvényét duplázzuk. Két fõtengelyt lehetne összeházasítani, hogy három sonka között két hajtókar tudjon eljárni. Négy sonka valszeg nem is férne oda. Ködös elképzelés, de szívesen társulnék ikerhengeres tézék építésére, csak az nem a takarékos motorozásról szólna.

Érdekes kérdés a kiegyensúlyozás (eggyel kevesebb a sonka), meg az iker gyújtás. Kellene ólommal nehezíteni a hiányzó sonka miatt? Szembe járjon, vagy egyszerre robbanjon? Két karbi, vagy dupla torok?

Mit szóltok?
A szívómembrán felszerelését el lehet kerülni aluhegesztéssel,mégpedig marással.A rögzítés 4 csavarral történne.Valamelyik oldalon van a membrán készítésérõl, és rögzítésérõl egy cikk, csak már nemtudom hol láttam.
A ikerhengeres elképzelése nem rossz.Szerintem ts-el kéne próbálkozni, mert azok állítólag jobban bírják.Ha mégis ETZ maradna, akkor minden képpen ts kuplungot kéne felszerelni rá,(ahogy tigris említette, a kistz kuplungja nem bírná.)Ha itt is ugyan csak maradna az ETZ-é, akkor kuplungagyat valamilyen öntvénybõl kéne csináltatni.Igazából korrozíl anyagból kéne, mert azt szétkoptatni biztos nem lehetne egykönnyen. :twisted: Súlyanõne, így nem lenne pörgõs de ha megvalósúlna a 2 henger, akkor annyi nyomaték lenne benne, hogy kielégítse.A duplahengeres blokkokoknál tudtommal a fõtengelyek mindig ellenkezõ pontnál találkoznak(tehát szembe járjon).A fõtengelyt megcsinálni elég bonyolúlt mûvelet lenne.Belegondolni is rossz :roll: Esztergálni másik tengelyt, ami össze köti a 3 sonkát stb, de ha tudom, és van hozzá mûszaki rajz, leesztergálom.
Szerintem két karbinak kéne lennie.Nincs vele macera mint a dupla torkosnál, és nem kell keresgélni olyan karbit, ami 2 hengert kielégít.
Ha tényleg komolyan gondolod ezt az egészet, akkor benne lennék a buliban! 8)

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

BONTATLAN

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.19. 21:26

Helló!

Köszi a válaszokat, jól esik kezdõ kis szivemnek, hogy átérzitek a problémát. Igazatok van, el kell fogadni ezt a jó kis túramotort olyannak, ahogyan tervezték a németek.

De! Aki egyedi motort akar, és van fûtött sufnija, marha jól eltöltheti a téli hétvégéit ezzel.

A hajtókarról azt hallottam, ha gyári, nagyon erõs, csak az alsó tûgörgõsor megy tönkre tuningtól. Abból jobb kell.

A rám sózandó dolgokról meg kiderült, hogy a membrán 1xûen le van fûrészelve egy 150 ccm Rotaxról. Aluhegesztés (hengerre, vagy tuning-szívótorokra) stb után az oválkarbival kb max 25 pacis motorom lett volna, nagyjából 40 rugóért. Ez használt alkatrész beépítésével az élettartam miatt irreális, de talán érdemes kipróbálni egy 125-ös ETZ blokkal. Ott van esély a pacik megduplázására. A membrán, meg a jobb töltésû karbi nekik adhat sok pluszt. És hegesztés nélkül el is fér, mert több a hely a henger és a légszûrõ között.

Két hengeresre úgy lehetne építeni a 250-est, hogy pl. kettõ játszó-blokk középsõ szelvényét duplázzuk. Két fõtengelyt lehetne összeházasítani, hogy három sonka között két hajtókar tudjon eljárni. Négy sonka valszeg nem is férne oda. Ködös elképzelés, de szívesen társulnék ikerhengeres tézék építésére, csak az nem a takarékos motorozásról szólna.

Érdekes kérdés a kiegyensúlyozás (eggyel kevesebb a sonka), meg az iker gyújtás. Kellene ólommal nehezíteni a hiányzó sonka miatt? Szembe járjon, vagy egyszerre robbanjon? Két karbi, vagy dupla torok?

Mit szóltok?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.18. 10:26

Nem feltétlenül a hajtókar,ami föl fogja adni,azért jutott az eszembe,mert nekem volt már rossz tapasztalatom,de minden alkatrészre vonatkozik a nagyobb igénybevétel.
Bontatlan jól mûködõ blokkot megbontani tényleg nem lenne helyes.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.17. 15:24

TZrider250 írta:Köszi Tigris, ez komoly nézõpont.

Tehát adott egy igazán jó, kb öt-hat éves állapotúnak megfelelõ ETZ motor. Az egyedivé tétellel jelentõsen lerövidülne a hátralévõ problémamentes élettartama, mindamellett nem adottak a feltételek az átalakításhoz (hol, mivel, kivel) kevesen bátorítottak a projektemben.

Még várok egy kicsit, de azt hiszem igazat adok azoknak, akik szerint bele kell törõdni a tézé korlátaiba, és csak a mérsékelt tuningokat veszem számításba. Ilyen mérsékelt tuning lehet pl az a drága hatos váltó, csak féltem mostmár a gyári hajtókart, meg ilyesmiket a nagy igénybevételtõl. Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.

Köszi fiúk, lehet hogy elhalasztom egy évvel a tuningot, minek szétbarmolni azt, ami jó. Azért nem adom fel végleg.
Ha bontatlan, akkor azt ápold, és féltsd!Ha össze gányolod, akkor nagyon bánnid fogod.Vegyél egy rosszat, azon próbálkozz, és gyûjts tapasztalatot.
A hajtókarral kapcsolatban..A hajtókar nemhiszem, hogy olyan rossz anyagból lenne, inkább az alsó tûgörgõ.Olyat kéne jó minõségüt szerezni, és azt berakatni..

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.16. 16:31

Köszi Tigris, ez komoly nézõpont.

Tehát adott egy igazán jó, kb öt-hat éves állapotúnak megfelelõ ETZ motor. Az egyedivé tétellel jelentõsen lerövidülne a hátralévõ problémamentes élettartama, mindamellett nem adottak a feltételek az átalakításhoz (hol, mivel, kivel) kevesen bátorítottak a projektemben.

Még várok egy kicsit, de azt hiszem igazat adok azoknak, akik szerint bele kell törõdni a tézé korlátaiba, és csak a mérsékelt tuningokat veszem számításba. Ilyen mérsékelt tuning lehet pl az a drága hatos váltó, csak féltem mostmár a gyári hajtókart, meg ilyesmiket a nagy igénybevételtõl. Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.

Köszi fiúk, lehet hogy elhalasztom egy évvel a tuningot, minek szétbarmolni azt, ami jó. Azért nem adom fel végleg.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1441
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2007.11.16. 10:05

250-es kuplungja masszív konstrukció, (mellesleg súlyzónak se utolsó) de csak egyszer tedd fel rosszul, vagy maradjon piszok a kúpon......mocskosul összerágódik és már nem tud önzárni....

"Mekkmesterek" ilyenkor szokták feltenni kénsavval.......utána akinek le kell(ene) újra húzni, az megtanul hosszan és cifrán káromkodni :-)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.15. 10:33

TZrider!

A kuplung dolog a kisETZ kuplungjára vonatkozott,a 250-é már masszívabb tudtommal,bár még nem láttam szétborítva,errõl Bambi mester tudna nyilatkozni.

Viszont ez a 30 lóerõ kicsit meseszerûnek hangzik nekem,de tegyük fel igaz.Viszont arra számíts,h a nagyobb teljesítmény fokozottan igénybeveszi majd a motorikus alkatrészeket,bár azt mondtad,Neked még bontatlan a blokk,de 50ezer kilóméter fölött ez valószínûleg nem lesz így sokáig és az utángyártott cuccok tudod,milyenek...
Szóval ha teljesítményt akarsz növelni,akkor ezt a kérdést is meg kell oldani,hacsak nem akarsz 5000-enként vagy még sûrûbben hajtókart cserélni...

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.11.14. 21:52

Boxer motoros!


Kép

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hatos váltó rulez!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.14. 21:29

Sziasztok!

Ha már egyedi öreg tézérõl álmodunk itt a tuning topicban, nézzük meg ezt a gyári boxermotoros példányt itt:

http://www.origo.hu/motor/veteran/20050530masez.html

És most képzeljetek rá jobb karbikat, fúrt hengereket, meg minden ismert tuningot.

Bambi mester, köszi a tippet. A 120k mega guba, de hasonló árat hallottam a Futár boltban is (újat hozatna). A tied volt már beépítve? Lehet hogy érdekel, ha lesz:
1. pénzem
2. annyi erõ a motorban, hogy megérje a hatodik fokozat.

Ekkora beruházásnál érdemes volna teljes (!) felújítást is végezni, hogy olyan üzembiztos legyen, mintha új volna. Ne legyenek egy negyedmilliós kétütemûnek öregmotor-betegségei. Tudunk errõl beszélni, Messere? Egyelõre csak vágyakozás szintjén, de dobj egy privit, vagy SMS, hogy melyik délután érsz rá. 209514705.

Ja!
Hívott a Del'Orto karbi tulajdonosa, nagyon kell neki a pénz. Nekem viszont gõzöm sincs, érdemes-e foglalkozni síktolattyús karbival, ha ovális keresztmetszetû is. Azt mondja, felmegy harminc lóerõre a teljesítmény. A gázkar állásától függ a fogyasztás, többet csak akkor enne a mostaninál, ha gyorsítgatok, vagy autópályán meghajtom.

Õ úgy tudja, nem szerezhetõ hatos váltó, elegendõnek tartja, a nagyobb lánckereket. Ettõl a végsebesség nõ ugyan, hisz megvan a plusz erõ, illetve kisebb fordulaton érem el a megcélzott 130-at. ennek további elõnye, hogy ott még rugalmas a motor, és nem lesznek a 120 körüli megszorulások, hisz nem vékonyodik el a keverék. (szerinte a súbertû profilja okozza, a vékony keverék miatt romlik a hûtés, meg a kenés... tehát nyélgáz 110-nél, erre tapasztalatból magam rájöttem).

Alulról viszont nehezen fog gyorsulni a nagy áttétel miatt, ezért a porlasztó alá membránt kell tenni (tévesen power szelepet írtam múltkor). Ez valami résvezéréses jellegzetesség lehet, Bambi mester, mi a véleményed? Del'orto és szelep lánckerékkel, vagy legyen kéthengeres? Hogy lesz egyedi de olcsón javítható túratézém úgy, hogy nem szeretnék annyit költeni rá, mintha lecserélném nagyobbra.

Várom válaszod.

Tigris!
A kuplung dolog a 250-es blokkra is igaz? Annak más szerkezetû ám a kuplungja a gyárilag több paci miatt. Sokan tuningolnak nagytézét, és a kuplungot nem bántják, eltekintve a könnyítésétõl.

A 2x150 lehetõségét a jelenlegi blokkon gondoltam. Ez azért érdekel, mert a nagy köbcis kétütemûek teljesítménye mintha nem annyival volna jobb, mint amennyivel többet fogyasztanak. Ez is valami résvezérlés jellegzetesség lehet. Tehát megéri-e mûszaki szempontból kettõ kicsi önálló henger egy nagy helyett? Csak annyi plusz paci kellene, amit tartósan és üzembiztosan a többi alkatrész elvisel, mindamellett csak kis mértékben növekedjen a fogyasztás. Jó volna 4 lityi körül tartani. Hosszú(!) túrákra fogom használni, sokszor vontatmánnyal, a fogyasztás fontos szempont lesz az átépítéskor.

Mondjuk a Wartburgban három nagy henger volt, és csak egy karbi. A gyorsításnál hiányzó anyagot egy primitív megoldás pótolta: eleve pillangószelepet forgatott a gázpedál rudazata, és annak bizonyos állásánál egy pöcök megnyitott egy második "turbó" fúvókát. Egy 1962-es típusról beszélek, 45 paci volt benne, és átlag 10 litert evett, egy tonna körüli a súlya. Egy jó varbi 150 körül is tudott menni (enyhe lejtõn, hátszéllel), csak a gyorsító fúvóka miatt sokat ettek. A pöcköt ezért az ócsójánosok leszedték, õk lustán gyorsultak, és százzal jártak. Át szokták alakítani három porlasztósra, amikoris mindhárom hengeren külön szívócsõ volt. Ezzel hetven pacis lett, a fogyasztás viszont megduplázódott. Láttam a Trabant-Wartburg klub találkozóján 1 csodatrabit, amiben spéci Wartburg blokk volt, a motortér teli merevítéssel, szinterrel, meg krómmal. Nagyon vadnak tûnt az a báránybõrbe bújt farkas.

Ellenpéldaként az udavarban sokáig állt egy 250 körüli 4 hengeres (!!) Honda. Állítólag negyvennél több telivér tolja. Hogy csinálhatták a sárgák, nem is injektoros.

Tuning ügyben kérdezem tisztelettel, hogy a Bing karbit miért tekintitek félistennek, és hogy mi a helyzet a "síktolattyús ovál" Del'orto-val. Megéri a tizenötöt? Állítólag utcán használt krosszmotoron volt, alig használt állapotban. Mit kell megnézni rajta? Mert az én karbim kiváló állapotú. Elég volna egy más karbi a harminc pacihoz?

Na köszi a válaszokat, megyek álmodozni.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kezd már letisztulni!

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.12. 14:07

TZrider250 írta:Köszi Gergõ!

Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.

Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.

Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.

Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
6 sebességes váltó nem volt forgalomba,a gyár versenyosztályán készültek limitált példányban.van eladó 120000ft

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.12. 11:43

2x150-et szerintem nem igazán jó ötlet,a 300 már bevált többeknél és sokkal kisebb meló.
Na meg gondolj bele,hogy bírná a kisTZ kuplungja az igénybevételt,amikor az 1x150-et sem bírja mindíg (saját tapasztalat,egykerekezni ne akarjatok vele).

Továbbra is a 300 mellett vagyok.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kezd már letisztulni!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.11. 00:41

Köszi Gergõ!

Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.

Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.

Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.

Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.10. 10:11

TZrider250 írta:Hali!

Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?

A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).

Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.

Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.

Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.

Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.

Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.

Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.

A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Hali!

Nagyon jó dolog tuningolgatni, csak közúti használatra nem ETZ-t.A silány kisiparai alkatrészek miatt sokkal sûrûbben kell cserélgetni az alkatrészeket.
Ha kicsit vissza olvasol, beszélgettünk pár tuningról, azokat kéne megvalósítani.De szerintem jobban járnál, ha másik karbit, 300-as hengert, és könnyített kuplungon kívül mást nem csinálnál rajta.Vagy ha esetleg még azt a 6-odik sebességet meg tudod csinálni.De szerintem az lenne a legnehezebb megcsinálni.Nem érdemes rajta többet csinálni, mert megcsavarodhat a váz, és a blokk meg szétesik.De ha van valami más ihlet, és van mibõl kiindúlni, akkor szívesen segítenék.

Üdv!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.09. 20:23

Hali!

Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?

A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).

Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.

Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.

Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.

Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.

Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.

Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.

A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.07. 17:38

Tamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Nem voltál túrán,ezért nem tudod,mire gondolok,ez ugyanis poén volt...
Hegyekközt csapatós élbolyban szoktam a 300-asokat(Gyurma,Samu) kergetni hol több,hol kevesebb sikerrel(azért nagyon nem maradok el),de ha jövõre jössz majd túrázni,megérted,mire gondoltam.

Gexxx!

Látom azóta is nagyon élénk Benned az emlék! :D
Pedig két éve nem is találkoztunk,az az eset pedig bõ 3 éve volt.
Mikuláson majd leboxoljuk :P

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.11.07. 13:54

Tamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Tigris abban nem talál kihívást. Õ a nagyokkal próbálkozik 8) (Szorosan a kipufogójuk mögött :twisted: :twisted: :twisted: )

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.07. 13:27

Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.07. 13:22

Mondjuk azt nem tudom,h az enyémen mekkora lánckerék van elöl,de valszeg a gyári méret.
Ha kisebb fogyasztással akarsz hosszú túrákat,akkor jó a kisebb lánckerék,de hegynek fel megpakolva vagy nagy szélben kétszeméllyel vissza kel majd pakolgatni (gondolom) ezen segíthet a 300as henger (gondolom).
Én nem cserélek lánckereket,szegénykém így is majd meghal,amikor a 300asokkal akarom tartani a lépést hegynek fel :)

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.11.07. 11:24

Samunál a pont!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.06. 19:40

TZRider sztem törõdj bele, sokat nem lehet javítani az MZ-n, el kell fogadnod ahogy van. Vagy nem nyugszol bele, rááldozol több száz ezret de akkor már vehetnél egy 600as gixert :D Ami reális lehet: 300-ra fúrás, kuplungkönnyítés, egy jó Bing karbi és eggyel kisebb elsõ lánckerék. Kész. 8)

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.11.06. 15:56

Az én 250-esem 80-as egyenletes tempó esetén 3,5-4 litert fogyaszt, de le van áttételezve és így a végsebesség csak 110 km/h és 5-ösben elfogor 7000-ig.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.11.06. 15:10

Ez a 4 liter alatti fogyasztás nekem is elég erõsnek tünik.Az én 125ösöm eszik 4-et országúton 80-as tempó mellett,szóval ha nagyobb sebességgel mész a nehezebb 250-essel,azt azt jelenti,h jelentõsen jobb hatásfokkal mûködik a motor,pedig azonos fejlesztésnél 5-10%-al jobb hatásfokú motor,nem esélyes.

A kéthengeresre alakított MZ-t ha le is tudod vizsgáztatni,biztos maxi sok guba,de valszeg nem is lehet.
Hatsebességhez nem tudom elég-e a nyomaték,azt tudom,h az enyémben kevés lenne,ötödikben sincs már jelentõs gyorsítóerõ benne.Esetleg 300 ccm esetén...?

üdv

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.11.06. 10:29

Szia TZrider250!

130 felett ezzel a futómûvel? ha ha ha ha
130 felett, 4 liter alatt? ha ha ha ha
Két hengeres: ha meg is építed, hogyan vizsgáztatod le?
Power szelep: valaki írt róla a szocimotoroson. Nem az alacsony fogysztásért csinálta.
Idom: nem rossz ötlet, de vigyázni, léghûtésesnek kell a menetszél. Viszont otthon is meg lehet csinálni.
Kuplung könnyítés: szerintem versenyre jó, de állandóan olyannal járni!
Áttétel változtatása: valamit mindig feláldozol, vagy a sebességet, vagy a nyomatékot!

Persze ez csak az én véleményem!

Szia TZrider250!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Túrázó UFO MZ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.05. 22:43

Helló Mindenki!
Nem hülyeség a gyári kinézetet megtartva plusz tizenvalahány pacit besrófolni, meg jobb váltót, hadd szaladjon 130 fölött erõlködés nélkül. Van olyan hatfokozatú váltómû, amit egyszerûen be lehet illeszteni? Gyártottak ilyesmit az Emceték is?

Jön a téli hószünet, ezért tisztelettel kérdezem, fõleg Messere Bambitól, vagy azonos tudásúaktól, hogy milyen tuning-megoldások érhetõk el túra célra. Mielõtt komolytalannak gondolnátok a kérdéseimet, számoljatok, megtérül-e a sok tízezres a motor eladáskor. Csak hithû emzés vállal be endékás turistamotort a kempingben.

Fõ elvárás az volna, hogy menjen úgy az ETZ 250 autópályán is, mint a személyautók, de normál használatkor ne szökjön 4 fölé a fogyasztása. Tehát a fordulatszám szerintem maradhatna, csak legyen erõsebb, és kell bele hatodik fokozat, akkor takarékos lenne.

Jelenleg házi tranzisztoros gyújtóelektronika van az enyémben, 6000 fölé nem sokkal megy a fordulat (óra szerint). A fogyasztás normális használatkor 3,6 átlagosan, a végsebesség pedig 140 fölé is mehet (óra szerint) ha minden körülmény ideális. Eközben nincs halálfélelem, autópályán próbáltam ki, új gumikkal, fokozatosan felgyorsulva a forgalommal együtt. Gond csak akor van, ha vissza kell venni a sebességet, és utána megint felzárkózni, akkor erõlködik. Volt, hogy egy pillanatra meg is szorult, de kuplunggal hagytam hûlni kicsit, és 90 körül újraindult szépen. Talán több 2t kellene ilyen terhelésen, ha elõre tudom, hogy vadulni akarok? De biztos, hogy a sûrût a porlasztó szereti? Ezért érdeklõdöm a pumpás kenés irányában is.

Sokat olvastam a kuplungkönnyítésrõl, Bambi meg modta a primerkerék-cserét, amitõl jelenlegi állapotában is nyomatékosabb lehetne a mocim.

A Power szelepet nemigen vágom, hogyan lehetne beépíteni az élettartam csökkenése nélkül, de akkor már miért nem két henger?

Tényleg, ha két hengeresre építeném, ahhoz hol kapok tengelyt? Elbírna a blokk 40-60 lóerõt?

Szóval nem versenyzésre kell, csak autópályán haladjon, ne rázza szét mégse a magas fordulat, és legyen normális a fogyasztása. Külföldi túrákra járogatnék, ezért fontos az üzembiztosság és a fogyasztás. Az élettartam kárára se nagyon mehet a plusz teljesítmény, mert lecserélni most nincs pénzmag.

Kérlek, a bevált módszereket osszátok meg velem, különös tekintettel azok elérhetõségére, hozzávetõleges árára, a megvalósítás idõigényére.

Érdekel olyan megoldás is, hogy jó idomot tenni rá, állítólag áramvonalasabb lesz tõle, az is kíméli csak a gépet (furdulat le, fogyasztás le, sebesség fel). Kipróbáltam ezt a pályán "száguldozás" közben. Ha behúzom a könyökömet, lassan visszaesik picit a fordulat. Ha rá is hasalok a tankra (jól hátraülve), ez sokkal hangsúlyosabban lép fel, és kezd gyorsulni, így lehet elérni a 140-et.

Ha van egy jó, és költséghatékony projekt, azt szívesen bevállalnám a téli szezonban. Illetve mennék kibickedni, ha valaki benne van már az építésben.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.31. 13:33

Fire660 írta:
mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet :D
Igen, olvastam már azt a cikket.Igazából lehet még máshogy is könnyíteni rajta, de ez így a legegyszerübb.Csak a hegesztéssel kell többet bajlódni.Ha összejön a gondolat, és megis valósúl, akkor leírom képekkel együtt a lépéseket.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.29. 15:07

mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet :D

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.29. 15:06

bambi írta:
Fire660 írta:
Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...
Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.

Nem tudom túloz e... :? Magát a gyereket nem ismerem, egy haverom ismeri igazából. Simsonból már hoztunk ki 12 ezret, babetta gyújtással. Terhelés alatt elvileg 10 volt. :D Na persze nem az utolsó sebességben. :D Azt az ETZ-t nem láttam és nem mentem vele úgyhogy tényleg csak a hallottakat tudom írni azt is csak úgy példálózásképp. A 13 at én se nagyon hiszem mert egy ekkora köbcentis motor ami egyhengeres tudtommal nagyon egyenletlen járású és arról a hajtókar dologról is hallottam már. De szerintem 10 ezret még ebbõl is ki lehetne szedni. Ki tudja.. Ki kell próbálni :D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.29. 13:36

Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.29. 09:03

mzgergõ írta:
bambi írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
A csapágyházakhoz.Azért gondoltam, mert ez az anyag jobban bírja, mint a sima alu öntvény, és kisebb a kockázat, hogy kikoptatja a csapágy a csapágyházat.(lehet elég elvetemült ötlet :) )
Ha nincs megforogva a blokkban a csapágyfészek,akkor azt nem kell perselyezni.Ha mégis szeretnéd akkor keményebb ( nem acél) vas perselyt tegyél bele.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.29. 08:58

Fire660 írta:
mzgergõ írta: Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...
Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.

Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 » 2007.10.29. 01:12

mzgergõ írta:
Fire660 írta:


Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2007.10.28. 21:54

Elsõre annak hangzik :P

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.28. 17:57

bambi írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
A csapágyházakhoz.Azért gondoltam, mert ez az anyag jobban bírja, mint a sima alu öntvény, és kisebb a kockázat, hogy kikoptatja a csapágy a csapágyházat.(lehet elég elvetemült ötlet :) )

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.28. 16:00

Hová szeretnél bronz és alu perselyt?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.28. 15:59

mzgergõ írta:
Fire660 írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?





Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 8 vendég