Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hatos váltó rulez!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Sziasztok!

Ha már egyedi öreg tézérõl álmodunk itt a tuning topicban, nézzük meg ezt a gyári boxermotoros példányt itt:

http://www.origo.hu/motor/veteran/20050530masez.html

És most képzeljetek rá jobb karbikat, fúrt hengereket, meg minden ismert tuningot.

Bambi mester, köszi a tippet. A 120k mega guba, de hasonló árat hallottam a Futár boltban is (újat hozatna). A tied volt már beépítve? Lehet hogy érdekel, ha lesz:
1. pénzem
2. annyi erõ a motorban, hogy megérje a hatodik fokozat.

Ekkora beruházásnál érdemes volna teljes (!) felújítást is végezni, hogy olyan üzembiztos legyen, mintha új volna. Ne legyenek egy negyedmilliós kétütemûnek öregmotor-betegségei. Tudunk errõl beszélni, Messere? Egyelõre csak vágyakozás szintjén, de dobj egy privit, vagy SMS, hogy melyik délután érsz rá. 209514705.

Ja!
Hívott a Del'Orto karbi tulajdonosa, nagyon kell neki a pénz. Nekem viszont gõzöm sincs, érdemes-e foglalkozni síktolattyús karbival, ha ovális keresztmetszetû is. Azt mondja, felmegy harminc lóerõre a teljesítmény. A gázkar állásától függ a fogyasztás, többet csak akkor enne a mostaninál, ha gyorsítgatok, vagy autópályán meghajtom.

Õ úgy tudja, nem szerezhetõ hatos váltó, elegendõnek tartja, a nagyobb lánckereket. Ettõl a végsebesség nõ ugyan, hisz megvan a plusz erõ, illetve kisebb fordulaton érem el a megcélzott 130-at. ennek további elõnye, hogy ott még rugalmas a motor, és nem lesznek a 120 körüli megszorulások, hisz nem vékonyodik el a keverék. (szerinte a súbertû profilja okozza, a vékony keverék miatt romlik a hûtés, meg a kenés... tehát nyélgáz 110-nél, erre tapasztalatból magam rájöttem).

Alulról viszont nehezen fog gyorsulni a nagy áttétel miatt, ezért a porlasztó alá membránt kell tenni (tévesen power szelepet írtam múltkor). Ez valami résvezéréses jellegzetesség lehet, Bambi mester, mi a véleményed? Del'orto és szelep lánckerékkel, vagy legyen kéthengeres? Hogy lesz egyedi de olcsón javítható túratézém úgy, hogy nem szeretnék annyit költeni rá, mintha lecserélném nagyobbra.

Várom válaszod.

Tigris!
A kuplung dolog a 250-es blokkra is igaz? Annak más szerkezetû ám a kuplungja a gyárilag több paci miatt. Sokan tuningolnak nagytézét, és a kuplungot nem bántják, eltekintve a könnyítésétõl.

A 2x150 lehetõségét a jelenlegi blokkon gondoltam. Ez azért érdekel, mert a nagy köbcis kétütemûek teljesítménye mintha nem annyival volna jobb, mint amennyivel többet fogyasztanak. Ez is valami résvezérlés jellegzetesség lehet. Tehát megéri-e mûszaki szempontból kettõ kicsi önálló henger egy nagy helyett? Csak annyi plusz paci kellene, amit tartósan és üzembiztosan a többi alkatrész elvisel, mindamellett csak kis mértékben növekedjen a fogyasztás. Jó volna 4 lityi körül tartani. Hosszú(!) túrákra fogom használni, sokszor vontatmánnyal, a fogyasztás fontos szempont lesz az átépítéskor.

Mondjuk a Wartburgban három nagy henger volt, és csak egy karbi. A gyorsításnál hiányzó anyagot egy primitív megoldás pótolta: eleve pillangószelepet forgatott a gázpedál rudazata, és annak bizonyos állásánál egy pöcök megnyitott egy második "turbó" fúvókát. Egy 1962-es típusról beszélek, 45 paci volt benne, és átlag 10 litert evett, egy tonna körüli a súlya. Egy jó varbi 150 körül is tudott menni (enyhe lejtõn, hátszéllel), csak a gyorsító fúvóka miatt sokat ettek. A pöcköt ezért az ócsójánosok leszedték, õk lustán gyorsultak, és százzal jártak. Át szokták alakítani három porlasztósra, amikoris mindhárom hengeren külön szívócsõ volt. Ezzel hetven pacis lett, a fogyasztás viszont megduplázódott. Láttam a Trabant-Wartburg klub találkozóján 1 csodatrabit, amiben spéci Wartburg blokk volt, a motortér teli merevítéssel, szinterrel, meg krómmal. Nagyon vadnak tûnt az a báránybõrbe bújt farkas.

Ellenpéldaként az udavarban sokáig állt egy 250 körüli 4 hengeres (!!) Honda. Állítólag negyvennél több telivér tolja. Hogy csinálhatták a sárgák, nem is injektoros.

Tuning ügyben kérdezem tisztelettel, hogy a Bing karbit miért tekintitek félistennek, és hogy mi a helyzet a "síktolattyús ovál" Del'orto-val. Megéri a tizenötöt? Állítólag utcán használt krosszmotoron volt, alig használt állapotban. Mit kell megnézni rajta? Mert az én karbim kiváló állapotú. Elég volna egy más karbi a harminc pacihoz?

Na köszi a válaszokat, megyek álmodozni.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kezd már letisztulni!

Hozzászólás Szerző: bambi »

TZrider250 írta:Köszi Gergõ!

Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.

Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.

Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.

Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
6 sebességes váltó nem volt forgalomba,a gyár versenyosztályán készültek limitált példányban.van eladó 120000ft
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

2x150-et szerintem nem igazán jó ötlet,a 300 már bevált többeknél és sokkal kisebb meló.
Na meg gondolj bele,hogy bírná a kisTZ kuplungja az igénybevételt,amikor az 1x150-et sem bírja mindíg (saját tapasztalat,egykerekezni ne akarjatok vele).

Továbbra is a 300 mellett vagyok.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kezd már letisztulni!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Köszi Gergõ!

Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.

Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.

Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.

Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

TZrider250 írta:Hali!

Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?

A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).

Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.

Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.

Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.

Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.

Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.

Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.

A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Hali!

Nagyon jó dolog tuningolgatni, csak közúti használatra nem ETZ-t.A silány kisiparai alkatrészek miatt sokkal sûrûbben kell cserélgetni az alkatrészeket.
Ha kicsit vissza olvasol, beszélgettünk pár tuningról, azokat kéne megvalósítani.De szerintem jobban járnál, ha másik karbit, 300-as hengert, és könnyített kuplungon kívül mást nem csinálnál rajta.Vagy ha esetleg még azt a 6-odik sebességet meg tudod csinálni.De szerintem az lenne a legnehezebb megcsinálni.Nem érdemes rajta többet csinálni, mert megcsavarodhat a váz, és a blokk meg szétesik.De ha van valami más ihlet, és van mibõl kiindúlni, akkor szívesen segítenék.

Üdv!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Tuning, vagy nem tuning, ez itt a kérdés...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali!

Miért nem jó könnyített kuplunggal járni?

A fogyasztásom 3,6 liter (városban, kímélve). Az Alföld túrán átlag négy lityi volt, hazafelé felszökött ötre, mert autópályán kipróbáltam a végsebességet (írom az óarállást meg a tankolást).

Ajánlottak egy Del'Orto karbit power szeleppel. Ez egy ovál karburátor, nagy sebességnél (nagy vákum) több anyagot tud adni, mint a tézé gyári karbija. Az anyag jobban hasznosul. Valami laptolattyús megoldás, finoman adagolható.

Ha alulról is több erõ kell (utánfutó) akkor ajánlja a power szelepet is. Nem kell faricskálni a blokkot, mert a karburátor csonkjához volna forrasztva. Mindezt nagyon pontosan össze kell hangolni (fine tune). Ekkor lesz normális a fogyasztása, és biztos a járása.

Tervezem, hogy veszek egy bontott hengert, felfúratom, arra teszem a spéci karbit. Ezt meg elteszem tartalékba porlasztóstul. Nagyon szeretnék hatfokozatú váltót is, mert sokkal gyengébb nyugati motorokon is van. Szerintem a tuningolt tézé fogyasztását ideálisan csökkentené.

Valójában közúti teljesítménnyel meg vagyok elégedve, csak szembesülnöm kellett, hogy autópályán ha lépést tartok a forgalommal, szétesik a motor. Tehát tuningolok, ettõl a fogyasztás esetleg felmegy. Ekkor jön képbe a hatos váltó.

Egyelõre csak tervezgetek, még kellene lóvé, meg hely bütykölni. A spéci karbit viszont megveheti bárki, mert a srácnak nagyon kell a pénz. 15 körül odaadná felszerelve, beállítva.

Várom a tuningolt tézések tapasztalatait, a tuningra készülõk ismereteit. A futómû nem téma, mert csak pályán fogok gyorsan menni, közönséges úton 90-100 elég.

A költségnél szerintem figyelembe kell venni, hogy egy kb 30 lovas nyugati gépet meg kell venni, rendbe kell tétetni (alkatrész esetleg drága), át kell iratni, magasabb adókat kell fizetni utána. Ha két évre szeretnék "gyors" túramotort, akkor olcsóbb a tuning. Tavaszra kell készen lennie egy üzembiztos, olcsón fenntartható bika ETZ-nek.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Tamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Nem voltál túrán,ezért nem tudod,mire gondolok,ez ugyanis poén volt...
Hegyekközt csapatós élbolyban szoktam a 300-asokat(Gyurma,Samu) kergetni hol több,hol kevesebb sikerrel(azért nagyon nem maradok el),de ha jövõre jössz majd túrázni,megérted,mire gondoltam.

Gexxx!

Látom azóta is nagyon élénk Benned az emlék! :D
Pedig két éve nem is találkoztunk,az az eset pedig bõ 3 éve volt.
Mikuláson majd leboxoljuk :P
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Tamás írta:Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Tigris abban nem talál kihívást. Õ a nagyokkal próbálkozik 8) (Szorosan a kipufogójuk mögött :twisted: :twisted: :twisted: )
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Próbáld a kissebbekkel tartani. Velük könnyebb. Ésszerübb. T
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Mondjuk azt nem tudom,h az enyémen mekkora lánckerék van elöl,de valszeg a gyári méret.
Ha kisebb fogyasztással akarsz hosszú túrákat,akkor jó a kisebb lánckerék,de hegynek fel megpakolva vagy nagy szélben kétszeméllyel vissza kel majd pakolgatni (gondolom) ezen segíthet a 300as henger (gondolom).
Én nem cserélek lánckereket,szegénykém így is majd meghal,amikor a 300asokkal akarom tartani a lépést hegynek fel :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Samunál a pont!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

TZRider sztem törõdj bele, sokat nem lehet javítani az MZ-n, el kell fogadnod ahogy van. Vagy nem nyugszol bele, rááldozol több száz ezret de akkor már vehetnél egy 600as gixert :D Ami reális lehet: 300-ra fúrás, kuplungkönnyítés, egy jó Bing karbi és eggyel kisebb elsõ lánckerék. Kész. 8)
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Az én 250-esem 80-as egyenletes tempó esetén 3,5-4 litert fogyaszt, de le van áttételezve és így a végsebesség csak 110 km/h és 5-ösben elfogor 7000-ig.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ez a 4 liter alatti fogyasztás nekem is elég erõsnek tünik.Az én 125ösöm eszik 4-et országúton 80-as tempó mellett,szóval ha nagyobb sebességgel mész a nehezebb 250-essel,azt azt jelenti,h jelentõsen jobb hatásfokkal mûködik a motor,pedig azonos fejlesztésnél 5-10%-al jobb hatásfokú motor,nem esélyes.

A kéthengeresre alakított MZ-t ha le is tudod vizsgáztatni,biztos maxi sok guba,de valszeg nem is lehet.
Hatsebességhez nem tudom elég-e a nyomaték,azt tudom,h az enyémben kevés lenne,ötödikben sincs már jelentõs gyorsítóerõ benne.Esetleg 300 ccm esetén...?

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Szia TZrider250!

130 felett ezzel a futómûvel? ha ha ha ha
130 felett, 4 liter alatt? ha ha ha ha
Két hengeres: ha meg is építed, hogyan vizsgáztatod le?
Power szelep: valaki írt róla a szocimotoroson. Nem az alacsony fogysztásért csinálta.
Idom: nem rossz ötlet, de vigyázni, léghûtésesnek kell a menetszél. Viszont otthon is meg lehet csinálni.
Kuplung könnyítés: szerintem versenyre jó, de állandóan olyannal járni!
Áttétel változtatása: valamit mindig feláldozol, vagy a sebességet, vagy a nyomatékot!

Persze ez csak az én véleményem!

Szia TZrider250!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Túrázó UFO MZ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Helló Mindenki!
Nem hülyeség a gyári kinézetet megtartva plusz tizenvalahány pacit besrófolni, meg jobb váltót, hadd szaladjon 130 fölött erõlködés nélkül. Van olyan hatfokozatú váltómû, amit egyszerûen be lehet illeszteni? Gyártottak ilyesmit az Emceték is?

Jön a téli hószünet, ezért tisztelettel kérdezem, fõleg Messere Bambitól, vagy azonos tudásúaktól, hogy milyen tuning-megoldások érhetõk el túra célra. Mielõtt komolytalannak gondolnátok a kérdéseimet, számoljatok, megtérül-e a sok tízezres a motor eladáskor. Csak hithû emzés vállal be endékás turistamotort a kempingben.

Fõ elvárás az volna, hogy menjen úgy az ETZ 250 autópályán is, mint a személyautók, de normál használatkor ne szökjön 4 fölé a fogyasztása. Tehát a fordulatszám szerintem maradhatna, csak legyen erõsebb, és kell bele hatodik fokozat, akkor takarékos lenne.

Jelenleg házi tranzisztoros gyújtóelektronika van az enyémben, 6000 fölé nem sokkal megy a fordulat (óra szerint). A fogyasztás normális használatkor 3,6 átlagosan, a végsebesség pedig 140 fölé is mehet (óra szerint) ha minden körülmény ideális. Eközben nincs halálfélelem, autópályán próbáltam ki, új gumikkal, fokozatosan felgyorsulva a forgalommal együtt. Gond csak akor van, ha vissza kell venni a sebességet, és utána megint felzárkózni, akkor erõlködik. Volt, hogy egy pillanatra meg is szorult, de kuplunggal hagytam hûlni kicsit, és 90 körül újraindult szépen. Talán több 2t kellene ilyen terhelésen, ha elõre tudom, hogy vadulni akarok? De biztos, hogy a sûrût a porlasztó szereti? Ezért érdeklõdöm a pumpás kenés irányában is.

Sokat olvastam a kuplungkönnyítésrõl, Bambi meg modta a primerkerék-cserét, amitõl jelenlegi állapotában is nyomatékosabb lehetne a mocim.

A Power szelepet nemigen vágom, hogyan lehetne beépíteni az élettartam csökkenése nélkül, de akkor már miért nem két henger?

Tényleg, ha két hengeresre építeném, ahhoz hol kapok tengelyt? Elbírna a blokk 40-60 lóerõt?

Szóval nem versenyzésre kell, csak autópályán haladjon, ne rázza szét mégse a magas fordulat, és legyen normális a fogyasztása. Külföldi túrákra járogatnék, ezért fontos az üzembiztosság és a fogyasztás. Az élettartam kárára se nagyon mehet a plusz teljesítmény, mert lecserélni most nincs pénzmag.

Kérlek, a bevált módszereket osszátok meg velem, különös tekintettel azok elérhetõségére, hozzávetõleges árára, a megvalósítás idõigényére.

Érdekel olyan megoldás is, hogy jó idomot tenni rá, állítólag áramvonalasabb lesz tõle, az is kíméli csak a gépet (furdulat le, fogyasztás le, sebesség fel). Kipróbáltam ezt a pályán "száguldozás" közben. Ha behúzom a könyökömet, lassan visszaesik picit a fordulat. Ha rá is hasalok a tankra (jól hátraülve), ez sokkal hangsúlyosabban lép fel, és kezd gyorsulni, így lehet elérni a 140-et.

Ha van egy jó, és költséghatékony projekt, azt szívesen bevállalnám a téli szezonban. Illetve mennék kibickedni, ha valaki benne van már az építésben.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Fire660 írta:
mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet :D
Igen, olvastam már azt a cikket.Igazából lehet még máshogy is könnyíteni rajta, de ez így a legegyszerübb.Csak a hegesztéssel kell többet bajlódni.Ha összejön a gondolat, és megis valósúl, akkor leírom képekkel együtt a lépéseket.
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 »

mzgergõ írta:Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!

A szocimotorosokk.hu-n viszont láttam egy kuplungkönnyítés cikket ami elég jónak tûnik. Ha tényleg versenygépet akarsz akkor szerintem azt mindenképpen próbáld ki. Csak egy ötlet :D
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 »

bambi írta:
Fire660 írta:
Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...
Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.

Nem tudom túloz e... :? Magát a gyereket nem ismerem, egy haverom ismeri igazából. Simsonból már hoztunk ki 12 ezret, babetta gyújtással. Terhelés alatt elvileg 10 volt. :D Na persze nem az utolsó sebességben. :D Azt az ETZ-t nem láttam és nem mentem vele úgyhogy tényleg csak a hallottakat tudom írni azt is csak úgy példálózásképp. A 13 at én se nagyon hiszem mert egy ekkora köbcentis motor ami egyhengeres tudtommal nagyon egyenletlen járású és arról a hajtókar dologról is hallottam már. De szerintem 10 ezret még ebbõl is ki lehetne szedni. Ki tudja.. Ki kell próbálni :D
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Oké, köszönöm a segítséget! :)
Nem akarom maximálisan kihozni a motorból azt, amit lehet.Szívómembrán-t, és másik karbit fõkép nem akarok.Sok a macera vele.A fõtengely könnyítést se akarom nagyon túlzásba vinni.Nemtudom, hogy a sonkából mennyit szoktak le esztergálni, de ha pár dekával könnyebb lessz, az már csak változtat a teljesítményen.
Ez a perselyezés ezt akkor felejtõs, tök fölösleges..
mégegyszer köszönöm!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mzgergõ írta:
bambi írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
A csapágyházakhoz.Azért gondoltam, mert ez az anyag jobban bírja, mint a sima alu öntvény, és kisebb a kockázat, hogy kikoptatja a csapágy a csapágyházat.(lehet elég elvetemült ötlet :) )
Ha nincs megforogva a blokkban a csapágyfészek,akkor azt nem kell perselyezni.Ha mégis szeretnéd akkor keményebb ( nem acél) vas perselyt tegyél bele.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fire660 írta:
mzgergõ írta: Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...
Hmmmmmmm egy kicsit tuloz a haver,a motogp-ben használt 2 hengeresek forognak 13000-t.az mz hosszú lókete,és egy hengeres levegõs mivolta miatt terhelten,kb8000 fordulatott tud.E fölött általában leszakad a hajtókar.A 170 km az még hihetõ:-).sok szerencsét az építéshez.Ha valamiben megakadtál szivesen segítünk amiben tudunk,itt nagy a társadalmi összefogás.
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 »

mzgergõ írta:
Fire660 írta:


Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.

Hát... Ha versenyzésre kell akkor csak adjneki :D Olyankor nem a hosszú élettartamra és a megtehetõ kmk-re kell gondolni. Azt hogy mire lenne képes nem tudhatom. 1 hogy nemrég kezdtem el mzkel foglalkozni. 2 hogy igazi versenyre épített mzt még nem láttam. Egy srácnak (állítóllag) itt ahol lakom volt egy 250 ese. Föltolták 300-ra, kapott egy másik gyújtást. (Nem tudom pontosan milyet, csak hírbõl hallottam, hogy olyan volt mint a simsonon a babetta gyújtás.) Elvileg azzal a gyújtással 13 000-et forgott. Kuplungkönnyítés, szívómembrán egy krosszmotorról + egy 33-as Mikuni karburátor. A gyorsulásáról nem mondtak nekem semmit de ha minden igaz 170 re volt képes sík terepen 1 személyen elöl 15 ös lánckerékkel. A váltón nem tudom mit módosítottak. Jó gép volt csak papírok nélkül úgyhogy utcán nem használhatta. Eddig ez a legdurvább amirõl hallottam. De szerintem lehet még sokkal drasztikusabbat is.:D
Csak a fél motort meg kell erõsíteni meg át kell alakítani. A gyerek szerint 140 fölött már tényleg halálfélelme volt rajta az embernek, lehetett rajta akármilyen gumi, akármilyen futómûvel. A másik, hogy egy keményebb, bõgázos elindulás mindig 2 elhajlott blokktartóba és minimum 1 eltört blokktartócsavarba került. :D A láncot meg ne is említsem ugye...
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Elsõre annak hangzik :P
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

bambi írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
A csapágyházakhoz.Azért gondoltam, mert ez az anyag jobban bírja, mint a sima alu öntvény, és kisebb a kockázat, hogy kikoptatja a csapágy a csapágyházat.(lehet elég elvetemült ötlet :) )
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Hová szeretnél bronz és alu perselyt?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mzgergõ írta:
Fire660 írta:Hová szeretnél bronz és alu perselyt?





Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Fire660 írta:
mzgergõ írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!



Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
Ebben meglehet van valami.De ez, hogy nagyon lecsökken a fõtengely élettartalma ez mit rejt?Igazából nekem nem túrázni, hanem versenyezni kéne, meg mit lehet kihozni egy ilyen blokkból.
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 »

mzgergõ írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!



Én kisebb motoroknál már próbáltam. Mi leesztergáltunk a sonkákból. DE nagyon lecsökkent a fõtengely élettartama. 2 õt tört el haverom simsonja. :D Pedig elég jó szakember mûködött közre. Szerintem egy 250 es ETZ fõleg 300 asra tolt hengerrel könnyen kivégezné... Bár nem tudom. Nem vagyok még tapasztalt ETZ-s ez csak a személyes véleményem... A 300 as hengert én is ki akarom próbálni majd jövõ nyáron meg a trabant dugattyút is. De szerintem a fõtengelybe belepiszkálni, fõleg ha esetleg nem gyári német...
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Sziasztok!

Lenne egy olyan gondolkodó kérdésem(legalábbis számomra az), hogy fõtengelykönnyítést, hogy csinálják?Le eszertergálnak belõle, vagy egyszerüen sülyesztet furatokat fúrnak bele?
Azért kérdezem, mert sok embertõl hallom, hogy fõtengelykönnyítés-tõl nagyon megtátosodik a motor, és számolgatok, hogy anyagilak mennyibe fájna egy tuningos MZ.Persze 250-esre gondoltam.Jövõre vennék egyet, és tuningra szeretném tartani.
A blokk tuningot már kigondololtam.Pl könnyített kuplung, fõtengely, 300-as henger, valamilyen jobb gyujtás stb stb..Mivel elég nagy terhelést kapnának a csapágyak, és a csapágyházak, aluminium-bronz perselyt préselnék bele.Még arra is gondoltam, hogy könnyebb legyen a blokk, a hengerbordák sarkait levágom, és sok kis furatot fúrok bele.Hogyha sikerülne megcsinálni, most jönne egy olyan gond, amit nemtudok.Vajon a blokk idõvel meghajlítaná a vázat?Vagy esetleg telekéne rakni merevítõkkel?Egyáltalán ha kell, akkor hova?Remélem tudtok segíteni nekem.
Elõre is köszönöm!

Üdv!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Én is most készítek újakat, de kicsit máshogy :) majd megmutatom ha kész lesz valaha ... :)
novi írta:Sziasztok!

Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra...

Sziasztok!

SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Sziasztok!

Új mûszerfalegységet tervezek a motoromra. Ehhez kerestem a neten digitális kijelzõs fordulatszámmérõt és ugyan ilyen sebességmérõt. A fordulatszámmérõt kéne tudni idomítani a kétütemû, egyhengeres erõforráshoz. A sebességmérõnek meg vagy a bowdennel kéne kompatibilisnek lennie, vagy univerzális jeladóval kéne rendelkeznie. Aki lát megoldást a problémámra kérem szóljon!

u.i.: biciklis cuccosok megoldás tárgyát nem képezik

Pl.:

Kép

Sziasztok!

SZERKESZTVE: Probléma idõközben megoldva!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A Nagymezõ utcára gondolsz,abból nyílik a Zichy utca és a két bolt a 4kelemen és a Futár... :)

Nekem futárpeti rendelt török fõtengelyt,az van a gépben nyár eleje óta és jól szuperál,utángyártott hengerrel/hengerfejjel még nincs tapasztalatom.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

speed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki! :wink:
elörre is kössz 8)
Mint tudjuk, ezek az utángyártott alkatrészek silány minõsége, elég vicces.Ezért én az ajánlanám, hogy próbálj venni használt, de gyári alkatrészeket.Ha nem is jön össze, akkor a hengered fúrasd fel 150-re,(nem éri meg újat venni) és elégedj meg a gagyi alkatrészekkel.Ha kíméletesen jársz a járatásnál, és betartassz mindent, akkor egy darabig biztos nem lessz velük gond.A henger fej-rõl nemtudok mit mondani, szerintem mind1, hogy használtat ami valószinüleg gyári, vagy az utángyártottat veszel.Inkább csak az árban lenne jelentõs ingadozás.
Igazából mind1, hogy hol veszed az alkatrészeket, mindenhol detto olyan minõséget adnak.Csak az árban adják máshogy.Ha nem okoz gondot az ár, akkor amelyik közel van oda menj :) Ha esetleg gondot okoz, akkor ha bp-i vagy, akkor a nagy mezõsor utcában van egy utca, ahol 2 ilyen bolt van.Ott is a másodikba menj, mert olcsóbb, és rendesebb az ipse 8) Vagy a mofaker-be.Jók az árak, nagy a kínálat, de a raktárukba nem mindig van az, ami kéne :evil:
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki! :wink:
elörre is kössz 8)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem a vázam van szinterezve, tökéletesen sima és fényes.
tigris írta:Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?

üdv
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

nahh valahogy igy.... :lol:
Kép

Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Mondjuk a fényzett elemeket szinterezni....nem lett matt,rücskös a felület?A szinterezett cuccok általában ilyenek.
Idén télen én is újra akarom fujatni erre a nem egyszerû metálsznre az enyémet,csak azt nem tudom még,ki fog nekem ilyen színt keverni és mennyiért.De a szinterezést tankon elég nehéz elképzelnem,van esetleg képetek róla?

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Fire660
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:49
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Fire660 »

tigris írta:A szinterezés az a festési eljárás,amikor a festéket por formájában viszik föl a felületre majd magas hõfokon ráégetik,ezzel a felülethez sokkal jobban tapadó,szilárdabb festékréteget képeznek.
Ilyesmi lesz nekem is. A szokásos rendszer: homokfúvó + porfestés+ ráégetés. Haverom simsonját és a bátyja 125-ös TZ jét is így festették le és nagyon szép lett. (Az ETZ csak volt mert a barátnõje már eldõlt vele egyszer azóta :D ) Neki is köpte az olajat a karmantyúnál de nem érezte meg a festés. Nagyon sokat kibír úgy és komolyan még olcsóbb is mintha folyékony festékkel lenne lefújva! 7 ezerért fújták a 125 ös tankját, légszûrõházát, szerszámfedelét, sárvédõit és a csomagtartóját. Itt a környéken egy átlagos festõ 10 ezer fölött dolgozik és az csak a tank meg a légszûrõház+szerszámosdoboz. :?
czako18

Hozzászólás Szerző: czako18 »

Hello!Azt szeretném kérni h nem e tud vki nekem olyan leírásokat vagy képeket küldeni olyan átépítésekrõl mint pl a Laser MZ az olvasni valók között.Elõre is köszi:
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Így már értem. Nem ismertem ezt a kifelyezést. :) THX
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A szinterezés az a festési eljárás,amikor a festéket por formájában viszik föl a felületre majd magas hõfokon ráégetik,ezzel a felülethez sokkal jobban tapadó,szilárdabb festékréteget képeznek.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Hogy mitcsinálva? :D Szinterezve? Nekem most fele ezüst fele fekete elõl. De nem feltûnõen. Inkább a féknyereg ami feltûnõ.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Fékolaj ellen nehezen fogsz találni festéket, inkább szüntesd meg az olajfolyást... Nekem szinterezve van a váz, azellenvéd! :)
Meiki írta:Lehet hogy le kéne festenem a motorom vagyis valakivel festetnem. Nem tudnátok megmondani hogy a vázon lévõ festék pontosan milye? Mert a fékolaj onnan is lemarta. :( És a féknyeregrõl is leszedte a festéket. A tankon is van néhány fékolaj nyom. Szóval lehet újra kéne festessem az egészet.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Lehet hogy le kéne festenem a motorom vagyis valakivel festetnem. Nem tudnátok megmondani hogy a vázon lévõ festék pontosan milye? Mert a fékolaj onnan is lemarta. :( És a féknyeregrõl is leszedte a festéket. A tankon is van néhány fékolaj nyom. Szóval lehet újra kéne festessem az egészet.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Háj!

Itt egy pár kép a rezóimról.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kicsit le pusztúlt állapotban vannak, de valamikor kapnak valami elegáns festéket :)


Kép

Azért a gagyi rezóról is rakok fel 1 képet :oops:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Valaki tudna nekem képet linkelni rédobról ??? :roll: nem tudom elképzelni hogy mutathat . Elõre is kösz ! :twisted:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

tigris írta:Boltban vehetõ rezódob egy dologra jó,hogy megölje a motort...
Viszont 5.-ben egy gyári MZ-t nem hallottam,ami 8000-et pörgött volna (Zizi gépe ugyebár 7et... :o )
Nem arra a "rezo"-ra gondoltam :) A motor volt tulaja 2 rezoval megajándékozott.Nekem a gyárival 105-öt ment, a rezoval 120-at garantáltan vitte!Azt kocsival mértük le :) Majd valamikor csinálok képeket a rezóról, és a hangjáról egy videót.
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor »

Én azt hallotam ha teliholdas éjjelen, csirkevérrel körbefolyatod csillag alakban a motort, és közben macskaszõrt tömsz a hengerbe mágikus szavak mormolása melett akkor kevesebbet fog fogyasztani 0,5decivel 100km-en! :D :twisted: :lol: :twisted: :smt117
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

hmmm

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Az én Mz-ben nincs tuning... De majd meglátom ...
Hallott valaki arról ha 1 bizonyos helyen valahol a blokk után a nem látszó részen meghorpasztjuk a kipufogót akkor jobb hangja lesz ?
Báááár az eredeti Mz hang mindennél többet ér :wink: :D
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég