Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Erősített blokktartó. Megoldja a problémáidat, ha csak ennyi volt a vágyad, amit leírtál.
Megjegyzem, azt én is szeretnék beszerezni egy normálisat... :D
A széria gépre már csináltam, a tuning gép is mindenféleképpen kap egyet. Meg nézegettem tegnap még, hogyan lehet kiküszöbölni a lengővilla tengely környéki csavarodást, majd próbálkozok. A plusz anyaggal szerintem csak a súlyt növelem, a vázat tönkre nem teszem. :)

Egyébként a piactéren lévő blokktartók ára nem sok. Utángyári, szimpla, 4500 ft, ha abból veszel kettőt, akkor 9000, és még össze kell hegeszteni, főleg hogy nem is méretpontos (a tengely 1 mm-el hosszabb, és a helye se a gyárival egyező)
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

nem tudom hogy megéri-e megvenni csak ötlett volt nem mindig az az olcsóbb amit maga csinál az ember főleg ha elsőnek csinálja!! :)
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

etzzsolt írta:
A piactéren találsz eladó erősített blokktartótt itt a MZ Clubb honlapján ha érdekel!!!
Olyan finom áron, hogy mindenképp megéri megvenni :DD
Lehet hogy inkább csinál magának az ember :)
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Seclusion írta:Akkor ott kell kifundálnom valamit. Mondjuk annyira nem sajnálom, ha ezzel nem kell bíbelődnöm, csak attól tartok, hogy akárhova vastagítom én a blokktartó vasat, túl tartós így se - úgy se lesz... :) Vagy odalent teker meg valamit. No ma felveszem a filozófus pózt a váz mellett... :D





A piactéren találsz eladó erősített blokktartótt itt a MZ Clubb honlapján ha érdekel!!!
A rock örök és halhatatlan!!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Biker írta:Olvasom, hogy többen használnak a gyári helyett Bing porlasztót. Létezik 251-eshez is? Lehetséges, hogy vele kicsit kevesebbet fogyasszon a moci? Hol lehet beszerezni?
A kései 251-esek gyárilag Bing karbival jöttek ki. Azt hiszem a Bing 84 típus.
Előnye a kisebb fogyasztás, és a finomabb működés.
30 ezer körül van az ára, általában több webshopban is szokott lenni, és tán Bambinál is, de mintha mostanában hiánycikk lenne itthon. Próbálkozz - érdeklődj.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Biker »

Olvasom, hogy többen használnak a gyári helyett Bing porlasztót. Létezik 251-eshez is? Lehetséges, hogy vele kicsit kevesebbet fogyasszon a moci? Hol lehet beszerezni?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:Rendben, úgy hiszem, meggyőztetek! Köszi a hozzászólásokat!
Erősített blokktartó. Megoldja a problémáidat, ha csak ennyi volt a vágyad, amit leírtál.
Megjegyzem, azt én is szeretnék beszerezni egy normálisat... :D
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sskimi »

hello. Valaki tudna nekem "jó" alkatrészeket kínáló weboldalak linkelni vagy még esetleg valami tuning cuccokat árulo weboldalt..:D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Rendben, úgy hiszem, meggyőztetek! Köszi a hozzászólásokat!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:Bölcsővázas ETZ-re mit mondtok? Arra gondoltam, hogy a két blokktartó lemez, és a blokk elején lévő csavar lenne a felfüggesztési pont. Talán még a hengerfej felfüggesztés is maradhatna, bár ebben már nem vagyok annyira biztos.
Szerintem az ETZ váz még ma is egész modern dolog. Jól kiszámolták, kár tönkretenni.
Szerintem inkább a első-hátsó futómű és a blokktartó amivel foglalkozni kell.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Biker írta:Visszaolvasva pár műszaki topicot, mindenhol fel-felbukkan a membránosra való átalakítás, de sokszor hiányzik a megfelelő membrán. Valaki nem próbált esetleg pl. KX 250-esét? vagy ha kicsi, ott a KX 500 is pl. Esetleg akinek volt/van ilyen gépe, megosztaná az előnyöket, hátrányokat?

Előny: Kis fordulaton jobban megy.
Hátrány: Nagy fordulaton rosszabbul megy.
Asszem ennyi! :D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Akkor ott kell kifundálnom valamit. Mondjuk annyira nem sajnálom, ha ezzel nem kell bíbelődnöm, csak attól tartok, hogy akárhova vastagítom én a blokktartó vasat, túl tartós így se - úgy se lesz... :) Vagy odalent teker meg valamit. No ma felveszem a filozófus pózt a váz mellett... :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:Bölcsővázas ETZ-re mit mondtok?
Ááááá bölcsőváz? Abban mi az ETZ? mármint hol van belőle a Zentralkastenrahmen? :mrgreen:
Egyébként meg szerintem nézegess neten 500-as etz-kről képeket mi hogy volt megoldva...
Mondjuk nem értem mi a gond, ha belegondolsz, a vázat károsító csavaró erő nem éri a blokktól, ill lánchajtástól.
Egyedül a blokktartó vas ami meg tud tekeredni. De mivel a blokktartó vas is tulajdonképpen a lengővillatengelyhez kapcsolódik, meg a lengővilla is, így tulajdonképpen csak a lengővillatengely van erős nyíró igénybevételnek kitéve, de a vázra különösebb olyan erő, ami megcsavarhatná, ebből kifolyólag nem hat. MAgyaarul a blokktartó vas a gyenge láncszem.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

ambrusviktor írta:Lehet hogy megoldható, de miért jobb így? Mármint ez nem ironikus hanem komoly érdeklődés, hogy miért lenne jobb?
Mivel nem 25-26 lóerős MZ-t akarok építeni, hanem picit erősebbet, és nem akarom hetente cserélni a vázat. :) Gyanítom azért hajtogatja a plusz erő a vázat, nem csak a blokkfelfogató vasat.
sunbim írta:És akkor úgy ugrál a bölcsőváz ahogy a blokk ? :-k :smt009
Sokan az első lábtartó 2db nyolcas csavarját használják fel az alsó rögzítéshez.
A kérdést nem egészen értem... Miért ugrálna ugyanúgy? Egyébként az alsó rögzítést én is oda gondoltam.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Seclusion írta:Bölcsővázas ETZ-re mit mondtok? Arra gondoltam, hogy a két blokktartó lemez, és a blokk elején lévő csavar lenne a felfüggesztési pont. Talán még a hengerfej felfüggesztés is maradhatna, bár ebben már nem vagyok annyira biztos.

És akkor úgy ugrál a bölcsőváz ahogy a blokk ? :-k :smt009
Sokan az első lábtartó 2db nyolcas csavarját használják fel az alsó rögzítéshez.
Kérdezd meg Mladi-t, MrDok-ot.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seclusion írta:Bölcsővázas ETZ-re mit mondtok? Arra gondoltam, hogy a két blokktartó lemez, és a blokk elején lévő csavar lenne a felfüggesztési pont. Talán még a hengerfej felfüggesztés is maradhatna, bár ebben már nem vagyok annyira biztos.
Lehet hogy megoldható, de miért jobb így? Mármint ez nem ironikus hanem komoly érdeklődés, hogy miért lenne jobb?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Bölcsővázas ETZ-re mit mondtok? Arra gondoltam, hogy a két blokktartó lemez, és a blokk elején lévő csavar lenne a felfüggesztési pont. Talán még a hengerfej felfüggesztés is maradhatna, bár ebben már nem vagyok annyira biztos.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én NSR125 membrán akarok ráépíteni ETZ125-re.Ezt a télen tudom elkészíteni,mert sok,és macerás munka van vele,maratni kell,alut hegeszteni,és ez zsákba macska.
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Biker »

Visszaolvasva pár műszaki topicot, mindenhol fel-felbukkan a membránosra való átalakítás, de sokszor hiányzik a megfelelő membrán. Valaki nem próbált esetleg pl. KX 250-esét? vagy ha kicsi, ott a KX 500 is pl. Esetleg akinek volt/van ilyen gépe, megosztaná az előnyöket, hátrányokat?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kzolika1994 írta:3500-as fordulaton egyáltalán nem megy,csak a fölött kezd el húzni. Ezen, hogy tudnék változtatni?
Tipikus esete az utángyártott kipufogó szindrómának...... 3500 nál van egy hatalmas teljesítmény szakadék, és 5500 fölé sem akar pörögni? Az van fent?
Persze előgyújtás, karbi, guminyomás, láncfeszesség helyes beállítás esetén lehet ez igaz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kzolika1994 írta:3500-as fordulaton egyáltalán nem megy,csak a fölött kezd el húzni. Ezen, hogy tudnék változtatni?
magasabb fordulatszámmal.

de ha mindenképp magas fogyasztást akarsz alacsony fordulattal, akkor tegyél fel kisebb első fogaskereket, vagy rendes kipufogót
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

3500-as fordulaton egyáltalán nem megy,csak a fölött kezd el húzni. Ezen, hogy tudnék változtatni?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Bambifélével 2300túl még 5.ben is szépen megy, de nem érdemes, mert 4300 alatt fogyaszt mint az állat...
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

3000alatt a gyárival sem megy...
Mit értesz alacsony fordulatnak?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Most a 250-es etz-en utángyártott kipufogó van és így alacsony fordulaton egyáltalán nincs nyomatéka,rángat. Mit lehetne vele csinálni?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Vadmotoros írta:Sziasztok!! Egy kis segítséget kérnék és tippeket!! Most a szezon végén teljes motorgenerál elött állok, egy gyári 125-s Etz vel , a következőket szeretném kérdezni!! Milyen kis apróságokat lehetne ugy mond tuningolgatni módosítani a generál közben hogy azért jobban menjen erősebb legyen és azért élet tartalma is meg maradjon nagyobb részt, ahogy néztem a gyári 125-s etz hengerknek a szívócsonkjában van egy belógó ilyen nyelv szerűség, az valami folytás lehet szerintem mi lenne ha azt rendesen onnét ki síkoltatnám ?? esetleg várok még egyéb tippeket!! Köszönöm a válaszokat előre is !!! :D Üdv: Bálint!
A belógásról én azt hallottam, hogy az tereli két irányba a beáramló benzint, ezáltal biztosítva, hogy mindkét oldal egyformán kapjon kenést. Hogy ennek mekkora a realitása (szerintem van), nem tudom. Ha nem muszáj, én nem venném ki, de ártani sem árt. (Régi TS-eken nem volt...)
Vadmotoros
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.11.03. 21:25
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Vadmotoros »

Sziasztok!! Egy kis segítséget kérnék és tippeket!! Most a szezon végén teljes motorgenerál elött állok, egy gyári 125-s Etz vel , a következőket szeretném kérdezni!! Milyen kis apróságokat lehetne ugy mond tuningolgatni módosítani a generál közben hogy azért jobban menjen erősebb legyen és azért élet tartalma is meg maradjon nagyobb részt, ahogy néztem a gyári 125-s etz hengerknek a szívócsonkjában van egy belógó ilyen nyelv szerűség, az valami folytás lehet szerintem mi lenne ha azt rendesen onnét ki síkoltatnám ?? esetleg várok még egyéb tippeket!! Köszönöm a válaszokat előre is !!! :D Üdv: Bálint!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Pötyee írta:nekem az utcai restaurált /1-be is egyedi dongájú dugattyú van, vezérlés normálisan beállitva, és egy bing utánzat karbi, tökéletesen muzsikál.
Ezzel semmi gond.
Szeretek faragni, úgyhogy membrán kivételével én is csináltam már ezt-azt.
Neked még ládában van én viszont már széthajtottam pár ilyet! \:D/
Ezért ajánlottam utcára a kezdő tuningosnak, a nehezen vezethető és nagyon nyűgös sokfelömlős helyett csináljon egy 300-as gépet.
A finom belenyúlás a vezérlésbe tényleg jó, de azt is csak ésszel.
Kezes motor lesz belőle aránylag kis ráfordítással.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem változna számottevően a fogyasztás. Ez a dolog amugy is nagyon gáz-állás függő.
(nekem ilyen a motorom, 4-8-ig bármennyit tud fogyasztani attól függően hogy húzom)

300ccm -> alacsonyabb fordulaton több nyomaték
rezó-> méretezéstől függ, hogy hova esik a nyomaték, a karburátort több mint valószínű, hogy utána kell állítani. (fővúfóka csere -lehet nagyobb és kevesebb is, tűállás, csavarállás)
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Ha megcsinálnám 300ccm-re, meg a tervezett rezonátort csináltatnék, hogy változna a fogyasztása? Ezzel alacsonyabb fordulaton is nagyobb lenne a nyomatéka?

Az igaz hogyha rezonátor van a motoron, akkor állítani kell a karburátoron? Ha igen akkor ez alatt mit kell érteni?
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

martin0613 írta:ÜDV !
Szeretném Kérdezni hogy Van egy mz 150 es motorom , és arra lennék kiváncsi Miként lehetne tuningolni hengert , vagy a karbit , átételeket ?
Köszönöm ! :)
Legegyszerűbb egy rövidebb végáttétel -> jobb gyorsulás, kisebb végsebesség
Karbiból nagyobb átmérőjű, de ehhez a hengert is módosítani kéne, ez nem túl egyszerű...
Esetleg egy méretezett rezonátor, ne gagyi "bolti" rezó.
Nemtom, h mi a célod a tuningal, de sztem ha nem versenyzés akkor nem piszkáld, max a végáttételt. Én is eleinte gondolkoztam, h hogy lehet visszaalakítható módon tuningolni, de többe kerül a hús, mint a leves.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
martin0613
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
MZ-d típusa: Mz Ts 150,125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: martin0613 »

ÜDV !
Szeretném Kérdezni hogy Van egy mz 150 es motorom , és arra lennék kiváncsi Miként lehetne tuningolni hengert , vagy a karbit , átételeket ?
Köszönöm ! :)
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Killer, annyira nem nevezném tuningnak, csak a német barátaink által benne hagyott lehetőségek kismértékű kiaknázása.

Azzal hogy beállitjuk a hengerben az ideális átömlési szögeket és fokokat, fellélegzik tőle a motor és nem lesz olyan tompa mint ahogy a gyárból kijött. Jobban veszi a fordulatot (már amennyire lehet ekkora böszme főtengellyel), és kényelmesebben tartja az utazótempót is. Természetesen ez az én véleményem, mindenki maga kedvére dönti el hogy neki mi a legmegfelelőbb.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alsó holtpontban, elvileg a dugó felső peremének a felömlő csatornák alsó peremével egy vonalban kell lennie. Ekkor tökéletes a töltés.

Gondolom erre gondolt. A többi nem beállítás, hanem tuning... Sztem... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

zsakfos írta:
Gondolom nem az előgyújtás beállitásáról van szó igaz?
A 2 ütemű résvezérelt, gondolom a hengernél a kipuff és szívó nyílások méreteinek a módosítását értik ezalatt a srácok.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Pötyee írta: vezérlés normálisan beállitva
Ezalatt mit kell érteni?
Mit jelent az hogy beállitani a vezérlést?
Ezt sokszor emlegetitek,de a gyakorlatban mit jelent?

Gondolom nem az előgyújtás beállitásáról van szó igaz?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

nekem az utcai restaurált /1-be is egyedi dongájú dugattyú van, vezérlés normálisan beállitva, és egy bing utánzat karbi, tökéletesen muzsikál.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Szerintem, ha utcán járkál, meg túrázni használja ez nagyot ront a vezethetőségen, ráadásul csökkent az élettartamon.
A ccm növelés viszont nem hülyeség!
A 300 ccm egy jó kipufogóval és jól beállítva tökéletes utcára.
Barátságos és kezelhető motor lesz belőle, ráadásul az élettartama sem csökken.
Szerintem ez a legjobb ár/érték arányú tuning.
Ha jól sikerül, öröm lesz vezetni. :D
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

nem attól lesz neked nagy erő a motorban ha minnél nagyobbra fúrod. Lehet 500ccm is, ha rossz a vezérlése, rosszak az arányok, és olyan tompán hagyod ahogy a gyárból kijött.

több értelmét látom egy nyers öntésű 250-es dugót beleformázni, 2db 1mm-es krómgyűrűvel, felömlőket nagyobbitani, és vezérlést jól beállitani. A gagyi zichy jenős rezóknak semmi értelme, egy tervezett rezonátort kell csinálni, annak látom értelmét.

ha nem akarod hogy eltekeredjen a blokk jobbra (tipikus MZ hiba), akkor a felfogató füleket amikkel a vázhoz kapcsolódik, azt kell 2-3mm vastag vasból legyártani, és akkor jobb lesz. utolsó fázisként pedig lehet rátenni nagyobb siktolattyús karbit, mondjuk egy YZ250 crossmotorét.

ha pedig nagyon el akarsz vetemülni akkor kell a blokkra csinálni egy membránházat, a hengeren a szivónyilást lefalazni, plusz felömlőket belemarni, stb stb.

2006-ban elkezdtem egy TS 125-ös blokkot faragni, az eredmény Talmácsi egyik gyakorló motorjának dugattyúja, 6 felömlő, 2 kipufogóablak, 3 sebesség elnyújtott sebességekkel, tzr 125 membrán, blokkra szivó membránház. Sajnos külföld miatt dobozba került a kincs.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

250-es Etz-m most kap majd új hajtókart. Utána érdemes lenne 300ccm-is hengert és tervezett rezonátort rakni rá? A tervezett rezonátor egyáltalán dob valamit rajta? Ezt a teljesítmény növekedés egyáltalán kibírná?
Valakinek van már valamilyen tapasztalata,véleménye?
A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csoka írta:És a csomagolásán is made in japan,volt írva.Nem tartom valószinűnek,hogy áthajózzák Japánba csomagolni.
Én sem tartom valószínűnek, hogy szállítják. Viszont Kínában is tudnak Made in Japan feliratot nyomtatni. :D
Végül is mindegy, hogy hogyan csinálják, a lényeg hogy ugyanaz mint a negyedébe kerülő Made in Tajvan felirattal csomagolt hajtókar.
És ez még nem is átverés. Ez nem hamisítvány, hiszen a ProX a nevét adja hozzá.
Mint ahogy a Kínában gyártott Fiat is Fiat. A különbség csupán annyi, hogy Fiattal teljesen megegyező autót valami kínai névvel nem árulnak nálunk negyed áron. :wink:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoka írta:És a csomagolásán is made in japan,volt írva.Nem tartom valószinűnek,hogy áthajózzák Japánba csomagolni.
pedig megtették
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

És a csomagolásán is made in japan,volt írva.Nem tartom valószinűnek,hogy áthajózzák Japánba csomagolni.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:Nem a japán hajtókarért sokalltam, hanem nekem sok! :D Főleg ha elszúrom. Akkor milyen sok! :D
Bármennyi pénze van valakinek, egy ilyen műtét az MZ árához mérve is sok. :D
Egyébként én meg úgy értettem, hogy a 37 nem sok, ha tényleg japán hajtókart faragott bele, mert abból 30 körül van maga az anyag. Tehát nem kért sokat a munkáért.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Prox hajtókart nem érdemes venni, mert ugyanaz a tajvani cucc van a puccos csomagolásban. :(
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.09.13. 21:36-kor.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat, a 37.000-et picit sokallom főleg úgy, hogy ez tuning fejlesztés lesz, nem pedig kész recept alapján. Szóval lehet, hogy elszúrok 1-2 cuccot, mire eljutok a használható szintig, így semmiféleképpen sem akarok nagy összegeket beleölni. Hobbiszint, nem profi sport. :)
Okt 11-én megyek pestre, ha kell valami, beszélhetünk;)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Atilla írta:Pedig nem sok az, 30 ropi egy átlagos japán hajtókar.
Nem a japán hajtókarért sokalltam, hanem nekem sok! :D Főleg ha elszúrom. Akkor milyen sok! :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Pedig nem sok az, 30 ropi egy átlagos japán hajtókar.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Köszönöm a válaszokat, a 37.000-et picit sokallom főleg úgy, hogy ez tuning fejlesztés lesz, nem pedig kész recept alapján. Szóval lehet, hogy elszúrok 1-2 cuccot, mire eljutok a használható szintig, így semmiféleképpen sem akarok nagy összegeket beleölni. Hobbiszint, nem profi sport. :)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nem tudom mennyi pénzt szánsz rá,én prox hajtókarral újítottam a kis ETZ-m 37 000Ft volt gépmunkával együtt.Ránézésre is vaskosabb megjelenésű,és a tűgörgők olajzása is más képpen történik.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég