Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

bambi írta:
mferi77 írta:Sziasztok!

Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.
Kép
Szerintem a 250-es MZ-k,rosszul tuningolhatók,mert a főtengelyvégén van a kuplung.Ezzel a jelentős plusz súllyal nem igen lehet mit kezdeni.Motoros pályafutásom alatt,két 250-es etz-m is volt,de a fáradtságot sem vettem,hogy utána járjak a tuningolásnak.A fogyasztás az egyiken 8-9liter volt,a másikon 12-14liter,a mostani üzemanyag árak mellett,ez egy nagyon fontos szempont,és nem hiszem hogy annyira meg lehet vadítani a 250-est,hogy a kapott néhány ló,és a plusz fogyasztás megérje.Mivel mi(MZ-sek)nem a tehetős motorosok közé tartozunk,még kevesebbet tudsz majd motorozni,mert nem lesz pénzed benzinre.A vérbeli motorosnak mindegy milyen motorja van,csak működjön,és sokat lehessen menni vele.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

mferi77 írta:Sziasztok!

Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoka írta:végig olvastam a tuning fórumot,és nagyon átfogó képet kaptam az etz125 lehetőségeiről.A vezérlőtárcsás motorblokk érdekel a legjobban.Sajnos erről van a legkevesebb információ.Valamelyikőtök nem próbálkozott ilyen átalakítással?Esetleg leírás a megépítéshez?
Sajnos itthon nem nagyon csináltak forgótárcsás MZ-t.Anno a gyárban Evren Bischoff csinált forgótárcsás mz-ket.Egy ilyen blokk a Budamotornál van Nyitrai úrnál,nála próbálkozz hátha segít neked.
mferi77
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.12.02. 15:50
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mferi77 »

Sziasztok!

Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

végig olvastam a tuning fórumot,és nagyon átfogó képet kaptam az etz125 lehetőségeiről.A vezérlőtárcsás motorblokk érdekel a legjobban.Sajnos erről van a legkevesebb információ.Valamelyikőtök nem próbálkozott ilyen átalakítással?Esetleg leírás a megépítéshez?
2stroke4ever
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.03.27. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: 2stroke4ever »

Az Optimizert felejtsétek el, nagyon gagyi. Ami jó és ingyenes (bár jóval bonyolultabb) szimulátor az a Lotus Engine Simulation
http://www.lotuscars.com/engineering/en ... -downloads
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Optimizert már értem. A többit meg majd szép sorjában. Valószínűleg elsőre egy tisztességesen összerakott TS150 lesz.

Utána is nézek van-e INA alsó tűgörgő 25x31x17 méretben.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Ati, Bazz'
Mi lenne ha értenél is hozzá....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ilyenben nem szívesen adnék tanácsot, egyrészt én nem értek hozzá, bár a recept ugyanaz de én mindig 250- nel foglalkoztam.
Már írtam, hogy nem vagyok nagy tuning szaki, csak érdekel.
Másrészt ez a 2T olyan, hogy minden mindennel összefügg, ha valahol belenyúlsz ezer másik helyen is bele kell nyúlni.
Harmadrészt egy tuningolt motorral motorozni nem annyira egyszerű, mint ahogy azt a széria MZ-nél az ügyes gyári mérnökök kitalálták.
Lehet, hogy tuti jó tuning lesz, de nem a te stílusodnak megfelelő gép lesz belőle és utálni fogod.
Szerintem ezért mástól sem fogsz konyhakész tuning receptet kapni.
De van egy halom program amivel nem kell olyan sokat agyalni, minden kiszámolható.

Az optimizer az felhasználás szempontjából egy brutál bonyolult program.
Én úgy indultam el vele, hogy kinyitottam egy mintafájlt, mert ha valamit elírsz nem is hajlandó elindulni a szemétláda.
Beírtam amit egy széria Mz-ről tudni lehet.
Azután beírtam azok középértékét, amit nem lehet tudni (égés hatékonysági mutató és barátai).
Nem nagy durranás, a neten megtalálhatóak a szélső értékek.
Azután a netről vadászott szélső értékek között maradva addig finomítottam míg kiadta a széria motor adataival a széria motor értékeit.
Ez lett az alap adatbázisom, minden módosítást ebből indítottam.
Nem hangzik túl bonyolultnak, pedig az! :-D
Kell hozzá egy csomó segéd program, amivel az egyéb számítások megoldhatóak, (Hengerfej optimalizáló, felömlő keresztmetszet számító, stb stb.) ezen pedig szerintem elég jól letesztelhető az eredmény.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Atilla !!

Ha lenne valami használható infód TS125, 150-hez, az érdekelne. Pl. vezérlési szögek.
125-ös henger, hengerfej, 56,5-ös gyári dugó már adott.

Optimizert használom én is. Már majdnem sikerült a gyári adatok megadásával egy gyárival egyező görbét kihozni belőle. Teljesítmény stimmel (TS125-7,5kW), de a hozzá tartozó fordulatszám 500-1000 1/min-el alacsonyabb.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

kr írta: Nyomaték nem csökkent le? Gondolok itt a megbolygatott gázlengésekre, meg a kisebb dugattyútömegre.

kr
A nyomaték szerintem nem csökken mivel az össze függ a dugattyú átmérőtől, a süritéstől, a dugattyú tömegétől...stb
Ennél a szituációnál az átömlő gáz sebessége nő, még az átömlés minősége is javulhat.
A felfelé mozgó dugattyú alatt nagyobb vákuum keletkezik.Ez által több üzemanyag-levegő keverék jut a forgattyúsházba.
Ha ehhez egy pöpec rezot rakunk akkor elég jó teljesítmény pluszt hozhatunk ki a motorból.
Szerintem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ez csak egy része a tuningnak, így nem tudom pontosan. Le szoktam modellezni, mielőtt nekiállnék a hardvert bütykölni, de nem emlékszem a pontos adatokra. Egyébként az Optimizer nevű pogit használom. Hát nem egyszerű, de ha gondolod lemodellezem külön csak ezt és megmondom. :D
De nem sok vizet zavar ám, kicsit jobban megy, de inkább a nagyobb fordulatszámtűrés a lényege.
Mert a tuningtól összességében természetesen nőtt a forgatónyomaték, csak az a bibi, hogy nagyon szűk lett a használható fordulatszám tartomány és persze a magas fordulatszám felé tolódott.
Valahol van egy nyomatékgörbém és egy teljesítménygörbém róla, ha előkerítem feltöltöm.

Azóta azt hiszem magamról, hogy okosodtam! :wink:
Úgyhogy most alacsony fordulatú örök életű túrás tuningra gyúrok, azzal a bizonyos 11mm-vel alacsonyabb dugóval és persze még sok mással. Az lesz az igazi nem ez.
Ilyen játék ez, sosincs vége! :shock:
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kr »

Attila, gondolom ez az átalakítás a teljesítményt szolgálta. Nyomaték nem csökkent le? Gondolok itt a megbolygatott gázlengésekre, meg a kisebb dugattyútömegre.

kr
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csikin írta:Pedig a forgattyús ház térfogatába jócskán beleszámít a dugattyú alatti térfogat is. Úgy kell mérni, hogy a dugattyú felső holtponti helyzetbe állítjuk. A motort úgy helyezzük el, hogy a szívónyílás legyen a legmagasabb pontja. Beletöltjük a mérőfolyadékot, úgy hogy a szívócsonkba már ne jusson, vagyis a hengerfalig. Ez a forgattyús ház térfogata.
Mint írtam gőzöm sincs "hivatalosan" hogy mérik, de a mérés már szimpatikusabb.
Valahogy így mérném én is.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta:
Atilla írta:Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik :-)
tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban,
Ebben nagyjából egyet értünk, de a gázt szerintem nem nagyon érdekli, hogy ott egy tér tető nélkül.
A dugattyú leegyszerűsítve ugye olyan mint egy pohár, elég nagy hely van benne, ezért én beleszámolom a dugótető aljáig az egész teret.
Mitől ne lenne az a forgattyús tér része, ha nem választja el őket egymástól semmi?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Pedig a forgattyús ház térfogatába jócskán beleszámít a dugattyú alatti térfogat is. Úgy kell mérni, hogy a dugattyú felső holtponti helyzetbe állítjuk. A motort úgy helyezzük el, hogy a szívónyílás legyen a legmagasabb pontja. Beletöltjük a mérőfolyadékot, úgy hogy a szívócsonkba már ne jusson, vagyis a hengerfalig. Ez a forgattyús ház térfogata.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

[quote="Atilla"]Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik :-)
tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban,[quote]

A forgattyúsház a motornak azon része ahol a főtengely forog...
Maradjunk ennyiben...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:oops: ](*,) 8-[ :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

A csapszeg teteje és a dugattyú felső éle közti távolság a fejmagasság.
Ha valahol dugót rendelsz méretre, azt kell megadni fejmagasságnak.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

KILL3R etz írta:Ha jól tudom a csapszeg középpontja, és a dugattyú legmagasabb pontja közt mérhető távolság. :wink: :)
Nem a csapszeg középpont és a dugó felső éle? Pont ma mértem TS150-nél ez 32mm ha minden igaz. Az egész dugó meg 62.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha jól tudom a csapszeg középpontja, és a dugattyú legmagasabb pontja közt mérhető távolság. :wink: :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mi az a dugattyú fejmagasság? 8-[
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik :-)
Én logikám szerint belemérném a dugattyút is.
A logikám:
Az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúhoz leszeded a hengertalpat, ezzel megy vele a vezérlés is. (kivéve a beömlőt, azt kicsit utána kell munkálni)
Alsó holtponton a dugattyú alatt kisebb lesz a tér, tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban, a lökethossz pedig ugyanaz, ezért a nagyobb lesz a vákuum, mire a beömlő kinyit. Ezért szerintem több keveréket szív be. Azután a dugó elindul lefelé és a több keveréket kisebb helyre nyomja össze, és mire kinyitnak a felömlők a normálnál fejmagasságú dugattyúhoz képest nagyobb lesz a nyomás.
Tehát a forgattyús ház holttere csökken az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúval.
És persze jól megborul tőle a vezérlés.
Szerintem...
Az ETZ elképesztően nagy fejmagasságú dugóval készül, a saját logikámat követve az enyém 8mm-vel alacsonyabb és nem bántam meg, a fordulatszámot is jobban kedveli.
Hogy őszinte legyek, ősszel vettem Bambitól egy 11mm- vel alacsonyabbat, de ez majd a következő projekt lesz, előtte a jelenleginek még szét kell esni... :mrgreen:

De ez tényleg csak az én logikám, javítsatok, ha rosszul gondolom!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta:Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?
miért, mi zárja le a teret fölülről? nem a dugó?
Szerintem meg a hengerfej.
Mivel a dugattyú alsó holtpontban nyitja Az átömlő csatornákat. :D
Viccet félre téve... a dugattyú a forgattyúsház elősűrítésebe szól bele.
Tudtommal a forgattyúsház térfogatát úgy mérik hogy leveszik a hengert és a dugót a forgattyús házat feltöltik valamilyen nem párolgó folyadékkal majd azt mérőedénybe kiöntve megmérik a folyadékot és ez alapján határozzák meg a forgattyúsház térfogatát.
Vagyis a dugattyút nem mérik bele.
Javits ki ha tévednék...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta:Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?
miért, mi zárja le a teret fölülről? nem a dugó?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

Atilla írta:Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Atilla írta:Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
mitől csökkenne :shock:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

csdani írta:Szevasztok!

Blokkgenerál előtt állok, ezért most van lehetőség némi finom tuningra a 75,75-re fúrt Kanuni dugó mellett.
Elsősorban azok tapasztalatára vagyok kíváncsi, akik forgattyúsház térfogatának csökkentését csinálták (persze mást nem nagyon, mert nem akarom szarráreszelni.)
A forgattyúsház a főtengely méretéhez igazodik, azt pedig 250-251-eseknél nem tudod kisebbre venni, mert kevés lesz az anyagvastagság az alsó csap és a sonka széle között!
Ami megtehető: a főtengely könnyítése, kuplungkönnyítés, felömlők-, henger alakítgatása, rezonátor készítése.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

Sziasztok! Egy Etz 250 tulajdonosa vagyok,nem rég vagyok ebben az mz világban de viszont már eléggé ujjítgatom a vasat! Olyan gondom lenne hogy vettem most egy hosszabb gáz bovdent és hogy ezt merre vezessem el mert ha enm fűzöm be sehova akkor eléggé ki lóg,viszont az sem jó ha szorul...
Egresits László
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Blokkgenerál előtt állok, ezért most van lehetőség némi finom tuningra a 75,75-re fúrt Kanuni dugó mellett.
Elsősorban azok tapasztalatára vagyok kíváncsi, akik forgattyúsház térfogatának csökkentését csinálták (persze mást nem nagyon, mert nem akarom szarráreszelni.)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Atilla írta:Még ifjú titán koromban kitaláltam, hogy az MZ teljes elektromosságát beépítem a jól szigetelt száraz légszűrőházba, diódával- fesszabályzóval -gyújtáskapcsolóval, szóval mindennel együtt.
Akkor merült fel bennem a direktszűrő, szerencsére lusta voltam nekiállni! :D
Jól tetted, hogy nem raktál fel!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Még ifjú titán koromban kitaláltam, hogy az MZ teljes elektromosságát beépítem a jól szigetelt száraz légszűrőházba, diódával- fesszabályzóval -gyújtáskapcsolóval, szóval mindennel együtt.
Akkor merült fel bennem a direktszűrő, szerencsére lusta voltam nekiállni! :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gaszika írta:Ha felteszed a direkt szűrő akkor lassan elbúcsúzhacc a hengeredtől :D simsonos tapasztalat :lol:
Direktszűrőt fel lehet tenni, csak nem a 2000Ft-osat, hanem mondjuk a 10000Ft-osat és nem árt hozzá légszűrő sprayt használni és 3000-enként tisztítani. Szóval nem éri meg vele foglalkozni. Ha az ember vesz egy normális szűrőt és egy sprayt, akkor ott van 12000Ft-nál.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Etzlaci46 írta:Sziasztok királyok!
Nem tud valaki véletlenül Dellorto vagy Keihin márkájú 34-36 mm torkú karburátort,eladót?????
Én tudok, írj privit!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

Sziasztok királyok!
Nem tud valaki véletlenül Dellorto vagy Keihin márkájú 34-36 mm torkú karburátort,eladót?????
Egresits László
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Ha felteszed a direkt szűrő akkor lassan elbúcsúzhacc a hengeredtől :D simsonos tapasztalat :lol:
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia!

Használd a keresőt már nagyon sokszor kitárgyaltuk ezeket a dolgokat, illetve cikk is van a honlapon erről.

Ne tegyél direktszűrő a karbira!

Üdv
Samu
Vadmotoros írta:Sziasztok! Kis segítséget, tanácsokat, esetleg tapasztalatokat szeretnék kérni. Van egy 125-s etz-m és most át akarom alakítani az egészet ilyen egykerekezős stunt-s gépre és tervek szerint minden le kerül róla és az mz gyújtás helyett egy babetta gyújtást szeretnék rátenni. Valaki tudna nekem írni tapasztalatokat, tanácsokat ezzel kapcsolatban??? Mik az előnyei hátrányai, érdemes-e rátenni a babetta gyújtást stb?? Esetleg érdemes lenne e rátenni egy direkt szűrőt a karbira vagy a gyárinál nincs jobb megoldás?? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Vadmotoros
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.11.03. 21:25
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Vadmotoros »

Sziasztok! Kis segítséget, tanácsokat, esetleg tapasztalatokat szeretnék kérni. Van egy 125-s etz-m és most át akarom alakítani az egészet ilyen egykerekezős stunt-s gépre és tervek szerint minden le kerül róla és az mz gyújtás helyett egy babetta gyújtást szeretnék rátenni. Valaki tudna nekem írni tapasztalatokat, tanácsokat ezzel kapcsolatban??? Mik az előnyei hátrányai, érdemes-e rátenni a babetta gyújtást stb?? Esetleg érdemes lenne e rátenni egy direkt szűrőt a karbira vagy a gyárinál nincs jobb megoldás?? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Valami ilyesmit kéne kihozni kis Ts-ből, de esélytelennek látom, mert nem fér el.

Találtam egy német leírást, ami nagyon hasonló a lenti cikksorozathoz. ES125-ről és TS250-ről van benne szó. Annyival több, hogy van benne kipufogó terv is.
link:
http://docs8.chomikuj.pl/305535283,0,0, ... ung_MZ.pdf
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Csinos a kicsike! :wink:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Érdekesség képen kis etz:

KépKépKépKép
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Elméletileg 2 fajta ETZ 150 létezik.

9kW (5800-6000 1/min)
szívó: 151 fok
átömlő: 114
kipufogó: 169,5

10,5kW (6200-6500 1/min)
szívó: 155
átömlő: 120
kipu: 179

(Furat, löket, hengerfej térfogat egyforma.)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Hát, nem is akartam a cikk szerint egy az egyben nekiállni MZ-t faragni. [-X
Gondolom egy ilyen újságcikk nem a szerelőknek szól, hanem a laikusoknak próbálja meg érthetően leírni a dolgot.
Szóval nem is vártam tőle sokat, csak érdekel a téma, kíváncsi vagyok miket ír. :D
zuzlu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
Tartózkodási hely: Vadkenderes

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zuzlu »

Atilla írta:Írja a cikk végén, hogy foglalkozik még vezérléssel, kipufogóval stb. stb.
Az a rész nincs meg valakinek? Érdekes lehet az is!
Üdv. Nekem megvan ez a leirás, de gagyiszar az egész. Hiányos. Pl, ami le van irva a hengerröl, azzal vannak bajok. Sima 2 felömlös, csak a vezérlési idök, és a méretek vannak változtatva. Olyan jo, hogy nekem be sem indult vele a motorom. Pedig egy egész télen át reszeltem, meg vakarásztam. Ir a karbirol, is, meg mindenféle másrol, de amikor elkezded csinálni, rájössz, hogy hiányos. Minden részböl hiányzik valami aproság. Az egész leirásbol a fötengely ér valamit.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Van 2db tartalék Ts125 blokkom így megpróbálom az Optimizer nevezetű programba betáplálni a gyári, valós adatokat és egy gyárihoz hasonlító görbét összehozni kiindulási alapnak.
Legalább egy-egy paraméter változtatásának hatását ki tudom próbálni vele.

Hajtókar hosszát nem tudja véletlenül valaki pontosan? Számolgatva 120mm körül lehet.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Fel vannak töltve a főoldalon. Cikkek, vagy szerelés, vagy valahol. Tudom, mert én már olvastam itt. Asszem...
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Írja a cikk végén, hogy foglalkozik még vezérléssel, kipufogóval stb. stb.
Az a rész nincs meg valakinek? Érdekes lehet az is!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Conus: Azt oda kell csinálni ;) És a 120-as sonkát nem tudod 120ra esztergálni. Haverom megcsinálta már ezt, elég jó lett.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

csikin írta:
conus írta:sajnos nem. ez etz 250-hez való. :x
Ezt benézted mert kis MZ-hez jó 8)
és a főtengely sonkán az a két lyuk a hajtókar mellett az ott micsoda? :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég