Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Valami Vespán pedig úgy van megcsinálva ha minden igaz, hogy maga a főtengely "sonka" vezérel.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

csikin írta:Nem zavar az a szívónyílás semmit :) le kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására. 8)
na de hol van ilyenkor a gyújtás? :shock: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Hát, egyedi lenne, az biztos! :smt023
Viszont hova vezeted a kipufogót? Jól meg kell tekergetni, hogy a hossza is meglegyen, meg ne is lógjon túl az MZ-n fél méterrel. :-D
Csináld meg! Látni akarom! :smt026
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem zavar az a szívónyílás semmit :) le kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására. 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha jól sejtem, a kisebb kipuff törés miatt... Legalábbis ezért szokták, ha jól tudom. De forgótárcsánál mi lesz az szívónyílással? Új persely? :?: :idea: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Hát igen, a forgótárcsát el is felejtettem!
Zseniális dolog, hozzásegítette egy pár cím megnyeréséhez az MZ-t! =D>
Ez ismét az a technológia amit MZ-n csak könyvben láttam. Nem gondoltam, hogy valaki foglalkozik ilyennel!
Egyébként miért akarod megfordítani a hengert?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Forgótárcsás vezérlés a király :mrgreen:
Gondolkoztam rajta hogy csinálni kellene egy fordított hengeres forgótárcsás etz-t. Csak kicsi a blokkban az átömlő magassága.
TS-nél jobban elfér: 8)

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csikin írta:De pont az a lényeg hogy ne legyen ugyanaz az eredmény:D erről szól a tuning "hangolás". Ha nincs légszűrő, akkor a tölcsér méretei számítanak.
Ja, hogy a tuningnál nem ugyanolyat akarunk csinálni, mint volt! :D
Erre nem is gondoltam! :mrgreen:
Ha membrános akkor nincs kis fordulatnál sem lényeges gázlengés.
Én egyébként a membránért sem vagyok oda, nagyok a veszteségei. Nagy fordulaton behal tőlük a motor, igaz cserébe alacsonyabb fordulaton sokkal jobb. Van olyan mikor nincs más megoldás, de eddig mindig kieszeltem valamit, hogy ne kelljen a sajátomba membrán.
Éljen a résvezérlés! =D>
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

De pont az a lényeg hogy ne legyen ugyanaz az eredmény:D erről szól a tuning "hangolás". Ha nincs légszűrő, akkor a tölcsér méretei számítanak.

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem csak a kipufogóban van gázlengés, hanem a szívó oldalon is. Ezért nagyon fontos a szívócső hossza, meg az a bödön mérete, amiben az MZ légszűrő van. Illetve sz is, hogy mennyit lóg bele a gumicső.
légszűrő nélkül hiába fúvókázod át, hogy tökéletes legyen a keverék. Megváltozik a gázlengés és soha nem lesz ugyanaz az eredmény.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő? :)
Ha rendesen beállítod akkor működik.
Mint pl. a csónakmotorok?
Nekem volt szerencsém egy Mercury 1660 ccm-es 2 ütemű motorhoz csónakban és egy ugyan ilyenhez egy homokfutóban. Kb kétszeres eltérés volt a fúvókáknál, pedi mindkettőn ugyanolyan karburátor volt (4 hengeres motor, hengerenként 2). A megfelelő légszűrő szívászaj-tompítóval a !szerintem! legjobb megoldás.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa írta:A membrános szívás segít, a sportlégszűrő nagyot ront :)
És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő? :)
Ha rendesen beállítod akkor működik.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali!
Az lenne a kérdésem. hogy csinált e már valaki főtengely könnyítést úgy mint a tuning leírásban van ..vagy valami hasonlót 250 ts főtengelyét szeretném áttalakitani.Ha tudtok segíteni írjátok le köszi !!!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A membrános szívás segít, a sportlégszűrő nagyot ront :)
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

Érdeklődnék,ha megvan már a felfúrás és a membrános szívás egy sport légszűrő segít még rajt valamit?
Egresits László
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

Forrest írta:"A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés."

A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
Nem osztom a véleményedet de lusta vagyok vitázni claviatúrán keresztül.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Forrest!
Nálad a pont! =D>
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

"A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés."

A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

bambi írta:
young boys írta: A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.

Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)
És a modellezők is dolgoznak!:-)
Igaz hogy nagyon megváltozott a világ.És nem mindenben a jó irányba.
Valamikor ebben a kis országban 100000 gyerek modellezett és volt a szabadban kint.
Ma alig valamivel több mint 1000 modellező van az országban.a gyerekek se szeretnek a szabadba kijárni.
És nem érdekli őket az hogy hogyan lehet egy jó dolgott még jobbá tenni tuningolni.
Kivétel a számitógép.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

young boys írta:
MP1 írta:YB!

Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.

Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

MP1 írta:YB!

Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.

Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 »

YB!

Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

MP1 írta:YB!

Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!

Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:

Kép

Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).

Üdv: P.

Nem tudom...
Bambultam a résvezérlés diagramját meg ezt...Egyformák.
Annyi a külömbség hogy a tárcsással hosszabb szívás időt lehet adni a motornak de a kipuff és átömlés ugyan úgy szímetrikus.



Kép
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 »

YB!

Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!

Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:

Kép

Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).

Üdv: P.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

Forrest írta:Ezt a szimmetrikus vezérlést a membrán ill forgótárcsás vezérlés aszimmetrikussá teszi?
Egyiksem.
A membrán a vissza lengést akadályozza meg.Ez által nagyobb töltett kerül a dugattyú alá majd a hengerbe.
A forgótárcsásnál nem a dugattyú vezérli a szivást hanem a főtengelyen elhelyezett tárcsa.
Az is megakadályozza a vissza töltést a karburátor felé ezáltal lehet nagyobb teljesitményt elérni.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Ezt a szimmetrikus vezérlést a membrán ill forgótárcsás vezérlés aszimmetrikussá teszi?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

Köszi MP1!

Na egy ilyen ábrára volt szükségem!

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Young Boys!
Ez nagyon egyszerű!
A szívás (Ansaugen) 151°: akkor 151/2=75,5°-nál nyit a FHP előtt, és ugyanennyivel zár a FHP után.
Az átömlés (Überströmen) 114°: akkor az átömlő 114/2 = 57° -kal az AHP előtt nyit, és 57°-kal az AHP után zár.
A kipufogás (Ausstoßen) az átömlőhöz hasonlóan 169,5/2 -vel az AHP előtt nyit, illetve ugyanennyivel az AHP után zár.

Itt egy résvezérlésű 2T motor vezérlési diagramja, ami hasonlít az MZ-éhez, csak mások az értékek. Kis német tudással, vagy egy internetes szótárral könnyen megfejthető (csak elolvasni nehéz a rossz minőség miatt).
Kép

Üdv: P.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: vezérlési szögek

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:young boys!
itt megtalálod:
Kép
Igen ez meg van nekem is.
De én olyat keresnék amin minden adat rajta van.
Pl:Szívónyílás nyit felső holtpont előtt ?°-al
szívónyílás zár felső holtpont után ?°-al.....stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

vezérlési szögek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys!
itt megtalálod:
Kép
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: young boys »

Srácok szükségem lenne a 125-ös ETZ vezérlési szögeire!
Az sem volna baj ha valakinek lenne tuning vezérlése!
Köszi YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Etzlaci46
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronhorpács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Etzlaci46 »

Sziasztok királyok!
Segítséget szeretnék kérni h valaki nem e tudná nekem megcsinálni azt a membrános megoldást etz 250hez??
Találtam pár hirdetést ezzel kapcsolatban de nemnagyon válaszolnak...
Egresits László
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Veszel egy nem túl jó állapotú hengerfejet gombokért, és azon tudsz kisérletezni, ha nem sikerül viszarakod a régit aztán csóklom.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: fenkri »

Köszi mindenkinek a segítséget!! :D .szentem nem bántom :mrgreen:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

khm... khmm.... a mol-os 95-ös benzinről meg nem is beszélve... :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát ez szomorú... :cry:
Akkor sorry... :?

És köszi a felvilágosítást! :wink: :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kill3r!
Nem olyan rég beszélgettem erről a Mesterrel, aki megerősített abban a hitemben, hogy ez a 95-ös nem olyan, mint a régi 92-es. Ezen felül, pont az etanollal kapcsolatban volt néhány kísérletem szakavatott MOL-os csókákkal, akik szintén megerősítettek benne. Viszont az etanol jó adalék a kompressziótűrés növeléséhez, akár kicsi víz hozzáadásával is (mint a régi, vízbefecskendezős motorok).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

fenkri!

Szerintem, valamilyen mértékig javíthat is ideális esetben. Mivel, ha jól tudom, az ájánlott üzemanyag 86-os. Ha sikerül kiszámolni, hogy mennyivel kisebb égéstér megfelelő a 95-ös benzinhez, akkor szerintem hozhat többletet. Ha meg mégis elszámolod magad, ott a 100-as benzin. :D

Ha tévedek, javítsatok ki... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fenkri írta:Hello!
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem :D .
a kopogás megnő, mert a 95-ös benzin kompressziótűrése = fos. Ezáltal a teljesítmény is csökken. Viszont ha sikerül valami adalékot belerakni az üzemanyagba, akkor lehet jó is az eredmény, feltéve, hogy a préstáv az előírt marad. Különben szélsőséges esetben a dugó bele is verhet a hengerfejbe. Pl. meleg motornál, valami "jó" minőségű utángyártott hajtókarnál lehet extrém hőtágulás is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: fenkri »

Hello!
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem :D .
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kr »

Kössz a tippet, de nekem valahogy a 2,8- 2,9mm előgyújtás jött be. Esetleg vmi újabb karburátorra gondoltam, pl dellorto ami jól variálható.

Ezügyben valakinek tapasztalata?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta:Naja! Viszont van még 1 előnye a nulla alapjáratnak, hogy nem rugózik/rángat a motor előre hátra kisgáznál! :-" Úgyhogy téllleg könnyebb és még előnyökkel is jár! :lol: .. nade hegymenet lejtőn? ...Mi ken? Elég veszélyes is. :-k
Néha ad neki az ember 1 gázfröccsöt azt kész.
Én is alapjárat nélkül használtam a gépet.Most mondjuk nem ,de most teljesen más okból kifolyólag van alapjáratom. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Rezóval is megszűnik a rángatás.... :-" :D :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kobra »

Igen. Nekem sincs alapjáratom.Lényegesebben jobban viselkedik így a motor.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Naja! Viszont van még 1 előnye a nulla alapjáratnak, hogy nem rugózik/rángat a motor előre hátra kisgáznál! :-" Úgyhogy téllleg könnyebb és még előnyökkel is jár! :lol: .. nade hegymenet lejtőn? ...Mi ken? Elég veszélyes is. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

és mennyivel egyszerűbb leszedni az alapjáratot, mint hegeszteni új támasztót...ugye kobra? :P
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kobra »

Sunbim!
ugyanez van nálam is. Viszont van egy előnye is. Nagyon könnyű sztenderre húzni. Nálam nincs alapjárat, így az álló helyzetbe való járatás csak akkor valósul meg ,ha rajta ülök.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

kr írta:Csao!

Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.

kr
Próbáld meg még egy kicsit nagyobb előgyújtással.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kicsit más téma. ... A problémám eléggé egyedi az MZ-sek között! :lol: (azaz, csak volt \:D/ )
Közép sztenderem magasítottam meg 25mm-rel. \:D/
Ugyanis nekem elöl hátsó ráf szélességű ,,felnim" van és a hozzá passzoló gyári, hátsó méretű külső van fent. Ezért a gumik magassága is nagyobb így vízszintes terepen is leért az első és hátsó kerék a talajra.
Ebből kifolyólag történt meg legutóbb, hogy járó motor mellett eldőlt a motor, mert annyira "bebillegett,,. ... Jobb első index csere, tükör csere, a a főfékhenger/fékkar megúszta. (szerencsére fűre dőlt)

Kép

Flex-el elvágtam a lábak felett a sztendert. Beletoldottam azonos átmérőlyű csőből 25mm-t, belülre 21mm átmérőjű cső erősítést csúsztattam, és a lábak helyes beállítása után COval körbehegesztettem
Most a talajtól a hátsó kerék kb 1cm-re van ,ha pl. az első a földön van.

Kép

A jobb ,,tappancs" külső éléből le kellett vágnom 6mm-t, mert így, szélesebb ,,nyomtávval" már beleért a kipufogóba. Ezt a hiányzó felületet pótoltam a belső élén, amit egy 6mm széles 3mm vastag lemezdarabbal oldottam meg, formára hajlítva,és felhegesztve.
Remélem a terv beválik, és stabilabb ,,két lábbal" áll majd a motorom a földön! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kr »

Csao!

Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.

kr
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 48 vendég