Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy van e valaki, aki elvállalná 150es ETZ meglévő felömlőjének bővítését a megadott méretekre?

Előre is köszi!
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
Szétszedtük, lemértük, kiszámoltuk a főtengely kiegyensúlyozását, és arra jutottunk h gyárilag ki van egyenlítve a forgó tömeg és az 1.rendű alternáló tömeg is. Ahol ki van szedve a sonkákból az alsó tűgörgőnél, azzal van kiegyensúlyozva.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

2 kérdés:
1, 300-asításhoz új persely kell a hengerbe, vagy a gyári elbírja? Ha új akkor az mekkora alapméretesen?

2, A hengerfejből, mennyit és milyen irányban szednek ki?
Van egy hf-em ami átalakult tűgörgő sünivé, kb 1-1,5 mm a max sérülés mélység. Ezt még meg lehet menteni? Ja és a sérülések a préssávon vannak csak, az égéstérben nincs.

Előre is köszi a segítséget!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ne felejtsétek ki centírozni dugóval együtt,hogy ne rázzon.
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

csikin írta:Fuatkitöltésre régi bevált a parafa, de láttam már alumíniumot is és szerintem a PUR hab is jó lehet.
Ha a pur habot nem oldja a benzin, még jó is lehet. Nem tudja felszívni a benzint mint egy szivacs? Én még arra az olvasztós ragasztópisztolyra is gondoltam. Nem tom hogy azt oldja e a benzin.
Gyurmooo írta:A lendtömeg-csökkenés nem jár nyomatékveszteséggel??? :-k
Nem jár nyomatékveszteséggel, az a motor nyomatékegyenetlenségi görbéjének a "kisímítására" hivatott. De van ott annyi forgó tömeg, hogy a még bőven marad lendkerékként funkcionáló tömeg a gépben, főleg hogy nem is az 1500as fordulat van megcélozva üzeminek :)
nfefe írta:Viszont nagyon pontosan kellene csinálni.
Illetve a kartertérfogat csökkenés miatt nem lesznek gondok?
Igyekszem mindent pontosan lemérni és kiszámolni, de sztem ha szimmetrikus lesz, de maga a kiegyensúlyozás még kevés a forgótömeg és az 1. rendű alt. tömeg kiegyensúlyozására, már akkor is csökkenni fog a csapágyterhelés.

Miért csökkenne a forgattyúsház térfogat. Egyébként egy bizonyos szintig előnyös csökkenteni azt, ugyanis dV-re nagyobb lesz nyomásvált.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nő az elősűrítés. Emelni kell a fordulatot és a beszívott keverék mennyiségét.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Viszont nagyon pontosan kellene csinálni.
Illetve a kartertérfogat csökkenés miatt nem lesznek gondok?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem jár nyomatékvesztéssel, dinamikusabb lesz.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

A lendtömeg-csökkenés nem jár nyomatékveszteséggel??? :-k
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Fuatkitöltésre régi bevált a parafa, de láttam már alumíniumot is és szerintem a PUR hab is jó lehet.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Végülis, ha találok olyat, akinek van olyan szerszámja, hogy a tengelytől odafér marni, akkor lehet hogy mégis jól jönne, mert akkor az enyémet, nem kéne szétszedetni, hogy lemérjem a tömegeket, térfogatokat.

Szted a kegyensúlyozó furatokat milyen anyaggal kellene feltölteni, hogy megmaradjon az elősűrítés?
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Szia Conus!

Köszönöm a támogatást, de még meg gondolom, mert ha nekifogok, akkor sztem egyből a sajátomat csinálom, hogy ne kelljen 2x dolgozni.
Egyébként a 150.2 es hengerrel hány lovas az etz? 12,5 vagy 15? Mert ha 12,5 akkor azért tuti jó érzés lesz majd a 20 ló.

Tud vki jóminőségű felső tűgörgőről valamit? Találtam prox ot, 2800ért, esetleg van még vmi esélyes am iolcsóbb, vagy rendeljem?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

a főtengely kiegyensúlyozását ilyen módon én is felvetettem magamban elméletben, de idő hiányában nem tudtam megcsinálni. viszont van egy szétkopott tengelyű eredeti kisTZ főtengelyem, azt fel tudom ajánlani ilyen célra. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
Most regisztráltam az mz club oldalon is és a fórumon is, úgyhogy bocsi ha vmit nem úgy csinálok mint ahogy itt szokás.

Már egy ideje megvan a 150es etz-m, és most némi átalakításra adtam a fejem. Henger hengerfej rezonátor karbi. A Pmax 8000-nél lesz, és 10000-ig túlforgatható lesz, ezért gondoltam azt, hogy a főtengely ki kellene egyensúlyozni, mind tömegerő, és 1. rendű tömegerő terén is. Persze nem ellensúlyokkal, hanem az alsó csap oldalról való tömegelvétellel. Csinált e már vki ilyet, illetve kinek van ilyennel tapsztalata.

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: arovado »

misi írta:Alfa!
hollehet kapni azt a elektronikus ford méröt ?
kellene a cim.
köszi:misi
Üdv!
Szerintem itt nézd meg: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
A srácnak egész jó cuccai vannak szerintem és nem túl drágán...
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én a Futár motoros boltban vettem, ott lehet rendeltetni, mert "csak úgy" nem lesz kapható valszeg. Google kidobja a címét, amúgy Zichy Jenő u. valamennyi, nemtom a számot.

Nincsenek benne a visszajelzők, hangsúlyozom még1szer, és én nem építettem bele ledeset, tehát nem tudom a menetét. Nekem külön visszajelző egységem van egy kis 3. órában.

Szóval csak megfontoltan, melós is és drága is. Én is csak muszájból raktam fel, különben nem fizetek ki a jó kinézetért ennyi pénzt. csak szétrohadtak a kihajtásaim, és az utángyártott nem győzött meg.

Azért megcsinálható szépen 8) :roll:
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: misi »

Alfa!
hollehet kapni azt a elektronikus ford méröt ?
kellene a cim.
köszi:misi
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: punisher »

Hát sunbim ez nagggyon kirrrály lett =D> =D> =D> !

( :oops: Tudom hogy nem ide illő kérdés de ilyen fékcsövet honnan lehet szerezni? :-k )
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Csá mindenki! Kész a féktárcsa fúrás! Elvittem köszörültetni is.
Tárcsa agyat metálfeketére fényeztem, az agy peremet políroztam. A régi betéteket lecseréltem.
Felszerelve naggyon mutatós! :smt023 Már csak az ,,összekoptatás" van hátra! \:D/

Kép

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szerintem, ha még egyáltalán nem volt fsz mérő a gépen, ne is rakj rá hagyományosat. kb 7000 ft-ért lehet rendelni jóféle elektronikus meghajtásút (egyik vezeték test, másik a gyújtótrafó +), nem rángat, mindig jót mutat, és nincs gond a szereléssel, sem a kihajtással.

Egyetlen hibája h visszajelzők nincsenek benne, de ezt lehet ledessel pótolni, és a mostani egyenként bedugós helyett autósboltban kapható stekkerrel kiépíteni. Melós, de megéri.

Nekem már egy ideje ez van, és sose cserélném vissza az eredetit :twisted:
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

radix írta:Sziasztok!

Etz250 delux(1985) hez szeretnék fordulatszámmérő órát feltenni. Gyárilag nincs helye. Ez utólag felszerelhető?
Hát ha van kihajtásod a dekniből a főtegelyen van rajta. és van hely a km óra mellet! Nekem van itthon tartó konzul és fordulatszámérőm is sőt még gumi is ha érdekel!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

bela700 írta:Ha érdekel én egy tizesért adok neked tárcsafékes villapárt
és alsó,felső munkahengert fékcsővel.A telóba két újj szimering
kell meg olaj és mehet.Miskolctól kb 25km-re lakom Tiszaújváros
mellett.Üdv.Béla
Jól hangzik! ETZ-re valók? mert a kerekem 250-esé! Képet tudnál küldeni vagy felrakni? varga1488@freemail.hu címre küldd már el az elérhetőségeidet meg a képeket! köszi
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Ha érdekel én egy tizesért adok neked tárcsafékes villapárt
és alsó,felső munkahengert fékcsővel.A telóba két újj szimering
kell meg olaj és mehet.Miskolctól kb 25km-re lakom Tiszaújváros
mellett.Üdv.Béla
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

conus írta:én a helyedben vennék hosszabb bowdent előre, aztán megvágnám. vágni kell tudni hozzá meg forrasztani 8) :mrgreen:
nem nagyon ismerem ezt a technikát...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

én a helyedben vennék hosszabb bowdent előre, aztán megvágnám. vágni kell tudni hozzá meg forrasztani 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

csikin írta:Ha majd eljutsz odáig, akkor tegyél fel egy tárcsás első féket. Megéri.
Hát igen főleg hogy nem tudok normális elsőfék bovdent szerezni. A vaterán találtam is csak mire meglett a pénz elvitték az első villát ami 5ért volt felújított meg még 6ért a koplet elsőfék rendszer ahogy leszerelték, csak elment tőle a kedvem, de már kerekem van, és tervbe van véve az átépítés és várok hát ha lesz vmi!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha majd eljutsz odáig, akkor tegyél fel egy tárcsás első féket. Megéri.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

sunbim írta:Ami standard az fordszámmérő nélküli! A Deluxe , "luxus,, kivitel,az fordulatszámmérős tipus!
Az enyém is Deluxe, és fordszámmérős. :D \:D/

Az enyémen nem tudok elmenni... fordulatszámmérős de az eslőfék az még bovdenes, de szerintem abból adodik hogy 83-as kiadás...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ami standard az fordszámmérő nélküli! A Deluxe , "luxus,, kivitel,az fordulatszámmérős tipus!
Az enyém is Deluxe, és fordszámmérős. :D \:D/
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Nandor írta:
radix írta:Sziasztok!

Etz250 delux(1985) hez szeretnék fordulatszámmérő órát feltenni. Gyárilag nincs helye. Ez utólag felszerelhető?
Szerintem az nem delux hanem standard. Nekem is volt ebből a típusból.
Ez ugye az aminek a gyújtáskapcsolója van azon a helyen ahol a deluxnak a fordulatszám mérő?
Szerintem is standard meg apa szerint is ő 87be vette zsír újonnan de fordulat számmérő külön 1000Ft körül vett rá anno mert akkor épp deluxe nem volt abba a boltba még kő kemény 27000Ft körül volt akoriba a moci, de neki megérte mert a faluba az övé volt a legjobb moci meg a környéken is csak sajna 89-be el is adta kocsi vásárlás miatt, amit már nagyon megbánt! Csak annyi baja volt neki hogy amikor a fékre lépett leállt a moci és ez kb 1-2 hét után jelentkezett de az akori szakszervizbe megcsinálták neki, ja és egy nyár alatt a gyári gumit kicsit megkopasztotta:D...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Nandor »

radix írta:Sziasztok!

Etz250 delux(1985) hez szeretnék fordulatszámmérő órát feltenni. Gyárilag nincs helye. Ez utólag felszerelhető?
Szerintem az nem delux hanem standard. Nekem is volt ebből a típusból.
Ez ugye az aminek a gyújtáskapcsolója van azon a helyen ahol a deluxnak a fordulatszám mérő?
radix
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.03.12. 19:16
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: radix »

Sziasztok!

Etz250 delux(1985) hez szeretnék fordulatszámmérő órát feltenni. Gyárilag nincs helye. Ez utólag felszerelhető?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Tedd középre a tűt.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én most próbáltam ki a gépet egy másik (500Ft-os...) kipufogóval, 5.-ben 60-110 között picit jobb az erőleadás, mint a szép fényes utángyártott, de alul és alapjáraton egy nagy kalap... Nem megy, lefullad, minden baja van, használhatatlan. Lehet hogy el kellene kezdeni játszani a karbival? alapjárat-tűpozíció beállítás... Talán pont, hogy jobban öblít - nem rosszabbul, ezért elszegényedik? (Tű legmélyebben, súber sincs láthatóan nyitva alapjáraton (etz250karbi))
csikin írta:A legegyszerűbb és leghatásosabb megoldás egy jól méretezett rezonátor.
Így nem kell a patent blokkodhoz se nyúlni, csak újrakarburálni.
Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem olyan a rögzítése a TS két oldalt lent van rögzítve, az ETZ egy helyen hátul.
Keress képet vaterán, vagy guglin akkor meglátod mi merre hány méter.
Nem akarok beleszólni, de barkácsolás topicba írj inkább, ez nem tuning és nem is üzemanyagellátás.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
sanyika_etz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: tank

Hozzászólás Szerző: sanyika_etz125 »

Stravkó írta:
sanyika_etz125 írta:etz 251 ill. 250-re fel lehet tenni a ts250 tankot?
Föl,csak rövidebb.Hézag lesz a tank,és az ülés között.
és egyébként a ts tank rögzítésének kialakítása ugyanolyan, csak nem éri el a csavart, és az ülést?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: tank

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

sanyika_etz125 írta:etz 251 ill. 250-re fel lehet tenni a ts250 tankot?
Föl,csak rövidebb.Hézag lesz a tank,és az ülés között.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
sanyika_etz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
MZ-d típusa: ETZ 250

tank

Hozzászólás Szerző: sanyika_etz125 »

etz 251 ill. 250-re fel lehet tenni a ts250 tankot?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

A legegyszerűbb és leghatásosabb megoldás egy jól méretezett rezonátor.
Így nem kell a patent blokkodhoz se nyúlni, csak újrakarburálni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Vadmotoros
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.11.03. 21:25
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Vadmotoros »

Sziasztok!
Kis segítséget tanácsokat szeretnék kérni! Válaszokat segítséget előre is nagyon köszönöm!
Van egy 125-s Etz-m teljesen patent állapotban és hát hozzá szeretnék nyúlni kicsit hogy jobban mennyen! Ehhez tudnátok e ötleteket adni amit itthon meg tudnék csinálni? És még arról szeretnék érdeklődni, hogy hallottam ilyenről hogy szokták Etz hengereken is a felömlőket meg asszem kipufogónyílást polírozni. Erről ha lenne valami infótok esetleg tapasztalatotok és tippek ötletek hogy fogjak hozzá mivel és hogy van-e értelme meg hogy kell csinálni akkor ezzel kapcsolatba segítsetek kicsit! Nagyon köszönök mindent előre is!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igy igaz van egy beöntés a hengerbe ami ha nagyon megfurják szépen látszik is alul a perselybe.Igy szétreped az egész ha esetleg megprobálod kipréselni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

joshuaracing írta:Üdvözlet mindenkinek! :D
Az a nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok, hogy MZ TS-nek is ki lehet-e melegíteni a perselyét, mint a simsonoknak?
Sajnos az MZkhez még nem nagyon értek...
Válaszotokat előre is köszönöm!
sajnos az mzket nem lehet kimelegíteni
joshuaracing
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.02.17. 23:59
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: joshuaracing »

Üdvözlet mindenkinek! :D
Az a nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok, hogy MZ TS-nek is ki lehet-e melegíteni a perselyét, mint a simsonoknak?
Sajnos az MZkhez még nem nagyon értek...
Válaszotokat előre is köszönöm!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: arovado »

Okés, itt eldöntöttem, hallgatok rátok! ... :D még egy próbát sem teszek vele... jó lesz nekem az eddigi gyári megoldás...
Ez esetben kell valakinek egy sportlégszűrő? XD
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Samu írta:A gyári beállításokkal a legjobb a motor, sportlégszűrőt felejtsd el. Alfa is visszacserélte a gyárira.
Dááá így volt ám.

Az a nagy helyzet, hogy a sportlégszűrő nem simán több levegőt enged át, de megváltozik az a karakterisztika is, ami szerint egyes súberállásokon átmegy a cucc. Ez különösen nagygázon rossz, mert ott szegényedik, kicsin meg dúsul. Ezért olyan érzése van az embernek kis gázon ( pl város) hogy ú de jó, sok levegő sok benzin jó teljesítmény, aztán kimegy a városból és azt látja h 100nál többet az istennek se megy a motor, és hamarosan megszorul, hát ez velem így volt.

Szóval megoldható a direktszűrő, de egyedi súbertű és hatalmas fúvókák kellenek hozzá, de így se fog több benzint szívni. Sőt, tesztelni is kell ezerféle egyedi tűvel, mérőpadon. Tehát ez így nem igazán életszerű.

A nagy fúvóka meg ne zavarjon meg. A motor ugye fix mennyiséget szív be, és ha leegyszerűsíted két lyuk van a karbin: az egyiken a benzin jön, a másikon a levegő. Ha nincs meg a légszűrő és szívórendszer áramlási ellenállása, túl sok levegő fog jönni, tehát nem a benzin kis lyukán fog szívni, mert "megoldja máshogy", és így a nagy fúvóka ennek ellensúlyozására kell, nem fog teljesítmánynövekedést okozni.

A másik dolog meg h ezt fújni kell olajjal, ilyen ragacsos massza lesz belőle, na minden fújásnál máshogysikerül, más lesz az ellenállása, tehát más beállítások kellenek hozzá.

Mindent összevetve nem ajánlom 8)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: arovado »

Annyira elszegényedik, hogy a karbit nem lehet utánaállítani a levegő-benzin csavaron? Am lehet hogy ezek hülye kérdések, de én sajnos nem vagyok túl régóta MZ-s...
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Akkor már jóval nagyobb fúvókával, olyan 145-150 próbáld, mert nagyon el fog szegényedni
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát akkor marad a hagyományos légszűrő, bár teszek egy kísérletet ha már megvettem, hogy milyen a hangja, meg hogy megy stb :D Legalább akkor már tudjam hogy milyen is az :)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A sportlégszűrőt tuningolt, verseny motorokhoz találták ki! A nagyobb feltöltéshez több levegő kell,és a sportlégszűrő erre hivatott,több levegőt enged át,de azért szűr is . A régi versenymotorokon pl.
nem is volt légszűrő. Széria motorra teljesen felesleges.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: arovado »

:D Értem... akkor nyilvánosan kijelentem:Engem átkúrtak :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 28 vendég