Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

Seclusion írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével? :D (150 és 250 is érdekelne). 500 as fordulattól tudom beállítani 100 as léptékekkel. Szeretném a legideálisabb értékeket megadni neki, hogy kapjak egy kis plusz nyomatékot és kisebb fogyasztást. Ha lehetséges, akkor ezeket szögben adja meg, aki tudja, mert az átszámolás macerás lenne (szerintem). Előre is köszönöm!

Üdv.: Szilárd
Vidd el fékpadra a motort,és ott a saját teljesítményéhez tudod állítani a gyújtást
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Hallott-e valaki a német RZT által gyártott dolgokról? Engem konkrétan a 250/251-re való kipufogó fogott meg, de az ára miatt ódzkodom tőle... 95€, kicsit durva!!!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével? :D (150 és 250 is érdekelne). 500 as fordulattól tudom beállítani 100 as léptékekkel. Szeretném a legideálisabb értékeket megadni neki, hogy kapjak egy kis plusz nyomatékot és kisebb fogyasztást. Ha lehetséges, akkor ezeket szögben adja meg, aki tudja, mert az átszámolás macerás lenne (szerintem). Előre is köszönöm!

Üdv.: Szilárd
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hihí!! Csávókák, holnap m1ek Bambihoz a 300ccm-es motyóért ! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

kovi999 írta:nem nagyon dől hátra próbáljam meg hogy egy kicsit több olajat teszek bele?
Szerintem tegyél bele 20w50 4T olajat,mert abban van olajfürdős kuplung adalék is. Igaz,hogy azt a nagyobb teljesítményű motorokhoz találták ki,de hátha segít!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
kovi999
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.07.27. 22:00
MZ-d típusa: ETZ/250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kovi999 »

nem nagyon dől hátra próbáljam meg hogy egy kicsit több olajat teszek bele?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Üdv Mindenkinek!

Aki 300-asra alakította a hengerét, az mekkora főfúvót rakott bele?
Nekem 251-esem van, ami alapból a csattintóshoz 130-asat igényel, én mindig 135-össel jártam így frankón ment, 130 volt a vége, 7000-nél, csak vasárnap megadta a hajtókar hézagoló, szétgyalulva a dugót, most készül minőségi alkatrészekkel (a 16005-ös csapágy kivételével mind japó Koyo, Kanuni dugó, török kar, japán acél kosaras tűgörgő alulra...)
Tehát mekkora fúvókával kezdjek, persze a legdúsabb tűállással?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Nem dől jobban hátra a blokk, mint gyárilag?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
kovi999
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.07.27. 22:00
MZ-d típusa: ETZ/250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kovi999 »

a holtjáték rendben az olaj meg hajtómű olaj van benne
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kovi999 írta:sziasztok szereztem 1 átépitett etz/250-est cross motorrá lett épitve előre Rm125-ös villa kerüét 21" kerékkel hátul 18"os maradt de sajnos a kuplungja gyenge megcsúszik tudna valaki segíteni hogy mit csináljak vele? a csere nem oldotta meg a dolgot kevés idő utánn jelentkezett a csúszás ha valaki segítene megköszönném
Milyen olajat használsz a váltóban?

Holtjáték rendben van fent a kuplungkarnál?
kovi999
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.07.27. 22:00
MZ-d típusa: ETZ/250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kovi999 »

sziasztok szereztem 1 átépitett etz/250-est cross motorrá lett épitve előre Rm125-ös villa kerüét 21" kerékkel hátul 18"os maradt de sajnos a kuplungja gyenge megcsúszik tudna valaki segíteni hogy mit csináljak vele? a csere nem oldotta meg a dolgot kevés idő utánn jelentkezett a csúszás ha valaki segítene megköszönném
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

tomeeeee írta:Sziasztok, új vagyok ezen az oldalon :D
van nekem 1 etz150-em, sajna mostanság nem használom, ugyanis gyenge a gép, nem tudom hogy gyárilag is ilyennek kellett hogy legyen, igaz már régóta használtam, és újonnan is a mienk volt, fater mindössze 5000km-t ment vele, én pörgettem az órát 18.000km-ig, a kisebb szembe szél is a végét jelenti,előgyújtás stb is jónak tűnt, kipufogó is. Ha valami tippet tudnátok adni, esetleg vmi kisebb tuning amivel élvezetessé lehetne tenni a vezetését, igaz nem nagyon lenne szétbombázni se kedvem ... :? (pl felfúrással érezhető lenne vmi változás?
Válaszokat előre is köszi!!!
inkább egy jó egyedi vákumdob :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: yofo »

csdani írta:Üdv Mindenkinek!

Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Milyen dugó került bele( berta, taiwani, indiai, vagy Kanuni)

Köszönettel:
csdani
Nekem Bambi mester varázsolta 300-as ra a vasat .
Dugattyút illetőleg nincs infóm , de az biztos hogy nem trabant dugó van benne , mert az csak 275 ccm .Azt tudom , hogy a fúvókák cserélve lettek a karbiban . Végsebességre nem lett gyorsabb a a gép , viszont sokkal erősebb , és a fogyasztás sem növekedett jelentősen . Két személlyel , megpakolva simán bírta a Pilis útajait . :D
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

Sziasztok, új vagyok ezen az oldalon :D
van nekem 1 etz150-em, sajna mostanság nem használom, ugyanis gyenge a gép, nem tudom hogy gyárilag is ilyennek kellett hogy legyen, igaz már régóta használtam, és újonnan is a mienk volt, fater mindössze 5000km-t ment vele, én pörgettem az órát 18.000km-ig, a kisebb szembe szél is a végét jelenti,előgyújtás stb is jónak tűnt, kipufogó is. Ha valami tippet tudnátok adni, esetleg vmi kisebb tuning amivel élvezetessé lehetne tenni a vezetését, igaz nem nagyon lenne szétbombázni se kedvem ... :? (pl felfúrással érezhető lenne vmi változás?
Válaszokat előre is köszi!!!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Nekem berta dugó került bele.A hengerfejből kellet kiszedni kicsit hogy elférjen a dugó.
Jól működik a szerkezet.
ETZ 251
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Üdv Mindenkinek!

Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Milyen dugó került bele( berta, taiwani, indiai, vagy Kanuni)

Köszönettel:
csdani
MPeetyaa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:55
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MPeetyaa »

Szevasztok ! Láttam lejjebb h, kipufogó tervezésről is volt szó.....tudok egy Pesti embert aki kb 15-ér 2ütemüekre tervez kipufogót (ha kell pörgőset ha kell nyomatékosat) a simson.hu oldalon Tuji becenéven megtaláljátok akit érdekel ,gondoltam segítek amiben tudok :):)
....am eddig még csak jót hallottam róla... üdv: Petya (rem nembaj h, megemlítettem a nevét..)
Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Paqka »

A hall generátorhoz az alap ötlet nekem is onnan van és épp azt probálom strapabíróra megépíteni. Meg Pic-es elögyujtás szabályzóval kiegészíteni.
Jobb hatásfok nagyobb erő és ha minden igaz nagyobb megbízhatóság.

A tárcsafék az meg izlés dolga.
A hatásfoka biztos jobb meg ilyen érveket lehetne felhozni melette de egy lényeg baromi jól néz ki :-D
Van vele sok gond mert müszakin nem engedik át vele.
De jobban lehet vele egykerekezni :-D


De szerintem ez izlés dolga..
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Paqka az Adás-vétel témában írta:Üdv

Igen az az anya kellene ami fent a kormánynál a két teleszkóp tartó öntvényt össze szorítja. Nem a kerékhez kell. Ez egy kb 25-30mm átmérőjű lapos anya.

Ugyan is egy 250/1 Ts-t ujjítok (12volt tárcsafék ledes index elektronikus fesz szabályzó elktronikus gyujtás meg persze full generál) hogy legyen mivel turára járni. Már a vége fele járok csak egy két alkatrész hiányzik. És van egy két dolog ami nem kompatibilis a ts és az etz között. Pl ez az anya sem...
Nem ugyanaz a menetemelkedés...
De tervezem h ebböl az ujjításból lesz egy két jó kis cikk :-D
A hall ic-s gyujtást meg a hátsó tárcsaféket még fejlesztem de ha az is meg van azt is megosztom mindenkivel :-D

Na még egyszer ha valakinek volna ilyen nagyon megköszönném.
Akár, ha úgy jó, sörben fizetek :-D
De ha mond egy jó árat nekem ugy is jó :-D

Elöre is köszönettel
Üdv Paqka
Hall gyújtás: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Tárcsafék hátra szerintem felesleges.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igy igaz ma már beletetem az első huszast igaz még csak a karbit finomitgatam de már érezni azt ami az elmult évtizedekbe nem volt(az erő velem van).Szerintem megérte de majd kiderül az év végére,igaz bármikor vissza rakhatom az eredeti hengett is de csak ha nagyon muszály"""..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bakimate »

kupi írta:Elkészült a nagy álom
Kezdődhet a Rákendroll! :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

Elkészült a nagy álom"125 röl150 re(valaki azt monta egyszer nem lehet)a képen egy 125 dugó lötyög a frissen furt hengerbe ja és a lényeg az egész meg van egy tizesböl"(furás,dugó,hengerfely munka,és egy használt 24 es karbi).
Kép

Kép

Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

bambi írta:
Alfa írta:...
A fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák,és a tömítések.9000ft
sajnos gyári dugót nem tudok szerezni.Viszont engem érdekelne,hogy hol lehet venni Kanuni dugót?
üdv bambi
Ez amúgy hogy megy? elmocizok a mûhelybe elõzetes megbeszélés után és otthagyom a gépet? Vagy csak a hengert/hengerfejet viszem? Úgy mennyi volna ha odaviszem a gépet, szétszerelés meló összeszerelés együtt? Úgy olvastam dugót nem érdemes házilag szerelni, csak célszerszámmal.

Futár mocisboltban csináltatnám, rá is kérdeztem hogy "ugye nem trabi dugó?" és mondta hogy nem, mert az csak 280 körüli köbcentit tudna, ez a 301 eshez gyártott gyári török dugó. Rákérdezek majd honnan szerzi, õ amúgy 10e ftot mondott, szal az ár reális, nem sok nem kevés :twisted:

Viszont nem beszélt csatorna utómunkákról, ez miért szükséges?

Amúgy ennyit sikerült kihozni az idomból, ami ha minden igaz Kesjár :twisted: :

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Alfa írta:Errõl nekem is kéne infó, én ETZ 250 et akarok 300ra fúratni, és érdekelne hogy

henger
hengerfej
dugó (gyári Kanuni 301 esé)
csapszeg
egyéb kiegészítõk amik kellenek
munkadíj

mennyi volna?

Már van egy áram, és össze szeretném hasonlítani :P
A fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák,és a tömítések.9000ft
sajnos gyári dugót nem tudok szerezni.Viszont engem érdekelne,hogy hol lehet venni Kanuni dugót?
üdv bambi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bg írta:
bambi írta:Hali
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.

üdv mester!
hasonlókat gondoltam én is köszi a megerõsítést!
további pusztán kíváncsiságra alapuló kérdés: hágy köbcentit jelent egy-egy fúrás?
fel sem tételezem hogy nem tudsz jó gépmûhelyest! /gondolom:)/
van egy 150 ES Trophy mz.m kilátásba. /a másik kettõ mellé..:)/ motorikusan jó, de szerintem fúrni kell.
így is megy 115 körül, kicsit, /nagyon./ ugrál a km. óra, ezért nehéz meghatározni, de kb ennyit tud.
a hangja viszont szõrnyû.
olyan mélyen csörög, hogy az embertelen... váltó, kuplung, elektronika, külsõ minden kiváló, de a henger...
végülis 1969-ben gyártották. amkor születtem... ezért is akarom megvenni.
ha priviben leírnád hogy mennyibõl jön ki egy fúrás, gyûrûzés, stb ami kell, / persze ha vállalod!/ azt megköszönném!
üdv
Hali
A fúrás 2.5 ccm-rel lesz nagyobb fúrásonként a henger.
A fúrásnak a munkadíj tétele 3000ft,plusz a szerelés ha kell.A dugó ára,változó,attol függ ilyen minõséget szerzünk be.(1500ft-tõl 5000ft-ig)
üdv bambi
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Az én Kicsikém blokkja 60 rugóba fájt, de teljes felújításon vett részt csapágyaktól kezdve minden és minõségi anyagokból.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Errõl nekem is kéne infó, én ETZ 250 et akarok 300ra fúratni, és érdekelne hogy

henger
hengerfej
dugó (gyári Kanuni 301 esé)
csapszeg
egyéb kiegészítõk amik kellenek
munkadíj

mennyi volna?

Már van egy áram, és össze szeretném hasonlítani :P
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bambi írta:
bg írta:Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.

"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."


Üdv
Hali
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.

üdv mester!
hasonlókat gondoltam én is köszi a megerõsítést!
további pusztán kíváncsiságra alapuló kérdés: hágy köbcentit jelent egy-egy fúrás?
fel sem tételezem hogy nem tudsz jó gépmûhelyest! /gondolom:)/
van egy 150 ES Trophy mz.m kilátásba. /a másik kettõ mellé..:)/ motorikusan jó, de szerintem fúrni kell.
így is megy 115 körül, kicsit, /nagyon./ ugrál a km. óra, ezért nehéz meghatározni, de kb ennyit tud.
a hangja viszont szõrnyû.
olyan mélyen csörög, hogy az embertelen... váltó, kuplung, elektronika, külsõ minden kiváló, de a henger...
végülis 1969-ben gyártották. amkor születtem... ezért is akarom megvenni.
ha priviben leírnád hogy mennyibõl jön ki egy fúrás, gyûrûzés, stb ami kell, / persze ha vállalod!/ azt megköszönném!
üdv
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bg írta:Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.

"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."

Igazából mindenki mást mond. Autószerelõ mondta, pl. hogy nem éri meg felfúratni,
mert a fúrott henger sosem bir ki annyit, mint a gyári.
Magyarázta ezt azzal, hogy vékonyodik a henger fala, és az alapokhoz meghatározott hõterheléstõl, másképpen viselkedik a motor. /minél nagyobb fúrás, annál jobban melegszik./
Azt is mondta, hogy nem fúr egyformán mindenki. Egy-egy rossz fúrás után, van hogy újra fúrják a tulajdonos tudta nélkül a hengert, és eleve, 2-3 túlméretre felfúrt hengert kapunk vissza.
Az élettartamnál szintén a melegedést hozta fel, nyáron 35 fokban motorozni, jól felfúrt hengerrel, szerinte öngyilkosság. /nem szó szerint./ elõbb utóbb megszorul, vagy gyûrû törik.
Szóval véleményekre vagyok kíváncsi.
Bambi véleményére is kíváncsi lennék!

Üdv
Hali
Az én véleményem,hogy lehet fúrni,és nem igaz,hogy ahogy vékonyodik annál rosszabb lesz,hisz nagyobb teljesítményû vashüvelyes versenymotoroknál is a gyár megad 4-6 fúrási lehetõséget.Ha egy jó gépmûhelyessel egy gyári dugattyúhoz megfuratod a hengert a megadott méretre ugyan olyan minõségû lesz,mint a gyári.A gyûrû törés,meg nem a gépmûhely hibálya,hanem mikor tõle megkapja a tulaj vagy a szerelõ akkor még van rajta utó munka,és ha azt nem csinálja meg akkor eltörhet a gyûrû.és ilyenkor a fúróst szoktát hibáztattni.Viszont mindenképp jó gépmûhelyest kell keresni,mert sokszor nem pontos méretre fúrják,és vagy úgy,hadják vagy elõfordulhat,mint írtad,hogy kettõvel nagybb méretet kapsz.Persze elõfordulhat például egy gyûrû törés után elsõ lépcsõs fúrás nem tünteti el a hibákat,akkor a következõ méretre kell fúrni.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Még egyszer megkérdezem, mert izgat a téma.

"kérdés:
A 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
Hogy változik kb. a köbcenti?
És az érezhetõ eredményrõl is olvasnék, akinek van tapasztalata."

Igazából mindenki mást mond. Autószerelõ mondta, pl. hogy nem éri meg felfúratni,
mert a fúrott henger sosem bir ki annyit, mint a gyári.
Magyarázta ezt azzal, hogy vékonyodik a henger fala, és az alapokhoz meghatározott hõterheléstõl, másképpen viselkedik a motor. /minél nagyobb fúrás, annál jobban melegszik./
Azt is mondta, hogy nem fúr egyformán mindenki. Egy-egy rossz fúrás után, van hogy újra fúrják a tulajdonos tudta nélkül a hengert, és eleve, 2-3 túlméretre felfúrt hengert kapunk vissza.
Az élettartamnál szintén a melegedést hozta fel, nyáron 35 fokban motorozni, jól felfúrt hengerrel, szerinte öngyilkosság. /nem szó szerint./ elõbb utóbb megszorul, vagy gyûrû törik.
Szóval véleményekre vagyok kíváncsi.
Bambi véleményére is kíváncsi lennék!

Üdv
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Az Mz szempontjából lényeges különbség nincs. Azt néztem hogy a mûanyag úszón érdekes lesz az állítás. Ajánlotta egyébként valaki? Mert akkor maradok én is a dellortonál.

Köszi a választ

Rudi
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: grafur »

kr írta:Ahoy!

Én is hasonló karbit szereztem Trophyhoz, PHBH 28 VS a típusa. Jobb lesz tõle a motor? - nyílván. A másik lehetõségem 1 mikuni lenne.
Annyit hagy kérdezzek még,hogy az elöl lévõ csavar az alapjárat állító, a hátsó a alapjárat keverék szabályzó? Az eredeti fúvókákhoz képest milyenek vannak benne?

Köszi elõre is
Hát, a PHBH karbit annyira én nem ismerem, az enyém VHSB... Nekem levegõ állító csavar az a henger felõl az elsõ, és utána jön az alapjárat állító csavar, de ezeket kicsavarva az alakjukból ki is derül.
Nekem 155-ös fúvóka van most még benne, amíg nem lesz lehetõségem jobban beállítani a gépet. Amint össze lesz rakva, és eltûnik a hó, kimegyek a géppel, és egy kölcsön fúvóka készlettel addig próbálgatom, amíg a gyertyakép jó nem lesz. Ha megtalálom majd így a megfeleõlt, akkor elmegyek egy boltba, és szerzek bele pontosan akkora fúvókát, amelyik a legjobb bele. De ugye ez még kicsit odébb van (pláne ha így havazik)...

Üdv,
GrafUr
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Ahoy!

Én is hasonló karbit szereztem Trophyhoz, PHBH 28 VS a típusa. Jobb lesz tõle a motor? - nyílván. A másik lehetõségem 1 mikuni lenne.
Annyit hagy kérdezzek még,hogy az elöl lévõ csavar az alapjárat állító, a hátsó a alapjárat keverék szabályzó? Az eredeti fúvókákhoz képest milyenek vannak benne?

Köszi elõre is
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: grafur »

bambi írta:Itt van kép amirõl beszéltünk telefonon
Kép
Wow, ezer köszönet így már a légszõrûház felõli oldal teljesen érthetõ! Ez marha jó! :)
Jövõ héten megyek is egy autóbontóba, és szerzek ilyen csövet, nagyon köszönöm Bambi, örök hálám! :)

Még autóbontó elõtt, már most neten kinéztem egy fiat 126-osnak a fûtéscsövét:
http://www.vatera.hu/polski_fiat_126_ki ... 99345.html
Az eladót meg megkértem mérje le nekem, de jövõhéten úgyis elmegyek egy autóbontóba körülnézni! :)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

grafur írta:Sziasztok! Klubsörözés óta megint kicsit eltûntem, de van mentségem: Szabadidõmben (ha épp nem beteg voltam :S ) próbálkoztam egy Dellorto 34-es karbit ráfabrikálni a TZre... Klubsörözésen épp nálam is volt a szívócsonk, azóta szereztem gumit, fel lett téve nagy nehezen a karbi, viszont most gond van a levegõ felé menõ csõvel (szal ami a szívászajtompító ház felé menne).... eredeti méret ugye 44, vagy 50 körüli, viszont az új 63 mm átmérõjû, erre már nem megy rá az MZ-s levegõ gumi... Van valakinek valami ötlete, hogy a direkt sportlégszûrõn kívül milyen más megoldás lenne erre a problémára?

A probléma szépen, részletezve, képekkel a blogomon, kérem akinek van ötlete olcsó és egyszerû megoldásra, az ne kíméljen!
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... project_2/
Itt van kép amirõl beszéltünk telefonon
Kép
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

KILL3R etz írta:Bg!

Nekem 150-es volt felfúrva 2. túlméretre. Érezhetõen jobban ment mint a mostani alapméretes 150 es. Igaz reszelésnyomok vannak a szívócsatornán de sztem a rendes henger méreteire lett alakítva,mert .2-es a henger.

Ccm-ben nem tudom mi a különbség.56.97 van beleütve a dugóba.

'Igaz reszelésnyomok vannak a szívócsatornán' ezt értsem úgy ahogy írtad?
nem ez miatt megy jobban?
a második túlméret már érezhetõ... akkor megéri felfúratni, van bõven hengerem!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: grafur »

Sziasztok! Klubsörözés óta megint kicsit eltûntem, de van mentségem: Szabadidõmben (ha épp nem beteg voltam :S ) próbálkoztam egy Dellorto 34-es karbit ráfabrikálni a TZre... Klubsörözésen épp nálam is volt a szívócsonk, azóta szereztem gumit, fel lett téve nagy nehezen a karbi, viszont most gond van a levegõ felé menõ csõvel (szal ami a szívászajtompító ház felé menne).... eredeti méret ugye 44, vagy 50 körüli, viszont az új 63 mm átmérõjû, erre már nem megy rá az MZ-s levegõ gumi... Van valakinek valami ötlete, hogy a direkt sportlégszûrõn kívül milyen más megoldás lenne erre a problémára?

A probléma szépen, részletezve, képekkel a blogomon, kérem akinek van ötlete olcsó és egyszerû megoldásra, az ne kíméljen!
http://grafur.freeblog.hu/archives/2009 ... project_2/
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bg!

Nekem 150-es volt felfúrva 2. túlméretre. Érezhetõen jobban ment mint a mostani alapméretes 150 es. Igaz reszelésnyomok vannak a szívócsatornán de sztem a rendes henger méreteire lett alakítva,mert .2-es a henger.

Ccm-ben nem tudom mi a különbség.56.97 van beleütve a dugóba.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

kérdés:
a 125, meg 150, blokk felfúrása után, /1,2,3,/ túlméret,
hogy változik kb. a köbcenti?
és az érezhetõ eredményrõl is olvasnék ha van tapasztalat.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Bocsi, nehogy félreértsétek ez nem az én mûvem, véletlenül találtam neten, de nagyon király! :lol:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mz pocket bike? Nem gyenge, grat! :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ember :o :lol:

Minden elismerésem :P Meg annak is aki megüli :lol:
ÚÚÚ ezt de kipróbálnám :twisted:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

ÁHÁÁÁ! Nah szóval hasznosítottad a kisTZ blokkot is :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ez a nem mindegy!!! 8)

Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

conus írta:hátsó teleszkóp gumiszilentjeit cserélte már valaki mûanyagra :?:
Szia régen mi is probálkoztunk ilyenel de nem vált be szerintem jóbb a gyári megoldás.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Hali!

Én meg Trophy-t szeretnék 300-asítani. Vagy legalább 280, de kezdenek aggályaim lenni. Ugye ilyen mérvû fúrásnál eltûnik a henger felsõ pereme. Ezt illik utómunkálni, annyival is lejjebb kerül a hfej. A megnövekedett kompressziót is érdemes a gyári 10:1-es re visszaállítani, emiatt is kell bõvíteni az égésteret. Érdemes lenne ugye nem csak az aljából kimarni, hanem rendes félgömb alakban kibõvíteni. Meg lehet ezt így csinálni? Marad egyáltalán vmi hfejbõl, ráadásul ebben oldalról van belecsavarva a gyertya. Szívesen vennék bármilyen tapasztalatot.

Kössz
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hátsó teleszkóp gumiszilentjeit cserélte már valaki mûanyagra :?:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszi a hozzászólást!

Elvileg mindenképp át kéne alakítani, vagy a dugó miatt, vagy a kopogós égés miatt... Az arány elég fontos... Bár hallottam már olyanról, hogy a legnagyobb túlméretes henger és dugó átalakításhoz nem csináltak semmi hengerfej átalakítást, és úgy is vidáman megy a gép...
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Én ehhez annyit tudok hozzászolni, hogy nekem ki kellett szedni egy kicsit a hengerfejbõl mert beleért volna a dugattyú.
ETZ 251
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 57 vendég