Tuning
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Õszintén megmondom, ha dob rajta, akkor nem tudom mennyit, mivel ez a blokk ezzel a kipuffal lett feltvéte a 125ös vázára.coco írta:matt1989 akkor vegulis az a kipuff ami neked van az dob a motoron vagy nem? Ha igen akkor mennyit kb? Elore is koszi.
Ezt olyan tudná megmondani, akinek 250ese van és kipróbálta az enyémet, sajnos nekem még nem adatott meg ez a lehetõség, de elvileg erõsebb kell, hogy legyen a motor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
KILL3R etz írta:Köszi szépen Matt!
És ez a mesterúr tud tervezni mondjuk 150-esre vagy 300 asra is? Vagy te vitted a terveket?
Bocs, hogy ennyit kérdezek de fáj a fogam egy ienre
Mindent õ csinált a méreteket is meg mindent, hívd fel és kérdezd meg tõle szerintem ha van ideje biztos megcsinálja Neked!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
És a szerelõ száma udvari Viktor: 06-30-258-07-64.
Ha esetleg felhívod, akkor mondd neki, hogy Farkas Máté adta meg Neked a számát.
Az anyag kb 6ezer ft-volt hozzá az elkészítés munkaórától függ, a krómozás pedig 20ez volt (Táborfalván csinálták), de jobban jártam volna egy sima festéssel, mert nem egy szép munkát csináltak rajta....
Ha esetleg felhívod, akkor mondd neki, hogy Farkas Máté adta meg Neked a számát.
Az anyag kb 6ezer ft-volt hozzá az elkészítés munkaórától függ, a krómozás pedig 20ez volt (Táborfalván csinálták), de jobban jártam volna egy sima festéssel, mert nem egy szép munkát csináltak rajta....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
KILL3R etz írta:matt1989 írta:
Óhh az megköszönném. Most nézem nem is vagyunk olyan messze egymástól.
Egyébként kb mennyi a fogyasztásod ezzel s kipuffal? Nem nõtt meg nagyon?
Az az igazság, hogy ez a blokk ami benne van 275ccm-es, és eleve ez a kipuffogó lett hozzágyártva, mert sem a 150esé, sem a 250esé nem ment rá sehogy. A fogyasztása kb 6 liter így, alapból nem tudom mennyi lehetett.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Mint mindenki én is 1 kicsit jobbá szeretném tenni a motorom, de kevés pénz áll rendelkezésemre.
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.
Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...
Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:
- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)
- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:
http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem (és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)
http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!)
http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki )
http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)
http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg... )
http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)
Vannak videók is
http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)
http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek... )
Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...
Lassan kezdett összeállni a kép.
Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...
Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm
Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.
Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.
Én 5000rpm-re állítottam be a programot!
És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!
10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm
Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!
Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:
A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.
A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.
Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!
Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!
-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt!
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen...
Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!
Nekem 1 dologgal volt csak problémám:
Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...
Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól
Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok
Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.
(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.
És íme a blokkomhoz méretezett terv:
Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü!
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!
A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!
Tehát szétdaraboltam a gyárit!
És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)
Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!
(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )
Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.
Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások...
A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami...
Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!
Üdv: Janer!
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.
Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...
Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:
- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)
- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:
http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem (és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)
http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!)
http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki )
http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)
http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg... )
http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)
Vannak videók is
http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)
http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek... )
Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...
Lassan kezdett összeállni a kép.
Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...
Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm
Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.
Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.
Én 5000rpm-re állítottam be a programot!
És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!
10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm
Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!
Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:
A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.
A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.
Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!
Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!
-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt!
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen...
Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!
Nekem 1 dologgal volt csak problémám:
Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...
Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól
Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok
Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.
(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.
És íme a blokkomhoz méretezett terv:
Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü!
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!
A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!
Tehát szétdaraboltam a gyárit!
És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)
Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!
(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )
Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.
Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások...
A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami...
Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!
Üdv: Janer!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Norbedlee írta:kipufogó tényleg off, de ezt a szörnyet hogyan bírta lepapírozni kis etz-ként hiszen azé csak van különbség ránézésre iscoco írta:nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
A kipuffogót, nem tudtuk másként megoldani, mert a 125-ösé és a 250-esé sem ment rá, így a szomszéd szerelõ tervezett egy valóban nem túl dizájnos kipuffogót, de elég komoly a hangja és két lépcsõben 3500-4500-ig el kezd elég rendesen menni 4500-tól pedig "fogni kell a kormányt" bár a 250es hátsó kerék visszafogja a lovakat.
Összességében jó, mert egyedi bár tesóm olcsón akart egy túrázó motort cirka 300 ezerben megállt neki, 200ért pedig olyan 251est kapott volna ami megszólal....
U.I.: jól jártam vele, ha minden összejön Gyurma túrára elmegyek vele és meg lehet nézni akit érdekel.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
akkor ennyit a "gagyi" rezórólcoco írta:Hat 110 ig huztam oszt tovabb nem mertem mert hidegek vannak azert itt is, s jottek utannam kocsival s azon is 110 volt.
ezek után semmivel sem tûnik nekem rosszabbnak mint a normál kipuffdob
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Na de nem tudom... attol meg lehet h sz@r az oram. Lehet olyan mint a regi Daciake. Az is 120 ig jo s utanna megbolondul, beinog, meg 130 helyett 170 et mutat, s pattog jobbra balra... nem tudom na...110 ig tuti h jol mer az oram... na de azt kifelejtettem volt hogy a 130 az 2 szemely+lejto volt(lehet h hat szel is volt )
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Köszi az infót nem semmi de szerintem nekem elég az ami most van a gépen igaz csak 100- ig mér de nem is megyek gyorsabban,a pulusom meg ugy is lényegtelen mennyi csak legyen".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
A kézre rá kell csatolni egy csuklószorító szerû pulzusmérõ valamit, ami méri és adja a jelet... Vezeték nélkül meg veszi a jelet a km óra. Az ilyen órák már 15 felett kezdõdnek.. De van, ami a pedálfordulatot is méri Mondjuk annak motoron semmi hasznakupi írta:Pulzus mérõ???Erre kiváncsi lennék hogy müködik?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Pulzus mérõ???Erre kiváncsi lennék hogy müködik?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Cat eye Velo 5 vagy Velo 8! Árban elfogadható, márkás A mágnes gond nélkül felmegy a vastag motorküllõre is. A vevõt én a féknyergen helyeztem el. A gyújtás inkább a gagyi órákat befolyásolja. Bringámon ilyen órát használok kb 5 éve gond nélkül. Mocin csak szezon elejen óta. Igaz.. nem tud mindent, de a napi km, össz km, max sebesség, óra. ezeket tudja. fogyasztás is könnyen számolható vele Ja és vásárlásnál oda kell figyelni, hogy ne csak 100ig mérjen, mint a legtöbb..
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Nem rossz õtlet jó dolog a drágábak nagyon sok hasznos informáciot adhatnak pl hõmérõ stopper átlagseb napiszámláló,de néhány tipus kényes az elhelyezésre a gyujtás megzavarhatja a müködését.Érdmes minél messzebb elhelyezni a gyujtástol.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sajnos akad ilyen nekem is volt ilyen esetem,egyik haver 125 ETZ je simán kiakasztota az órát(szegény büszke is volt)aztán iderült,hogy 85 ig pontos aztán teljesen megörül"kicseréltük egy szakadtra és azzal már a valós értékeket mutata(105km/ó).Persze azonal kibeleztük a csaló órát és láss csodát a forgó mágneses"rész volt a hibás valoszonüleg gyári hiba,ugy müködött mind egy röpsuly.(Javitás után már majdnem pontos volt de esztétikai okok miatt nem használható.De a jelenség sajnos nem egyedi fõleg az utángyártott órák(én Simsont látam)hajlamosak erre.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
...annyit még a "nagyok" se mennek...coco írta:20-25 rol indul, es? En az enyemmel addig lottem mig 130 at irt az ora... s annyi tuning volt akkoriba rajta hogy fel volt furva 125 rol 150 re. Mondjuk lehet ha hibasan mert az oram de az hetszentseg hogy ennyire meg nem visitott a motor alattam... s elegge uj ora,3 honapos kb, 1400 km van benne. Nem tudom... Szerintem ment 140 el...
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
20-25 rol indul, es? En az enyemmel addig lottem mig 130 at irt az ora... s annyi tuning volt akkoriba rajta hogy fel volt furva 125 rol 150 re. Mondjuk lehet ha hibasan mert az oram de az hetszentseg hogy ennyire meg nem visitott a motor alattam... s elegge uj ora,3 honapos kb, 1400 km van benne. Nem tudom... Szerintem ment 140 el...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ez megint csak kacsa... eleve 20-25rõl indul a km óra...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ez dúrva: http://www.youtube.com/watch?v=0IS6BSzm ... re=related
Bambi! Ha hozzád viszem az etz-met, fog így menni?
Bambi! Ha hozzád viszem az etz-met, fog így menni?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
kipufogó tényleg off, de ezt a szörnyet hogyan bírta lepapírozni kis etz-ként hiszen azé csak van különbség ránézésre iscoco írta:nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
Etz 150 87'
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 33 vendég