Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 250 es etz hengerét 300asra alakításnál milyen kompresszióviszonyt kell produkálnia? Magyarul milyen hengerfej átalakítás kell ehhez?

Köszi!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

coco írta:matt1989 akkor vegulis az a kipuff ami neked van az dob a motoron vagy nem? Ha igen akkor mennyit kb? Elore is koszi.
Õszintén megmondom, ha dob rajta, akkor nem tudom mennyit, mivel ez a blokk ezzel a kipuffal lett feltvéte a 125ös vázára.
Ezt olyan tudná megmondani, akinek 250ese van és kipróbálta az enyémet, sajnos nekem még nem adatott meg ez a lehetõség, de elvileg erõsebb kell, hogy legyen a motor.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

matt1989 akkor vegulis az a kipuff ami neked van az dob a motoron vagy nem? Ha igen akkor mennyit kb? Elore is koszi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

OK!

Köszi szépen a segítséget.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

KILL3R etz írta:Köszi szépen Matt!

És ez a mesterúr tud tervezni mondjuk 150-esre vagy 300 asra is? Vagy te vitted a terveket?

Bocs, hogy ennyit kérdezek de fáj a fogam egy ienre :)

Mindent õ csinált a méreteket is meg mindent, hívd fel és kérdezd meg tõle szerintem ha van ideje biztos megcsinálja Neked! :wink:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi szépen Matt!

És ez a mesterúr tud tervezni mondjuk 150-esre vagy 300 asra is? Vagy te vitted a terveket?

Bocs, hogy ennyit kérdezek de fáj a fogam egy ienre :)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

És a szerelõ száma udvari Viktor: 06-30-258-07-64.

Ha esetleg felhívod, akkor mondd neki, hogy Farkas Máté adta meg Neked a számát.
Az anyag kb 6ezer ft-volt hozzá az elkészítés munkaórától függ, a krómozás pedig 20ez volt (Táborfalván csinálták), de jobban jártam volna egy sima festéssel, mert nem egy szép munkát csináltak rajta.... :?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

KILL3R etz írta:
matt1989 írta:
Óhh az megköszönném. Most nézem nem is vagyunk olyan messze egymástól.
Egyébként kb mennyi a fogyasztásod ezzel s kipuffal? Nem nõtt meg nagyon?


Az az igazság, hogy ez a blokk ami benne van 275ccm-es, és eleve ez a kipuffogó lett hozzágyártva, mert sem a 150esé, sem a 250esé nem ment rá sehogy. A fogyasztása kb 6 liter így, alapból nem tudom mennyi lehetett.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

matt1989 írta:
A szomszédom szerelõ õ csinálta a kipuffogót, ha érdekel esetleg a számát meg tudom adni. :)
Óhh az megköszönném. Most nézem nem is vagyunk olyan messze egymástól.
Egyébként kb mennyi a fogyasztásod ezzel s kipuffal? Nem nõtt meg nagyon?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

KILL3R etz írta:matt!

Nincsenek véletlenül meg a tervrajzok arról a kipuffról? Vagy a méretek?
Engem speciel nagyon érdekelne :oops: :P

A szomszédom szerelõ õ csinálta a kipuffogót, ha érdekel esetleg a számát meg tudom adni. :)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Tehetnéd arra a zászlót! :P
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

#-o ](*,) :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ghostrider írta:...akkor miért nem olvasod végig a hozzászólást :D
Hát mert nem a janer féle kell :lol: :wink:
Nekem az egy kicsit hosszú... Sztem közúton nem nagyon lehetne használni :?
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

...akkor miért nem olvasod végig a hozzászólást :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

matt!

Nincsenek véletlenül meg a tervrajzok arról a kipuffról? Vagy a méretek?
Engem speciel nagyon érdekelne :oops: :P
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Mint mindenki én is 1 kicsit jobbá szeretném tenni a motorom, de kevés pénz áll rendelkezésemre.
Nem csodát vártam, (persze titkon igen) hanem hogy bizonyos elméleti 20-30%-al több erõt adjon le a blokk.
Tehát 5-7Le plusz, ami bõven elérhetõ egy jól behangolt rezonátor kipufogó felrakásával! És max. 10.000Ft összköltséget terveztem.

Szeretek utána járni a dolgoknak, fõleg mióta van internetem...

Hát ez egy hosszú olvasós, agyalós, neten keresõs, értem-nem értem folyamat eredménye:

- Kb. 2-3db könyv fellelhetõ ami konkrétan a rezonátorral foglalkozik (pl. MAMI tankönyv)

- az internet végtelen tudása, + google segítségével találtam jópár weblapot is:

http://2-takt.hu/21technika/tech.htm <-- a legjobb szerintem :P (és magyar!)
(ez az oldal nagyon-nagyon sokat segít megérteni az egész 2ütemü tuningolás lényegét,
Minden elismerésem a szerzõnek!
Föleg mivel itt tudtam meg azt hogy 1950-ben a kelet-német MZ gyár egyik mérnöke milyen hatalmas dologra jött rá!)

http://www.isdt.eu/1352.html
(itt korabeli cross gépek vannak, köztük az MZ!) :P

http://shop.unas.hu/shop_artdet.php?sho ... k=kip250sp
(Hazai 250ETZ kipufogó, ennek pl. nem sok köze van a "sport tuning"-hoz, lassan meg érti majd mindenki :? )

http://www.simmipage.de/index.php?cat=galerie
(egy német simson oldal, hát igen itt van pénz tuning-ra, némelyik szinte megszólal)

http://www.freeweb.hu/retrotuning/conte ... article.44
(ez se rossz de annyira nem hatott meg... :lol: )

http://2t-tuning.uw.hu./ (egy tuning fanatikus tapasztalatai)

Vannak videók is

http://www.youtube.com/watch?v=fr0eYypczog
(ETZ kipufogó, de sajna a feltöltõvel(Poland) folytatott (angol)levelezésem nem sok információhoz vezetett)

http://www.youtube.com/watch?v=UmKD63Pj ... re=related
(Bambi Mester-nek... :wink: )


Itt pedig a szuper leirás az ETZ Rezonátorhoz, 2db programmal...)

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73


Ezen az oldalon található leírással, és a 2programmal kezdtem el a tervezést.
Ehhez az kellett hogy a "kuplinghiba" miatt a darabokra szedett blokkban lehetõségem volt a szükséges adatok lemérésére...

Lassan kezdett összeállni a kép.

Az ETZ blokk gyári nyomaték/Le görbéje a kiindulási pont, mivel az én blokkom is "tuning mentes"...

Kép

Ezen jól látható hogy az 250-es ETZ legnagyobb teljesítménye kb. 5500rpm-nél - 21Le,
és legnagyobb nyomatéka kb. 5200rpm-nél - 27,4Nm

Ezzel már szinte meg is van szerintem, hogy hova kell hangolni a rezonátor kipufogó hatását.

Persze azt mindenki maga dönti el hogy nyomatékot akar növel, alsó fordulatszám tartományokban.
Vagy lóerõt, felsõ fordulatszám tartományokban...
A 2 egyszerre nem igen megy, power-szelep nélkül.

Én 5000rpm-re állítottam be a programot!

És itt jön egy fontos momentum: a hangolás fordulatszáma és a rezonátor dob hosszának összefüggése!

10 000rpm-nél 100 cm hosszú a rendszert kapunk (könyök+kipufogó)
7000rpm-nél 130 cm
5000rpm-nél 175 cm
4000rpm-nél 210 cm

Nagyon jól látszik, minnél kisebb fordulatra hangoljuk a teljesítmény leadási pontot annál hosszabb kipufogót kapunk!

Ezek után a másik amit mindenki maga dönt el hogyan adja le a megnövekedett teljesítményt a blokk:

A diffúzor, a kipufogódob eleje, ez a táguló darab befolyásolja a teljesítmény felfutását a maximumig. A félkúpszög szériamotorokon 3-4 fok között van. Kisebb szöggel, 3 alatt a hatásfoka még nem elégséges, és nagyon hosszúra jön ki a mérete, 4 foknál nagyobb pedig azért nem alkalmas, mert a tágulás túl gyorsan történik, a kúp fala mentén örvénylések indulnak el, ez zavarja a mûködést. 4 fok fölé menni csak többrészes diffúzorral lehet, de ahogy már volt róla szó, szériamotoroknál ez nem indokolt.

A konfúzor ami a rezonátor végén a szûkölõ része, döntõen a teljesítmény leadásának módjára van hatással. Ha nagy szögû az ellenkúp, akkor számszerûen nagyobb lesz a csúcsteljesítmény, de csak egy szûk fordulatszám-tartományban. Ha laposabb szöget választunk, kisebb lesz ugyan a teljesítmény növekedés, de sokkal szélesebb fordulatszám tartományban érezhetõ a rezonátor hatása.

Persze ez is nagymértékben befolyásolja a rendszer hosszát.
Én a valamennyivel kisebb erõnövekedést választottam.
De ez szélesebb fordulatszám tartományban adódik a motor erejéhez... (diffúzor 3,5; konfúzor 7 szögü)
és persze így még hosszabbá tette a kipufogót!

Ezt több példa is igazolja az életben:
-nyugati cross/robogók nagyon magas fordulaton, szûk tartományban adják le a teljesítményt ehhez rövid rezonátor dobot használnak!

-mo.-i gyorsulási versenyeken nem egy 250 ETZ Dragster indult már el, volt szerencsém élõben is látni 1-2-öt! :wink:
orbitálisan hosszú vagy 3m-es "kipufogó ágyukkal", tény hogy minden fordulatszám tartományban húznak
azon a 400m-es egyenesen... :twisted:

Szükséges volt még két adat: a könyök csö belsõ átmérõje 36mm (ezt elsõnek itt kérdeztem meg, majd szétszedtem és meg is mértem)
így kaptam meg a végcsõ belsõ átmérõjének méretét ami 22mm!


Nekem 1 dologgal volt csak problémám:

Fõtengely elfordulás szögének megadásával!
Az az a kipufogónyílás nyitásától az átömlõ zárásáig a fõtengely szögelfordulásának kiszámításával! Erre van a 2. program...

Méréseim: a szétszedett blokkon történtek, a felsõ holtpontól

Kipufogó nyit: 35mm - ami 87,15 fok
(a 2. program szerint)
Átömlõ nyit: 51mm - ami 118,08 fok

Sajna a hajtókar hosszáról elveszett az adatom.

(180-87,15) + (180-118,08 ) -> 92,85 + 61,92 = 154,77 eredményt kaptam, ezzel számoltam.

És íme a blokkomhoz méretezett terv:

Kép

Az eredmeny elsõre nem tünt meglepõnek, de mikor elkezdtem a szükséges lemezek gyüjtését,
lemértem az MZ125TS kipufogóját, simson 51s rezonátort, ETZ250 rezonátort, ETZ250 gyári kipufogót is!
Itt jött a meglepetés, a 250ETZ gyári dobja a konfúzor vonaláig teljesen jó mértü! :idea:
Sött a kipufogó végében lévõ végcsõ belsõ átmérõje is tökéletesen azonos!
Tehát a programmal tervezett, egyedileg kiszámított, rezonátor kipufogó fõbb méretei
passzolnak az MZ gyár mérnökei által kiszámolt fõbb méretekkel. EZ MINDENKÉPP JÓ JEL!

A szükséges 5 részbõl, csak 1 nem passzol. Ez a konfúzor, mert ilyen része nincs a gyári kipufógónak!

Tehát szétdaraboltam a gyárit!

És itt követtem el 1 hibát, (én pénisz!)
hogy nem jegyeztem le a gyári dobban talált elemeket, és azoknak pontos helyét! Pedig volt egy pár!
Milyen szép összehasonlító képet lehetett volna csinálni!
Hát valami ilyet! (emlékezetbõl)

Kép

Miután szétszedtem, "kibeleztem", már csak 3 dolog volt hátra:
kiszabtuk lemezbõl a konfúzor kupját, majd meghengerítve összehegesztettük mint 1 tölcsért.
kerestem egy 22mm belsõ átmérõjû, és 22cm hosszú csövet,
és végül az egészet összeraktuk!

(itt jegyezném meg hogy a simson 51s bolti rezonátorjának eleje,
szinte jó méret lenne az megtervezett ETZ rezonátor végének,
és még a simson 22mm-es belsõátmérõjû kipufogó könyöke is jó lenne végcsõnek... ezt a véletlent! )

Kép

Eddig 6.000Ft a bontott alkatrész, és 2.000Ft a lakatos mester díja.

Majd kiderül megérte-e? De eddig pozitívak a kilátások... :P


A bolti rezonátort pedig mindenki döntse el maga mire, és mennyire jó!
A méretei nem nagyon passzolnak a blokk tulajdonságaihoz,
de azért a teljes rendszer hossza a motorkerékpár hosszához igen! És ez is valami... :roll:

Remélem aki elolvasta rövidke "történetem" nem érzi haszontalannak az ezzel eltöltött idõt,
és hasznát veszi majd a leírásoknak, és esetleg kedvet is kapott egy saját "ízlésének" megfelelõ
250 ETZ Rezonátor elkészítéséhez!

Üdv: Janer! :)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Norbedlee írta:
coco írta:nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
kipufogó tényleg off, de ezt a szörnyet hogyan bírta lepapírozni kis etz-ként hiszen azé csak van különbség ránézésre is


A kipuffogót, nem tudtuk másként megoldani, mert a 125-ösé és a 250-esé sem ment rá, így a szomszéd szerelõ tervezett egy valóban nem túl dizájnos kipuffogót, de elég komoly a hangja és két lépcsõben 3500-4500-ig el kezd elég rendesen menni 4500-tól pedig "fogni kell a kormányt" bár a 250es hátsó kerék visszafogja a lovakat.
Összességében jó, mert egyedi bár tesóm olcsón akart egy túrázó motort cirka 300 ezerben megállt neki, 200ért pedig olyan 251est kapott volna ami megszólal....
:lol:
U.I.: jól jártam vele, ha minden összejön Gyurma túrára elmegyek vele és meg lehet nézni akit érdekel. :wink:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

coco írta:Hat 110 ig huztam oszt tovabb nem mertem mert hidegek vannak azert itt is, s jottek utannam kocsival s azon is 110 volt.
akkor ennyit a "gagyi" rezóról :P
ezek után semmivel sem tûnik nekem rosszabbnak mint a normál kipuffdob :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Na de nem tudom... attol meg lehet h sz@r az oram. Lehet olyan mint a regi Daciake. Az is 120 ig jo s utanna megbolondul, beinog, meg 130 helyett 170 et mutat, s pattog jobbra balra... nem tudom na...110 ig tuti h jol mer az oram... na de azt kifelejtettem volt hogy a 130 az 2 szemely+lejto volt(lehet h hat szel is volt :D)
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Hat 110 ig huztam oszt tovabb nem mertem mert hidegek vannak azert itt is, s jottek utannam kocsival s azon is 110 volt.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

és akkor végülis mennyit ment végre? :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Le mertuk az oram es jol mutat... :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Köszi az infót nem semmi de szerintem nekem elég az ami most van a gépen igaz csak 100- ig mér de nem is megyek gyorsabban,a pulusom meg ugy is lényegtelen mennyi csak legyen".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

kupi írta:Pulzus mérõ???Erre kiváncsi lennék hogy müködik?
A kézre rá kell csatolni egy csuklószorító szerû pulzusmérõ valamit, ami méri és adja a jelet... Vezeték nélkül meg veszi a jelet a km óra. Az ilyen órák már 15 felett kezdõdnek.. De van, ami a pedálfordulatot is méri :) Mondjuk annak motoron semmi haszna :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Pulzus mérõ???Erre kiváncsi lennék hogy müködik?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Cat eye Velo 5 vagy Velo 8! Árban elfogadható, márkás 8) A mágnes gond nélkül felmegy a vastag motorküllõre is. A vevõt én a féknyergen helyeztem el. A gyújtás inkább a gagyi órákat befolyásolja. Bringámon ilyen órát használok kb 5 éve gond nélkül. Mocin csak szezon elejen óta. Igaz.. nem tud mindent, de a napi km, össz km, max sebesség, óra. ezeket tudja. fogyasztás is könnyen számolható vele :) Ja és vásárlásnál oda kell figyelni, hogy ne csak 100ig mérjen, mint a legtöbb..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! A Velónál a hátsó kerékre tettem. Árnyékolt vezetékkel. Azóta pontos és nem zavarja semmi sem. Vegyél pulzusmérõset, és látod majd mennyi hülye van az utakon! :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Nem rossz õtlet jó dolog a drágábak nagyon sok hasznos informáciot adhatnak pl hõmérõ stopper átlagseb napiszámláló,de néhány tipus kényes az elhelyezésre a gyujtás megzavarhatja a müködését.Érdmes minél messzebb elhelyezni a gyujtástol.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Végy egy bicikli km órát. Állítsd be mm pontosan a kerék kerület értékét. Kérdezz meg valakit aki már csinált ilyet. Szereld fel. Na. Ennél pontosabb óra nem kell. T
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sajnos akad ilyen nekem is volt ilyen esetem,egyik haver 125 ETZ je simán kiakasztota az órát(szegény büszke is volt)aztán iderült,hogy 85 ig pontos aztán teljesen megörül"kicseréltük egy szakadtra és azzal már a valós értékeket mutata(105km/ó).Persze azonal kibeleztük a csaló órát és láss csodát a forgó mágneses"rész volt a hibás valoszonüleg gyári hiba,ugy müködött mind egy röpsuly.(Javitás után már majdnem pontos volt de esztétikai okok miatt nem használható.De a jelenség sajnos nem egyedi fõleg az utángyártott órák(én Simsont látam)hajlamosak erre.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

akkor szar az oram :D ez van :D bocsi, megse ment 140 el es en se 130 al :D:D le kell meressem magam egy kocsival a seggembe € :D
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

coco írta:20-25 rol indul, es? En az enyemmel addig lottem mig 130 at irt az ora... s annyi tuning volt akkoriba rajta hogy fel volt furva 125 rol 150 re. Mondjuk lehet ha hibasan mert az oram de az hetszentseg hogy ennyire meg nem visitott a motor alattam... s elegge uj ora,3 honapos kb, 1400 km van benne. Nem tudom... Szerintem ment 140 el...
:D ...annyit még a "nagyok" se mennek... :D
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

20-25 rol indul, es? En az enyemmel addig lottem mig 130 at irt az ora... s annyi tuning volt akkoriba rajta hogy fel volt furva 125 rol 150 re. Mondjuk lehet ha hibasan mert az oram de az hetszentseg hogy ennyire meg nem visitott a motor alattam... s elegge uj ora,3 honapos kb, 1400 km van benne. Nem tudom... Szerintem ment 140 el...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sztem is.

Nem véletlenül nincs benne a megállás sem. Egyébként a végén aszittem hogy leesik a motorról a gyerek :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ez megint csak kacsa... eleve 20-25rõl indul a km óra... :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Hozzászólás Szerző: boors »

Én szeretnék majd valmi normálosabb tuningot az enyémre, amivel szeretném, ha nem lenne gond a 120kmh, meg a 100-as utazó, kis erõtartalékkal..
MAjd akarok róla a mesterrel vezsélni mert valami új hengerpersejes mókára gondoltam..nemtom lehetséges-e..
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kb az enyém is így ment, amikor a digit km órán beállítottam, hogy 22 Colos kerék van elöl :lol: Amúgy a fák közeledési sebességébõl ítélve nem megy 100 nál többel :) Sajna
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Hozzászólás Szerző: boors »

ez dúrva: http://www.youtube.com/watch?v=0IS6BSzm ... re=related

Bambi! Ha hozzád viszem az etz-met, fog így menni? :D :D
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Erre csak annyi tudok mondani, hogy átalakítási engedély!!! Már beszéltem volt oktatómmal és õ csinált már ilyet azt mondta segít nekem. Szóval a papírmunka nem gond már csak blokk kéne meg munka, hogy legyen pénz amiért a blokkot meg tudom venni! :D
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Megint tolmácsolok! :D Bátyjától vette a gépet.. utolsó mûszakit még õ intézte.. papírozva meg még 125ösként volt.. Mûszakira meg csak ismerõshöz ment csak a gép rendszáma..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

coco írta:nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
kipufogó tényleg off, de ezt a szörnyet hogyan bírta lepapírozni kis etz-ként hiszen azé csak van különbség ránézésre is
Etz 150 87'
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

nem tudom miket kell alakitani, de szerintem nem kell sokat( kipuffogo konyok jelenthet problemat szerintem es a blokk felso felfogatasa)...a csavo regebb forumozott is itt csak nem tudom kiaz, ot kell az ilyensmirol megkerdezni, de azt tudom hogy irta azt is hogy 150 es vagy 125os kent van levizsgazva a vas. De egesz jo megoldas szerintem, nekem tetszik kiveve a kipuff. Az egy kicsit tenyleg rosszul nez ki...
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem se néz ki valami csodásan...
De azért van visszahajtva mert alacsony fordulatra van méretezve, így hosszú lett és törekedett az ideális arányok megtartására. Az mégrosszabb lenne ha fél méterrel túllógna. A robogóké is ezért van visszahajtva.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

egyértelmû hogy a vak is látja, hogy nem kis Tz, de az a kipufogó ritka rossz egy valami, mint a robogok :( :(
Etz 150 87'
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én írtam a srácnak emilt, amikor felrakta a képet.. A kipuff az egy készített rezo. Azt nemtom, hogy a blokk bele hogyan miként van, de az száz, hogy a rendõrrel való találkozás, és a vizsgák azok neccesek.. Elvégre, senki se hülye.. (annyira) 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

És ez a kipu mi a rosseb rajta? Honnan hogyan és miért?
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

coco írta:Na itt is van. 125 os vaz 250 es motor.
Kép

KobraCode. A 251 es vaza hasonlit kinezetre de meretre nem azt hiszem. Nagyobb kicsivel a 150 esenel azt hiszem. Remelem nem irtam hulyeseget.
Jól néz ki. Sokat kell rajta módosítani? (értem ezalatt vágás hegesztés)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

coco írta:Na itt is van. 125 os vaz 250 es motor.
Kép

KobraCode. A 251 es vaza hasonlit kinezetre de meretre nem azt hiszem. Nagyobb kicsivel a 150 esenel azt hiszem. Remelem nem irtam hulyeseget.
ez miféle kipufogó? ilyet robogokon látni....
Etz 150 87'
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Na itt is van. 125 os vaz 250 es motor.
Kép

KobraCode. A 251 es vaza hasonlit kinezetre de meretre nem azt hiszem. Nagyobb kicsivel a 150 esenel azt hiszem. Remelem nem irtam hulyeseget.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Bele lehet rakni de valamiket kell alakitani... valaki itt csinalta is meg es meg kepet is tett fel rola nem is olyan reg...csak nem tudom hogy hova :) megprobalom eloasni :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég