Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ETZ 250 Sességváltó problémám van - váltókar nem kattan, 1-2, 2-3 fokozatok között a rúgós kattanás elmarad.
ETZ 250 Sességváltó problémám van - váltókar nem kattan, 1-2, 2-3 fokozatok között a rúgós kattanás elmarad.
Emiatt csak találomra tudom mozgatni a sebváltókart, így az néha nem a kívánt fokozatba kerül, illetve leginkább az ürest nehéz megtalálni vele. Eyyébkét simán megy minden sebességben, és nem dobálja ki.
Jelenleg a kuplung is cserére vár, mert induláskor ha berakom 1-be, nagyot kattan, és máris húzni akar, és üresbe csak úgy lehet visszatenni, ha megmodítom a motorkerékpárt előre, vagy picit megindítom és leveszem a gázt, és nincs terhelés alatt. Szóval álló helyzetben nehezen vált, emiatt gondolom kuplungcserére, de ettől a váltókarnak még kattannia kellene. Van valakinek tapasztalata és megoldása?
Emiatt csak találomra tudom mozgatni a sebváltókart, így az néha nem a kívánt fokozatba kerül, illetve leginkább az ürest nehéz megtalálni vele. Eyyébkét simán megy minden sebességben, és nem dobálja ki.
Jelenleg a kuplung is cserére vár, mert induláskor ha berakom 1-be, nagyot kattan, és máris húzni akar, és üresbe csak úgy lehet visszatenni, ha megmodítom a motorkerékpárt előre, vagy picit megindítom és leveszem a gázt, és nincs terhelés alatt. Szóval álló helyzetben nehezen vált, emiatt gondolom kuplungcserére, de ettől a váltókarnak még kattannia kellene. Van valakinek tapasztalata és megoldása?
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Várható volt.125ETZ írta: ↑2023.11.05. 20:59 Megtörtént a diagnosztika. Hát, rosszabb a helyzet, mint vártam. Hiányzott a menesztő és a kuplung alaplap közül a nyomó és a rugós alátét is. Valamint a kúpok finoman szólva is megviseltek. A főtengely kúpja jobban néz ki, remélem menthető lesz, viszont az alaplap kuka. Szerintem ez a kuplung korábban többször lepörgött... Illetve a főtengely menete rettenetes, de még éppen használható...
Az utángyárott kuplung alaplapról mit tudni, mennyire alkalmas a feladatra? Illetve ezek alapján egyéb következtetés levonható? Azon kívül persze, hogy hanyag, hozzá nem értő jó emberek erőszakolták a mocit.![]()
![]()
Szerezz rá egy jó kuplungagyat és rakd össze rendesen. Utángyáriból van jó és kevésbé jó.
Tulajdonképpen megtekintés alapján felismerhető a használati értéke.
Figyelj a kúp illeszkedésére, ha az teljes felületen ül, akkor külön csak a kuplungagy felrakásával nézheted a mögötte maradó helyet a menesztőnek. Ez alapján kell majd kihézagolni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megtörtént a diagnosztika. Hát, rosszabb a helyzet, mint vártam. Hiányzott a menesztő és a kuplung alaplap közül a nyomó és a rugós alátét is. Valamint a kúpok finoman szólva is megviseltek. A főtengely kúpja jobban néz ki, remélem menthető lesz, viszont az alaplap kuka. Szerintem ez a kuplung korábban többször lepörgött... Illetve a főtengely menete rettenetes, de még éppen használható...
Az utángyárott kuplung alaplapról mit tudni, mennyire alkalmas a feladatra? Illetve ezek alapján egyéb következtetés levonható? Azon kívül persze, hogy hanyag, hozzá nem értő jó emberek erőszakolták a mocit.
Az utángyárott kuplung alaplapról mit tudni, mennyire alkalmas a feladatra? Illetve ezek alapján egyéb következtetés levonható? Azon kívül persze, hogy hanyag, hozzá nem értő jó emberek erőszakolták a mocit.
MrDok írta: ↑2023.11.01. 22:5614.15 től.
https://youtu.be/qqN8dpNccsU?feature=shared
A kuplung agy ugye az elhasználtsági fokától függően különböző mértékben ül rá a főtengely kúpjára. Ilyenkor a menesztő fogaskerekeket összeszoríthatja a főtengely csapággyal. Ami kb ahhoz vezet amit leírtál.
Vagyis az aktuális kuplung agy meghúzás utáni helyzete szerint szabad a külső hézagolót és a rugós alátétet alkalmazni, vagy akár kihagyni.
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
14.15 től.125ETZ írta: ↑2023.11.01. 20:52
Szervusz,
köszönöm a válaszod! Ezek szerint nem úszom meg a kuplung le-fel szerelést. Próbálom majd a hivatalos útmutató videó szerint kivitelezni, ennek ellenére azt még szeretném megkérdezni, hogy mire figyeljek különösen, hogy ne szorítsam le én is a menesztőt? Mert nem értem pontosan, hogy hogyan jöhetett ez össze? Nem volt megfelelően kihézagolva talán? Elnézést a kérdésekért, de tönkre sem szeretném tenni, illetve extra melóra sem vágyom...![]()
Üdv.:
Bálint
https://youtu.be/qqN8dpNccsU?feature=shared
A kuplung agy ugye az elhasználtsági fokától függően különböző mértékben ül rá a főtengely kúpjára. Ilyenkor a menesztő fogaskerekeket összeszoríthatja a főtengely csapággyal. Ami kb ahhoz vezet amit leírtál.
Vagyis az aktuális kuplung agy meghúzás utáni helyzete szerint szabad a külső hézagolót és a rugós alátétet alkalmazni, vagy akár kihagyni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szervusz,MrDok írta: ↑2023.10.24. 16:19Simán el tudom képzelni hogy a menesztő meg lett szorítva a kuplungagy felhúzásakor.vb001 írta: ↑2023.10.22. 18:48 Sziasztok,
problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.
Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.
Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?
Előre is köszönöm!
Üdv.:
Bálint
A leírás alapján valószínű.
Szétszedés.. Vizsgálat. Javítás.
köszönöm a válaszod! Ezek szerint nem úszom meg a kuplung le-fel szerelést. Próbálom majd a hivatalos útmutató videó szerint kivitelezni, ennek ellenére azt még szeretném megkérdezni, hogy mire figyeljek különösen, hogy ne szorítsam le én is a menesztőt? Mert nem értem pontosan, hogy hogyan jöhetett ez össze? Nem volt megfelelően kihézagolva talán? Elnézést a kérdésekért, de tönkre sem szeretném tenni, illetve extra melóra sem vágyom...
Üdv.:
Bálint
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Simán el tudom képzelni hogy a menesztő meg lett szorítva a kuplungagy felhúzásakor.vb001 írta: ↑2023.10.22. 18:48 Sziasztok,
problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.
Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.
Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?
Előre is köszönöm!
Üdv.:
Bálint
A leírás alapján valószínű.
Szétszedés.. Vizsgálat. Javítás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.
Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.
Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?
Előre is köszönöm!
Üdv.:
Bálint
problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.
Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.
Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?
Előre is köszönöm!
Üdv.:
Bálint
- Johnny13
- babakocsis

- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2021.03.22. 08:06
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Szárliget
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok! Ahogy olvasgatom a korábbi oldalokon nem egyedi a problémám, hátsó láncvédő bakelit a km óránál volt már tákolva most széttörött darabokra. 30-25.045 ilyen cikkszám volt beleírva, rendeltem ilyet utángyáriba, hát mondjuk azt hogy nem túl jó, akkor olvastam az itt korábban leírtakat. Honnan és melyiket javasoljátok megrendelni, a gyárija javíthatatlan.
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm, olvasok a sorok közt
.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2892
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
mofakeres felejtős, mással nincs tapasztalatom. Azaz van: jó, de nem ismerem a származási helyét (kedves barátom szállította, de nem fedi fel titkait)sell írta: ↑2021.03.17. 18:50 Mivel, a hozzászólásomat rossz helyre írtam, ezért most mégegyszer (mostmár a témának megfelelő topicban) szeretném kérdezni, láttatok-e valahol Lengyel (talán Almot) hátsó lánckereket 250-es Etz-hez, vagy cseréltetek-e mostanában a jelenleg kapható ( pl.a Mofakernél) utángyártottat, ha igen mi a tapasztalat vele?
Én MZ-B-t próbálnám meg, ha nem lenne megbízható szaki"m" erre
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mivel, a hozzászólásomat rossz helyre írtam, ezért most mégegyszer (mostmár a témának megfelelő topicban) szeretném kérdezni, láttatok-e valahol Lengyel (talán Almot) hátsó lánckereket 250-es Etz-hez, vagy cseréltetek-e mostanában a jelenleg kapható ( pl.a Mofakernél) utángyártottat, ha igen mi a tapasztalat vele?
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez csodás ötlet lenne de, se péz se posztó!
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Akkor inkább itt rohad el a pannónia mellett, a másikkal együtt 
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem hiszem hogy fogok vele foglalkozni a továbbiakban vele. Letettem róla, nem vonok el tőkét a fontosabb dolgoktól. Halmozottan hátrányos helyzetbe került jelenleg és szerintem nem is fog változni a közeljövőben(de a távolabbiban sem) 
- Gexxx
- bajnok

- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Pont az ilyen esetek elkerülésére alakultak a SZERVÍZ néven futó helyek, ahova ha elviszed a járművedet, (jó eseben) hozzáértő emberek elvégzik helyetted azt, amire neked vagy képességed, vagy szerszámod nincs. Ha gondolod, Budapesten tudok ajánlani ilyen helyet.
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ez nem értem vagy nem értem ez egy FOS! Szétszedem összerakom, és semmi nem stimmel. Semelyik motorral nem szopok ennyit mint ezekkel a fosokkal. Jó lenne ha jó lenne, én sokadjára de lehet, hogy most végleg belefáradtam, se időm ,se energiám, se pénzem, se kedvem nincs már ezekkel foglalkozni....
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Először ki kell csomagolni az újat. Azért nem megy be mert a karton meg a fólia megakad a láncborításban.
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
-
Matthej01
- bajnok

- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. 
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát lehet az lesz, hogy kipróbálom 1-el kissebbel. Esetleg valami tapasztalatotok van vele, hogy honnan érdemes, és milyet vásárolni lánckerékből, és láncból?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2892
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A puding és a próba megvan?sipi5000 írta: ↑2020.01.22. 13:13 Több Ts-el mentem már, és 4.ben a gyári fogaskereket mindegyik nagy nehezen tudta leforgatni, vagy épp le sem tudta, de inkább az utóbbi. Gyárilag 105 km/h a végsebesség, de 92-95-nél egyiksem tudta tovább pörgetni. Viszont 15-össel lehet hogy letudná forgatni. Meg főként városban lenne használva a motor.
RAJTA!
(mit buksz rajta? - egy ezres a lánckerék, egy óra szerelés, egy.-két óra tesztelés, ami egyébként meg élvezet
Szóval?
(az a baj, az érzés, a használat nagyon szubjektív, és tényleg csak a személyes tapasztalat segíthet ebben)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Több Ts-el mentem már, és 4.ben a gyári fogaskereket mindegyik nagy nehezen tudta leforgatni, vagy épp le sem tudta, de inkább az utóbbi. Gyárilag 105 km/h a végsebesség, de 92-95-nél egyiksem tudta tovább pörgetni. Viszont 15-össel lehet hogy letudná forgatni. Meg főként városban lenne használva a motor.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mi a célod vele? Az utazó/végsebesség a gyárival sem túl nagy... ha meg pörgetni kell a 80-hoz is, lezabálja a tankot.
Legfeljebb a 125-ösét (Z15) de ezt is fenntartásokkal.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ts 150-re megéri előre kissebb lánckereket tenni? És ha igen, mekkorát?
- szketo
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sejtettem hogy másoknak is van hasonló sztorija ezzel kapcsoltban. A rossz dologban a jó, hogy a főtengely ép maradt, és azóta is teszi a dolgát az " Élmunkás motor,,..Bár,tekintettel a sok futott km-re, csapágyazásért, hatókar csap cseréért kiált. 
- Gexxx
- bajnok

- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
robbantott ábra 
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!szketo írta: ↑2019.04.15. 19:18 Sziasztok!
Folytatva a kuplunggal kapcsolatos dolgokat. Nos, az előző fotó ,az csak a kezdet a többihez képest.
Szóval, csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő képeket, remélem most megoszthattam, mert 2X ugrok már neki.
Nézzük, csak mi is szükségeltetik, milyen szerszámok kellenek, a sikeres leszereléshez.
Végy 3-db kuplung lehúzót. (biztos ,ami biztos alapon) ..már tudom, hogy kell ennyi. Hidd el! Kell.
Aztán, hő lég fúvó, vagy nyílt lángú gázégő. MEG VAN!!!!
Na, akkor dobd el a francba jó messzire.!!! Tényleg, nem viccelek!
Vedd elő a jó öreg bevált flexet, és vág le úgy, ahogy van. .Ennek egyébként is úgy is annyi.
Lehet csak számomra új ez a dolog, de ilyen barbár munkát még nem végeztem. Vagy is nem volt szükség. Lehet lett volna barátságosabb megoldás is de, per pillanat, ez volt a leg kézenfekvőbb akkor abban a pinanyalatban. ![]()
![]()
Képek önmagukért beszélnek, de sokáig nem javaslom nézni, nehogy traumát okozzon bárkinek is. ![]()
20190410_175651.jpg20190410_163337.jpg
Mi vagy hatszor melegítettük dissouval pirosra az agyat, aztán hűtöttük el vízzel, miközben rá volt feszítve a lehúzó. Közben kalapáccsal biztattuk a csavarját is. De nem jött, hát feladtuk. Búcsúzóul még a flex előtt (b+anyádgci!) felkiáltással ütöttem rá még egy közepeset ééés leesett.
Lehet, hogy csak a varázsszó hiányzott!
- szketo
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Folytatva a kuplunggal kapcsolatos dolgokat. Nos, az előző fotó ,az csak a kezdet a többihez képest.
Szóval, csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő képeket, remélem most megoszthattam, mert 2X ugrok már neki.
Nézzük, csak mi is szükségeltetik, milyen szerszámok kellenek, a sikeres leszereléshez.
Végy 3-db kuplung lehúzót. (biztos ,ami biztos alapon) ..már tudom, hogy kell ennyi. Hidd el! Kell.
Aztán, hő lég fúvó, vagy nyílt lángú gázégő. MEG VAN!!!!
Na, akkor dobd el a francba jó messzire.!!! Tényleg, nem viccelek!
Vedd elő a jó öreg bevált flexet, és vág le úgy, ahogy van. .Ennek egyébként is úgy is annyi.
Lehet csak számomra új ez a dolog, de ilyen barbár munkát még nem végeztem. Vagy is nem volt szükség. Lehet lett volna barátságosabb megoldás is de, per pillanat, ez volt a leg kézenfekvőbb akkor abban a pinanyalatban.
Képek önmagukért beszélnek, de sokáig nem javaslom nézni, nehogy traumát okozzon bárkinek is.
Folytatva a kuplunggal kapcsolatos dolgokat. Nos, az előző fotó ,az csak a kezdet a többihez képest.
Szóval, csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő képeket, remélem most megoszthattam, mert 2X ugrok már neki.
Nézzük, csak mi is szükségeltetik, milyen szerszámok kellenek, a sikeres leszereléshez.
Végy 3-db kuplung lehúzót. (biztos ,ami biztos alapon) ..már tudom, hogy kell ennyi. Hidd el! Kell.
Aztán, hő lég fúvó, vagy nyílt lángú gázégő. MEG VAN!!!!
Na, akkor dobd el a francba jó messzire.!!! Tényleg, nem viccelek!
Vedd elő a jó öreg bevált flexet, és vág le úgy, ahogy van. .Ennek egyébként is úgy is annyi.
Lehet csak számomra új ez a dolog, de ilyen barbár munkát még nem végeztem. Vagy is nem volt szükség. Lehet lett volna barátságosabb megoldás is de, per pillanat, ez volt a leg kézenfekvőbb akkor abban a pinanyalatban.
Képek önmagukért beszélnek, de sokáig nem javaslom nézni, nehogy traumát okozzon bárkinek is.
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Béla! Hová tetted a csavarokat? Józsikám. Hát kellett a Feri MTZ-jébe. Nem emlékszel? Jaaa... Akkor add má' ide a cekászt, meg a flexet!
Azt az aranykezű varróművészt!
Nem rázkódott?
- szketo
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ö,,,
ez nem hajtás lác,meg ilyesmi de némi köze van a hajtás lánchoz,láncolathoz???
Szergény véleményem szerint ezt nem gondolnám hogy az MZ gyárban hegesztették így meg.
Vajon mi vihette rá a delikvens eme nemes tettre?
Szergény véleményem szerint ezt nem gondolnám hogy az MZ gyárban hegesztették így meg.
Vajon mi vihette rá a delikvens eme nemes tettre?
- motrosmano
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyon szépen köszönöm!aronpfabian írta: ↑2019.04.01. 18:03Igenmotrosmano írta: ↑2019.03.31. 21:10 Hali!
Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igenmotrosmano írta: ↑2019.03.31. 21:10 Hali!
Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
- motrosmano
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!
Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
- Melák
- Simsonos

- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szevasztok! A fotón látható spirál szerintetek MZ spirál? Olyan, mintha Trophy valamelyik típusának a spirálja lenne, színe alapján. Hossza 95-96 cm.Az átvezető gumi szögletes alakú.
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!metalmuvek írta: ↑2018.07.30. 09:36Szia! Ezt a képet melyik könyvből vetted ki? Át tudnád küldeni a linkjét?mixy írta: ↑2018.07.29. 20:02
Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad.![]()
Köszönöm szépen
Köszönöm, Metalmuvek
ETZ 250-es javítási kézikönyv 64. oldalán van.
-
metalmuvek
- biciklis

- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia! Ezt a képet melyik könyvből vetted ki? Át tudnád küldeni a linkjét?mixy írta: ↑2018.07.29. 20:02
Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad.![]()
Köszönöm szépen
Köszönöm, Metalmuvek
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DID 428H, pinkmotors pl. De árukereső megmondja honnan érdemes éppen. 
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Rég szereltem....
Lánc 428/130 szemes.
Honnan milyent? Favoritot most kihagynám.
Ötlet?
Lánc 428/130 szemes.
Honnan milyent? Favoritot most kihagynám.
Ötlet?
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jó a melegítés is. Meg, ha a két csapágy közé keresztvágót, vagy üthető csavarhúzót ütsz, akkor ki tudod annyira csalogatni, hogy feszegetve, ütögetve kijöjjön. De ekkor mindkét esetben ajánlatos cserélni a 6204-est is.mixy írta: ↑2018.07.29. 20:02
Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad.![]()
Köszönöm szépen
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha felmelegíted az öntvényt villanyrezsón kb 120°C-ra, akkor jóformán csak megpöccinteni kell.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad.
Köszönöm szépen
-
Zorka
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!
Kiütöd a tengelyt.(22) (vigyázva a menetre) A két csapágy között van egy zégergyűrű(20), tehát a belső, vagyis a 6204-es felől(19), a lyukon át egy tüskével (dorni) kiütöd a 6205-öst(21).
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
ETZ 250 hátsókerékhajtásból a kisebb csapágyat(6005), hogy lehet kivarázsolni? A kézikönyv azt írja, hogy szögcsavarforgatóval ki lehet nyomni, de azt se tudom az, hogy néz ki. Nincs erre valami házi praktika?
ETZ 250 hátsókerékhajtásból a kisebb csapágyat(6005), hogy lehet kivarázsolni? A kézikönyv azt írja, hogy szögcsavarforgatóval ki lehet nyomni, de azt se tudom az, hogy néz ki. Nincs erre valami házi praktika?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
itt: http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000043593amatőr írta: Szia Zoli! Hogy vált be az Almot lánckerék,és hol vetted? Most jutottam el a lánc cseréig.
Egyelőre nagyon fasza, de eddig csak ezerpárszáz km-t mentem vele. Holnapután indulunk a lengyel túrára. Ha hazajöttünk lecsekkolom és megmondom
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég