Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.04. 10:54

sell írta:
2019.04.01. 20:32
Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. :-(
Főleg ha a MOL-tól származik az a bizonyos 95-s csoda, drága, de legalább szar...

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.01. 20:32

Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. :-(

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.31. 21:26

Ezt már totál nem értem!
Fogalmam sincs miért, de a vadiúj Denso gyertya a kis trophiban néha nem ad szikrát, bele raktam egy másik akármilyen márkájú gyertyát (asszem Brisket) + kicseréltem a benzint frissre, majd az udvaron belül kerültem vele pár kört és megszűnt a taknyosodás! Okozhatta a taknyosodást a bő féléves benya+mol dinamyc sprint 2t?
Igaz ez már bőven más téma, bocsi érte!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2586
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.03.20. 22:52

motrosmano írta:
2019.03.20. 20:11
Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!
Én azért szurkolok, hogy jobban legyél testileg, lelkileg! Utána minden megy, mint a karikacsapás ;)

(és igen, ahogy írod; hajtsd meg és kiderül minden!)
:smt021

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.20. 20:11

Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2586
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.03.20. 14:54

motrosmano írta:
2019.03.20. 14:29
...Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?

Szimmering, helytelen összeszerelés (forgattyús ház tömítetlensége), rossz gyújtás, nem megfelelő karburálás. Esetleg ezek kombinációi.
Az is lehet, állt a víz a kipuban, ahogy előttem már Zorka is utalt rá.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.20. 14:29

aronpfabian írta:
2019.03.20. 12:01
Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés
Véletlenül se akartalak megbántani!
Ha mégis sikerült, akkor bocsánat!
Csak nem értem mi köze van annak, hogyan töltöm fel olajjal a blokkot ahhoz, hogy a kipufogó taknyosodik! De ez már az én problémám!
(Megnéztem a olajos flakont, kereken 6 dl hiányzik belőle, csak a pontosság kedvéért!)
Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1017
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.20. 12:01

Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.19. 21:57

aronpfabian írta:
2019.03.19. 17:33
motrosmano írta:
2019.03.19. 05:23


Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlő :)
Az szerintem a kisebbik gond ha több olaj van benne a kelleténél, vagy nem?
Van egy félbevágott olajos flakonom amibe bele raktam azt a csövet ami a repsolos olajos flakon szájában van, ezt bele állítom az olaj betöltő nyílásba majd töltök bele valamennyi olajat (egyszerre kb 2-3 dl, mert ha többet töltök bele rendszerint elborul), majd várok míg teljesen kiürül, mondjuk elszívok egy cigit, vagy közben csinálok mást, hogy hasznosan teljen el a holt idő, néha óvatosan meg is párszor forgatom a berugókar segítségével, aztán megismétlem, ha közben meg jelenik az olaj akkor hagyom lecsurogni még azt ami a "tölcsérben" maradt. Én úgy gondolom, hogy az az 1-2 dl plusz olaj kárt nem tesz, úgy is termeli kifelé a kuplung pálcánál.
Bár azt nem tudom minek magyarázkodok megint...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1017
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.19. 17:33

motrosmano írta:
2019.03.19. 05:23
aronpfabian írta:
2019.03.18. 22:01
Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlő :)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.19. 05:23

aronpfabian írta:
2019.03.18. 22:01
Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1017
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.18. 22:01

Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.18. 20:51

Zorka írta:
2019.03.18. 20:23
motrosmano írta:
2019.03.18. 10:04
Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Slaggal mostad mostanában?
Én biztos nem, nem az enyém, tavaly vette egy barátom, együtt hoztuk el futón, szerintem ő se. Hogy előző gazdája/gazdái mit csináltak vele arról nincs infóm!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.18. 20:23

motrosmano írta:
2019.03.18. 10:04
Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Slaggal mostad mostanában?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.18. 10:04

Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.17. 21:51

Zorka írta:
2019.03.17. 21:12
motrosmano írta:
2019.03.17. 20:11


Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(
Jobbulást!
Köszönöm!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.17. 21:12

motrosmano írta:
2019.03.17. 20:11
Zorka írta:
2019.03.17. 17:06


Menni kell vele és ki fog derülni.
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(
Jobbulást!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.17. 20:11

Zorka írta:
2019.03.17. 17:06
motrosmano írta:
2019.03.17. 13:17
Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Menni kell vele és ki fog derülni.
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.17. 17:06

motrosmano írta:
2019.03.17. 13:17
Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Menni kell vele és ki fog derülni.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 223
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.17. 13:17

Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!

stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv » 2019.02.04. 18:50

Akkor nem kérdés.
Nekem nincs meg a könyv, csak keresgéltem.

Köszi a segítséget!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.02.03. 21:14

stv írta:
2019.02.03. 20:09
Helló!

Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?

A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?

ÜDV!
Szia!
A javítási kézikönyv szerint 30x62x10.

stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv » 2019.02.03. 20:09

Helló!

Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?

A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?

ÜDV!

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 911
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.01.29. 19:21

A légy olyan mint a muslica! Ha azon a környéken sose volt és még a rovar kutatók is megerősítik, hogy ott millió évekkel ezelőtt se volt, de kinyitsz egy üveg bort kb fél perc múlva meglepik az üveget. A légy pont így van. Tehát mind1, hogy tél vagy nyár oda kakálsz bármilyen felületre. A legyek pár pillanat múlva meglepik; és így a vidám csapkolódás máris kezdetét veheti! (Persze ez a része lehet átcsap fekalofíliába!!!) Na pont ennyire egyszerű a lent említett tűgörgőt is kicserélni!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2670
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.01.29. 16:23

Máté. Ez nem fog menni... tél van!

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 911
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.01.29. 11:05

Ez igaz. Tádáá 2 legyet ütsz egy csapásra!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2586
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.01.29. 07:18

Matthej01 írta:
2019.01.29. 01:24
Ennek a csapágynak a cseréjéhez sajnos valóban szét kell szedni a blokkot.
ha meg már szét van szedve, akkor a rozsdát is meg lehet oldani ;)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 911
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.01.29. 01:24

Ennek a csapágynak a cseréjéhez sajnos valóban szét kell szedni a blokkot.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.28. 14:02

Keyo022 írta:
2019.01.28. 13:51
Matthej01 írta:
2019.01.27. 14:35


Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
:D :D =D>

És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?

Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?
A rozsda nagyon kemény anyag. Ezért először csak kicsi terheléssel, sűrű olajcserével járj vele. (1., 5-10 Km. 2., 50-100 Km.)

Keyo022
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.08. 14:07
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Keyo022 » 2019.01.28. 13:51

Matthej01 írta:
2019.01.27. 14:35
Keyo022 írta:
2019.01.08. 14:12
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
:D :D =D>

És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?

Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2670
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.01.28. 13:15

Matthej01 írta:
2019.01.25. 13:11

new-c3-citroen-white-red.png.231913.png Amúgymeg ajánlgatjátok itt a c3-at. vettem 1 et aztán sehogy nem megy a helyére. Kössz! :D
Azztah.... :lol:
kalapáld nyomassad erősebben, akard jobban :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2019.01.29. 16:27-kor.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 911
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.01.27. 14:35

Keyo022 írta:
2019.01.08. 14:12
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 911
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.01.25. 13:11

kupi írta:
2019.01.13. 22:05
janness írta:
2019.01.12. 23:23
Sziasztok!

Mz ts 125-ben cserélném a csapágyakat. A típusokat már beazonosítottam és ahogy olvasgattam érdemes SKF csapágyakkal dolgozni. Viszont még azt nem tudom pontosan, hogy elegendő a C3-as vagy inkább C4-eset ajánljátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .
Mondjuk nem mind1, hogy szereljük be azt a csapágyat + az sem mind 1 mennyit használjuk amibe beleépítettem. Mert ha kalapáccsal verjük a helyére akkor már akkor beszakad a csapágy amikor beépítjük. Nekem pl a gagyi kbs csapággyal 1 évet ment el a kis etz. ezalatt 8000km-t mentem vele. A 250etézémnél koyo skf és fag-ot használok. Eddig 6. éve vannak benne nem lóg egyik sem és kb 4-5 ezret megyek vele évente.
new-c3-citroen-white-red.png.231913.png
Amúgymeg ajánlgatjátok itt a c3-at. vettem 1 et aztán sehogy nem megy a helyére. Kössz! :D

bergie2
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.23. 20:15
MZ-d típusa: Ts250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bergie2 » 2019.01.24. 21:22

Köszönöm!

A nyomtatást meg tudom oldani :D
Legalább gyakorolom kicsit a németet :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1017
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.01.24. 09:06


bergie2
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.23. 20:15
MZ-d típusa: Ts250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bergie2 » 2019.01.23. 20:32

Szervusztok,

Egy Mz Ts 250-t szeretnék majd felújítani, de előtte kicsit szeretnék jobban utánajárni/olvasni.
Így az alábbi könyvet keresem:
https://www.regikonyvek.hu/kiadas/ts-25 ... k-zschopau

Tud esetleg ebben segíteni valaki, hol tudnék egy példányt beszerezni.

Előre is köszönöm.

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2019.01.13. 22:29

kupi írta:
2019.01.13. 22:05
janness írta:
2019.01.12. 23:23
Sziasztok!

Mz ts 125-ben cserélném a csapágyakat. A típusokat már beazonosítottam és ahogy olvasgattam érdemes SKF csapágyakkal dolgozni. Viszont még azt nem tudom pontosan, hogy elegendő a C3-as vagy inkább C4-eset ajánljátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .
Köszönöm a választ! Így megint haladok előre, ha lassan is, de minőségi lesz ha elkészül és még okosodok is :)!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi » 2019.01.13. 22:05

janness írta:
2019.01.12. 23:23
Sziasztok!

Mz ts 125-ben cserélném a csapágyakat. A típusokat már beazonosítottam és ahogy olvasgattam érdemes SKF csapágyakkal dolgozni. Viszont még azt nem tudom pontosan, hogy elegendő a C3-as vagy inkább C4-eset ajánljátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2019.01.12. 23:23

Sziasztok!

Mz ts 125-ben cserélném a csapágyakat. A típusokat már beazonosítottam és ahogy olvasgattam érdemes SKF csapágyakkal dolgozni. Viszont még azt nem tudom pontosan, hogy elegendő a C3-as vagy inkább C4-eset ajánljátok?
Válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.08. 14:46

Keyo022 írta:
2019.01.08. 14:12
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Vagy íme robbantottban:
(itt a 7-es)
41.gif
41.gif (11.36 KiB) Megtekintve 1673 alkalommal

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.08. 14:44

Keyo022 írta:
2019.01.08. 14:12
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Szia!
Az bizony baj.
Nyilván az alsó fogaskeréktengely lánc felőli végén levő tűgörgőscsapágy. (2-es számú alkatrész)
22.gif
22.gif (37.28 KiB) Megtekintve 1673 alkalommal

Keyo022
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.08. 14:07
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Keyo022 » 2019.01.08. 14:12

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?
20190108_091012.jpg
Előre is köszönöm.

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2019.01.03. 00:42

Zorka írta:
2019.01.02. 21:44
janness írta:
2019.01.02. 21:24
Üdv!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Előre is elnézést ha nem megfelelő szakkifejezéseket használok!
A képen látni fogtok egy blokkfelet, ahol a csapágy van kívülről, mögötte a szimering és aztán már a sonka. Emiatt nevezzük ezeket belsőszimeringesnek, mert nem a szimering van a csapágy előtt hanem fordítva? A másik, mivel bizonytalan helyről jött, maga a szimering úgy áll, hogy a teli része nézzen befelé és a másik oldala ahonnan a rugó is látszódik a belsejében az nézzem a csapágy felé?
Előre is köszönöm a segítséget!

43F316D0-0D4E-4266-9398-841B22E255A1.jpeg
Szia!
Igen.
Az oldal alján találsz egy ábrát, meg erről egy beszélgetést. (2018.10.15. 17:57) /az ábra nagyítható/
:wink:
Köszi!
Nem is figyeltem ezt az előbb.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.01.02. 21:44

janness írta:
2019.01.02. 21:24
Üdv!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Előre is elnézést ha nem megfelelő szakkifejezéseket használok!
A képen látni fogtok egy blokkfelet, ahol a csapágy van kívülről, mögötte a szimering és aztán már a sonka. Emiatt nevezzük ezeket belsőszimeringesnek, mert nem a szimering van a csapágy előtt hanem fordítva? A másik, mivel bizonytalan helyről jött, maga a szimering úgy áll, hogy a teli része nézzen befelé és a másik oldala ahonnan a rugó is látszódik a belsejében az nézzem a csapágy felé?
Előre is köszönöm a segítséget!

43F316D0-0D4E-4266-9398-841B22E255A1.jpeg
Szia!
Igen.
Az oldal alján találsz egy ábrát, meg erről egy beszélgetést. (2018.10.15. 17:57) /az ábra nagyítható/
:wink:

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2019.01.02. 21:24

Üdv!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Előre is elnézést ha nem megfelelő szakkifejezéseket használok!
A képen látni fogtok egy blokkfelet, ahol a csapágy van kívülről, mögötte a szimering és aztán már a sonka. Emiatt nevezzük ezeket belsőszimeringesnek, mert nem a szimering van a csapágy előtt hanem fordítva? A másik, mivel bizonytalan helyről jött, maga a szimering úgy áll, hogy a teli része nézzen befelé és a másik oldala ahonnan a rugó is látszódik a belsejében az nézzem a csapágy felé?
Előre is köszönöm a segítséget!
43F316D0-0D4E-4266-9398-841B22E255A1.jpeg

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.11.24. 15:24

Zorka írta:
2018.11.24. 08:59
pempelli írta:
2018.11.24. 08:37


teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál volt,berúgó racsni nem lett szétszedve
Mivel úgy is szét kell szedned, én azt javasolom, hogy szedd le a kuplungdeklit. Ha kiveszed a gyertyát, a kuplungnál fogva könnyen tudod forgatni a főtengelyt. Így sokkal könnyebben megtalálhatod a hibát.
rendben kösz

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.11.24. 08:59

pempelli írta:
2018.11.24. 08:37


teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál volt,berúgó racsni nem lett szétszedve
Mivel úgy is szét kell szedned, én azt javasolom, hogy szedd le a kuplungdeklit. Ha kiveszed a gyertyát, a kuplungnál fogva könnyen tudod forgatni a főtengelyt. Így sokkal könnyebben megtalálhatod a hibát.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.11.24. 08:37

pempelli írta:
2018.11.24. 08:36
Zorka írta:
2018.11.23. 21:44


Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Jelenleg annyit tudok, hogy a kuplunglamellák után, de a lánckerék előtt van a hiba.
Nem tudom mennyire lett szétszedve a váltó, nem tudom le lett-e szedve a tányérfogaskerék, szét lett-e szedve a berúgóracsni.
Ezért próbálom a kört szűkíteni.
teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál volt,berúgó racsni nem lett szétszedve

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.11.24. 08:36

Zorka írta:
2018.11.23. 21:44
pempelli írta:
2018.11.23. 21:06


Leállított motornál úgy érted hogy nem pöfög?olyan mintha fordulat függő lenne,mire gyanakszol?berakom sebességbe elhallgat de ahogy elindulok elkezdi
Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Jelenleg annyit tudok, hogy a kuplunglamellák után, de a lánckerék előtt van a hiba.
Nem tudom mennyire lett szétszedve a váltó, nem tudom le lett-e szedve a tányérfogaskerék, szét lett-e szedve a berúgóracsni.
Ezért próbálom a kört szűkíteni.
teljesen szét lett borítva,teljes motorgenerál volt

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.11.23. 21:44

pempelli írta:
2018.11.23. 21:06
Zorka írta:
2018.11.22. 22:06

Szia!
Sebesség, fokozat, vagy fordulatfüggő? Van olyan fokozat ahol erősebb? Álló motornál a kereket visszahajtva csinálja-e?
:-k
Leállított motornál úgy érted hogy nem pöfög?olyan mintha fordulat függő lenne,mire gyanakszol?berakom sebességbe elhallgat de ahogy elindulok elkezdi
Úgy értem, hogy nincs a motor beindítva.
Jelenleg annyit tudok, hogy a kuplunglamellák után, de a lánckerék előtt van a hiba.
Nem tudom mennyire lett szétszedve a váltó, nem tudom le lett-e szedve a tányérfogaskerék, szét lett-e szedve a berúgóracsni.
Ezért próbálom a kört szűkíteni.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég