Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.12.13. 14:40

denesatti írta:
2018.12.13. 13:57
Sziasztok!

Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal :) , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.

Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.

Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre... :)

Köszönöm előre is.

Attila
Ez beállítási probléma. Először állítsd be a gyújtást. Azután én szétszedném, leellenőrízném és alaposan kitisztítanám a porlasztót, mielőtt hozzákezdenék a beállításához. :smt045
:-k Egyébként, ha most vetted, ajánlott MINDENT átnézni rajta! Még a benzintank szűrőjét és ülepítőjét is. :wink:

denesatti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.12.13. 13:56
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: denesatti » 2018.12.13. 13:57

Sziasztok!

Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal :) , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.

Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.

Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre... :)

Köszönöm előre is.

Attila

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.17. 10:05

motrosmano írta:
2018.11.17. 02:07
Helló!
Használ valaki zselés akksit?
Mik a tapasztalatok?
Nem puffad meg?
Valaki rakott már kis TS-be, ha igen milyet?
Amiket eddig láttam, annak mind nagyobbak voltak a befoglaló méretei, pontosabban csak a 6V 11-12Ah néztem meg.
Bocsika, visszaolvastam a topicot és láttam, hogy ez már lerágott csont!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.17. 02:07

Helló!
Használ valaki zselés akksit?
Mik a tapasztalatok?
Nem puffad meg?
Valaki rakott már kis TS-be, ha igen milyet?
Amiket eddig láttam, annak mind nagyobbak voltak a befoglaló méretei, pontosabban csak a 6V 11-12Ah néztem meg.

Szeretném a télen ledesíteni a motoromon amit csak lehet (visszajelzőket, hátsó lámpát, órák háttér világítását, esetleg az indexeket is). Az itt található cikkeket átolvastam már párszor, Áron is adott pár tanácsot, de még nem ártana pár tipp, pl mit honnan érdemes beszerezni, hová mit érdemes rakni, hogy ne vakítson, de azért nappali fénynél is látható legyen... Lényegében csak annyi lenne a célom, hogy benne legyen minden a 60W-ban.

Előre is köszönök mindent!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.29. 18:38

A motor még nincs indítható állapotban, viszont a vezetékeléssel már végeztem, nem vágja ki a biztit, nem melegednek a kábelek és minden működik rajta, elképzelhető jó lett, vagy majd csak ha sikerült beindítani akkor örvendezzek?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.29. 15:05

motrosmano írta:
2018.10.29. 12:45
Helló!
Kis TS-en, hogy kössem be a töltés visszajelző lámpát ha nincs index a motoron :?:
Köszi!
61 és 15 legyen a két vége

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.29. 12:45

Helló!
Kis TS-en, hogy kössem be a töltés visszajelző lámpát ha nincs index a motoron :?:
Köszi!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 19:31

aronpfabian írta:
2018.10.21. 17:22
4-5mm tuti sok volt neki. 3+- a nyerő
Lehet volt az több is, nem valami jó a szemmértékem! :oops:
Mindenesetre ez már jó, már csak a karbit kéne belőni és már lehetne vele szántani az aszfaltot! 8)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.21. 17:22

4-5mm tuti sok volt neki. 3+- a nyerő

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 10:49

Zorka írta:
2018.10.21. 10:31
motrosmano írta:
2018.10.21. 08:56
Helló!

Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
Na ezt igen könnyű kideríteni.
A felső holtpontot azt könnyű megtalálni. Oda állítod, aztán ha megszűnt, máris megvan a hiba. :wink:
(Az út szélén úgy állít gyújtást az ember, hogy a gyertyakulcs hajtószárára, vagy a csavarhúzóra előre bejelöli a felső holtpontot, meg az előgyújtást. Műszerem meg sohasem volt hozzá. Egyébként meg minek is kellene? Hol szerzel ma olyan 92-es benzint, amihez "Henrik" annó meghatározta az előgyújtást?)
Az volt a gond, közelebb vittem a felső holtponhoz és megszünt a kopogás.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.21. 10:31

motrosmano írta:
2018.10.21. 08:56
Helló!

Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
Na ezt igen könnyű kideríteni.
A felső holtpontot azt könnyű megtalálni. Oda állítod, aztán ha megszűnt, máris megvan a hiba. :wink:
(Az út szélén úgy állít gyújtást az ember, hogy a gyertyakulcs hajtószárára, vagy a csavarhúzóra előre bejelöli a felső holtpontot, meg az előgyújtást. Műszerem meg sohasem volt hozzá. Egyébként meg minek is kellene? Hol szerzel ma olyan 92-es benzint, amihez "Henrik" annó meghatározta az előgyújtást?)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 08:56

Helló!

Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.18. 12:19

Zorka írta:
2018.09.14. 10:26
motrosmano írta:
2018.09.14. 00:24
Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.
Ezt olvasva inkább bevásároltam és a felhigított zsírt felhasználom másra (ahova tényleg zsír kell)
IMG_20181018_120222.jpg
javkönyv írta:Für die Unterbrecherschmierung sollte das Spezialöl für Zündunterbrecher "Unterbröl" verwendet werden. Dieses Öl hat eine Viskosität vo{n 535 cSt bei 50 °C.
Steht dieses Spezialöl nicht zur Verfügung, kann ein zähflüssiges Getriebeöl mit ähnlichen ViskositätseigenSchäften zum Einsatz kommen.
85W-140 adatlap írta: Kinematic viscosity at 40°C [mm2/s] 425
Kinematic viscosity at 100 °C [mm2/s] 27,2
Ez is hígabb mint az eredeti, de nagyságrendben már közelít. Remélem sokáig bírja a filcben. Életem végéig elég lesz az 1 flakon :)

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.10.11. 21:09

Na már éppen érdeklődni akartam, hogy miért mutat mást (kevesebbet) a vett voltmérő, mint a multiteszter az akksin mérve. Már az akksinak akartam felmondást intézni.
Én is a 12v-os relés megoldást fogom választani.
Köszi a tippet mindenkinek.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.05. 13:12

Zorka írta:
2018.10.05. 09:08
hell írta:
2018.10.05. 00:32


Nafene. Bekötése mit hova?
Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra
Köszönöm! Erre rá kell pattanom. Ez egy ügyes megoldás mert nekem is a voltmérő csak a gyujtás kapcsolóra van kötve és hihetetlen számokat irkál.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.05. 09:08

hell írta:
2018.10.05. 00:32
Zorka írta:
2018.10.03. 22:15

Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:
Nafene. Bekötése mit hova?
Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.05. 00:32

Zorka írta:
2018.10.03. 22:15
hell írta:
2018.10.03. 21:47


Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?
Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:
Nafene. Bekötése mit hova?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.03. 22:15

hell írta:
2018.10.03. 21:47
z25z írta:
2018.10.01. 07:01



Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?
Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.03. 21:47

z25z írta:
2018.10.01. 07:01
mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.10.03. 19:23

nincs időm,inkább kifizetem valakinek a ráfordított időt
aronpfabian írta:
2018.10.01. 07:21
pempelli írta:
2018.09.30. 19:37
valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?
Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/

A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is ;)
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.01. 20:40

sunbim írta:
2018.10.01. 18:46
z25z írta:
2018.10.01. 14:37


Köszönöm, ... :-)
És lakkoztad sarunként hogy ne legyen újra oxidos! ...
Na az meg is oldaná a probléma kérdését egyszer és mindenkorra. Mondjuk így: [-o< Aztán így: ](*,)
:D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2632
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.10.01. 18:46

z25z írta:
2018.10.01. 14:37
Zorka írta:
2018.10.01. 08:24
Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.
Köszönöm, ez kb így van, nincs egy éve, hogy újrakábeleztem a motort meg az összes csatlakozót ami létezik a fékkulcstól a generátor kivezetéseken át a lámpafej csokiig mindent megpucoltam vagy "dremellel" újra felcsiszoltam. :-)
És lakkoztad sarunként hogy ne legyen újra oxidos! :D :smt023 Irigyellek Zé mennyit nyalogatod a tézét, ... Asszony nem féltékeny? :smt052
Az enyém a pc-re az. :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2018.10.02. 06:48-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.01. 14:37

Zorka írta:
2018.10.01. 08:24
Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.
Köszönöm, ez kb így van, nincs egy éve, hogy újrakábeleztem a motort meg az összes csatlakozót ami létezik a fékkulcstól a generátor kivezetéseken át a lámpafej csokiig mindent megpucoltam vagy "dremellel" újra felcsiszoltam. :-)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.01. 08:24

z25z írta:
2018.10.01. 07:01
mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Minden csatlakozásnak (kábelsaru, érintkező) van átmeneti ellenállása. Ugyan ez igaz a fogyasztó utáni testelésre is. A feszültség pedig az ellenállás arányában oszlik meg. Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.01. 07:21

pempelli írta:
2018.09.30. 19:37
valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?
Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/

A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is ;)
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.01. 07:18

A gyújtáskapcsolón mérve beleszól az addig és vissza vezető összes sorkapocs, biztosíték, meg maga a kapcsolólemez összellenállása. Relénél ez jóval kevesebb. A vezetéké szerencsére elhanyagolható ilyen hosszon, keresztmetszeten és feszültségen.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.01. 07:01

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.30. 19:37

valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.27. 14:45

bluerider írta:
2018.09.27. 13:26
Köszi az belefér! És ezt rajta hagyhatom sokáig? Kikapcsol ha feltöltötte? Okos töltő?
Átkapcsol csepptöltésre automatikusan

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2018.09.27. 13:26

Köszi az belefér! És ezt rajta hagyhatom sokáig? Kikapcsol ha feltöltötte? Okos töltő?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.27. 11:43

bluerider írta:
2018.09.27. 11:10
A Lidl-ben kapható akku töltőt ismeri valaki? Érdemes megvenni? :-k
Ez a "mikroprocesszoros 6V/motor/autó"? Mert akkor igen. De azért a 120Ah akksit jó 1 napig tölti, inkább 60 Ah körülig használható értelmesen.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2018.09.27. 11:10

A Lidl-ben kapható akku töltőt ismeri valaki? Érdemes megvenni? :-k

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.23. 07:16

mladi írta:
2018.09.23. 06:07
Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.
Egy kicsit még utána olvastam. Az IC hőtűrése típustól függően nagyjából az olvadékanyag hőmérséklete környékén van... működés közben.
Régen azt tanultam, hogy a germánium alapú tranzisztorok 80, a szilícium alapúak 120C körülig bírják a működést.
A fehér és sárga ragasztórúd 100-110C-on ragaszt.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.23. 06:07

Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2559
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.09.22. 21:48

Zorka írta:
2018.09.20. 19:49
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.
Szilóból l létezik semleges is, a polikarbonát lemezekhez is ezt ajánlják.
Egyébként a ragasztópisztoly is jó ötlet ;)

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.21. 15:01

Köszönöm. Akkor a ragasztó pisztoly mellett döntöttem.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.20. 19:49

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.20. 18:54

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Nem kell hűteni. Jó lesz kinyomva. Sőt, inkább epoxy gyantát ajánlok.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.20. 17:58

Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 14:18

Köszi szépen :)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.19. 13:52

germisi írta:
2018.09.19. 12:34
Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép
Szia!
Az ES-nek oldalanként 1db. 18W-os izzó van az indexhez.
A TS-nek oldalanként 2db. 21W-os.
Vagyis az ES reléje képtelen kiszolgálni a TS-t és fordítva.
Ebben az összeállításban, ami neked van, ez nyilván TS relé.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 12:34

Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 18:45

sell írta:
2018.09.14. 18:19
Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)
:smt023

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 18:19

Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 10:26

motrosmano írta:
2018.09.14. 00:24
Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 05:11

Igazság szerint, a NLGI 00 ,Besorolású zsíroknak igaz ez is minőség függő, de 150 fok körüli cseppenésponttal kellene bírni, a film képzés, valamint a tapadás is fontos kritérium, valamint a korroziógátlás, és talán a vízzel szemben is ellenállónak kellene lennie, ha jól tudom... Ha nem így van , légyszi javítsatok ki.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:24

Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:14

pempelli írta:
2018.09.13. 17:47
minek vegyek meg 20 db-ot
Szerintem megéri, 700-1000Ft körül kapsz boltban 1db használhatót (ami talán az, talán nem) így meg 6000Ft+posta és van 20db, és ez nem olyan alkatrész ami álló helyében elromlana.
Esetleg fogjál össze ismerősökkel, mi is így csináltuk.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.13. 20:07

Gyakorlatilag, igen a "központi" zsír is teljesen megfelelő lenne..

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.09.13. 19:48

Filc kenésre a központizsírzó zsír nem lenne jó megoldás.Az olajnál sokkal sűrűbb,de a gépzsírnál jelentősen hígabb.Érdekel engem is a dolog,mert nincs korlátlan számú megszakítóm.Jelenleg az én filcemen hajtóműolaj van.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég