Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fején találtad a szöget sell! Talán a vaddisznókra ,rókákra is ilyen hatással lesz ... dimmer elvetve.
Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta.
Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta.
-
Szvazy
- rolleres

- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.
Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.
Szvazy
Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.
Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.
Szvazy
- Kékbetyár
- Simsonos

- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta: ↑2018.03.23. 19:21Üdv!mixy01 írta: ↑2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.
Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Köszönöm előre is az időtöket.
http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Az én 250-es tz-men is hasonlóan alacsony a töltés de nekem a forgórész-ről a grafit fele hiányzik.![]()
Tavasszal vettem ujj aksit mert a motor előző tulajdonosa úgy gondolta hogy a 9ah-ás aksi helyett elég lesz a motorba egy 5-ah-ás aksi is.![]()
Bár szezonba jó volt mert mindig beindult,igaz ritka volt az olyan nap hogy ne menjek a motorral.Cspattam is 7000kmert:-)ÁM mivel a világitás ment és pl indexet is használtam volt hogy lállt a motor mikor mentem vele pár nap állás után,de aztán beidult és világitás nélkül haza tudtam vele jutni.nem tudom mennyi idős volt az aksi de már nem nagyon tartotta meg sokáig a töltést..
![]()
Szóval érdemes megnézni a forgórész kommutátor részét ahonnan leveszi az áramot(asszem igy hivják..)nincs-e megsérülve mert ugyan nekem se ég a töltésjelző de én gyanitom hogy ez az oka az én motorom alacsony tőltésének.![]()
Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
-
sell
- versenyző

- Hozzászólások: 743
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A beállítás is fontos, hiába a fényerő, ha nem a megfelelő helyre vetíti,
és a fácánok meg füstölögve, vagy megvakulva potyognak az út menti fákról. 
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Majd szerelek be egy dimmer-t is! 
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lacika! Ezt nem jól tetted, mert a Te lámpád eddig is kisütötte a szemem, ha mögöttem jöttél!!!
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szert tettem új foncsorra.
A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már méregetsz akkor a forgórészre is tedd rá a műszert. A két csúszógyűrű között emlékeim szerint olyan 5 (k?) ohm körüli értéket kell kapnod. Kizárandó a forgórész szakadást, hajlamos a gyűrűk alatti vezeték elengedni. Csak egy tipp....
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A lámpa elalszik 2000 alatt valamivel. Másik fesszabályzóval nem volt alkalmam kipróbálni(holnap lesz visontán egy veterán börze, megpróbálok majd vadászni egy bontottat). Nem vettem észre, hogy szikrázna a szénkefénél, viszont holnap akkor azt is jobban megfigyelem. Köszönöm.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)mixy01 írta: ↑2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.
Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Köszönöm előre is az időtöket.
http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.
Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Köszönöm előre is az időtöket.
http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.
Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Köszönöm előre is az időtöket.
http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindegy is. A powerdinamós ábrákon van egy szövegdoboz. Azt mondja: "ladekontrolle nur 12 volt version". Ami annyit tesz: "A töltésvezérlés csak 12 voltos változat". Ott a 61-es szám után közvetlenül.aronpfabian írta: ↑2018.03.23. 09:33Ez itt viszont már teljes kavar.Zorka írta: ↑2018.03.23. 09:24
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.
A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez itt viszont már teljes kavar.Zorka írta: ↑2018.03.23. 09:24Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.aronpfabian írta: ↑2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.
Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.
A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.aronpfabian írta: ↑2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.
Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy látom a VAPE szabályzó mégis "felkapcsolja" a visszajelzőt (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel testeli az izzót alaphelyzetben). Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.
Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren. A powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről (hogy indexvisszajelző maradhasson). A moser-féle ábra későbbi változata is ezt követi, a feszmérős részt kihagyva. (ez utóbbi fura, szerintem írok neki, miért törölte le az egész szálat amikor csak a kapcsolónál volt hiba)
Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren. A powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről (hogy indexvisszajelző maradhasson). A moser-féle ábra későbbi változata is ezt követi, a feszmérős részt kihagyva. (ez utóbbi fura, szerintem írok neki, miért törölte le az egész szálat amikor csak a kapcsolónál volt hiba)
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!aronpfabian írta: ↑2018.03.22. 21:12 A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.
Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség)
Nem szívesen mondom, de szerintem hibás az ábrád.
http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1-vape.png
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Még az Ets is így van kötve:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Egyedűl a kétgyertyás 125-150-esnél mondja, hogy szabadon kell hagyni.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... t_zwei.jpg
Üdv: Zorka
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.
Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség
)
Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.Zorka írta: ↑2018.03.22. 14:56Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.kovati88 írta: ↑2018.03.22. 14:39
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.kovati88 írta: ↑2018.03.22. 14:39Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyujtáskapcsoló 61-ese~index relé kimenő lába. (Ábra bal felső 4lámpás karikájának bal felső lámpája, fekete illetve piros-zöld vezetéke.)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?kovati88 írta: ↑2018.03.22. 13:11Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!Zorka írta: ↑2018.03.22. 12:43
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Nagyon köszönöm a gyors választ!
Üdvözlettel:
kovati88
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!Zorka írta: ↑2018.03.22. 12:43Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Nagyon köszönöm a gyors választ!
Üdvözlettel:
kovati88
-
Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.
Üdvözlettel:
kovati88
MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.
Üdvözlettel:
kovati88
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagjábol renben van a történet, kis alapjárathiány, illetve talán kicsit nehezebben pörög fel, mint kéne, de már motorozható....
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor sikerült
ennek örülök
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta: ↑2018.02.17. 12:24 És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).
Nekiestem, kicseréltem a vezetéket, igaz, csak 5* 1,5mm volt itthon (sajnos 3-ig dolgoztam, nem volt már nyitva semmi).
Levettem az ellenállást, beraktam az akkut, beállítottam a gyújtást, és elindult. Több, mint fél év állás után második rúgásra. Ennek azért örültem.
Csak egy rövid, pár másodperces zúgatást mertem, picit késő van már.
Holnap, ha minden jól megy, felrakom a dobozt, meg egy biztosítékot cserélek (elhiccent véletlenül.
Ismét nagyon szépen köszönöm a türelmedet, és segítségedet!
További szép estét!
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Arra azért figyeltem, hogy mindent az elképzeléseim szerint kössek. 
Akkor leveszem majd az ellenállást, illetve cserélek vastagabb vezetékre.
Köszönöm!
Akkor leveszem majd az ellenállást, illetve cserélek vastagabb vezetékre.
Köszönöm!
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hú. Itt abban bízok hogy az egyforma színű vezetékeket megcsipogtattad szakadásvizsgálóval, és tényleg az van a másik végén ami kell. Amit leírtál, az jó, úgy kell bekötni.
Ha 2x0.75mm2 vezetéket használtál, az túl kicsi, az ellenállása visszafogja a dinamó amúgy sem túl nagy teljesítményét. Ennek köze lehet az akku lemerüléséhez is. Legalább 1.5mm2 kell a dinamó és a szabályzó, az akku és a szabályzó, az akku és a test, valamint a közös (akku+/51) pozitív és a gyújtáskapcsoló közé.
Elektronikus feszültségszabályzó esetén a szabályzóellenállást szereld le! http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Ha 2x0.75mm2 vezetéket használtál, az túl kicsi, az ellenállása visszafogja a dinamó amúgy sem túl nagy teljesítményét. Ennek köze lehet az akku lemerüléséhez is. Legalább 1.5mm2 kell a dinamó és a szabályzó, az akku és a szabályzó, az akku és a test, valamint a közös (akku+/51) pozitív és a gyújtáskapcsoló közé.
Elektronikus feszültségszabályzó esetén a szabályzóellenállást szereld le! http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Itt van két kép, remélem segit, bar a szinek nem igazan stimmelnek... az akkut feltettem tölteni.aronpfabian írta: ↑2018.02.17. 01:27Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.madigergo írta: ↑2018.02.16. 18:57 Sziasztok!
Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..
Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.
Meg is történt, de mégsem jó.
Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)
Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1
Idáig legalább rendben van?
Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Köszönöm a segitséget, estefelé ha minden igaz lesz idöm még probalkozni, majd irok, hogy mire jutottam.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.madigergo írta: ↑2018.02.16. 18:57 Sziasztok!
Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..
Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.
Meg is történt, de mégsem jó.
Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)
Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1
Idáig legalább rendben van?
Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..
Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.
Meg is történt, de mégsem jó.
Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)
Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1
Idáig legalább rendben van?
Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..
Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.
Meg is történt, de mégsem jó.
Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)
Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1
Idáig legalább rendben van?
Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?
A segítségeteket előre is köszönöm!
- sipos100
- babakocsis

- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Vác
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, én tavaly szereltem be egy Vape R66-ot, ETZ-250-embe. Teljesen jól működik, egyszerű volt beszerelni is, mert ugyanazok a csatlakozók vannak rajta mint a régi relésen voltak. http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66Trophy72 írta: ↑2017.11.06. 16:25 Sziasztok !
Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Inkább az eredeti Vape gyártmány beszerzés a problémás, mert van tajvani Vape is..
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó ok. Köszönöm nem jó az a lényeg pedig ajándék lett volna...aronpfabian írta:Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Matheus25 írta:Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen.
A facén nem is oly régen valaki kínált eladásra, nézd meg ott. MZ csoport.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen.
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen.
- Melák
- Simsonos

- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok, köszönöm!aronpfabian írta:- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus isMelák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus isMelák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
- Melák
- Simsonos

- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
